eitaa logo
احمد حیدری
158 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
206 ویدیو
4 فایل
سلام ! گاهی برخی احادیث اهل بیت علیهم السّلام دل می برند؛ این کمترین چنین می پندارد که اگر لذّت مطالعه آن را با شما خوبان به اشتراک بگذارد، نیک خواهد بود. آدرس کانال: https://eitaa.com/Ahmadheydari12 انتقاد و پیشنهاد: @AhmadHeydari54
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پاسخ به شبهات
❗️ کمال دين در دوران پيامبر(ص) و ظهور شیعه بعد از ایشان! ⁉️ طبق آیه «الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ»، دين در زمان پيامبر(ص) كامل شد؛ اما مذهب شيعه بعد از وفات پيامبر پديد آمد، حال شیعیان چگونه خود را مسلمانان بر حق می دانند؟! ✍️ پاسخ اجمالی: این ایراد بر اهل سنت وارد است نه بر «مکتب شیعه» که در زمان پیامبر(ص) شکل گرفت. آیا اهل سنت با عقاید ویژه خود و مکاتب کلامی و فقهی خود در زمان رسول خدا بودند؟! آیا ائمه فقهی اهل سنت در زمان پیامبر(ص) بوده اند و با ایشان زندگی کرده اند و روش و مبنای فقهی خود را از ایشان دریافت کرده اند؟! چیزی که مسلم است مسلمانان عصر رسول خدا «سنی» نامیده نمی شدند، در حالی که لفظ شیعه و اطلاق آن بر دوستداران و پیروان علی(ع) به زمان پیامبر(ص) بر می گردد. کسانی که خود را پیرو سنت پیامبر می دانند، آیا می دانند که لفظ «اهل سنت» سالها بعد از پیامبر ایجاد شده؟! اهل سنت پیرو کدام سنّت هستند در حالی که از نص پیامبر در ماجرای «خلافت» عدول کرده اند؟! آنها چگونه بر منابع حدیثی خود اعتماد می کنند و سنت پیامبر را استخراج می کنند در حالی که حدیث نبوی حدود صد سال به خاطر سیاستی غلط گرد آوری نمی شد و بعد از یک قرن گرد آوری شد؟! به میراثی که از حافظه های پیران فرتوت و یا از نسلی به نسل دیگر منتقل شده چگونه می توان اعتماد کرد؟! چگونه می توان اهل سنت را پیرو سنت پیامبر دانست، در حالیکه خلفای آنها نقل احادیث پیامبر را ممنوع اعلام کردند و همه احادیثی که از ایشان مکتوب شده بود را آتش زدند و شعار آنها این بود که: «حَسْبُنا كِتابُ الله‏»؛ (کتاب خدا برای ما کافی است)، غافل از اینکه کتاب خدا را باید با سنت پیامبر(ص) و راهنمایی اهل بیت(ع) تفسیر کرد؛ چنانکه در حدیث ثقلین به آن تاکید شده است؟! ✍️ پاسخ تفصیلی: makarem.ir/maaref/l/0411796 ______________
هدایت شده از makarem.ir
🔸رفتار صحابه با یکدیگر، خلاف نظريه عدالت 🔸همنشيني با پيامبر(صلّی الله علیه وآله)، دليل حتمی پاكي و عدالت! 🔸فرار صحابه در جنگ اُحد، و منافات آن با عدالت صحابه عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در: http://mk6.ir/YeGhH 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از makarem.ir
10.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 موشن گرافـی معرفـی پایگاه اطلاع رسانـی دفتر حضرت آیت الله العظمـی مکارم شیرازی مد ظله العالی http://mk6.ir/FxXhS 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات
⁉️ عدالت همه صحابه از دید اهل سنت و قرآن آیا همه صحابه بدون استثناء عادل بوده اند؟! ✍️ پاسخ اجمالی: اکثر اهل سنّت مى گویند: صحابه همگی عادل بودند و قرآن گواه بر این معناست. اینان بعضى از آیات قرآن را پذیرفته و بقیّه را به فراموشى سپرده اند. در حالی که آیات دیگر استثناهایى براى این ادّعا ارائه مى دهند: خداوند در آیه 155 سوره آل عمران، خبر از کسانى می دهد که روز جنگ اُحد پا به فرار گذاشته و پیامبر(ص) را در مقابل دشمن تنها رها کردند. همچنین قرآن مجید در آیه 6 سوره حجرات بعضى را به عنوان «فاسق» معرّفى کرده است. آیات دیگری نیز وجود دارد که از وجود منافقان در بین اصحاب پیامبر(ص) خبر می دهند. ✍️ پاسخ تفصیلی: makarem.ir/maaref/l/0322507 _____________
هدایت شده از makarem.ir
🔸نگاهي به تاريخچه «وهابیت» 🔸محمد بن عبدالوهاب، مجدّد سلفیّه 🔸مفتیان سعودی مخالف وحدت جهان اسلام عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در: http://mk6.ir/WrEjR 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از makarem.ir
🔰 انتظارات ده گانۀ آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مجلس در برهه حاضر ضرورت پرهیز از حاشیه ها در قانون گذاری / وحدت، اولویت منتخبان ملت / پرهیز از سیاسی کاری / مجلس مستقل، عادل و شجاع / انتقاد دلسوزانه / معیشت مردم، اولویت مجلس / فرهنگ اولویت مجلس باشد / اشتغال جوانان در سایۀ جهش تولید / لزوم بررسی مسائل اقتصاد نوین / مجلس و مأموریت مبارزه با فساد‌ http://mk6.ir/HeVcF 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات
نگاهي به تاريخچه «وهابیت» ✍️ متن اجمالی: «وهابیون» در حجاز به رهبری «محمد بن عبد الوهاب» که عقاید ابن تیمیه داشت در دو قرن اخیر به وجود آمدند. عبد الوهاب كه مخالف شیعه و غالب مسلمانان در مسئله «توحید» بود با کمک حاکمان محلی و روشن کردن تعصبات قومی به نام دفاع از توحید توانست در دستگاه حکومت نفوذ کند. پیروانش هم كه بعد از او به کمک حکومت دست به تخریب قبور و غارت کربلا و سایر بلاد اسلامی زدند، افرادي متعصب و لجوج بودند و فقط به دنبال مبارزه با مسئله شفاعت، توسل و زیارت قبور بودند و به بقیه مسائل کاری نداشتند. ✍️ متن تفصیلی: makarem.ir/maaref/l/0408515 _______
هدایت شده از makarem.ir
🔸علت مخالفت برخى دانشمندان با «دین» 🔸عقائد لوتر (رهبر اصلاحات دینی در مسیحیت) 🔸تفاوت حکومت اسلامی با حکومت دینی مسیحی «قرون وسطی» عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در: http://mk6.ir/NbOkG 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از makarem.ir
🔸یک نظر فقهی درباره «کفار غیر حربی» 🔸خدا می تواند همه را هدایت کند امّا هدایت نمی کند! 🔸ممانعت خداوند از هدايت کافران، منافقان و بعضی از اهل کتاب! عناوین بالا به همراه عناوین بیشتر در: https://makarem.ir/maaref/fa/category/articles/27717 🆔 @makarem_ir
هدایت شده از پاسخ به شبهات
⁉️ زینت دادن اعمال مشرکان و مسئله عدل الهی؟! قرآن زینت دادن عمل بد کافران را به خدا نسبت می دهد؛ آیا این «زینت دادن» فریب و بی عدالتی نیست؟ ✍️ پاسخ اجمالی: خداوند این خاصیت را در «تکرار عمل غلط» قرار داده که انسان تدریجاً به آن خو مى گیرد و حس تشخیص او دگرگون مى شود؛ يعنی هنگامی كه انسان كاری را به طور مكرر انجام دهد، كم كم قبح و زشتی آن در نظرش از بين می رود؛ چنین وضعیتی در ادبیات قرآنی «تزیین اعمال» نامیده می شود. اما اينكه به خدا نسبت داده شده است به خاطر آن است كه او «مسبب الاسباب» در عالم هستى است و هر موجودى که تاثيرى دارد به خدا منتهى مى شود و اگر به شيطان يا هواى نفس نسبت داده شود به خاطر اين است كه عامل نزديك و بدون واسطه آنها هستند. و اگر گاه به صورت فعل مجهول آمده اشاره به اين است كه طبيعت عمل‏ چنين اقتضا مى كند. ✍️ پاسخ تفصیلی: https://makarem.ir/maaref/l/0411869 _____________
هدایت شده از پاسخ به شبهات
آيه محبّت‏ بسم الله الرحمن الرحیم «إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا»: (مسلّماً كسانى كه ايمان آورده و كارهاى شايسته انجام داده‏اند، خداوند رحمان محبّتى براى آنان در دل‏ها قرار مى‏دهد). «سوره مريم، آيه 96» در اين آيه شريفه بين ايمان و عمل صالح از يك سو، و نفوذ در قلب‏هاى مردم از سوى ديگر ارتباط برقرار شده است. خداوند متعال محبوبيّت عمومى را نتيجه ايمان و عمل صالح شمرده است. معنى اين جمله آن است كه با زور شمشير و اسلحه، هر چند ممكن است بر جسم مردم تسلّط پيدا كرد، ولى بدين وسيله هرگز ممكن نيست بر قلب و جان مردم سلطنت نمود و راهى به سوى دل آن‏ها باز كرد. مهمترين سرمايه رهبران جوامع مختلف، محبوبيّت در دل‏هاست. نفوذ در دل‏ها سرمايه بزرگى است، به گونه‏اى كه كارهاى مهمّ اجتماعى بدون وجود اين سرمايه و حضور مردم در صحنه‏هاى اجتماعى، امكان‏پذير نمى‏باشد. بدين جهت مشاركت مردم در امور اجتماعى، سياسى، فرهنگى و حتّى نظامى، لازم و ضرورى است. و براى جلب مشاركت مردم، نفوذ در دل‏ها و محبوبيّت اجتماعى‏ مورد نياز مى‏باشد. امام خمينى رحمه الله تا آخرين روزهاى انقلاب سلاح نظامى مهمّى در اختيار نداشت، امّا سلاحى برّنده‏تر و كارآمدتر، كه بر تمام سلاح‏هاى پيشرفته طاغوت غلبه كرد، در اختيار داشت و آن همان نفوذ در دل‏ها و محبوبيّت عمومى بود. آیت الله مکارم شیرازی، کتاب آيات ولايت در قرآن، صص:373-375. https://eitaa.com/makaremeshirazi _____________
هدایت شده از makarem.ir
📌 عمل به اندیشه های امام (رحمه الله علیه)؛ رمز خدمت به مردم انقلابی را که امام راحل بوجود آورد برخاسته از عقلانیت و الگوگیری از رهبری پیغمبر اسلام (صلّی الله علیه وآله وسلّم) در آغاز شکل گیری حکومت اسلامی بود، لذا عمل به گفتار و هدف امام، خدمت راستین به ملت و کشور است. حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی http://mk6.ir/EwEcK 🆔 @makarem_ir