🔴خبر فوری: شیخ علی اکبر تهرانی درگذشت.
🔰 وی یکی دیگر از مدعیان دروغین عرفان بود که خود را معصوم پانزدهم خطاب میکرد! برخی منابع لحظاتی قبل از مرگ شیخ علی اکبر تهرانی خبر دادند.
🔰 @Adyanuniv🔰
💠آیت الله العظمی وحید خراسانی:
💢#سعادت دنیا و آخرت در توجه و توکل به خداوند متعال و توسل به ولی او #امامزمان صلوات الله علیه است.
👈وبرای رسیدن به این مهم به نکات ذیل توجه کنید:
1️⃣ هر روز بعد نماز صبح #دعایعهد را بخوانید که وسیله ارتباط با ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است.
2️⃣سعی کنید هر روز پنجاه آیه #قرآن و اگر میسر است یک جز برای حضرت ولیعصر ارواحنا له الفدا تلاوت کنید.
3️⃣ هر روز صبح یا شب یک #سورهیس برای حضرت زهرا سلام الله علیها فراموش نشود.
4️⃣ بعد از هر نماز #تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها فراموش نشود و بعد از آن سه مرتبه بگوئید: «صلی الله علیک یا اباعبدالله و علی المستشهدین بین یدیک و رحمت الله و برکاته.»
5️⃣ دعای «اللهم کن لولیک...» را هم بخوانید.
🔰 @Adyanuniv🔰
⬅️حفظ حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف با حضور
✅برخی میگویند: آیا خداوند نمی توانست حضرت مهدی علیه السلام را بدون غیبت حفظ نمایند؟
♻️در پاسخ این سؤال میگوییم:
🔅اولاً: اعجاز، در نظام طبیعت و تکوین خلاف اصل است، مگر آن که ضرورتی اقتضا کند و در مورد حضرت مهدی علیه السلام اراده خداوند بر این تعلّق گرفته که محافظت حضرت از راه غیبت باشد.
🔅ثانیاً: مصالح و مفاسد و تقدیرات الهی به تبع واقعیتهای الهی تغییر پیدا میکند. خداوند متعال برای امت اسلامی یازده امام معصوم به جهت هدایتشان فرستاد، ولی آنان را یکی پس از دیگری به شهادت رساندند و با این عملکرد بد و کارنامه سویی که از خود نشان دادند تقدیر خداوند بر این تعلّق گرفت که امام دوازدهم را تا مدّتی در پشت پرده غیبت قرار دهد تا محرومیّت غیبت امام را احساس کنند و با ظهور حضرتش قدر او را بدانند.
🔅ثالثاً: مطابق آیات و روایات، یکی از سنّتهای حتمی خداوند متعال مسأله امتحان امت هاست. امت اسلامی نیز از این قانون استثنا پذیر نیست. و هر امّتی به نحوی امتحان خواهد شد. امتحان امت اسلامی در این عصر و زمان به غیبت امام زمان آن هاست، که آیا با این حالت بر دین و مذهب خود استقامت دارند یا خیر؟
#مهدویت/#غیبت/#ظهور
🔰 @Adyanuniv🔰
🙏 زمان هایی که مظانّ استجابت دعاست
1)قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: اطْلُبُوا الدُّعَاءَ فِي أَرْبَعِ سَاعَاتٍ: عِنْدَ هُبُوبِ الرِّيَاحِ، وَ زَوَالِ الْأَفْيَاءِ، وَ نُزُولِ الْقَطْرِ، وَ أَوَّلِ قَطْرَةٍ مِنْ دَمِ الْقَتِيلِ الْمُؤْمِنِ؛ فَإِنَّ أَبْوَابَ السَّمَاءِ تُفَتَّحُ عِنْدَ هَذِهِ الْأَشْيَاءِ. (الكافي، ج2، ص477)
حضرت صادق علیه السلام فرمود: در چهار زمان، دعا کنید: هنگام وزش باد، هنگام زوال سایه ها(یعنی وقت ظهر)، هنگام نزول باران، و زمانی که اوّلین قطره خون یک مؤمن شهید، ریخته می شود. در این اوقات، درهای آسمان گشوده می شود.
2)عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام: اغْتَنِمُوا الدُّعَاءَ عِنْدَ أَرْبَعٍ: عِنْدَ قِرَاءَةِ الْقُرْآنِ، وَ عِنْدَ الْأَذَانِ، وَ عِنْدَ نُزُولِ الْغَيْثِ، وَ عِنْدَ الْتِقَاءِ الصَّفَّيْنِ لِلشَّهَادَةِ. (الكافي، ج2، ص477)
حضرت صادق عليه السّلام از امير المؤمنين عليه السّلام نقل می کند که فرمود: در چهار جا دعا را غنيمت شماريد: هنگام قرائت قرآن، هنگام گفتن أذان، هنگام آمدن باران، و زمانی که دو صف (مؤمنین و کفّار) برای قتال آماده شده اند.
3)عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ جَدِّي عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام أَنَّ أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ علیه السلام قَالَ: تُفَتَّحُ أَبْوَابُ السَّمَاءِ فِي خَمْسَةِ مَوَاقِيتَ: عِنْدَ نُزُولِ الْغَيْثِ، وَ عِنْدَ الزَّحْفِ، وَ عِنْدَ الْأَذَانِ، وَ عِنْدَ قِرَاءَةِ الْقُرْآنِ، وَ مَعَ زَوَالِ الشَّمْسِ، وَ عِنْدَ طُلُوعِ الْفَجْرِ. (الخصال، ج1، ص303)
حضرت صادق علیه السلام از پدران گرامی اش علیهم السلام از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل می کند که فرمود: درهای آسمان، در پنج زمان گشوده می شوند: زمان نزول باران، زمان حمله به دشمن، زمان اذان، زمان قرائت قرآن، زمان زوال شمس(یعنی ظهر) و هنگام طلوع فجر.
👌توصیه می گردد در این اوقات، بر فرج مولایمان، حضرت صاحب الزّمان علیه السلام دعا کنیم.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🔰 @Adyanuniv🔰
#نهج_البلاغه
وَ سُئِلَ (عليه السلام)عَنْ قُرَيْشٍ فَقَالَ أَمَّا بَنُو مَخْزُومٍ، فَرَيْحَانَةُ قُرَيْشٍ نُحِبُّ حَدِيثَ رِجَالِهِمْ وَ النِّكَاحَ فِي نِسَائِهِمْ وَ أَمَّا بَنُو عَبْدِ شَمْسٍ فَأَبْعَدُهَا رَأْياً وَ أَمْنَعُهَا لِمَا وَرَاءَ ظُهُورِهَا وَ أَمَّا نَحْنُ فَأَبْذَلُ لِمَا فِي أَيْدِينَا وَ أَسْمَحُ عِنْدَ الْمَوْتِ بِنُفُوسِنَا وَ هُمْ أَكْثَرُ وَ أَمْكَرُ وَ أَنْكَرُ وَ نَحْنُ أَفْصَحُ وَ أَنْصَحُ وَ أَصْبَحُ.
و درود خدا بر او فرمود: (از قریش پرسیدند)اما بنی مخزوم، گل خوشبوی قریشند، كه شنیدن سخن مردانشان، و ازدواج با زنانشان را دوست داریم، اما بنی عبد شمس (امویان)دوراندیش، و در حمایت مال و فرزند توانمندند كه به همین جهت بداندیش تر و بخیل تر می باشند، و اما ما (بنی هاشم)آن چه در دست داریم بخشنده تر، و برای جانبازی در راه دین سخاوتمندتریم، آنگاه شمارشان بیشتر اما فریبكارتر و زشت روی ترند، و ما گویاتر و خیرخواه تر و خوش روی تریم.
#حکمت ۱۱۶
🔰 @Adyanuniv🔰
🔹#یک_آیه
🔸🔶 إنَّ اللَّهَ فالِقُ الْحَبِّ وَ النَّویٰ يُخْرِجُ الْحَيَّ مِنَ الْمَيِّتِ وَ مُخْرِجُ الْمَيِّتِ مِنَ الْحَيِّ ذلِکُمُ اللَّهُ فَأَنَّیٰ تُؤْفَکُونَ
📗 آیه 95 سوره انعام
💠 ترجمه: بی تردید خدا شکافنده دانه و هسته است زنده را از مرده بیرون می آورد، و بیرون آورنده مرده از زنده است این است خدا، پس چگونه[ از حق] منصرفتان می کنند؟
🔰 @Adyanuniv🔰
🔷فائزه و دوستان (2)
👈ورودیه:
👀باید توجه داشت که ادامه حیات یا داشتن پیروان، برای یک فرقه، دالّ بر حقانیت یا مشروعیت آن نمیباشد، بلکه یکی از دلایل حیات آن، حمایت، تبلیغات گسترده و از سوی دیگر جهالت عدّهای بوده که از باور و نیازشان سوءاستفاده شده است.
👻بنابراین اگر این فریب و جهل در عرصه اجتماعی ظهور و بروز یابد، یا توسط عواملی ردای مشروعیت بر آن آویخته گردد، می بایست از جانب نهادهای حاکمیت محکوم و با آن از راه قوّه قهریه مقابله شود. این مبارزه به جا و منطقی از سوی رسانههای وابسته به دشمنان ایران، به شدت مورد هجمه واقع میشود.
👽در این میان سرخوردگان یا چهرههای شناخته شده سیاسی و اجتماعی از جایگاه قابل توجهی برای تبلیغات رسانههای معاند برخوردار هستند.
👀نکته تأسفبرانگیز، رفتار برخی سرخوردگان نسبت به چنین فرقههایی، برای دیده و شنیده شدن مخالفتهای لجوجانهشان میباشد.
👽نمونهای ازاین سیاسیون طرد شده و شناخته شده در میان اجتماع، فائزه هاشمی است. او که به جرم فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۶ ماه حبس و ۵ سال محرومیت از فعالیتهای سیاسی، فرهنگی و مطبوعاتی محکوم شده بود، برای بار چندم، با یکی از سرکردههای بهائیت که به تازگی از زندان آزاد شده دیدار کرد. کاری که اگر ریشه در خط فکری-عقیدتی وی نداشته باشد، به لجاجت و غرض ورزی ناشی از کوتاه بینی تعبیر میشود.
#فائزه_هاشمی
#نقد_بهائیت
🔰@Adyanuniv🔰
💠مواد مخدر، آخرین مرحله سلوک صوفی
🔸استعمال مواد مخدر در بین صوفیان سابقه ی طولانی دارد.حشیش و تریاک جزو لاینفک برنامه های خانقاه ها بوده است. در بسیاری از شاخه های نعمت اللهی بویژه صفیعلیشاهی و مونسعلیشاهی و همچنین فرقه هایی مانند خاکساریه استعمال مواد مخدر سابقه ی طولانی دارد.
🔹غلامعلیشاه خاکسار در بسیاری از مجالس بساط تریاکش به پا بود و عکسهای او بر سر منقل موجود است.
در وقفنامه ی چندین خانقاه استعمال تریاک و حشیش جزو شرایط وقف است.
🔻علامه ی طباطبایی رحمت الله علیه عارف بزرگ و مفسر ارجمند شیعه در المیزان می فرمایند:
صوفيه براى سير و سلوک آداب و رسوم خاصى را که در شريعت وجود نداشت به وجود آوردند و راههاى جديدى را پيوسته به آن افزوده و شرع را کنار گذاشتند. تا اينکه به جايى رسيدند که شريعت را در يک طرف ديگر قرار دادند و کارشان به جايى رسيد که در محرمات غوطهور شدند و و اجبات را ترک کردند و در آخر منتهى به تکدى و استعمال بنگ و افيون شدند که اين حالت، آخرين حالت تصوف است که مقام فنا ناميده مىشود.1
📚1-محمدحسين طباطبايي، تفسيرالميزان، قم، انتشارات موسسه نشر اسلامی، ج5، ص 282.
#نقد_تصوف
#مواد_مخدر
#تریاک #حشیش
🔰 @adyanuniv 🔰
✅ ما آریایی هستیم؟!
🔹 حسین وحیدی در مورد واژه آریایی چنین نظر دارد: اروپاییان واژه آریا را ساختند تا ایران را کنار بزنند و چنین وانمود کنند که ایرانی ها گروهی از آریایی ها بوده اند.
#نقد_ناسیونالیسم
#آریایی
#کوروش
#ایران
#مستشرقین
🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم گل باران قطب فرقه صوفیه سیفیه! آیا می دانستید پیروان فرقه سیفیه در ایران هم وجود دارند؟ فرقه سیفیه از فرق صوفیه اهل سنت است. در روزهای بعد اطلاعات بیشتری راجع به این فرقه را در همین کانال بیان خواهیم کرد. #صوفیه #سماع
🔰 @adyanuniv 🔰
#نهج_البلاغه
وَ قَالَ (عليه السلام) شَتَّانَ مَا بَيْنَ عَمَلَيْنِ عَمَلٍ تَذْهَبُ لَذَّتُهُ وَ تَبْقَي تَبِعَتُهُ وَ عَمَلٍ تَذْهَبُ مَئُونَتُهُ وَ يَبْقَي أَجْرُهُ.
و درود خدا بر او فرمود: چقدر بین دو عمل فاصله دور است؟ عملی كه لذتش می رود و كیفر آن می ماند، و عملی كه رنج آن می گذرد و پاداش آن ماندگار است.
#حکمت ۱۱۷
🔰 @adyanuniv 🔰
#آداب_اسلامی
#سبک_زندگی
مبادا کاری که اجر و ثواب دارد، زیان به حساب آوری
قَالَ يَعْقُوبُ بْنُ إِسْحَاقَ النَّوْبَخْتِيُّ: مَرَّ رَجُلٌ بِأَبِيالْحَسَنِ الرِّضَا علیه السلام فَقَالَ لَهُ: أَعْطِنِي عَلَى قَدْرِ مُرُوَّتِكَ. قَالَ: لَا يَسَعُنِي ذَلِكَ. فَقَالَ: عَلَى قَدْرِ مُرُوَّتِي. قَالَ: أَمَّا إِذاً فَنَعَمْ، ثُمَّ قَالَ: يَا غُلَامُ! أَعْطِهِ مِائَتَيْ دِينَارٍ، وَ فَرَّقَ علیه السلام بِخُرَاسَانَ مَالَهُ كُلَّهُ فِي يَوْمِ عَرَفَةَ. فَقَالَ لَهُ الْفَضْلُ بْنُ سَهْلٍ: إِنَّ هَذَا لَمَغْرَمٌ. فَقَالَ: بَلْ هُوَ الْمَغْنَمُ، لَا تَعُدَّنَّ مَغْرَماً مَا ابْتَعْتَ بِهِ أَجْراً وَ كَرَماً.
(بحارالأنوار، ج49، ص100 به نقل از مناقب)
يعقوب بن اسحاق نوبختی گفت: مردى از کنار حضرت رضا علیه السلام می گذشت. عرض كرد: به اندازه جوانمردی ات به من ببخش. آن حضرت فرمود: آنقدر برايم مقدور نيست. عرض كرد: پس به قدر جوانمردی من ببخش. فرمود: اين كار اشكالی ندارد. پس به غلامش فرمود که به اين مرد دويست دينار بده. و این کار در حالی بود که در روز عرفه تمام اموال خود را در خراسان بين فقرا تقسيم كرده بود. فضل بن سهل عرض كرد: اين كار موجب زيان است. حضرت رضا علیه السلام فرمود: خیر، این کار موجب سود است. كارى كه موجب اجر و پاداش شود، هرگز نبايد زيان به حساب آوری.
🔰 @adyanuniv 🔰
#آداب_اسلامی
#سبک_زندگی
💠 احادیثی از امیرالمؤمنین علیه السلام در مورد #قانع_بودن...
🔸 هر كه قانع باشد، عبادتش نيكو شود
مَن قَنِعَ حَسُنَت عِبادَتُهُ
غررالحکم حدیث7795
🔹 هر كه قانع باشد، طمعش اندك شود
مَن قَنِعَ قَلَّ طَمَعُهُ
غررالحکم حدیث7974
🔸قانع، از آسيب طمع ها مى رهد
القانِعُ ناجٍ مِن آفاتِ المَطامِعِ
غررالحکم حدیث1770
🔹عبرت گير، تا قانع شوى
اِعتَبِرْ تَقتَنِعْ
غررالحکم حدیث2252
🔸قانع باش تا عزيز گردى
اِقنَعْ تَعِزَّ
ميزان الحكمه ج7 ص 367
🔹تنِ قانع، غنى تر از درياست
البَدَنُ القانِعُ أغنى مِنَ البَحرِ
جامع الأخبارصفحه 383
🔰 @adyanuniv 🔰
#مهدویت
‼️گمراهان اینگونه شناخته میشوند...‼️
▫️امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند
و ليبعثن الله رجلا من ولدي (في آخرالزمان) يطالب بدمائنا و ليغيبن عنهم تمييز الأهل الضلالة
▪️خداوند مردی را از فرزندان من برمی انگیزد
که انتقام خون مارا میگیرد
او از چشم ها پنهان خواهد شد
تا گمراهان شناخته شوند ...
📚 غیبت النعمانی جلد ۱ صفحه ۱۴۰
🔰 @adyanuniv 🔰
#مهدویت
▫️ حضرت رسول اکرم صل الله علیه و آله فرمودند
يَقْسِمُ اَلْمَالَ صِحَاحاً وَ يَمْلَأُ اَللَّهُ قُلُوبَ أُمَّةِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ غِنًى وَ يَسَعُهُمْ عَدْلُهُ
▪️وقتی امام مهدی علیه السلام ظهور می کند
مال را عادلانه تقسیم میکند
و دل های امت محمد صل الله علیه و آله را با بی نیازی پر میکند
و عدالتش همه آن ها را فرا میگیرد...
📚 دوران رهایی صفحه ۳۰۸
📚بحار الانوار جلد ۵۱ صفحه ۹۲
🔰 @adyanuniv 🔰
💠تصوف و مرکبی به نام عشق
🔸بسياری از بزرگان عرفان صوفیانه در توصيه به عشق، مصاديقی را برشمردهاند كه شائبه شهوانی در آن بسيار محتمل و بلكه قطعی است.
🔹از سيره برخی از آنان برميآيد كه اين شائبه در بسياری اوقات، در صحنه عمل نيز پديدار گشته است. حتّی اگر ما تقسيم عشق به شهوانی و غير شهوانی را هم بپذيريم، مواردی كه آنان برشمرده اند، معمولاً سرانجامی جز گرفتاری در دام شهوت نداشته؛ همان شهوت حرامی كه اكيداً از جانب شرع مقدّس اسلام نهی شده است.
🔻از ميان صوفيان، صوفيان جمال پرست با كمال بيپروايي، جمال پرستی میكردند و در بازارها میگشتند و پسران امرد پيدا مینمودند و به ايشان تعشّق میورزیدند و در سماع با شاهدان میرقصيدند[1]
«اوحدالدّين ابي الفخر كرمانی» در عشق بازی و شاهد بازی دست همه را از پشت بسته بود. میپنداشت عشق مجازی صوری، منهاج عشق حقيقی الهی است.[2] و در عشق شاهدان بيخودی و بیقيدی نشان میداد.
📚پی نوشت
1. مناقب،ص39،مقدمه مصحّح.
2. لمعات، به سعی دكتر جواد نوربخش،ص 50و51 .
#نقد_تصوف
#عشق_مجازی
#شاهد_بازی
#اوحدالدین_کرمانی
🔰 @adyanuniv 🔰
💠تقابل شیخ مفید در برابر صوفیه
🔸شیخ مفید برای مبارزه با تصوف روایات زیادی اورده است و حلاج و دیگر بزرگان تصوف را به صورت کاملا علمی و مستند رد کرده و در مقابل انها ایستاده است.
🔹شيخ مفيد و علماي ديگر شيعه معتقدند که «ترک نماز و جمله فرايض و حلال داشتن جميع معاصی، دينِ مجموع طوايف صوفيه است ». (1)
🔻بايزيد و حلاج از متقدمان صوفيه اند که يکي از دو مذهب حلوليه يا اتحاديه را داشته اند. شيخ مفيد و ابن قولويه و ابن بابويه به سبب اعتقاد فاسدي که اين گروه داشته اند، [آنها را] از غلات شمرده اند. (2) «و يقين حاصل است که ايشان بدترين طوايف غلاتند و از نواصب اند». (3)
📚پی نوشت
1. آقا محمدعلي کرمانشاهي، خيراتيه در ابطال طريقه صوفيه، تحقيق سيد مهدي رجائي، قم، انتشارات انصاريان، 1412 ه . ق، 2/432.
2. همان، 2/418 .
3. همان، 2/418.
#نقد_تصوف
#شیخ_مفید
#حلاج
🔰 @adyanuniv 🔰
💠مخالفت صوفیه با علم و کتاب
🔸علم و علم آموزی، یکی از مهمترین چیزهایی است که هم در قرآن و هم در روایات، بسیار نسبت به آن تأکید شده است، اما عدهای از صوفیان نسبت به یادگیری و دنبال علم رفتن مخالفت کرده و پیروان خود را از آن بر حذر میداشتند
❇️صوفيه به سبب عدم اعتقاد به علوم ظاهر و کافي ندانستن آن براي وصول به حضرت حق، همواره با فقيهان و متکلمان و فلاسفه حالت انکار و ستيز داشتند و از بيم اين که «علم قال » آنان را از «علم حال » بازدارد به کتاب بي اعتنا بودند و گاهي هم به از بين بردن کتاب اهتمام مي کردند و مي گفتند «بدا من هذا الامر کسر المحابر و فرق الدفاتر و نسيان العلوم ». (1)
📚پی نوشت
1. محمدبن منور، اسرار التوحيد في مقامات الشيخ ابي سعيد، به اهتمام ذبيح الله صفا، چاپ دوم، تهران، اميرکبير، 1348، صص47-50.
#نقد_تصوف
#علم
#ابوالخیر
🔰 @adyanuniv 🔰
انحراف صوفیان در خرقه💠
🔸یکی از بدعتهایی که تصوف به وجود آورده خرقه پوشی است که این مطلب خود به تنهایی آواز رسوایی تصوف است که بیشباهت به لباس شیطان نیست.
🔹بر خلاف آنكه خرقه در روزگاری، تن پوشی ساده برای تظاهر به زهد و رياضت بود، اندك اندك از سادگی خارج شد و جزء البسه رسمی خانقاه داران قرار گرفت و صوفیان برای مقدس جلوه دادن آن، مطالب غیر واقع بر آن بافتند.
🔻براي نمونه نوشته اند: « نقل است كه درويشی در وادی میرفت. شيری قصد او كرد، چون در درويش نگريست، بغرّيد و روی در خاك نهاد و برفت. درويش در جامهی خود نگاه كرد، پاره ای از جامهی شيخ رقی بر آن دوخته بود. دانست كه شير حرمت آن داشت. »[1]
🔻نقل كرده اند كه رابعه را در خواب ديدند و میگفت: «خداوند فرمان داد تا خرقهی مرا به عنوان زينت از عرش آويختند.»[2]
نتيجه آنكه خرقه و خرقه پوشی كه هيچگونه پيشينه ای در شرع مقدس و سيره معصومين عليهم السلام نداشت، بدعتی از اهل خانقاه است كه براي موجه كردن آن از هيچ تلاشی، حتی جعل حديث هم كوتاهی نكردند!
📚پی نوشت
[1] - تذكرة الأولياء، ص 594
[2] - اسرار التوحيد، ج 2 / 459.
#نقد_تصوف
#خرقه
#خانقاه
🔰 @adyanuniv 🔰
✅ واژه ساختگی #آریایی
🔹 #شاهنامه ما را متوجه تاریخ راستین #ایران می کند. در هیچ کجای شاهنامه به واژه «آریایی» بر نمی خورید و دلیل آن هم روشن است، چون این واژه #ساختگی است.
#نقد_ناسیونالیسم
#فردوسی
#شاهنامه
#ما_آریایی_هستیم
🔰 @adyanuniv 🔰
✅ آریایی، واژه ای ساختگی
🔹 بدبختانه دست های ناپیدایی تا توانسته اند در نادرست گویی درباره فرهنگ و تاریخ #ایران کوشیده اند.
🔸یکی از این نادرست گویی ها همین واژه «#آریایی» است که 200 سال پیش اروپایی ها برای ما ساختند.
#نقد_ناسیونالیسم
#آریایی
#مستشرقین
#اروپا
🔰 @adyanuniv 🔰
🍃🍃✨🍃✨🍃
🍃✨🍃✨
🍃✨
🍃
💯کنفـــــــرانس شماره ۵
📗 آشـنایی با فرقـه ضـاله بهائیت
🎙باحضور حجة الاسلام استاد علی فخرآور
🗓 شنبه ۹۹/۸/۲۴
⏱ ساعت ۲۱
🍃گروه تخصصی یاوران مهدی عج
👇
🔘https://t.me/joinchat/D-_6QEcIohNQcV1BpMVsyA
࿐🍃با ما همراه باشید 🍃࿐
🔰 @Adyanuniv🔰
✅ مسلمانان اساتید مسیحیان
🔹 فرانسوا ژوزف پیکاوه: #مسلمانان در قرن سیزدهم میلادی استاد #مسیحیان بودند.
#نقد_ناسیونالیسم
#کتاب
#مطالعه
#تمدن_اسلامی
🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مراسم ذکر جلی بانوان و آقایان، صوفیان اهل سنت از فرقه نقشبندیه در اندونزی. @adyanuniv
🔷فائزه و دوستان (3)
👀چندی پیش نیز عکسی از دیدار فائزه هاشمی و فریبا کمالآبادی(یکی از اعضای ارشد جامعه بهائیت) منتشر شد.
👻در این عکس که علاوه بر این دو نفر، چند بهائی دیگر نیز حضور داشتند، قاب عکسی از عباس افندی (عبدالبهاء) یکی از رهبران اصلی بهائیت، بر دیوار به چشم میخورد.
👽فریبا کمالآبادی که به علّت تخلّفات سیاسی و امنیتی، دوران محکومیتش را در زندان میگذارند، در زمان این دیدار به مرخصی آمده بود.
👨👩👧👦بنا بر اظهارات فائزه هاشمی، این آشنایی به دوران محکویت او در زندان بازمیگردد.
پیشتر نیز خانم هاشمی در مصاحبههایی با روزنامه توقیف شده بهار یا روزنامه فیگارو از خاطرات دوران زندان و رفاقت با تروریستهای مجاهدین خلق (منافقین) و بهائیها صحبت کرده بود(روزنامه کیهان، ۲۵/۲/۹۵، صفحه۳).
😳وی ضمن بیان خاطرات خود با بهائیان در زندان، از آنها به عنوان انسانهای بزرگ یاد کرده و در بخشی از مصاحبه با فیگارو بیان داشت:
🗣«زندان تجربه بسیار خوبی بود. چرا که با زنان و مردان بزرگ ایرانی، بهائیها، اعضای مجاهدین خلق، اصلاحطلبان و کسانی آشنا شدم که برای باورهایشان مبارزه میکنند(روزنامه کیهان، ۲۵/۲/۹۵، صفحه۳)».
👤یکی از رهبران ارشد بهائیان (مهوش ثابت) در خاطرات روزانهاش مینویسد:
📜«امروز فائزه خانم اعلان کرد که مایل است همراه ما روزه بگیرد [۱۱ تا ۲۹ اسفند دوران روزه بهاییان است]. با او افطار کردیم. محبت او فوقالعاده است(خبرنامه دانشجویان ایران، ۲۷/۲/۹۵، کد خبر: ۱۹۹۸۲۸)».
#فائزه_هاشمی
#نقد_بهائیت
🔰@Adyanuniv🔰
🔷حمایت بهائیت از ترامپ
🗣فعالیتهای رسانهها و بهائیان کشورهای مختلف، نشاندهنده حمایت آشکار این فرقه از ترامپ است. بهائیان که عمدتاً با سلطنتطلبان همراهند، این بار با جریان حامیان ترامپ همسو شده اند.
👻این فرقه درحالی سنگ ترامپ را به سینه میزند که وی به عنوان چهرهای نژادپرست، سخنان و اقدامات بسیاری علیه حقوق برابر انسانها و محیطزیست داشته و جریانهای نژادپرستی و خودبرتر پندار در آمریکا، بعد از ریاست جمهوری وی، جان تازهای گرفته بود.
🗣بعنوان نمونه گفته:
😳«چرا این مردم (مهاجران آفریقایی) را از کشورهایی که چاه توالت هستند، به اینجا راه میدهیم؟» ترجیح میدهم مهاجرانی از کشورهایی مانند نروژ به آمریکا بروند.
😳«این سیاهها، پولهای من را میشمارند، چقدر نفرتانگیز. تنها آدمهایی که خوش دارم حسابِ پولهای من را داشته باشند آن کوتاه قدهای عرقچین به سر هستند [یهودیها]… این شخص به نظرِ من خیلی تنبل است. البته تقصیرِ خودش نیست. تنبلی در ذاتِ سیاهپوستان است. جداً میگویم. همینطور است. دستِ خودشان نیست.»
👽اما شاید دلیل علاقه بهائیان به ترامپ، ضداسلام بودن اوست. چنانچه ترامپ در جایگاه کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۵، خواهان ممنوعیت ورود تمام مسلمانان به این کشور شدهبود. بعدها دولتش برای تحقق سریعتر این سیاست، تلاش بسیاری داشت که در دادگاههای آمریکا به چالش کشیدهشد.
👏واقعیت این است که برخلاف ادعای بهائیان بر صلحطلبی و اهمیت به وحدت عالم انسانی، از سیاستمداران تبعیضگرا، نژادپرست و جنگطلب حمایت میکنند، وای به روزی که قدرتی بدست آورند.
#نقد_بهائیت
🔰@Adyanuniv🔰
💠تفسیر به رأی نورعلی تابنده از آیه اولی الامر
🔸یکی از آیاتی که مؤمنین را به اطاعت از ائمهی معصومین (علیهمالسلام) سفارش کرده، آیهی اطاعت یا اولی الامر (نساء/۵۹) است، که حقتعالی علاوه بر اطاعت از خود و رسول خود (صلی الله علیه و آله)، اهل ایمان را به اطاعت از اولیالأمر نیز أمر میکند.
🔻بنا بر تفسیر اکثر مفسران شیعه و سنی، «اولیالأمر» در اینجا حضرت امیرالمؤمنین (علیهالسلام) و امامان از فرزندان او هستند. 🔻نکته بسیار مهم و اساسی، انتخاب اولیالأمر و تعیین امام، توسط خداوند متعال است و مردم حق انتخاب امام را ندارند.
♻️اما عدهای از تشنگان قدرت و فریبخوردگان شیطان، از قبیل فرقهی منحرف صوفیه، برای آنکه جواز شرعیِ ریاستِ خود بر مردم را ثابت کنند، با تفسیر به رأی آیه، اولیالأمر را به خودشان نسبت دادند.
🔹نورعلی تابنده قطب سابق فرقه صوفیه گنابادیه درتفسیر این آیه گفته:
«در آیات قرآن از اطاعت از امر رسول ذکر شده است، اطیعواالله و اطیعوا الرسول در ادامه آمده و اولوالامر منکم، به کلمه «منکم» کمتر توجه شده و مفسرین کمتر آن را دیدند یعنی اولوالامری که از خود شما باشد. به یک معنا «منکم» یعنی دست جماعت دست خداست، یعنی وقتی جماعت یک چیزی تصویب کرد آن امر خداست و جز به امر خدا سیادتی انجام نمی شود.» [سخنرانی نورعلی تابنده، 9/10/96]
#نقد_تصوف
#نورعلی_تابنده
#اولی_الامر
#تفسیر_به_رأی
🔰 @adyanuniv 🔰
💠ادعای صوفیه در حبط اعمال با سرپیچی از قطب
🔸یکی از حربهها و نیرنگهای سران صوفیه، برای جذب مردم به سمت خودشان، طرح مسئلهی ولایت است که خود را خلیفهی خدا و ولیِّ مردم معرفی کرده و اطاعت و تسلیم محض از شیخ و مراد را بر همهی مریدان لازم دانستهاند.
🔹اما نکته بسیار مهم و قابل ذکر این است که آنان سرپیچی و عدم اطاعت مراد از قطب و شیخ مجاز را، نشانهی حبط و نابودی اعمال ذکر کردهاند.
🔻ملاعلی گنابادی در این رابطه مینویسد: «هرکس از ولی وقت سر پیچد اگر هفتاد سال عبادت کند و ریاضت کشد ... نفع نبخشد و بهجایی نرسد و تجرّدی نبخشد.» [1]
🔻و یا ملاسلطان گنابادی مؤسس فرقه گنابادیه، سرپیچی از قطب و ولی را نشانهی بیایمانی و نابودی اعمال میداند.
«آگاه باشید، اگر کسی تمام شبها در نماز و تمام روزها را در روزه باشد و جمیع مال خود را تصدّق و جمیع عمر خود را درراه حج صرف کند، ولی شناسای ولایت ولیالله نباشد که قبول ولایت او باشد و جمیع اعمال او به دلالت ولی امر بوده باشد، برای او بر خدا هیچ حقّی در ثواب او نبوده و از اهل ایمان هم نخواهد بود.»[2]
📚پی نوشت
[1]گنابادی، ملاعلی، صالحیه، انتشارات حقیقت، تهران، حقیقت، 273.
[2]گنابادی، سلطان محمد، ولایتنامه، تهران، انتشارات حقیقت، چاپ دوم، 1384، ص178.
#نقد_تصوف
#ملاسلطان_گنابادی
#ولایت
🔰 @adyanuniv 🔰