🔅قرآن زنده است،دیشب انگار روضه خواند!
دیروز روز آغاز نهضت امام حسین و حرکت از مکه به سمت کربلاء بود و دیشب رسیدم به آیات سوره مبارکه اسراء! آیه اول...
شاید روضه قرآن برای حسین علیه السلام چنین بود ...
❤️سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى *”الْکربلاء”*!!!
❤️ الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا!!!
❤️إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِير!!!
ُ
ﻣﻨﺰّﻩ ﻭ ﭘﺎﻙ ﺍﺳﺖ ﺁﻥ [ ﺧﺪﺍﻳﻲ ] ﻛﻪ ﺷﺒﻲ ﺑﻨﺪﻩ ﺍﺵ ] ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﺴﺠﺪﺍﻟﺤﺮﺍم ﺑﻪ ”کربلا” ﻛﻪ ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻧﺶ ﺭﺍ ﺑﺮﻛﺖ ﺩﺍﺩﻳﻢ ، ﺳﻴﺮ [ ﻭ ﺣﺮﻛﺖ ] ﺩﺍﺩ ، ﺗﺎ [ ﺑﺨﺸﻲ ] ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﻱِ [ ﻋﻈﻤﺖ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ [ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻴﻢ ; ﻳﻘﻴﻨﺎً خداوند ﺷﻨﻮﺍ ﻭ ﺩﺍﻧﺎﺳﺖ
❤️خدایا چه سیری دادی ...
چه آیات عظیمی را نشان دادی!
و چگونه دیدی و شنیدی تو و حسین آن آیات عظیم را .....
حسین ، علی اکبر ، علی اصغر ، عباس ، زینب ، قاسم ، حر و.... چه آیت الله های عظمایی...
🌷واقعن سبحان الله! سبحان الله!
◽️با قرآن انس بگیریم ، یعنی با او دوست باشیم! او هم با ما دوست خواهد شد!
https://sapp.ir/Alamesorkh
https://eitaa.com/Alamesorkh
خلاصه اتفاق ...
شش سال مدیریت ناکارآمد و غلط و چشم دوختن به آمریکا و به اوج رسیدن ناکارامدی در چند ماهه اخیر و ناراحتی شدید مردم از وضعیت موجود و مدیریت ناکارامد ...
یک همایش در مدرسه فیضیه علیه این نحوه مدیریت.
یه برگه آ۴ در این همایش...
بزرگکردن همان برگه آ۴ توسط رسانه ها و شخصیت های حامی مدیریت ناکارامد دولت فعلی...
ترس سازمانها و شخصیت ها از همان برگه آ۴ و محکوم نمودن آن! در نتیجه بزرگ شدن یه موضوع بی اهمیت به جای مساله اصلی...
این یعنی تکرار همان فریب های این چند سال.. برای فراموشی مسائل مهمتر...
به این میگویند مدیریت فریب رسانه ! بر عمرو بن عاص لعنت!
فقط یه نکته آنهایی که در این موضوع و سایر موضوعات مشابه فریب خوردند را حواستان باشد هر چند ”بزرگ” باشند!!
خیلی اظهار عشق و علاقه می کنیم به خدا و اهل بیت ، از بودن در کنار اونها لذت می بریم و انرژی می گیریم ، برای حاجت های خودمون اونا رو واسطه می کنیم ...
اما واقعن ما چقدر اهل بیت رو دوست داریم ؟ و آیا همین اندازه کافیه ؟!که بریم و لذتی ببریم و دوست داشته باشیم ؟! متاسفانه حقیقت تلخی وجود داره و اون هم اینکه بین اون چیزی که می نمایانیم با اون چیزی که هستیم فاصله زیادی وجود داره ، یعنی ما اظهار عشق و علاقه زیاد می کنیم اما این عشق عمق نداره ..
چرا می گم عمق نداره ؟ چون ریشه علاقه باید در مقام تصمیم و عمل نمودار بشه که متاسفانه در عمل ما چیز دیگه ای از آب در میاییم! چرا ؟ چون در دل ما تنها علاقه به اهل بیت نیست علاقه های دیگه هم هست که اونها چالش ایجاد می کنه ...
یک سری علاقه های دیگری که وقتی که قراره کاری کنیم یا تصمیمی بگیریم ، در اون کار و تصمیم ما ، بین علاقه ها چالش ایجاد میشه ، ممکنه تلخ به نظر برسه اما میزان واقعی علاقه ما به اهل بیت میزان سرمایه ای است که ما حاضریم در عمل برای راه اونها بدیم ...
در نظر اغلب ماها عشق به اهل بیت در حداقل های سرمایه گذاری تعریف شده ، یعنی ما فکر می کنیم همین اندازه که برای اهل بیت مناسکی عبادی رو انجام بدیم و یا اینکه بریم زیارتشون و نماز و زیارتی و سلامی به اونها بدهیم این یعنی حداکثر عشق به اهل بیت! اما متاسفانه بعضی از ماها دور همون ضریح و یا کمی اونور تر از حرم توی رفتارمون با دیگران ! توی بازار ، توی تاکسی ، توی نوع پوشش ، توی نگاه ها ، توی کمک کردنامون توی وقت گذاشتنامون و... در عمل نه سبک اهل بیت بلکه سبک خودمون رو داریم!
یعنی واقعن واقعن ما باورمون شده حرم امام رضا علیه السلام یعنی همون چند هزار متر صحن ها و رواق ها ، حرم امام حسین علیه السلام یعنی بین الحرمین و...! و بقیه دنیای ما حرم خودمون هست نه حرم اونها! حداکثر بعضی مواقع اونها رو به حریم خودمون راه می دهیم !
در حالی که بالاترین درجه عشق و محبت به اهل بیت جاییه که عشق اهل بیت به حریم دل به معنای محل خواستن ها و نخواستن ها وارد بشه! محبت عمیق یعنی محبتی که ریشه در زمین اهل بیت داشته باشه ، هسته اش از اونها باشه ، با اونا جوونه بزنه ، تنه ها و برگ ها و میوه هایش ...همه و همه از اونها باشن اما ما می خوایم زمین و هسته و ...خودمون رو داشته باشیم و در نهایت تبرکن برای اینکه میوه درخت پر بار باشه پارچه سبزی دور شاخه های این درخت بپیچیم! به عشق اهل بیت!
ما برای حسین علیه السلام اشک و عزاداری می کنیم اما خیلیامون حاضر نیستیم حسینی زندگی کنیم ! چون حسینی و علی وار و زهرایی زندگی کردن یعنی لگد زدن به خیلی از خواسته هامون که در تضاد با سبک اهل بیته و ما عمیقا اون خواسته ها رو پذیرفته ایم و حاضر نیستیم از اونها هم کوتاه بیایم!
ما همین کسایی هستیم که برای قاسم و علی اکبر گریه می کنیم اما اگر بچمون ، برادرمون گفت می خوام برم رزمنده بشم برای اسلام شهید بشم بهش می گیم بشین سر جات ...نشو! یا از عشق امیرالمومنین می ترکیم اما اگه کسی بهمون بگه منم می خوام برم عالم دین بشم میگیم احمق نشو بچسب به زندگیت! می خوای بری شیخ بشی!
بابا ما همین هستیم ! هزار و چهار صد سال برای اهل بیت گریه می کنیم ! هزار و صد سال هم فرزندش رو تنها گذاشته ایم! ما دوست داریم زائر و عزادار امامی باشیم که خود ساخته ایم! ما دنبال آرامشیم! دنبال آسایش ! امام ما همین هاست! اشک و آه و عزا و زیارت رو هم چون به ما آرامش می دهند خب حالا باشه! اما اگه قرار باشه به زحمت بیفتیم ، ایثار و صبری کنیم نه..
میزان علاقه ما به اهل بیت میزان تطبیق زندگی ما بر گفته ها و دستورات اهل بیت و قرآن است ! هر اندازه "آمادگی" برای گذشتن از خواسته ها و یا نفرت های شخصی خود برای چیزی که خدا خواسته داشته باشیم عشق ما به همان اندازه است .
گفتم آمادگی برای اینکه بدونیم در حال " شدن " هستیم ، هیچ کس رو نمیشه از بیرون قضاوت کرد به صرف ظاهرش و گفت این بی ارادته ، ممکنه حالش از بی اطلاعی بوده باشه اما با دونستن راه صحیح آمادگیش برای ”شدن” از بقیه بالاتر باشه ...
https://sapp.ir/Alamesorkh
https://eitaa.com/Alamesorkh
سواری راهزن راهش بست و مالش غارت کرد و گردی بر چشمانش پاشید تا کور شود ، راهزن رفت و او ماند و بیابان و بار خالی ، دلی پر از کینه داشت و یک خنجر در خورجین !
از قضا طبیب شهر از راه او گذر میکرد چون ناله وفریاد و ناسزاهایش شنید سویش شتافت تا درمان کند !
نزدیکش شد هر چه گفت طبیبم دردت برادر چیست تا درمان کنم؟!
گوش مرد کور پر بود از فریاد و فحش هایش و فرصت شنیدن نبود ! همین که دانست کسی بر او نزدیک شده ، خنجر از خورجین کشید و بر او تاخت!
مرد کور از کینه دزد ، طبیب را بکشت!
#فسادستیزیِغلط
#نقد
#بصیرت
#حکایت
https://sapp.ir/Alamesorkh
https://eitaa.com/Alamesorkh
هست یادتان ، ای مردمان! ای دوستان ! بچگی مان ، دبستان ، لابه لای درسهامان ، بود یک داستان ، داستانِ آن دروغگو که بود چوپان!؟!
بود در آن داستان ، چون گفت دروغِ فراوان چوپان ، نشنیدند فریادش وقتِ هجومِ گرگان و نماند یک دانه از آن گوسفندان.
پرسیدم از اهل سامان ، از آن داستان ،که گوسِفندان برای مردمان بود یا برای چوپان ؟! گفت : برای مردمان!
آمد خاطرم این بیان ، " طعمه گرگ شد گوسفندانِ آن مردمان که ترسو دروغگویی کردند چوپانشان ! "
#انتخاب #مسولیت #شجاعت #صداقت #عقلانیت #مسئول_ترسو #مسئول_دروغگو #حکایت #داستان_سامان #چوپان_دروغگو
https://sapp.ir/Alamesorkh
https://eitaa.com/Alamesorkh
از نصایح امام صادق علیه السلام به شاگردش هشام :
ای هشام کسی که سه چیز را بر سه چیز غلبه دهد گویی بر از بین بردن عقل خود یاری کرده ...
کسی که نور تفکر خود را با ”آرزوی بلند” تار کند
کسی که بزرگی حکمتش را با ”سخنان کم ارزش” محو کند ،
کسی که نور عبرتش را با ”شهوات نفسش” از بین ببرد .
چنین شخصی گویی هوای نفسش را بر از بین بردن عقلش یاری کرده و هر کس عقلش از بین رفت دین و دنیایش فاسد خواهد شد .
اصول کافی- دارالحدیث- جلد ۱ صفحه ۳۶
☀امام صادق علیه السلام :
فرمانبرداری از والی عادل عزت حقیقی است .
طاعة ولاة العدل تمام العز
کافی(ط.دارالحدیث)ج۱.ص۴۱
🌷حدیث شریف در کنار تصویر زیبای رهبری
🔵اینستاگرام :
@saeed.alef313
واقع بینی و واقع نبینی!
کسی که عینک رنگی به چشم داره واقعیت مناظر بیرون رو درست درک نمی کنه ! همه رو به یه رنگ خاص می بینه و نگاهش از واقعیت دچار اختلال شده !
عینک های ما نفرتهای ما ، لجاجتهای ما ، دوست داشتنی های ما ، منافع ما ، حزب ما ، قبیله و قوم و نژاد ما و... می تونن باشن ...
تنها کسایی قادر خواهند بود واقعیت را همانطوری که هست ببینند که هیچ عینکی بر چشم نداشته باشند نه رنگی ، نه دوربین ، نه نزدیک بین و نه آستیکمات! یعنی کسانی که نگاهشان " خالص " باشه ...
و خالص شدن نگاه دست نمی دهد مگر با ایمان و تقوا ... تقوا یعنی انجام دادن واجب و ترک حرام ..
هر میزان که تقوای ما بیشتر باشه نگاه ما خالص تر خواهد بود دید ما وسیع تر و مناظر بیشتری را درک می کنیم و واقعیت ها را بهتر و بیشتر می فهمیم ... هر میزان که خواسته های ما بیشتر مطابق با خواست خالق عالم باشد نگاه ما به پیرامون خودمان ، حوادث و اتفاقات و اشخاص و جامعه و ... واقع بینانه تر خواهد بود ....
گناه و ظلم مثل یک عینک می مونه که جلوی دید ما رو می گیره ، یا موجب غفلت ما از واقعیت ها میشه یا کتمان و لجاجت با اونها ... گناه هر چی بیشتر باشه باعث میشه ما واقعیت های کمتری از اطراف خودمون درک کنیم حتی اگر حسشون هم کنیم با رنگ های کاملا غیر واقعی و گاهی بر عکس اونها رو می فهمیم ! حتی اگر اون واقعیت به بزرگی قرآن و یا پیامبر (صلوات الله علیه و آله) باشه !
در نگاه قرآن بین دیدن واقعیت های زندگی و تقوا یه رابطه جدایی ناپذیر هست ... پس لازمه قبل از قضاوت کردن و نظر دادن در مورد کسان دیگر یا چیزهای دیگر ، اول نگاهی به درون خودمون بیندازیم! قبل از اصلاح خود باید بدونیم که ممکنه عکس العمل های ما در مقابل واقعیتی که داریم در موردش حرفی می زنیم یا اقدامی می کنیم غلط و غیر واقعی باشن ...
وقتی دچار اختلال در نگاه شده باشیم ممکنه سیاه رو سفید و یا سفید رو سیاه ببینیم!
☀أَ فَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلٰهَهُ هَوَاهُ وَ أَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَى عِلْمٍ وَ خَتَمَ عَلَى سَمْعِهِ وَ قَلْبِهِ وَ جَعَلَ عَلَى بَصَرِهِ غِشَاوَةً فَمَنْ يَهْدِيهِ مِنْ بَعْدِ اللَّهِ أَ فَلاَ تَذَكَّرُونَ ﴿23جاثیه﴾
آيا ديدى كسى را كه معبود خود را هواى نفس خويش قرار داده و خداوند (بواسطه گناهان خودش) او را با آگاهى (بر اينكه شايستۀ هدايت نيست) گمراه ساخته و بر گوش و قلبش مُهر زده و بر چشمش پردهاى افكنده است؟! با اين حال چه كسى مىتواند غير از خدا او را هدايت كند؟! آيا متذكّر نمىشويد؟!
این حرف ها شعار نبود خودتان برای تامل بیشتر مراجعه فرمایید به آیات مرتبط با این موضوع :
بقره : 7 ، 18 ، 26 ، 88 ، 171 - نساء : 78 - مائده 71 - اعراف 100 ، 101 ، 179 - انعام ، 25 ، 46 ، 36 ، 43، 110 - انفال 48 ، 65 - هود 20 - رعد 33 - کهف 57 ، 101 - حج 46 - نمل 4 - غافر 35 - فصلت 44 - جاثیه 23 - احقاف 26 - محمد 16 - حشر 13 -منافقین 3 ، 7
https://sapp.ir/Alamesorkh
https://eitaa.com/Alamesorkh
در آیه 29 سوره مبارکه فتح برای پیامبر (ص) و یاران حضرت خصوصیاتی ذکر می فرماید(محمد رسول الله و الذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم...)
در این خصوصیات دو دسته شاخصه وجود دارد یکی شاخصه سیاسی و دیگری فردی ، که بین این دو, آیه شریفه شاخصه سیاسی یاران حضرت را مقدم بر شاخصه فردی آنها آورده که خود می تواند دال بر مهمتر بودن آن از جنبه "شناخته شدن" باشد .
نکته ای داخل پرانتز عرض کنم که در آیه مذکور مقصود از کافر به استناد آیه 73 توبه(جاهد الکفار و المنافقین و اغلظ علیهم) ، هم کافر به معنای خارج از مذهب اسلام را در بر می گیرد و هم منافقین که اسلام را به ظاهر پذیرفته اما در واقع با اسلام و مومنین دشمنی دارند ، چون در آیه مذکور به پیامبر امر میشود که با هر دو دسته کفار و منافق در جنگ باش.
نکته دیگر مشهود در آیه ضرورت داشتن فهم سیاسی است:
در آیه شریفه حکم در ستیز بودن و دوست بودن بیان شده است اما در مسائلی که موضوعات اون در عالم حقیقی و خارجی وجود دارد (یعنی یک مساله ذهنی و قلبی صرف نیست ) عمل به حکم تنها با فهم حکم محقق نمیشود . شما برای عمل به حکم نیاز به فهم مصادیق و موضوعاتی دارید که بر این حکم تطبیق می کند یا نمی کند . و در هر موضوعی به نسبت حکمی که در شریعت برای آن بیان شده است عمل می کنید.
از جمله در آیه مذکور شدت با کفار و منافقین و محبت با جبهه خودی بیان شده اما کار با همین فهم حکم تمام میشود ؟! خیر ، اینکه کافر و منافق چه کسان، کشور ، جبهه فکری و سیاسی و ...در حال حاضر هستند ؟ اینکه جبهه خودی چه اشخاص و گروه ها و تفکراتی هستند ؟ همه اینها نیاز به فهم میدانی از صحنه سیاسی اجتماعی جامعه مومنین دارد تا با شناخت این اشخاص و جریانات بتوانیم علیه کسان یا جریاناتی که مصداق کافر و منافق هستند شدت عمل و زاویه داشته باشیم و با کسان یا جریاناتی که مصداق جبهه خودی و مومنین هستند بیشترین محبت ، انسجام و پیوستگی رو داشته باشیم . کسی که می گوید من #سیاسی نیستم یا کاری به #سیاست ندارم چنین شخصی نمی توند به صرف اینکه #قرآن را تلاوت می کند یا صوت و لحن یا حتی تفسیر و تبیین می کند ادعا کند که به آیه مذکور عمل کرده است و داخل در یاران حضرت است ، واضح است که به صرف دانستن حکم ، به حکم عمل نکرده ایم حتی اگر عالم دهر باشیم ، همانطوری که به صرف اینکه من رساله عملیه را حفظ کنم نماز خوان نمی شم و به حکم خدا بر نماز خواندن عمل نکرده ام.من وقتی به وظیفه خودم عمل کرده ام که هم بدانم نماز چیست و چطور خوانده میشود و هم واقعا بروم و نماز را بخوانم!
🔘ادامه دارد ان شاء الله
#حزب_الله
https://www.instagram.com/p/CGxBWj2p32j/?igshid=ztatlph00fza
پرسپولیس و تراکتور
تصویر بالا برا بازی قبل این دو تیمه، وقتی که مردم معترض تبریز به تیم پرسپولیس با سنگ اعتراض خودشون رو نشون دادند، و چندتا علی کریمی برای اینکه اعتراض مردم به سر گل محمدی و بازیکنان پرسپولیس نخوره دستشون رو گرفتن بالا سر اونها! چرا از مردم فرار میکنید؟!چرا وا نمیسید صدای اعتراض مردم رو بشنوید؟!🙄
https://eitaa.com/Alamesorkh
⚪️آنها که حامی پهلوی و حکومت شاهنشاهی هستند، گمان می کنند چنان که حکومت مصدق را با عربده کش ها ساقط کردند می توانند با جمهوری اسلامی هم چنین کنند.
⚪️آنهایی که غربگرا و نوکر استکبارند گمان می کنند با حمایت آمریکا و صهیونیست بین الملل چنان که حکومت های طالبان و صدام و آلنده را ساقط کردند می توانند جمهوری اسلامی را هم ساقط کنند!
⚪️هنرمندان و سلیبریتی ها هم گمان می کنند با حمایت چهره های بین المللی می توانند موفق شوند، چنانکه در جشنواره های بین المللی با دوپینگ آنها برنده فلان جایزه و کاپ میشوند!
همه این حمایت ها هست، برای همین شدت توهم در آنها شکل گرفته که جمهوری اسلامی ساقط میشه! آنها به قدرتها و پشتوانه های خود ایمان دارند، منتها مشکل اینجاست که اینها همه ضعیف اند، ضعیف تر از آنی که پشتوانه اصلی دنیایی یک حکومت یعنی مردم را کنار بزند، یا قدرت مردمی را با خود همراه کند.
ضد انقلاب روی تحلیل متوهمانه خود گمان می برد که اگر عده ای در فلان انتخابات شرکت نکردند، مشروعیت جمهوری اسلامی ساقط شده، و مردم با آنها همراه هستند، با مغالطه ای که برای خود می چیدند همه معترضین را برای خود مصادره می کردند! اعتراضات اخیر نشان داد گزینه ساقط کردن جمهوری اسلامی هیچ وزانتی بین مردم ندارد، و اعتراض هر چقدر خشن تر باشد، در بین مردم کم بها تر هست.
سرخوردگی از عدم همراهی مردم را با دو چیز می خواستند جبران کنند، خشونت و پروپاگاندا. یعنی سلاح اصلی این جریان رعب و ترس بوده و هست. تلاقی نیروهای عربده کش، سلیبریتی ها و امکانات آمریکا و غربی ها دقیقا در همین نقطه هست، رعب! غافل از اینکه نیروی ترس، در جمهوری اسلامی اثر ندارد ...
إِنَّمَا ذَٰلِكُمُ الشَّيْطَانُ يُخَوِّفُ أَوْلِيَاءَهُ فَلَا تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ
«تنها این شیطان است که میترساند دوستداران خود را، شما مسلمانان از آنان بیم و نداشته باشید و از من بترسید اگر اهل ایمانید. آل عمران ۱۷۵»
یک مقایسه غلطی که میشود در اعمال خشونت هست، می گویند اگر اغتشاشگران پلیس را میزند ، پلیس هم اغتشاشگران را میزند!
مسأله در اعمال کردن یا نکردن خشونت نیست، مسأله این هست که در جامعه، جامعه مومن یا کافر ، تا وقتی که انسان اختیار دارد و می تواند مرتکب جرم شود و به حق خصوصی یا عمومی تجاوز کند، این خشونت برای بازدارندگی و مجازات از ناحیه حکومت ها بوده، هست و خواهد بود. پس تفاوت در اعمال خشونت به نحو مشروع و غیر مشروع هست، اینکه چه کسی حق اعمال خشونت دارد و چه کسی حق ندارد. پلیس و نیروی امنیتی بر اساس تعهد و وظیفه ای که دارد در قبال جامعه و ارزش های آن جامعه، حق اعمال خشونت برای حفظ نظم،انضباط و امنیت دارد، و این حق بسته به موقعیتهای مختلف و به تناسب خطری که جامعه را تهدید می کند، از تذکر و جریمه تا قتل شخص مهاجم و مجرم وجود دارد. اما شخصی که ادعا دارد معترض است، به پشتوانه چه قانون و تعهدی اعمال خشونت می کند؟!
با توهین و فحش میگه «خاک تو سرتون ، کاری کردید آدم از نماز خواندن بین همکاران خجالت بکشه، زن چادری نگاه چپ چپ بهش بشه! »
این نگاه از دین هیچی نفهمیده، دنبال کاپ اخلاق گرفتن از این و اونه! اگه قرار بود دینداری با به به و چه چه باشه که خدا برا پیامبراش بیشتر ردیف میکرد!
دانشجوهای دانشگاه شریف فحش رکیک جنسی در تظاهراتشان میدهند!
اون از لیدر کم سوادشان علی کریمی ، اینم از مثلا نخبه هاشون!🫤
این به ما میفهمونه پدر، مادر، ماها، شریفی شدن افتخار نداره، شرف داشتن افتخار داره. یکم هم در کنار شریفی شدن باید به فکر شرف داشتن باشیم!
۱۰ مهر ماه، روز پیوند دانشگاه و چاله میدون نامگذاری شد!
#دانشگاه_شریف
#فحش_رکیک !
https://eitaa.com/Alamesorkh
چند واقعیت درباره فتنه ها...
🔵خاصیت فتنه ها این هست که حقِ واضح یا ظلمِ واضح نیست، فضا صفر و صدی نیست. گاهی در جبهه حق یا منسوبان به حق، اتفاقی، حادثه ای ، نقصی هست ( به دلایل مختلف), در فتنه همان نقطه خودش را نشان میدهد، ایجاد تردید می کند، اصلی و فرعی ها را به هم میریزد، برای کسانی که نگاه کلی و جامعی ندارند، دلهای قرص و محکمی ندارند، گاهی لایه های زیرین و خفته انحراف در آنها هست، همین اتفاق یا بهانه و بهانه ها، مرض های قلبیِ قبلی! را تحریک می کند، زخم باز میشود، تعفن ها بیرون میریزد! اما همیشه برای مومنین و دلهای پاک، نوری هست که آنها را هدایت می کند و باعث میشود در هر مسأله ای درست رصد کنند، تشخیص دهند، تفکیک کنند، از حد آن مسأله خارج نشوند(مضمون روایت و آیات)
باید گشت و عمود و زنجیره ولایت و اهل ولا را پیدا کرد، بخدا در سپاه علی هم اشعث بن قیس ها بودند! باید گشت و مالک و عمارها را پیدا کرد!
🔵فتنه وقت تمرین نیست، وقت امتحان هست، برای اینکه مومن صادق و دروغگو مشخص شود (آیات ابتدایی سوره عنکبوت, و مضمون روایات) پس هم وقت سقوط هست، هم وقت صعود!
🔵عنصر ضد حق هم همیشه تاریخ برگ برنده فضاسازی، جوسازی، رسانه و ..داشته و دارد. پس باید مواظب بود مقهور فضاسازی نشویم، باید با تامل رفتار کرد، ترس هم نباید به خود راه داد. باید از قبل یاد گرفته باشیم اعتقادات قلبی خود را استوار به استدلالات عقلی کنیم، چنین شخصی در فتنه احساس تزلزل نمی کند، فتنه برای او مثل تکان گهواره است!
🔵همیشه در فتنه ها، همه چیز از قبل برنامه ریزی شده نیست ، گاهی تلاقی اشرار بر اساس زمینه های شر و نواقص در افراد مختلف هست، جرقه ای زده میشود در جایی، میان چند خار یا علف هرز ، آتشی فوران می کند ، می سوزاند، ممکن است به باغ و جنگل سرایت کند، باغ برای سوختن نبود، اما مجاورت با فتنه دامن او را هم میگیرد، مواظب مجاورت های ایمان سوز باشیم! این مجاورت ها می توانند دل بستگی ها، یا عقده ها و خشم ها باشند.
⚪️اما میوه های فتنه...
برای مومن رشد
برای منافق سقوط
برای افراد عادی ، ترس، اضطراب، ضرر
برای خردمندان عبرت و تامل و تعمیق
برای جنبه مادی جامعه تخریب ،حزن ، سکون، سیاست زدگی
برای دشمن، فرصت ضربه
🔴تصمیم ما برای بعد از فتنه می تواند تصمیم برای عمق بخشیدن به ایمان و اعتقاد خودمان و بعد در صورت امکان دیگران باشد.
💐خدایا خودت نگهمون دار!
https://eitaa.com/Alamesorkh
تا دیروز فکر میکردم مهاجرت دانشجوهای شریف به خارج از کشور فرار مغز هاست!
اما دیروز فهمیدم فرار یه جاهای دیگه ای
هست!
https://eitaa.com/Alamesorkh
با دقت و تأمل بخوانید ....
-تقوا، یعنی میزان تواضع ما در مقابل حق!
-میزان عقلانیت ما، میزان تواضع ما در مقابل حق هست!
»نتیجه۱، عقلانیت، نتیجه تقواست!
»نتیجه۲، رشد عقلانی، دیدن حقایق بیشتر را به همراه دارد. در نتیجه زمینه برای امتحان های مهمتر و بزرگتری از حق بوجود می آید، که اگر تواضع کردیم، بر تقوا باقی مانده ایم، و البته رشد هم کرده ایم.
«عقلانیت و تقوا، دو نیرویی هستند که از هم بطور متقابل تاثیر می پذیرند.»
عکس این معادله هم هست، رابطه بین تکبر بر حق، با کفر و نفاق و انحراف.
https://eitaa.com/Alamesorkh
خب دیگه کم کم ظاهراً نمایش بسه، رهبران اغتشاشگران منتظر سوت باشند برای رفتن به لونه! پروژه تموم شد.
، دو روز دیگه هم دو تا دوزاری بلند میشوند، هزارتا فحش به امت حزب الله بار می کنند تا از اغتشاشگران کف خیابون امروز رای بگیرند!🫤 با این ادعا که میخواهند تحریم ها رو بردارند! اینها هم اونها رو قهرمان دیپلماسی می دونن! و دوباره امتیاز دادن و هی دوباره! چرخه تولید تحریم و رفع تحریم و امتیاز دادن!
استکبار و استحمار!
خنثی سازی این چرخه باطل، با ایران قوی ان شاءالله انجام خواهد شد.
یک سری هم هستند که با توجیه «بچه شتر» شدن، کشیدن کنار و ساکت نشستن که یه موقع نه سواری بدن، نه شیر!
با سکوتشون هم سواری میدن، هم دوشیده میشن، هم ....!
بارها توسط افراد به ظاهر موجه، بخصوص در سطح خواص با این استدلال غلط مواجه بوده ایم. غرض مولی در این گفته « ندادن امتیاز » هست. وقتی از سکوت عده ای بهره برداری میشه، میتونه مصداق سواری دادن باشه.
اگر «کناره گرفتن» در فتنه، مقصود حضرت بود، پس خود حضرت وسط فتنه های جمل و صفین و نهروان چه می کرد؟! ، عمار و مالک چه می کردند؟! فاطمه زهرا وسط فتنه خلافت چه می کند؟! حضرت امیر خودشان حتی در فتنه های سه خلیفه اول کناره نشین نبودند! معنایی که بعضی از «بچه شتر» در فتنه ها دارند، تطبیق با بهانه های امثال ابو موسی اشعری دارد! وقتی که در زمان حضرت امیر والی کوفه بود ، حضرت برای تجهیز سپاه جهت مقابله با سپاهیان جمل به او فرمان تجهیز سپاه از کوفه کرد و او اعلام کرد که در فتنه ها باید کناره گیری کرد!
آنگاه که علی(ع) دومین بار عبدالله بن عباس و مالک اشتر را برای تجهیز سپاه به کوفه فرستاد ابوموسی با استناد به حدیثی که خود از پیامبر(ص) روایت میکرد اوضاع را به فتنهای تشبیه کرد که میباید مردمان تا روشن شدن حقیقت چون پیکرههای بیجان بر جای بمانند! (تاریخ طبری ج۴ ص ۴۸۲)
https://eitaa.com/Alamesorkh
🔵حق کدام طرف است و باطل کدام طرف، را نمیشود با روایت های ناقص و جزئی فهمید، برای تشخیص باید دید جامع داشت.
می توان با نواقصی که در اشخاص یک جبهه هست، با رفتار برخی افراد از یک جبهه موافق نبود، اما در عین حال از آن جبهه دفاع کرد. ببینید در سپاه امیرالمومنین همین کسانی بودند که بعد ها خوارج شدند! بخشی از بیعت کنند گان با ایشان هم همان کسانی بودند که در جمل مقابل ایشان ایستادند!
در مقابل ممکن است افرادی در یک جبهه باشند دارای فضائل اخلاقی، علمی ، معرفتی و دنیایی اما اصالت آن جبهه بی پایه و ریشه یا باطل باشد. خوارج خیلی هم انسان های متعبد و نماز خوان و قرآن خوانی بودند اما چه شد؟
⚪️ما باید یک تحلیل کلی داشته باشیم، جامع نگاه کنیم به جریانات مختلف. نگاه به جزئیات ما را فریب می دهد، چرا که در برآیند انتهایی این رویکرد جامع یک جبهه است که تاثیرگذار است و نه نقص یا فضل جزئی افراد یا بخش های آن جبهه.
رویکرد جامع یک جبهه است که جهت دهی های آن را مشخص می کند، مسیر آن را مشخص می کند که به سمت صلاح می رود و یا فساد و جزئیات در این رویکرد جامع یا هضم می شوند و از بین می روند و یا تاثیرشان ضعیف است.
✅اما ملاک چیست؟
ما در بررسی کلان جبهه های مختلف چه عواملی را باید به عنوان میزان صالح یا فاسد بودن مد نظر داشته باشیم؟
قرآن این ملاک را برای ما معرفی کرده است ، کجا؟ انتهای سوره فتح، می فرماید پیامبر و تابعان پیامبر این خصوصیت را دارند :
1-با جبهه کفر (کفار و منافقین ) سرسخت هستند.
2-بین خودشان اهل مهر و عطوفت هستند
3-اهل خشوع و عبادت هستند
4-به دنبال رضایت خداوند هستند( نه دنیا طلب هستند، نه برای خوش باشی شخصی یا اشخاصی نیستند)
👌حال باید خودمان را قاضی کنیم ببینیم واقعا کدام گروه ها در برآیند کلی و غالب خود ملاک های بالا را دارد. ممکن است در این جبهه نواقصی هم باشد، ممکن است مفاسدی هم اتفاق افتاده باشد، در عرصه های مختلف، و هیچ اشکالی ندارد شما با این ظلم، نقص یا فسادی که در این جبهه اتفاق فتاده مخالف باشید یا دنبال اصلاحش باشید، اما باید مواظب اصلی و فرعی ها باشیم، نباید نقص و ضعف در جزئیات ما را از نگاه درست و جامع باز دارد که به یک باره ببینیم در میان کسانی ایستاده ایم که هیچ سنخیتی با راه و روش و مسلک ما ندارند . یا در مقابل کسانی هستیم که هر چند با آنها اختلاف نظر هایی در مواردی داریم اما در برآیند کلی مسیرمان یکی است.
https://eitaa.com/Alamesorkh
هدایت شده از انتشارات صهبا - موسسه جهادی
📆 به مناسبتِ سالروز هجرت حضرت امام به پاریس در ۱۳ مهرماه۵۷
🔺 دشمن گیج شد، نفهمید چطور شد که امام از نجف بلند شد آمد بیرون، رفت طرف کویت. فوری دستپاچه شدند؛ [گفتند:] راهش ندهید، او را برگردانید؛ برگرداندند!
🤔 فکر میکردند کجا خواهد رفت؛ خب، لابد لیبی، لابد سوریه، شهر شام، کنار قبر سیده زینب؛ قاعدتاً اینطور جاها دیگر. که دیدند سر از پاریس درآورد! قلب منطقۀ مدعی آزادی؛ و نهفقط در راه مبارزۀ با استبداد و اختناق رضاخانی و محمدرضاخانی؛ بلکه در راه مبارزه و در خط مبارزه با اختناق مُضمَرِ پنهانی امپریالیسم.
🤨 فرانسه مهد آزادی است، فرانسه مادر دموکراسی اروپاست، فرانسه افتخار میکند که همۀ افکار و آرا، همۀ روزنامهها و جراید چپ و راست در خیابانهایش آزادانه فروش میرود.
⁉️ چرا این مرد مبارزِ روحانی را تحمل نمیکند؟
⁉️ چرا در روز چندم ورودش، میفرستند به او میگویند که شما حق مصاحبه ندارید؟
👌 رسوا شدند، در همان اولین قدم. ۱۳۵۸/۱۲/۱۵
📚 کتاب عبد صالح خدا
@sahba_nashr
یه استادی داشتیم به کنایه به اینهایی که میگن من سگ حسینم، میگفت ، اشتباهی گرفتید، اونی که سگباز بود یزید بود ، امام حسین آدما دور و برش بودن!
حالا آغاز امامت امام زمان بعضیا هی ر به ر اظهار ارادت میکنن، توی همه فتنه ها هم نقش «شتر دو ساله» رو دارند، عزیزم امام زمان دامپروری نمیخواد باز کنه که، یه گله شتر دو ساله دنبال خودش راه بندازه!
هی توی هر فتنه ای زیر آبی میری، بعد هم العجل العجل!
از یه دو تا اخم و تَخم و کنایه میترسی، دو جا میخوای از حق دفاع کنی ده ریشتر ویبره برت میداره!
توضیح: حضرت امیر ع روایتی دارند که در فتنه ها مانند شتر دو ساله باشید که نه سواری می دهد و نه دوشیده میشود.
دو خوانش از این روایت هست، بعضی می گویند یعنی باید کناره گرفت و سکوت کرد، اما خوانش صحیح با توجه به رفتار خود ائمه و اصحابشان در فتنه های گوناگون که فعالانه برای هدایت و روشنگری حضور داشتند از این روایت این است که یعنی باید هوشیار باشی و نباید از هیچ طریقی امتیازی به جبهه باطل بدهی.
https://eitaa.com/Alamesorkh
17192شب-های-دلتنگی-پناه-حاج-حسین-سیب-سرخی.mp3
8.78M
❤ مسیر زندگیم رو روضه هات عوض کرد
*حاج حسین سیب سرخی
https://eitaa.com/Alamesorkh
روایت داریم که دروغ کلید همه پلیدی هاست.
خانواده مهسا امینی اینو به عینه ثابت کردند.
روز اول گفتند دروغه که دختر ما جراحی مغز داشته، دختر ما فقط برا سرماخوردگی رفته دکتر!🫤
هم از پرونده پزشکی و هم پزشک قانونی ، حالا معلوم شده دچار اختلالات مغزی بوده🙈 دارو هم مصرف میکرده!
ببینید یک خانواده اگر صداقت داشت، این همه شرارت رو دامن نمی زد. ابلیس چطوری اولیایش را بازی می گیرد...
خدا ازتون نگذره...
#عبرت
https://eitaa.com/Alamesorkh
عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان قبلا در یک مصاحبه ای گفته بود در فقه اهل سنت تقیه جایز نیست.
اما با حرف های این روزاش داره اثبات میکنه تا دلت بخواد دروغ جایزه!
تا امثال او امام جمعه اهل سنت باشه، معاویه حتما مقدسه!
https://eitaa.com/Alamesorkh
‼️پدیده جواد موگویی ها! زبان های صادق، عمل نابه هنگام! ‼️
چند روز پیش مطلبی از جواد موگویی یکی از مستندسازان مذهبی کشورمون رو می خوندم که روایت خود را از ماجراهای خیابان نوشته بود، و تجربه اش از فحاشی یکی از نیروهای امنیتی به خودش در وسط یکی از اغتشاشات.
برخی پایبندی او به گفتن واقعیت را ستودند، اما من برای درک نازل خواص امثال او از فضا تاسف خوردم. حالا شما می خواهید اسمش را بگذارید بی بصیریتی یا هر چیزی.
‼️چرا؟
🔵ببینید فرض کنید دو نفر با هم سر مساله ای دعوا دارند، در اوج احساس و حرارت و تشنج شما کنار یکی از طرفین ایستاده ای، طرف دیگر از هیجان به وجد آمده، مثلا لفظ رکیکی از دهان طرفی که کنارش هستی بیرون می آید، تو هم برای تقبیح این کار او فریاد می زنی چرا به طرف مقابلت فحش می دهی! بنظر شما این واقع گویی، کمک به حل مساله است یا گم شدن مساله؟
🔵برخی گفتند اتفاقا برای آسیب شناسی و صفر و صد ندیدن افراد کار خوبی کرد!
آسیب شناسی ؟ واقعا حرف های موگویی بدرد آسیب شناسی خورد یا با تیتر شدن مطالبش برای جریان و رسانه های معاند، توجیهی شد برای ادامه فحاشی های جنسی پخمگان شریف؟ که دقیقا یکی از مدعیان عدالتخواهی در توجیه فحاشی های شریف، روایت موگویی را بازنشر کرده بود.
🔵یعنی مشخص نیست که اگر در بین نیروهای امنیتی استثنائا افرادی باشند که فحش می دهند، فحاشی در بین اغتشاشگران جریان عادی است؟ و شما با برجسته سازی استثناها، جریان فحاش را توجیه کرده ای؟
مشخص نیست که در بین نیروی امنیتی زبان ناصح و عاقل هست تا تعدادی اندک نیروی فحاش را هم توجیه کند اما در بین اغتشاشگران زبان ناصح و عاقلی نیست؟!
حالا همه ما فحاشی آن نیروی جوان امنیتی را تقبیح می کنیم، اما چه کسی کار پخمگان شریف را تقبیح می کند؟
اصلا صدا که نه ناله ای از تقبیح فحاشی های جنسی اغتشاشگران به گوشتان خورده است؟ اگر چاقوکشی، آتش و تخریبشان را تقبیح کردند، فحاشی را هم تقبیح می کنند!
👌همه این مطالب هم به همان اصل مهم رفتاری در فتنه ها بر میگردد، اینکه بجای تمرکز بر روی جزییات و قبل از عکس العمل نشان دادن در جزییات، باید جریان کلی فتنه را رصد کنیم.
میبینید که یک صداقت نا به هنگام موگویی ها، توجیه گر ظلم های بزرگ اغتشاشگران میشود.
ای امان از جزئی نگری.... ای امان..
همه اینها را گفتیم، اما ادعایی نداریم، بلکه دعا داریم که خدایا خودت ما رو نگه دار..
🔰اگه مفید بود، برا دوستات هم بفرست👋
🌐 https://eitaa.com/Alamesorkh
🔴دود زباله ها، تمام میشود...
👌اهالی مکتب حاج قاسم در فتنه ها به دنبال فرصت ها میگردند...
برای عزیز دلمان، جمهوری اسلامی، برای این لاله سرخ لا اله الا الله، تا اینجای کار چه اندیشیده ای؟، به چه «چنین باید کنیم...» رسیده ای؟
جای جر و بحث های سطحی، به جای سکون، غم، توقف باید به دنبال قوی تر کردن خود، جامعه و نظام بود.
#مدافع_حریم
https://eitaa.com/Alamesorkh
‼️ تاکتیک اغتشاشگران این است که کشش بدهند تا جامعه خسته شود، هر چند با ده بیست نفر هم باشد، تصویری بگیرند برای تصویر سازی، یا به دنبال نشان دادن تداوم داشتن مبارزاتشان با روش های کم هزینه و بدون نیاز به مشارکت افراد هستند، مثل دیوار نویسی...
یعنی القای ذهنیت عادی نبودن فضا!
👌با دوپینگ فضای مجازی می خواهند ذهنیت روانی فضای حقیقی و بیرونی را تحت تاثیر قرار دهند.
گویا گمان می کنند با تداوم این فضا، شکاف های دیگری مثل اقتصادی را هم می توانند با خود همراه کنند!
🔵جریان دادن زندگی به روال عادی و ایجاد فضای نشاط، امید، جشن باطل السحر اغتشاشگران است.
برای جمع کردن اندک زباله ها از کف میدان کاری بیشتر از نشان دادن واقعیت روزمره مردم و بی اعتنایی مردم به آنها نیاز نیست. فضای متوهمانه ای که در مجازی ساخته اند، با نشان دادن واقعیت های زندگی حقیقی، نشاط مردم و بچه ها دود میشود.
واقعا کار بیشتری نیاز نیست. تا میتوانیم باید روال عادی بودن فضای حقیقی را نشان دهیم.
🌐https://eitaa.com/Alamesorkh