فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽کلیپ نقدوبررسی معنویت های نوظهور
⚔️فرقه ستیزی
🎤استادفعالی
#عرفانهای_نوظهور_فرقه_ستیزی
#عوامل_خودکشی_گروهی_شیطان_پرستی
#معبدمردم_تلقین_اوج_تعالی
عضویت درکانال🔻👇🔻👇🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽کلیپ تصویری ازدواج در کمون
💠معبداشو
#عرفان_نوظهور_اشو
#تلقیح_مصنوعی_تعلق
#بمبئی_آشران
عضویت درکانال👇👇👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/277892 3026Ca3622cab5e🔰
🙏مراقبه
✅مراقبه از مبانی اصلی عرفان اُشو است و آن را روش وصول به حقیقت، از طریق انجام یک سری اعمال و تکنیکهای بدنی و روحی معرفی میکند. اُشو معتقد است که مراقبه او با پاکسازی آغاز میشود و برای این کار فرد باید خود را آنگونه که هست، بپذیرد و آنچه را میخواهد و تمایل دارد، انجام بدهد؛ اگر در این راستا نیاز است که نیروی جنسی آزاد گذارده شود، باید این کار را انجام دهد تا خودبهخود اصلاح شود وگرنه سرکوب آن موجب تباهی و کجروی انسان میشود. اشو مراقبه را تنها مسیر سعادت و پیروزی میداند و معتقد است که مراقبه تغییر شکل را از درون پدیدی میآورد.
📚الماسهای اشو،ص 1382، 279.
#عرفان_نوظهور
#اشو_مبانی_مراقبه
عضویت درکانال🔻🔻🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🙏مراقبه بر مبنای رویکرد لذت گرایی
👈اشو معتقد است که برای مراقبه لازم است نیروی جنسی آزاد گذارده شود و فرد باید این کار را انجام دهد تا خودبهخود اصلاح شود وگرنه سرکوب آن موجب تباهی و کجروی انسان میشود. اینجا از نظر او ملاک برای بایدونباید انجام یک فعل، صرف تمایل و خواست فرد است، البته میدانیم منظور از تمایل چیزی است که به انسان لذّت میدهد؛ یعنی انسان به چیزی تمایل دارد که از آن لذّت میبرد. ملاک اُشو صرف تمایل برای انجام هرکاری را لذّت بردن شخص میداند.
📚میر هاشمی، سید محمد،مطلقگرایی در اخلاق، قم: مؤسسه بوستان کتاب، چاپ اول،ص169
#عرفان_نوظهور
#اشو_مبانی_مراقبه_لذتگرایی
عضویت درکانال👇👇👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✍🏻نقدمراقبه برمبنای لذت گرایی اشو(1)
⬅️الف) مراقبه پیشنهادی او و لذّتطلبی انحصاری حاصل از آن، (منظور هر نوع لذّتی، البته از جنس مادی نه الهی آن است) برای همگان قابلپذیرش نیست؛
⬅️ب) مراقبه او از این حیث کارآمد نخواهد بود؛ زیرا افراد دارای منشها و تمایلات متفاوتی هستند و هر کس از روشی که بیشتر با روحیات و تمایلات او همخوانی دارد، بیشتر لذّت میبرد( نهفقط روابط جنسی)؛
⬅️ج) آنجا که میگوید برای پاکسازی فرد باید آنچه را که میخواهد و تمایل دارد، انجام دهد و این به دید فرد بستگی دارد که به چه چیزی تمایل دارد و یا لذّت میبرد، بهحکم این قضیه، هر کس از هر آنچه میخواهد و تمایل دارد میتواند استفاده کند و در این راستا، دیگران و منافع آنها اهمیت ندارد و ممکن است که به دیگران صدمه وارد شود.
📚طاهره محنت فر،مقاله بررسی و نقد اخلاقی مبانی و اصول عرفان اُشو.
#عرفان_نوظهور
#اشو_مبانی_مراقبه_نقد
عضویت درکانال👇🔻👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✍🏻نقدمراقبه برمبنای لذت گرایی اشو(2)
✅د) اگر استفاده از نیروی جنسی به صورت نامحدود (همانطور که اُشو میگوید) آزاد گذارده شود، این عمل ممکن است که فرد را به سمت شهوترانی سوق داده و مشکلات و تبعات جبرانناپذیر از لحاظ اخلاقی به بار خواهد آورد.
🔷در مجموع میتوان گفت که مراقبه اُشو نهتنها روشی برای رسیدن به خدا و پاکسازی درون و ذهن نیست، بلکه صرفاً راهی برای توجیه و بهرهوری هرچه بیشتر انسان از لذّات جسمانی است.
🔹او در این مسیر، راه افراط را در پیشگرفته و آمیزش جنسی را بزرگترین هنر مراقبه میداند و معتقد است که کابینهای عشق مملو از خدا هستند. چه دلیلی بیشتر و بزرگتر از اینکه اُشو تنها در پی لذّت طلبی است. پس بر خلاف ادعاهایش که مدعی رسانیدن فرد به خداست، تنها انسان را به ورطه نابودی و هلاکت، نه الوهیت و خدا گونه شدن سوق میدهد.
#عرفان_نوظهور
#اشو_مبانی_مراقبه_نقد
عضویت درکانال👇🔻👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
راه حل گرگوری، راه حلی نومیدانه، بدعت گذار و بی فایده
ریچارد کارترایت این راه حل را خیلی زود با عنوان: نومیدانه، بدعت گذار و بی فایده desperate, heretical and unhelpful رد می کند.
در پست پیشین گفته شد که جناب گرگوری برای توجیه تثلیث (دفاع از وحدت خدا و الوهیت سه شخص) از تمثیل وحدت طلا - تکثر سکه ها و نیز وحدت بشریت - تعدد افراد بشری، بهره می برد. گرگوری در اینجا متوجه شده که "طلا" یک واژه ی انبوهه mass term است تا یک اسم شمردنی count noun . اصطلاحات انبوهه ای دارای تعدادی ویژگی هستند که آنها را از اسامی شمردنی، متمایز می کند: به ویژه، آنها جمع بسته نمی شوند؛ بنابراین همانطور که گرگوری اظهار می دارد، "طلا ... یکی است". دیگر آن که، به طور شهودی، Intuitively اسامی شمردنی بر «اثاث» دلالت designate می کنند، در حالی که اصطلاحات انبوهه ای بر «مواد» دلالت می کنند. طلا، آب، جو دوسر و ...
گرگوری چنین استنباط کرده است که طبیعت بشر و به قیاس، الوهیت، هم باید به نحوی که یک طلا وجود دارد (به قطعاتی تقسیم می شود که در واقع "طلا" نیستند، بلکه صرفا طلایی هستند) درک شود. فقط یک بشریت هست که به قطعاتی تقسیم شده است که هر کدام به درستی بشریت نیستند، بلکه فقط یک شخص بشری هستند. گرگوری می خواست این گونه، تثلیث را توجیه کند؛ اما ریچارد کارترایت این راه حل را خیلی زود با عنوان نومیدانه ، بدعت گذار و بی فایده desperate, heretical and unhelpful رد می کند
------
https://iep.utm.edu/trinity/
#تثلیث
#تمثیل_گرگوری
#ریچارد_کارت_رایت
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
30.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #کلیپ پاسخ به تحدی شبکههای#وهابیت: چه کسی در #جنگ_احد فرار کرد؟
🎤 حجتالاسلام #یزدانی
👈مجری #شبکه_وهابی_کلمه، مشهور به #عقیل_بی_عقل تحدی کرده است که یک روایت صحیح از کتابهای شیعه و یا سنی بیاورید که #امیرمؤمنان علیه السلام نیز همانند #عمر_بن_خطاب و #بزکوهی در جنگ #احد فرار نکرده است...
🔻در این کلیپ از کتابهای شیعه و سنی به این تحدی پاسخ داده شده و از تمام پیروان #سقیفه پرسیدهایم که :
✔️ یک روایت بیاورید که #ابوبکر در یک جنگ یک مشرک را کشته باشد و یا یک مگسی را از روی شانههای مبارک رسولخداصلیاللهعلیهوآله پرانده باشد...
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
#حدیث
🌼🌸🌼🌸🌼🌸
🕌 پرخوابی
رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله:
إيّاكُم و كَثرَةَ النَّومِ ؛ فإنَّ كَثرَةَ النَّومِ يَدَعُ صاحِبَهُ فَقيرا يَومَ القِيامَةِ .
از پر خوابى بپرهيزيد؛ زيرا پر خوابى صاحب خود را در روز قيامت، تهيدست مى گذارد.
📝شرح روایی :
الإمامُ عليٌّ عليه السلام :
مَن خافَ البَياتَ قَلَّ نَومُهُ. «الأمالي للصدوق»
هر كه از شبيخون [مرگ ]بترسد، خوابش كم شود.
▫️ الإمامُ الصّادقُ عليه السلام :
كَثرَةُ النَّومِ مَذهَبَةٌ للدِّينِ والدُّنيا . «الكافي»
پرخوابى، باعث از دست رفتن #دين و دنياست
🔹الاختصاص (شیخ مفید): 218.
#خواب #پرخوابی #غفلت
#حضرت_محمد (صلی الله علیه و آله و سلم)
#پیامبر_اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)
#امام_علی علیه السلام
#امام_صادق علیه السلام
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
📚آثار و کتابهای اشو
👈اشو هرگز کتابی ننوشت، بلکه آثار او شامل سخنرانیهایی است که انجام داده است؛ از اشو 7000 سخنرانی. 1700 نوار ویدئو و کاست بهجای مانده که در بیش از 650 جلد کتاب انتشار یافته و تقریباً تمامی آنها به سی زبان زنده دنیا ترجمه شده است؛ کتابهایی موجود بهوسیله پیروان او گردآوری و چاپ شده است.
#عرفان_نوظهور_آثار_اشو
#سخنرانی_پیروان
عضویت درکانال🔻👇🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠مبانی عرفان اشو
🔷آموزههایی که عرفان اُشو را تشکیل میدهد، بر اساس چند مبنا شکلگرفته است
1️⃣ بخشی از مکتب اُشو متأثر از یوگاست. بخش دیگری از مکتب اُشو از آیین تنتره نشئت گرفته است و بهشدت از آن متأثر است. آیین تنتره یکی از آیینهای هندی است که بر اساس پرستش شاکتی همسر شیوا «تخریبگر و ویران کننده» استوار است. پیروان این مذهب انرژی جنسی و شهوت زنانه را نماد شاکتی میدانند. او در کتابی تحت عنوان تعالیم تانترا، کندالینی یوگا، در دو جلد به این مباحث پرداخته است.
2️⃣قسمت دیگری از اندیشههایش تحت تأثیر اندیشههای بوداست و در موارد مختلف، در بیان توضیح و توجیه مطالب از بودا متأثر است. او همچنین از عرفان و عارفان اسلامی داستانهایی را مطرح میکند، اما در مقابل صوفیگری و صوفیان را حق و حقیقت مینامد و اسلام را همچون یک انبوهة عظیم میداند. طبق گفتههای خود، از شیخ کبیر تأثیر پذیرفته و عرفانهای شرقی را هم قابلتأمل میداند.
3️⃣ دومین مبنای عرفان اُشو، همان اساس و مبانی تمام آیینهای معنوی هند است. اصولی از قبیل تناسخ، روحِ وحدت کیهانی، نیروانه و شریعت انسانی؛ او در سخنرانیهای خود یا بهطور مستقل و یا در تلفیق با دیگر مطالب به تعریف این مبانی پرداخته است.
#عرفان_کاذب_مبانی_اشو
#یوگا_تنتره_آئین_هندی
#بودا_عارفان_اسلامی_شیخ کبیر
#تناسخ_نیروانه
عضویت درکانال🔻👇🔻
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢معنویت از دیدگاه اشو
⭕️در آثار اشو شعار عرفان و معنویت زیاد تکرار شده و بسیاری از مخاطبین اشو، اندیشههای اشو را با هدف رشد معنوی مطالعه میکنند. پارهای دیگر تصور میکنند که اندیشههای اشو با معارف اسلامی سازگار است؛ به این دلیل که هم خدا و هم نام پیامبران و هم بهشت و جهنم در نوشتههای اشو آمده است. اما آیا به راستی مراد اشو از بهشت و جهنم، همان رستاخیز موجود در متون اسلامی است؟
✅اشو از آنجا که دین را تجربه فردی می¬داند و هدف ادیان را سیر درونی می¬شمارد، بسیاری از تعالیم مهم و اساسی ادیان را به صورت دنیوی و فردی تأویل می¬کند. او از اساس، حقایقی به نام بهشت و جهنم را نمی¬پذیرد و بهشت و جهنم را اولاً، امری فردی و درونی و ثانیاً، دنیوی میداند که در زندگی روزمره قابل تحقق است؛ «از جهنم نهراس! آری، نوعی از بهشت و جهنم وجود دارد که حالتی روانی در وجود توست و به جا و مکانی ویژه در زمین یا آسمان هیچ ربطی ندارد. این پندار را دور بینداز، دین به این مهملات ربطی ندارد» وی با همین نگاه معتقد است که انسان میتواند بهشت و جهنم را بیافریند و در همین عالم به خلق آنها همت گمارد و آنها را در همین زندگی تجربه کند.
📚دل به دریا بزن، اشو ص ۷۳؛ چراغ راه خود باش، اشو ص ۹۹
#عرفان_کاذب_معنویت_دیدگاه_اشو
#دین_تجربه_فردی_ادیان_تاویل
#پندار_بهشت_جهنم
عضویت درکانال👇🔻👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰