13.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #کلیپ #پیامبر_اکرم صلیاللهعلیهوآله چگونه #نماز میخواندند؟
🎤 حجتالاسلام #هاشمی
👈 #جمع_بین_الصلاتین در زمان #رسول_الله صلیاللهعلیهوآله
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
اشکال باسیل به عبارت قالبی سه اقنوم و یک جوهر
عبارت قالبی سه اقنوم و یک جوهر و نیز تعبیرِ «از همان جوهر پدر» می تواند دو معنا داشته باشد، که به نظر باسیل، هر دو در تیر رس ایراد است. معنای نخست:
اگر سه اقنوم با قیاس به آنچه ارسطو، وحدت جنس می خواند و در توضیح آن از مثال اسب، انسان و سگ که در جنس حیوان واحدند، استفاده می کند در الوهیت واحد باشند، با این ایراد روبروست که در این صورت ممکن است برخی الوهیت را که جنس سه اقنوم فردی است، جنس به معنای ارسطویی آن یعنی کلی موجود در سه اقنوم فردی ندانند، بلکه جنس در اصطلاح افلاطونی آن یعنی یک مفهوم عالی مشترک یا همان کلیِ موجود در فراسو، بالا و ورای اقنوم های فردی بدانند که بدین ترتیب نه یک خدا بلکه چهار خدا وجود خواهد داشت: اقنوم های سه گانه و الوهیت.
معنای دوم:
اگر بدین معنا باشد که سه اقنوم بنا به آنچه ارسطو، وحدت موضوع میخواند و آنرا با مثال روغن و شراب که در موضوع آب، وحدت دارند، توضیح میدهد، در الوهیت واحد باشند، به گفته ی باسیل با این ایراد روبروست که ممکن است برخی الوهیت را که موضوع و زیر نهاده ی سه اقنوم است، چیزی بدانند که مانند آب در نسبت با روغن و شراب، یک ماده بنیادینِ از پیش موجود باشد، یعنی چیزی که وجودی پیش از اقنوم ها و جدای از آنها دارد که در این صورت نیز نه یک خدا بلکه چهار خدا وجود خواهد داشت.
________
فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، ص368.
#اقنوم_جوهر
#باسیل
#اشکال
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
#امیرالمومنین امام على عليه السلام فرمودند:
إذا ضاقَ المسلمُ فلا يَشكُوَنَّ رَبَّهُ عَزَّوجلَّ، و لْيَشكُ إلى رَبِّهِ الذي بِيَدِهِ مَقالِيدُ الاُمورِ و تَدبِيرُها
هرگاه مسلمان در تنگنا و سختى افتد، هرگز نبايد از پروردگار عزّوجلّ خود شكايت كند، بلكه بايد به درگاه پروردگار خويش، كه زمام و تدبير امور به دست اوست، شكايت برد
📚 ميزان الحكمه ج6 ص42
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#امام_علی #امام_اول #حضرت_امیر
#روایت #روایات_اخلاقی #روایات_علوی
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
21.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #کلیپ پاسخ کوبنده به #مولوی_گرگیج درباره #توهین به #اهلبیت علیهمالسّلام
🎤 حجتالاسلام #میرزامحمدی
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔔 #تفکـــر_در_آیات_قــــرآن
📛 سربه فرمان دشمنان داشتن، ممنوع است مطلقا؛
👌 برای جهاد و نبرد با کفار، باید مجهز شویم به سلاح اندیشه قرآن و معارف بلندش؛ ابزار اصلی جهاد اهل بیت همین قرآن بود که همیشه بالاست پرچم شان!
👈 ما ولی کنارش گذاشته ایم و با سلاح های ناکارآمد به مصاف دشمن و تهاجم فرهنگی و اقتصادی رفته ایم!
👇👇👇👇
🌴 آیه 52 سوره فرقان 🌴
🕋 فَلا تُطِعِ الْكافِرِينَ وَ جاهِدْهُمْ بِهِ جِهاداً كَبِيراً
⚡️ترجمه:
پس، از كافران پيروى نكن و به وسيلهى قرآن با آنان به جهادى بزرگ بپرداز.
#قرآن
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
یوحنای دمشقی، تمایز عضوهای تثلیث را سابجکتیو می داند.
یوحنای دمشقی با توجه به واژگان یونانی متداول در زمان خود از اصطلاح اوقنوم برای سه عضو تثلیث و از اصطلاح جوهر (اوسیا) برای وحدت مشترک آنها استفاده می کند، گرچه گاهی اصطلاح طبیعت را معادل جوهر به کار میبرد. او نیز اقنوم های سه گانه را امور واقعی می داند.
او معتقد است که تمایز اقانیم را جز به نحو ذهنی نمی توان معلوم داشت، بر خلاف وحدت اشخاص که ادله و شواهد آن را می توان به مدد حواس و از طریق وحدت عملشان در طبیعت روشن ساخت.
____
فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، صص ۳۷۱ - ۳۷۲.
#اقنوم_جوهر
#یوحنای_دمشقی
#سابجکتیو
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e[
#امیرالمومنین امام على عليه السلام فرمودند:
اهل دنیا چون کاروانی باشندکه هنوز بارانداز نکرده، کاروانسالارشان بانگ برمی دارد که بار بندند و بروند...
📚 نهج البلاغه قسمتی از حکمت 415
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#امام_علی #امام_اول #حضرت_امیر
#روایت #روایات_اخلاقی #روایات_علوی
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
10.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #کلیپ پشت پرده فتنه #مولوی_گرگیج در #توهین به #اهلبیت علیهمالسّلام
👈دشمنی با #اهل_بیت #رسول_الله صلیاللهعلیهوآله و کم رنگ کردن #فاطمیه تا جلوی اثبات حقانیت مذهب شیعه را (به زعم خود) بگیرند و همچنین با این #فتنه آتش #جنگ_مذهبی را در #ایران روشن کنند و در این بین هم #شبکه_وهابی_کلمه حمایت لازم را انجام میدهد...
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔔 #تفکـــر_در_آیات_قــــرآن
✅ همدیگر را زیاد دعا کنیم که اگر همین دعاها نباشد،
❌ کارمان زار است و کلاهمان پس معرکه.
👇👇👇👇
🌴 آیه 77 سوره فرقان 🌴
🕋 مَا يَعْبَأُ بِكُمْ رَبِّي لَوْلَا دُعَاؤُكُمْ
⚡️ترجمه:
بگو: اگر دعاى شما نباشد، پروردگار من براى شما وزن و ارزشى قائل نيست
#قرآن
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تبیین آگوستین از تثلیث
آگوستین از چهره های شاخص آبای لاتینی می گوید، عبارت قالبی تثلیثی که در زبان یونانی به صورت یک اوسیا (جو هر) سه اقنوم است باید در زبان لاتینی به صورت یک ذات یا جوهر، سه شخص و نه یک ذات، سه جوهر باشد.
او در معنای عبارت قالبی یک ذات، سه شخص، سه تبیین ممکن را از این عبارت ارائه می دهد:
1. سه شخص، سه نوع و یک ذات، یک جنس باشد. وی این را رد می کند؛ زیرا، عبارت قالبی یک ذات، سه شخص به نحوی نامناسب به کار رفته است. اگر خدا، جنسِ پدر، پسر و روح القدس باشد، آنگونه که حیوان، جنس سه اسب است، چون میتوان سه اسب را سه حیوان نامید، پدر، پسر و روح القدس را میتوان سه خدا نامید، که به بدعت می انجامد.
2. تعبیر دوم، آنکه سه شخص سه فرد و یک ذات، یک نوع باشد.
او این را نیز، نمی پذیرد؛ زیرا همان گونه که ابراهیم، اسحاق و یعقوب، سه فرد اند، سه انسان هم هستند؛ پس اگر خدا نوع پدر، پسر و روح القدس باشد، پدر پسر و روح القدس را نیز باید سه خدا دانست که بدعت است.
3. تبیین سوم، اینکه سه شخص، سه فرد و ذات، یک موضوع باشد.
او با پذیرفتن تبیین سوم میگوید: ما این الفاظ را نه بر حسب جنس و نوع، بلکه گویی بر حسب ماده که مشترک و یکسان است، به کار می بریم، مانند، سه تندیس از طلای یکسان، که ما آن سه را یک طلا میخوانیم اما در عین حال نه طلا را جنس و تندیس ها را نوع و نه طلا را نوع و تندیس ها را فرد می دانیم.
___
فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، صص 373 - 375.
#تثلیث
#آگوستین
#تبیین
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
May 11
#با_چهارده_معصوم
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
🕌 عذرخواهی
امیرالمؤمنین علیه السلام:
المَعذِرَةُ بُرهانُ العَقلِ .
عذر خواهى و عذر پذیرى دلیل بر خرد است .
📝شرح روایی:
امیرالمؤمنین علیه السلام:
نعم الشفیع الاعتذار
عذر خواهى ، خوب شفیعى است .
▫️ما اذنب من اعتدر
گویى گناه نکرده است کسى که عذر بخواهد.
🔹 غررالحکم
#پوزش #عذر #عذرخواهی
#حدیث #امام_علی علیه السلام #حضرت_علی علیه السلام
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰