eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
بازنمایی خدا در کتاب مقدس؛ خدایی با چشمانی گشوده در دین اسلام و در اساس، هر دین الهی، اولین و مهمترین شناخت، شناخت خدای هستی است. تصویری که ادیان در شناسایی خدا به دست می دهند، تصویر گر غنای ادیان و شاخص مناسبی در شناخت آن دین است. یهودیت و مسیحیت کنونی بر پایه ی کتاب مقدس، تصویری از خدای هستی به دست می دهند که شایسته ی بررسی است؛ برای نمونه این خدا دارای چشم بازنمایی (توصیف) می شود. به این مورد بنگرید: «با این همه، ای یهوه خدای من، به دعا و التماس خدمتگزارت توجه فرما و به فریاد بنده‌ات و دعایی که امروز به حضور تو می‌کند، گوش فرا ده: چشمان تو روز و شب بر این خانه گشوده باشد، بر مکانی که درباره‌اش فرمودی: ”نام من در آن خواهد بود“، تا دعای خدمتگزارت را که به سوی این مکان می‌کند، بشنوی.»* ــــــــ * اول پادشاهان ۸: ۲۸ - ۲۹. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
کتاب «سحر و کلید رهایی از آن» اثری ارزشمند از استاد گرامی سعید صدری است که با قلمی زیبا و البته بسیار متقن و مستدل و مستند به آیات و روایات به رشته تحریر در آمده است. با مطالعه این کتاب، راه رهایی از سحر و طلسم و دعاهای مشکل آفرین را خواهید دانست. 📜مطالعه این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم. 🏠محل تهیه کتاب: کتاب فروشی های مسجد مقدس جمکران 📱09192552030 عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
چرا حضرت عیسی مسیح به صراحت نگفت که آی مردم! من خدایم؟ دین مسیحیت کنونی بر پایه ی باور به الوهیت (خدا بودن ) عیسی مسیح تبلیغ و ترویج می شود. اگر عیسی خدا نباشد آموزه های اصلی (فداء و ...) بی معنی می شوند. پرسش کلیدی در اینجا این است که امری چنین برجسته و حیاتی (الوهیت عیسی مسیح) که قوام دین بدان بستگی دارد، چرا تا این اندازه مبهم مغلق و محل نزاع است؟ چرا چنین ادعایی به وضوح و سر راست در کتاب مقدس بیان نشده است؟ چرا حضرت عیسی مسیح ع خود به وضوح و صراحت نگفت که ای مردم! من خدا هستم؟ آیا او که خدا بود، نمی دانست که پس از او میلیاردها انسان، دچار سر در گمی، تردید و تشویش می شوند؟ برخی الهیدانان مسیحی در پاسخ می گویند که او از ترس جانش سکوت کرد. چالش این پاسخ این است که: ۱. مگر در چنین امر حیاتی - که بنا به ادعای مسیحیت، کلید سعادت و رستگاری دو جهان است - تقیه مجاز است؟ مضاف بر آن، حضرت که در مسائل جزئی تر، فریسیان و ... را نهی می کند و سکوت نمی کند. ۲. مگر در مراسم عشاء ربانی و در آخرین ساعات عمر، از دستگیری اش خبر نداشت؟ آیا در بالای صلیب از مرگش خبر نداشت؟ چرا آن زمان سکوت کرد؟ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 اعتراف شاعر بزرگ سنّی به هجوم به 🔶 👈🏼 از نشانه‌های اثبات یک مسئله تاریخی ورود به ادبیات و شعر است. 🔸 حمله به خانه و آتش زدن آن آنقدر نزد مشخص است که شاعر معروف شان، ( ) در اشعارش در مورد این واقعه می‌گوید: وقولة (لعلی) قالها (عمر) أکرم بسامعها أعظم بملقیها! حرقت دارک لا أبقی علیک بها إن لم تبایع وبنت المصطفى فیها ما کان غیر (أبی حفص) یفوه بها أمام فارس (عدنان) وحامیها و کلامی که از سوی خطاب به صادر شد چه شنونده بزرگواری و چه گوینده بزرگواری (عُمَر) به (علی) گفت: اگر نکنی خانه‌ات را به آتش می‌کشم و کسی را در آن باقی نمی‌گذارم حتی اگر در آن باشد به غیر از (عُمَر) کسی دیگر نمی توانست چنین کلامی را خطاب به شهسوار عرب و مدافع آن بگوید 📚 دیوان حافظ إبراهیم ص۸۲ ط الهیئة المصریة 👈 آیا آتش زدن خانه اهل بیت و کشتن آنها جرات و شجاعت محسوب شده و افتخار داد؟‌ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠انتقاد محکم سنایی از صوفیه 🔸از منتقدان سرسخت تصوف، ابو المجد بن آدم سنایی غزنوی یا حکیم سنایی است، که سروده‌های تندش، او را در جرگه‌ی مخالفان سرسخت تصوف حساب کرده‌است. 🔹او اشعار مختلفی در رد صوفیه و انتقاد‌های شدیدی نسبت به این طایفه دارد. 🔻در میان اقول صوفیه، به سختی می‌توان کلامی به سنگینی و صلابت قصاید مستحکم سنایی در رد و انکار صوفیه یافت. 🔻گزیده یکی از اشعار تند سنایی در نقد صوفیه و بزرگان و اعمال ایشان بعنوان نمونه نقل می‌شود. 🔹ای مسلمانان! خلایق، حال دیگر کرده‌اند از سر بی حرمتی معروف، منکر کرده‌اند 🔹در سماع و پند، اندر آیات حق چشم عبرت کور و گوش و زیرکی کر کرده‌اند 🔹کار و جاه سروران شرع در پای اوفتاد زانکه اهل فسق از هر گوشه سر بر کرده‌اند 🔹خرقه‌پوشان مزور سیرتِ سالوس و زرق خویشتن را سخره قیماز و قیصر کرده‌اند . . . 🔹مصحف یزدان درین ایام کس می‌ننگرد چنگ و بربط را بها اکنون فزون‌تر کرده‌اند 🔹کودکان خرد را در پیش مستان می‌دهند مر مخنث را امین خوان و دختر کرده‌اند 🔹ای مسلمانان دگر گشته‌ست حال روزگار زانکه اهل روزگار احوال دیگر کرده‌اند. [1] 💢با وجودی که سنایی مشهور به صوفی‌گری است، اما او در نقد جریان صوفی‌گری و بزرگان ایشان و اعمال و رفتار این طایفه اشعار تند و تیزی دارد. 📚پی‌نوشت: 1.دیوان اشعار سنایی، قصاید، شماره 49. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠حضرت عیسی هم شارب بلند داشتن 🔸اکثر صوفیه برای شارب احترام خاصی قائل هستند و قدمتی بلند برای آن قائل هستند و علت بلند گذاشتن آن را اقتدا به امام علی (ع) می‎دانند. 👈گویند: «وقتی امیرالمومنین (ع)، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را غسل می‌داد، آب سر ناف ایشان را آشامید! و دیگر شارب خود را نگرفت!» [2] 🔻اما مرتضی محجوبی با لقب طریقتی رشیدعلی از بزرگان سلسله گنابادیه جدیدترین اظهارنظر را در رابطه با سبیل داشته و قدمت شارب بلند را به زمان حضرت عیسی مسیح می‌رساند و می‌گوید: حضرت عیسی گیسوان بلند داشتند، محاسن بلند داشتند، شارب بلند داشتند، چون کسانی که به آمریکا و اروپا رفتند در کلیساها تمثالی از پیامبران سابق هست که شارب و محاسن بلند و گیسوان تمیز دارند. حضرت عیسی هم همین‌طور بوده است. [2] 🔰اما این چنین اظهارنظری به دور از شأن مشایخ فرقه گنابادیه است که برای توجیه شارب بلند خود، آن را منسوب به ائمه و انبیاء الهی کنند، آن‌هم با استدلالی بی‌اساس، از نقاشی‌هایی که هیچ منبع موثقی در تأیید آن‌ها نیست. اگر هم بپذیریم که این تصاویر واقعی بوده و شارب بلند گذاشتن جزء شریعت آن پیامبر الهی بوده است، حال باید پرسید که آیا دراویش، باید به شریعت عیسی مسیح عمل کنند؟ یا اگر خود را مسلمان می‌دانند به شریعت آخرین پیامبر الهی، حضرت محمد (صلی الله علیه و آله) تمسک جویند؟ 📚پی‌نوشت: 1. ذبیح‌الله محلاتی، کشف الاشتباه، ص 432 2. 27/ 9/ 1396 کانال صدای سخن عشق عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠بوسه در تصوف، مقدمه رسیدن به خدا 🔸شاهدبازی و نظربازی از انحرافات صوفیه است که برخی از صوفیه آن را راهی برای رسیدن به خداوند قلمداد می‌کنند. 🔹غزالی نظر کردن بر زیبارو را به دو قسمت تقسیم می‌کند: «یکی از روی شهوت و دیگری از روی عبرت. او نظر کردن بر خوب‌رویان را از روی شهوت گناه دانسته‌ و همین نظر اگر از روی عبرت باشد را عبادت می‌داند.» [1] 🔻این در حالی است که یک حکایت مشهور نشان می‌دهد که احمد غزالی فقط به مشاهده شاهد اکتفا نمی‌کرده، بلکه در این راه آنچنان مشتاق بوده که حتی از بوسیدن روی شاهد نیز ابا نداشته است. 👈درباره او آمده است: «ملکشاه به احمد غزالی ارادت می‌ورزید. روزی سنجر -پسرملکشاه- که شخصی زیبا بود، به دیدن شیخ رفت و شیخ گونه او را بوسید. این معنی بر حضار گران آمد و به سلطان رساندند. ملکشاه به سنجر گفت: شنیده‌ام که احمد غزالی بر گونه تو بوسه داده است. گفت: آری. گفت: تو را بشارت باد که بر یک نیمه از جهان فرمانروا گشتی و اگر شیخ از گونه دیگر تو نیز بوسه می‌گرفت بر تمام جهان مسلط می‌آمدی.» [2] 🔻اینکه صوفیه ادعا می‌کنند شاهدبازی ایشان بدون شهوت است، امری مضحک است زیرا بزرگان صوفیه در برخی موارد به شهوت‌آلود بودن شاهد بازی اذعان دارند. 📚پی‌نوشت: 1.یوسف‌پور محمدکاظم، نقد صوفی، روزنه، تهران، ص 198 2.پورجوادی نصرالله، سلطان طریقت، آگاه، تهران، 1358، صص ۵۴-۵۵. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
امام على عليه السلام فرمودند: الحَريصُ تَعِبٌ حريص، همواره در رنج است 📚 غررالحکم، حدیث3759 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
نانی به طعم مسیح مومنان مسیحی ایمان دارند که در عشای ربانی، نان به جسم عیسی مسیح و شراب به خون او تبدیل شده است.* برخی چالش های این مدعا: ۱. اگر نانی که در کلیسا با این باور، خورده می شود، آزمایش شود، دیگر ویژگی های نان متعارف را ندارد؟ ۲. آیا هر لقمه ای که هر فرد مسیحی می خورد، یک جسم کامل مسیح است؟ آیا در این صورت، میلیون ها مسیح نخواهیم داشت؟ اگر هم بخشی از مسیح خورده شده باشد، مسیح کامل، خورده نشده است. ---- *۱۳۷۶. شورای ترنت، ایمان کاتولیکی را بدین شرح خلاصه می‌کند: "چون مسیح، منجی ما گفته که آنچه را او با نان عرضه کرد، واقعاً جسم او بوده است، پس همیشه این اعتقاد کلیسای خدا بوده است و شورای مقدس اینک دوباره اعلام می‌کند که با تقدیس نان و شراب، کل جوهر نان به جوهر جسم مسیح خداوند ما و کل جوهر شراب به جوهر خون او متحول می‌شود. کلیسای کاتولیک این تغییر را به نحو شایسته و کامل، تحول جوهری نامید". تعالیم کلیسای کاتولیک، ن. الکترونیکی، پدید آورنده: کلیسای کاتولیک؛ مترجمان: حسن قنبری، حسین سلیمانی و احمد رضا مفتاح؛ قم، دانشگاه ادیان و مذاهب، ۱۳۸۸، ص ۳۷۹. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠رد اسقاط تکلیف با تمسک به سیره معصومین (ع) 🔸آنچه از حالات پیامبر (صلی الله علیه و آله) و ائمه معصوم (علیهم السلام) معلوم و مشخص است آن بزرگواران در مدت عمر شریف خود حتی در بیماری‌ای که به شهادتشان می‌انجامید، بر انجام عبادت و طاعات خویش مراقبت داشتند. 🔹بنا بر ادعای صوفیه در مورد اسقاط تکلیف برای اشخاصی که به مقامات خاصی رسیده‌اند، لازم است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) و اهل بیت (علیهم السلام) به مقام کشفی که صوفیان مدعی آنند، نرسیده باشند! وگرنه به عقیده اینان انجام عبادات بر آنان واجب نبود. 🔻امیر مومنان علی (علیه السلام) فرمود:«لَو كُشِفَ الغِطاءُ مَا ازدَدتُ يَقينَاً [بحار الانوار، اسلامیه، ج 46، ص 134] اگر پرده‌ها کنار رود، چیزی بر یقینم افزوده نخواهد شد.» بنابراین مساله اسقاط تکلیف که به جهت شریعت‌گریزی توسط صوفیان مطرح شده، منتفی خواهد بود. 📚پی‌نوشت: 1.مجلسی محمدباقر، بحار الانوار، اسلامیه، تهران، ج 46، ص 134. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠رد اسقاط تکلیف صوفیه با تمسک به روایات 🔸روایات فراوان و متواتری از معصومین (علیهم السلام) رسیده که بر وجوب تمسک به دین و استمرار آن تا لحظه مرگ دلالت دارد و حلال حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) را تا قیامت حلال و حرام او تا روز قیامت حرام اعلام است. 👈«عَنْ زُرَارَةَ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ عَنِ الْحَلَالِ وَ الْحَرَامِ فَقَالَ حَلَالُ مُحَمَّدٍ حَلَالٌ أَبَداً إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ حَرَامُهُ حَرَامٌ أَبَداً إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ لَا يَكُونُ غَيْرُهُ وَ لَا يَجِي‏ءُ غَيْرُهُ وَ قَالَ قَالَ عَلِيٌّ مَا أَحَدٌ ابْتَدَعَ بِدْعَةً إِلَّا تَرَكَ بِهَا سُنَّة.[1] 🔻زرارة می‌گويد از امام صادق (علیه السلام) راجع به حلال و حرام پرسيدم. ایشان فرمودند: حلال محمد هميشه تا روز قيامت حلال‌ست و حرامش هميشه تا روز قيامت حرام، غير حكم او حكمى نيست و جز او پيغمبرى نيايد و على (علیه السلام) فرمود هيچ كس بدعتى ننهاد جز آنكه به سبب آن سنتى را ترك كرد.» 🔰روایات و احادیث یاد شده با وجود فراوانی، عموماً و خصوصاً بر این معنا تصریح دارند و اهل دقت هیچ‌گونه تردیدی در آنها نمی‌یابند. ♻️بنابراین سستی ادعای صوفیه مبنی بر اسقاط تکلیف شرعی از مکلفین بی‌اساس است. 📚پی‌نوشت: 1.کلینی، اصول كافی، ترجمه مصطفوى، اسلامیه، تهران، ج ‏1، ص 75. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰