eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
34.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 فحاشی به یکدیگر؛ کدامیک مستحق است؟ 🎤 حجت‌الاسلام 🔻 ، رئیس دار الإفتاء بر اساس روایتی که البته سند آن ضعیف است، فتوا داده است که اگر کسی به یکی از اصحاب کرد، بگویید: ✔️ «لعنت خدا بر شرترین شما» ➖ از طرف دیگر روایات صحیح السندی در منابع وجود دارد که برخی از اصحاب به همدیگر فحاشی کرده‌اند. به ، به ، زینب بنت جحش به و ... 👈👈 ⁉️ از او پرسیده‌ایم که شرورترین آن‌ها چه کسی است که مستحق لعن کردن باشد؟ ⁉️ عایشه شرتر است یا عمرو بن عاص؟ و ... ⁉️ شما کدامیک را لعن می‌کنید؟ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠اشو و وجود خداوند در اشیاء ✅اما اينكه آيا خداوند در چيزي وجود دارد؟ براي پاسخ دادن به اين سؤال، بايد به دو سخن اشو در اين زمينه اشاره كرد: 🔵وي در جايي مي‌گويد: «خداوند در همة اشيا اعم از آب، يخ، بخار و... است»1. در جايي ديگر نيز تصريح مي‌كند: «مردم مي‌گويند: خداوند در هر كسي هست، همان‌طور كه در تمام كائنات است، ولي كبير اين را قبول ندارد و براي آن استدلال مي‌آورد: هر جسم شروع و پاياني دارد. جهان همه خلق شده‌اند و همه نابود مي‌شوند، ولي خداوند نه شروعي دارد و نه پاياني»2 🔵وي در سخن اول، مدعي است خداوند در اشيا وجود دارد، اما سخن دوم او، حاكي از اين است كه خداوند در چيزي وجود ندارد؛ چراكه اجسام داراي آغاز و پايان هستند، اما خداوند آغاز و پاياني ندارد. از‌اين‌رو، اگر خداوند حالّ در چيزي باشد، آن‌گاه شروع و پايان خواهد داشت. 🔵نـقد ✅وي در سخن اول، خدا را موجود در اشيا مي‌داند، اما در سخن دوم، وجود در اشيا را از خداوند نفي مي‌كند. اين دو سخن با يكديگر ناسازگارند. 📚1- اشو، راز بزرگ، ترجمه روان كهريز ، ص 173) 2-همان، ص 174. عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠اشو و نائل شدن به خدا 👈از نظر اشو، آيا آدمي ‌مي‌تواند به خدا نائل شود؟ اگر پاسخ وي به اين سؤال مثبت باشد، انسان چگونه مي‌تواند به خداوند برسد؟ ✅پيش از پاسخ دادن به سؤال اول، بايد گفت: وقتي اشو از نائل شدن به خداوند سخن مي‌گويد، مراد وي اين است كه خداوند را مي‌توان تجربه كرد. در پاسخ به سؤال اول، او در جايي مي‌گويد: «عشق ابزار تجربه كردن خدا و رسيدن به اوست»1. ✅در جاي ديگر تصريح مي‌كند: «خداوند هرگز نمي‌تواند موضوع تجربه قرار گيرد... هرچه وسيله و ابزار تجربه شود، ناگزير از مرگ و نابودي است»2 همان‌طور كه گفته شد، از نظر وي، عشق ابزار تجربه كردن خداست و چون عشق نابودشدني است، نمي‌توان خدا را تجربه كرد و درنتيجه، نمي‌توان به او رسيد. ✍🏻نقد 🔹وي در سخن اول، تجربه كردن خدا و وصول به وي را ممكن مي‌داند و عشق را ابزاري براي آن در نظر مي‌گيرد، اما در سخن دوم، تجربه كردن خدا را غيرممكن مي‌داند و براي اين ادعا، دليل نيز بيان مي‌نمايد. اين دو سخن با يكديگر ناسازگارند. 1- اشو، راز بزرگ، ترجمه روان كهريز ، ص 6)2-همان، ص 133. _خدا_عشق-تجربه عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
ویژگی اساسی تثلیث از دیدگاه مک گراث، چیست؟ آقای آلیستر مک گراث از نویسندگان مسیحیِ شناخته شده در حوزه ی مسیحیت در ایران است. درسنامه ی الهیات مسیحی، نگاشته ی اوست. وی در این کتاب، درباره ی ویژگی اساسی تثلیث، می نویسد: «ویژگی اساسی این آموزه آن است که در الوهیت، سه شخص وجود دارند: پدر، پسر و روح القدس و باید همه را در الوهیت مساوی و دارای شانی همسان تلقی کرد»*. ------ *. درسنامه ی الهیات مسیحی، ویرایش پنجم، آلیستر مک گراث، ترجمه ی بهروز حدادی، قم، دانشگاه ادیان و مذاهب، 1392، ص 67. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🌸پيامبر صلى الله عليه و آله🌸 إنّ الغضب من الشّيطان و إنّ الشّيطان خلق من النّار و إنّما تطفا النّار بالماء فإذا غضب أحدكم فليتوضّأ. خشم از شيطان و شيطان از آتش آفريده شده است و آتش با آب خاموش مى شود، پس هرگاه يكى از شما به خشم آمد، وضو بگيرد. نهج الفصاحه ص 286 ، ح 660 (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 تا خودت نخواهی و آب و جارو نزنی جغرافیای قلبت را، هزاران پیامبر و امام هم احاطه ات نمایند، سروسامان نگیرد حال و هوایت! 🔹 جریان برق هزار ولت هم که وصل دلت باشد، با لامپ سوخته، هیچ نوری نداری میان وجودت 👈 در منطق قرآن، ملاک حیات انسانی، ایمان و تقواست و آدمی بدون این رشته حیات، صرفا یک حیات حیوانی دارد و حتی پله ها پایین تر از حیوانات و چهارپایان، تشریف دارد (کَالانعَامِ بلْ هُمْ أَضَلُّ) 👇👇👇👇 🌴 آیه 80 سوره نمل 🌴 🕋 إِنَّكَ لَا تُسْمِعُ الْمَوْتَىٰ وَلَا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعَاءَ إِذَا وَلَّوْا مُدْبِرِينَ ⚡️ترجمه: بى‌شك، نمى‌توانى دعوت خود را به گوش مردگان برسانى، ونمى‌توانى كران را آنگاه كه روى برمى‌گردانند و پشت مى‌كنند، فراخوانى و حقيقت را به آنان بفهمانى. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠مرتبه سکر مرحله ترک شریعت 🔸لاهیجی به‌عنوان یکی از بزرگان صوفیه معتقد است هنگامی‌که یکی از اهل طریقت به مرتبه سکر (بیخودی و عدم هوشیاری) رسید، عبادت او دیگر آن عبادت قبلی نیست. 🔹وی در گلشن راز خود می‌نویسد: « سالک یا در مرتبه سکر می‌ماند و در آن غرق می‌شود، درنتیجه تکالیف شرعیه از او ساقط می‌شود چراکه به مقام شهود و یقین رسیده است، یا اینکه سالک از مرتبه سکر برمی‌گردد زیرا به مرحله یقین نرسیده است. لذا مکلف و مأمور به اوامر و نواهی الهی است ولی عباداتش دیگر بالعرض است یعنی به جهت ارشاد و تکمیل دیگران است». [1] 🔻آنچه از این اعتقاد فهمیده می‌شود این است که در این مرحله، قصد قربت دیگر جایگاهی ندارد و انجام عبادت یا از سر اجبار است یا ریا و تزویر برای جلب نظر مردم. 👈کما اینکه دکتر غنی می‌گوید: «صوفی پخته میل ندارد خود را به زنجیرهای قوانین شرع و آداب و عادات مصنوعی اجتماع و اخلاق مصنوعی عرفی مقید سازد.» [2] 🔰درهرحال طبق نظر لاهیجی، کسی که به مرتبه سکر رسید شاید عبادتی انجام دهد ولی آن عبادت، دیگر برای خداوند متعال نیست. 📚پی‌نوشت: 1. لاهیجی، محمد، شرح گلشن راز، انتشارات سعدی، تهران، ۱۳۷۱ ص 303. 2. دکتر غنی، قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، نشر زوار، تهران، 1386 ص 186. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🔰بندگی در جوانی، حکمت در پیری حضرت رسول اكرم صلى الله عليه و آله مَن اَحسَنَ عِبادَةَ اللّه فى شَبيبَتِهِ ، لَقّاهُ اللّه الحِكمَةَ عِندَ شَيبَتِهِ ، قالَ اللّه تَعالى : «وَ لَمَّا بَلَغَ اَشُدَّهُ وَاستَوى ءَآتَيناهُ حُكما وَ عِلما» ثُمَّ قالَ تَعالى : «وَ كَذالِكَ نَجزِى المُحسِنينَ» ؛ هر كس كه در جوانى خوب بندگى خدا كند ، خداوند در پيرى به او حكمت مى آموزد . خداى متعال مى فرمايد : «و چون به رشد و كمال خويش رسيد ، به او حكمت و دانش عطا كرديم» و در ادامه آيه مى فرمايد : «و نيكوكاران را چنين پاداش مى دهيم». قصص، آيه 14؛ أعلام الدين فی صفات المومنین ص 296 (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 ✅ در منطق قرآن، ملاک حیات انسانی، ایمان و تقواست ❌ و آدمی بدون این رشته حیات، صرفا یک حیات حیوانی دارد ⚠️ و حتی پله ها پایین تر از حیوانات و چهارپایان، تشریف دارد 👇👇👇👇 🌴 آیه 179 سوره اعراف 🌴 🕋 وَ لَقَدْ ذَرَأْنا لِجَهَنَّمَ كَثِيراً مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُمْ أَعْيُنٌ لا يُبْصِرُونَ بِها وَ لَهُمْ آذانٌ لا يَسْمَعُونَ بِها أُولئِكَ كَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِكَ هُمُ الْغافِلُونَ ⚡️ترجمه: و همانا بسيارى از جنّ و انس را براى دوزخ آفريديم، كه سرانجامشان به آنجا مى‌كشد، چرا كه آنان دلهايى دارند كه با آن حقّ را درك نمى‌كنند و چشمانى دارند كه با آن نمى‌بينند و گوشهايى دارند كه با آن نمى‌شنوند، آنان همچون چهارپايان، بلكه گمراه‌ترند، آنان همان غافلانند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
ترجمه ی دقیق Trinityچیست؟ استاد ملکیان می گوید: «در زبان فارسی اگر Trinity را به تثلیث ترجمه کنیم، کمی نادرست ترجمه کرده ایم؛ چون تثلیث عمل انسان است؛ همانطور که تثنیه عمل انسان است؛ یعنی فردی چیزی را دو یا سه چیز میشمارد. تثلیث در عربی و فارسی حالت متعددی دارد مثلاً در دبیرستان می‌گفتند با استفاده از فقط یک پرگار دایره را تربیع کنید یعنی آن را به چهار ربع تقسیم کنید. به ارباع تقسیم کنید! ... در این صورت اگر بگوییم خدا یک تثلیث است، نادرست گفته‌ایم؛ چون تثلیث کار ... خدا نیست،کاری است که مسیحی در قبال خداوند می کند که خدا را سه‌گانه به حساب می آورد ... نباید بگوییم خدا موجودی تثلیث است. باید بگویم خدا موجودی سه گانه است! در زبان انگلیسی گفته می‌شود Three Rold که موجودی سه گانه ترجمه می‌شود. در ترجمه ی عربی Trinity هم تثلیت گفته می شود؛ منتها ترجمه دقیق آن همان ترجمه قرآن است؛ یعنی ثالث ثلاثه که تعبیری بسیار عالی است! این سه موجود اب The Father و ابن The Son و روح القدس The Holy Spirit هستند». اولا اینکه قرآن ثالث ثلاثه می‌گوید به این علت است که مسیحیان از اواخر قرن دوم میلادی مثلثی ترسیم می کردند و اب و ابن و روح القدس را در سه راس این مثلث می‌گذاشتند. بعد می‌گفتند از هر راس این مثلث که شروع کنید، سومینش خداست ..."* ---- *سلسله جزوات درسگفتاری، جزوه ی الهیات مسیحی، الف، ملکیان، مصطفی، 1374، کتابخانه ی تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب، صص 11 – 12. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 گروهک منافقین: مسعود رجوی امام زمان است! 🛎 وقتی تروریست وطن فروشی که عامل شهادت 17 هزار شهروند ایرانی است با استفاده از جمود فکری حامیانش به عنوان امام زمان معرفی می شود عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🌹ناشر باشید
🔻مناسبات علیه‌السلام و دستگاه خلافت: آشکار بودن موضع در اعتراف در پاسخ به سوال به نقل از تاریخ یعقوبی ⚠️ یکی از اقدامات در سال اول خلافتش پیش از و تهدید به قتل ، تلاشی دوباره برای امیرمومنان علیه السلام پیش از هجوم نهایی و پس از غصب بود. در همان روزهای اول ، ابوبکر جهت مشاوره را که به زیرکی و سیاست شهره بود ، فرا خواند و نظر او را نسبت به اطرافیان می‌پرسد. اولین سوال ابوبکر از عمروعاص در مورد امیرمومنان و همکاری اوست. پاسخ روشن است: 🔸«او تو را تبعیت نمی‌کند!» 📚 تاریخ یعقوبی ج۲ص۱۲۹ صرفنظر از این حقایق ، به نظر می‌رسد که مناسبات امیرالمؤمنین و شخص ابوبکر در دوران خلافت بسیار تیره بوده است. طبق منابع اهل تسنن و به تصریح کتاب صحیح مسلم ، حضرت امیر علیه السلام ابوبکر را ؛ ؛ و می‌دانستند... عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🏷 گناهش به گردن اوست! 🔅 (ص) : 🔸 «هر كس فرزندش به سنّ ازدواج برسد و توان ازدواج دادنِ او را داشته باشد [ ولى اين كار را نكند ] و از فرزندش لغزشى سر زند، گناهش به گردن اوست». 🔹 «مَن بَلَغَ وَلَدُهُ النِّكاحَ وعِندَهُ ما يُنكِحُهُ ، ثُمّ أحدَثَ حَدَثا فَالإِثمُ عَلَيهِ» . 📚 الفردوس : ج ٣ ص ٤٨٦ ح ٥٥٠٧ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 مؤمن واقعی، همیشه در کنار نماز و عبادتش، مراقب فقراست و سهمی از مالش کنار میگذارد برایشان 🔹 دلیل و پشتوانه فکری این مرام، باورداشتن قبر و قیامتی است که علاوه بر سوال از نماز و روزه، بابت تمام شکم های گرسنه ی شهرمان، حساب میکشند از تک تکمان به شدت 👈 یاد قیامت، همراه شبانه روزی مؤمنان است و همین مهار میکند رفتارشان را 👇👇👇👇 🌴 آیه 3 سوره نمل 🌴 🕋 الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاةَ وَ يُؤْتُونَ الزَّكاةَ وَ هُمْ بِالْآخِرَةِ هُمْ يُوقِنُونَ ⚡️ترجمه: آنان که نماز به پا می‌دارند و زکات می‌دهند و کاملا به عالم آخرت یقین دارند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
امام على عليه السلام فرمودند: لاتَصفُو الخُلَّةُ مَعَ غَيرِ أديبٍ دوستى، جز با شخص با ادب، خالص نمى شود. 📚 غررالحكم حدیث ۱۰۵۹۹ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
39.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 کافر مردن در روايات معتبر اهل 🎤 حجت‌الاسلام 🔻 کارنشناس ادعا کرده است که هیچ دلیلی وجود ندارد که کافر مرده باشد؛ اما روایات صحیح السند، ثابت می‌کند که او با علیه السلام جنگیده و جنگ با مسلمان است. همچنین روایات معتبری دیگری وجود دارد که صلی‌الله‌علیه‌وآله پیش‌بینی کرده است که می‌میرد و اهل‌جهنم است. اما دوست‌داران معاویه این روایت را تحریف کرده‌اند تا از آبروی نداشته معاویه حفاظت کنند... عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 💬امام باقر علیه السلام فرمودند لَوْ أَنَّ اَلْإِمَامَ رُفِعَ مِنَ اَلْأَرْضِ سَاعَةً لَمَاجَتْ بِأَهْلِهَا كَمَا يَمُوجُ اَلْبَحْرُ بِأَهْلِهِ اگر امام ساعتی از روی زمین برداشته شود زمین ساکنانش را طوری فرو میبرد که دریای خروشان دریانشینان را 📚 بحارالانوار جلد ۲۳ صفحه ۳۴ ما نفس کشیدنمون رو مدیون امام زمانمون هستیم... با زیاد دعا کردن برای فرج مولایمان کمی از حق آن حضرت بر گردنمان را ادا کنیم... علیه‌السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 حقانیت در و در قرآن کریم 🎤 استاد حسینی 🔻در دنیاى امروز همه جا سخن از اکثریت ها است، و امروزه بسیارى از مسائل سرنوشت‌ساز بشر، بر محور راى اکثریت دور مى زند، معیار چیست؟ از نظر مبین اسلام اکثریت از آن جهت که اکثریت است، معیار قرار نمی گیرد و ارزشی ندارد. رای و نظر اکثریت را نه می توان به طور مطلق پذیرفت و نه می توان به طور مطلق رد نمود، بلکه اسلام دین معیارها و ضوابط راستین است و معیار در پذیرش هر امری، بودن است . از نظر حضرت صلی الله علیه و آله و سلم، میزان حق، حضرت علیه السلام است. از طریق سنی و شیعه نقل شده است که: «علی مع الحق و الحق مع علی یدور حیثما دار»؛ شخص مسلمان اگر دنبال حق است، باید ببیند امام علی علیه السلام کجا ایستاده است، چه میکند، انگشت اشاره‌ی او به کدام سو است؟ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
👈🏼👈🏼 آشنایی با ۳ تن از فرزندان (1) 👈🏼 بخش اول نام ۹پسر و ۱دختر از فرزندان عمَر در تاریخ ثبت شده است. نام و بیشتر از بقیه شنیده شده است؛ با برخ از دیگر فرزندان او با استناد به منابع مخالفین آشنا شویم: ❇️ عبدالرحمان بن عمر (یا عبدالرحمان توسط با کنیهٔ ابوشَحمه) در کتب مخالفین ادعا شده است این صحابی جلیل‌القدر (!) شبیه ترین فرد به رسولخدا صلی‌الله علیه و آله در تلاوت قرآن بود(۱)❗️ البته این کذب بزرگ نتوانست رفتارهای غیراخلاقی او را بپوشاند. عبدالرحمان بن اوسط چندین بار از سوی پدر به جرم گناهانش حد و تازیانه خورده بود و دست آخر جان خویش را زیر تازیانه از دست داد! می‌گویند یک بار که او به دختر خوانده پدرش کرده بود، عمر او را به عنوان خلیفه حد زده بود.(۲) بار دیگر عمَر در زمان خلافتش و در مدینه، این فرزندش را به جهت مشروب خواری در مصر، تازیانه زد و کشت! این در حالی بود که او قبلاً در مصر، توسط والی آن استان، به همان دلیلِ شرابخواری، حد خورده بود! پی‌نوشت: ۱- این حدیث که جاعلش تلاش خالصانه ای برای تکریم خاندان عمر داشته از سوی خود اهل سنت هم رد شده است: الاباطیل و المناکیر ج۲ص۱۹۲ و‌ الموضوعات ابن جوزی ج۳ص۲۷۳ ۲- المنمق ص۳۹۵ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
👈🏼👈🏼 آشنایی با ۳ تن از فرزندان (1) 👈🏼 بخش دوم ❇️ عبدالرحمان بن عمر (یا عبدالرحمان توسط با کنیهٔ ابوشَحمه) در تاریخ آمده است که به دستور عمر او را در مصر بر شتر بی‌جهاز گذاشتند و به مدینه فرستادند. (۳) این سفر بر شتر بی‌جهاز ، فرزند را نیمه جان به مدینه رسانید. اما عمر با رسیدن عبدالرحمان و دیدن او، وی را به باد تازیانه گرفت. می‌گویند او هر چه فریاد می‌زده است که « من قبلاً حد خورده‌ام و الان بیمارم و از این ضربات خواهم مرد» عمَر توجهی نمی‌کرده است.(۴: ر.ک: تصویر الحاقی) بدن بی جان عبدالرحمان را به زندان می‌اندازند و او پس از یک ماه می‌میرد. ❗️البته شخص خلیفه ، خود تا پایان عمر مشروب میخورْد و استدلال می‌کرد که چون او با خوردن شراب مست نمی‌شود و در عین حال برای هضم گوشت شتر (۵) خوب است، می‌تواند شراب بخورد؛ (۶) اما دیگران را به شدت در این مورد تنبیه می‌کرد. پی‌نوشت: ۳- مسند فاروق ج۲ص۵۱۹ ۴- بیهقی سنن الکبری ج۸ص۳۱۲ و ...قطب السرور ج۱ص۹۴ ۵- مسند احمد بن حنبل ، ج1 ، ص42 ۶- سنن الکبری ج۸ص۲۹۹ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
✳️اشو ورسیدن به خدا(1) ✅اشو راهكارهاي متعددي برای رسیدن به خدا پيشنهاد مي‌دهد كه در ذيل به آن اشاره مي‌شود: اشو دربارة كبير مي‌گويد:او خداوند را جست‌وجو نكرده، سرگردان و حيران به اين طرف و آن طرف نرفته، بلكه در خانه‌اش مانده و با اين همه به او دست يافته است. نيازي به جايي رفتن نيست. در حقيقت، چيزي تحت عنوان سفر زيارتي و زيارت وجود ندارد. تنها مانع رسيدن شما به خدا، نفس است. تا زماني كه نفستان همراه و همسفر شماست، هر چقدر از يك مكان مقدّس به مكاني ديگر سفر كنيد، هيچ چيز روي نخواهد داد.1 👈در كتاب خرد مي‌گويد: «هر كس مي‌خواهد به خداوند نائل شود، بايد از خود بي‌خود شود. 👌اشو در اين سخنان، به زير پاي نهادن نفس به‌عنوان عامل اصلي رسيدن به خداوند، اشاره مي‌كند. ✍🏻نـقد ⭕️اشو علي‌رغم تأكيد بر زير پاي نهادن مَنيّت، در بسياري از گفته‌هاي خود، به تعريف از خويشتن مي‌پردازد و بارها در زندگي‌نامه خود «اينك بركه‌اي كهن»، به اين مسئله كه فردي مغرور است، اشاره مي‌كند. براي مثال، وي در جايي در مورد واژة «اشو» كه براي خودش برگزيده است، مي‌گويد: «اشو» واژه‌اي بسيار زيباست. بايد آن را به واژگان هر زباني افزود... اشو واژه‌اي بسيار دوست‌داشتني و آشناست. تقريباً حال و هواي محبوب را دارد2. وي در جاي ديگر مي‌گويد: «من استاد اساتيد و مرشد مرشدان هستم»3 📚1-اشو، راز بزرگ، ترجمه روان كهريز، صص 125، 123. 2-(اشو، الماس‌هاي اشو، ترجمه مرجان فرجي ، ص 273 3-اشو، اينك بركه اي كهن، ترجمه سيروس سعدونديان، ص 303. عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠اشو ورسیدن به خدا از طریق عشق 🎤وی میگوید«عشق، ابزار رسيدن به خداوند و تجربه كردن اوست»1 💢در جای دیگر گفته«عشق، انسان را به درگاه خداوند رهنمون مي‌کند»2 💢درسخن دیگر گفته«هرچقدر نيايش و تلاش كنيد، با هر باور، اعتقاد و مذهبي، عبادات شما به خدا نمي‌رسد، تنها عبادتي كه مي‌تواند به او برسد، عبادت عشق است»3 👈وي در سخن اول تا سوم ، عشق را وسيلة رسيدن به خداوند و راهنماي بشر به سوي او مي‌داند. وي در كتاب از سكس تا فراآگاهي، تعريف عشق را دشوار دانسته، ولی در جاهاي مختلف، به طرق گوناگون، عشق را تعريف مي‌كند كه در ذيل به دو مورد از آنها اشاره مي‌شود: وي در جايي مي‌گويد: «عشق، شوق وافر دروني است براي يكي بودن با كل»4 💢در جاي ديگر مي‌گويد: «عشق، آينه‌اي است كه در لحظه دو عاشق چهرة يكديگر را مي‌بينند و خدا را باز مي‌شناسند»5 🔷نقد اولاً:در کلمات اشو در مورد عشق تناقض وجود دارد و مفهوم و معنای آن به طور واضح مشخص نیست و مبهم است. ثانیاً:عشقي كه اشو از آن سخن مي‌گويد، عشق بدون متعلَّق است. درحالي‌كه هر عشقي داراي متعلَّق مي‌باشد. 📚1-اشو،. راز بزرگ، ترجمه روان كهريز، ص 6. 2-همان، ص 14. 3-همان، ص 16 .4-اشو، عشق، رقص، زندگي، ترجمة فرشيد قهرماني و بابك رياحي‌پور ، ص 58 .5-اشو، الماس‌هاي اشو، ترجمه مرجان فرجي، ، ص 33. عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
امام على عليه السلام فرمودند: مَنِ اشتَغلَ بالفُضولِ فاتَهُ مِن مُهِمِّهِ المَأمولُ كسى كه به زوائد(چيزهاى كم اهمّيت) بپردازد، هدف مطلوب خود را از دست می دهد 📚غررالحكم حدیث 8633 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰