eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
26.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 جلوگیری از بیان حق توسط صلی‌الله‌علیه‌وآله 🎤 جناب استاد 🔻از نظر اصحاب صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم افرادی بسیار خوب بودند و همه ایشان را باید توثیق کرد، غیر آن چیزی است که در تاریخ آمده است و این نظر غیر آن چیزی است که در نقلهای تاریخی و کتب حدیث آمده است. 👈شیعه معتقد است که برخی از صحابه علاوه بر این‌که و دروغ‌گو و ... بودند، از عدالت هم ساقط گردیده‌اند؛ برای اثبات این ادعا، مطالب گوناگونی را از کتب معتبر بیان داشته، نشان داده صحابه‌ای بودند ستمکار، گنهکار، و عصیانگر، و سرکش و از خدا و صلی‌الله‌علیه‌وآله‌، حیاء و شرم نمی‌کردند و نافرمان بودند و این در حالی بود که خداوند در و حضرت طبق روایات فراوانی ایشان را هشدار می‌دادند که مبادا به عصر جاهلیت برگردند. کسانی‌که همیشه ساز مخالف سر می‌دادند، در حالی‌که جزء صحابه‌ای بودند که همراه با تمام دستورات الهی را می‌دانستند و یا از حضرت سؤال می‌کردند. این گروه از صحابه علاوه بر این‌که با یکدیگر مخالفت می‌کردند با وقاحت و بی‌شرمی تمام، از خود حضرت پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله هم متابعت و حرف‌شنوی نداشتند. از این موارد مخالفت با در جریان معرفی خلفای بعد از خود می‌باشد که در کتب مخالفین با سند معتبر نقل شده است. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 جعل نمازخواندن بر جنازه 🔶 👈🏼 (در میزان الاعتدال ج٤ ص۱۸۰) آن را از هایی شمرده که آن را از مالک آورده است. 👈🏼 : همه احادیث او است. 👈🏼 : او اخبار را دگرگون می‌کرده و شاید بیش از ۱۵۰حدیث به نام مالک ساخته است. 👈🏼 : او از مالک زیاد روایت کرده است. 👈🏼 (در الانساب): او اخبار را می‌کرده و به گفتارش احتجاج نمی‌توان کرد. این دروغی که به نام امام پاک و راستگو ساخته شده مخالف با روایتی است که در تاریخ صحیح از آمده است که: دختر را دفن کرد و از آن آگاه نشد تا آنکه دفن گردید، و علی بر او نماز خواند. حاکم آن را صحیح شمرده و ذهبی به آن اعتراف کرده؛ 👈🏼 (در سیره نبوی ج۳ ص۳۶۰) به نقل از : ثابت است که علی، فاطمه را شبانه دفن کرد و بر جنازه او نماز خواند و به دیگری خبر ندادند. 📚 الغدیر ج۷ ص۳۰۵ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
حالت گرایی آموزه ی تثلیث، آموزه ای پایه است که همه ی ساختمان الهیات مسیحی بر آن بنا شده است؛ اما این پایه - آنطور که فهمیده می شود - چندان استوار نیست. برای نمونه درباره ی چیستی عضوهای تثلیث، بسی اختلاف در میان است. مظهر گرایی، اشخاص متمایز و واقعی، حالت گرایی و ... در حالت گرایی به عنوان رویکرد رقیب تبیین می شود که این سه شخص الهی در واقع روش هایی هستند که یک شخص الهی وجود دارد (حالت های یک خدای واحد). ____ https://plato.stanford.edu/entries/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🌷امام صادق عليه السلام 🌷 🔷لا عَيْشَ اَهْنَأُ مِنْ حُسْنِ الْخُلُقِ؛ 🔶هيچ زندگى گواراتر از اخلاق و رفتار پسنديده نيست. 📚تحف العقول ص 360 - کافی(ط-الاسلامیه) ج 8 ، ص 244 - علل الشرايع ج 2، ص 560 علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 نمونه‎ای از حذف از کتب 🔶 👈🏻 یکی از مصادر خطبه‌ی معروف فدکیه، کتاب «الفاضل في صفه الأدب الكامل» تأليف «أبوالطيّب محمد بن أحمد الوشّاء (متوفی 325 ه.ق)» می‌باشد. ▪️ سلام الله علیها در این خطبه تاریخی انتقادات بسیار تندی خطاب به غاصبان و پیروان آنان ابراز داشتند. اما از آنجایی که همواره در طول تاریخ دستانی درصدد کتمان و حقایق تاریخی بوده‌اند، بنابر آنچه محقق کتاب «دکتر یحیی وهیب جبّوری» در پاورقی بدان تصریح کرده است، متأسفانه اين خطبه به طور كامل از دو نسخه‌ی خطی این کتاب که در «موزه ملی بریتانیا» و «موزه ملی عراق» نگهداری می‌شود، حذف شده است. 📚 کتاب «الفاضل في صفه الأدب الكامل» تأليف أبوالطيب محمد بن أحمد الوشّاء (متوفی 325 ه.ق)، محقق: دکتر یحیی وهیب جبّوری، دار الغرب الإسلامي،، بيروت، ١٤١١ ه.ق عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔹سمینار تخصصی نقد بهائیت توسط استاد: شاداب عسکری ناقد: دکتر حجت حیدری چراتی دبیر علمی: حجت الاسلام فخرآور ⏰زمان: سه شنبه 1400/10/7 🕙ساعت: 10:00 الی 11:00 🔗لینک ورود به جلسه: https://b2n.ir/a95618 عضویت در کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
دیدگاه محققین درباره ارزش شریعت نزد صوفیه 🔸در تصوف، نقشی که شریعت برای مرید دارد، برای پیر و مراد او ندارد. زیرا مرید در ابتدا شریعت را وسیله و راه وصالی می‌داند که باید همیشه به آن ملتزم باشد. 🔹ولی شریعت برای پیر دیگر رنگ و بویی ندارد و خود را معاف از آن می‌دانند. 🔰محققین صوفی و غیر صوفی علت این‌همه تفاوت، در عیار شریعت نزد مرید و مراد را در چند چیز می‌دانند. 🔻نخست اینکه برخی از بزرگان صوفیه، شریعت را فقط یک عادت فرض کرده‌اند. چنانچه دکتر غنی محقق شهیر صوفی، در کتب خود به این مسئله اشاره می‌کند که: «صوفی پخته میل ندارد خود را به زنجیرهای قوانین شرع و آداب و عادات مصنوعی اجتماع و اخلاق مصنوعی عرفی مقید سازد.» [1] 🔻دیدگاه دیگر این است که صوفیه شریعت را عملی ظاهری و صوری می‌دانند که راه اصلی برای رسیدن به حقیقت نیست. دکتر غنی در مورد این دیدگاه صوفیانه می‌نویسد: « وقتی می‌توان از مسلکی پیروی کرد که مستقیماً از خدا کسب فیض می‌کند، چرا باید وقت خود را به ظاهر و صورت و توسل به راه‌های غیرمستقیم هدر داد.» [2] 🔻برخی دیگر از بزرگان صوفیه فنای در خدا و یکی شدن با خداوند متعال را سبب ترک شریعت می‌دانند. ♻️چطور می‌توان گفت انجام شریعت هدر دادن وقت است، آن‌هم شریعتی که تمام انبیاء و اوصیاء و ائمه اطهار (علیهم السلام) به دنبال تحقق آن در بین امت خود بوده‌اند. 📚پی نوشت [1]. دکتر غنی، قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، نشر زوار، تهران، 1386، ج 1، ص 186 [2]. همان، ص 177 و 178. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 ⚠️ خوب چشممان را باز کنیم و ببینیم با چه کسانی نشست و برخاست میکنیم؟! 📛 اگر همنشینی با آنها موجب دوری از خدا و قرآن میشود، یقین کنیم سرباز شیطان هستند و به سرعت باید جدا شویم قبل از پشیمانی و به غارت رفتن سرمایه دینمان! 👈‌ وإلا همین نزدیکی سخت نادم و پشیمان میشویم از رفاقت شان که باعث گمراهی مان شده اند! 👇👇👇👇 🌴 آیه 28 سوره فرقان 🌴 🕋 يا وَيْلَتى‌ لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلاناً خَلِيلًا 🕋 لَقَدْ أَضَلَّنِي عَنِ الذِّكْرِ بَعْدَ إِذْ جاءَنِي ⚡️ترجمه: اى واى بر من! كاش فلانى را دوست خود نمى‌گرفتم. رفيق من بعد از آن كه حقّ از طرف خدا براى من آمد، مرا گمراه ساخت. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
♦️توجه ♦️ توجه ✅امکان ثبت نام دوباره مقطع دکتری دانشگاه ادیان و مذاهب ✅از طریق سایت سازمان سنجش ✅ در ۱۵ رشته 🔰 مهلت ثبت نام تا جمعه ۱۰/۱۰/ ۱۴۰۰ 👈لینک ثبت نام: http://register1.sanjesh.org/phd1401late/ ✅ دفترچه دکتری https://b2n.ir/e64084 ✅ آشنایی با رشته های دکتری https://b2n.ir/d23767 📲09383307241 ☎️051 3855 1264 عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
تنها یک خود مسیحیت مدعی است که برای نجات، بایستی در عین باور به یک خدا، به خدا بودن پدر، پسر و روح القدس هم ایمان داشت؛ اما حفظ این دو باور، در کنار هم، بسی سخت است! براستی چرا باوری چنین حیاتی، تا این اندازه پیچیده و نفهمیدنی است؟ آیا حکیمانه است که باورهای حیاتی ِ ادیان، خرد ستیز، حتی خرد گریز و یا اختلافی باشد؟! متکلمان، دست به دامان توجیهات شده اند. یک توجیه: تثلیث یک خود ( One-self Trinity theories) است که در آن سخن از حالت گرایی است. در پست پیشین، اشارتی بدان رفت. توضیح بیشتر: حالت گاه، ویژگی ذاتی یک چیز است (به عنوان مثال، قدرت یک چیز )؛ گاه، رابطه ای که یک چیز با چیز یا چیزهای دیگر دارد (مثلا این چیز از آن چیز، بزرگ تر است)؛ گاه حالت، یک رویداد است (مثل عشق چیزی به چیز دیگر). به نظر می رسد که تثلیث گرایان «یک خود» One-self Trinity theories این آخری را در ذهن دارند؛ برای نمونه: خدا بودن پسر، واقعه ای است که خدا از این راه، با ما به عنوان دوست و نجات دهنده ارتباط می گیرد، یا پسر رویدادی است که خداوند جسم می گیرد و زندگی می کند و می میرد تا پدر را برای بشریت آشکار کند. یک چالش این توجیه این است که خدای پسر بر اساس ظاهر کتاب مقدس، شخصی مستقل و بیش از یک حالت برای دیگری است. او خود، به عنوان یک انسان، رابط بین خدا و خلق است که موعظه می کند و خود را با خدای پدر مقایسه می کند و به او می خواند. او وجودی مستقل دارد. --- https://plato.stanford.edu/entries/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 اهمیت 🎤 مقام معظم رهبری پ ن: و در روایات و دین اسلام به آن تأکید زیادی شده است و معنای آن این است که با دوستان خداوند و پیامبر و خاندانش دوست و با دشمنان آنان دشمن باشیم. آنچه مهم است این است که بدانیم به معنای نفی باورها و تغییر هویت شیعیان یا اهل سنت نیست، بلکه بدین معناست که طرفین با احترام به باورهای یکدیگر و خودداری از به طرف مقابل، برادرانه در کنار هم زندگی نمایند و در مقابل دشمنان اسلام را تشکیل بدهند. اسلامی به هیچ وجه ربطی به مذهبی و اعتقادی ندارد و مقصود از اتحاد پیروان مذاهب مختلف در عین اختلافات مذهبی در برابر بیگانگان است. منظور از وحدت، وحدت با قاتلین آل الله نیست، معیار یگانه بودن، یگانگی در گوهر وجودی است، نه یگانگی اعتقادی یا رفتاری. منظور از اتحاد، یکی بودن نیست؛ بلکه یکسو بودن در چیزی است. وحدت اجتماعی و سیاسی با مردم حاضر که هرچند محبتی به اهل بیت علیهم‌السّلام دارند ولی اعتقاد به امامت آنها ندارند پس هرچند در اعتقاد با آنها وحدت نداریم و بحث علمی هم میکنیم ولی در جنبه اجتماعی با حسن معاشرت و در جنبه سیاسی در مقابل دشمن واحد، وحدت داریم. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰