پرسپولیس و تراکتور
تصویر بالا برا بازی قبل این دو تیمه، وقتی که مردم معترض تبریز به تیم پرسپولیس با سنگ اعتراض خودشون رو نشون دادند، و چندتا علی کریمی برای اینکه اعتراض مردم به سر گل محمدی و بازیکنان پرسپولیس نخوره دستشون رو گرفتن بالا سر اونها! چرا از مردم فرار میکنید؟!چرا وا نمیسید صدای اعتراض مردم رو بشنوید؟!🙄
https://eitaa.com/Alamesorkh
⚪️آنها که حامی پهلوی و حکومت شاهنشاهی هستند، گمان می کنند چنان که حکومت مصدق را با عربده کش ها ساقط کردند می توانند با جمهوری اسلامی هم چنین کنند.
⚪️آنهایی که غربگرا و نوکر استکبارند گمان می کنند با حمایت آمریکا و صهیونیست بین الملل چنان که حکومت های طالبان و صدام و آلنده را ساقط کردند می توانند جمهوری اسلامی را هم ساقط کنند!
⚪️هنرمندان و سلیبریتی ها هم گمان می کنند با حمایت چهره های بین المللی می توانند موفق شوند، چنانکه در جشنواره های بین المللی با دوپینگ آنها برنده فلان جایزه و کاپ میشوند!
همه این حمایت ها هست، برای همین شدت توهم در آنها شکل گرفته که جمهوری اسلامی ساقط میشه! آنها به قدرتها و پشتوانه های خود ایمان دارند، منتها مشکل اینجاست که اینها همه ضعیف اند، ضعیف تر از آنی که پشتوانه اصلی دنیایی یک حکومت یعنی مردم را کنار بزند، یا قدرت مردمی را با خود همراه کند.
ضد انقلاب روی تحلیل متوهمانه خود گمان می برد که اگر عده ای در فلان انتخابات شرکت نکردند، مشروعیت جمهوری اسلامی ساقط شده، و مردم با آنها همراه هستند، با مغالطه ای که برای خود می چیدند همه معترضین را برای خود مصادره می کردند! اعتراضات اخیر نشان داد گزینه ساقط کردن جمهوری اسلامی هیچ وزانتی بین مردم ندارد، و اعتراض هر چقدر خشن تر باشد، در بین مردم کم بها تر هست.
سرخوردگی از عدم همراهی مردم را با دو چیز می خواستند جبران کنند، خشونت و پروپاگاندا. یعنی سلاح اصلی این جریان رعب و ترس بوده و هست. تلاقی نیروهای عربده کش، سلیبریتی ها و امکانات آمریکا و غربی ها دقیقا در همین نقطه هست، رعب! غافل از اینکه نیروی ترس، در جمهوری اسلامی اثر ندارد ...
إِنَّمَا ذَٰلِكُمُ الشَّيْطَانُ يُخَوِّفُ أَوْلِيَاءَهُ فَلَا تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ
«تنها این شیطان است که میترساند دوستداران خود را، شما مسلمانان از آنان بیم و نداشته باشید و از من بترسید اگر اهل ایمانید. آل عمران ۱۷۵»
یک مقایسه غلطی که میشود در اعمال خشونت هست، می گویند اگر اغتشاشگران پلیس را میزند ، پلیس هم اغتشاشگران را میزند!
مسأله در اعمال کردن یا نکردن خشونت نیست، مسأله این هست که در جامعه، جامعه مومن یا کافر ، تا وقتی که انسان اختیار دارد و می تواند مرتکب جرم شود و به حق خصوصی یا عمومی تجاوز کند، این خشونت برای بازدارندگی و مجازات از ناحیه حکومت ها بوده، هست و خواهد بود. پس تفاوت در اعمال خشونت به نحو مشروع و غیر مشروع هست، اینکه چه کسی حق اعمال خشونت دارد و چه کسی حق ندارد. پلیس و نیروی امنیتی بر اساس تعهد و وظیفه ای که دارد در قبال جامعه و ارزش های آن جامعه، حق اعمال خشونت برای حفظ نظم،انضباط و امنیت دارد، و این حق بسته به موقعیتهای مختلف و به تناسب خطری که جامعه را تهدید می کند، از تذکر و جریمه تا قتل شخص مهاجم و مجرم وجود دارد. اما شخصی که ادعا دارد معترض است، به پشتوانه چه قانون و تعهدی اعمال خشونت می کند؟!
با توهین و فحش میگه «خاک تو سرتون ، کاری کردید آدم از نماز خواندن بین همکاران خجالت بکشه، زن چادری نگاه چپ چپ بهش بشه! »
این نگاه از دین هیچی نفهمیده، دنبال کاپ اخلاق گرفتن از این و اونه! اگه قرار بود دینداری با به به و چه چه باشه که خدا برا پیامبراش بیشتر ردیف میکرد!
دانشجوهای دانشگاه شریف فحش رکیک جنسی در تظاهراتشان میدهند!
اون از لیدر کم سوادشان علی کریمی ، اینم از مثلا نخبه هاشون!🫤
این به ما میفهمونه پدر، مادر، ماها، شریفی شدن افتخار نداره، شرف داشتن افتخار داره. یکم هم در کنار شریفی شدن باید به فکر شرف داشتن باشیم!
۱۰ مهر ماه، روز پیوند دانشگاه و چاله میدون نامگذاری شد!
#دانشگاه_شریف
#فحش_رکیک !
https://eitaa.com/Alamesorkh
چند واقعیت درباره فتنه ها...
🔵خاصیت فتنه ها این هست که حقِ واضح یا ظلمِ واضح نیست، فضا صفر و صدی نیست. گاهی در جبهه حق یا منسوبان به حق، اتفاقی، حادثه ای ، نقصی هست ( به دلایل مختلف), در فتنه همان نقطه خودش را نشان میدهد، ایجاد تردید می کند، اصلی و فرعی ها را به هم میریزد، برای کسانی که نگاه کلی و جامعی ندارند، دلهای قرص و محکمی ندارند، گاهی لایه های زیرین و خفته انحراف در آنها هست، همین اتفاق یا بهانه و بهانه ها، مرض های قلبیِ قبلی! را تحریک می کند، زخم باز میشود، تعفن ها بیرون میریزد! اما همیشه برای مومنین و دلهای پاک، نوری هست که آنها را هدایت می کند و باعث میشود در هر مسأله ای درست رصد کنند، تشخیص دهند، تفکیک کنند، از حد آن مسأله خارج نشوند(مضمون روایت و آیات)
باید گشت و عمود و زنجیره ولایت و اهل ولا را پیدا کرد، بخدا در سپاه علی هم اشعث بن قیس ها بودند! باید گشت و مالک و عمارها را پیدا کرد!
🔵فتنه وقت تمرین نیست، وقت امتحان هست، برای اینکه مومن صادق و دروغگو مشخص شود (آیات ابتدایی سوره عنکبوت, و مضمون روایات) پس هم وقت سقوط هست، هم وقت صعود!
🔵عنصر ضد حق هم همیشه تاریخ برگ برنده فضاسازی، جوسازی، رسانه و ..داشته و دارد. پس باید مواظب بود مقهور فضاسازی نشویم، باید با تامل رفتار کرد، ترس هم نباید به خود راه داد. باید از قبل یاد گرفته باشیم اعتقادات قلبی خود را استوار به استدلالات عقلی کنیم، چنین شخصی در فتنه احساس تزلزل نمی کند، فتنه برای او مثل تکان گهواره است!
🔵همیشه در فتنه ها، همه چیز از قبل برنامه ریزی شده نیست ، گاهی تلاقی اشرار بر اساس زمینه های شر و نواقص در افراد مختلف هست، جرقه ای زده میشود در جایی، میان چند خار یا علف هرز ، آتشی فوران می کند ، می سوزاند، ممکن است به باغ و جنگل سرایت کند، باغ برای سوختن نبود، اما مجاورت با فتنه دامن او را هم میگیرد، مواظب مجاورت های ایمان سوز باشیم! این مجاورت ها می توانند دل بستگی ها، یا عقده ها و خشم ها باشند.
⚪️اما میوه های فتنه...
برای مومن رشد
برای منافق سقوط
برای افراد عادی ، ترس، اضطراب، ضرر
برای خردمندان عبرت و تامل و تعمیق
برای جنبه مادی جامعه تخریب ،حزن ، سکون، سیاست زدگی
برای دشمن، فرصت ضربه
🔴تصمیم ما برای بعد از فتنه می تواند تصمیم برای عمق بخشیدن به ایمان و اعتقاد خودمان و بعد در صورت امکان دیگران باشد.
💐خدایا خودت نگهمون دار!
https://eitaa.com/Alamesorkh
تا دیروز فکر میکردم مهاجرت دانشجوهای شریف به خارج از کشور فرار مغز هاست!
اما دیروز فهمیدم فرار یه جاهای دیگه ای
هست!
https://eitaa.com/Alamesorkh
با دقت و تأمل بخوانید ....
-تقوا، یعنی میزان تواضع ما در مقابل حق!
-میزان عقلانیت ما، میزان تواضع ما در مقابل حق هست!
»نتیجه۱، عقلانیت، نتیجه تقواست!
»نتیجه۲، رشد عقلانی، دیدن حقایق بیشتر را به همراه دارد. در نتیجه زمینه برای امتحان های مهمتر و بزرگتری از حق بوجود می آید، که اگر تواضع کردیم، بر تقوا باقی مانده ایم، و البته رشد هم کرده ایم.
«عقلانیت و تقوا، دو نیرویی هستند که از هم بطور متقابل تاثیر می پذیرند.»
عکس این معادله هم هست، رابطه بین تکبر بر حق، با کفر و نفاق و انحراف.
https://eitaa.com/Alamesorkh
خب دیگه کم کم ظاهراً نمایش بسه، رهبران اغتشاشگران منتظر سوت باشند برای رفتن به لونه! پروژه تموم شد.
، دو روز دیگه هم دو تا دوزاری بلند میشوند، هزارتا فحش به امت حزب الله بار می کنند تا از اغتشاشگران کف خیابون امروز رای بگیرند!🫤 با این ادعا که میخواهند تحریم ها رو بردارند! اینها هم اونها رو قهرمان دیپلماسی می دونن! و دوباره امتیاز دادن و هی دوباره! چرخه تولید تحریم و رفع تحریم و امتیاز دادن!
استکبار و استحمار!
خنثی سازی این چرخه باطل، با ایران قوی ان شاءالله انجام خواهد شد.
یک سری هم هستند که با توجیه «بچه شتر» شدن، کشیدن کنار و ساکت نشستن که یه موقع نه سواری بدن، نه شیر!
با سکوتشون هم سواری میدن، هم دوشیده میشن، هم ....!
بارها توسط افراد به ظاهر موجه، بخصوص در سطح خواص با این استدلال غلط مواجه بوده ایم. غرض مولی در این گفته « ندادن امتیاز » هست. وقتی از سکوت عده ای بهره برداری میشه، میتونه مصداق سواری دادن باشه.
اگر «کناره گرفتن» در فتنه، مقصود حضرت بود، پس خود حضرت وسط فتنه های جمل و صفین و نهروان چه می کرد؟! ، عمار و مالک چه می کردند؟! فاطمه زهرا وسط فتنه خلافت چه می کند؟! حضرت امیر خودشان حتی در فتنه های سه خلیفه اول کناره نشین نبودند! معنایی که بعضی از «بچه شتر» در فتنه ها دارند، تطبیق با بهانه های امثال ابو موسی اشعری دارد! وقتی که در زمان حضرت امیر والی کوفه بود ، حضرت برای تجهیز سپاه جهت مقابله با سپاهیان جمل به او فرمان تجهیز سپاه از کوفه کرد و او اعلام کرد که در فتنه ها باید کناره گیری کرد!
آنگاه که علی(ع) دومین بار عبدالله بن عباس و مالک اشتر را برای تجهیز سپاه به کوفه فرستاد ابوموسی با استناد به حدیثی که خود از پیامبر(ص) روایت میکرد اوضاع را به فتنهای تشبیه کرد که میباید مردمان تا روشن شدن حقیقت چون پیکرههای بیجان بر جای بمانند! (تاریخ طبری ج۴ ص ۴۸۲)
https://eitaa.com/Alamesorkh
🔵حق کدام طرف است و باطل کدام طرف، را نمیشود با روایت های ناقص و جزئی فهمید، برای تشخیص باید دید جامع داشت.
می توان با نواقصی که در اشخاص یک جبهه هست، با رفتار برخی افراد از یک جبهه موافق نبود، اما در عین حال از آن جبهه دفاع کرد. ببینید در سپاه امیرالمومنین همین کسانی بودند که بعد ها خوارج شدند! بخشی از بیعت کنند گان با ایشان هم همان کسانی بودند که در جمل مقابل ایشان ایستادند!
در مقابل ممکن است افرادی در یک جبهه باشند دارای فضائل اخلاقی، علمی ، معرفتی و دنیایی اما اصالت آن جبهه بی پایه و ریشه یا باطل باشد. خوارج خیلی هم انسان های متعبد و نماز خوان و قرآن خوانی بودند اما چه شد؟
⚪️ما باید یک تحلیل کلی داشته باشیم، جامع نگاه کنیم به جریانات مختلف. نگاه به جزئیات ما را فریب می دهد، چرا که در برآیند انتهایی این رویکرد جامع یک جبهه است که تاثیرگذار است و نه نقص یا فضل جزئی افراد یا بخش های آن جبهه.
رویکرد جامع یک جبهه است که جهت دهی های آن را مشخص می کند، مسیر آن را مشخص می کند که به سمت صلاح می رود و یا فساد و جزئیات در این رویکرد جامع یا هضم می شوند و از بین می روند و یا تاثیرشان ضعیف است.
✅اما ملاک چیست؟
ما در بررسی کلان جبهه های مختلف چه عواملی را باید به عنوان میزان صالح یا فاسد بودن مد نظر داشته باشیم؟
قرآن این ملاک را برای ما معرفی کرده است ، کجا؟ انتهای سوره فتح، می فرماید پیامبر و تابعان پیامبر این خصوصیت را دارند :
1-با جبهه کفر (کفار و منافقین ) سرسخت هستند.
2-بین خودشان اهل مهر و عطوفت هستند
3-اهل خشوع و عبادت هستند
4-به دنبال رضایت خداوند هستند( نه دنیا طلب هستند، نه برای خوش باشی شخصی یا اشخاصی نیستند)
👌حال باید خودمان را قاضی کنیم ببینیم واقعا کدام گروه ها در برآیند کلی و غالب خود ملاک های بالا را دارد. ممکن است در این جبهه نواقصی هم باشد، ممکن است مفاسدی هم اتفاق افتاده باشد، در عرصه های مختلف، و هیچ اشکالی ندارد شما با این ظلم، نقص یا فسادی که در این جبهه اتفاق فتاده مخالف باشید یا دنبال اصلاحش باشید، اما باید مواظب اصلی و فرعی ها باشیم، نباید نقص و ضعف در جزئیات ما را از نگاه درست و جامع باز دارد که به یک باره ببینیم در میان کسانی ایستاده ایم که هیچ سنخیتی با راه و روش و مسلک ما ندارند . یا در مقابل کسانی هستیم که هر چند با آنها اختلاف نظر هایی در مواردی داریم اما در برآیند کلی مسیرمان یکی است.
https://eitaa.com/Alamesorkh
هدایت شده از انتشارات صهبا - موسسه جهادی
📆 به مناسبتِ سالروز هجرت حضرت امام به پاریس در ۱۳ مهرماه۵۷
🔺 دشمن گیج شد، نفهمید چطور شد که امام از نجف بلند شد آمد بیرون، رفت طرف کویت. فوری دستپاچه شدند؛ [گفتند:] راهش ندهید، او را برگردانید؛ برگرداندند!
🤔 فکر میکردند کجا خواهد رفت؛ خب، لابد لیبی، لابد سوریه، شهر شام، کنار قبر سیده زینب؛ قاعدتاً اینطور جاها دیگر. که دیدند سر از پاریس درآورد! قلب منطقۀ مدعی آزادی؛ و نهفقط در راه مبارزۀ با استبداد و اختناق رضاخانی و محمدرضاخانی؛ بلکه در راه مبارزه و در خط مبارزه با اختناق مُضمَرِ پنهانی امپریالیسم.
🤨 فرانسه مهد آزادی است، فرانسه مادر دموکراسی اروپاست، فرانسه افتخار میکند که همۀ افکار و آرا، همۀ روزنامهها و جراید چپ و راست در خیابانهایش آزادانه فروش میرود.
⁉️ چرا این مرد مبارزِ روحانی را تحمل نمیکند؟
⁉️ چرا در روز چندم ورودش، میفرستند به او میگویند که شما حق مصاحبه ندارید؟
👌 رسوا شدند، در همان اولین قدم. ۱۳۵۸/۱۲/۱۵
📚 کتاب عبد صالح خدا
@sahba_nashr
یه استادی داشتیم به کنایه به اینهایی که میگن من سگ حسینم، میگفت ، اشتباهی گرفتید، اونی که سگباز بود یزید بود ، امام حسین آدما دور و برش بودن!
حالا آغاز امامت امام زمان بعضیا هی ر به ر اظهار ارادت میکنن، توی همه فتنه ها هم نقش «شتر دو ساله» رو دارند، عزیزم امام زمان دامپروری نمیخواد باز کنه که، یه گله شتر دو ساله دنبال خودش راه بندازه!
هی توی هر فتنه ای زیر آبی میری، بعد هم العجل العجل!
از یه دو تا اخم و تَخم و کنایه میترسی، دو جا میخوای از حق دفاع کنی ده ریشتر ویبره برت میداره!
توضیح: حضرت امیر ع روایتی دارند که در فتنه ها مانند شتر دو ساله باشید که نه سواری می دهد و نه دوشیده میشود.
دو خوانش از این روایت هست، بعضی می گویند یعنی باید کناره گرفت و سکوت کرد، اما خوانش صحیح با توجه به رفتار خود ائمه و اصحابشان در فتنه های گوناگون که فعالانه برای هدایت و روشنگری حضور داشتند از این روایت این است که یعنی باید هوشیار باشی و نباید از هیچ طریقی امتیازی به جبهه باطل بدهی.
https://eitaa.com/Alamesorkh
17192شب-های-دلتنگی-پناه-حاج-حسین-سیب-سرخی.mp3
8.78M
❤ مسیر زندگیم رو روضه هات عوض کرد
*حاج حسین سیب سرخی
https://eitaa.com/Alamesorkh
روایت داریم که دروغ کلید همه پلیدی هاست.
خانواده مهسا امینی اینو به عینه ثابت کردند.
روز اول گفتند دروغه که دختر ما جراحی مغز داشته، دختر ما فقط برا سرماخوردگی رفته دکتر!🫤
هم از پرونده پزشکی و هم پزشک قانونی ، حالا معلوم شده دچار اختلالات مغزی بوده🙈 دارو هم مصرف میکرده!
ببینید یک خانواده اگر صداقت داشت، این همه شرارت رو دامن نمی زد. ابلیس چطوری اولیایش را بازی می گیرد...
خدا ازتون نگذره...
#عبرت
https://eitaa.com/Alamesorkh
عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان قبلا در یک مصاحبه ای گفته بود در فقه اهل سنت تقیه جایز نیست.
اما با حرف های این روزاش داره اثبات میکنه تا دلت بخواد دروغ جایزه!
تا امثال او امام جمعه اهل سنت باشه، معاویه حتما مقدسه!
https://eitaa.com/Alamesorkh
‼️پدیده جواد موگویی ها! زبان های صادق، عمل نابه هنگام! ‼️
چند روز پیش مطلبی از جواد موگویی یکی از مستندسازان مذهبی کشورمون رو می خوندم که روایت خود را از ماجراهای خیابان نوشته بود، و تجربه اش از فحاشی یکی از نیروهای امنیتی به خودش در وسط یکی از اغتشاشات.
برخی پایبندی او به گفتن واقعیت را ستودند، اما من برای درک نازل خواص امثال او از فضا تاسف خوردم. حالا شما می خواهید اسمش را بگذارید بی بصیریتی یا هر چیزی.
‼️چرا؟
🔵ببینید فرض کنید دو نفر با هم سر مساله ای دعوا دارند، در اوج احساس و حرارت و تشنج شما کنار یکی از طرفین ایستاده ای، طرف دیگر از هیجان به وجد آمده، مثلا لفظ رکیکی از دهان طرفی که کنارش هستی بیرون می آید، تو هم برای تقبیح این کار او فریاد می زنی چرا به طرف مقابلت فحش می دهی! بنظر شما این واقع گویی، کمک به حل مساله است یا گم شدن مساله؟
🔵برخی گفتند اتفاقا برای آسیب شناسی و صفر و صد ندیدن افراد کار خوبی کرد!
آسیب شناسی ؟ واقعا حرف های موگویی بدرد آسیب شناسی خورد یا با تیتر شدن مطالبش برای جریان و رسانه های معاند، توجیهی شد برای ادامه فحاشی های جنسی پخمگان شریف؟ که دقیقا یکی از مدعیان عدالتخواهی در توجیه فحاشی های شریف، روایت موگویی را بازنشر کرده بود.
🔵یعنی مشخص نیست که اگر در بین نیروهای امنیتی استثنائا افرادی باشند که فحش می دهند، فحاشی در بین اغتشاشگران جریان عادی است؟ و شما با برجسته سازی استثناها، جریان فحاش را توجیه کرده ای؟
مشخص نیست که در بین نیروی امنیتی زبان ناصح و عاقل هست تا تعدادی اندک نیروی فحاش را هم توجیه کند اما در بین اغتشاشگران زبان ناصح و عاقلی نیست؟!
حالا همه ما فحاشی آن نیروی جوان امنیتی را تقبیح می کنیم، اما چه کسی کار پخمگان شریف را تقبیح می کند؟
اصلا صدا که نه ناله ای از تقبیح فحاشی های جنسی اغتشاشگران به گوشتان خورده است؟ اگر چاقوکشی، آتش و تخریبشان را تقبیح کردند، فحاشی را هم تقبیح می کنند!
👌همه این مطالب هم به همان اصل مهم رفتاری در فتنه ها بر میگردد، اینکه بجای تمرکز بر روی جزییات و قبل از عکس العمل نشان دادن در جزییات، باید جریان کلی فتنه را رصد کنیم.
میبینید که یک صداقت نا به هنگام موگویی ها، توجیه گر ظلم های بزرگ اغتشاشگران میشود.
ای امان از جزئی نگری.... ای امان..
همه اینها را گفتیم، اما ادعایی نداریم، بلکه دعا داریم که خدایا خودت ما رو نگه دار..
🔰اگه مفید بود، برا دوستات هم بفرست👋
🌐 https://eitaa.com/Alamesorkh
🔴دود زباله ها، تمام میشود...
👌اهالی مکتب حاج قاسم در فتنه ها به دنبال فرصت ها میگردند...
برای عزیز دلمان، جمهوری اسلامی، برای این لاله سرخ لا اله الا الله، تا اینجای کار چه اندیشیده ای؟، به چه «چنین باید کنیم...» رسیده ای؟
جای جر و بحث های سطحی، به جای سکون، غم، توقف باید به دنبال قوی تر کردن خود، جامعه و نظام بود.
#مدافع_حریم
https://eitaa.com/Alamesorkh
‼️ تاکتیک اغتشاشگران این است که کشش بدهند تا جامعه خسته شود، هر چند با ده بیست نفر هم باشد، تصویری بگیرند برای تصویر سازی، یا به دنبال نشان دادن تداوم داشتن مبارزاتشان با روش های کم هزینه و بدون نیاز به مشارکت افراد هستند، مثل دیوار نویسی...
یعنی القای ذهنیت عادی نبودن فضا!
👌با دوپینگ فضای مجازی می خواهند ذهنیت روانی فضای حقیقی و بیرونی را تحت تاثیر قرار دهند.
گویا گمان می کنند با تداوم این فضا، شکاف های دیگری مثل اقتصادی را هم می توانند با خود همراه کنند!
🔵جریان دادن زندگی به روال عادی و ایجاد فضای نشاط، امید، جشن باطل السحر اغتشاشگران است.
برای جمع کردن اندک زباله ها از کف میدان کاری بیشتر از نشان دادن واقعیت روزمره مردم و بی اعتنایی مردم به آنها نیاز نیست. فضای متوهمانه ای که در مجازی ساخته اند، با نشان دادن واقعیت های زندگی حقیقی، نشاط مردم و بچه ها دود میشود.
واقعا کار بیشتری نیاز نیست. تا میتوانیم باید روال عادی بودن فضای حقیقی را نشان دهیم.
🌐https://eitaa.com/Alamesorkh
این دو سه نفر در قطار تا میتوانستند شوخی کردند و خندیدند! و آهنگ برای... را هم چند باری در گوشی تکرار کردند. اشکالی نداره اما همین ها احتمالا در فضای مجازی که وارد میشوند میبینند غم سرتاپای وجود ایران را گرفته خودشان هم مرتب قلب سیاه و ایران سیاه و غم و... رو منتشر میکنند! چرا چنین جادوی فضای مجازی شدید؟!
https://eitaa.com/Alamesorkh
زن، زندگی، آزادی. یعنی این قاب. ☺️
چقدر حرف در این دست گرفتن هست، در این مدرسه رفتن...
بوی #امید از مدرسه رفتن های سال اولی ها، شامه انسان را می شکافد.
https://eitaa.com/Alamesorkh
17.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گاهی تو را کنار خود احساس می کنم...❤️
🌐https://eitaa.com/Alamesorkh
🔵اسلام دینی بروز هست، با نیازهای روز پیش می رود، یعنی چه؟
🔵گاهی افراد و جریان هایی، در مواجهه با مسائل روز و اتفاقاتی که به نوعی تنه به تنه دینمداری می زند، با عنوان کردن شعار به روز بودن دین اسلام، به نوعی تجدید نظر در احکام را مطالبه می کنند، که البته گاهی از روی قصد و غرض و گاهی از روی نقص دانش است.
👌روز آمد بودن و هماهنگی اسلام با نیازهای روز به معنای این نیست که اسلام در مواجهه با هر جریان اجتماعی، هر خواسته عرفی و عمومی واداده است، هم رفیق می خانه هست و هم مسجد!
مذهب حقه تشیع، در مواجهه با مسائل و نیازهای روز عنصر اجتهاد را دارد، عنصری که همان اندازه که به مسائل روز باید آشنا باشد، از اصالت برخوردار است، نیازهای موهوم را از نیاز های اصیل می شناسد، توهم اجتماعی را از خواسته اجتماعی باز میشناسد، مردمی است اما عوامانه نمی اندیشد!
🔵یکی از خطرهای موجود در جمهوری اسلامی وجود افراد و گروه هایی هست که بواسطه اطلاع خود از دین، توهم " اجتهاد" دارند، خود را منقطع و بی نیاز از فقاهت می دانند و می بینند و بواسطه نداشتن پایه و اصالت عمیق در دین، در مواجهه با جریان های مختلف اجتماعی و عرفی، دچار خوردگی و وادادگی دینی میشوند، و بواسطه اطلاع و مطالعاتشان از اسلام، این گرایش عرفی زده خود را با متشابهات دینی به هم می آمیزند و مغلطه های درهمی از دین را به خورد مخاطب می دهند و مخاطب این اشخاص همزمان هم توهم بروز بودن دارد و هم توهم ایمان! جهل مرکب!
سعید اسماعیل دخت.
🌐https://eitaa.com/Alamesorkh
🔵اگر امیر خانی "نیم دانگ" اطلاع درست داشت, میفهمید علی کریمی کدوم طرف وایساده که به مریم رجوی میگه «خفه شو»! و از کلام او به وجد نمی آمد! یعنی برای این نویسنده شهیر هم باید تشریح کنیم سلطنت طلب هایی چون علی کریمی و رجوی ها کارد و خونن؟!
🔵یا باید برایش تشریح کنیم دعوای ما با رژیم صهیونیستی در عرصه هایی چون ورزش دعوای عدم مشروعیت هست نه منزوی کردن صهیونیست ها؟! که میگوید با مسابقه ندادن خودمان منزوی شدیم!
🔵یا مثلا باید رابطه ی مقبولیت نظام و انتخابات را برای او هم تشریح کنیم؟ یا نه، اصلا باید تاریخ انتخابات و مشارکت سال ۸۴ و ۸۸ را یاد آوری کنیم، انتخاباتهایی که انگار او دوستش ندارد! در ۸۴ به لطف فتنه های دوران اصلاحات(چیزی شبیه فتن شیخ دیپلمات) مشارکت چندان بالایی نداشت اما دومی هشتاد و اندی درصد مشارکت داشت! اگر جامعه شناسی نمی دانید، تاریخ نزدیک هم به یاد نمی آورید آقای امیرخانی؟! بعید است، سر پنجاه سالگی و فراموشی برادر! جمهور اگر در ۸۴ و ۱۴۰۰ پای صندوق نیامدند دلیلش نا امیدی از دولت ندیده است یا ترس از تَکرار تجربه تلخ هشت ساله؟ راستی نظرتان در مورد مقبولیت منتخب ۸۸ در همان ظرف زمانی چیست؟ آن زمان هم مستند سکوتتان مثل حرف زدن امروزتان مقبولیت بود؟!
🔵از پرونده مهسا امینی گفته اید و خضوع عاقل های منصف در برابر حقیقت مرگ او، ببخشید میشود نشانم بدهید؟ این عاقل های منصف تان کجا نشسته اند؟! همان هایی که هنوز نتایج شورای حقیقت یابی انتخابات ۸۸ را هضم نکرده اند که خدای ناکرده منظورتان نیست؟! آنهایی که پرونده پزشکی قانونی را رد میکنند یا اظهارات پزشک کودکی مهسا را، یا حتی فیلم و نامه اظهارات پدر مهسا در بیمارستان را؟! میشود بلندگوی عقلانیت را در جریانی که میفرمایید نشانمان بدهید ، بخدا ما حلوا حلوایشان میکنیم، ببین کفگیر نظام در جریان اپوزیسون و اصلاحات به ته دیگ خورده که باید امثال کرباسچی را بیاورد! . اصلا مدتهاست در دلم مانده که این عقلایی که شما می گویید چرا صف خود را از نامردها جدا نمی کنند و در بهترین حالت در مقابل هجمه های شبهه و تردید رفقایشان ساکتند؟! اینها احیانا همان صداهای متفاوت حذف شده نیستند که شما از حذفشان نالیده اید اما توضیح نمی دهید چرا حذف شدند؟!
آیا اینها همان هایی نیستند که به وقت منفعت خود و جمهوری اسلامی، منافع خود را ترجیح داده اند؟ براستی اگر هم جمهوری اسلامی به زعم باطل شما تنها شده است، از ظلم و منفعت طلبی های حذف شده هایی که شما برایشان روضه میخوانید نیست؟
🔵برادر من نویسنده نیستم اما میدانم اولین اصل در روایتگری صادقانه بودن است، و روایت ناقص، غلط انداز است، اگر دروغ نباشد.
🔵برادر شما نویسنده ای ، نویسنده ای قبل از هضم تناقض، برای همین از یک متن چند صفحه ای شما، نه با تاریخ بیست سال اخیر که با همین متن چند صفحه ای تان میشود شما را به چالش کشید.
البته همچنان برای ما محترم و برادر هستید.
🔰« سعید اسماعیل دخت »
🔰🌐https://eitaa.com/Alamesorkh
علم سرخ
🔵حق کدام طرف است و باطل کدام طرف، را نمیشود با روایت های ناقص و جزئی فهمید، برای تشخیص باید دید جامع
این نکته ای که قبلاً عرض شد باید نگاه کلی و جبهه ای داشت در فتنه ها، در متن زیر از کتاب طرح کلی حضرت آقا هم منعکس شده👌
:
💠 خدای متعال فرموده:
«لَاُعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِي الاِسلامِ دانَت بوَلايَةِ كُلِّ اِمامٍ جائِرٍ لَيسَ مِنَ اللهِ وَ اِن كانَتِ الرَّعِيَّةُ في اَعمالِها بَرَّةً تَقِيَّةً وَ لَاَعفُوَنَّ عَن كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي الاِسلامِ دانَت بِوَلايَةِ كُلِّ اِمامٍ عادِلٍ مِنَ اللهِ وَ اِن كانَتِ الرَّعِيَّةُ في اَنفُسِها ظالِمَةً مُسِيئَةً»؛ عجیب حدیثی است این.
🌀 این حدیث میگوید آن مردمی که تحت ولایت ولیّ الله زندگی میکنند، اهل نجاتند؛ اگرچه در کارهای شخصی و خصوصی، قصورها و تقصیرها و گناههایی هم گاهی داشته باشند.
آن مردمی که تحت ولایت شیطان و طاغوت زندگی میکنند، اهل بدبختی و عذابند؛ اگرچه در کارهای شخصی، در اعمال خصوصی، اهل نیکوکاری و کارهای خوب هم باشند؛ این خیلی عجیب است. ۱۳۵۳/۷/۲۴
📆 کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن/ جلسۀ ۲۸
@sahba_nashr
✅ ما چه مجسمه هایی تراش میدهیم؟
🔵یکی از رسانه ای ها حرف جالبی میزد، اینکه مخاطبین به نویسنده اشتها میدهند، اینکه برای چه و که و چه مزه ای بنویسد؟!
🔵اینکه نخبگان «عقلانیت» خود را به ما انتقال بدهند، چگونه و چه ابزاری؟ یا «نمایش، زیبایی، طنز، حزن و»...؟! رو ما تعیین میکنیم. ابزارها ممکنه از کتاب تا صفحات مجازی و منبر متفاوت باشه اما این مسأله مهمیه که ما با تشویق، تنبیه، بی توجهی یا انتظاراتمون چه گروه های مرجعی می سازیم؟ یا چه شکلی به گروه های مرجع میدهیم؟
🔵این جریان اگر عقلانی باشد به سمت تعقل و اگر غیر عقلانی باشد به سمت مسخ ، جمود و جهل پیش میرود .
ما گروه مرجع می تراشیم ، سپس گروه های مرجع با تعریف رابطه بر اساس دریافتشان از ما، به تناسب در همان خط سیر بر ما اثر میگذارند.
👌حال ما در زندگی یک رابطه معیوب میسازیم یا صحیح و عقلانی؟!
🔰سعید اسماعیل دخت
🌐https://eitaa.com/Alamesorkh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵جدا معتقدم کار بعضی با بگیر و ببند حل نمیشه، با کار فرهنگی هم حل نمیشه، نیاز به روان پزشک هست.
از روی طنز یا تیکه انداختن نمیگم، جداً اعتقادم اینه.
یعنی این اشخاصی که میبینیم، با این درجه از خشونت کلامی و رفتاری ، یا با این درجه از توهم بحثش با اطلاع رسانی یا حتی مجازات حل نمیشه، روانکاوی میخواد.
🌐https://eitaa.com/Alamesorkh