eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.3هزار دنبال‌کننده
204 عکس
41 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️ برشی از یک کتاب وقتی در نیستی ، وقتی از صحنه حق و باطلِ زمان خویش غایبی ، هر کجا که خواهی باش ! وقتی در صحنه حق و باطل نیستی ، وقتی که شاهدِ عصر خودت و شهید حق و باطل جامعه ات نیستی ، هر کجا که می خواهی باش ، چه به چه به ، هر دو یکی است . حضور در صحنه حقوق باطلِ همیشه تاریخ است . و غیبت ؟ آن هایی که حسین را تنها گذاشتند و از حضور و شرکت و شهادت غایب شدند ، این ها همه با هم برابرند . هر سه یکی اند : چه آن هایی که حسین را تنها گذاشتند تا ابزار دست یزید باشند و مزدور او ؛ و چه آن هایی که در هوای بهشت ، به کنج خلوت عبادت گزیدند و با فراغت و امنیت ، حسین را تنها گذاشتند و از دردسر حق و باطل کنار کشیدند و در گوشه محراب ها و زاویه خانه ها به عبادت خدا پرداختند ؛ و چه آن هایی که مرعوب زور شدند و خاموش ماندند . زیرا در آنجا که حسین حضور دارد - و در هر قرنی و عصری حسین حضور دارد - هر کس که در صحنه او نیست ، هر کجا که هست ، یکی است ؛ مؤمن و کافر ، جانی و زاهد یکی است . این است معنی این که قبول هر عملی ، یعنی ارزش هر عملی ، به امامت و به رهبری و به ولایت بستگی دارد ! اگر او نباشد ، همه چیز بی معنی است و می بینیم که هست . 📚 حسین وارث آدم ، علی شریعتی ، ص ۲۱۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
شهادت و شراب2.mp3
2.62M
🎧 صوت برش #نماز_یا_شراب 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما در پرداختن به داستان حسین و داستان کربلا و حادثه عظیمی که او پدید آورد ، بینش و داریم . چگونه ؟ ما این داستان را از جدا کردیم و به صورت و به عنوان یک حادثه ( بی دنباله و بی دنبال ) در آوردیم که نه سابقه تاریخی ای که به این حادثه منجر می شود برایمان معلوم است و نه آثار بعدِ این حادثه و این انقلاب برای ما مشخص است . این را از متنش - که متن تاریخ بشر است - جدا کرده ایم و بعد به صورت یک حادثه مجرد تنها مورد بررسی و تحقیق قرار می دهیم ؛ و نه بررسی و تحقیق ، که مورد ستایش و تلقین قرار داده ایم و بر این تابلو می گرییم ... ما استان کربلا را از روز تاسوعا می دانیم و عصر عاشورا ختمش می کنیم بعد دیگر نمی دانیم چه شد ! داستان کربلا نه از آغاز تاسوعا ( و یا محرم ) شروع می شود و نه به عصر عاشورا یا اربعین تمام می شود . این است که از دو طرف قیچی اش کردیم و آن را از انداختیم . 📚 حسین وارث آدم ، علی شریعتی ، ص ۲۴۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
نگرش کج.mp3
2.15M
🎧 صوت برش #نگرش_کج 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب مردی از خانه فاطمه بیرون آمده است . مدینه را می نگرد و مسجد پیامبر را و مکه ابراهیم را و کعبه به بند نمرود کشیده را و اسلام را و پیام محمد را و کاخ سبز دمشق را و گرسنگان را و در بند کشیدگان را و... آموزگار بزرگ اکنون برخاسته است تا به همه آنها که جهاد را تنها در می فهمند و به همه آنها که پیروزی بر خصم را تنها در ، بیاموزد که شهادت ، نه یک که یک است ؛ انتخابی که در آن ، مجاهد با قربانی کردن خویش ، در آستانه معبد آزادی و محراب عشق پیروز می شود . و که به بنی آدم داد و وارث پیامبران بزرگ که به انسان ، ، اکنون آمده است تا در این روزگار ، به فرزندان آدم ! حسین آموخت که ، سرنوشت شوم مردم زبونی است که به هر ننگی تن می‌دهند تا زنده بمانند ؛ چه ، کسانی گستاخی آن را ندارند که شهادت را انتخاب کنند ، آنان را انتخاب خواهد کرد ! 📚 حسین وارث آدم ، علی شریعتی ، ص ۱۸۱ و ۱۸۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب برخی درباره آثار شهادت حسین تردید کرده‌اند و آن را قیامی خوانده اند که شکست خورده است ! شگفتا ! کدام جهاد و کدام بوده است که دامنه فتوحاتش در سطح جامعه ، در و احساس و در طول زمان و ادوار تاریخ ، این همه گسترده و عمیق و بارآور باشد ؟ در اینجا اساساً این مسئله مطرح می شود که آیا دامنه اثرگذاری و طنین شهادت ، از جهاد ، جهاد فاتح عمیق تر ، مداوم تر و گسترده نیست ؟ همین خلفا ، جنگ های بی شمار داشته اند با صدها هزار جنگجوی مسلح و تجهیزات نظامی بسیار و فتوحات درخشانی که قدرت های عظیم جهانی را به زانو درآورده است . اما غالباً صدای چکاچک شمشیرهایشان که خاموش می شد . طنین آن نیز می مُرد و از آن جز ویرانه ها و اجسادی گمنام برجا و جز چیزی بر جا نمی ماند ، و شهادت ۷۲ تن است که مُهر را بر پیشانیِ تمامی وارثان یزید و تکیه کنندگان بر تکیه گاه یزید می‌زند ، آنچنانکه هیچ جهادی و فتح کُفرستانی و به غنیمت گرفتن سومناتی و تبدیل کلیسا و آتشگاه به مسجدی و تدوین و تکثیر و تجلیل قرآنی ... نقش آن را از جبین اینان نمی زداید ! و چنان در افکار عمومی محکوم مردم می شوند و رسوای تاریخ که امام مذهب سنت ، شلاق را می خورد و ننگ قضاوت در نظام و همکاری با خلیفه پیغمبر را بر خود هموار نمی‌کند . آنان فتح کردند ، اما فقط اجساد شهدا را ، اما ، آنان را و رژیم و آنان را محکوم کرد و توطئه بزرگشان را برای همیشه نقش بر خون کرد . 📚 حسین وارث آدم ، علی شریعتی ، ص ۱۹۸ و ۱۹۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب هنوز نیم قرن از حجه الوداع نگذشته ، امت محمد تیغ بر اوصیای او کشیده اند و با ، را که امام است ، می درند ! اجسامشان به جانب قبله نماز می گذارند ، اما ارواحشان هنوز همان احشامی را می پرستند که ابراهیم شکسته بود . اجسامشان به جانب قبله نماز می گذارند، اما ارواحشان با که است ، پیکار می کنند . ریشه در دارد و اگر آن مُشرکِ بت پرست که در درون آدمی است ایمان نیاورد ، چه سود که بر زبان لا اله الّا الله براند؟ آن گاه جانب عدل و باطن قبله را می کند و خانه کعبه را عوض از صنمی می گیرد که روزی پنج بار در برابرش خم و راست شود و سالی چند روز گرداگردش طواف کند . و ای کاش تا همین جا بسنده می کرد و《قلب قبله》را با تیغ نمیدرید ! 📚 فتح خون ، شهید آوینی ، ص ۷۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب هر انقلابی دو چهره دارد : خون و پیام و هر کسی اگر مسئولیت پذیرفتن حق را انتخاب کرده است و هر کسی که می داند یعنی چه ، مسئولیت آزاده انسان بودن یعنی چه ، باید بداند که در نبرد همیشه تاریخ و همیشه زمان و همه جای زمین - که همه صحنه ها کربلاست و همه ماهها محرم و همه روزها عاشورا - باید انتخاب کند : یا خون را ، یا پیام را . یا حسین بودن یا زینب بودن را . یا آن چنان مردان را ، یا این چنین ماندن را . . آن چه می خواستم بگویم حدیث مفصلی است که در این مجمل می گویم به عنوان رسالت زینب پس از شهادت ، که : آن ها که رفتند ، کاری حسینی کردند ، و آن ها که ماندند ، باید کاری زینبی کنند . وگرنه یزیدی اند ! 📚 حسین وارث آدم ، علی شریعتی ، ص ۲۱۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✋ سلام علیکم و رحمه الله خدا توفیق نصیب ما کرد امسال از ۹ شهریور تا امروز " ۳ کتاب و چند در خصوص نهضت اباعبدالله رو در کانال ✂️برشی از یک کتاب به اشتراک بزاریم " امیدوارم مطالب منتشر شده در راه تبیین بوده باشد . و انشاء الله عُمری بود در سال آینده با کتاب های جدید و با روش بهتری در خدمت شما باشیم . خوشحال میشیم اگر و خودتان را در این راستا برای ما ارسال کنید . @Ammar12
✂️ برشی از یک کتاب وای به حال ما در این عصر ، در عصر علم ، در ، در ، در عصری که برای اسلام اینهمه مخالف خوانی ها هست و روزی نیست که در روزنامه ها و مجلات ، انسان یک چیزی بر علیه اسلام نبیند یا در مقالات رادیویی یک گوشه ای نشنود . چرا روزنامه ها درباره کلمه جوّ درست کرده اند ؟!(اشاره به رژیم پهلوی) در چنین عصری باید بلد باشی حرف خودت را خوب بزنی ، استدلال کنی . اگر در شرایط گذشته شرایط سخت و سنگینی داشت ، در زمان ما آن شرایط ده برابر و صد برابر شده است . 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۴۱۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب چه چیزی را در متنِ متین زندگی مان قرار می دهیم که هنگام تعارض ها و درگیری ها بقیه چیزها را آن می کنیم . این یک انتخاب است که پیامدهایش به دنبال خواهد بود . هر کدام از ما هر هدفی را که انتخاب کنیم ، « سلوک خاصّی » را هم به دنبال خواهد داشت ؛ یعنی من اگر را در متن زندگی خودم قرار دادم ، یک سیری خواهم داشت ویک نوع حرکتی خواهم داشت . و اگر را ، را ، را ، لذت هایم را ، و نفسانیتم را در متن زندگی ام قرار بدهم ، یک سلوک و روش و شکل و شمایل کاری دیگری خواهم داشت . 📚 فوز سالک ، علی صفایی حائری ، ص 228 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب اصلاً من و شما می فهمیم که امر به معروف و نهی از منکر چیست و چگونه باید انجام شود ؟ تا حالا که امر به معروف و نهی از منکر های ما در اطراف و بوده است ، در حول و حوش و بوده است ! ما اصلاً معروف چه می شناسیم که چیست ؟ منکر چه می شناسیم که چیست ؟ ما گاهی معروف ها را به جای منکر می گیریم و منکرها را به جای معروف . بهتر اینکه امر به معروف و نهی از منکر نکنیم . چه منکرها که به نام امر به معروف و نهی از منکر به وجود نیامد ! می خواهد ، خبرت و خبرویّت می خواهد ؛ ، و می خواهد تا انسان بفهمد که امر به معروف و نهی از منکر کند . 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۲۳۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب شاید شما بگویید : ما جاهلیم ، پس امر به معروف و نهی از منکر از ما ساقط شد ! جواب شما را داده اند . قرآن می فرماید :( لِّيَهْلِكَ مَنْ هَلَكَ عَن بَيِّنَةٍ وَيَحْيَىٰ مَنْ حَيَّ عَن بَيِّنَةٍ) . از یکی از معصومین می پرسند : بعضی از مردم جاهلند ؛ در روز قیامت با اینها چگونه عمل می شود ؟ می فرماید : در آن روز عالمی را می آورند که است ، می گویند چرا عمل نکردی ؟ ؛ باید به سرنوشت ننگین و سهمگین خود دچار شود . شخصی را می آورند و می گویند : تو چرا عمل نکردی ؟ می گوید : نمی دانستم ، نمی فهمیدم ! می گویند :(هلّا تعلَّمتَ) نمی دانم ، نمی فهمم هم عذر شد ؟ خدا را برای چه آفریده است ؟ ، موشکافی کنی ، بروی کاوش کنی ، تحقیق کنی . تو باید از آن کسانی باشی که نه تنها اوضاع زمان خودت را درک بکنی ، بلکه باید آینده را هم بفهمی و درک بکنی . امیرالمومنین فرمود : مردم ما نادان شده اند ؛ بلایایی را که به آنها رو می آورد ، تا رو نیاورده تشخیص نمی دهند ، پیش بینی ندارند . باید پیش بینی کنند . نه تنها باید به اوضاع زمان خودشان آگاه باشند بلکه باید آنچنان جامعه شناس باشند که مصائبی را که در آینده می خواهد پیش بیاید ، تشخیص بدهند و بفهمند که در پنجاه سال بعد چنین خواهد شد . 📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۲۴۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب شما خیال نکنید آنچه را که اینجا من طرح می کنم ، عبارت است از حقایقی که در خواب یا بیداری به من الهام می شود . نخیر ؛ این ها مسائلی است که مانند هر عالم ، متفکر و نویسنده دیگر ، در هر سطحی تحقیق و علم و اعلمیت و تعقل و تفکر می کنم و بر اساس طرز تفکرم و استعداد و شعوری که دارم ، نظری را استنباط می‌کنم و به میزان محدودی که می توانم درک کنم و بر اساس نیازی که نسل خودم ، طبقه خودم و زمان خودم دارد ، می گویم . و این گفتن _ یعنی من این طوری می اندیشم ؛ به این معنا که من این حقیقت را کشف کرده ام ، بلکه این را این طور می فهمم ، تو چه جور می فهمی ؟ تو هم به همان اندازه من مسئولی که مسئله‌ای را که طرح می کنم ، رویش فکر کنی ، کار کنی . اگر واقعاً نظر تازه‌ای داری به من بگویی ؛ ؛ تقویت بکنی ؛ این اندیشه را تکامل ببخشی . خود من هم وقتی که می گویم ، به که لااقل برای خودم یک و است . این یک نظر است . یعنی تا وقتی زنده باشم و تفکر بیشتر کنم ، که این نظر تغییر پیدا کند ؛ از اصل عوض بشود ؛ خودم رد بکنم ؛ یا اینکه اصلاحش بکنم ، یا این که بهترش کنم یا این که عمق بیشتری به آن بدهم ، یا این که به طور دیگر تعبیر کنم . این‌ها همه هست به هر حال کار ما حقایق مسلّم نیست کار ما در حقایقی است که موظف به تفکر در آن هستیم و اندیشیدن و کوشش برای فهم هرچه بیشتر ، و هر روز بیشتر . 📚 حسین وارث آدم ، علی شریعتی ، ص ۳۳۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بعضی ها بدون اینکه طرح کرده باشند و یا و را یافته باشند و یا اصلاً چیز معلوم و مشخصی را خواسته باشند ، کتاب را می گشایند و معلوم است که با دست خالی باز می گردند ... اصولاً مطالعه هر کتاب ، مادام که با طرح سئوالهایی همراه نباشد ، بهره نمی دهد و خواننده بسادگی از جواب ها و اشاره ها و نکته ها می گذرد و آن ها را نمی یابد و در خونش نمی نشیند . 📚 روش برداشت از قرآن ، علی صفایی حائری ، ص 11 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در ما هیچ گاه موفق به رویارویی با اسلام نبوده ایم و ما در مورد این دین و بوده ، اما حال آموخته‌ایم که ما نمی‌توانیم در چنین عادتی از نادانی و تعصب باقی بمانیم . 📚 زندگی نامه پیامبر اسلام ، کارن آرمسترانگ ، ص ۱۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب وجود باعث ایجاد این سئوال می‌شود که قبل از آن چه بوده است و چه چیزی و یا چه کسی مسئول آن است . این مسئله《محدودیت‌های دانش》را زمانی که هیچ پدیده‌ای رخ نداده است روشن می‌سازد . پیامدهای بر خداشناسی عمیق است . احساس شگفتی از دریافت این حقیقت باعث شد که تعدادی از دانشمندان به کلی شوند . در کتاب (خداوند و ستاره شناسان) فیزیکدان و ستاره شناس بزرگ رابرت جاسترو در قسمت نهایی آن نوشت : در حال حاضر به نظر می‌رسد که هرگز قادر نیست پرده از اسرار آفرینش بر دارد . برای دانشمندی که با ایمان به قدرت استدلال زندگی کرده است ؛ داستان مانند یک رویای ناخوشایند تمام می‌شود . او از بالا رفته است و در حال فتح بلندترین قله است ؛ در حالی که خودش را به بالای قله می‌کشاند با دسته ای از خداپرستان مواجه می‌شود که قرن‌هاست آنجا نشسته اند . 📚 زبان خدا ، فرانسیس کولینز ، ص ۷۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب سلام علیکم و رحمه الله ، ضمن تبریک به همه دوستان به مناسبت ولادت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم ؛ پیشنهاد میکنم اگر تصمیم به مطالعه و گرفتید ۲ کتاب را در اولویت های خودتان برای خرید و خواندن قرار بدهید " این ۲ کتاب یک فرق اساسی با هم دارند و آن در حجم آنهاست . گزینه اول کتاب می باشد که مرحوم آیت الله علی رجبی دوانی قلم زده اند . ویژگی این کتاب و نگارنده است . (مطالعه این کتاب رو به همه دوستان توصیه میکنم) . اما گزینه دوم " که در واقع برای افرادی مناسب است که میخواهند به صورت بسیار و تاریخ و سیره رسول اکرم رو مطالعه نمایند . این اثر کتاب (سیره صحیح پیامبر اعظم) است که مرحوم سید جعفر مرتضی عاملی قلم زده اند در این کتاب مرحوم جعفر مرتضی به تعبیر خودمان مو را از ماست بیرون کشیده . ترجمه فارسی این اثر در ۱۲جلد توسط دکتر محمد سپهری از طریق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی راهی بازار کتاب شده است . 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب به اسلام می رسد ، ولی «اسلام راکد» پدر بزرگ کفر است . سلمان ها در حالی که کافر بودند ، آن ها را به رسول منتهی کرد و زبیرها در حالی که با رسول بودند آن ها را به کفر پیوند زد . کُفری که با همراه باشد ، وحشتی ندارد . وحشت آن جایی است که با پیوند خورده باشیم . 📚 حرکت - علی صفایی حائری - صفحه ۱۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب کودک نوزاد اگر می توانست حرف بزند ، شاید اولین چیزی که می‌گفت این بود که به چه و غریبی آمده است . حتماً دیده ای چگونه به دور و بر خود نگاه می کند و از روی کنجکاوی به سوی هر چه می‌بیند دست دراز میکند . رفته رفته واژه‌هایی می‌آموزد ، و هر وقت سگ می‌بیند می‌گوید «هاپو " هاپو» ، بالا و پایین می پرد ، دست تکان می دهد : «هاپو " هاپو " هاپو» . ما که بزرگ تر و عاقل تریم شاید تا اندازه‌ای از این همه ذوق و شوق کودک خسته می شویم . شاید سر در نمی آوریم اینهمه های و هوی برای چیست ، و شاید بگوییم «بعله ، بعله ، هاپوست . آرام بشین» چرا ما این طور به هیجان نیامده ایم ، چون که سگ زیاد دیده ایم . این اشتیاق و بی تابی کودک شاید صدها بار تکرار شود تا یاد بگیرد بی سر و صدا از کنار سگ ، یا فیل ، یا اسب آبی بگذرد . بچه در واقع مدتها پیش از آن که کاملاً زبان باز کند و مدتها پیش از آنکه فلسفی فکر کند ، به جهان می کند . و اگر عقیده مرا بخواهی می‌گویم چه حیف ! سوفی عزیز ، من این است که مبادا تو هم مانند بسیاری از مردم ؛ چنان تربیت بشوی که را بشماری . 📚 دنیای سوفی - یوستین گُردر 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب افسوس می خورم که برای مردم غرب فقط تصویری باشد که کتاب «سلمان رشدی» ارائه می دهد . حتی اگر می فهمیدم که هدف رشدی از این داستان چه بوده است ، باز هم بیان حقایق مربوط به برایم بسیار مهم می بود ، زیرا محمد را یکی از تاریخ بشریت یافته بودم . 📚 زندگی نامه پیامبر اسلام - کارن آرمسترانگ - ص۱۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب داستان ما ، داستان چوپانی است که از یک طرف به گوسفندش پوست خربزه می داد و از طرف دیگر دنبه اش را وزن می کرد تا ببیند چاق شده یا نه ... ما می خواهیم اگر امروز برخوردی کردیم ، فردا به برسیم ، در حالی که این ، در هیچ موقعیتی بهره نمی دهد حتی غذا هم بلافاصله به رگ ها و سلول ها منتقل نمی شود ، بلکه بارها و بارها کنترل می شود بذری که تو امروز کاشته ای ، بعد از ماه‌ها سر از خاک در می آورد و پس از مدت درازی ریشه می‌دواند تا بار دهد تا سُنبله شود . «شکست های ما» از اینجا شروع می شود که می خواهیم در و در یک روز ، تمام خلق را بسازیم ، در حالی که در تاریخ می‌بینیم که انبیاء سالها نالیدند و نتیجه ای نگرفتند ، ولی مأیوس هم نشدند . حالا چه شده که ما مأیوس می شویم و صدمه می‌خوریم ؟! 📚 حرکت - علی صفایی حائری - صفحه ۵۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 حرف حساب چشمِ بسته به دنیا می آییم ؛ چشمِ بسته هم از دنیا می رویم " فاصله بین این دو را با زندگی کنیم . 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب فاصله های وسیع ، در هر جای دنیا باشد ... در جامعه اسلامی باشد . وگرنه چه فرق است میان اسلام و غیر اسلام ؟ اسلام نماز و روزه و سختگیری در امر حجاب . اسلام برای ، و رُشد متعالی جامعه آمده است ، و تبعیض و تفاوت و و تکاثر ، ضد انسانیتِ اخلاقی و رفتار اسلامی است . امام صادق علیه السلام می فرماید : مسلمانان همه فرزندانِ اسلامند ، من در بخشش و حقوق آنان را برابر و مساوی در نظر می گیرم . و فضایل اشخاص امری است بین خود و خدایشان و موجب هیچ گونه امتیاز معیشتی و رفاهی نمی شود و من به همه مانند فرزندان یک پدر نگاه می کنم . 📚 منهای فقر ، محمدرضا حکیمی ، ص ۴۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed