eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
10.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 پشت پرده فتنه در به علیهم‌السّلام 👈دشمنی با صلی‌الله‌علیه‌وآله و کم رنگ کردن تا جلوی اثبات حقانیت مذهب شیعه را (به زعم خود) بگیرند و همچنین با این آتش را در روشن کنند و در این بین هم حمایت لازم را انجام می‌دهد... عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔔 ✅ همدیگر را زیاد دعا کنیم که اگر همین دعاها نباشد، ❌ کارمان زار است و کلاهمان پس معرکه. 👇👇👇👇 🌴 آیه 77 سوره فرقان 🌴 🕋 مَا يَعْبَأُ بِكُمْ رَبِّي لَوْلَا دُعَاؤُكُمْ ⚡️ترجمه: بگو: اگر دعاى شما نباشد، پروردگار من براى شما وزن و ارزشى قائل نيست  عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تبیین آگوستین از تثلیث آگوستین از چهره های شاخص آبای لاتینی می گوید، عبارت قالبی تثلیثی که در زبان یونانی به صورت یک اوسیا (جو هر) سه اقنوم است باید در زبان لاتینی به صورت یک ذات یا جوهر، سه شخص و نه یک ذات، سه جوهر باشد. او در معنای عبارت قالبی یک ذات، سه شخص، سه تبیین ممکن را از این عبارت ارائه می دهد: 1. سه شخص، سه نوع و یک ذات، یک جنس باشد. وی این را رد می کند؛ زیرا، عبارت قالبی یک ذات، سه شخص به نحوی نامناسب به کار رفته است. اگر خدا، جنسِ پدر، پسر و روح القدس باشد، آنگونه که حیوان، جنس سه اسب است، چون می‌توان سه اسب را سه حیوان نامید، پدر، پسر و روح القدس را می‌توان سه خدا نامید، که به بدعت می انجامد. 2. تعبیر دوم، آنکه سه شخص سه فرد و یک ذات، یک نوع باشد. او این را نیز، نمی پذیرد؛ زیرا همان گونه که ابراهیم، اسحاق و یعقوب، سه فرد اند، سه انسان هم هستند؛ پس اگر خدا نوع پدر، پسر و روح القدس باشد، پدر پسر و روح القدس را نیز باید سه خدا دانست که بدعت است. 3. تبیین سوم، اینکه سه شخص، سه فرد و ذات، یک موضوع باشد. او با پذیرفتن تبیین سوم می‌گوید: ما این الفاظ را نه بر حسب جنس و نوع، بلکه گویی بر حسب ماده که مشترک و یکسان است، به کار می بریم، مانند، سه تندیس از طلای یکسان، که ما آن سه را یک طلا می‌خوانیم اما در عین حال نه طلا را جنس و تندیس ها را نوع و نه طلا را نوع و تندیس ها را فرد می دانیم. ___ فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، صص 373 - 375. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🕌 عذرخواهی امیرالمؤمنین علیه السلام: المَعذِرَةُ بُرهانُ العَقلِ . عذر خواهى و عذر پذیرى دلیل بر خرد است . 📝شرح روایی: امیرالمؤمنین علیه السلام: نعم الشفیع الاعتذار عذر خواهى ، خوب شفیعى است . ▫️ما اذنب من اعتدر گویى گناه نکرده است کسى که عذر بخواهد. 🔹 غررالحکم علیه السلام علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
اختلاف نظر علمای سرشناس مسیحی درباره ی اساسی ترین آموزه میان تمثیلِ موضوع آن گونه که از سوی ترتولیان و اعتقاد نامه ی نیقیه و باسیل به کار می‌رود و همان تمثیل آنگونه که آگوستین به کار می‌برد، تفاوت هست. نزد آنان موضوع (الوهیت) عبارت است از پدر؛ اما از نظر آگوستین، الوهیت که به گفته او به درستی ذات و به نحو نامناسبی جوهر نامیده می شود با پدر یکی نیست و دو شخص دیگر نیز اولوهیت خود را از پدر نمی‌گیرند‌؛ بلکه الوهیت را که یک ذات نامیده می شود، موضوع مشترک همه اشخاص می داند. به تعبیر آگوستین، خود الوهیت به طرز وصف ناپذیر و غیر قابل انفکاکی، نوعی تثلیث است. __________ فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، ص 376. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🏷 سالم بمانیم! 🔅 : 🔸 «هر كه مى خواهد سالم و لاغر اندام باشد، شامْ كم بخورد». 🔹 «مَن أرادَ أن يَكونَ صالِحا خَفيفَ اللَّحمِ فَليُقَلِّل عَشاءَهُ بِاللَّيلِ» . 📚 طبّ الإمام الرضا عليه السلام : ص ٣٩ علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
9.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 رسوایی و ضایع شدن کارنشناس 🎤 حجت‌الاسلام 🔻مجری مشهور به ابتدا مدعی شده كه در كتاب الإستبصار شيخ طوسي رحمت الله عليه بابي است با عنوان « با زنان مؤمنه جايز نيست». اما وقتي متن كتاب را نشان می‌دهد با اين عنوان روبرو می‌شود: «ازدواج موقت جايز نيست؛ مگر با زنان مؤمنه»... سطح سواد این وهابی به قضاوت شما😄 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
تبیین متفاوت و خواندنی توماس میشل از تثلیث «دریافت ما از طبیعت واحد خدای سه گانه چنین است: به خدای واحدی ایمان داریم که طبیعت او بر سه صفت استوار است. خدای یکتا خود را به عنوان آفریدگار توانا و مولای حیات آشکار می سازد. مسیحیان او را پدر یا پدر ما می خوانند. همو پیام یا کلمه ازلی خود را در عیسای انسان برای ما متجلی ساخت. همچنین وی دارای وجودی فعال و حیات بخش در مخلوقات است (مسیحیان این وجود را روح القدس می نامند). مسیحیان مانند مسلمانان معتقدند که صفات خدا متعدد است؛ ولی به عقیده آنان، سه صفت از صفات بی شمار خداوند مثل خود او ازلی و همراه با ذات او و ضروری هستند. صفات مذکور عبارتند از: - طبیعت ذاتی و متعالی خدا (پدر)؛ - کلمه خدا که در عیسای انسان مجسم گردید؛ - وجود فعال و حیات بخش خدا در مخلوقات. این صفات ازلی هستند؛ زیرا در ذات خدا دگرگونی راه ندارد و ذات وی پیوسته ثابت است. همچنین این صفات همراه با ذات خدا هستند و صفاتی خارجی نیستند که به وی منضم شده باشند، یا اموری ظاهری که ما افراد بشر آنها را برای خدا وضع کرده باشیم. سرانجام اینکه صفات یاد شده ضروری هستند و نمی توان هیچ یک از آنها را انکار کرد و یا از خدا جدا نمود؛ چون همه آنها از جوهر ذات وی هستند. خدا خودش را این گونه در کتاب مقدس نشان داده است». ________ میشل، توماس، کلام مسیحی، ترجمه‌ی حسین توفیقی، قم، انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب، 1387، چاپ سوم، صص 76 - 77. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 ❤️ (ص) فرمودند: ‌ 🍃 بهار مؤمن است، از شب های طولانی اش برای شب زنده داری، و از روزهای کوتاهش برای روزه داری بهره می گیرد. ‌ 📖 وسائل الشیعه،ج7،ص302 (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تبیین تولدو از تثلیث یک تبیین از آموزه تثلیث در دوره آبایی به شورای یازدهم تولدو (سال ۶۷۵) بر می گردد. این شورا در شهر تولدوی اسپانیا و با ۱۱ عضو برگزار شد. بیان و شرح دیدگاه کلیسای غرب درباره تثلیث . بنا بر این تبیین: نباید از سه تایی سخن گفت یا به آن اعتقاد داشت؛ بلکه باید از تثلیث سخن گفت و بدان باور داشت! این نیز درست نیست که بگوییم در یک خدا تثلیث وجود دارد؛ بلکه باید بگوییم خدای واحد، همان تثلیث است. پدر مرتبط با پسر، پسر مرتبط با پدر و روح القدس، مرتبط با هر دو است؛ گرچه با توجه به نسبت هایشان آنها را سه شخص می خوانیم، اما ما به یک ماهیت یا جوهر اعتقاد داریم. گرچه به سه شخص اعتراف می کنیم، به یک جوهر و سه شخص اعتراف می کنیم نه به سه جوهر؛ زیرا پدر، پدر است اما نه با توجه به خودش بلکه با توجه به پسر و پسر، پسر است اما نه با توجه به خودش بلکه با توجه به پدر و به همین صورت، روح القدس به خودش ارجاع . داده نمی‌شود؛ بلکه با پدر و پسر، پیوند دارد؛ زیرا او روح پدر و پسر خوانده می شود‌؛ بنابراین وقتی واژه خدا را به کار می‌بریم، بیان کننده ارتباط با یکدیگر نیست، مانند رابطه پدر با پسر یا رابطه پسر با پدر یا رابطه روح القدوس با پدر و پسر؛ بلکه خدا صرفاً به خودش اشاره دارد. ________ درسنامه الهیات مسیحی، مک گراث، ص 497. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e