eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.3هزار دنبال‌کننده
204 عکس
42 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 معرفی کتاب شاید در باره هیچ موضوع تاریخی به اندازه هدف امام حسین آشفتگی فکری در میان دانشوران ما نیست ... اگر هر آنچه را گذشتگان درباره هدف امام حسین گفته اند گرد آوری کنیم ، به ۳۰ صفحه هم نمی رسد . این در حالی است که در باب برخی مسائل جزئی و فرعی ، صد ها صفحه قلمفرسایی کرده اند . یکی از بحثهای رایج در کتابهای مقتل ، تعداد زخمهایی بود که بر امام وارد شد . از ۶۷ زخم تا ۳۶۰ زخم و تا ۱۹۰۰ و بیشتر گفته اند . بحث دیگر درباره تعداد سوراخهای پیراهن امام بود که تا بیش از ۱۱۰ سوراخ ، بر اثر شمشیر و نیزه ، شمرده اند . موضوع دیگر ، غارت لباس و اموال امام بود که پیراهنش را چه کسی غارت کرد و کفشش را چه کسی و انگشترش را چه کسی . همه این جزئیات را ، که در جای خود قابل ذکر و نقد است ، در کتابهای مقتل آورده اند اما درباره هدف امام و انگیزه های قیامش خاموشی گزیدند . آنقدر در جزئیات غرق شدند که از کل غفلت کردند . درختها را دیدند و جنگل را نه . براستی که این فراموش کردن اصل و پرداختن به حاشیه ، چیزی عجیب است . کسی نگفت که آن زخمها و آن قتل و غارتها و آن اسیر شدن ها ، همه و همه ، برای هدفی بود و باید آن هدف را دید و شناخت و پاس داشت ... عاشورا شناسی ، پژوهشی محققانه درباره هدف امام حسین علیه السلام است که توسط محمد اسفندیاری مکتوب و از طریق نشر نی منتشر شده است ... 🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب هر کس چنان گمان کند که مردمان را چیزی بدون اهتمام کامل به اجرای عدالت اجتماعی و قضایی و اقتصادی و معیشتی اصلاح می کند ، گرفتار وهم شده است . این علی بن ابیطالب ، امام انسان و انسانیت در اعصار ، و پیشوای حکیم اجتماع ، و پزشک ماهر و بینای دردهای جامعه است که با کمال قاطعیت و صراحت می فرماید : « مردم را چیزی جز عدالت اصلاح نمی کند » ... و شما ای خوانندگان ! آیا انسانی را می شناسید که با پرهیزگاری و تقوی مأنوستر و به آن فراخوان تر از علی بن ابیطالب باشد ؟ پس چرا این امام نمی فرماید : « مردم را چیزی جز تأکید بر ظواهر شرعی اصلاح نمی‌کند ؟ » برای آنکه آن امام از حقایق زندگی و امور عینی اجتماعی و خواص آدمی از لحاظ تن و روح آگاه بوده ، و خود در عالم فقر زندگی کرده ، و آثار منفی آن را بساویده ، و با ناکامان نشست و برخاست داشته ، و در نتیجه دریافته است که چه چیز به اصلاح آنان مدد می رساند و چه چیز مایه فساد ایشان است ... و ما به پیروی از علی بن ابیطالب و مکتب اجتماعی و اقتصادی او می گوییم : « جامعه را جز اجرای عدالت ، چیزی دیگر اصلاح نمی کند و سامان نمی دهد » و از آن جهت چنین می گوییم که عدالت اگر در میان مردمان اجرا شود ، بی نیاز خواهند شد ... و اگر عدل در میان ایشان جریان نداشته باشد ، نیازمند و فقیر خواهند شد . و فقر بنا بر آنچه در تعالیم و احادیث دین آمده است در اغلب احوال دین را ویران می سازد ، و عقل را می برد ، و بر تقوی و فضیلت خط بطلان می کشد ، و مردمان را به فجور و گناه می کشاند . آیا با این همه نتایج بد ، مجالی برای پرهیزگاری و نیکی و نیکوکاری باقی می ماند ؟ 📚 الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، ج ۶ ، ص ۶۰۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب عده ای معتقدند که امام حسین به شهادت رسید تا به شفاعت برساند و شهید شد تا شفیع شود . این نظریه ، سید الشهدا را به عیسی شبیه می گرداند . متأسفانه نه تنها اسرائیلیات ، که نصرانیات نیز در دین ما نفوذ کرده است و عده ای کربلا را با جُلجُتا ( محل مصلوب شدن مسیح ، به روایت انجیل ) اشتباه گرفته اند . شریف طباطبایی ، از قائلان این نظریه بصراحت نوشت : « اکر کسی ایمان به کفّاره بودن شهادت امام حسین نداشته باشد ، در حقیقت مشرک است » ... نخستین اشکال بر نظریه مزبور این است که هیچ مستندی از تاریخ و روایات ندارد . در سخنان امام حسین از مدینه تا مکه و از آنجا تا کربلا ، هیچ اشاره ای به شفاغت نشده و سخن از اموری دیگر است . در هیچ منبعی نیامده است که امام حسین گفته باشد من قیام می کنم تا به شهادت برسم ، و به شهادت می رسم تا آیندگان بر من بگریند و گناهانشان آمرزیده شود و شفاعتشان کنم ... اشکال سوم بر نظریه مزبور این است که مردم را به گناه جری می کند و موجب رواج منکرات می شود . هنگامی که مردم به شفاعت امام حسین پشتگرم شوند و اطمینان یابند که « شهادت آن بزرگوار کفاره گناه جمیع گناهکاران است » پروایی نمی کنند تا گناه کنند و بگویند « تمام غرق گناهیم و یک حسین داریم » بر پایه این نظریه ، عزاداران امام حسین برات نجات دارند و مادام که برای آن حضرت اشک می ریزند ، از عذاب الهی نجات پیدا می کنند . تو گویی امام حسین شرکت بیمه گناه تأسیس کرده است ! 📚عاشورا شناسی ، محمد اسفندیاری ، ص ۸۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب کار نظارت بر امور امور مالی و روابط اقتصادی جامعه ، تنها با نظارت بر بازارها و نرخها و کیفیت کالاها پایان نمی یابد . و تکلیف شرعی به همین اندازه ادا نمی شود ، و سلامت اقتصادی جامعه و عمل به شعار قرآنی «اوفوا الکیل و المیزان» به این مقدار تحقق نمی یابد ؛ بلکه باید بر همه موارد مالی و همه خرجها و دخلهای مملکتی ، و سفرها و سفره ها ، در هر نهاد و بنیاد و وزارتخانه ، و موسسه های وابسته و ... ( تشکیلات اقتصادی که برای رسیدن به سودهای کلان در راستاهای مربوط پدید آورده اند و پدید می آورند ، به دست هر کس و در هر مقام و لباس و با هر نسبت و خویشی و ارتباط )با کمال وسواس ، و با حساسیتی قیراطی نظارت شود . و ناظران خود، زاهدانی امین و آگاه و کارشناس و شجاع باشند ، که نه تطمیع شوند و نه از تهدید بترسند ، و نه به رابطه ها و توصیه ها اعتنا کنند ... با اجرای این تکالیف ، و امانت و دقت در آنهاست که می توان فکر کرد که جامعه ای دارد به سوی ساخته شدن قرآنیِ خود پیش می رود ؛ و مسئولان بواقع متعهد به اجرای اسلامند ، در حق خویش و بیگانه ... آری ، بسادگی و با عملکردهایی در خوردنها و بردنهای کلان ، نمی توان ادعای پیروی از قرآن کرد ، و جامعه ای را اسلامی شمرد . خوب است نام اسلام را لکه دار نکنیم ، و تعالیم ائمه طاهرین (ع) را ، که خود را به آنها منتسب می کنیم بیش از این به مظلومیت نکشیم ... 📚 الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، ج ۶ ص ۶۱۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بر مؤمن لازم است که بکار خود و هدایت خود بپردازد و ضلالت و شیوع گناهانی که از مردم می بیند او را نلغزاند و مردم او را مشغول نکنند ، او هم خود به کار مردم نپردازد ؛ حق حق است ، گرچه مردم ترکش کنند ؛ باطل باطل است گرچه دو دستی آنرا بگیرند ... 📚 تفسیر المیزان ، محمد حسین طباطبایی ، ج ۶ ، ص ۲۴۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
اهل ایمان بخوانند ....pdf
2.6M
اهل ایمان بخوانند .... 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب دست یافتن به اصلاح اخلاقی و اجتماعی ، با برقرار بودن ظلم اقتصادی و معیشتی در میان مردم ، خیالی یا اغفالی بیش نیست . و بی عدالت و تحقق یافتن آن ، هیچ انقلاب واقعی یا حرکت تغییری( دگرگونساز) نمی تواند صورت بپذیرد ، و هر انقلابی که وجه تمایز عمدهٔ آن ، عدالت اجتماعی و اقتصادی و قضایی نباشد ، به اسلام محمدی ارتباطی نمی تواند داشت ، شعار و ادعا و خطبه و خطابه ، هر چه گو باش ! 📚 الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، ج ۶ ص ۶۳۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب از نیمه دوم قرن بیستم و مشخصاً از دهه های شصت و هفتاد میلادی تحولات بسیاری در حوزه دین به وجود آمده است و این دوره نقطه عطفی در کار جامعه شناسی دین است . تا این زمان ، تئوری مسلط سکولاریزاسیون ، عقب نشینی روز افزون دین از صحنه اجتماع بود و همه شواهد این فرضیه را اثبات می کرد . «مرگ خدا» در جامعهٔ مدرن ، مرگی حتمی و قطعی به نظر می رسید . جامعه مدرن به تعبیر مارسل گوشه ، جامعهٔ «خروج از دین» بود . مدرنیزاسیون ، توسعه و پیشرفت شگرفی کرده بود ، رسانه ها قدرت روزافزونی یافتند ، موقعیت اجتماعی زنان کاملاً دگرگون شده بود ، رفاه نسبی جامعه و کاهش ساعات کار به پیدایش آنچه «جامعهٔ مصرف» و «جامعهٔ فراغت» می نامیدند ، منجر شده بود . در میان این تحولات سریع اجتماعی ، دین سنتی دیروز ، به کنج کلیساها و انزوای معابد خزیده بود و ناقوس کلیساها دیگر زمان زندگی اجتماعی مردم را تعیین نمی کرد . مسیحیت به واتیکان تبعید شده بود و یهودیت در جوامع میزبان خود به استحاله می رفت و اسلام در سایهٔ ناسیونالیسم عرب ، ترک و ایرانی رنگ می باخت . همه شواهد گواه آن بود که دین روز به روز عقب نشینی می کند و جامعهٔ مدرن از قیومیت نهاد دین و آیین و احکام و اعتقادات دینی رها می شود . این طرح کلی موقعیت دین در جوامع مدرن تا نیمه دوم قرن بیستم بود . اما از دهه های شصت و هفتاد میلادی اتفاقات دیگری رخ داد ، هم در زمینه اجتماعی و هم در زمینه فکری ... 📚گذر از دفاعیه گرایی ؛ به سوی پدیدار شناسی متن ، فرامرز معتمد ، ص ۱۵۸ ( مصاحبه با سارا شریعتی ) 🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب عقلانیت مدرن محدودیت های خود را آشکار کرد . علم در پاسخ به مسئله معنا ، خاموش مانده بود و ارزش ها و نهادهای اجتماعی دچار بحران شده بودند . در این شرایط به تعبیر دورکیم ، «بی مایگی اخلاقی» در جوامع مدرن (جوامعی که در فقدان دین به عنوان ضامن اخلاق ، منبع ارزش ها و مولد آرمان های اجتماعی دچار بحران شده بودند) جامعه شناسی را همچون دیگر علوم ، متوجه پیچیدگی اندیشه و حیات انسان نمود ... پوزیتیویسم که خوش بینانه فکر می کرد با پیشرفت و اقتدار علم ، همهٔ مجهولات و نیازهای انسان مدرن تأمین خواهد شد با پرسش‌های جدی روبه رو شد ... از سوی دیگر ، در همین سال ها ، در زمینه اجتماعی و در صحنه بین المللی نیز تحولات بسیاری به وجود آمد . جنبش های جدید دینی در جوامع مدرن شکل گرفتند و گرایشی به سوی دینداری های جدید ، ادیان شرقی و معنویت های ساده و شورمندانه شکل گرفت . در دنیای مسیحیت یک پاپ لهستانی انتخاب شد و شور و شوق بسیاری برانگیخت ، در ایران انقلاب شد و یک حکومت مذهبی تشکیل گردید . جنبش های اسلام گرا در بسیاری از جوامع اسلامی به وجود آمدند و تکثیر شدند . در یهودیت گرایشات اولترا ارتدکس فعال شدند و اوانژلیک های پروتستان در مسیحیت رشد یافتند . از همه مهمتر در گوشه و کنار دنیا ، جنگ های مذهبی برافروخته شد ( در ایرلند ، یوگوسلاوی ، سودان ، الجزایر ، افغانستان، هند ، پاکستان و ...) و همهٔ این اخبار ، نشانگر آن بودند که دین دوباره دارد به صحنه اجتماع بر میگردد . تا آنجا که برخی گفتند ، ما اشتباه کردیم ، غیبت خدا به دلیل مرگ وی نبود ، خدا به تعطیلات رفته بود و انگار حالا از تعطیلات بازگشته است . بدین ترتیب جامعه شناسی دین در بسیاری از پیش فرض های تئوریک خود تجدید نظر کرد و تئوری های کلاسیک سکولاریزاسون مورد پرسش جدی و تجدید نظر قرار گرفتند . 📚گذر از دفاعیه گرایی ؛ به سوی پدیدار شناسی متن ، فرامرز معتمد ، ص ۱۶۰( مصاحبه با سارا شریعتی ) 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب اگر کسی از شما بپرسد محمد باقر صدر چطور محمد باقر صدر شد ، چه پاسخی می دهید ؟ جواب داد : « محمد باقر صدر ده درصد مطالعه میکند و نود درصد می اندیشد » - در شبانه روز چند ساعت مطالعه می کنید ؟ جور دیگر این را بپرس ؛ اینکه در شبانه روز چقدر با کتاب هستی ؟ - چه فرقی بین این دو سوال هست ؟ _اگر بپرسی چند ساعت مطالعه می کنی ، می گویم بین هشت تا ده ساعت . اما اگر بپرسی چند ساعت با کتاب هستی ، جوابم این است که تا وقتی بیدارم و خوابم نرفته باشد با کتاب همنشینم . وقتی در خیابان قدم می زنم ، به موضوعی فکر می کنم تا حل شود . زمانی که با قصاب حرف می زنم ، در ذهنم مسئله ای است که قصد دارم حلش کنم . کنار سفره که می نشینم تا غذایی بخورم ، سؤالی برای حل شدن در ذهنم می چرخد . بنابراین من مدام با کتاب هستم ؛ کتاب با من زندگی می کند و من با کتاب زندگی می کنم . اگر شاگردانش را می دید که بین راه سرشان به اینور و آن ور می چرخد ، تشر می زد که از فرصت بین راه برای فکر کردن استفاده کنند . می گفت : «بیشتر از آنچه می خوانید ، فکر کنید . اگر به صرف خواندن عادت کنید ، در بین متن ها و سطرها محدود می شوید . آن وقت نوآور نمی شوید » 📚 نا ، مریم برادران ، ص ۹۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️برشی از یک کتاب برای من در این مرحله از زندگی و رشد فکری ، اثبات عقاید دینی ام برای دیگران معنایی ندارد؛ یعنی ارزش اعتقادات به نحو قابل توجهی نزد من نزول کرده است؛ خواه دینی و خواه غیر دینی . بنابراین ، در مرحله ای از دینداری ام به سر می برم که جا انداختن عقیده ای از عقاید دینی برای دیگران در نزد من اهمیت خود را از دست داده است... اما به نقطه ای در دینداری ام رسیده ام که اعتقادات دینی در آن امری فرعی اند . من اکنون دلبسته صلح در جهان همراه با رشد عقلانی ، تعهد اخلاقی ، بهبود کیفیت زندگی انسان ها در زمین و تعالی معنوی هستم . امروز دریافته ام که اعتقادات و تصلب و تعصب بر آنها عامل جنگ ها و نزاع های بسیاری در سطوح و ابعاد مختلف بوده اند . عقیده پرستی اکنون در نظر من از آفات بزرگ ادیان و مذاهب بوده است . برای کسی که به کثرت گرایی دینی معتقد است و نیز معتقد است در نهایت ( چه دنیوی و چه اُخروی ) ، اعمال تعیین کننده اند نه اعتقادات و عبادات ، تأیید و تثبیت اعتقادات دینی امری فرعی محسوب می شود . برای من اکنون اسلامی سازی جهانی معنایی عام پیدا کرده است : اسلامی سازی اکنون برای من یعنی اینکه مردمان جهان را از طریق رفتار و گفتار ( عمل در اسلامی سازی مقدم است) به دعوت کنیم ؛ نه اینکه صرفاً باورهای اسلامی را تبلیغ کنیم . 📚 گذر از دفاعیه گرایی به ؛ به سوی پدیدار شناسی متن ، فرامرز معتمد ، ص ۲۸۰ ( مصاحبه با حسن محدثی گیلوایی ) 🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب به دختر عمو گفت : « امیدوارم شرایط مرا درک کنی و کوتاهی هایم را ببخشی . این روزها سرم خیلی شلوغ است . کتاب و نوشتن دارم . تربیت بچه ها و مسئولیتشان با خودت » بعد شاهد آورد از تعریف آقا موسی(امام موسی صدر) : « من از برادرت شنیدم که تو در عقل راجح هستی » . فاطمه به شوخی گفت : « پس این همه کتاب می‌نویسی ، یکی را تقدیم کن به همسر عزیزت » محمد باقر خیلی جدی جواب داد : « اینها را برای کسی نمی نویسم... اینها مال خداست ! » 📚 نا ، مریم برادران ، ص ۹۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ویلیام بِوِریج به مجمعی از لیبرالها گفت : آزادی به معنی چیزی بیش از رهایی ، از قدرت خودکامهٔ دولتهاست . آزادی یعنی آزادی از بندگیِ اقتصادی در برابر نیاز ، نکبت و دیگر مصائب اجتماعی ؛ یعنی آزادی از قدرت خودکامه در هر شکل آن . انسانی که از گرسنگی رو به موت است ، آزاد نیست . زیرا تا زمانی که سیر شود نمی تواند فکری جز برآوردن احتیاجات فیزیکی اش داشته باشد ؛ چنین کسی از حد انسان به حیوان تنزل می یابد . انسانی که جرئت نمی کند در برابر چیزی از ناحیهٔ کارفرما یا سرکارگرش که احساس می کند ناعادلانه است برنجد ، آزاد نیست . 📚 ایدئولوژی های سیاسی ، رابرت اِکِلشال ، ص ۶۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب ویلیام بِوِریج به مجمعی از لیبرالها گفت : آزادی به معنی چیزی بیش از رهایی ، از
✂️ برشی از یک کتاب مردمی که ضعیف آنان ، حق خود را از قوی ، بی هیچ ترس و لکنت زبانی ، نتواند گرفت ، در خور هیچ ارزشی نیستند ... 📚 نهج البلاغه ، امیر المومنین، علی بن ابیطالب 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب تجربه دینی و زیست دینی یک امکان از میان امکان های مختلفی است که انسانها می توانند در جهان مدرن داشته باشند . به همین معناست که من از دین داری و زیست دینی به عنوان یک امکان سخن می گویم . نوع خاصی از دینداری( دین سبز ) را یک امکان بسیار مطلوب برای انسان در عصر جدید می دانم . بنابراین ، برای من دفاع تهاجمی از باورهای دینی بنیادی( سخن گفتن از باورهای دینی برای زیر سوال بردن هر گونه باورهای غیر دینی و ضد دینی) دیگر موضوعیت ندارد ، بلکه من امروزه از تفکر دینی و زیست دینی در کلیت اش به عنوان یک شیوه زیست ممکنِ مطلوب سخن می گویم و این شیوهه تفکر و زیست را در مقابل دیگر شیوه های تفکر و زیست ، مثل شیوه تفکر و زیست عرفانی ، اسطوره ای یا سکولاریستی قرار می دهم . به علاوه ، با توجه به اهمیت ناچیزی که باورها ( چه دینی و چه غیر دینی) در مقایسه با عمل در نزد من دارند ، تبلیغ و ترویج باورهای دینی برای من به کلی کم اهمیت می شوند . برعکس ، ترویج و تبلیغ زیستِ دینیِ مطلوب ( نه هر زیست دینی) یا شیوه های زیست غیر دینی ای که بیشترین نزدیکی را به شیوه زیست دینی دارند ، بیشترین اهمیت را برای من دارند . 📚 گذر از دفاعیه گرایی ؛ به سوی پدیدار شناسی متن ، فرامرز معتمد ، ص ۲۹۰ ( مصاحبه با حسن محدثی گیلوایی ) 🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب یکی از شاگردان ایرانی سابق محمد باقر به تازگی به نجف آمده بود و به خاطر آمدنش مهمانی گرفت و استاد و و چند نفر از شاگردانش را به خانه دعوت کرد . پس از ناهار ، باب سئوال دربارهٔ دکتر شریعتی و سایر علما را باز کرد . دوست داشت از او بیشتر بداند . مهمان با شور ، در حالی که عصبانی شده بود ، از او می گفت و اشکال می کرد . محمد باقر آهسته میان حرفش آمد : « با آرامش بحث کنیم . نیازی به این همه هیجان نیست » او آرام شد و از دکتر مثال هایی آورد . اما حرف محمد باقر این بود : « قدرت بیان دکتر شریعتی عالی است . به خاطر ارتباطش با مردم و به خصوص جوان ها ، آنها را درک می کند و واقعیت جامعه را خوب می فهمد . زبان خوشی هم دارد و واژگان مدرن را به جا استفاده می کند . در حالی که علمای ما حرفشان ، اگر هم درست باشد ، برای جوان امروزی جذاب نیست ، چون هنوز زبان چند صد سال پیش را دارد که از درک و جذب جوانان دور است . اما دکتر شریعتی هم زبان خوشی دارد ، هم قدرت فکری خوبی . شما نمی توانید با او این طور مقابله کنید . » بعد از رفتن مهمان ها ، سید محمد حیدری از محمد باقر درباره درک دکتر از اسلام پرسید . محمد باقر تأملی کرد و گفت : « با او باید بحث علمی و منطقی کرد . این روزها با ابزارهای دوران علامه مجلسی نمی شود حرف زد » معتقد بود او مرد فهمیده ای است ولی اشکالات اساسی هم دارد . 📚 نا ، مریم برادران ، ص ۱۷۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
به نظر می رسد برای جامعه ، تغییر در نحوهٔ آموزش ، آسان تر از آموزش به قصد تغییر جامعه باشد ... 📚 کورت لوین ، از پیشگامان روانشناسی اجتماعی 🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
بدون زور ، چه کاری می توان علیه زور کرد ؟ 📚 نامه ها به دوستانش ، سیسرون 🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
مرد ابدی ، تولدت مبارک ... 🔰 کانال برشی از یک کتاب: http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed