✅خوش اخلاقی و بد اخلاقی وآثار شان در احادیث
🔶️امام رضا علیه السلام:
مَن تَبَسَّمَ فى وَجهِ أخيهِ المُؤمِنِ كَتَبَ اللَّهُ لَهُ حَسَنَةً؛
هر كه به روى برادر مؤمنش لبخند بزند، خداوند برايش ثوابى خواهد نوشت.
📚 دوستى در قرآن و حدیث، ص 216 ،ح 535
🔶️امام صادق عليه السلام:
قالَ لُقْمانُ لاِبْنِهِ: يا بُنَىَّ ايّاكَ وَ الضَّجَرَ وَ سوءَ الْخُلْقِ وَ قِلَّةَ الصَّبْرِ فَلا يَسْتَقيمُ عَلى هذِهِ الْخِصالِ صاحِبٌ وَ اَ لْزِمْ نَفْسَكَ التُّؤَدَةَ فى اُمورِكَ وَ صَبِّرْ عَلى مَؤوناتِ الاِخْوانِ نَفْسَكَ وَ حَسِّنْ مَعَ جَميعِ النّاسِ خُلْقَكَ؛
لقمان به فرزندش فرمود: فرزندم! از بی حوصلگى و بد اخلاقى و بی تابى دورى كن كه هيچ دوستى تحمل اين خصلتها را ندارد. در كارهايت آرام و بردبار، در تحمّل زحمات برادران صبور و با همه مردم خوش اخلاق باش.
📚 #قصص الأنبياء، ص 198، ح 245
https://eitaa.com/Akherat12
🌺💐🌺💐🌺💐🌺💐🌺💐🌺💐
با سلام خدمت تمامی اعضای محترم کانال
لطفا مطالب کانال را برای دوستان و آشنایان خود ارسال کنید باشد ان شاء الله انتشار معارف دین ذخیره همه ما در عالم برزخ و قیامت باشد.
التماس دعا
https://eitaa.com/Akherat12
🌺💐🌺💐🌺💐🌺💐🌺💐🌺💐
5.mp3
15.88M
صوت ششم مشاوره خانواده
موضوع:اهمیت زبان در خانواده
حاج آقا #دارستانی
https://eitaa.com/Akherat12
💠تاثیرات غذا💠
باید توجه بسیار به خوردن غذای حلال داشته باشیم. غذای حلال، اثرات مثبت بسیار در وجود فرد به جا می گذارد و لقمه غیرحلال، اثرات منفی بسیار با خود همراه دارد حتی از لقمه شبهه ناك باید پرهیز كرد، زیرا چنین لقمه ای نیز مانع و حجابی برای رسیدن به قرب الهی و زیارت مولا می گردد.
📚 پند نامه سعادت ( توصیه های اخلاقی و معنوی از آیت الله سعادت پرور پهلوانی(ره)
#غذا
https://eitaa.com/Akherat12
باروی سیاه.mp3
5.58M
🎵مناجات دلنشین و بسیار زیبا🎵
از حاج محمود #کریمی
توصیه می شود حتما گوش کنید
التماس دعا
https://eitaa.com/Akherat12
🔴توجه: سعی شده برخی از عبارات عربی ترجمه شود تا حد توان و وسع و فرصت...
🔷️بيان دوّم آیت الله بهجت قدس سره🔷️
بسم الله الرّحمن الرّحيم
در روايت دارد كه رفتم براى زيارت سيّد الشهداء عليه السلام ـ شب نيمه شعبان بوده يا غير آن ـ غسل كردم، شبانه رفتم براى زيارت، ديدم سفيدپوشى آمد. گفت: «انصرف»، (يعنى برگرد) آمدم و يك قدرى استراحت كردم و نمازى خواندم و دو دفعه غسل كردم رفتم براى زيارت، باز همان سفيدپوش آمد، گفت: «انصرف»، رفتم. ديگر خيلى طول كشيد تا نزديكى هاى صبح شد رفتم باز هم غسل كردم، باز هم از فرات ـ و رفتم، ديدم باز هم آمد. به من گفت: «انصرف».
گفتم: «لماذا انصرف من زيارة ريحانة رسول اللّه صلى الله عليه و آله وسلم اخاف من مصلحة بني امية اخاف ان يدركني الصبح و يعلم أنّي من زوّاره و...»
ترجمه و مفهوم :(برای چه چیز از زیارت ریحانه رسول الله صلی الله علیه و آله منصرف شوم؟به خاطر ترس از بنی امیه آیا می ترسم اینکه صبح شود و بفهمند من از زوار آن حضرتم...)
مى گويد كار به اينجا كه رسيد به من گفت:
«إنّ موسى بن عمران، استأذن ربَّه في زيارة الحسين في أربعة آلاف من الملائكة، فإذا جاء الصبح فجيء إلى زياره الحسين و زر الحسين».
ترجمه و مفهوم :(همانا موسی بن عمران حضرت موسی علیه السلام از پروردگارش برای زیارت امام حسین علیه السلام با چهار هزار فرشته اذن گرفته و زمانی که صبح شد بیا به زیارت امام حسین و آن حضرت را زیارت کن)
همين طور گذشت تا بعدا كه اذان شد و وقت نماز شد، آمدم براى زيارت. اينها همين طورند كه قبلاً بوده اند هيچ، مثل اينكه ديده اند بعد از خودشان بعد از حيات خودشان، كى آمد، بعد كى آمد، بعد كى آمد سر جاى خودشان هستند اين همين بود كه سبب شد در مراجعات براى اينكه نماز ما از پنجاه تا به پنج تا آمد همين در مراجعات مى گفت: ارجع إلى ربك واسأله التخفيف تا رسيد خمس به خمسين «ما يبدّل القول لديّ وما أنا بظلامٍ للعبيد». ق: 29.
...ادامه⬇️
https://eitaa.com/Akherat12
و از اين خيلى خيلى خيلى عجيب تر اينِ كه ما درك كرديم كه يكى از آقازاده هاى همين علماى بزرگِ معروف ما كه گفت:
«در مشهد بودم، شب در خواب ديدم كه گنبد حضرت رضا عليه السلام برداشته شد و بالا بين آسمان وزمين سريرى گذاشته شد دو نفر روى آن نشستند. در خواب فهميدم كه يكيشان «عيسى بن مريم» است و ديگرى خود «مريم» عليهاالسلام است. ديگر بيدار شدم و خوابيدم و اين قضيّه گذشت.
بعد مثل هر روز آمدم براى زيارت حضرت رضا عليه السلام از آن خواب هم كاملاً غافلم، آمدم توى حرم، ديدم كه حرم تاريكِ محض است، هيچ احدى نيست حرمى كه هميشه سر و صدا بود، هميشه شلوغ بود، هميشه روشن بود، آمدم ديدم تاريك محض است، هيچ سر و صدايى هم نيست. نگاه كردم، ديدم بله گنبد شكافته شد همان طورى كه در خواب ديده بودم كه يك سريرى گذاشته شد، و گنبد شكافته شد؛ دو نفر آمدند از آن بالا آمدند پايين رو به روى ضريح ايستادند مشغول زيارت حضرت على بن موسى الرضا سلام اللّه عليه شدند كه يكيشان عيسى بود و ديگرى مريم بود. ومن العجائب كه اينها همين زيارت وارثى را كه ما داريم، همين را شروع كردند از اول تا به آخر خواندن، و عجيب تر همين بود كه در زيارت وارثِ حضرت سيّد الشهداء عليه السلام ، بعد از حضرت ابراهيم، رفته است به موسى بن عمران و اسماعيل را ندارد.
در زيارتى كه براى حضرت رضا عليه السلام هست «يا وارث اسماعيل ذبيح اللّه » را دارد در زيارتنامه خود حضرت سيّد الشهداء جمله «اسماعيل ذبيح اللّه » را ندارد، بعد از سلام به حضرت ابراهيم عليه السلام سلام كرده به موسى بن عمران عليه السلام . مى گفت: اينها همين را كه در اين زيارتنامه حضرت رضا عليه السلام است خواندند. يعنى زيارت وارث را و از ابراهيم رفتند به اسماعيل و «اسماعيل ذبيح اللّه » را خواندند. اين خصوصيّت و غير آن همه يادم ماند، حتى اسماعيل گفتنِ اينها هم يادم ماند. و من مى دانستم اسماعيل در زيارتنامه حضرت رضاست در زيارتنامه وارثِ حضرت سيدالشهداء عليه السلام نيست، وبعد از اينكه زيارتنامه را تمام كردند دو نفرى باهم از همين راهى كه پايين آمده بودند بالا رفتند و گنبد روى هم آمد. يك مرتبه ديدم حرم روشن است و پر از سر و صدا و زيارتها، و داد و قال زوّار، كه اصلاً اثرى از آنها نبود.
ببينيد كه خود اين براى خود او و كسى كه يقين پيدا بكند به صحّت نقلش، آيا باعث يقين نمى شود؟ آيا با يقينى بودن تمام مواد و شروط و موانع وهمه چيز، ديگر جاى شك مى ماند براى مؤمن؟ پس معلوم مى شود به اينكه خلل در تصديقِ به توحيد است در آنجا خلل وارد شده است . پدر ناجورى بود به پسرش و ديگر اولادش وصيت مى كرد كه اينهايى كه متديّن اند و مى خواهند شما را متديّن بكنند، تا زور داريد، تا ممكنتان هست وجود صانع را انكار بكنيد، اگر براى شما اثبات كردند كه صانع موجود است، عالم صانع دارد، ديگر از دست اينها راحت نمى شويد ديگر نمى توانيد اينها را محكوم بكنيد.
«والسلام عليكم و رحمة اللّه و بركاته»
📚 به سوی محبوب-بیان دوم
https://eitaa.com/Akherat12