eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.3هزار دنبال‌کننده
204 عکس
41 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️ برشی از یک کتاب این درست نیست که دیده‌های خود را نقّالی کنیم و از عشق خود حرف بزنیم و یا دیگران را بغل کنیم و یا بر خود پافشاری کنیم و بخوریم ؛ چون یقینِ هر کس در درونِ اوست ، به دیگران نمی رسد . مگر هنگامی که نشان بدهیم که چگونه و از به این یقین رسیده ایم و به این روش دست یافته ایم و با چه کلیدها و ملاک‌هایی حرکت کرده ایم . هنگامی که می‌خواهیم فردی را و یا جامعه ای را بازسازی کنیم ، ناچاریم که در بکاویم و ریشه‌ها را بیدار نماییم . 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۴۰ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ؟ إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ ما برای خدا هستیم . از آنِ او هستیم . از آنِ او . نه برای هوس ها و حرف ها و جلوه ها ... ما برای او هستیم و این است که به سوی او باز می گردیم و داده‌ها را در راهِ او می ریزیم . ما برای او هستیم و او جهتِ ما و ما و ماست . هر کس که ؛ دارای نعمتی ، ثروتی ، قدرتی ، همتی ، فکری و اندیشه‌ای ، دارای قلمی ، قدمی ، درمی ... هر کس که داراست ، است که آنچه داشته کجا خرج کرده و برای چه مصرف کرده و به سوی که بازگردانیده . 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۲۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما مکتبی را می‌خواهیم که بالاتر از بهره بیاورد ما را می خواهیم که را زیاد کند ، نه فقط علم و عقل و ثروت و ... او را ؛ انسان را کند . تا او بتواند به استعدادهای تکامل یافته اش جهت بدهد و آن ها را رهبری کند ؛ که زیاد شدنِ انسان و رُشد انسان ، یعنی همین به خویشتن و رهبری کردنِ خویش . 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۱۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بر ، که خود را دانشمند و متخصص در امور اسلامی می داند و از اسلام می گوید و به راهنمایی پیروان اسلام می پردازد واجب است ... تصوری و فراگیر نسبت به اسلام پیدا کند و دین را همچون مجموعه ای واحد که هیچ پاره ای از آن بریدۀ از پارۀ دیگر نیست بفهمد . و این است معنی . یعنی شناخت بخشهای گوناگون دین در حالت پیوستگی و ارتباط با یکدیگر و به صورت مجموعه ای یگانه ... نه به صورت فصلهایی پراکنده و بخشهایی از هم جدا . بنابراین ، آن کس که از اسلام بدین صورت آگاه باشد و آن را به همین شکل معرفی کند . دانشمند اسلامی و و آن است . نه آن کس که بداند و از سیاستِ اسلامی بیخبر باشد ، یا آن کس که از علم و عقاید آگاه است ولی از مسائل در اسلام چیزی نمیداند یا آن کس که از حدیث و علومِ آن با خبر است ولی از دستگاه اداری دین خبری ندارد ... این گونه کسان ، در دین ، بلکه هر یک از جزئی از دین ، جدا از دیگر جزئهای آن آگاهی پیدا کرده اند . 📚 الحیاة ، محمد رضا حکیمی ، جلد ۱ ، ص ۵۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب که تاخت و تازش چهار دیواری و است ، تنها میتواند در این چهار دیواری تاخت و تاز کند ، مثلاً خواص موضوع خود(ماده) را جستجو نموده ؛ احكامی که از سنخ آن است کشف و استخراج نماید ، و یا خواص آلات و ادوات مادی که برای تکمیل تجارب خود بکار می برد بیان کند و اما اینکه در این چهاردیواری چه می گذرد و آیا چیزی هست یا نه؟ و اگر هست چه آثاری دارد ؟ در این باره نباید هیچگونه دخل و تصرفی و اظهار نظری بنماید نه و نه . چون چیزی که میتواند در باره پشت این دیوار بگوید این است که من چیزی ، و درست هم گفته چون نباید ببیند ، و این . و به همين دلیل اگر علوم مادی هزار برابر آنچه هست بشود ، باز در چهاردیواری ماده است و در این چهار دیواری هیچ موجود و خارج از سنخِ ماده و حكم طبیعت ، نیست تا او ببیند . 📚 ترجمه تفسیر المیزان ، سید محمد حسین طباطبایی ، جلد ۱ ، ص ۵۵۳ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب کفر به ، کفر به و کفر به را همراه می آورد . انسانی که خودش را باور نکرد و از خودش جز دهانی ندید ، هیچ احتیاجی به خدا نخواهد داشت و برای خود ادامه ای نخواهد دید ... کفر و ایمان از انسان می‌شود و به ادامه ی او و به الله می رسند ؛ «مَنْ‏ عَرَفَ‏ نَفْسَهُ‏ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّهُ» 📚صراط ، علی صفایی حائری ، صفحه ۵۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
سلام علیکم و رحمه الله ✋ ، قابل توجه دوستانی که از نرم افزار استفاده میکنند ، آدرس کانال ✂️ برشی از یک کتاب در 👇: https://ble.ir/ahlebasar
✂️ برشی از یک کتاب هیچ کس نمی‌تواند به تو بدهد . این تو هستی که در هر می‌توانی رشد کنی و یا ببینی . گیرم تو در کنار باشی و یا همراه فاطمه ، این درست که اینجا زمینه بهتر است ولی این هم هست که تکلیفِ از تو می‌خواهند در هر حال این زمینه ها مهم نیستند ، وضعیتی که تو می گیری و اطاعتی که تو خواهی داشت ، تو را بالا می برد و یا پایین می آورد... رُشد ما در گرو همین اطاعت و تقوا ، همین عبودیت است ؛ یعنی اینکه در هر موقعیتی را بیاوریم و اسیر موقعیت‌های خوب و یا بد نباشیم . 📚 صراط ، علی صفایی حائری ، صفحه ۱۶۳ و ۱۶۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✋صفحه شخصی حقیر رو در اینستاگرام دنبال کنید : saeidghorbani110 https://www.instagram.com/saeidghorbani110?r=nametag
✂️ برشی از یک کتاب حکم (تنباکو) ، حتی و اندرون و وی را نیز در بر گرفت ، به طوری که در آبدارخانه و حرمسرای ناصرالدین شاه ، تمام خواجه ها و غلامان ، قلیان ها و سرقلیان ها را شکسته ، «برای اطلاع شاه » در جلو خوابگاه همه را جمع کردند . شاه‌ به اندرون انیس الدوله که در واقع و بی اندازه مورد توجه و علاقه ناصرالدين شاه بود ، وارد شد در حالی که کلفت های انیس الدوله مشغول پیاده کردن قلیان های نقره و طلای مرصع بودند و خود انیس الدوله ، ناظر به عمل خدمتکاران بود . شاه از انیس الدوله پرسید : خانم ! چرا قلیان ها را از هم جدا و جمع می کنند؟ جواب داد: برای آنکه قلیان شده ؛ ناصر الدین شاه روی درهم کشیده و با تغیر گفت : که حرام کرده؟! انیس الدوله با همان حال گفت: همان کس که مرا به تو کرده . شاه هیچ نگفت و برگشت و برای آنکه مبادا به احترامش لطمه وارد آید ، بعد از آن به هیچ یک از نوکران خود دستور نمیداد قلیان بیاورند و در تمام دربار قلیان ها را جمع کردند ؟ 📚 تاریخ تحولات سیاسی ایران ، موسی نجفی/موسی فقیه حقانی ، ص ۲۴۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب به هیچ وجه نمیشود احکام شرع را و را که برای ذکر فرموده ، را با مقدمات کلی عقل اثبات کرد ، برای اینکه دست عقل ما به آن خصوصیات و نمیرسد ، تنها راه اثبات آن ، به است که آن جزئیات و اصل معاد را از طریق اثبات کرده ، چون وقتی خودِ نبوتِ پیامبری با ثابت شد ، دیگر لازم نیست که آن مسائل نیز با ادله عقلیِ جداگانه ای اثبات شود ، چون نبوت این پیغمبر و صدق آنچه آورده با ادله عقلی ثابت شده است . 📚 ترجمه تفسیر المیزان ، سید محمد حسین طباطبایی ، ج ۱ ، ص ۶۲۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بشر نیروهایی است که او را به خود می کشند و در خود فرو می برند . ۱- غریزه ها و میل ها او را آزاد نمی‌گذارند . حب ، حب ، حب ، حب و ... ۲- حرف های مردم او را از تعالی باز می دارند ، نیاز به ، نیاز به تعریف ، او را دهن بین خلق می سازد ... ۳- جلوه های دنیا و زینت های آن ، چشم او را پر می‌کنند و دل او را به دنبال می‌کشند ‌‌... بشر اسیر این نیروهاست و شوخی نیست . این نیروها در اعماقِ روحِ او نفوذ دارند و در نهادِ او را پاگرفته اند و در خون او نشسته اند . ... آیا این گرفتار و به اسارت رفته را می توان با چند جمله و ، آزاد کرد و از کشش غریزه ها و هوس ها و حرف ها و جلوه ها رهایی داد ؟ ... هیچ گاه انسانی را که اسیر هفتاد نفر است و در زنجیر گرفتار ، نمی توان با یک کلمه نجات داد . 📚 مسئولیت و زندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۶۵ و ۶۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ برشی از یک اصل رعایت این اصل باعث به ثمر نشستن گفتگو ها خواهد شد . 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما از محبوب های خود به خاطر محبوب تری چشم‌ می پوشیم و خوب را فدای خوب تر می کنیم و آنچه با اهمیت تر است انتخاب می کنیم با آن که را دوست داریم می دهیم تا به آنچه بیشتر می:خواهیم برسیم . با آن که خود را دوست داریم از جانِ خود می‌گذریم تا به آزادی دست یابیم . عشق شدیدتر و حب الله ما را از اسارت غرائز و حب نفس و حب دنیا آزاد می کند … چگونه می توان این عشق را در نهاد انسان برافروخت ؟ و چگونه می توان او را از محبت سرشار کرد ؟ 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۶۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️برشی از یک کتاب ما چه وقت عاشقِ یک پارچه ، یک ماشین ، و یا عاشق ثروت و قدرت می شویم ؟ هنگامی که آن را می‌شناسیم و ارزش آن را می یابیم ، همان وقت به سوی او می شتابیم . و عشق را سبز می کند و به وجود می‌آورد . شناختِ در انسان را زنده می کند و شناختِ نفرت را و این عشق و نفرت انسان را به می‌اندازد ، جلو می آورند و یا فراری می دهند . 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۶۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب برفرض خدا را نفی کردیم ، با پذیرش و و بودنِ هستی دیگر نمی‌توانیم بی‌تفاوت و لوطی وار و عشقی حرکت کنیم . در هستیِ قانونمند با قانون ها ، با بهره‌برداری از آن ها برابر نیست . کسی که با آتش ، با برق ، با میکروب ها یا ... درگیر می شود و دل به دریا می زند ، با آن کس که از این ها می گیرد و با آنها هماهنگ می‌شود و آنها را اسیر می کند یکسان نیست . براساسِ همین نظم و قانونمندی ، خوبی و بدی و حق و باطل می توانند مطرح شوند ؛ که حق و خوبی هماهنگ شدن با قانون های حاکم بر هستی و بر جامعه و بر انسان است و باطل و بدی ، درگیری با آن‌ها و چشم پوشی از این هاست . 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۳۰۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب هرگز دست نمی دهد ، و هرگز اجتناب نمی شود ، مگر با روز ، همچنانیکه خود خدای تعالی فرمود : إِنَّ الَّذِينَ يَضِلُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ بِمَا نَسُوا يَوْمَ الْحِسَابِ( سوره ص آیه٢٦) 📚 ترجمه تفسیر المیزان ، سید محمد حسین طباطبایی ، ج ۲ ص ۱۲۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ( جناب ) پاسخ میدهد 👇 در صحیح و کتاب زاد المعاد تأليف ابن قیم روایت شده که شخصی از عبد الله از حج تمتع پرسش نمود، عبدالله پسر عُمر گفت: این عمل عملی است ، پرسید : آخر پدرت از آن کرده ، گفت : در این مسأله که پدرم نهی کرده ، اما رسول خدا صلى الله عليه وآله آن را ، آیا باید رسول خدا صلى الله عليه وآله را پیروی کنیم ، یا امر و فرمان را؟ سائل در پاسخ گفت : البته امر رسول خدا است ، عبدالله بن عمر گفت : اگر امر رسول خدا صلى الله عليه وآله است پس بدان که رسول خدا صلى الله عليه وآله خودش این عمل را بجای آورد . 📚 ترجمه تفسیر المیزان ، سید محمد حسین طباطبایی ، ص ۱۳۰ : صحیح ترمذی ج ۳ کتاب الحج باب ۱۲ حدیث ۸۲۴ ص ۱۸۵(این آدرس در چاپهای مختلف متغیر است) 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب جامعه ای که را از دست داده بود ، و غرب زده بار آمد و جامعه ای که اندیشه اش را کنار زده بود به اسارتِ غریزه رفت . و جامعه‌ای که را باخته بود ، به استقبال مکتب‌ها آمد ، و سرانجام این جامعه ی مکتب زده ی غریزه زده ی بی شخصیت ، همین شد که تو می بینی و تعجب می کنی از این که بتوان کاری کرد. 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۲۰۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما از هر راهی که را در انسان ها می فهمیم ، از همان راه می توانیم شعور حاکم بر هستی را بفهمیم . ما از نظمِ هستی به شعور پی می بریم و از شعور به ... در این هستیِ هادف و منظم ، به تقدیر ها و اندازه ها می رسیم . و براساسِ این قدرها ، حدها و اندازه ها و حق ها و قانون ها به وجود می آیند . و ، براساس این و تقدیرها استوار می شوند ، نه براساسِ و یا و 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۳۰۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در دوره رضاخان، در محدوده سیاست و فرهنگ، غالب نخبگان و طبقات متوسط جامعه و قشر تحصیل کرده، غیر مذهبی و گاه ضد مذهب هستند... در چنین وضعیتی، کمونیست ها و توده ای ها که روشنفکران و نویسندگان زیادی را مقهور آرمان های به ظاهر مردمی و خلقی خود کرده بودند، متولد شده و و فعالیت‌ خویش را آغاز کردند. طرح آرمان های کارگری، نجات زحمتکشان، تحقق سوسیالیسم و پیدایش دولت کارگری در شوروی که هنوز کسی از ماهیت آن خبر نداشت، در ایران آغاز گردید. شروع نفوذ، در مناطق شمالی ایران و به خصوص بندر انزلی بود. این نحله فکری به تدریج از شمال ایران به سمت جنوب و تهران آمد و درست پس از رفتن رضاخان، به طور جدی توسط روشنفکران چپ مطرح شد، و جاذبه زیادی را ایجاد کرد. این فعالیت، طی چند سال، چنان دامنه اش گسترده شد که بیم آن می رفت اگر رضاخان نتوانست با توسل به زور دین را از میان بردارد، کمونیست ها با روش های حزبی - استالینی خود موفق به انجام این کار شوند. طی یک دهه و شاید بیشتر، گرایش به مارکسیسم میان جوانان تحصیل کرده به اوج خود رسید و متدینان را از این بابت سخت نگران کرد. در این میان، دانشگاه ها و نیز فضای ادبی کشور، تقریبا به طور دربست در اختیار توده ای ها بود." 📚 جریان ها و سازمانهای مذهبی سیاسی ایران ، رسول جعفریان ص ۳۰ و ۳۱ 🔰 برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در این میان، رژیم تازه کار پهلوی دوم نیز که زیر نظر انگلیسی ها و آمریکایی ها و عوامل وابسته، سرکار آمده بود، برای ، و به ویژه جلوگیری از نفوذ شوروی، به مذهب توجه داشت. طبعا این توجه به حدی بود که سبب پدید آمدن گروه های رادیکال مانند فدائیان اسلام نشود. با این حال، رژیم نه تنها با انتشار مطالب دینی موافقت داشت، بلکه رادیو را نیز در خدمت آنان قرار داده، بسیاری از چهره های مذهبی، طی این سال ها، در آن سخنرانی می کردند یا متن هایی برای خواندن در آن می نوشتند. در واقع، تلاش رژیم آن بود تا به اندازه ای که بتواند جلوی را بگیرد ، تقویت شود. بنابراین، این امر خواه ناخواه به مذهب در ایران کمک کرد. طبیعی است که متدينان نیز تلاش می کردند تا در آن سالها که هنوز فاصله رژیم با مردم چندان عمیق نشده بود، از رادیو برای نشر مطالب مذهبی میان نسل جدید استفاده کنند. به همین دلیل عده زیادی از خطیبان مذهبی در دهه ۲۰ و ۳۰ به سخنرانی در رادیو می پرداختند که از آن جمله آیت الله طالقانی و بودند. 📚 جریان ها و سازمان های مذهبی سیاسی ایرانی ، رسول جعفریان ، ص ۴۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب آن ها که با تفکراتی و گرفتار حرکت می کنند ، خیلی گمراه تر از آن هایی هستند که هرگز تفکراتی ندارند و کاری را آغاز نکرده اند . تفکر انسان چه بسا که تحت تأثیر ، ، ، و قرار بگیرد و در نتیجه فقط به همین ها منتهی می شود نه به حق ؛ و همین ها را می دهد نه را . 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، ص ۷۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed