eitaa logo
عصر آب
216 دنبال‌کننده
419 عکس
78 ویدیو
33 فایل
مطالب اصلی کانال:نقد عرفانهای کاذب و تصوف است ارتباط با آدمین : @mv1388
مشاهده در ایتا
دانلود
▫️ بررسی ادعاها؛ دوم: سخن منتسب به بهجت عارفان: 📍فرسته سوم: 🕳🕳🕳 1. نظر عالمان شیعی نعمانی ( 360ق): « آيا آنچه از مقدار عمر و حالى كه قائم عليه السّلام بهنگام ظهورش در آن حال خواهد بود بيان شده كه بصورت جوانى ظهور خواهد كرد براى صاحبان خرد كفايت نميكند و براى خردمند بينا سزاوار نيست كه اين مدت بنظرش طولانى بيايد و در امر الهى پيش از رسيدن وقتش و سررسيد روزهايش شتاب كنند و در وقتى كه ذكر شده و فرموده‏اند كه آن حضرت پس از پايان آن مدّت ظهور ميكند تغييرى ندهد 👈زيرا آنچه از ايشان عليهم السّلام در باره وقت روايت شده است از آن جهت است كه شيعه را آرامشى باشد و امر را در نظر شيعه نزديك نشان دهند زيرا خودشان فرموده‏اند كه ما وقت تعيين نميكنيم و هر كس كه از ما وقتى را روايت كند او را تصديق نكنيد و نترسيد از اينكه او را تكذيب كنيد و بگفتارش عمل نكنيد.و وظيفه مؤمنين آنست كه بهر آنچه از ناحيه امامان رسيده تسليم باشند كه آنان بهتر ميدانند كه چه فرموده‏اند زيرا كسى كه تسليم بامر آنان شد و يقين كرد كه حقّ همانست سعادتمند خواهد شد و دينش سالم خواهد ماند.. .» (نعمانی، الغیبة،ص190.) 🔅 شیخ صدوق در پاسخ سوال رکن الدوله بر همین مطلب تاکیده کرده و معتقد است « وقت ظهور او را غير خداى تعالى نداند» ( صدوق،معانی الاخبار، مقدمه،ص33 ) . شیخ طوسی دیگر عالم بزرگ مکتب ماست که به تفصیل به این مطلب پرداخته و معتقد است وقت ظهور علمش در اختیار خداست و تاخیر می اندازد تا وقتی که مصلحتی بر تاخیرش نباشد. و زمان ظهور غیب است تا وقتی اذن فرج دهد. (طوسی،الغیبة،ص425.) 📌 قبلا توضیح داده شده است که منظور از غیبی که ائمه هدی بر آن علم دارند چیست. ( نک : اینجا ) •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
کتب-طهرانی-مقدمه-ظهور.mp3
284.5K
▫️ بررسی ادعاها؛ دوم: سخن منتسب به بهجت عارفان: 📍فرسته چهارم: 🕳🕳🕳 👈 حجه الاسلام محمد محسن طهرانی از پدرشان نقل میکند ، که ایشان گفته: کتابهای ایشان مقدمه ظهور است! . ⬆️ هرچند منکر مطالب علمی و مفید در کتابهای مرحوم طهرانی نیستیم، لیکن : بنابر استدلالی که بیان شد و همچنین : وجود ادعاهایِ اثبات نشده، نقدِ محتوای کتابهای آن مرحوم و اعراض برخی از مراجع از کتب ایشان، این گویه مرحوم محمد محسن صحیح نمی نماید. البته خدا آگاه تر است. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
🔺 ویژه نامه مهدویت 1401ش . ▫️ ( ریاضتهای صوفیانه در نزد متمهدیان) 📍فرسته اول: 🕳🕳🕳 در طول تاریخ،همواره افرادی به علل مختلفی به دروغ خود را باب یا نایب و حتی امام مهدی ع معرفی کرده‌اند. یکی از روشهای مشترک این افراد ، ریاضتهای صوفیانه است. آنان برای اغواگری دست به ظاهر سازی از طریق این ریاضتها میزدند. به چند مورد اشاره میشود. —— ⚫️ أحمد بن هلال العبرتائى‏،چهل سفر پیاده به حج مشرف شده بود. و امام ع برای مردم عراق نوشتند: « از این صوفی ریاکار پرهیز کنید» ( کشی،رجال الکشی،ص535.) —— ⚫️قاضي نعمان در دعائم الاسلام مي‌نويسد: شيوه و روش همراه زهد، تواضع، وقار و وفاي به عهد و امانت ابوعبدالله شيعي موجب خوش‌نامي و تخريب هرچه بيشتر شخصيت والي افريقا شد و زمينه را براي پذيرش و گرايش مردم به مهدويت ((عبيدالله المهدي)) مهيا ساخت (قاضي نعمان، 1963: ص154). —— ⚫️ ابن خلدون نيز معتقد است زهد فروشي و رياكاري‌هاي عرفاني ((محمد بن تومرت)) تأثير بسزايي در گرايش مردم به وي داشته است. ابن خلدون مي‌نويسد. ((وي، لباس حریر و طلا بافت نمی پوشید. (ابن خلدون، تاریخ ابن خلدون،ج1،ص330.) —— ⚫️محمد بن فلاح حركت خود را با اقدامات صوفيانه‌اي آغاز كرد. يك بار به مدت يك سال تمام در مسجد جامع كوفه اعتكاف كرد. غذايش اندكي آرد جو بود كه با آن مي‌زيست. سپس با هيأتي صوفيانه دعاوي خود را آشكار كرد (هالت، پي ام دالي، ام دبليو، تاريخ سودان بعد از اسلام، ترجمه: محمدتقي اكبري، ص287.) —— ⚫️دربارة مهدي سوداني نيز در سودان شايع شد كه وي عابد و متصوف و صاحب رؤياها و شنونده صداهاي ويژه‌اي است. عدم توجه به ظواهر ديني و بخشش هدايايي كه براي او مي‌آوردند، در چشم فقرا و عموم مردم، چهره‌اي زاهدانه و بي‌اعتنا به دنيا براي او مي‌ساخت؛ به خصوص كه وي مردم را به اسلام اصيل فرا مي‌خواند (همان: ص100). و این افراد الان نیز هستند. مراقب باشیم. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_wate
پرسش و پاسخ.mp3
5.45M
🔺 ویژه نامه مهدویت 1401ش . ▫️ ⏱ 36 دقیقه 🕳🕳🕳 ضرورت طرح مباحث مهدویت چیست | معنای غیبت(افراط جویانه و تفریط گونه) و علل آن چیست؟ | چرا باید تقلید نمود؟ | فایده و کارکرد وجودی امام زمان ع در عصر غیبت چیست. 📲 ثواب انتشارش با شما •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلوک مهدوی.mp3
6.27M
🔺 ویژه نامه مهدویت 1401ش . ▫️ ⏱ 35 دقیقه 🕳🕳🕳 خلاصه: توجه انسان معاصر به معنویت/ معنویت شیعی در سایه سلوک مهدوی چیست؟ / توحید رکن اول سلوک مهدوی است. / خدا در سلوک مهدوی مادی نیست و نمیتوان به آن احاطه علمی داشت/ تولی به ولایت ولی الله رکن مهم سلوک مهدوی است / ولی الله فقط امام معصوم است/ شیعه بر خلاف صوفیان، مهدویت شخصیه را باور دارد/ ریاضت در سلوک مهدوی بر خواسته از مکتب فقیهان است. 📲 ثواب انتشارش با شما •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
عصر آب
#نگین_آفرینش 🔺 ویژه نامه مهدویت 1401ش . ▫️ #سلوک_مهدوی ⏱ 35 دقیقه 🕳🕳🕳 خلاصه: توجه انسان معاصر به مع
حجه الاسلام دست پروری در 12 اسفند امسال از دنیا رفتند. ایشان سرگذشتی از داستان سیر و سلوک خود دارند که بی ارتباط با این پست نیست. 👈 اینجا •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
در ایامی که عالمان ربانی و شیعیان امام زمان دنبال تبلیغ ایشان بودند، کانال وابسته به جریان غفاری از مدعیان معنویت شیعی در حال جمع اوری دنبال کننده بود 😀 . 👈 البته ما نمیدانیم خود غفاری نیز از این عمل اطلاع دارد یا خیر. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
7️⃣6️⃣ 📝غصب ولایت ائمه هدی ع توسط صوفیه 🔺فرسته اول ➖➖➖ در قالب چند فرسته نگره یکی بودن تشیع و تصوف را مورد پژوهش قرار دادم. با استفاده از کتاب خوشمزه دکتر سوری با نام " تصویر امامان شیعه در متون زهد و تصوف نخستین" از زاویه‌ی جدیدتری این ادعا را بررسی میکنم. 1. متون زهد: کتابهای زهد نماینده تفکر آن عصر و تاثیر گذار بر متون تصوف هستند ( محمد سوری،تصویر امامان شیعه در متون زهد و تصوف نخستین، دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم،1400 ش،ص18) / زهد و تصوف فرامذهبی است و تصویر صوفیه از ائمه با طرق متداول شیعه و سنی متفاوت است( همان،ص19) / بیشتر زهاد از منظر کلامی و فقهی سنی و پیرو سقیفه اند. (همان) / حدود 100 اثر درباره زهد نوشته شده است و 20 اثرنسخه خطی است و 13 عنوان چاپ شده است. / حجم روایات ائمه با بقیه اصحاب و زهاد قابل مقایسه نیست و بسیار کم است. آن روایات به 10 صفحه نمیرسد / فقط مولی علی ع و امام سجاد ع فصل مستقل در این رسائل دارند. / کتب زهد 300 سال بوده‌اند از زمان ابن مبارک 181 ق تا خطیب بغدادی 436 ق . در این مدت زمانی یک کلمه از امام صادق ع ندارند. در نتیجه وضع کتابهایی چون مصباح الشریعه که ادعا میشود سخنان امام صادق ع است،روشن میشود (همان،ص111.) / علاوه بر بر اینکه نامی از معصومان نیست،برخی موارد مثل ابن مبارک و ابی حاتم رازی قصص و روایاتی دارند در ذم ائمه و اثبات برتری بقیه زهاد بر ایشان . / آنچه از ائمه نقل کرده‌اند اگر حذف کنیم هیچ اتفاقی رخ نمیدهد.بر خلاف حسن بصری و عمر بن الخطاب. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
7️⃣6️⃣ 📝غصب ولایت ائمه هدی ع توسط صوفیه 🔺فرسته دوم ➖➖➖ در قالب چند فرسته نگره یکی بودن تشیع و تصوف را مورد پژوهش قرار دادم. با استفاده از کتاب خوشمزه دکتر سوری با نام " تصویر امامان شیعه در متون زهد و تصوف نخستین" از زاویه‌ی جدیدتری این ادعا را بررسی میکنم. 2. متون تصوف نزدیک هفتاد رساله تا سده چهارم صوفیه نوشته اند. اکثریت صوفیه حداقل در این هفتاد اثر، درباره اهل بیت ع سکوت کرده اند.(همان،ص191.) گروه اندکی نیز، اشاراتی دارند که برخی به خاطر تمایلات شیعی است .چون: محاسبی. برخی سه خلیفه اول را برتر از امام علی ع میدانند، مثل سلمی(همان.) / منصورحلاج در ذیقعده سال 309 کشته شده و جرمش بی دینی و موارد دیگر بود. زین پس بزرگان صوفی دنبال دینی معرفی کردن خود و اموزه‌هایشان بودند.همچنین غیر صوفیه را در جوامع متصوفه به عنوان صوفی معرفی کردند. جوامعی چون: " اللمع سراج طوسی" ، "التعرف کُلابادی" ، " قوت القلوب ابوطالب مکی " و " تهذیب الاسرار خرگوشی" . / وقتی امامان شیعه وارد رجال صوفیه شدند، به ترتیب قوت القلوب بیشترین توجه را به ائمه داشته است ،بعدی تهذیب الاسرار سپس اللمع و در نهایت التعرف به ائمه هدی عنایت داشته اند.( همان،ص247.) / علی ع زاهدترین فرد امت معرفی میشود،که علم خاص و لدنی دارد وجانشین معنوی پیامبر ص است. / صوفیان معتقدند سه خلیفه اول،جانشین پیامبر ص در اداره جامعه بودند و در واقع خلیفه شدن امام علی ع تنقیص وی است نه ترفیعش.(همان،ص250.) / حال، اگر علی ع جانشین باطنی است. در جانشین ظاهری یکی پس از دیگری آمدند ولی جانشین باطنی پس از حضرت علی ع چه کسی است؟/ حدیثی جعل کردند تا حسن بصری لایق چنین مقامی شود/ کرامات زیادی از علی ع نقل کردند. [ تا زمینه ترویج کرامات مشایخ خودشان باز شود*] / توجه به امام صادق از سده چهارم بیشتر شده است. علت مهمش اشتباه گرفتن ایشان با جعفر بن محمد خلدی است.( همان،ص254.) / در سده های بعدی وقتی سلاسل درست شد لازم بود خود را به رسول الله ص متصل کنند. لذا بقیه ائمه هدی ع را نیز جزو رجال صوفی معرفی کردند. تا بقیه اقطاب خود را از طریق ائمه هدی به پیامبر اکرم ص متصل سازند / آنان به برخی از حقایق درباره امام علی ع دست یافتند ولی به لوازمش پایبند نبودند (همان؛ص270.) / میدانستند زاهدترین مسلمان، علی ع است. ولی یا انکار کردند یا اخفاء فضائل کردند و یا تحریف. / در اندیشه شیعی علم لدنی مولی علی ع و بقیه ائمه هست. برخی صوفیه نیز بدین مطلب دست یافتند ولی هیچ روایت شیعی را ندیده اند. آنان به عنوان یک حقیقت خارجی بدین مطلب نائل شدند نه اینکه از علمای شیعه اخذ کرده باشند.(همان، ص278.) [ پس صرف تشابه اموزه ها در ظاهر نمیتواند دلیلی بر شیعی بودن افکارشان باشد.*] ——- * آنچه در دو گیومه ذکر شد، استنتاج من هست و در متن کتاب دکتر سوری نیست. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
8️⃣6️⃣ 📝خدای و برگزیدگان لوتی! و نجات دلقک فرعون 🔺فرسته اول ➖➖➖ یکی از مریدان و مروجان غفاری در اردوی راهیان نور امسال معتقد است. خدا لوطی است 😳مثل حضرت اباالفضل ،ما هم باید لوتی باشیم. وی داستانی نیز ذکر میکنه درباره نجات دلقک فرعون. چون آن دلقک خودش را شبیه حضرت موسی در می آورد لذا خدا وی را نجات داد. ! در ادامه به بررسی این ذوقی بافی استاد اشاره میکنم. 🕳🕳🕳 1. توقیفی بودن اسماء و صفات مرحوم کلینی از دانشوران بزرگ ما در کتابش بابی دارد با نام " بَابُ النَّهْيِ عَنِ الصِّفَةِ بِغَيْرِ مَا وَصَفَ بِهِ نَفْسَهُ تَعَالَى‏ " که دوازده روایت در این زمینه گزراش کرده است. دانشیان شیعی در این زمینه اختلاف اقوال دارند. آیت الله مکارم شیرازی پس از بیان اقوال مختلف در نتیجه گیری می نویسد: به هر حال با توجه به این توضیحات و احادیث به نظر می آید انتخاب نام هایى براى خداوند غير از آنچه در كتاب و سنت آمده، کار صحیحی نیست؛ پس احتياط در آن است که غير از اوصاف و نام هايى كه در شرع ثابت شده، از نام و وصف ديگرى استفاده نشود. ( مکارم شیرازی،پیام قران،ج4،ص34.) 📌 نتیجه : استفاده از کلمه "لوتی" برای خدا و نبی بزرگ وی حضرت ابراهیم صحیح نیست. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
8️⃣6️⃣ 📝خدای و برگزیدگان لوتی! و نجات دلقک فرعون 🔺فرسته دوم ➖➖➖ 2. دلقک موسی بنابر جستجوی بنده، منبعی که این ادعا را آورده است، " الانوار النعمانیة " سید نعمت الله جزائری است. وی می نویسد: «👈 روایت شده است، فرعون دلقکی داشت. روزی خود را شبیه حضرت موسی در آورد. پس از اینکه فرعونیان غرق شدند،فقط او زنده ماند. حضرت موسی به خدا گفت: چرا وی را از بین نبردی؟ نداآمد: هرکسی که خود را شبیه محبوبان من کند، عذابش نمیکنم.» ( جزائری،الانوار النعمانیة،ج3،ص220.) گذشته از اینکه این قصه واقعیت ندارد. چون جزائری با لفظ " روایت شده" این قصه را گزارش کرده است. آیا هرکسی از روی مسخره کردن معصومان، خود را شبیه آنان سازد نجات می یابد؟ ای کاش کمی غیرت پسر متوکل را میداشتیم. چه انکه: متوکل ملعون عباسی دلقکی داشت با نام " عبادة المخنث " وی خود را شبیه امام علی ع میکرد و ایشان را مسخره می نمود. پسر متوکل به این تمسخر اعتراض کرد. متوکل درپاسخش گفت: «غار الفتى لابن عمّه رأس الفتى فى حِرِ امّه ؛ این جوان به خاطر پسر عمویش به غیرت در آمد. سر این جوان در... مادرش باد! »( ابن اثیر،الکامل،ط دار صادر،ج7،ص55.) پس "منتصر" پسر متوکل، پدرش را کشت. 📌 نتیجه : آنچه این سخنران محترم در جمع جوانان جویای معنویت بیان میکند، مثل ادعاهای استادش ، " غفاری " حاصل ذوقی بافی و صوفیانه فکر کردن است. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
مرام اباالفضل.mp3
9.38M
🔈 صوت شاگرد غفاری •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏏️ ( شَهر رمضان 1444ق / 1402 ش) 📌 مجموعه سخنانی در تفسیر قرآن و روایات معصومان،با محوریت فرقه‌ها و جریانهای فکری. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
تذکر: چون امکان ارسال فایل کامل جلسات دروس رمضانیه فراهم نشد. خلاصه ای از آنها تقدیم میشود.
هدایت شده از مهدی
1.21M
رمضانیه 01 موضوع: نکاتی در ضمن خطبه شعبانیه رسول الله ص -=- خلاصه: | رسول الله ص ماه رمضان را بالاترین ماه خدا و میهمانی خدا خواندند/ برای بهرمندی از این ضیافت شرایطی لازم است / در معنویت و اخلاق شیعی روزه داری یک ریاضت شرعی است / ریاضتهای شیعی روشن و مشخص است. / در مقابل ریاضت صوفیانه ربطی به معنویت شیعی ندارد. مثل انچه ابوبکر شبلی انجام میداد. |
هدایت شده از مهدی
1.24M
رمضانیه 02 موضوع: نکاتی درباره دعای رویت هلال ماه رمضان -=- خلاصه: | در دعایی برای رویت هلال ماه رمضان میخوانیم که خدایا به ما رزق واسع بده و توفیق درک این ماه بزرگ را عنایت فرما/ برای دعا باید روبه قبله بود/ درک هلال بسیار مهم است / اختلاف در رویت هلال سابقه تاریخی دارد. اختلاف در زمان امام علی ع ، روزگار میرزای قمی و گزراش اعتمادالسلطنه در عهد ناصری از جمله ان موارد است / مکتب صوفیه جعلیات فروانی دارد. مولوی شاعر پراوازه صوفی در زمینه رویت هلال یکی از این جعلیات را به نظم دراورده است. |
هدایت شده از مهدی
1.44M
رمضانیه 03 موضوع: آزمایش مردم در زمان ظهور =-= خلاصه: |به حکم آیه سوم سوره عنکبوت امت رسول الله ص آزمایش میشوند/ به نقل حاکم حسکانی محور این آزمایش امام علی ع هست. / در زمان ظهور نیز با محوریت خاتم الاوصیاء مردم ازمایش میشوند. داستان علی بن مهزیار و دیدن معهود رسول الله ص توسط سیصد و سیزده یار خاص امام زمان از شواهد این ادعاست. / محور آزمایش در زمان ظهور تولی به حضرت مهدی ع و تبری از دشمنان ایشان است. |
هدایت شده از مهدی
1.46M
رمضانیه 04 موضوع: تمسخر جبهه حق توسط جبهه باطل =-= خلاصه: |یکی از روشهای جبهه باطل،مسخره کردن است. / در سوره مومنون خدای مهربان گزارش میدهد که کافران به خاطر مسخره کردن پیروان حق ، اصل حق و دین را فراموش کردند. / جبهه باطل از این روش همواره استفاده کرده است. نمونه اول : داستان حج رفتن رابعه عدویه است که عطار نیشابوری آورده است. / دوم: دقاق اصفهانی از دانشیان متعصب سنی، شهر سبزوار از شهرهای پیشگام در تشیع را مرکز ضلالت و گمراهی میداند / سوم: مولوی دیگر عالمی متعصب سنی، مناسبت سنی با شیعه را مثل آهویی میداند در طویله خران و گاوان |
هدایت شده از مهدی
1.25M
رمضانیه 05 موضوع: روز زرتشت =-= خلاصه: |مجوس اهل کتاب هستند. / جریان زرتشت ربطی به مجوس ندارد / نام اشو زرتشت،معنای این کلمه،زمان و مکان زندگی‌اش مبهم و راز آلود است . پس از منظر تاریخی قبال اثبات نیست. / شعار: پندار نیک،کردار و رفتار نیک از وی نیست. / این شعار پوکترین و بی مغزترین سخن است. / کشتن مورچه برای آمرزش ، در وقت کشتن اسب آبی و پایان عادت ماهیانه بانوان نمونه کردار نیک زرتشت است./ پندار،گفتار و رفتار نیک در متون مقدس شیعیان بهتر و کاملتر وجود دارد. |
هدایت شده از مهدی
1.54M
رمضانیه 06 موضوع: تطابق کوروش با ذی القرنین =-= خلاصه: |از نمادهای جریان ملی گرا،کوروش است. / مریدانش اعم از بی دینان یا دینداران ملی گرا وی را ذو القرنین میدانند. / برخی علمای بزرگ ما مثل علامه طباطبایی نیز چنین تطبیقی را داده‌اند. / ذوالقرنین قرآن: خدا پرست،عادل،معاد باور است. / کوروش ، بت پرست و ظالم بوده است. پس نمی توان چنین تطبیقی را قائل شد. / مقبر کوروش در پاسارگاد درست نیست. زیرا: بر اساس پندار مریدان کوروش وی زرتشتی است. و زرتشتیان مردگان خودشان را دفن نمیکردند و در " دخمه " قرار میدادند. |
هدایت شده از مهدی
942.6K
رمضانیه 07 موضوع: تقابل ملیت و دیانت =-= خلاصه: |یکی از مصادیق لهو الحدیث در آیه ششم سوره لقمان قومیت گرایی است./ اعراب جاهلی به شدت عقیده شونیستی داشتند. / رسول الله ص با این عقیده مبارزه نمودند./ عمر بن الخطاب احیاء گر تفکر قومیت گرایی بود. از وی سخنان زیادی در این زمینه نقل شده است./ امروزه یکی از نقشه های دشمن تقابل ملیت و دیانت است./ می توان ایرانی بود و از هویت ملی خود دفاع نمود در عین حال به اسلام نیز عشق ورزید. | @Age_of_wate
هدایت شده از مهدی
1.19M
رمضانیه 08 موضوع: فعل الخیرات =-= خلاصه: | از درخواستهای قران سرعت در انجام خیر است./ فعل خیر را امام معصوم باید مشخص کند./ شیعه بودن،تقوا داشتن ، محبت امام حسین ع و زیارتشان از جمله خیرات است. / با گناه نمیتوان به سعادت اخروی رسید. بنابراین آنچه حافظ سروده است که گناهی که برای کمک به دیگران باشد،مفید است؛ با معنویت شیعی در تضاد است./ داستان غذا خوردن منصور حلاج با جذامیان نیز مصداق سبقت در خیرات نیست. | eitaa.com/Age_of_water
هدایت شده از مهدی
1.51M
رمضانیه 09 موضوع: آمادگی برا امتحانِ عصر ظهور =-= خلاصه: | خداوند توبه فرعون را قبول نکرد./ معرفت به امام زمان ع لازم است./ گاهی معرفت هست ولی برای صاحبش فایده ندارد./ بر اساس زیارت آل یاسین، تا زمان ظهور فرصت بازگشت و توبه هست. | eitaa.com/Age_of_water