eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
✍🏻 مرحوم استاد کیوان سمیعی در شرح حال خودنوشت می‌نویسد: 🔹 «در جوانی چندی به تصوّف و عرفان گراییدم و در پی یافتن انسان کامل و ارباب سیر و سلوکی، به هر سو شتافتم. 🔸 می‌توانم ادّعا کنم که تقریباً تمام رهبران و اقطاب سلاسلی را که در ایران وجود داشتند - اعمّ از شیعه و سنّی - دیدم و از نزديك با آنان آشنا شدم. 🔹 دیدار و صحبت برخی برایم مغتنم بود؛ امّا نتوانستم به هيچ‌يك دست ارادت بدهم. زیرا من تصوّف را برای تهذیب نفس می‌خواستم و آقایان مشایخ و اقطاب برای امور دیگر. 🔸 در کار مریدان که دقّت کردم دیدم ذوق و احساس مشترك بوده است که بیشتر آنها را در یک‌جا به نام فرقه و سلسله گرد آورده است نه مشاهدهٔ خیر و برکت یا کرامت شیخ و قطب. 🔹 و همین است علّت عمدهٔ گرایش اکثر مردم به فرقه‌های مختلف و جماعت‌های گوناگون که زاییدهٔ غریزهٔ اجتماعی بودن است». 📚 (راز دل، ص۱۹ - ۲۰) عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔹فراخوان ارائه طرح 🔸کارگروه نقد بهائیت در نظر دارد به مناسبت صدمین سال مرگ عبدالبها از طرح هایی با موضوع «عبدالبها مجسمه تزویر و ریا» در قالب های کلیپ و موشن گرافیک و عکس و پادکست حمایت نماید. 🔻جهت ارسال طرح از طریق ایتا به آیدی زیر اقدام فرمایید. @bahaicongress عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
نازد بہ خودش خدا ڪه حیدر دارد💚 دریاے فضائلے مطهر دارد💚 همتاےعلےنخواهد آمد والله💚 صد بار اگر ڪـ🕋عبہ ترڪ بردارد💚 ✨🌺 💕💖 🌺 عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 (از بزرگان ) و از بیان ! 🔶 یکی از اشکالات مردودی که بسیاری از مخالفین در مورد حدیث مطرح می‌کنند، عدم دلالت این حدیث بر و می باشد و آن را بر و حمل می کنند. جدای از پاسخ های متعددی که به این ادعا داده شده است، یکی از ادله ی قاطعی که ثابت می کند مقصود از این حدیث، نص بر خلافت و ولایت می باشد تقیه برخی از بزرگان مخالفین شیعه و پنهان نگه‌داشتن این واقعه و حدیث می باشد. یکی از افرادی که از بیان این حدیث متواتر تقیه می‌کرده است، سعید بن جبیر (رض) از بزرگان تابعین در نزد شیعه می‌باشد که البته در نزد شیعه نیز جلیل القدر می باشد: می گوید از شنیدم که از یا حدیث نقل کرد (شک از است) که (ص) فرمودند : ” من کنت مولاه فعلی مولاه “ سعید بن جبیر می‌گوید : من مثل این حدیث را از شنیدم. محمد بن جعفر می گوید : گمان می کنم؛ سعید بن جبیر گفت پس آن را کتمان کردم. 📚 فضائل الصحابه (ط دار ابن الجوزی)ج۲ ص۷۰۳ ح۹۵۹ 👈🏻 سند روایت نز صحیح است و محقق کتاب نیز در حاشیه می گوید : ” اسناده صحیح ” . 👈🏻 سوال اصلی این است که اگر دلالت حدیث غدیر فقط و فقط ” محبت و دوستی ” بوده پس چه دلیلی دارد تا سعید بن جبیر آن را کتمان کند و از بیان آن خودداری کند ؟! عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 ای مردم! علی (ع) پس از خدا و رسول (ص) صاحب اختیار شماست و خداوند ‌تبارک و تعالی آیه‌ای بر من نازل فرموده که: همانا تنها ولی و سرپرست و صاحب اختیار شما، خداوند و پیامبرش و مومنانی‌اند که نماز به پا می‌دارد و در رکوع زکات می‌پردازد. (مائده/۵۵) و قطعا علی بن ابیطالب، نماز به پا داشته و در رکوع زکات پرداخته و پیوسته خداخواه است. 📚فرازی از خطبه غدیر عید غدیر خم مبارک باد علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
اعتراف خواندنی کارل بارت درباره ی هم جوهری شخص های تثلیث کارل بارث، متکلم مصلحِ مسیحی درباره ی هم جوهری شخص های تثلیث که از پایه های تبیین تثلیث است، می گوید: "The Bible lacks the express de­claration that the Father, the Son, and the Holy Spirit are of equal essence and there­fore in an equal sense God himself" کتاب مقدس فاقد این بیان صریح است که پدر ، پسر و روح القدس دارای ذات برابر (هم جوهر) و در نتیجه برابر با خدایند. -------- https://www.christiandiscipleschurch.org/content/theological-metamorphosis-chapter-13 لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶 به 🔶 « » از صلی الله علیه و آله و سلم به سند معتبر می گوید: در سفری همراه صلی الله علیه و آله و سلم بودیم؛ وقتی به رسیدیم، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم دست علی علیه السلام را گرفت و فرمود: «آیا من بر شما سزاوار تر از خودتان نیستم؟» همه گفتند: بلی. پس فرمود: «هرکس من مولای اویم، علی مولای اوست! خدایا آن که علی علیه السلام را دارد، دوست بدار و با دشمنش باش». سپس « » علیه السلام را دید و گفت: ای پسر ابی طالـب گوارایت باد! که مولای تمام مردان و زنان مؤمن شدی. 📚 المسند جزء ۱۴ ص ۱۸۵ و ۱۸۶ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔷آیا گفته های اشو درباب امور جنسی نشانه روشنفکری و نواندیشی اوست؟ 🔹 💢گفته‌های اشو در باب امور جنسی نه نشانه روشن‌فکری و نو‌اندیشی‌اش او، بلکه علامت تعصب وی به پاره‌ای از مکاتب کهن هند است.کسانی که مختصر آشنایی با مکاتب هندی دارند، نیک می‌دانند که اندیشه اشو در باب سکس، نه ترواش فکری او، که ارمغان مکتب «تانترا» است. «تانترا» از نظر پرداختن به آیین‌های جنسی چنان شهره است که بسیاری از محققین ادیان هند چندان توجهی به مبانی و نظام فکری آن ننموده‌اند و این آیین را در حد یک مسلک گروهی و رسم محلی به حساب آورده ‌اند. به همین جهت این مکتب چندان در کتب تاریخ هند انعکاس نیافته‌ است. 📚مقاله،اشو و مراقبه،طاهره محنت فر عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
⭕️اشو و عشق ✅ این عشق که اشو مدعی آن است کدام است؟ اشو به خانواده می‌تازد و آن را مانع عشق معرفی می‌کند، اما مرتکب عذر بدتر از گناه می‌شود و به چیزی دعوت می‌کند که در آن کمترین نشانی از عشق نیست. هر چند اشو در مشهورترین کتاب خود به نام «از سکس تا فراآ‌گاهی» به گونه‌ای به مسأله سکس پرداخته‌است که خواننده گمان کند در سکس انرژی روحانی نهفته ‌است و این عمل می‌تواند انسان را به عالم معنا اتصال دهد، اما آنچه بیشتر اشو را رنجانده و موجب شده وی با ازدواج و همسرداری مخالفت کند، مشکلات بعد از ازدواج، همچون طلاق، درگیری‌، مشکلات زندگی و کم شدن محبت بین زن و شوهر است. اشو در مصاحبه‌هایش با صراحت گفته‌است:انسان‌ها از نظر ارتباطات جنسی باید مانند بقیه حیوانات زندگی کنند؛ با این وضعیت نه مشکلی پیش می‌آید، نه طلاقی؛ نه درگیری و نه مشکلی. 📚مقاله،اشو و مراقبه،طاهره محنت فر عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠اوشو و دعوت به کمون جنسی 🔵آنچه که اشو پیشنهاد می‌دهد، بیرون آمدن از چاله و افتادن در چاه است. راهی که وی نشان می‌دهد، نه تنها به گسترش ارتباطات عاطفی کمک نمی‌کند، بلکه موجب مشکلات دیگری نیز می شود. برداشتن دیوار خانواده و دعوت به کمون جنسی، نه تنها به زایش عشق بین مرد و زن نمی‌انجامد، بلکه تبعات ناگوار اشتراک جنسی، به زن و مرد محدود نشده و به تخریب اجتماع، آوارگی فرزندان و بحران های اخلاقی و رفتاری می انجامد و این باتلاق نه تنها به خروج از مشکل قبلی منجر نخواهد شد، که روز به‌ روز بر دامنه بحران قبلی خواهد افزود؛ بماند که آنچه اشو به آن دعوت می‌کند در حقیقت محور قرار دادن غریزه جنسی است، نه رسیدن به عشق و محبت. از آ نجا که این میل دریاصفت و سیری‌ناپذیر است؛ بدون تردید، آدمی را در باتلاق «تنوع طلبی» فروخواهد برد و آدمی هیچ گاه روی آرامش را نخواهد دید. 📚مقاله،اشو و مراقبه،طاهره محنت فر عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
⭕️تفکرات اشو در تضاد با حکم قرآن ⬅️اشو در باب مسائل جنسی قائل به کمون خانواده (آزادی جنسی )بود. حکم قران درباره ارتباطات جنسی تا حد سنگسار هم پیش رفته است. (مراجعه کنید به سوره مبارکه نور که خداوند حکم زناکار را آورده است.) در حالی که اشو این رفتار را نه تنها ممنوع و خلاف نمیشمارد، بلکه عین معنویت و عرفان می داند و سکس را (بدون حریم خانواده) سراغاز ابراگاهی معرفی می کند. 📚مقاله،اشو و مراقبه،طاهره محنت فر عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 از نگاه « » 🔶 «ابن دُرَید» از شعراء و ادیبان قرن چهارم که « » در وصف او می گوید: «او بر اهل زمان خود برتری داشت و در قوت حافظه آیتی از آیات الهی بود» و حتی برخی درباره او گفته اند: «وی برترین و داناترین شاعران است»؛ وی درباره واقعه می‌نویسد: ««غدیر» موضع معروفی است که صلی الله علیه و آله و سلم در آنجا خطبه خواند و علی بن ابی طالب علیه السلام را بر سایر فضیلت و برتری داد». 📚 جمهره اللغه جزء ۱ ص ۱۰۸ و ۱۰۹ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
سخن خواندنی مارشال دیویس درباره ی تثلیث مارشال دیویس یک تریتارین و یک اونجلیکالِ مسیحی است. او در فصل 5 کتابش تحت عنوان «هیچ کس تثلیث را نمی فهمد» می نویسد: For Christians the concept of one God in three persons is very important, yet it is also very confusing» When you think about it, the Trinity does not make sense. No one understands it, not even your pastor. The doctrine of the Trinity came into existence as a consequence of believing that Christ was divine». او می گوید: برای مسیحیان، مفهوم یک خدا در سه شخص، خیلی مهم و همچنین خیلی گیج کننده است. زمانی که به آن می اندیشید، تثلیث معنی نمی شود. کسی آن را نمی فهمد؛ حتی کشیش. نظریه ی تثلیث، پیامد باور به الوهیت مسیح است. _____________- https://www.christiandiscipleschurch.org/content/theological-metamorphosis-chapter-13 لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
1⃣2⃣ 💠هشدار امیرالمومنین 💢حضرت علی در وصیتنامه خویش فرمودند: «امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید، که افراد شرور و بدکار جامعه، بر شما مسلط می‌شوند» 💢این حدیث، حجت و دلیلی است برای افرادی که از شرایط روزگار ناراضی هستند. و در ادامه می‌فرماید: «[در این صورت] هرچه دعا کنید، به اجابت نرسد» 📚 (نهج البلاغه، نامه ۴۷) 📌اگر منتظر اجابتِ دعای اللهم عجل لولیک الفرج هستید، نسبت به دیگران احساس نگرانی داشته باشید و این نگرانی خود را با رفتار و اعمال خوب ابراز کنید، نه صرفا با زبان. علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روايت رهبر انقلاب از زندگی امام كاظم (ع) 🔹ولادت اسوه صبر و تقوا امام موسی کاظم علیه‌السلام مبارک باد. عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 اعتراف عالم در مورد 🔶 عالم و امام بزرگ و مشهور می‌نویسد: و نقل می کنند که همراه در روز بودیم و فرمود که آیا خدا ولی من نیست و من ولی کل مومنان نیستن؟!هرکه من مولای اویم علی مولای اوست؛ و در غیر از این روایت فرمود که خداوندا ، بدار هرکه او را دوست می‌دارد و دشمنی کن با علی، این حدیث غریب صحیحی است و حدیث روایت شده است از پیامبر از صد نفر از جمله عشره مبشره و حدیث ثابتی است که اشکالی در آن نیست و این فضیلت فقط برای می باشد و علی در آن با احدی شریک نیست!! 📚 شرح مذاهب أهل السنة و معرفة شرائع الدين و التمسك بالسنن (ط مؤسسة قرطبة للنشر والتوزيع) ص۱۰۳ این سخنان عجیب در مورد صحت و اعتبار و تواتر حدیث غدیر و شریک نداشتن در مورد آن از شخصی صادر شده است که از ائمه و بزرگان اهل سنّت محسوب می شود،ابن الجزری در مورد ابن شاهین می نویسد: كان إمامًا كبيرًا ثقة مشهورًا له تواليف في السنة وغيرها مفيدة او امامی بزرگ و مورد اعتماد و مشهور بود و در سنت و غیر از آن تالیفات مفیدی دارد... 📚 غاية النهاية في طبقات القراء (ط مكتبة ابن تيمية) ج۱ ص۵۵۸ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
تناقض منطقی/ریاضی تثلیث یکی از پایه های باورشناختی تثلیث، این باور است که: خدای پدر، خدای پسر و خدای روح القدس، بخشی از خدا نیستند؛ بلکه هر یک به تنهایی و به تمامی، خدایند. این سه خدایند؛ اما هر سه بایستی با هم و در یک زمان باشند تا خدای یگانه محقق شود. هیچ یک به تنهایی نمی تواند، باشد. گویا لازمه ی این باور چنین باشد که: مقدمه ی ۱. هر شخصِ تثلیث، ۱/۳ تثلیثِ کامل است. م.۲. تثلیث کامل، یک خدای کامل (۱) است. م.۳. هر شخص تثلیث، یک خدای کامل (۱) است. نتیجه آن که: ۱/۳ = ۱ است. ------- https://www.christiandiscipleschurch.org/content/theological-metamorphosis-chapter-13 لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🔰ولادت امام موسی کاظم علیه‌السلام (20 ذی‌الحجه 128 ق) 🔅امام موسی کاظم علیه‌السلام می‌فرمایند: 🔸«مَنْ طَلَبَ هَذَا الرِّزْقَ مِنْ حِلِّهِ لِیَعُودَ بِهِ عَلَى نَفْسِهِ وَ عِیَالِهِ كَانَ كَالْمُجَاهِدِ فِی سَبِیلِ اللَّه» 🔺کسی که در پی روزی حلال برود تا از آن، خود و خانواده‌اش را بهره‌مند سازد؛ پاداش او در پیشگاه الهی مانند پاداش رزمنده‌ای است که در راه خدا جهاد می‌کند. (کافی، ج 5، ص 93) 🌺🌺ولادت با سعادت امام موسی کاظم (ع) خجسته باد🌺🌺 علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 ؛ متواتر در 🔶 « » دانشمند مشهور و از محدثین برجسته در قرن هشتم و نهم هجری، پس از نقل و جمله «من کنت مولاه فعلی مولاه اللهم وال من والاه و عاد من عاداه» می گوید: «این حدیث طرق متعدد صحیح دارد و هم از علیه السلام و هم از صلی الله علیه و آله و سلم به صورت متواتر نقل شده است و نباید به تضعیف کننده این حدیث توجه نمود؛ زیرا اطلاعی از ندارد ». 📚 أسنی المطالب فی مناقب علی بن أبی طالب (نسخه خطی) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠غدیر و سوء استفاده صوفیه از آن 🔸از واقعیت‌ها و حقیقت‌های انکارناپذیر تاریخ اسلامی، جریان غدیر خم است که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در روز غدیرخم، حضرت امیرالمؤمنین (علیه السلام) را به خلافت بعد از خویش نصب فرمودند. 🔹فرقه صوفیه این فراز از تاریخ را به‌عنوان الگو و جزو اعتقادات خود قرار داده و مدعی ولایت اقطاب در دوران غیبت کبری شدند. 🔻به عبارتی شیوخ و اقطاب صوفیه، خودشان را در جایگاه حضرت محمد مصطفی (صلی‌الله علیه و آله) فرض کرده و برای خود وصی و جانشین انتخاب می ‌ کنند. 👈چنان‌که سید هبةالله جذبی می‌نویسد: «در زمان غیبت امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) این امر مهم که موجب آیه مبارکه « الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي[مائده/3] امروز دين شما را برايتان كامل و نعمت‏ خود را بر شما تمام گردانيدم » که موجب اکمال دین است ساقط و نسخ نشده، لذا باید عقلاً و نقلاً و فضلاً در زمان غیبت هم این عمل را انجام دهند و آنها مجازین در درایت و بزرگان عرفا می‌باشند که به اجازه‌ی متصله به وسائط به امام (علیه‌السلام) از مستعدین اخذ بیعت می‌نمایند.»[1] 🔰رؤسای صوفیه با این آیات که مخصوص ولایت حضرت امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) است، این چنین طرح ولایت و بیعت را برای خود جعل کردند. 📚پی نوشت [1]. کیوان قزوینی، عباسعلی، راز ‌ گشا، به ‌ اهتمام محمود عباسی، انتشارات راه نیکان، 1376،ص197. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠بازسازی جریان غدیر خم توسط ملاسلطان گنابادی 🔸سلطان محمد بیچاره قطب فرقه‌ی گنابادی با بازسازی جریان غدیرخم، برای خود نقش نبوت و فرزندش را مولی و امیر معرفی می‌کند و در حکم قطبیت وی می‌نویسد: 👈پوشیده نماند که هر یک از اولیای عظام را در زمان حیات و بعد از ممات، خلفا و نوّاب لازم است که رشته دعوت، منقطع نشود که در بقاء ارض و در جمله زمان حکم « یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک » جاری باشد. لذا این ضعیف، سلطان محمد، نور چشم خود ملا علی را خلیفه خود قرار دادم و چون اشاره غیبیه شده بود، تأخیر را روا نداشتم.[1] 🔻به وضوح مشخص است که وی خود را ملهم به الهامات غیبیه دانسته و گویی که برای وراثتی کردن قطبیت که خلاف سیره‌ی اقطاب و قوانین صوفیه بوده به وی وحی شده است! 📚پی نوشت 1- صالحیه، نورعلیشاه ثانی، ص 221 عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰