eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.3هزار دنبال‌کننده
204 عکس
41 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب رساله یا رسالت ؟! شاید مسئولیت فقیهان و مراجعی که خود را «نایب امامِ میزان» و امام پدید آورنده «توازنِ» اخلاقی و اقتصادی و معیشتی می دانند ، بسی بزرگ و مهمتر باشد . آری ، جای خالی توازن را در زندگی توده های مردم هیچ اقدامی دیگر پر نمی کند ، هر چند هم اقدامی گسترده و نمایان باشد . پس فقیه شدن و جمعی از مردم را به تقلید خویش درآوردن شاید آسان باشد به نسبت به نایب « امامِ میزان» شدن ، که برای این مقام «رساله» نوشتن ، بویژه در این روزگاران هرگز کافی نیست ، یعنی «رساله» بدون «رسالت» ؛ پس رسالت و اقدام پیامبرانه نیز باید باشد ، و اخلاق و زیست و زهدِ علی وار در خویش و نزدیکان، تا سپس سرایت کند به دیگران ... و گرنه « حرف» است و «حرف» ... توضیح : واژه المیزان که در قرآن کریم وارد شده است ، در احادیث به «امام» و به «میزان عدل» تفسیر شده است 📚 الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، جلد ۶ ص ۵۶۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند دقیقه برای تفکر ... ❤️ مشارکت یا شرکت ؟ 💢 از همه اندیشه ها برای رُشد ایران بهره ببریم ⛔ حل مشکلات کشور دکمه آن و آف ندارد ⭕ راهی به جز مقاومت در مقابل آمریکا نداریم 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب جنگی پر مخاطره یا اقتصادی فلج تا اوایل ژوئیه ۱۹۴۱ ، ژاپن در موقعیت راهبردی وخیم و تاریکی قرار گرفته بود . نه تنها در چین گیر افتاده بود ، بلکه آمریکا نیز بیخ گلویش را در دست داشت . قانون کنترل صادرات در ۲ ژوئیه ۱۹۴۰ باعث قطع واردات کالاهای مختلف و مواد خام ، به ویژه آهن و فولاد ، به ژاپن شده بود و به این ترتیب اقتصاد ژاپن در بخش نظامی و غیر نظامی با مشکل مواجه شد . سپس در ۲۵ ژوئیه ۱۹۴۱ ، واشنگتن اموال و دارایی های ژاپن در آمریکا را مسدود و تحریم نفتی علیه توکیو اعمال کرد ، حرکتی که نوید ویرانی اقتصاد ژاپن بود . ژاپن در واکنش به دنبال راه حلی دیپلماتیک بود ، بحث و گفت و گوها با مقامات آمریکایی از ۱۷ اوت تا ۴ سپتامبر جریان داشت و حاضر بود در قبال برداشتن محدودیت های اعمال شده حق امتیازات زیادی به آمریکا بدهد ، منتها شکست خورد . رهبران ژاپن در این شرایط اسفبار با اکراه و آگاهی از شانس کم پیروزی شان قبول کردند تا به آمریکا حمله کنند ، اما استدلالشان این بود که جنگی پر مخاطره بهتر از اقتصادی فلج و حذف شدن به عنوان قدرتی بزرگ است . 📚 دولت ها چگونه فکر می کنند ، جان مرشایمر ، ص ۱۷۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب امنیت والاترین هدف با توجه به اینکه دولت ها اهداف متفاوت و مختلفی دارند ، ممکن است این اهداف با یکدیگر متناقض باشند ، برخورد کنند و تنش زا شوند . این سئوال پیش می آید : راه عقلانی برای تمایز میانشان چیست ؟ تنها یک قانون همیشگی وجود دارد . «بقا» اصلی ترین هدف است و اهداف دیگر باید زیر مجموعه آن باشند . منطق و شواهد می گویند اگر دولتی نتواند اول بقا داشته باشد ، به هیچ کدام از اهدافش هم نخواهد رسید . همان طور که کنت والتز اشاره می کند ، « در آنارشی ، امنیت والاترین هدف است . تنها وقتی بقا تضمین شود ، دولت ها خواهند توانست به دنبال اهداف دیگر مانند آرامش ، قدرت ، سود و توسعه باشند » دولت های عقلانی البته می توانند در کنار بقا هر نوع اهداف فرعی دیگری داشته باشند و آن ها را هر طور که می خواهند رتبه بندی کنند ؛ اما هیچ هدفی بالاتر از بقا قرار نخواهد گرفت . به این ترتیب ، بازیگران که نمی خواهند بقا داشته باشند ، یا بقا را پایین تر از هدفی دیگر قرار می دهند غیر عقلانی اند . 📚 دولت ها چگونه فکر می کنند ، جان مرشایمر ، ص ۲۳۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب تربیت بذری است که جز در زمین مستعد و شایسته نمی روید ، و آیا امکان آن هست که «تکاثر» یا «فقر» ، استعداد و آمادگی فهمی درست برای انسان و نشاط و فعالیتی سالم برای او بر جای گذارند ، تا بوسیله آنها به اوج تربیت درست و بسنده و پیشرفته بالا رود ؟ و آیا تربیتی انسانی و اجتماعی که بنا بر طبع خود باید آکنده از عناصر فضیلت و احساس انسانی باشد ، می تواند راهی برای وجود پیدا کردن در محیطی متکاثر و خالی از احساسات انسانی ، که در آن شخص هیچ توجهی به سازندگی نفس خود و جلا دادن به انسانیت خویش و دیگر انسانها ندارد ، یا در محیط فقری که قدرت بر ساختن نفس خویش نمی یابد و اندیشیدن دربارهٔ چیزی جز به دست آوردن قوتی لایموت به خاطر نمی رسد ، وجود پیدا کند ؟ تکاثر انسان را به شادخواری و لهو و لعب می کشاند و او را از توجه به تعهد و رسالتداری منحرف می کند ، و فقر و ناداری انسان را از رسیدن به ترازی که شایسته او است باز می دارد ؛ پس تربیتی که با غل و زنجیر های تکاثرِ لهو انگیز یا فقرِ مایهٔ خواری ،بسته شده است چگونه می تواند راهی برای رسیدن به آثار مثبت در جانهای مردم باشد ؟ این است که نه متکاثران از قوام تربیتی مطلوب و انسانی برخوردارند ، و نه فقیران ! 📚 الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، جلد ۶ ، ص ۵۷۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
هدایت شده از برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب گفته ام بارها گفته ام و باز تکرار می‌کنم که انسانِ امروز به نیازمند است نه به محبت و عشق به او ، زیرا که عشق و محبت نه تنها هیچ ارزشی ندارد بلکه سرگرم کننده و تخدیر کننده و معطل کننده نیز خواهد بود . کسانی که به نام محبت علی و عشق به مولی ، بدون شناختن مولی و فهم دقیق و درست سخن و راه و او ، مردم را معطل و سرگردان می کنند ، نه تنها انسانیت و آزادی و عدالت را نابود می کنند بلکه خود این چهره های عزیز را نیز تباه می سازند و شخصیت خود علی را در زیر این تجلیلهای بی ثمر مجهول نگه می دارند و باعث می شوند کسانی که تا آخر عمر در محبت مولی وفادار می مانند ، هرگز از سخن و راهنمایی های او بهره ای نگیرند و متوقف و منحط بمانند و آنهایی هم که کمی آگاه می شوند و با جهان امروز آشنا ، اصولاً این گونه علیِ بی ثمر را و این محبت بی نتیجه را رها کنند و به دنبال شخصیت های دیگر ، الگوهای دیگر ، رهبران دیگر بروند . و علی بعد از اوست که به عنوان عامل نجات انسانیت می تواند نقش خود را بازی کند . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۱۳۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
بزرگترین آفت ما مردم در جمهوری اسلامی در سطح سیاسی این بوده که به دنبال برد و باخت بودیم و نه حق ...
سلام علیکم و رحمه‌الله یک گروه موقت انتخاباتی ایجاد کردم اگر دوستان مایل هستند میتونن بیان تو این گروه و نظرات خودشون رو بیان کنن لینک : https://eitaa.com/joinchat/957547341Ce515e20244
🔸امروز ششم تیر ماه و مصادف با سالگرد شهادت جانباز شهید دکتر رضا یوسفی از شهدای عزیزمان در بخش قلعه نو در روستای چالطرخان، (از توابع شهرری) میباشد. 🔹شادی روحش محبت فرمایید فاتحه و صلوات قرائت فرمایید انشاءالله مشمول دعاهای خیر و شفاعت شهدا باشید و باشیم ❤️ 🔸اللهم صل علی محمد وآل محمد.
🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب توازن اقتصادی و قوام سیاسی آرایش سیاسی و نیرومندی حکومت و قوام آن ، تنها در سایهٔ عدالت اجتماعی و توازن معیشتی فراهم می آید ، چنانکه امام علی می فرماید : « عدالت پیروی کردن از سنت خدا است و سبب ثابت ماندن دولتها » و در جایی دیگر که از اسباب پیدایش حکومت متکی بر عدل و قسط و توازن سخن به میان آمده است چنین می فرماید : « در حکومتی که حق در آن رعایت شود؛ حاکمیت باقی می ماند و دشمنان مأیوس می گردند » پی نوشت : فرصت برای جبران هست ... 📚 الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، ج ۶ ص ۵۸۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب خدای حسین عجله ندارد دوراهی ارزش مداری و منفعت محوری یکی از سخت ترین دوراهی های همیشگی حیات بشر بوده است . در روز عاشورا عدۀ فراوانی به بهای منافع دنیوی از حسین علیه السلام که مصداق تمام ارزش های الهی بود ، گذشتند و عدۀ اندکی نیز به بهای ارزش های الهی دست از منفعت چند روزۀ دنیوی خود شستند . اما فلسفه تاریخ ، که فلسفه آشکار شدن مرز میان حق و باطل است ، به مرور این حقیقت را آشکار می کند که این چنین میان ارزش و منفعت ، جدایی و دشمنی نیست و این جدایی را ابلیس و اهل دنیا به پیروان خود القا می کنند . منفعت دنیوی نه تنها از ارزش مداری جدا نیست ، که تنها راه رسیدن به منفعت دنیوی پایدار ، پیروی حقیقی از ارزشهای الهی است . مگر آن ها که به بهانه منافع دنیوی از حسین گذشتند به منفعتی رسیدند ؟ مگر عمر سعد به منفعت گندم ری رسید ؟ مگر بعد از حسین ، کوفیان روی خوش دنیا را هم دیدند ؟! ... خدای حسین عجله ای ندارد و کسی از حکومت او راه فراری ندارد . او می گذارد گردونۀ فلک آن قدر بچرخد تا در هزار هزار تجربۀ تاریخی ، بشریت بالاخره به این بصیرت دست یابد که جز بر محور ارزشهای الهی ، راهی برای وصول به منافع دنیوی پایدار و عادلانه وجود ندارد ... 📚 هم سفر حسین ، ابراهیم خانی ، ص ۱۸۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed