eitaa logo
برشی از یک کتاب
4.3هزار دنبال‌کننده
204 عکس
41 ویدیو
2 فایل
ارتباط با من : @Ammar12 تبادل و تبلیغ : @Mohajer1214 _ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با #ایتا و #تلگرام کسی فیلسوف نمی‌شود _ باید کتاب خواند... کتابِ خوب
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️ برشی از یک کتاب به هیچ وجه نمیشود احکام شرع را و را که برای ذکر فرموده ، را با مقدمات کلی عقل اثبات کرد ، برای اینکه دست عقل ما به آن خصوصیات و نمیرسد ، تنها راه اثبات آن ، به است که آن جزئیات و اصل معاد را از طریق اثبات کرده ، چون وقتی خودِ نبوتِ پیامبری با ثابت شد ، دیگر لازم نیست که آن مسائل نیز با ادله عقلیِ جداگانه ای اثبات شود ، چون نبوت این پیغمبر و صدق آنچه آورده با ادله عقلی ثابت شده است . 📚 ترجمه تفسیر المیزان ، سید محمد حسین طباطبایی ، ج ۱ ، ص ۶۲۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب بشر نیروهایی است که او را به خود می کشند و در خود فرو می برند . ۱- غریزه ها و میل ها او را آزاد نمی‌گذارند . حب ، حب ، حب ، حب و ... ۲- حرف های مردم او را از تعالی باز می دارند ، نیاز به ، نیاز به تعریف ، او را دهن بین خلق می سازد ... ۳- جلوه های دنیا و زینت های آن ، چشم او را پر می‌کنند و دل او را به دنبال می‌کشند ‌‌... بشر اسیر این نیروهاست و شوخی نیست . این نیروها در اعماقِ روحِ او نفوذ دارند و در نهادِ او را پاگرفته اند و در خون او نشسته اند . ... آیا این گرفتار و به اسارت رفته را می توان با چند جمله و ، آزاد کرد و از کشش غریزه ها و هوس ها و حرف ها و جلوه ها رهایی داد ؟ ... هیچ گاه انسانی را که اسیر هفتاد نفر است و در زنجیر گرفتار ، نمی توان با یک کلمه نجات داد . 📚 مسئولیت و زندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۶۵ و ۶۶ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ برشی از یک اصل رعایت این اصل باعث به ثمر نشستن گفتگو ها خواهد شد . 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما از محبوب های خود به خاطر محبوب تری چشم‌ می پوشیم و خوب را فدای خوب تر می کنیم و آنچه با اهمیت تر است انتخاب می کنیم با آن که را دوست داریم می دهیم تا به آنچه بیشتر می:خواهیم برسیم . با آن که خود را دوست داریم از جانِ خود می‌گذریم تا به آزادی دست یابیم . عشق شدیدتر و حب الله ما را از اسارت غرائز و حب نفس و حب دنیا آزاد می کند … چگونه می توان این عشق را در نهاد انسان برافروخت ؟ و چگونه می توان او را از محبت سرشار کرد ؟ 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۶۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️برشی از یک کتاب ما چه وقت عاشقِ یک پارچه ، یک ماشین ، و یا عاشق ثروت و قدرت می شویم ؟ هنگامی که آن را می‌شناسیم و ارزش آن را می یابیم ، همان وقت به سوی او می شتابیم . و عشق را سبز می کند و به وجود می‌آورد . شناختِ در انسان را زنده می کند و شناختِ نفرت را و این عشق و نفرت انسان را به می‌اندازد ، جلو می آورند و یا فراری می دهند . 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۶۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب برفرض خدا را نفی کردیم ، با پذیرش و و بودنِ هستی دیگر نمی‌توانیم بی‌تفاوت و لوطی وار و عشقی حرکت کنیم . در هستیِ قانونمند با قانون ها ، با بهره‌برداری از آن ها برابر نیست . کسی که با آتش ، با برق ، با میکروب ها یا ... درگیر می شود و دل به دریا می زند ، با آن کس که از این ها می گیرد و با آنها هماهنگ می‌شود و آنها را اسیر می کند یکسان نیست . براساسِ همین نظم و قانونمندی ، خوبی و بدی و حق و باطل می توانند مطرح شوند ؛ که حق و خوبی هماهنگ شدن با قانون های حاکم بر هستی و بر جامعه و بر انسان است و باطل و بدی ، درگیری با آن‌ها و چشم پوشی از این هاست . 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۳۰۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب هرگز دست نمی دهد ، و هرگز اجتناب نمی شود ، مگر با روز ، همچنانیکه خود خدای تعالی فرمود : إِنَّ الَّذِينَ يَضِلُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ بِمَا نَسُوا يَوْمَ الْحِسَابِ( سوره ص آیه٢٦) 📚 ترجمه تفسیر المیزان ، سید محمد حسین طباطبایی ، ج ۲ ص ۱۲۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ( جناب ) پاسخ میدهد 👇 در صحیح و کتاب زاد المعاد تأليف ابن قیم روایت شده که شخصی از عبد الله از حج تمتع پرسش نمود، عبدالله پسر عُمر گفت: این عمل عملی است ، پرسید : آخر پدرت از آن کرده ، گفت : در این مسأله که پدرم نهی کرده ، اما رسول خدا صلى الله عليه وآله آن را ، آیا باید رسول خدا صلى الله عليه وآله را پیروی کنیم ، یا امر و فرمان را؟ سائل در پاسخ گفت : البته امر رسول خدا است ، عبدالله بن عمر گفت : اگر امر رسول خدا صلى الله عليه وآله است پس بدان که رسول خدا صلى الله عليه وآله خودش این عمل را بجای آورد . 📚 ترجمه تفسیر المیزان ، سید محمد حسین طباطبایی ، ص ۱۳۰ : صحیح ترمذی ج ۳ کتاب الحج باب ۱۲ حدیث ۸۲۴ ص ۱۸۵(این آدرس در چاپهای مختلف متغیر است) 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب جامعه ای که را از دست داده بود ، و غرب زده بار آمد و جامعه ای که اندیشه اش را کنار زده بود به اسارتِ غریزه رفت . و جامعه‌ای که را باخته بود ، به استقبال مکتب‌ها آمد ، و سرانجام این جامعه ی مکتب زده ی غریزه زده ی بی شخصیت ، همین شد که تو می بینی و تعجب می کنی از این که بتوان کاری کرد. 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۲۰۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب ما از هر راهی که را در انسان ها می فهمیم ، از همان راه می توانیم شعور حاکم بر هستی را بفهمیم . ما از نظمِ هستی به شعور پی می بریم و از شعور به ... در این هستیِ هادف و منظم ، به تقدیر ها و اندازه ها می رسیم . و براساسِ این قدرها ، حدها و اندازه ها و حق ها و قانون ها به وجود می آیند . و ، براساس این و تقدیرها استوار می شوند ، نه براساسِ و یا و 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۳۰۹ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در دوره رضاخان، در محدوده سیاست و فرهنگ، غالب نخبگان و طبقات متوسط جامعه و قشر تحصیل کرده، غیر مذهبی و گاه ضد مذهب هستند... در چنین وضعیتی، کمونیست ها و توده ای ها که روشنفکران و نویسندگان زیادی را مقهور آرمان های به ظاهر مردمی و خلقی خود کرده بودند، متولد شده و و فعالیت‌ خویش را آغاز کردند. طرح آرمان های کارگری، نجات زحمتکشان، تحقق سوسیالیسم و پیدایش دولت کارگری در شوروی که هنوز کسی از ماهیت آن خبر نداشت، در ایران آغاز گردید. شروع نفوذ، در مناطق شمالی ایران و به خصوص بندر انزلی بود. این نحله فکری به تدریج از شمال ایران به سمت جنوب و تهران آمد و درست پس از رفتن رضاخان، به طور جدی توسط روشنفکران چپ مطرح شد، و جاذبه زیادی را ایجاد کرد. این فعالیت، طی چند سال، چنان دامنه اش گسترده شد که بیم آن می رفت اگر رضاخان نتوانست با توسل به زور دین را از میان بردارد، کمونیست ها با روش های حزبی - استالینی خود موفق به انجام این کار شوند. طی یک دهه و شاید بیشتر، گرایش به مارکسیسم میان جوانان تحصیل کرده به اوج خود رسید و متدینان را از این بابت سخت نگران کرد. در این میان، دانشگاه ها و نیز فضای ادبی کشور، تقریبا به طور دربست در اختیار توده ای ها بود." 📚 جریان ها و سازمانهای مذهبی سیاسی ایران ، رسول جعفریان ص ۳۰ و ۳۱ 🔰 برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب در این میان، رژیم تازه کار پهلوی دوم نیز که زیر نظر انگلیسی ها و آمریکایی ها و عوامل وابسته، سرکار آمده بود، برای ، و به ویژه جلوگیری از نفوذ شوروی، به مذهب توجه داشت. طبعا این توجه به حدی بود که سبب پدید آمدن گروه های رادیکال مانند فدائیان اسلام نشود. با این حال، رژیم نه تنها با انتشار مطالب دینی موافقت داشت، بلکه رادیو را نیز در خدمت آنان قرار داده، بسیاری از چهره های مذهبی، طی این سال ها، در آن سخنرانی می کردند یا متن هایی برای خواندن در آن می نوشتند. در واقع، تلاش رژیم آن بود تا به اندازه ای که بتواند جلوی را بگیرد ، تقویت شود. بنابراین، این امر خواه ناخواه به مذهب در ایران کمک کرد. طبیعی است که متدينان نیز تلاش می کردند تا در آن سالها که هنوز فاصله رژیم با مردم چندان عمیق نشده بود، از رادیو برای نشر مطالب مذهبی میان نسل جدید استفاده کنند. به همین دلیل عده زیادی از خطیبان مذهبی در دهه ۲۰ و ۳۰ به سخنرانی در رادیو می پرداختند که از آن جمله آیت الله طالقانی و بودند. 📚 جریان ها و سازمان های مذهبی سیاسی ایرانی ، رسول جعفریان ، ص ۴۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب آن ها که با تفکراتی و گرفتار حرکت می کنند ، خیلی گمراه تر از آن هایی هستند که هرگز تفکراتی ندارند و کاری را آغاز نکرده اند . تفکر انسان چه بسا که تحت تأثیر ، ، ، و قرار بگیرد و در نتیجه فقط به همین ها منتهی می شود نه به حق ؛ و همین ها را می دهد نه را . 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، ص ۷۴ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب قرآن کتاب همه است ، « هُدیً لِلنّٰاسِ » . باید با همه حرف بزند . هر چند که حرف های برای بالاترها و راه رفته هاست . که « هُدیً للمتقین » « هُدیً للمومنین » و « هُدیً للمحسنین » . قرآن برای همه ، برای تمام روحیه ها حرف دارد و این حرف‌ها را به گونه‌ای مطرح می‌کند که آنها بیابند ، آن گاه خود دانند که بیایند یا بمانند... و همین است که باید در به کار بردن آیه ها ، روحیه ها را در نظر گرفت و حالت ها را شناخت وگرنه و پیش می‌آید و زبان ها به شماتت دراز می شوند . و همین است که راه رفته ها با خواندن آیه ای دلها را می گرفتند و به راه می کشیدند و ما با خواندن قرآن ها ، به راه نمی آییم و گمراه تر می شویم و خود قرآن خواندن مان می شود سنگ راهمان و مانع حرکتمان و حجاب دیدارمان . 📚 مسئولیت و سازندگی ، علی صفایی حائری ، صفحه ۲۱۸ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب داوری افراد در مورد جامعه و مسائل اجتماعی ، غالباً و گذرا و تا حدی بر و نظریات شخصی استوار است . می توان گفت که قضاوت ، حقایق اجتماعی را بر حسب و احساسات و تعبیر و تفسیر می کند و مسائل را آن طور که می خواهد می بیند ، نه آن طور که واقعاً هست . چنان که دو فرد که دارای عقاید مختلفی اند ، درباره یک موضوعِ معین ، نظر واحدی ندارند . 📚 مبانی جامعه شناسی ، بروس کوئن ، ص ۱۱ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب از مهمترین اصولی که پیامبران مردمان را به آن فراخواندند و برای پیریزی پایه های آن و استوار ساختن بنای آن کوششهای سزاوار کردند ، برپایی و در میان مردمان است ، در هر امری از امور زندگی انسانی ، چه کوچک و چه بزرگ ... برپایی قسط و دادگری در میان مردم همان و تنها هدف بعثت پیامبران و فرود آمدن کتاب آسمانی و میزان الاهی است... بنابراین تا هنگامی که در اجتماعی ، قسط و دادگری بر همه شئون آن و برنامه ریزیها و جهتگیری های آن حاکم نباشد ، ممکن نخواهد بود که آن اجتماع شود که است ، و مدیریت آن مدیریت اسلامی است و مسئولان آن ملتزم به اسلامند . 📚 الحیاة ، جلد ۲ ، محمد رضا حکیمی ، ص ۹۶ و ۹۷ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
سلام علیکم و رحمه الله ✋ میلاد امام مهدی رو تبریک عرض میکنم خدمت همه بزرگواران و همراهان کانال ✂️ برشی از یک کتاب ، لطفاً به سئوال زیر پاسخ دهید 👇 . امام را برای چه می خواهید؟ پاسخ خودتون رو برای حقیر از طریق آیدی زیر👇 ارسال کنید ؟ @Ammar12
✂️ برشی از یک کتاب وجود مولی احمد(نراقی) خود پرسش بزرگی بود ... مولی ، فقیه بود ، شاعر بود ، تفسیر می گفت ، ریاضی و نجوم و طب می دانست و در علوم غریبه و جفر و کیمیا دستی داشت . چگونه کسی در شصت سال می تواند به کشکولی از علوم ، از ظاهری و باطنی ، بدل شود ؛ آن چنان که در هر کدام سرآمد روزگار خود باشد ! مگر شب و روز او طولانی تر از شب و روز دیگران بوده یا این علوم به بر قلب او نشسته ؟ یا این هم بخشی از نتایج علوم غریبه است که صاحبش را به یک باره به مخزن علم و فن تبدیل می کند ؟! - حضرت اخوی دربارۀ جنابتان سؤالی دارم . -بپرس. -چگونه در بیست و پنج سالگی چنین دور از تردید به رسیدی و در و کلام استاد شدی ؟ هم درس هایم بارها پرسیده اند که مگر برادرت نظرکرده باشد که چنین در بهار جوانی علامه شده است ! مرتضی بلند خندید و برادرانه روی شانه منصور زد . منصور با تعجب به حالت برادر نگاه کرد . - من داشتم به چنین پرسشی در باره ملّا احمد(نراقی) می اندیشیدم . بگذار به فاصله ام تا شدن بیندیشم تا به پیش افتادگی ام از . برای هر کسی هست تا خود را با او بسنجد و عیاری هست تا با او بیازماید و فوق کلّ ذی علمٍ علیم . 📚 نخل و نارنج ، وحید یامین پور ، ص ۹۱ و ۹۲ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب شماها در این سال ها دانسته اید که من را کسی می دانم که اهل تأمل و ژرف اندیشی در احادیث باشد . از آنجا که احادیثِ و درهم آمیخته اند و غالباً قطعی الصدور نیستند ، ناچار فقیه باید مضامین آن ها را بیازماید و بر اساس معیارها مفاد آن را دریابد . تا کسی بر سر گذاشت و را بلند کرد ، بر منابر حدیث بخواند بدون آنکه بداند آن حدیث چه و اختلافی با مضمون دیگر دارد . روایت خواندن اجازه می خواهد و ما(شیخ انصاری) اجازه را به کسی می دهیم که اهل و درک و کاوش در معنا باشد . اگر این رعایت شود باب تفسیر به رأی هم بسته می شود . 📚 نخل و نارنج ، وحید یامین پور ، ص ۲۰۵ 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب عمر بازی کرده ایم ... رمضان ها آمده و رفته ، اما ما لَعب به رمضان داشته ایم و جدی نبوده ایم . ماه رمضان که شهر طهور ، شهر تمحیص ، ماه طهارت ، ماه شستشو است ، اما ماه شستشوی ما نبوده است . پس این شما و این هم امکانی که فراهم شده است : ماه پاکی و طهارت ، ماه تمحیص و آزمایش . اگر در این حمام رفتید ، دیگر بازی ها را کنار بگذارید ، که یک عمر بازی کرده ایم ! باید این چرکی که روی تنمان است ، قبل از اینکه شپش شود ، قبل از اینکه تیفوس شود و ما را بسوزاند ، پاکش کنیم . نگویید ما همه گناهان را نداریم که هر کس گناهی دارد و همان برای توقف و ماندن او کافی است . لازم نیست که ذنوب همه عوالم را داشته باشد . یک ماشین لازم نیست همه جایش خراب شود تا بایستد . ممکن است یک سیم از آن قطع شود و بایستد ، یا باد چرخش کم شود و بایستد ، همان طور که شیطان با یک《کبر》زمین خورد . آدم با یک《حرص》زمین خورد . پسر آدم با یک《بخل》ذلیل شد . یونس با یک《شتاب》ذلیل شد . ما که الحمد لله همه اینها را با هم داریم و احساس ندامتی هم نداریم ! 📚 اخبات ، علی صفایی حائری ، ص ۳۰ 🔰کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام علیکم و رحمه الله ✋ پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان رو تبریک میگم به همه شما بزرگواران . توصیه و پیشنهاد میکنم برنامه زیر رو در شبهای ماه مبارک ببینید .👇 قرآن و مسئله بازگشت به آن در نگاه جریان ها و اندیشمندان مختلف رمضان ۱۴۰۰ ، هر شب ساعت ۲۲ ، شبکه چهار سیما