eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔔 🔹 حضرت موسی در کاخ فرعون، غرق رفاه و آسایش بود ولی به دنیا پشت نموده و فرار کرد از کاخ نشینی و فرعونیان و فساد شان؛ 🔹 به پاداش همین هجرت و حق طلبی، پروردگارش حکمت و پیامبری نصیبش نمود و به اوج رساند مرتبتش را! 🤔 ما چقدر از دست دنیا فراری هستیم که اینهمه توقع رحمتش را داریم؟! 👇👇👇👇 🌴 آیه 21 سوره شعراء 🌴 🕋 فَفَرَرْتُ مِنكُمْ 👈فَوَهَبَ لِي رَبِّي حُكْمًا وَجَعَلَنِي مِنَ الْمُرْسَلِينَ ⚡️ترجمه: و چون از نزد شما گريختم،👈 سپس پروردگارم به من حكمت (و دانش) بخشيد و مرا از پيامبران قرار داد. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
۲۰ آذر ۱۴۰۰
ترتولیان، وحدت در عین تثلیث، را چگونه معنی می کند؟ ترتولیان در باب وحدت در عین تثلیث می گوید آنها سه هستند اما نه از حیث مقام و منزلت؛ بلکه از حیث درجه و رتبه (رابطه ی علّی)؛ نه به لحاظ جوهر؛ بلکه به لحاظ صورت (نحوه ی وجود)؛ نه از حیث قدرت؛ بلکه از حیث نوع؛ اما در عین حال دارای یک جوهر (موضوع) یک مقام و یک قدرت (وحدت تدبیر) اند؛ چون او یک خداست که با توجه به او این درجات، صورت ها و انواع، تحت نام: پدر، پسر و روح القدس قلمداد می شوند. ____ فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، ص 357. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
۲۰ آذر ۱۴۰۰
🛑 علیه السلام دومین نشست از سلسله نشست‌های علمی را با عنوان و از دیدگاه آیین برگزار می‌کند. 🎙سخنران: جناب آقای دکتر علیرضا شجاعی عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، گروه ادیان شرق دبیر علمی نشست: جناب دکتر سیدمرتضی فری‌زنی ⏰ زمان: یکشنبه ۲۱ آذرماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۰ 📎 لینک حضور: https://vc.miu.ac.ir/mashhad ⛔️ به شرکت کنندگان در این نشست علمی تقدیم می‌گردد. عضویت در کانال👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
۲۱ آذر ۱۴۰۰
6.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽کلیپ آشنایی با تفکرات اشو ✅آمیختن حق وباطل 🎤استادمحمدجوادادبی عضویت درکانال🔻🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
۲۱ آذر ۱۴۰۰
💠استفاده از موسیقی یکی از راه‌های جذب صوفیه 🔸نقش موثر موسیقی را در زندگی انسان‌ها نباید نادیده گرفت. از این‌رو اغلب فرقه‌ها این ابزار تاثیرگذار را غنیمتی جهت پیش‌برد اهداف فرقه‌ای و رونق بخشیدن به مجالس و محافل خود می‌شمرند، لذا برای جذب مخاطبان خود از موسیقی استفاده می‌کنند. 🔻اما سوال اینجاست که بر اساس آموزه‌های تصوف، چه کسانی می‌توانند از این راه استفاده کنند؟ 🔰در پاسخ به این سوال گفته شده: «آنچه مسلم است این است که استفاده معنوی از موسیقی از دیدگاه تصوف امکان‌پذیر نیست، مگر با صیقل دادن نفس و کشتن اژدهای درونی که تنها راه نجات دادن مرغ روح است و آماده ساختن آن از برای معراجی که موسیقی معنوی امکان‌پذیر می‌سازد.»[1] ♻️بنابر ادعای ذکر شده در متن مذکور، استفاده معنوی از موسیقی در تصوف بعد از صیقل دادن نفس و کشتن اژدهای درونی امکان‌پذیر است، در حالی که صوفیان امروزی در مجالس خود برای افراد مبتدی و تازه وارد موسیقی را تجویز می‌کنند و این خلاف مبانی صوفیه است و درحقیقت سوء استفاده از موسیقی برای جذب افراد به شمار می‌رود. 📚پی‌نوشت: 1. نصر سیدحسین، تصوف و تاثیر آن در موسیقی، مجله مقام موسیقایی، شماره 3، 1377 ،صص 176 و 177. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
۲۱ آذر ۱۴۰۰
مراد ترتولیان از نوع فردی بودن شخص های تثلیث چیست؟ واژه ی لاتینی species را در اینجا نباید به معنای طبقه خاصی از افراد، بلکه [باید] به معنای عرفی نُمود گرفت! اما این را نیز می توان افزود که منظور از اصطلاح نمود در اینجا متضاد بود یا واقعیت نیست زیرا همانطور که دیدیم او هر عضو تثلیث را یک شیء یعنی یک موجود واقعی می داند. می‌توان واژه نوع را که اینک به معنای نمود گرفتیم در اینجا به معنای روئیت پذیری گرفت؛ بنابراین منظور ترتولیان از این که آنها از حیث نوع، سه هستند این است که پدر وجودی بی منشاء دارد، نامرئی است. پسر که از پدر، نشأت گرفته مرئی است و روح القدوس که از پدر و پسر نشات گرفته، مرئی تر است. __ فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، ص 360. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
۲۱ آذر ۱۴۰۰
💠اعتراف شیخ صوفی به تصنعی بودن قطب 🔸یکی از انحرافات فرقه‌ی صوفیه، قطب‌سازی و ادعای مقامات معنوی برای قطب است که او را تا جایگاه امام معصوم (علیه السلام) بالا برده و برای فریب مردم و رسیدن به مقاصد دنیوی خود، مقامات و کرامت‌های دروغین برای این اقطاب ذکر کرده‌اند. 🔹چنان‌چه اقطاب در نوشته‌های گنابادیه، مظهر تام خداوند، خلیفه الهی، نایبان امام، محل نزول وحی و الهام الهی معرفی شده‌اند.[1] 🔻کیوان قزوینی که مدت‌ها در خدمت اقطاب فرقه گنابادیه بوده و از طرف چندین قطب اجازه ارشاد داشت و بعدها از تصوف جدا شد، درباره‌ی قطب می‌نویسد: 👈«از عمرم قسمت مهمی در شناخت اقطاب امروزه دنیا تلف شد. حالا می‌توانم فتوا دهم که امروز موضوع قطبّیت وجود خارجی ندارد، همه متصنّع و کیسه خود پرکن هستند.» [2] 🔰این شیخِ صوفی، که مدتی سرسپرده‌ی اقطاب فرقه‌ی گنابادی زمان خود بود، قطب و قطبیت در صوفیه را ساختگی و حتی «کلیه‌ی مشایخ سلسلۀ گنابادیه را تکذیب و همه‌ی آنان را دنیا خواه و جاه طلب می‌دانست.»[3] ♻️این تعریف و تمجید از قطب و در ادامه اعتراف به تصنعی دانستن آن از طرف کیوان قزوینی، نشان دهنده بی‌اساس بودن قطب و قطبیت است. 📚پی‌نوشت: 1.گنابادی، ملاسلطان محمد، ولایت‌نامه، انتشارات حقیقت، تهران، 1380، ص 71. 2.کیوان قزوینی، عباس علی، راز گشا، به اهتمام محمود عباسی، ناشر محمود عباسی، 1376، ص133. 3.همان عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
۲۱ آذر ۱۴۰۰
🔹سمینار تخصصی نقد بهائیت استاد ارائه دهند: سرکار خانم فاطمه هنروران استاد ناقد: دکتر حجت حیدری چراتی دبیرجلسه: حجت الاسلام فخرآور زمان: سه شنبه 1400/09/23 ساعت: 10:00 الی 11:00 لینک ورود به جلسه: https://b2n.ir/a95618 عضویت در کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
۲۲ آذر ۱۴۰۰
38.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 اتحاد بین مسلمین و معنای و محوریت 🎤 حضرت استاد 🔻 بین مسلمین از نظر یعنی در برابر اسلام متفق بودن و در برابر دشمنان، وحدت کلمه داشتن؛ این یک ضرورت است, در برابر دشمنان بایستی مسلمین اتحاد داشته باشند. 👈بنده عرضم این است که همیشه بایستی دنبال اتحاد باشیم و برای این جهت رعایت و ضرورت دارد شکی در این جهت نیست اما میخواهم عرض کنم که در ضمن این جهات بایستی خودمان را حفظ کنیم این به معنا نیست که ما از مبانی اعتقادی مان کوتاه بیاییم بعضی از مبانی اعتقادی را یا انکار کنیم و یا کمرنگ کنیم و یا از اهمیت آن مبانی بکاهیم. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
۲۲ آذر ۱۴۰۰
💠کرامات سازی برای مشایخ صوفیه قبل از تولد 🔸از انحرافات اخلاقی و اعتقادی برخی از صوفیان، جذب مرید با کرامت‌سازی بی حدوحصر برای مشایخ است. 🔻 چنان‌که عده‌ای این مسئله را از حد به در کرده و کرامت‌سازی را به تمامی مراحل حیات شیخ و حتی به پیش از حیات و پس از وفات او نسبت دادند. 🔰به آن گونه که از قرن هشتم به بعد، برای شیخ از زمان ولادت، بلکه در مواردی پیش از تولد، تا هنگام مرگ، حیاتی ویژه و شگفت و مقدس شمرده می‌شد که تمامی دوران آن پر از انواع کرامات است. [1] 👈نمونه‌ای از این کرامت‌سازی مربوط به شیخ صفی‌الدین اردبیلی است. با نگاهی سطحی بر فهرست کتاب "صفوه الصفا" اثر ابن بزاز اردبیلی، می‌توان موارد ذکر شده را به وضوح مشاهده کرد. عنوان فصل اول مقدمه کتاب صفوه الصفا "خبر نبوی بر ظهور شیخ صفی الدین" و فصل دوم "خبر اولیاء الله بر ظهور شیخ صفی الدین" است. و در فصل دوم از باب اول، عنوان "در کرامت وقت حمل شیخ صفی الدین" دیده می شود. [2] ♻️این کرامت‌سازی صوفیه برای مشایخ خود، نشانگر افراط در بیان کرامات مشایخ صوفیه جهت بهره‎برداری از آن است. 📚پی‌نوشت: 1. صدری‌‌نیا باقر و ابراهیم پور نمین محمد، دگرگونی گستره کرامات در مناقب‌نامه‌های مشایخ تصوف، فصلنامه ادبیات عرفانی و اسطوره‌شناختی،شماره 37، 1393،ص 146. 2. ابن بزاز اردبیلی،صفوه الصفا،مصحح غلامرضاطباطبایی مجد، ناشر مصحح، 1373،ص 55 به بعد. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
۲۲ آذر ۱۴۰۰