eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.3هزار دنبال‌کننده
204 عکس
41 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️ برشی از یک کتاب خُسر ، ، تکامل هم از آن کلمه هایی هستند که به ما هدیه شده اند ، بدون آنکه آنها را یافته باشیم با آنها به نشسته ایم . در برابر دیگران که می‌گویند برای چه شده ایم ، خیلی پرطمطراق و شتاب زده می‌گوییم برای . و طرف بدون اینکه مفهومی از ، از ، از نقص ها و کمبودها و نیازهایش و از شکل گرفتن ها و به اوج رسیدنِ استعدادهایش در نظر داشته باشد ، زبانش بند می آید ... و مبهوت نگاه می‌کند . و اگر عصیانگرتر و طوفانی تر باشد با خستگی می‌پرسد ، خُب اصلاً تکامل برای چه ؟ ؟ من نمی‌خواهم به کمال برسم . این هر دو عکس العمل از آنجا مایه می‌گیرند که هنوز را ندیده ، به کلمه ها رسیده ایم و به جای همپایی و همراهی ، کلمه‌ها را به یکدیگر هدیه داده ایم و مطالب را بسته بندی شده برای هم پرت کرده ایم . 📚 رُشد ، علی صفایی حائری ، ص ۱۹ و ۲۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب انسان در هر چیزی که از دیگران میشنود باشد ، یعنی آن را و و کند . صِرف اینکه یک حرفی در میان مردم شهرت پیدا می کند ، خصوصاً که با یک بیان زیبا و قشنگ باشد ، دلیل بر این نیست که انسان حتماً باید آن را بپذیرد و قبول کند . به ویژه در امر و آنچه که مربوط به دین است ، انسان باید باشد . 📚 مجموعه آثار ، مرتضی مطهری ، جلد ۲۱ ، صفحه ۱۹۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در زبان قرآن خیلی پر بارتر و عمیق تر از است ... رُشد در برابر خُسر است و کمال در برابر نقص . آنچه که به خویش رسید ؛ مثلاً قدرت بازوها ، قدرت فکری ، قدرت عقلی ، قدرت روحی ، و و و هنگامی که به اوج خود رسیدند و از ها رها شدند ، تازه همین ها همراه یکی از دو حالتِ یا هستند . اگر با دستم و قدرت بازویم در جهت عالی تر کار کنم ، رُشد کرده ام وگرنه خسارت دیده‌ام و باخته ام . و همین طور است در قسمت فکری و عقلی و روحی 📚 رُشد ، علی صفایی حائری ، صفحه ۲۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما اگر بخواهیم در یک موضوع خدا را شکر بکنیم که در زمان علی نبودیم ، حق داریم . برای این که اگر در آن زمان می بودیم آنقدر ایمان نداشتیم که در آن موضوع ثابت قدم بمانیم . ممکن است ما اگر در زمان علی بودیم در جنگ جمل شرکت می‌کردیم ، در زمان صفین هم شرکت می‌کردیم ولی اگر ما با علی می‌بودیم جرأت می کردیم که در جنگ خوارج هم شرکت بکنیم برای اینکه آنجا علی به جنگ کسانی رفت که« قائِمُ اللَّیلِ و صائِمُ النَّهار » بودند ، یعنی مردمانی که از سر شب تا صبح عبادت می کردند و روزها روزه دار بودند و در پیشانی آنها آثار سجده بود ، پیشانی هایی که از بس سجده کرده بودند قرحه دار شده بود . چه کسی جرأت داشت با اینها بجنگد ؟! فقط علی می‌توانست چون به نگاه نمی کرد ... عمده این است اگر منافق می بودند مهم نبود ولی خیر ، اینها شبها نماز می خواندند و روزها روزه دار بودند اما وجودشان برای اسلام خطر است ، جامد هایی هستند که برای اسلام ضررشان از دشمنان اسلام بیشتر است . 📚 مجموعه آثار ، مرتضی مطهری ، جلد ۲۱ ، صفحه ۹۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب مطالعه ی بیش از دویست هزار صفحه ادبیات ، در مدت زمان کوتاهی ، بیشتر از آن جهت برایم بود ، که احساس می‌کردم که دانشمندان و ادیبان شرق و غرب ، ذهن انسانِ گرفتارِ جنگ و سرگشته ی ماشین و سرعت را ، با ادبیات تغذیه می کنند و و نفی و نفی و وحی و معاد ، در میان طنز ها و تمسخر ها و یا تجزیه و تحلیل هایی از درد و رنج در انسان و ظلم و ستم در و تفاوت و تبعیض در آفرینش ریخته می شود . 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، صفحه ۵۲ 🔰 برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بیشتر آن چنان از بی اطلاع هستند که به هیچ وجه نمی توانند در داوری های خود نظری و ابراز نمایند ... لغت اسلام که به معنای تسلیم بودن در برابر خداوند است از ریشۀ به معنای گرفته شده است ... محمد(ص) مرد بود ، ولی یک صلح طلب واقعی هم بود ... ما به داستان زندگی محمد در این مقطع خطرناک نیازمندیم . ما نبایستی اجازه دهیم که خیره سر اسلامی با به نفع خود از آن استفاده کنند ... در غرب ما هیچگاه موفق به رویارویی با اسلام نبوده ایم ، عقاید ما در مورد این دین ، کوچک انگارانه و خود بینانه بوده ، اما حال آموخته ایم که ما نمی توانیم در چنین عادتی از و باقی بمانیم . 📚 محمد ، کارن آرمسترانگ ، ص 14 الی 17 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
🔴 مسابقه کتاب‌خوانی «پیامبر و قصه‌هایش» 🌸 کتاب «پیامبر و قصه‌هایش» نوشته حجت‌الاسلام‌ و یکی از پراستقبال ترین کتابهای کودک و نوجوان با محوریت (ص) است و این مسابقه، با محوریت جلد اول این کتاب برگزار خواهد شد. 🌸 این کتاب دارای ویژگی‌های مهمی است که می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد: ♦️ در کنار هر حکایت، بخشی به نام «بیشتر بخوان، بهتر بدان» وجود دارد که مطالب خواندنی و جالبی در آن آمده است. ♦️در بازنویسی حکایات، نویسنده تلاش کرده تا بیشتر، جنبه‌های اخلاقی و تربیتی آن‌ها را به خواننده نشان دهد. ♦️نویسنده حکایات این مجموعه را از کتاب «حکایت‌نامه موضوعی پیامبر» گزینش کرده است که جامع‌ترین مجموعه مربوط به حکایات زندگی رسول خدا، حضرت محمد (ص) است. ♦️سند تاریخی هر حکایت در کنار آن نوشته شده است. 🌸📚🌸📚🌸📚🌸📚🌸📚🌸📚 ✅ برای سفارش این مجموعه با ❗️ همین الان وارد شوید🔰🔰🔰 https://eitaa.com/joinchat/3452567606C96b9fbdb5a
✂️ برشی از یک کتاب در عین حالی که به وحدت اسلامی به شدت (معتقدم) ، در عین حال معتقدم که یک لحظه نباید از (تحقیقِ حقیقت) و همچنین از (اعلام حقیقت) و تجزیه و تحلیل دقیق و علمی و غیر متعصبانه ی واقعیت های تاریخی غافل بود . این است که وحدتی که من به نام وحدتِ جامعه اسلامی معتقدم ، وحدت انسان ها و مردمی است که در مذاهب اسلامی مختلف با هم در برابر دشمن (ضد اسلامی) ایستاده اند . وحدت شیعه و سنی در برابر دشمن خارجی ، امپریالیسم و صهیونیسم است (این وحدت است) . وحدت (تشیع و تسنن) بی معنی است . هم بر خلاف عقل و هم بر خلاف علم است و هم ممکن نیست . و بر عکس ، بر خلاف آنچه آدم خیال می کند ، اگر ما از مکتب تشیع ؛ (آگاهانه ، منطقی و عالمانه) دفاع کنیم و بر اساس این اصول ، تحقیق و تبلیغ کنیم و مسایل خاص تشیع را طرح کنیم ، این تشیع و این جور تکیه ، نه تنها باعث ایجاد تفرقه و کینه توزی نمی شود ، بلکه خود عامل بزرگ تفاهم و تجانس و تقارب بین قطب های مختلف اسلامی است . نمونه اش اینکه بر خلاف ما ، که مسایل مذهبی را به شکل عامیانه ای که همه اش فحاشی و تهمت و توهین و ... است مطرح می کنیم ، می بینیم که (علمای بزرگِ راستین ما) ، علمای تشیع علوی که کوشیده اند همین امروز در دنیای اسلام و رویاروی علمای بزرگ اهل تسنن از مبانیِ اساسی تشیع دفاع کنند ، بهترین و بزرگترین خدمت را به تفاهم ، تقارب و (تقریب) بین مسلمین کردند . بهترین نمونه اش کتاب《المراجعات》از مرحوم سید شرف الدین است . 📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۸۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب هیچ گاه خدا ، باج بیکاری و تنبلی ما را نمی دهد ! او می خواهد که زمینه ی و تحول ما را فراهم کند و امکان ما را آماده سازد . پس دنیایی همراهِ و حادثه هایی بی امان و درگیری‌هایی و مداوم می‌آورد تا ما با به تمامیّت خویش برسیم . مشکلات تمامیّت ندارد . این ما هستیم که باید تمامیّت خود را به دست بیاوریم و پایداری کنیم . 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، صفحه ۱۰۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب غالباً می‌پنداریم که انسانِ برتر ، موجود خارق‌العاده ای است که شق القمر می کند و عظیم ترین حوادث را در زندگی رقم می‌زند . شق القمر آدمی و اوست ‌. معجزه واقعی انسان ، زیباترین و درست زندگی کردن اوست . چه بسیارند که با تلاش های شگفت و شکوهمند خویش گوش فلک و چشم ملک را کر و کور می کنند اما در حوزه اخلاق و تربیت انسانی در می مانند . وقتی پیامبر در متن تعالیم تربیتی خویش می گوید : طُوبی لِمَنْ مَنَعَهُ عَیبُهُ عَنْ عُیوبِ الناس ، خوشا به حال کسی که عیب های خودش او را از پرداختن به عیب های دیگران باز می دارد ، آیا چنین باید اندیشید که او از امری پیش پا افتاده سخن گفته است ؟ بسیاری از بزرگانِ آدمیان چه رسد به کوچکانِ شان در پایبندی و دائمی به همین اصل اخلاقیِ ظاهراً ساده ، فراوان فرومانده اند و فرو می مانند . اگر نمونه های واقعاً استثنایی را جدا کنیم آیا واقعاً جامعه بشری ما ، در رعایت این قاعده اخلاقی و کوچک موفق است ؟ 📚اخلاق پیامبر و اخلاق ما ، جلال رفیع ، ص ۱۵۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✋ با عرض سلام خدمت همه اعضای کانال تصمیم گرفتیم گروهی رو ایجاد کنیم با نام《تریبون آزاد》؛ تا دوستانی که مایل هستند بتوانند از طریق این گروه مطالب مفید و ایده های خلاقانه خودشون رو در رابطه با مسائل《فرهنگی ، عقیدتی ، سیاسی ، اجتماعی》به اشتراک بزارن . ✅ لینک عضویت در گروه تریبون آزاد : https://eitaa.com/joinchat/666632268Cd3c380a4b4
✂️ برشی از یک کتاب تربیت جنسی ، انتقال دانستنی هایِ جنسی یا بیانِ فرایندِ آمیزش جنسی یا تبیین و تشریح عوامل ناتوانی‌های جنسی نیست . از این نوع تربیت ، زمینه هایی است که فرزند را با چگونگی به دست آوردنِ بهداشت و سلامتِ جسمی و روحیِ خود آشنا سازد و رشد شخصیت فردی و اجتماعی و اخلاقی و فرهنگی وی را به وجود آورد . این نوع تربیت ، افراد را در نوجوانی و جوانی ، از انحراف و لغزش های جنسیتی ، جنسی و اختلال هویت جنسی باز می‌دارد و سلامت و کامیابی دنیوی و اخروی وی را فراهم می کند . 📚 حرف های یواشکی ، رضا مهکام ، صفحه ۱۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️برشی از یک کتاب در ، جلوه کردن ها و خود نمایی ها ریشه دار است . می‌خواهد چشم ها را به خودش جلب کند و زبان ها را به دنبال خود بکشد . مواظب باش چشم ها و زبان ها نشوی و سعی کن تا به گونه ای حرکت کنی که خلقِ خدا را گرفتار حالت‌ها و رفتارت نسازی و آنها را اسیر ننمایی ؛ که اگر کسی شد ، این آلودگی دامان تو را می گیرد و تو را رها نمی سازد . یعنی همین ، که آلوده نشوی و آلوده نسازی ؛ که اسیر نشوی و اسیر ننمایی . حجاب فقط این نیست که زن خود را بپوشاند ؛ که زن و مرد ، هر دو باید در این دنیایی که است و میدانِ است و و است ؛ سنگِ راه نباشند و دیگران را در خود اسیر نسازند و چشم ها و دل ها را نگه ندارند و در دنیا نمانند . 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، صفحه ۱۳۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️برشی از یک کتاب اینکه بچه ها می خواهند کار ما را تکرار کنند ، بکنند ولی ما نباید از آن خوشمان بیاید ، چون آن تکرار نیست . بنابراین چادر پوشیدن و نماز خواندن او را هم تشویق می کنیم و هم به او کمک می‌کنیم که به تبدیل شود . گول نمی خوریم ، کمک می کنیم تا بچه معنی این حرکت‌ها را نیز بفهمد . بعد خودش بخواهد . بعد یکی می‌گوید : نباید نماز بخوانی . نه دیگر تو امروز نباید نماز بخوانی . « مامان چرا ؟ » اتاقت شلوغ است ، دست و روی خود رو نشستی ، حرف زشت زدی ، کسی باید نماز بخواند ، که تنهی عن الفحشاء و المنکر است این جوری که نمی‌شود . یک جوری بگوییم که مادر هم اگر کار زشت کرد ، فرزند بگوید : پس تو هم نباید نماز بخوانی ‌. بگوییم باشد ، راست می گویی ، پس من هم بروم توبه کنم و توبه آن را هم به او یاد بدهم . بعد بروم توبه و استغفار کنم و سپس نماز بخوانم . با این نمازها گول نخورید ، با این حجاب ها گول نخورید ، بروید میدان‌های مختلف شهر بایستید صبح‌های زود ، دختر خانم ها می‌آیند ، چادرها را تا می کنند و داخل کیف می‌گذارند و داخل شهر می آیند و شب هم که بر می گردند باز از کیف در می آورند و می پوشند و می روند . این چه بازی ای است ؟ معلوم است که طرف است ، فقط دارد اجباراً تحمل می‌کند . 📚 از سیادت تا وزارت ، محمدجعفر غفرانی ، صفحه ۵۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب تو به اندازه ای که از و الهام می گیری و رفتار می‌کنی ، از فاصله داری . و به اندازه‌ای که و و حسابرسی داشته باشی و انتخاب در کارها و برخوردها داشته باشی ، آدم هستی . و آدم بودن ، خیلی سخت تر از طبیعی بودن است ؛ چون آدم باید هر لحظه و هر عمل و هر حالت و هر برخوردی را و بررسی کند و از عکس العمل های طبیعی و از انعکاس ها ، به انتخاب های سنجیده روی بیاورد . و این سخت است . 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، صفحه ۱۶۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
خواندن بی اندیشه بیهوده است ؛ و اندیشه بدون خواندن خطرناک … 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب امام علی ( ع ) در نامه سی و یک نهج البلاغه می‌فرمایند : امر به معروف کن که اهلش شوی . امر به معروف نمی‌کنم که دیگران را آدم کنم امر به معروف می کنم که به خدا بگویم ، من وظیفه ام را انجام دادم . ضمن اینکه باید در پرانتز بگوییم که ما امر به معروف را خیلی خوب . امر به معروف با فرق می کند ... امر به معروف یعنی فراهم آوردن و که طرف خودش به عالَمِ_امر بیاید ، به عالم معروف بیاید . مشتاق شود ، بیاید . نه از ترسِ من ، نه از ترسِ شما . خودش شوق پیدا کند ، من را هم ببرید . خودش بخواهد بیاید . نه چون من به تو می‌گویم این کارا را نکن ، تو باید بگویی چشم . بگویم این کار را بکن ، بگویی چشم . 📚 از سیادت تا وزارت ، محمد جعفرغفرانی صفحه ۸۵ 🔰کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب سرّ تفاوت عمل های و کارهای ، در همین و نظارت نهفته است . دو نفر خون می دهند ، دو نفر در راهِ خدا جان می‌دهند ، دو نفر احسان می‌کنند و دستِ فقیری را می‌گیرند . آیا این دو یک ارزش و یک درجه دارند ؟ من یک تومان داده ام تا از خلاص شوم و تو یک تومان داده ای تا و عاطفه ات آرام شود و عارفی یک تومان داده تا درسِ و احسان را بیاموزد . آیا این یک تومان ها و احسان ها برابر است ؟ یکی برای جان داده و یکی به خاطر دستورِ گردن کلفتی گرفتار مرگ شده و یکی در برابر و ایستاده و دیگری به خاطر و انسانها جان داده و زمان و مکان و شرایط را سنجیده و عمل کرده . آیا خون ها هم وزن هستند و این ارزش ها برابرند ؟ 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، صفحه ۱۶۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب برای پرورش گُل آن را آب داده و در نور می‌گذارند و همه ی زمینه ها را برای شکفتن آن فراهم می نمایند تا باز شود . آیا انسان می‌تواند با دست به باز شدن گل کمک کند و به آن شکوفاییِ دهد ؟ مسلماً آن را خراب می‌کند ! امکان ندارد کسی ادعا کند که حاضر است گلی را باز کند بدون اینکه خراب شود . زیادِ والدین هم برای خوب شدن فرزند ، اگر به حدِ شکوفایی مصنوعی رسید ، همین طور می‌شود و کار را خراب می کند . بسیاری از پدران دلشان می‌خواهد وقتی فرزندشان بزرگ شد ، دکتر ، مهندس یا مرجع تقلید شود ‌. بدین منظور از همان بچگی تشویقش می کنند و مرتب به او چیزهای خوب تعلیم می دهند که یاد بگیرد ؛ آنان با این تصرفی که در او می‌کنند از او یک موجود تصنّعی می‌سازند . ... لذا بدترین کار در فرایندِ رُشد کودکان این است که ما بگوییم ، تو باید این چنین باشی ، این کار را نباید بکنی . یعنی توقعات و تشخیص خودمان را به بچه کنیم ، بچه باید خودش باشد و خودش را شکوفا کند . 📚 از سیادت تا وزارت ، محمدجعفر غفرانی ، صفحه ۱۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب حقوق اسلامی ... بر این بینش استوار است که در هستی ، و اندازه هایی وجود دارد ، و وجود دارد و این « اقدار » ، را به وجود می آورند و این « حدود » ، را و این « حقوق » ، در رابطه با نظامِ حاکم بر هستی مطرح است ، نه در رابطه با نظام تولیدی جامعه و روابط اقتصادی آن . با این توضیح ، جُرم تنها به معنای مخالفت با نظام موجود در یک جامعه نیست ، به معنای مخالفت با قوانینی که در یک جامعه ، جُرم محسوب می‌شود و در جامعه دیگر نمی‌شود ، در گذشته جُرم باشد و الان نباشد نیست ؛ چرا که جُرم ، با نظامِ حاکم بر هستی ، سنت ها و قانونمندی های آن است . با این بینش ، جرم فقط در حدّ جامعه مطرح نیست که در رابطه با نظام ؛ یعنی سنت حاکم بر هستی که الله بیانگر آن بوده ، توضیح می‌یابد . پس هر نوع تخلف و تخطی از سنت های حاکم بر جهان است . 📚 حرکت ، علی صفایی حائری ، صفحه ۱۳۷ و ۱۳۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
هدایت شده از برشی از یک کتاب
✋صفحه شخصی حقیر رو در اینستاگرام دنبال کنید : saeidghorbani110 https://www.instagram.com/saeidghorbani110?r=nametag
✂️ برشی از یک کتاب … چرا این مادر خوبی که سختی کشیده ، پدری که سختی کشیده است ، همه ی امکانات را بدون هیچ برای بچه ی خود فراهم می‌کند ؟! بعد می‌گوید چرا بچه ام قدرنشناس است ؟ چون شما امکانات را در اختیار او قرار دادید این رُشد بچه می شود . یک بچه ای دید ، پروانه می خواهد از پیله اش بیرون بیاید . دید خیلی دارد زور می زند ، انگار خسته شده ، رفت قیچی را آورد ، پیله را باز کرد . بعد پروانه که به دنیا آمد نتوانست پرواز کند . گفت پدر چرا این نمی تواند پرواز کند ؟ گفت : چون تو نگذاشتی ترشحاتی که برای بالش است ، ترشح شود و بالش قدرت پیدا کند . بادبادک باید رو به باشد تا برود . مشکلات فرد را بالا می‌برد ، فقط باید سوار مشکلات شد . 📚 از سیادت تا وزارت ، محمدجعفر غفرانی ، صفحه ۲۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در جامعه ی مرتبط و در هستی نظام یافته ، یک حرکت ساده و یک اشتباه ، تنها یک حرکت و یک اشتباه نیست که ، مفهوم وسیعی دارد و در دعا آمده است « أَسْتَغْفِرُكَ مِنْ كُلِّ لَذَّةٍ بِغَيْرِ ذِكْرِكَ » هر لذتی جز با ، هر شغلی جز با ، و هر خوشحالی جز با ذنب است ؛چون تو را کرده و مشغول داشته است . ذنوب خیلی دقیق تر و وسیع تر از آن چیزی هستند که ما خیال می کنیم . با این توجه ، کسانی که در حدِ رسول هستند ، استغفار دارند ؛ که هر کس در هر کلامی ذنبی دارد . 📚 حرکت علی صفایی حائری صفحه ۲۰۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در هفت سال اول بچه درست مثل لاک پشت می ماند . زود می رود داخل لاکِ خودش . نباید بگذارید بچه کند . برای این که پنهان نکند ، باید راحت با ما طرح کند . با بهترین کسی که می‌تواند راحت حرف بزند است . وقتی طرف دارد حرف می‌زند مادر آنجا نباید واکنش نشان بدهد ، آن‌جا نباید اصلاً برخورد کند . مثل فقط ضبط کند . بعداً که حرفش تمام شد ، رفت دست و صورتش را شست لباس هایش را درآورد ، سر جایش گذاشت ، بعدها باید بنشینند حرف او را تحلیل کنند اگر لازم است با آن یک برخورد منطقی صورت بگیرد . مهمترین هفت سالِ اعتمادی است که مادران باید به وجود بیاورند و این خانه گریزی که در جوانان و نوجوانان ما هست . به نظر می‌رسد که علتش این باشد که در هفت سالِ اول بچه ها با خانه اُنس پیدا نکرده اند . چون در هفت سال اول یا مادر در خانه نبوده ، یا اگر هم در خانه بوده در آشپزخانه یا پای تلفن بوده . بچه مورد اعتنا و در کانون توجه مادر نیست . 📚از سیادت تا وزارت ، محمدجعفر غفرانی ، صفحه ۳۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed