eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🌻 امام هادى عليه السلام: 🍀 اَلغَضَبُ عَلى مَن تَملِكُ لُؤمٌ. 🍀 بر زيردستان خشمگين شدن نشانه پَستى است. 📚 بحار الانوار، ج 78، ص 370. 🔰 @Adyanuniv🔰
💠صیدکردن عوام با عبادت و شب‌زنده‌داری توسط صوفیان 🔸شيخ مفيد به سند صحيح از امام علي النقي (عليه السلام) روايت کرده است که محمد بن حسين بن ابي الخطاب مي گويد : 🔹درخدمت امام علي النقي (عليه السلام) در مسجدالنبي بودم که در آن حال جمعي از اصحاب آن حضرت شرفياب حضور شدند و در ميان ايشان ابو هاشم جعفري نيز بود که او مردي بسيار بليغ و باکمال بود و در نزد آن حضرت مقام و منزلت عظيمي داشت و چون اصحاب درکنارش قرار گرفتند ، به ناگاه جمعي از صوفيه داخل مسجد شدند و حلقه زدند و مشغول ذکر گرديدند. 🔅حضرت فرموند: « به اين حيله گران اعتنا نکنيد زيرا جانشينان شياطين و خراب کننده قواعد دين می‌باشند . زهد ايشان براي راحتی بدنهايشان و تهجّد و شب زنده داريشان براي صيد کردن عوام است . عمری را در گرسنگی به سر برند تا عوام و نادانی را مانند چهارپایان پالان کنند و زين بر پشت آنان گذارند.» 📚سفينه البحار/ج2/ص58 چاپ انتشارات تهران‌ ج5 ص199. 🔰 @Adyanuniv🔰
💠یاری و تبعیت از صوفیان نشانه سفاهت وحماقت 🔸امام هادی علیه‌السلام در مذمت صوفیان فرمودند: ☀️«ذکر نمی‌گويند مگر براي فريب مردم و خوراک خود را کم نمی‌کنند مگر براي پر کردن قدح و ربودن دل احمقان، با مردم دم از دوستي خدا می‌زنند تا ايشان را به چاه اندازند، وردهای ايشان رقص و کف زدن و غناء و آوازخوانی است و کسی به سوی آنها ميل نکند و تابع ايشان نگردد، مگر آن که از جمله سفيهان و احمقان باشد. 🔹هرکس به زيارت يکی از آنان در حال حيات و يا بعد از مرگ برود، مانند آن است که به زيارت شيطان و بت پرستان رفته باشد و هر کس ياری ايشان کند، گويا يزيد و معاويه و ابوسفيان را ياری کرده است» 📚سفينه البحار/ج2/ص58 چاپ انتشارات تهران و ج5 ص199. 🔰 @Adyanuniv🔰
♥️ علیه السلام فرمودند: 🌴 اَلعُقُوقُ یُعَقِّبُ القِلَّةَ ویُؤَدّی إِلَی الذِّلَّةِ. 🍃نافرمانی پدر و مادر کمبود را به دنبال دارد و موجب خـواری می‌شود. 📖بحارالانوار، ج ۷۴، ص 84 🔰 @Adyanuniv🔰
تفسیر آیات در بیان احمد الحسن در مورد خودش آیه نذیرا للبشر و او همان وصی و مهدی اول (یمانی) است که امام مهدی بعنوان بشارت دهنده و بیم دهنده پیش از عذاب شدید او را میفرستد تا اینکه آن که میخواهد جلو رود و آنکه خواهد از رکاب مهدی عقب افتد آیه فی جنات یتسائلون عن المجرمین ما سلککم فی سقر قالوا لم نکن من المصلین.. مقصود از لم نک من المصلین این است که ما از موالیان ولی خدا و وصی امام مهدی و مهدی اول (یمانی موعود )نبودیم الحسن @adyanuniv
💠صوفیان؛ نصارا و مجوس امت هستند💠 🔅امام هادی علیه‌السلام در روایتی پس از اینکه زیارت صوفیان را برابر با زیارت شیطان و بت‌پرستان و یاری آنان را یاری معاویه و ابوسفیان دانستند؛ 🔸يکی از اصحاب آن حضرت عرض کرد: « اگر چه آن کس به حقوق شما اقرار داشته باشد؟» ⭐️حضرت نگاه تندي به او کردند و فرمودند: « دَع ذا عنک مَن اعترف بحقوقنا لم يذهب في عقوقنا أما تدري انهم أخس طوائف الصوفية و الصوفية کلهم من مخالفينا و طريقتهم مغايره لطريقتنا و إن هم إلاّ نصاري و مجوس هذه الامّة اولئک الذين يجهدون في أطفاء النور الله والله يتمّ نوره و لو کره الکافرون » « اين سخن را ترک کن! مگر نمی‌دانی هر کس حق ما را بشناسد مخالفت امر ما نمی‌کند؟ آيا نمیدانی آنان پست‌ترين طوائف صوفيه می‌باشند و تمام صوفيان مخالف ما هستند و طريقه آنها باطل و بر خلاف طريقت ما است و اين گروه ، نصارا و مجوس امّت هستند و آنان سعی در خاموش کردن نور خدا (محو اسلام) می‌کنند و خداوند نور خود را تمام می‌کند ، هرچند کافران خوش ندارند» 📚سفينه البحار/ج2/ص58 چاپ انتشارات تهران و ج5 ص199. 🔰 @Adyanuniv🔰
5.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای لحظه‌ای تصور کنید مسیحی شده‌اید و در کلیسا هستید، کشیشی که در کلیپ فوق موعظه‌ می‌کند هم مشغول تعلیم دادن شماست، به شما می‌گوید: عزیزان امروز میخوایم کلام خداوند در رساله‌ی پولس رو بخونیم و برکت بگیریم؛ یکی از عزیزان نامه اول تیموتائوس باب ۲ رو بخونه، از اونجایی که شما هم نوایمان و بدنتون داغه داوطلب خوندن می‌شید: "نیز خواهانم که زنان پوششی شایسته بر تن کنند و خویشتن را به نجابت و متانت بیارایند، نه به گیسوانِ بافته، یا طلا و مروارید، یا جامه‌های فاخر" ( اول تیموتائوس 2 : 9) به بار دیگه ایه رو می‌خونید و زیر چشمی این خانوم رو نگاه می‌کنید؛ این حرکت رو چند بار تکرار می‌کنید😳... با خودتون میگید یا عیسی مسیح این آیه که داره در مورد پوشش مناسب و سادگی زنان صحبت می‌کنه، ما هرچی نگاه این کشیشمون می‌کنیم نشانه‌هایی از عمل به این آیه نمی‌یابیم، چرا؟؟ ناگهان ندایی از آسمان بهتون میگه فرزندم اینها هستند. خیلی براشون مهم نیست تو انجیل چی نوشته، همین که بتونن با این ظواهر چهارنفر رو جذب کنن کافی براشون. تازه این خوبه تو بعضی شبکه‌های ماهواره‌ای و مراسم کلیسایی بساط رقص و آواز هم دارن تا به مخاطب القا کنند چه دین آزاد و خوبی دارن که خیلی به ظاهر گیر نمیده. بعد در تکمیل فرمایشاتش میگه: فرزندم کلا این جریان مسیحیت تبشیری این طوریه، مسیحیت رو می‌کنه و خیلی از حقایق مسیحیت رو بیان نمیکنه تا جایی که یک دینی طبق سلیقه‌ی مخاطبش بسازه. بعدش هم اون ندا خدا حافظی میکنه و میره. و قصه‌ی ما هم به سر رسید. 🔰 @adyanuniv 🔰
ذوق‌زدگی عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی از انفجار بیروت 🔹«موشه فیلین» در حساب شخصی «فیسبوک» خود انفجار در بندر بیروت را «نمایش آتش‌بازی دیدنی» در آستانه یکی از مناسبت‌های یهودی توصیف کرد. 🔰 @adyanuniv 🔰
11.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✝ دستورات عجیب کتاب مقدس را به جای قرآن معرفی کردن و واکنش مردم(بسیار دیدنی)😵🤯😳 🤔خشونت در کتاب مقدس یا قرآن⁉️ 🔰 @adyanuniv 🔰
ماجرای تاریخی از علی علیه السلام روزی با جمعی از مسیحیان به مسجد النبی (صلی الله علیه و آله و سلم)آمدند در حالیکه طلا و جواهر و اشیاء گرانبها بهمراه داشتند. پس راهب رو کرد به جماعتی که در آنجا حضور داشتند ( أبوبکر نیز در بین جماعت بود ) و سوال کرد "خلیفه ی نبی و امین او چه کسی است؟" پس جمعیت حاضر ، را نشان دادند ، پس راهب رو به ابوبکر کرده و پرسید نامت چیست؟ ابوبکر گفت ، نامم "عتیق" است راهب پرسید نام دیگرت چیست؟ ابوبکر گفت نام دیگرم "صدیق" است. راهب سوال کرد نام دیگری هم داری؟ ابو بکر گفت "نه هرگز" پس راهب گفت گمان کنم آنکه در پی او هستم شخص دیگریست. ابوبکر گفت دنبال چه هستی؟ راهب پاسخ داد من بهمراه جمعی از مسیحیان از روم آمدم و جواهر و اشیاء گرانبها بهمراه آوردیم و هدف ما این است که از خلیفه ی مسلمین چند سوال بپرسیم ، پس اگر توانست به سوالات ما پاسخ دهد تمام این هدایای ارزنده را به او میبخشیم تا بین مسلمانان قسمت کند و اگر نتوانست سوالات مارا پاسخ دهد اینجا را ترک کرده و به سرزمین خود باز میگردیم. ابوبکر گفت سوالاتت را بپرس ، راهب گفت باید به من امان نامه بدهی تا آزادانه سوالاتم را مطرح کنم و ابوبکر گفت در امانی ، پس سوالاتت را بپرس. راهب سه سوالش را مطرح کرد: 1)ما هو الشئ الذی لیس لله؟ چه چیزاست که از آن خدا نیست؟ 2)ما هو شئ لیس عندالله؟ چه چیزاست که در نزد خدا نیست؟ 3)ما هو الشئ الذی لا یعلمه الله؟ آن چیست که خدا آن را نمیداند؟ پس ابوبکر پس از مکثی طولانی گفت باید از کمک بخواهم ، پس بدنبال عمر فرستاد و راهب سوالاتش را مطرح کرد ، عمر که از پاسخ عاجز ماند پس بدنبال فرستاد و عثمان نیز از این سوالات جا خورد ، و جمعیت گفتند چه سوالیست که میپرسی؟ خدا همه چیز دارد و همه چیز را میداند. راهب خطاب به آن سه نفر(ابوبکر و عمر و عثمان)گفت این ها شیخ ها و مردان بزرگی هستند اما متأسفانه به خود مغرور شدند و قصد بازگشت به کرد. که شاهد ماجرا بود بسرعت خود را به امام علی (ع)رسانده و ماجرا را تعریف کرد و از امام خواست که به سرعت خودش را به آنجا برساند. پس امام علی ع بهمراه پسرانش امام حسن (ع ) و امام حسین (ع )میان جمعیت حاضر و با احترام و تکبیر جماعت حاضر مواجه شدند. ابوبکر خطاب به راهب گفت ، آنکه در جست و جویش هستی آمد ، پس هر سوالی داری از علی (ع) بپرس! راهب رو به امام علی (ع) کرده و پرسیدنامت چیست؟ امام علی (ع) فرمودند: نامم نزد یهودیان "الیا" نزد مسیحیان "ایلیا" نزد پدرم "علی" و نزد مادرم "حیدر" است. پس راهب گفت ، نسبتت با نبی (ص) چیست؟ امام (ع )فرمودند: او برادر و پسرعموى من است و نیز داماد او هستم. پس راهب گفت ، به قسم که مقصود و گمشده ی من تو بودی. پس به سوالاتم پاسخ بده و دوباره سوالاتش را مطرح کرد. امام علی (ع) پاسخ دادند: آنچه خدا ندارد ، زن و فرزند است. آنچه نزد خدا نیست ، ظلم است و آنچه خدا نمیداند ، شریک و همتا برای خود است. (فإن الله تعالی أحد لیس له صاحبة و لا ولدا فلیس من الله ظلم لأحد و فإن الله لا یعلم شریکا فی الملک) پس راهب با شنیدن این پاسخها ، امام علی را به سینه فشرد و بین دو چشم مبارکش را بوسید و گفت: "أشهد أن لا اله إلا الله و أن محمد رسول الله و أشهد أنک وصیه و خلیفته و أمین هذه الامة و معدن الحکمة" به درستی که نامت درتورات إلیا و در انجیل ایلیا و در قرآن علی و در کتابهای پیشین حیدر است ، پس براستی تو خلیفه ی بر حق پیامبری، پس ماجرای تو با این قوم چیست؟ سپس تمام هدایا را به امام علی (ع) تقدیم کرد و امام در همانجا اموال را بین مسلمین قسمت کرد. (ص)فرمود: هرکس فضائل امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع)را نشردهد، "گناهان غیرحق الناس " اوبخشیده می شود.) منبع الاحتجاج 1 : 307 – 308 🔰 @adyanuniv 🔰
🔰 و ... وَ مَنْ يَكْفُرْ بِالْإيمانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرين (مائده:5) از محضر امام باقر علیه السلام در مورد این آیه، سوال شد؛ فرمودند: تفسیر آن در بطن قرآن است و منظور از کفر به ایمان در آن، کفر به علیه السلام است، همانا که علی علیه السلام، همان است بصائر الدرجات عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عَامِرٍ عَنْ مُحَمَّدٍ الْبَرْقِيِّ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْفُضَيْلِ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ علیه السلام عَنْ قَوْلِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَ مَنْ يَكْفُرْ بِالْإِيمانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِينَ‏ قَالَ تَفْسِيرُهَا فِي بَطْنِ الْقُرْآنِ وَ مَنْ يَكْفُرْ بِوَلَايَةِ عَلِيٍّ وَ عَلِيٌّ هُوَ الْإِيمَانُ. 📚 منابع تفسير العيّاشي،ّ ج 1، ص 297 بحار الأنوار، ج‏69، ص: 98 بحار الأنوار، ج‏35، ص: 348 بحار الأنوار، ج‏35، ص. 369 أمالي الصدوق، 296 بحار الأنوار، ج‏38، ص: 105