eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبهه_زئوس_قسمت_ششم_بخش_اول 📌📌📌جواب شبهه: نظم عبارت است از نوعى پیوند و همکارى بین اجزاى یک مجموعه در راستاى تحقق هدفى معین، به گونه اى که هر جزئى از اجزاء مکمل دیگرى بوده و فقدان هر جزء موجب می شود که مجموعه اثر مطلوب و هدف مورد نظر را فاقد باشد. ✅با توجه به تعریف نظم 1️⃣ این جهان دارای نظم است و دلالت بر پدیده آورنده ای می کند، چنانچه امام صادق ع به مفضل می فرمایند: ای مفضل، نخستین دلیل برخالق، هیئت بخشیدن به این عالم و گردآوری اجزا و نظم آفرینی درآن است. از این رو اگر با اندیشه و خرد در کار عالم نیک و عمیق تأمل کنی، هر آینه آن را چون خانه و سرایی می یابی که تمام نیازهای بندگان خدا درآن آماده و گرد آمده است. اینها همه دلیل آن است که جهان هستی با اندازه گیری دقیق و حکیمانه و نظم و تناسب و هماهنگی آفریده شده است. آفریننده آن یکی است و او همان شکل دهنده، نظم آفرین و هماهنگ کننده اجزای آن است. 📚بحار الانوار ج3 ص 61 2️⃣جهان هستی دارای هدف است ، خداوند متعال در سوره انبیاء آیه 19 می فرماید: و ما آسمان و زمین و آنچه را که بین زمین و آسمان است به بازیچه نیافریدیم، و همه آن را برای انسان خلق کرده است چنانچه خداوند در آیه 13 سوره جاثیه می فرماید: و آنچه در آسمانها و زمین است تمام را مسخر شما گردانید. ❇منظور از تخسیر این است که همه انچه در این عالم هستی است در خدمت انسان است تا بتواند بواسطه آن به کمال حقیقی خود برسد. 🔰 @Adyanuniv🔰
قال ابن ابی الحدید: و الصحیح عندی انها ماتت و هی واجدة علی ابی بکر و عمر و انها اوصت الا یصلیا علیها... می نویسد: نظر صحیح نزد من این است که همانا فاطمه سلام الله علیها از دنیا رفت در حالیکه بر و غضبناک بود. و وصیت کرد که آن دو نفر بر او نخوانند... 📚 شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید جلد ۳ صفحه ۱۹۷ 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 رضوان الله علیه هیچگاه برای خلفای سقیفه نگفت؛ در کتاب المصنف خود می‌نویسد: 1829 - عَبْدُ الرَّزَّاقِ، عَنِ ابْنِ جُرَيْجٍ قَالَ: أَخْبَرَنِي عُمَرُ بْنُ حَفْصٍ، أَنَّ سَعْدًا أَوَّلُ مَنْ قَالَ: الصَّلَاةُ خَيْرٌ مِنَ النَّوْمِ فِي خِلَافَةِ عُمَرَ، فَقَالَ: بِدْعَةٌ ، ثُمَّ تَرَكَهُ، وَإِنَّ بِلَالًا لَمْ يُؤَذِّنْ لِعُمَرَ 👈🏾عمر بن حفص گفت: سعد (ابن ابي وقاص) اولين کسي بود که در زمان عمر «الصلاه خير من النوم» گفت و سپس چون آن را مي‌دانست آن را ترک کرد و بلال برای عمر اذان نمی‌گفت 📚 المصنف ج1 ص474 المؤلف: أبو بكر عبد الرزاق بن همام بن نافع الحميري اليماني الصنعاني (المتوفى: 211هـ)، المحقق: حبيب الرحمن الأعظمي، الناشر: المكتب الإسلامي - بيروت، الطبعة: الثانية، 1403، عدد الأجزاء: 11 . 🔰 @Adyanuniv🔰
🔸🔸🔸ثبت نام🔸🔸🔸 ✳️سطح سه نقد زرتشت و باستانگرایی✳️ ⏳ زمان ثبت نام: حداکثر تا ۲۰ بهمن ماه 📎لینک ثبت نام: https://survey.porsline.ir/s/PcmxGGz
✅ وضعیت تحصیل دختران در زمان ساسانیان 🔹 کریستین سن درباره تحصیل و علم آموزی دختران در زمان ساسانیان چنین می گوید: 🔸 منابع تاریخی که در اختیار داریم اطلاعی در باب تعالیم دختران بدست نمی دهد. 🔰 @Adyanuniv 🔰
💠صراط مستقیم از نگاه متصوفه 🔸پیروان تصوف مسلک خود را مذهب رسمی و برتر اعلام می کنند و می‌گویند دین درست یا همان صراط مستقیم، جمع بین ظاهر و باطن یا تشیع و تصوف است و هر راهی غیر از آن خطا است و هر عملی غیر از تشیع صوفیانه به معنی ظن و گمان است.[1] 🔹این در حالی است که خداوند متعال در آیه 153 سوره انعام در رابطه با پیروی از دین اسلام و ادیان مختلف این گونه می‌فرماید که: «و این است راه من که مستقیم است پس آن را پیروی کنید و راههای دیگر را متابعت نکنید.» ♻️چرا این گروه صوفیه چنین حساسیت‌هایی که بدون پشتوانه عقلی و نقلی است در مورد فرقه خود بیان می‌کنند و خود را صراط مستقیم و برتر از هر مذهبی می‌دانند در حالی که در روایات مختلف، این گروه صوفیه توسط ائمه معصومین علیهم‌السلام مورد مذمت واقع شده‌اند. پی‌نوشت ۱. عرفان ایران 7/67. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠فرقه گنابادیه، سلوک هزار رنگ 🔸مصطفی آزمایش از صوفیان معروف ساکن در اروپا، با بیان این مطلب که یکی از افتخارات دراویش گنابادی این است که می تواند با هر مسلکی خو بگیرد، این فرقه را یک فرقه هزار رنگ معرفی می‌کند. 🔹این درحالی است که رضا علیشاه یکی از اقطاب فرقه گنابادی همانند نورعلی تابنده قطب فعلی این فرقه، قید مذهب را برداشته و در کتاب خورشید تابنده، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که " شرط ورود به این مسلک چیست؟ " می‌گوید: باید به دست یکی از اقطاب یا مشایخ دستگیری شود{1} و وی هیچ نامی از مذهب و دین در این پاسخ نیاورده است . 🔻در اظهاراتی مشابه آقای مسعود همایونی نویسنده کتاب تاریخ سلسله نعمه اللهیه در ایران در معرفی مکتب عرفانی ایران در کتاب خود می نویسد: عرفانی که دراویش دارند کلیه شرایع و ادیان را مقدس می شمارد و توهین به یکی از آنها را توهین به همه ادیان می داند و مانند سمی تلقی میکند که به خون بشریت ریخته باشند.{2} 🔻هرچند مسعود همایونی با بازی با کلمات سعی دارد با کلماتی کاملا تاثیر گذار، موحدان عالم را از مسیر توحید حقیقی منحرف سازد اما باید گفت این بازی با کلمات و بیان این گونه صحبت ها جز برای به انحراف کشاندن جوانان نمی باشد. پی نوشت 1- خورشید تابنده صفحه 724. 2-تاریخ سلسله نعمه اللهیه در ایران صفحه 21. @adyanuniv🔰
عليه السلام: مَن طَلَبَ الرئاسةَ هَلَكَ هر كه جوياى رياست باشد، نابود شود 📚ميزان الحكمه جلد 4 صفحه 310 🔰 @Adyanuniv🔰
🔷حضور بهائیان در همایش ادیان 👽در ادامه خبرسازی سودجویانه بهائیت از همایش‌هایی که در کشورهای مختلف برگزار می شود؛ این بار شاهد هیاهوی تبلیغاتی این تشکیلات، از نشستی تحت عنوان "نشست بین المللی سیرت" در لاهور پاکستان بودیم. 😳نشستی که حتی خود شبکه‌های کشور پاکستان نیز اهمیت چندانی برای آن قائل نبودند، بهائیت در ذیل آن جنجال به پا کرده که: ای مردم جهان در پاکستان، بهائیان در جوار مسلمین به لزوم همبستگی و اتحاد بینشان اشاره کرده‌اند. ☠️لابد منظورشان اتحادی نظیرِ جمع کردن هیزم، برای به آتش کشیدنِ مسلمانان بوده، چرا که بهاء گفته: 🗣«غیر بهائیان همانند درخت خشک هستند که سزاوار آتش است "شجره یابسه لایق نار است"»(اشراق خاوری، مائده آسمانی، ج۸، ص۳۸-۳۹) 👻بهائیت با حضور در چنین تریبون‌هایی، قصد نفوذ در لایه‌های مختلف ادیان جهان را در سر می‌پروراند؛ چرا که مقاصد اصلی آنان در جمله‌هایِ به‌جا مانده از رهبرانشان به خوبی آشکار است که معتقدند: 🗣«مسلمانان مشرک محسوب می‌شوند(اشراق خاوری، مائده آسمانی، ج۴، باب الواح مبارکه درباره‌ شیعه، ص۱۴۰و۱۴۱) 🗣دیدار با ایشان حرام است(اشراق خاوری، مائده آسمانی، ج۴، باب لوح مباهله، ص۲۸۰ به نقل از بهاءالله) 🗣کسانی که از بهائی روی گردان هستند [بهایی نمی‌شوند]، همگی حیوان هستند(بهاءالله، بدیع، ص۲۱۳) 🗣خیال این‌که به آنها انسان بگویید را هم به خود راه ندهید و از آنها دوری کنید»(اشراق خاوری، مائده آسمانی، ج۸، مطلب۵۳، ص۳۹) 🔰@Adyanuniv🔰
👈🏼 اعتراف محمد متولی الشعراوی (عالم سرشناس و بزرگ اهل سنت) به مظلومیت (س) محمد متولی الشعراوی یکی از بزرگ ترین علمای معاصر مخالفین به بخش کوچکی از مظلومیت های اعتراف می کند: اینجا را به یاد می آوریم زمانی که رفت تا فاطمه دختر را دفن کند. پیش قبر رسول الله ایستادند و فرمودند: سلام ای سرورم، سلام ای رسول الله. شکیبایی و صبرم بر دوری دخترت و محبوبه ات کم شده جز اینکه براى من در پیروى از سنت تو در آن چه که در فراقت کشیدم جاى دلدارى باقى است‌‏ - یعنی یا رسول الله، کسی که دوری تو را تحمل کند ، دوری و فراق پس از تو بر او آسان می شود - زیرا من سر تو را در لحد آرامگاهت نهادم و جان مقدس تو از میان گلو و سینه ی من خارج شد. (یعنى هنگام جان دادن سرت بسینه من چسبیده بود) اما ای رسول خدا ، دیگر شبم در بی خوابی میگذرد و اندوهم همیشگی است تا این که خداوند خانه ‏اى را که تو در آن اقامت دارى برایم برگزیند. (بمیرم و به تو ملحق شوم) به زودى دخترت از همدست شدن امتت بر ضد او به تو گزارش خواهد داد... همه سرگذشت را از او بپرس و گزارش را از او بخواه.همه ی این ها در حالی است که زمان زیادی نگذشته بود و یاد شما از میان نرفته بود... 📚الشعراوی، محمد متولی (المتوفى: 1418هـ)، تفسیر الشعراوی ،ج 19، ص 11831 و 11832، الناشر: مطابع أخبار الیوم. 🔰 @Adyanuniv🔰
26.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 مستند در کلیسا 🔸 داستان یک زن... زنی که به حاشیه کشانده شد اما توانست مرزهای فرهنگی را گذر کند... 👈🏼 بررسی یک سند ۴۰۰ ساله ناشناخته در کتابخانه ملی 👈🏼 رافائل دومان کشیش کاتولیک درباره سفرش به ایران کتابی را نگارش و به دولت لویی چهاردهم اهدا میکند... 🔰 @Adyanuniv 🔰