3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
علّامه راست می گوید :)) ..
[ برشی از کتاب کهکشان نیستی .. ]
_ اَلعَبْد ؛
.
اَلعَبْد ؛
احتمالاً تا الان متوجه شدید که این پیانو ؛ ورژن بیکلام آهنگ " جان ِمریم " هست . ترانهٔ این آهنگ بر
.
قول داده بودم که داستان آهنگ جان مریم رو براتون بگم ..
سالها پیش در شمال ایران ِجانمون ؛
[ گیلان ِزیبا ] مادر و دختری کشاورز زندگی می کردند .
که خب تو تمام روستا به محبت و علاقهٔ ای که به هم داشتند معروف بودند .
یه روز صبح ؛ مادر مریم که بیدار میشه و صبحانه رو میذاره و میره تو اتاق دخترش که برای صبحانه و بعتش کار در زمین برنج از خواب بیدارش کنه ؛
هر چقدر که صداش میکنه
می بینه دخترش بیدار نمیشه . .
طبیب میارن بالا سرش و طبیب بعد از معاینه به مادر مریم میگه که دخترتون از دنیا رفته . .
و سالهای سال بعد ؛ ترانه ای برای این داستان واقعی سروده میشه به نام :
" جان مریم " . .
که از زبان مادر مریم سروده شده . .
و یک موسیقی بسیار احساسی ؛ دلنشین و غمگین هست . .
و اولین بار هم زنده یاد محمّد نوری این آهنگ رو خواندند . . .
_ نویسندهٔ متن : اَلعَبْد ؛
_ اَلعَبْد ؛
.
اَلعَبْد ؛
. قول داده بودم که داستان آهنگ جان مریم رو براتون بگم .. سالها پیش در شمال ایران ِجانمون ؛ [ گیلا
و شکر بابت اینکه من یک رگه هم از بهشت ایران ؛ گیلان ِجان دارم . .
اَلعَبْد ؛
. یکی از ممبرها در پیوی از بنده خواستند که شیعه بودن مولانا رو اثبات کنم : ¹. در قرن هفتم هجری که
.
و حقیر اینم اضافه کنم که حضرت آقای شهید ؛ بشدت اشعار مولانا رو دوست داشتند و دیوان شمس رو هم تماماً مطالعه کرده بودند . .
و حتی بنده در فیلم های دیدار آقا با شعرا ؛ گاهاً دیده بودم که آقا ؛ مولانا رو با لفظ " حضرت مولانا " خطاب می کردند .
و همچنین حافظ هم سنّی نبوده و شیعهٔ اصیل بوده ؛ منتها در اون زمان شرایط جوری بوده که اگر شیعیان ؛ تقیّه نمی کردند ؛ امکان شکنجه و حتی شهادت شون هم بود!
آقا ؛ اشعار حافظ رو هم بسیار می پسندیدند و دیوان حافظ رو هم تماماً مطالعه کرده بودند .
حافظ ؛ مولانا ؛ سعدی ؛ عطار و . .
اینها میراث ادب ایرانمون هستند .
و ستاره های درخشان سحابی شعر اصیل ایرانی .
_ نویسندهٔ متن : اَلعَبْد ؛
_ اَلعَبْد ؛
.
.
• پارت ⁹ •
• #دشمن_شناسی • 🔍
صهیونیسم ؛ زیر ذره بین ِحضرت آقا ؛
_ اَلعَبْد ؛
.
6.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
حق با تو بود گر به دلت مهر من نبود ؛
یوسف که پایبند زلیخا نمی شود :))
_ اَلعَبْد ؛
.
.
•🔭 به نام خالق ِآسمانها ؛
آشنایی با رؤیایی ترین های ِخلقت ؛
• پارت ²⁸ • 🔮
اسمش سحابی خفّاش هست .
یا همون : [ NGC⁶⁹⁹⁵ ]
عکاس این عکس هم آقای مایک تایوالما هستند 📷 .
میتونید خفّاش رو خیلی واضح در عکس ببینید!
خفاشی که در عکس می بینید ؛ از سحابی نقاب شرقی داره دیده میشه 🔭 ؛
خود سحابی نقاب شرقی هم ؛ بازماندهٔ یه ابرنواختره!
یعنی ابری که از بقایای انفجار مرگبار یه ستاره بزرگ به وجود اومده :))
سحابی نقاب به شکل دایره ای هست و تقریباً ³ درجه از آسمان رو در صورت فلکی قو یا همون [ Cygnus ] پوشش میده 📋 .
سحابی ِNGC⁶⁹⁹⁵ که به طور غیررسمی اسمش سحابی خفاش هست ؛ فقط نیم درجه از آسمان رو پوشش میده!
تقریباً اندازهٔ ماه . .
و از سحابی نقاب شرقی ؛ ¹² سال نوری فاصله داره ⏳ .
که سحابی نقاب هم از زمین کوچولوی ما ¹⁴⁰⁰ سال نوری فاصله داره! 📡 .
تصویری که در حال تماشای اون هستید یه تصویر ترکیبی هست که احتمالاً با فیلتر های باند باریک گرفته شده 📷 .
که در فیلتر باند باریک ؛ تابش از اتم های هیدروژن ؛ به رنگ قرمز و تابش از اتم های اکسیژن به رنگ آبی نمایش داده میشه 🎞 .
و مثل همیشه می رسیم به عمق قدرت پروردگارمون :
| سُبحانَ اللهِ الَّذی خَلَقَ سَبعَ سَماواتْ |
#آسمان
_ نویسندهٔ متن: اَلعَبْد ؛
_ اَلعَبْد ؛
.
8.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
بسی تماشایی 🌿🤍 ؛
عرفه ؛ فرصتی برای بازگشت . .
+ استاد ابراهیمی ؛
[ استاد ما بینهایتی ها .. ]
_ اَلعَبْد ؛
.
اَلعَبْد ؛
. بسی تماشایی 🌿🤍 ؛ عرفه ؛ فرصتی برای بازگشت . . + استاد ابراهیمی ؛ [ استاد ما بینهایتی ها .. ] _
فردا عرفه ست ؛ روز مناجات عاشقانهٔ همهٔ دار و ندارمان حسین ابن علی ؛ با پروردگار عالم . . .
[ @Al_Abd7 ]بیکلام ؛_۲۰۲۶_۰۵_۳۱_۲۱_۵۶_۲۷_۹۲۷.mp3
زمان:
حجم:
3M
.
شنیدنی ست . . .
#بیکلام
_ اَلعَبْد ؛
.