اَلعَبْد ؛
فکت ⁸² : دهه شصتی ها با ما بسیار متفاوت هستند .
اگر اذیتتان کردند چیزی نگویید .
درکشان کنید .
چون ممکن است روزگاری بیاید که ما دهه هشتادی ها هم برای فرزندانمان متعصب و غیرقابل درک باشیم .
اَلعَبْد ؛
فکت ⁸² : دهه شصتی ها با ما بسیار متفاوت هستند .
فکت ⁸³ : امیدوارم برای فرزندم طوری باشم که سلول به سلول اش را درک کنم .
و یقین دارم اگر خدا بخواهد همینگونه خواهد شد .
من از ۱۴ سالگی ام در زمینهٔ کودک و فرزند پروری مطالعه داشتهام ولی
باز هم فرزند چه در سنین کودکی ؛ چه نوجوانی و چه جوانی
نیازهایی دارد که در هیچ کتابی نوشته نشده
و به خاطر همین هم هست که برای او
لیستی بلند بالا
از آرزو های خود [ آرزو هایی که تماماً مستلزم رفتار والدینم بوده نه آرزوهای مادی ] در سنین مختلف از اوایل نوجوانی تا اوایل جوانی آماده کردهام .
امیدوارم روزی به کارم بیاید .
اما نه از روی ترحم به او
بلکه از روی درک او
بلکه از روی شناخت او که جلوه ای از من است .
اَلعَبْد ؛
فکت ⁸⁴ : رشد دادن یک انسان عظیم ترین بنایی ست که میتواند در هستی ساخته شود .
و یک مهندس ، همیشه برای ساختن
اشتیاقی وصف ناپذیر دارد .
اَلعَبْد ؛
.
• پارت ¹⁷ •
• #دشمن_شناسی • 🔍
صهیونیسم ؛ زیر ذره بین ِحضرت آقا ؛
_ اَلعَبْد ؛
.
عاشق این ویدئو های تمیزکاری ام ولی چون وسواسی ام همیشه سرش حرص میخورم .
که مثلاً چرا اون دونه ریزه رو که من رو زمین دیدمش و جارو نزد ؟!
شعری که صبح گذاشتم رو
یه سری تغییرات بهش دادم .
و عطر و بوی شهدا گرفته ؛
و دوباره میذارمش . .
.
نشد که مادر زیبای دخترت باشم!
نشد که مال تو باشم ؛ که همسرت باشم . .
اگر چه یک زن ام اما در عشق تو ؛ مَردم!
نشد که سینه سپر کرده ؛ لشگرت باشم . .
تمام حسرت من وقت گریههای عمیق :
نشد بغل بگشایی و در برت باشم!
نشد کنار تو باشم ؛ مراقبت باشم!
نشد که دور و برت ؛ مثل مادرت باشم!
اگر شکسته دو بالم ؛ فدای پروازت!
نشد برای تو هم بال و هم پرت باشم .
ضمیر مالکیت بعد نام تو ؛ رؤیاست . .
نشد که همنفسِ روز محشرت باشم .
وطن ، برای من آغوش توست ؛ اما آه !
نشد برای تو مانند کشورت باشم . .
تمام باور من ، سهم توست ! اما من ؛
نشد که قلب تو باشم ، که باورت باشم .
منی که شهرهٔ شهرم به حُسنِ یوسف وار
نشد ز فرط خجالت که دلبرت باشم . .
نیاز نیست لزوماً که ماه باشم من !
برای بنده که کافیست اخترت باشم . . !
اگر چه عاشق صوتم شدند استادان ؛
نشد که حین تلاوت ، برابرت باشم . .
و چشم من که به جز تو ، ندیده مردی را !
نشد که عشق نخستین و آخرت باشم . .
کنار پهلوی تو ؛ بوی خون رسیده به من
نشد که پیش تو باشم ؛ معطّرت باشم . .
شنیدهام که تو بوسیدهای شهادت را !
نشد که در کفنت ؛ کنج پیکرت باشم . .
سپردی آرزویم را به زیر سنگ لحد ؛
نشد علی بشوی تا که کوثرت باشم !
_ شاعر : اَلعَبْد ؛
_ به وقت ِ: ¹⁴⁰⁵/⁰⁴/⁰⁶
سروده شده در نیمهشبی که عطر عجیب خوشبویی به مشام میرسید !
#غزل
[ کپی راضی نیستم ؛ فرهنگ حسنهٔ فوروارد ]
_ اَلعَبْد ؛
.
اَلعَبْد ؛
. نشد که مادر زیبای دخترت باشم! نشد که مال تو باشم ؛ که همسرت باشم . . اگر چه یک زن ام اما در عشق
با احترام ؛
تقدیم به همهٔ همسران شهدا
علیالخصوص همسران شهدای جنگ رمضان و جنگ ۱۲ روزه . .