eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.3هزار دنبال‌کننده
205 عکس
42 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
#مطهری فردی بود که به جای (خُشک مغزی و خُشکه مقدسی) با استفاده از(منطق و استدلال) و به جای (حرکت های بی ثمر و کم فایده) با درک(شرایط و موقعیت و اولویت) نقش بزرگی در استحکام مبانی عقیدتی نسلِ زمان خود برداشت . مطهری #میزانی است برای سنجشِ بسیاری از مدعیانِ امروز ... که به جای(منطق و بُرهان) با (جبر و امر و نهی های جانسوز) پایه های عقیدتی نسلِ حاضر را ویران می کنند . یادش گرامی " روحش شاد 🌹 #عبد 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب اگر جامعه ما با واقع بینی ، به پیروی از قرآن کریم ؛ (خوبیهای علمی و عملی) غرب را می گرفت و از بدیهای آن اجتناب میکرد ، موفقیتهای عظیمی تا کنون بدست آورده بود . بدبختانه از《علم و دانش غرب》که سرمایه ی اصلی ترقی دنیای متمدن است کمتر تقلید کردیم ولی در《شهوات و میگساری》، در《بی عفتی و آمیزشهای غیر مشروع》از جهان غرب جلو افتادیم و در نتیجه از گلستانِ جهان متمدن در مقابل چند شاخه گل که بوسیله ی ایرانیان عالم و تحصیل کرده بدست آوردیم هزاران خار و علفهای هرزه نصیب ما شده است . 📚 کوک از نظر وراثت و تربیت ، محمد تقی فلسفی ، جلد ۱ ، ص ۲۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ملاتونین هورمونی است که اوج ترشح آن در شب است . (کاهش)ترشح این هورمون موجب بلوغ زودرس می شود ؛ تنظیم ترشح این هورمون وابستگی شدیدی به کم شدن تابش نور به چشم دارد ،《تلویزیون》یعنی تابش دائمی نور به چشم . نتیجه :《تلویزیونی شدن بچه ها》یعنی کاهش ترشح هورمون ملاتونین و این هم یعنی《بلوغ زودرس》. مراقب فرزندانمان باشیم ... 📚 منِ دیگر ما ، محسن عباسی ولدی ، جلد ۵ ، ص ۲۷۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب مذهب موجود به صورت قالب های ذهنی متحجری در آمده است که تنها《وراثت خانوادگی》و سنت اجتماعی و《تلقینات محیطی》محافظ آن است ،《جامعه مذهبی》ما در برابر تهاجم روزافزون و دامن گستر و ریشه برانداز و سخت نیرومندِ《فرهنگِ غربی》چه سرنوشتی خواهد داشت ؟ 📚 پدر ، مادر ما متهمیم ، علی شریعتی ، ص ۱۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب من معنای《حضور قلب》را وقتی فهمیدم که در هنگام تماشای برنامه کودک ، چند بار فرزندم را صدا زدم اما او یکبارش را هم نشنید . چند بار دست روی شانه اش زدم تا توانستم او را از حالت خلسه بیرون بیاورم . نمی خواهم نامش را تلویزیون بگذارم ؛ نام این قاب را《قبله ی خانه》می گذارم و میگویم ، از وقتی که آمده کودکم رو به سوی او نماز تربیتش را اقامه می کند . برای اینکه شرط انصاف را زیر پا نگذارم ، باید بگویم (قبله ی دلِ من) هم مدت هاست رو به سوی این قاب چرخیده است . 📚 من دیگر ما ، محسن عباسی ولدی ، جلد ۵ ، ص ۲۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ۱ سخن گفتن درباره علی بی نهایت دشوار است ؛ زیرا به عقیده من ، علی یک قهرمان یا یک شخصیت تاریخی ؛ تنها نیست . هر کس درباره علی از ابعاد و جهات مختلفی بررسی کند ، خود را نه تنها در برابر یک فرد ، یک فرد برجسته انسانی در تاریخ می بیند ، بلکه خود را در برابر معجزه ای و حتی در برابر یک مسئله علمی ، یک معمای علمی این خلقت احساس می کند . بنابراین درباره علی سخن گفتن بر خلاف آنچه که در وهله اول به ذهن می آید ، درباره یک شخصیت بزرگ سخن گفتن نیست ، بلکه درباره یک (معجزه ای) است که به نام انسان و به صورت انسان در تاریخ (متجلی) شده است . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۱۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب سعدی در یکی از خاطرات کودکی خود می گوید : یاد دارم که در ایام کودکی ، اهل عبادت بودم و شب ها بر می خاستم و نماز می گزاردم و به زهد و تقوا رغبت بسیار داشتم . شبی در خدمت پدر نشسته بودم و تمام شب چشم بر هم نگذاشتم و قرآنِ گرامی را بر کنار گرفته ، می خواندم " در آن حال دیدم که همه آنان که گرد ما هستند ، خوابیده اند . پدر را گفتم : از اینان کسی سر بر نمی دارد که نمازی بخواند . (خواب غفلت) چنان اینان را برده است که گویی نخفته اند ، بلکه مرده اند . پدر گفت : تو نیز اگر می خفتی بهتر از آن بود که در پوستینِ خلق افتی و عیب آنان گویی و بر خود ببالی ! 📚 گلستان سعدی ، حکایت ۷ ، انتشارات قدیانی 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ۲ در عین حالی که به وحدت اسلامی به شدت (معتقدم) ، در عین حال معتقدم که یک لحظه نباید از (تحقیقِ حقیقت) و همچنین از (اعلام حقیقت) و تجزیه و تحلیل دقیق و علمی و غیر متعصبانه ی واقعیت های تاریخی غافل بود . این است که وحدتی که من به نام وحدتِ جامعه اسلامی معتقدم ، وحدت انسان ها و مردمی است که در مذاهب اسلامی مختلف با هم در برابر دشمن (ضد اسلامی) ایستاده اند . وحدت شیعه و سنی در برابر دشمن خارجی ، امپریالیسم و صهیونیسم است (این وحدت است) . وحدت (تشیع و تسنن) بی معنی است . هم بر خلاف عقل و هم بر خلاف علم است و هم ممکن نیست . و بر عکس ، بر خلاف آنچه آدم خیال می کند ، اگر ما از مکتب تشیع ؛ (آگاهانه ، منطقی و عالمانه) دفاع کنیم و بر اساس این اصول ، تحقیق و تبلیغ کنیم و مسایل خاص تشیع را طرح کنیم ، این تشیع و این جور تکیه ، نه تنها باعث ایجاد تفرقه و کینه توزی نمی شود ، بلکه خود عامل بزرگ تفاهم و تجانس و تقارب بین قطب های مختلف اسلامی است . نمونه اش اینکه بر خلاف ما ، که مسایل مذهبی را به شکل عامیانه ای که همه اش فحاشی و تهمت و توهین و ... است مطرح می کنیم ، می بینیم که (علمای بزرگِ راستین ما) ، علمای تشیع علوی که کوشیده اند همین امروز در دنیای اسلام و رویاروی علمای بزرگ اهل تسنن از مبانیِ اساسی تشیع دفاع کنند ، بهترین و بزرگترین خدمت را به تفاهم ، تقارب و (تقریب) بین مسلمین کردند . بهترین نمونه اش کتاب《المراجعات》از مرحوم سید شرف الدین است . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۸۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
سلام علیکم و رحمه الله " یک نکته را لازم میدانم که به اطلاع اعضای محترم کانال برسانم " تجربه نشان داده که گاهاً ✂️برشهایی از کتاب رو که در کانال قرار میدهم برخی از دوستان را به نوعی ترغیب و تحریک میکند که کتاب مربوطه را خریداری کنند و بخوانند " نکته 🔑 کلیدی اینجاست " صرفاً (جذاب بودن و به دل نشستن) یک ✂️ برش از کتابی نمیتواند دلیل بر این باشد که آن کتابِ مربوطه کتابِ واجب و لازمی برای (همه) باشد . به تعبیر مرحوم استاد صفایی : یک داروخانه مجهز که تمام داروها را در دل گرفته ، ناچار برای هر درد ، درمانی دارد و برای هر بیماری ، شفایی " هر (گرفتاری) که به داروی (درد خویش) برسد و آن را (بررسی) کند و از آن برداشت نماید، بهره مند خواهد شد. ولی این بیمار (نمی تواند) از دم دست شروع کند و (تمام داروها) را ببلعد تا به درمانی برسد. و نمی تواند به حکم قرعه داروی خویش را بیابد. باید داروی او را در دسترسش بگذارند تا بهره بردارد و شفا بگیرد . (برای شادی روح مرحوم استاد صفایی یه صلوات هم هدیه کنید 🌹) و اما ادامه 👇 مطالعه باید بر اساس《نیاز》باشد نه (هوس) و (جَو) . چه بسا عده ای با خریدن کتابها و خواندن آنها در سطح و زمان نامناسبش " به کلی نسبت به نویسنده و کتابش بی علاقه شوند " و نه تنها بهره مند نشوند بلکه کلاً از مسیر صحیح و ریتم مناسب به دور بمانند . پیشنهاد این است که : اولاً : خود را بشناسید ثانیاً : مبتنی بر نیاز خود برای مطالعه (سِیر و ترتیب) داشته باشید ثالثاً : این که اگر در مورد کتابها یا سیِر مطالعاتی سئوال " انتقاد و پیشنهادی دارید از طریق شناسه @Ammar12 در خدمتم " عاقبت به خیر باشید " ان شاء الله "
✂️ برشی از یک کتاب جهنم و بهشت ، نتیجه (درگیری و یا هماهنگی) تو ، با《نظامی》است که می توانی با آن هماهنگ شوی و می توانی با آن در بیفتی . هر کس با آن در افتاد ضربه می خورد ، هر چند بزرگترین مخترع ها و کاشف ها باشد و هر کس با آن هماهنگ شد از آن بهره می گیرد هر چند رفتگر بی ارزش محل تو باشد . پاداش انسان چیزی جز (عمل) او نیست . نمی گویند اگر کبریت بزنی و آتش بگیری تو را آتش می زنیم که گفته اند اگر به (دامانت کبریت کشیدی ، می سوزی) . از آن جا که تو به این نظام ها و سنت ها (آگاه نیستی) خدا که آگاه و حاکم بر این هستی است تو را آگاه می کند و برای تو دستورهایی می گذارد و راه تو را به نور می بندد . این دستورها با نشاط و لذت تو دشمن نیست که (به خاطرِ) نشاط و لذت توست . کودکی که می خواهد با خاک بازی کند ، مادرش کنارش می کشد ؛ کودک بانگ بر می دارد بگذار خوش باشیم ؛ چرا مزاحمِ منی ؟ مادر آرام او را می بوسد ، پسرم همیشه خوش باش ! تو هنوز کزاز نمی شناسی و درد بی پایی را تجربه نکرده ای . پسرم همیشه خوش باش . 📚 روش نقد ، جلد یک ، علی صفایی حائری ، ص 88 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ۳ در مدت ۲۵ سال ، (از سال ۱۱) تا سال ۳۵ هجری که عثمان می میرد ، علی ، مردی که باید رسالت پیغمبر را بدون وقفه و انقطاع ادامه می داد ، خانه نشین است ، در حالی که اگر پس از مرگِ پیغمبر او زمام مردم را به دست می گرفت ، به اعتراف خودِ عمر ، این شتر را ، (شتر خلافت و زمامداری و حکومت را) بر راه درستش می راند و به جای اینکه ۲۵ سال در یَنبَع چاه بکند ، نخل بکارد و کشاورزی کند ، قضاوت ، مبارزه و رهبری می کرد و با ۵ سال حکومتش ، (جمعاً) ۳۰ سال بعد از پیغمبر رهبری مداوم و پیوسته در دست علی می بود ( و شاید بعد به آن شکل زندگی اش تمام نمی شد ) . در این صورت سرنوشت اسلام طور دیگری بود و امروز اسلام دیگری داشتیم و مسلمین دیگری ، و به جای مجموعه ای از (فتوحات ، لشکر کشی ها و غارت ها ) در شرق و غرب به وسیله کسانی که هنوز خودشان به (آموزش درس های اولیه اسلام) نیازمند بودند اما شمشیرِ مسلمان کردن و رهبری کردن همه بشریت را بر روی مردم شرق و غرب کشیدند ، نهضت های (انسان ساز و اسلامِ فاتح) داشتیم ، نه شیرهای فاتح ؛ و اسلام درقلب ها و اندیشه ها ، همچون آتشی که در هیزم خشک بیفتد ، رشد می کرد . ولی به هر حال سرنوشت عوض شد و بعد به صورتی در آمد که سرنوشت تشیعِ او را هم عوض کردند . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۸۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 حرف حساب یک سئوال ساده 👇 هم اکنون ؛ اگر (آمریکا) یک کشور اسلامی را به (بهانه) حفظ منافعِ خویش با یکسان کند ، چه کسی جلوی او را خواهد گرفت ؟ الف) اتحادیه اروپا و حومه ب) یه چیزی تو مایه های ۱+۵ ج)سازمان مللِ (آمریکا و اسرائیل) د) گزینه مشروح زیر 👇 راهی جز《مبارزه》نمانده است و باید《چنگ و دندان ابرقدرت ها و خصوصاً آمریکا را شکست》و الزاماً یکی از دو راه را انتخاب نمود : یا《شهادت یا پیروزی》که در مکتب (اسلام) هر دوی آنها پیروزی است . 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✂️ برشی از یک کتاب این بنده از حدود 20 سال پیش که قلم به دست گرفته ، مقاله یا کتاب نوشته ام تنها چیزی که در همه ی نوشته هایم آن را « هدف » قرار داده ام حل مشکلات و « پاسخگویی به سؤالاتی » است که در زمینه ی مسائل اسلامی در عصر ما مطرح است . هدف کلی از همه این ها یک چیز بوده و بس ؛ دین مقدس اسلام یک دین ناشناخته است ؛ « حقایق این دین در نظر مردم واژگونه است » و علت اساسی گریز گروهی مردم ، « تعلیمات غلطی » است که به این نام داده می شود . 📚 مجموعه آثار ، مرتضی مطهری ، ج 1 ، ص 38 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ۴ این ، درد است ؛ چه ، قبل از هر شعر ، هر ستایش و هر تجلیل از علی و حتی قبل از محبتِ علی ، (معرفتِ علی) است که نیازِ زمان ما و جامعه ماست . (محبت) بی معرفت ارزش ندارد ، بت پرستی است .《علی اللهی ها》که بیشتر از همه او را بزرگ می شمارند و از او تجلیل می کنند و دوستش می دارند و حتی پیامبران را فرستاده او می دانند ، چرا این همه احساساتشان و این ولایت شان یک پول نمی ارزد ؟ (این گونه) مدح ها و محبت ها در میان همه ملت ها نسبت به معبودشان ، پیغمبرشان ، قهرمانان شان و مقدسات شان هست و هیچ ارزشی ندارد .《معرفت》است که با ارزش است . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۱۱۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب حرفه کتابت(خط) که اصلاً از مشرق زمین به اروپا آمده بود ، برای بار دوم در پناه نبوغ اسلامی در اروپا راه یافت . همه می دانند که بیشتر از ۶۰۰ سال صنایع و علوم در میان اعراب رونق داشت . در صورتی که میان ما اروپاییان《وحشیگریِ خشن و زننده حکومت می کرد》و شعله ادبیات به کلی 《خاموش و منتفی》بود ؛ باید قبول کرد که《کلیه علوم》اعم از فیزیک و هیات و نجوم و فلسفه و ریاضیات که از قرن دهم به بعد در اروپا رونق گرفت ، اصولاً ماخوذ از مدارس مسلمانان است . 📚عذر تقصیر به پیشگاه محمد و قرآن ، جان دیون پورت ، ص ۱۲۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 حرف حساب چه بسیار افراد " که از روزه ی خود جز گرسنگی و تشنگی سودی نمی برند ... الهی " العفو ... 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب تنوع طلبی انسان نیز نشانگر این نیاز به《رشد و حرکت》می باشد ؛ چون انسان هر زمانی آرزوی چیزی را دارد اما وقتی به آن می رسد باز خسته می شود و ارضا نمی شود . همین (خسته شدن و ارضا نشدن) ، یک هدایت الهی است که به وسیله آن به انسان تذکر داده می شود که ای انسان ، کار تو ماندن نیست بلکه (رفتن) است تا ابد ، تا بی نهایت ؛ ( إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ ) . پس کار و نقش انسان در هستی ، تحرک است نه تنوع . اگر انسان این نشانه ها و این ذکر و یادآوری ها را ندیده بگیرد گرفتار عذاب می شود ؛ پس با ترکیب وجودی انسان هماهنگ نیست و این که می گویند فطرت انسان با توحید هماهنگ است ، یک بحث تحمیلی و صادراتی نیست . هر انسانی با توجه به درکِ و با توجه به طلبی خود متوجه می شود که مدام باید برود و ایستادن و ماندنی در کارش نباشد . تمام وجود او ، تمام استعدادهای او و نیروهای او باید به جهتی برود که سقفی نداشته باشد و بن بستی نباشد . و چون در جهان ، نامحدودی جز حاکم ازلی وجود ندارد ، بنابراین جهت حرکت انسان ، همان حاکم ازلی است و این ، یعنی توحید . " سُبْحَانَ رَبِّیَ الاَعْلی وَ بِحَمْدِهِ " جهت ِ برتر فقط الله است . 📚 اندیشه های پنهان ، علاء الدین اسکندری ، ص ۱۴۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ۵ ما در زمان خودمان موظف به (شناختنِ امام) هستیم ، نه محبت (بدون معرفت به امام) . اما شک نیست که من نمی خواهم از محبت به امام انتقاد کنم . چگونه ممکن است کسی علی را بشناسد و به او عشق نورزد و او را نستاید ؟ اما این محبت (معلول شناختن) علی و آشنا شدن با زیبایی های عظیم یک روح ، شکوه یک روح و عظمت و پاکی یک انسان بزرگ است . محبتی که معلول این معرفت است نجات بخش است و روح زندگی یک جامعه است ، نه محبتی که با تلقین و توصیف و تجلیل و جمله های زیبای شاعرانه و ادبی ، نسل به نسل از کوچکی در دل ما جایگزین شده است . این محبت ثمری ندارد و من فکر نمی کنم علی به چنین محبت هایی ارج بنهد و چنین عشاقی را بپذیرد ؛ علی ای که در پاسخ یکی از افسرانش که او را با عبارات شگفتی می ستاید ، صاف و پوست کنده می گوید : من بزرگ تر از آنم که در دل داری و کوچک تر از آن که بر زبان . علی ای که به نقل ملل و نِحل نخستین پرستندگان خویش را در آتش می افکند و پیشوایشان را از قلمرو خویش دور می سازد . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۱۱۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ برشی از یک تلنگر #تا_جوانی_گناه_نکن 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 حرف حساب عقلی که تصادم نداشته باشد و عقلی که با(مخالف) در نیفتد و فکری که دشمن نداشته باشد ،《پوسیده》است و می پوسد . از مخالفین عقایدِ خود " واهمه نداشته باشین ... 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ۶ در جنگ جمل ؛ عایشه که میاندار است ، اُم المومنین است و طلحه و زبیر دو محبوب و صحابیِ نزدیک و مهاجر و عزیز پیامبر . یکی از اصحاب علی می گوید( اگر این ها به صلح راضی نشدند ، چه کار می کنی ؟) می گوید(خوب ، با آن ها شمشیر می زنیم !) می گوید( یعنی ممکن است طلحه و زبیر و اُم المومنین بر باطل باشند ؟) علی اینجا فرمانی می دهد که امروز واقعاً همچون درسی برای همه بشریت است . می گوید《ارزشِ مردان را به حق باید مقایسه کرد و سنجید ، نه ارزش حق و حقیقت را به شخصیت و جلال و شکوه رجال 》؛ رجل را با اصلِ حق مقایسه کن ، نه اینکه حق را بر اساسِ مرد ! حق و باطل ضوابط و مبانی ای دارند که باید آن ها را بشناسی . به سابقه و لاحقه و شخصیت و چهره و هیکل آدم ها کاری نداشته باش . آن ها را با این اصل بسنج و محک بزن . اگر درست در آمد ، درست است ؛ اگر نه ، بگو(نه) ، ولشان کن . هر چه بُت هم باشند ؛ ولشان کن . این ، آدم شکنی و شخصیت شکنی است در برابر حقیقت پرستی . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۱۰۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بزرگترین اشتباه رضاخان این بود که گمان می کرد با زور و ضرب چهار تا مامور ، می شود حجاب را برداشت و وقتی همه سرشان برهنه شد ، ایران می شود بلاد راقیه ! بزرگترین خطا و اشتباهِ ما ، حالا امروز از طرف دیگر قضیه این است که خیال میکنیم با فشار و قهر نیروی انتظامی می شود حجاب (ترویج) کرد ... نکته تلخ در تفاوت ماجرا این است که آنجا به اسم مخالفت با دین ، خشونت می ورزیدند و همین گروهی از مردم را بیشتر به دین ترغیب میکرد ، و اینجا متاسفانه به نام دین خشونت نشان میدهیم و گروهی از مردم را از دین فراری می دهیم . 📚 حجاب ، بی حجاب ، محمد رضا زائری ، ص ۳۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب دردِ علی دو گونه است : یک درد ، دردی است که از زخمِ شمشیر ابن ملجم در فرق سرش احساس می کند و درد دیگر دردی است که او را تنها در نیمه شب های خاموش به دل نخلستان های اطراف مدینه کشانده ... و به ناله در آورده است . ما (تنها) بر دردی می گرییم که از شمشیر ابن ملجم در فرقش احساس می کند . اما این دردِ علی نیست . دردی که چنان روح بزرگی را به ناله آورده است ، تنهایی است ، که ما آن را نمی شناسیم ! باید این درد را (بشناسیم) ، نه آن درد را ، که علی دردِ شمشیر را احساس نمی کند ، و ... ما درد علی را احساس نمی کنیم . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۱۲۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 حرف حساب شناختِ علی ،《ذهنیت》است و حُبِّ علی ،《احساس》، اما تشیعِ علی《عمل》است . 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
💢 حرف حساب شناختِ علی ،《ذهنیت》است و حُبِّ علی ،《احساس》، اما تشیعِ علی《عمل》است . 🔰 کانال برشی از یک
💢 حرف حساب گرفتاری ای که ما داریم (ما ملتی که افتخار بزرگ انتساب به علی و مکتب علی را داریم) این است که ما در مرحله《محبت به علی》مانده ایم و حتی به مرحله《شناخت علی》هم نرسیده ایم ! در صورتی که (شیعه علی بودن) از چون علی (عمل کردن) شروع می شود و این مرحله ای است پس از شناخت و پس از عشق . 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب #شاعرانه_برای_علی ای علی ؛ ای پیشوای مومنین و متّقیان ! در این دنیای کثیف ، من به تو متوجه هستم . من از هر کس هر چه دیدم غلط بود ... #نیما_یوشیج 📚 برگزیده آثار نیما یوشیج ، سیروس طاهباز ، ص ۲۶۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب هرگز نسبت به علاقه و کنجکاوی فرزندانتان درباره《خدا》بی تفاوت نباشید . این راهی برای سخن گفتن درباره مهم ترین مسائل زندگیِ اوست . باشد که از این طریق بتوانید ایمان ، امید و مفهومی متعالی را به کودکانتان هدیه کنید . 📚 کلید های آموختن به کودکان درباره خدا ، آیریس یاب ، ص ۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب گاهی حتی جمع شدن و دیدار کردن ، خستگی ها را می برد و وسوسه ها را می شکند . حضور و ملاقاتِ (دوستانِ الهی و بیدار) حتی بدون گفت و گو و داد و ستد ، سازنده و آرام بخش است . شاید گاهی در اوج خستگی ، کنار جاری نهری و یا خنکای درختی و یا زمزمه ی شاخه ها و برگ هایی نشسته باشی و آرام و روشن و سرشار شده باشی ، در حالی که درخت برای تو سفارشی و امر و نهی و گفت و گویی نداشته ، ولی حضور ها سرشار کننده و تاثیر گذار هستند . و در روایات هست ، از جمع همراهان فاصله نگیرید ، که گوسفند های ، خوراک گرگ ها هستند . تو ناچاری که در میان جمع باشی و یا جمعی را بسازی و از برکت تجمع و ملاقات ها بهره مند باشی ؛ که تواصی به حق و تواصی به صبر ، از عوامل و روش هایی است که به شهادت سوره والعصر آدمی را از می رهاند . 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، ص ۲۲۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed