✋صفحه شخصی حقیر رو در اینستاگرام دنبال کنید :
saeidghorbani110
https://www.instagram.com/saeidghorbani110?r=nametag
✂️ برشی از یک کتاب
#شناختی_ناقص_یا_ناقض
بسیاری از دوستانِ فرانسوی ما امروز متأسفانه فقط از طریق رسانه هایی که در کورۀ خبرهای #تروریستی می دمند و نام مسلمانان و محمد(ص) و علی(ع) را با #انفجار و #ترور و #جنگ همزاد و همراه کرده اند ، نسبت به دین اسلام و #مذهب_تشیع شناخت پیدا می کنند . و طبعاً این #شناخت هم یا #ناقص است یا #ناقض(یا کاستی و نارسایی دارد یا اصلاً متناقض با حقیقت است)... گوستاو لوبونِ فرانسوی یک دایرة المعارف تحقیقی و آکادمیک از تاریخ تمدن اسلام و مسلمانان فراهم آورده است که نشان می دهد #انتقال_علوم و #مظاهر_تمدن و هنر و معماری اسلامی به اروپا یکی از مهمترین ارکان موثر در شکل گیری زمینه های رنسانس بوده است . اگر حضرت محمد(ص) تنها و تنها یک عربِ صحرانشین می بود و بس ، آیا می توانست #مبدأ و #منشأ روحانی این تمدن عظیم و تحول آفرین باشد ؟ فقط #همین_یک_کتاب_کافی_است تا ... #عمق و #عظمت اسلام و تمدن اسلامی را بیش از پیش ارزیابی و اندازه گیری کنند و این واقعیت را دریابند که #دینِ_محمد و تعالیم تکان دهنده او به چند مقاله یا خبر سیاسیِ منعکس شده در رسانه های دنیای امروز منحصر و محدود نمی شود .
📚اخلاق پیامبر و اخلاق ما ، جلال رفیع ، ص ۶۲ الی ۶۳
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
هدایت شده از برشی از یک کتاب
#پیشنهاد_مطالعه_برای_محرم
سلام علیکم و رحمه الله ✋ ، فرا رسیدن ایام سوگواری امام حسین (ع) را خدمت همه اعضای بزرگوار کانال برشی از یک کتاب تسلیت عرض میکنم ، به مناسبت این ایام پیشنهاد مطالعه ۲ کتاب را در ماه محرم و صفر برای شما بزرگواران دارم .
کتاب #حماسه_حسینی استاد #مطهری و کتاب #حسین_وارث_آدم مرحوم دکتر #شریعتی ، مطالعه این ۲ اثر ارزشمند در #کنار هم سبب #تحولی_بنیادی در اندیشه مخاطب نسبت به #نهضت_عاشورا خواهد شد . لازم به ذکر است که امام خامنه ای در رابطه با این ۲ بزرگوار(مطهری و شریعتی ) می فرمایند :
بیائیم #شریعتی را با #مطهری بیامیزیم. شریعتی را در کنار مطهری مطالعه کنیم.
ترکیبی از #زیبائیهای شریعتی با #بتون_آرمه اندیشه اسلامی مطهری به وجود بیاوریم، آن به نظر من همان مرحله #نوینی است که #نسل_ما به آن نیاز دارد .
التماس دعا .
#عبد
✂️ برشی از یک کتاب
#عزاداریِ_سطحی
علّت پیروزی معاویه به جهت ده سال جنگ عُمر بود که جامعه را #سطحی و عمل زده کرد . اگر جامعه سطحی شد و #حکمت_حسین از میان رفت حتماً شکست خورده اید . در #عزاداریِ امام حسین (ع) نباید #وقتمان را صرف آهن ها و دُهُل ها و دیگ ها بکنیم . این ها #فهم ما را از این نهضت #سطحی می کنند . کنار سینه زدن و اشک ریختن برای اباعبدالله(ع) باید #حکمت_حسینی را حفظ نمود . مسلّم این حکمت بدون اشک و شیدایی و عزاداری نمی شود ، ولی آن #حکمت و این #عزاداری اگر #هر_دو_با_هم_باشند ما را با حسین(ع) متحد می کنند .
📚 کربلا مبارزه با پوچی ها ، اصغر طاهرزاده ، ص ۸۲
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#معاویه_یک_شخص_نیست
معاویه یک شخص نیست بلکه یک #فرهنگ است . فرهنگ معاویه بعد از مردن معاویه هم می خواهد اجازه ندهد نهضت اباعبدالله (ع) درست #فهمیده شود . فرهنگ معاویه ای تلاش می کند #نهضت_امام را #منفی جلوه دهد ، و اگر نتوانست ، لااقل آن را #سطحی جلوه می دهد ، یعنی از #محتوا می اندازد . شما بدانید #سطحی جلوه دادنِ یک #نهضت ، به همان اندازه یا بیشتر از #منفی جلوه دادنش ، خطرناک است .
📚 کربلا مبارزه با پوچی ها ، اصغر طاهرزاده ، ص ۷۱
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#شعار_اصلی_آزادی_است
اسیرِ #زمین شدن و از #آسمان باز ماندن و #روزمرّگی را زندگی پنداشتن و در #دنیاداری مسابقه گذاشتن ، #زندان متعفنی است که روح های #آزاده نمی توانند آن را بپذیرند ، و سرباز زدن از چنین رسومی را در هر زمانه ای #زندگی می شمارند .
اصولاً زندگی #حقیقی این است که نگذاریم #عمرمان از آسمان و غیب و ملکوت بریده شود . یعنی انسان های بزرگ معنی زندگی خودشان را مقاومت در برابر فرهنگی می دانند که می خواهد معنی حیات آسمانی را از بین ببرد ، و این است که #شعار_اصلی_حسین فریاد (هَیهات مِنَّاالذلَّة) بود . یعنی چنین بودنی که #فرهنگ_معاویه پیشنهاد و مطرح می کند ، #حیاتی_ذلیلانه است و این شعار یعنی #آزادی از هر #ذلّتی که ما را از آسمانِ #غیب جدا کند و اسیر زمینِ تاریکِ افسره بنماید .
📚 کربلا مبارزه با پوچی ها ، اصغر طاهرزاده ، ص ۷۲
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#ادعای_دینداری
سرنوشت #کوفیان ، سرنوشت هر اُمّتی است که #ادعای_دینداری دارد ، ولی در دینداری #پاکباز نیست .
📚 کربلا ، مبارزه با پوچی ها ، اصغر طاهرزاده ، ص ۹۳
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#استخوان_بندیِ_یک_مسلمان
#نهضت حسین (ع) ، با #پاکدامنی و #پرهیزکاری پیوندی اساسی دارد و آنچه در آن #اصل است ، عبارت است از رعایت #اصول و #فروع دین . اگر مسلم بن عقیل آن مرد ۲۸ سالهٔ پرهیزکارِ شجاع ، عبیدالله بن زیاد را در خانه شریک #غافلگیرانه #ترور نکرد ، چون پیامبر (ص) ترور را #نفی فرموده اند ، پس پیروزی #حقیقی را باید در تحقق فرامین خدا و پیامبرش دانست . و این است که کربلا پیروزترین صحنه تاریخ خواهد بود و دشمنانش شکست خورده ترین انسان ها . و مسلم بن عقیل قطعاً یکی از قهرمانان پیروز کربلاست ، هر چند او را از بالای دارالعماره کوفه به پایین بیندازند و استخوان هایش تماماً خرد شود . مسلم را با #استخوان چه کار ؟ او به #عهد_محمدی پای بند است و استخوان بندی جان خود را در #تبعیت و پیروی از آیین خدا جستجو می کند . حفظ #حریم دین خدا ، همه همّت و استخوان بندی یک مسلمان است .
📚 کربلا ، مبارزه با پوچی ها ، اصغر طاهرزاده ، ص ۹۷
🔰 برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✋صفحه شخصی حقیر رو در اینستاگرام دنبال کنید :
saeidghorbani110
https://www.instagram.com/saeidghorbani110?r=nametag
✂️ برشی از یک کتاب
#ماستمالی_و_حرف_مُفت
روش امیرالمومنین (ع) ، درباره کارکنان و کارگزاران و قاضیان و کارمندان حکومت اسلامی اینگونه بود ، که هرگاه خطا یا #دزدی کنند ، یا #رشوه بگیرند ، یا از طبقات محروم فاصله یابند ، و مثلاً در مجلس شامی حاضر شوند که اغنیا در آن مجلس دعوت شده و فقرا فراموش گشته باشند ... آنان را به بدترین شکلی #افشا و #رسوا کند . و روش حکومت #واقعی_اسلامی نه حکومتهای #اسمی ، بواقع و حقیقت همین است ؛ چنانکه در بخش نامه های (نهج البلاغه) به اینگونه نامه های تند و افشاگرانه بر می خوریم ، که تا هماره تاریخ #سیمای_حکومت_اسلامی را ترسیم می کند و #مدّعیان مجامله کار و رفیق نوازِ هر حکومتی را رسوا می سازد . اما آنچه غیر از این باشد ، یعنی #ماستمالی کردن جنایات اشخاص و نزدیکان ، به ملاحظه دوستی و مقام ، نسبت پدر_پسری ، حفظ باصطلاح #آبروی_نظام ، یا لباس و هر چه باشد ، #ضدّ اسلام و روش شخص امیرامومنین(ع) است ، و ضدّ مصالح جامعه و انسان جامعه است . آیا امرالمومنین که آنگونه افشاگری می کرد ، آبروی اسلام و نظام اسلامی را دوست نداشت ؟ اینها حرف #مُفت است و دنیاخواری ... و باندبازی ... و ویژه خواهی ، و سرانجام سر مردم را شیره مالیدن ...
📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۶۲
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#تفاوت_رحمان_با_رحیم
دو وصف رحمان و رحیم ، دو صفتند که از ماده #رحمت اشتقاق یافته اند... کلمه رحمان #صیغه_مبالغه است که بر کثرت و بسیاری رحمت دلالت می کند و کلمه رحیم بر وزن فعیل #صفت_مشبهه است که #ثبات و #بقا و #دوام را می رساند ، پس خدای رحمان معنایش خدای #کثیر_الرحمة و معنای رحیم ، خدای #دائم_الرحمة است .
📚 ترجمه تفسیر المیزان - محمد حسین طباطبایی - صفحه ۲۹ و ۳۰
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
📣 معرفی کتاب به مناسبت هفته #دفاع_مقدس
✋ سلام علیکم و رحمه الله ، اگر بخواهم در رابطه با #دفاع_مقدس یک کتاب معرفی کنم که ساختارهای #کلیشه_ای ذهن مخاطب را دگرگون کند و کاملاً ، #کاربری ، #عمیق ، #دقیق و #موجز به مسئله دفاع مقدس پرداخته باشد ؛ بی شک کتاب #شهدا_برای_چه_اُفقی_جنگیدند اثر #وحید_جلیلی رو به شما معرفی خواهم کرد ، این کتاب ۷۹ صفحه دارد و توسط نشر معارف با قیمت ۹۰۰۰ تومان منتشر شده است .
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
برشی از یک کتاب
📣 معرفی کتاب به مناسبت هفته #دفاع_مقدس ✋ سلام علیکم و رحمه الله ، اگر بخواهم در رابطه با #دفاع_مقدس
✂️ برشی از یک کتاب
#مراسم_خنثی_برای_دفاع_مقدس
برگزاری مراسم های #خنثی و یادبودهای #نوستالژیک برای هشت سال #جهادِ جانانۀ فرزندان خمینی به چه نتیجه ای در گسترش #رفتار_علوی ، مبارزه با #فقر و #فساد و #تبعیض ، رسیدگی به #محرومان و #مستضعفان و کاهش #اختلاف_طبقاتی و ... انجامیده است ؟ اصلاً قرار بوده است که چنین رویکردی در کار #فرهنگی برای #دفاع_مقدس غالب شود یا برعکس قرار بر این است که به جامعه یادآوری کنیم که می توان از #شهدا حرف زد و اهل #مبارزه هم #نبود . آیا در عمل باید به #ملّت تفهیم کرد که نسبت #شهادت و #عدالتخواهی تباین است و این دو مفهوم در قاموس #اسلام_ناب_آمریکایی هیچ ربطی به هم ندارند ؟ آیا باید گفت که قرار نیست بعد از هر یاد و ذکری از شهدا ، موتورِ آرمانخواهی در جامعه جا بگیرد و با استناد به سلوک و #سیره_شهدا و بسیجیان #واقعی ، دست مطالبۀ مردم یقۀ #اصحاب_قدرت را برای وفا به عدالت در عرصههای فردی و اجتماعی بچسبد و چرخۀ ثروت قدرت را با مشکل مواجه کند ؟
📚 شهدا برای چه اُفقی جنگیدند ، وحید جلیلی ، ص ۱۰
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#نسلِ_نشسته
تلاش کردند تا به قول خودشان ، ارزش های #دفاع_مقدس را #تبیین کنند ؛ #نشستیم و #دل سپردیم . تلاش کرند تا به قول خودشان ، #دستاوردهای دفاع مقدس را تشریح کنند ؛ #نشستیم و #گوش کردیم . انگشت هایشان را تا آنجا که می توانستند باز کردند و افتخار کردند که #خاک_ایران را حتی به اندازه یک #وجب هم از دست نداده اند ؛ #نشستیم و #نگاه کردیم . ما #نشسته بودیم و #ارزشهای_دفاع_مقدس در حال تحقیق و تشریح و ترویج و تبلیغ و تبیین و تثبیت بودند . ما #نشسته بودیم و خیلی ها دوست داشتند که ما #بنشینیم و به #خاطرات گوش کنیم . (بنشینیم) و از روی مین رفتن های داوطلبانه ، از نماز شب های زیر منوّر ، از وصیت نامه نوشتن های کنار اروند ، از به خط زدن و به خدا رسیدن ، از یخ زدن روی قله ماووت ، از سوختن در سه راه شهادت ، از قطعه قطعه شدن پشت خاکریز و ... بشنویم . #کارمان شده بود #نشستن و #شنیدن ... #ثمرۀ جهادِ نسلِ
#ایستادۀ_فریادگر ، شده بود نسل #نشستۀ_یادآور . و در تمام آن سال ها که ما داشتیم #عکس حاج همّت و متوسلیان و بروجردی و باکری و خرازی را پشت کلاسورهایمان یا روی کُمدهایمان می چسباندیم و صبح های سه شنبه می رفتیم (زیارت عاشورا با ساندیس) ؛ یک نفر #فریاد می زد : #بسیجی باید در #وسط_میدان باشد تا فضیلت های #اصلی انقلاب زنده بماند .
📚 شهدا برای چه اُفقی جنگیدند ، وحید جلیلی ، ص ۲۱ و ۲۲
📚 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#تحریف_اهداف_شهدا
هر کدام از تعاریف #غلط و #تحریف شده ای که از #جنگ می شود ، پیامدهای برنامه ای و عملیاتی نیز به دنبال دارد . مثلاً اگر شما عنوان کردید که جنگ برای دفاع از #اصل_وجود_نظام بوده است محصولات تولیدیِ ذیل آن به شکلی خواهد شد و اگر بگوییم دفاع مقدس برای دفاع از #ماهیت جمهوری اسلامی ایران بود ، قضیه شکل دیگری به خود میگیرد در نگاه اول عنوان میشود که شهدا کاری به اتفاقات درون نظام نداشتند با #فقر ، #فساد و #تبعیض کاری نداشتند ، یعنی شهدا فقط جنگیدند که اصل نظام حفظ شود بدون توجه به #ماهیت آن در صورتی که #حقیقت_این_نیست ؛ شهدای ما برای #آیندهای_بهتر دفاع کردند نه تنها دفاع از گذشته و حال . این سوال مطرح است که شهدای ما برای چه آیندهای جنگیدند ؟ به عنوان مثال برای آیندهای که دستگاه قضایی آن در مبارزه با #فساد_اقتصادی استخاره کند ؟ برای رُشد امسال شهرامجزایری ها ؟
این سؤال بنیادین ، کل فعالیت های فرهنگی مربوط به دفاع مقدس را زیر و رو خواهد کرد .
📚 شهدا برای چه اُفقی جنگیدند ، وحید جلیلی ، ص ۴۳
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#مرگ_تدریجی
...ما به تیِه و سرگردانی گرفتاریم و به دور خود می چرخیم . نمی دانیم برای چه زندگی می کنیم ، برای چه درس می خوانیم ، برای چه سر کار میرویم ، برای چه دین داریم ، یا برای چه #لا_مذهب هستیم و برای چه...
اگر برای هر کار خود یک #سوال داشته باشیم ، مثلاً صبح که از خواب بر می خیزیم علت برخاستن مان را از خود بپرسیم و بگوییم بیدار شده ام که چه ؟ برای چه ؟ جواب می شنویم برای اینکه صبحانه بخورم . باز #سوال کنیم که چه بشود ؟ جواب می شنویم برای اینکه نیرویی در من به وجود بیاید . همین طور که چه ؟ تا سر کار بروم و پولی به دست آورم که چه ؟ تا با آن صبحانه فردا را مهیا کنم ! و در نهایت در خواهیم یافت که زندگی مان #یکنواخت شده ، زندگی مان شده به دور خود چرخیدن ، حرکت در یک #مدار_بسته ، تکرار مکررات و #مرگ_تدریجی !
📚 اندیشه های پنهان ، علاءالدین اسکندری ، صفحه ۱۴ و ۱۵
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#شرط_رسیدن_به_حقیقت
ما در قدم اول باید ذهن خود را خالی از هرگونه موضعگیری و خالی از هر عقیده ای کنیم تا بتوانیم به #حقیقت برسیم .
قطب نمای فکر ما میتواند #جهتِ_حرکت ما را نشان بدهد ، به شرط اینکه گرفتار آهن رباهای هویٰ ها ، #سودها ، #تعصبها ، #عادتها و #تقلیدها نشده باشد . وگرنه این قطب نمای منحرف به جای اینکه ما را به مقصد برساند ، در دریا غرق میکند . راستی آن کس که تفکر ندارد به #نجات نزدیک تر است تا کسی که تفکراتش را به #انحراف کشیده اند .
📚 اندیشه های پنهان ، علاءالدین اسکندری ، صفحه ۳۷
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#ما_محکومیم
من در خودم اندام ها و نیروها ، اعضا و جوارح ، افئده و جوانح را می بینم و احساس می کنم . من احساس می کنم که از این اندام ها و نیروها برخوردارم و می بینم آنچه که دارم به اختیار من نیست ... وقتی ما دیدیم که بدون #اختیار ، ما را با امکاناتی آورده اند و بدون اختیار این امکانات را از ما میگیرند ، متوجه می شویم که #ما_محکومیم .
حتی اختیار و آزادی ما یک نوع محکومیت است ؛ زیرا ما محکومیم که مختار باشیم ؛ یعنی #جبر در #اختیار و یعنی ما مجبوریم که اختیار داشته باشیم . ما مجبوریم در اختیار و مختاریم در عمل . پس ، از #محکومیت خودمان این مجهول را کشف می کنیم که ما یک #حاکمی داریم .
📚 اندیشه های پنهان ، علاءالدین اسکندری ، صفحه ۷۴ تا ۷۸
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
44.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امسال هم به خاطر #کرونا حسرت #اربعین موند به دلم ...
تقدیم به همه جامونده های اربعین
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#اثباتِ_حاکم
از محکومیت خودمان ... کشف میکنیم که ما یک #حاکمی داریم . کسی نمی تواند منکر چنین حاکمی باشد ؛ زیرا هر انسانی که متوجه محکومیت خود بشود ، به وجود حاکمی پی می برد ، چون هر #محکومی حاکمی دارد و محکوم بدون #حاکم معنی نمی دهد ، همان طور که #مضروب بدون ضارب و #مقتول بدون #قاتل معنی ندارد پس در اثبات وجود حاکم بحثی نیست ، بلکه بحث باید در خصوصیات حاکم باشد ، یعنی حاکم باید چه خصوصیاتی داشته باشد تا بتواند حاکم باشد . برای این کار به خودمان که محکومیم نگاه میکنیم و خصوصیات خود را مورد بررسی قرار میدهیم و نتیجه میگیریم که حاکم نمیتواند خصوصیات ما محکوم ها را داشته باشد زیرا اگر چنین باشد خود او هم #محکوم خواهد بود .
📚 اندیشه های پنهان ، علاءالدین اسکندری ، صفحه ۷۸
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#الزامِ_قرآن_به_تفکر
بعضی از آیات قرآن به شکلی مطلب را عرضه می دارد که مردم را وادار به #تفکر و تعمق میکند . قرآن کریم زیاد به تفکر دعوت می کند ، یا به طور مستقیم و یا غیر مستقیم . دعوت های مستقیم قرآن کریم به تفکر همان آیاتی است که رسماً موضوع تفکر را عنوان کرده است ، بی فکری را مذمت و ملامت کرده است : إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ . بدترین جنبندگان در نظر خدا کدامند ؟ آیا آنهایی هستند که ما آنها را نجس العین می خوانیم ؟ یا بدترین حیوانات آنهایی هستند که ضربالمثل کودنی هستند ؟ نه ، بدترین جنبندگان در نظر خدا و با مقیاس #حقیقت عبارت است از انسان هایی که #گوش دارند و کرند ، زبان دارند و گنگ و #لالند ، قوه #عقل و تمیز به آنها داده شده است ولی آن را به کار نمی اندازد و فکر نمی کنند . نظیر این آیه که دعوت به #تعقل شده است در قرآن زیاد است .
📚 مجموعه آثار جلد ۲۱ مرتضی مطهری صفحه ۳۱ و ۳۲
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#بازی_با_کلمات
خُسر ، #رُشد ، تکامل هم از آن کلمه هایی هستند که #بسته_بندی_شده به ما هدیه شده اند ، بدون آنکه آنها را یافته باشیم با آنها به #بازی نشسته ایم . در برابر دیگران که میگویند برای چه #آفریده شده ایم ، خیلی پرطمطراق و شتاب زده میگوییم برای #تکامل . و طرف بدون اینکه مفهومی از #خودش ، از #استعدادهایش ، از نقص ها و کمبودها و نیازهایش و از شکل گرفتن ها و به اوج رسیدنِ استعدادهایش در نظر داشته باشد ، زبانش بند می آید ... و مبهوت نگاه میکند . و اگر عصیانگرتر و طوفانی تر باشد با خستگی میپرسد ، خُب اصلاً تکامل برای چه ؟ #چرا_تکامل_پیدا_کنیم؟ من نمیخواهم به کمال برسم . این هر دو عکس العمل از آنجا مایه میگیرند که هنوز #معناها را ندیده ، به کلمه ها رسیده ایم و به جای همپایی و همراهی ، کلمهها را به یکدیگر هدیه داده ایم و مطالب را بسته بندی شده برای هم پرت کرده ایم .
📚 رُشد ، علی صفایی حائری ، ص ۱۹ و ۲۰
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#نقدِ_دین
انسان #باید در هر چیزی که از دیگران میشنود #نقّاد باشد ، یعنی آن را #بررسی و #تجزیه و #تحلیل کند .
صِرف اینکه یک حرفی در میان مردم شهرت پیدا می کند ، خصوصاً که با یک بیان زیبا و قشنگ باشد ، دلیل بر این نیست که انسان حتماً باید آن را بپذیرد و قبول کند . به ویژه در امر #دین و آنچه که مربوط به دین است ، انسان باید #نقّاد باشد .
📚 مجموعه آثار ، مرتضی مطهری ، جلد ۲۱ ، صفحه ۱۹۰
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#رُشد_یا_تکامل
#رُشد در زبان قرآن خیلی پر بارتر و عمیق تر از #تکامل است ... رُشد در برابر خُسر است و کمال در برابر نقص . آنچه که به #اوج خویش رسید ؛ مثلاً قدرت بازوها ، قدرت فکری ، قدرت عقلی ، قدرت روحی ، و و و هنگامی که به اوج خود رسیدند و از #نقص ها رها شدند ، تازه همین ها همراه یکی از دو حالتِ #رُشد یا #خُسر هستند . اگر با دستم و قدرت بازویم در جهت عالی تر کار کنم ، رُشد کرده ام وگرنه خسارت دیدهام و باخته ام . و همین طور است در قسمت فکری و عقلی و روحی
📚 رُشد ، علی صفایی حائری ، صفحه ۲۵
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed