eitaa logo
علم سرخ
93 دنبال‌کننده
137 عکس
98 ویدیو
5 فایل
سردار شهید: « امروز جمهوری‌اسلامی حرم است...» @saeed_alef "سعید اسماعیل دخت"، یاعلی. درس خارج #حوزه ارشد علوم سیاسی #دانشگاه تربیت مدرس تهران
مشاهده در ایتا
دانلود
عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان قبلا در یک مصاحبه ای گفته بود در فقه اهل سنت تقیه جایز نیست. اما با حرف های این روزاش داره اثبات می‌کنه تا دلت بخواد دروغ جایزه! تا امثال او امام جمعه اهل سنت باشه، معاویه حتما مقدسه! https://eitaa.com/Alamesorkh
‼️پدیده جواد موگویی ها! زبان های صادق، عمل نابه هنگام! ‼️ چند روز پیش مطلبی از جواد موگویی یکی از مستندسازان مذهبی کشورمون رو می خوندم که روایت خود را از ماجراهای خیابان نوشته بود، و تجربه اش از فحاشی یکی از نیروهای امنیتی به خودش در وسط یکی از اغتشاشات. برخی پایبندی او به گفتن واقعیت را ستودند، اما من برای درک نازل خواص امثال او از فضا تاسف خوردم. حالا شما می خواهید اسمش را بگذارید بی بصیریتی یا هر چیزی. ‼️چرا؟ 🔵ببینید فرض کنید دو نفر با هم سر مساله ای دعوا دارند، در اوج احساس و حرارت و تشنج شما کنار یکی از طرفین ایستاده ای، طرف دیگر از هیجان به وجد آمده، مثلا لفظ رکیکی از دهان طرفی که کنارش هستی بیرون می آید، تو هم برای تقبیح این کار او فریاد می زنی چرا به طرف مقابلت فحش می دهی! بنظر شما این واقع گویی، کمک به حل مساله است یا گم شدن مساله؟ 🔵برخی گفتند اتفاقا برای آسیب شناسی و صفر و صد ندیدن افراد کار خوبی کرد! آسیب شناسی ؟ واقعا حرف های موگویی بدرد آسیب شناسی خورد یا با تیتر شدن مطالبش برای جریان و رسانه های معاند، توجیهی شد برای ادامه فحاشی های جنسی پخمگان شریف؟ که دقیقا یکی از مدعیان عدالتخواهی در توجیه فحاشی های شریف، روایت موگویی را بازنشر کرده بود. 🔵یعنی مشخص نیست که اگر در بین نیروهای امنیتی استثنائا افرادی باشند که فحش می دهند، فحاشی در بین اغتشاشگران جریان عادی است؟ و شما با برجسته سازی استثناها، جریان فحاش را توجیه کرده ای؟ مشخص نیست که در بین نیروی امنیتی زبان ناصح و عاقل هست تا تعدادی اندک نیروی فحاش را هم توجیه کند اما در بین اغتشاشگران زبان ناصح و عاقلی نیست؟! حالا همه ما فحاشی آن نیروی جوان امنیتی را تقبیح می کنیم، اما چه کسی کار پخمگان شریف را تقبیح می کند؟ اصلا صدا که نه ناله ای از تقبیح فحاشی های جنسی اغتشاشگران به گوشتان خورده است؟ اگر چاقوکشی، آتش و تخریبشان را تقبیح کردند، فحاشی را هم تقبیح می کنند! 👌همه این مطالب هم به همان اصل مهم رفتاری در فتنه ها بر میگردد، اینکه بجای تمرکز بر روی جزییات و قبل از عکس العمل نشان دادن در جزییات، باید جریان کلی فتنه را رصد کنیم. می‌بینید که یک صداقت نا به هنگام موگویی ها، توجیه گر ظلم های بزرگ اغتشاشگران میشود‌. ای امان از جزئی نگری.... ای امان.. همه اینها را گفتیم، اما ادعایی نداریم، بلکه دعا داریم که خدایا خودت ما رو نگه دار.. 🔰اگه مفید بود، برا دوستات هم بفرست👋 🌐 https://eitaa.com/Alamesorkh
🔴دود زباله ها، تمام میشود... 👌اهالی مکتب حاج قاسم در فتنه ها به دنبال فرصت ها میگردند... برای عزیز دلمان، جمهوری اسلامی، برای این لاله سرخ لا اله الا الله، تا اینجای کار چه اندیشیده ای؟، به چه «چنین باید کنیم...» رسیده ای؟ جای جر و بحث های سطحی، به جای سکون، غم، توقف باید به دنبال قوی تر کردن خود، جامعه و نظام بود. https://eitaa.com/Alamesorkh
‼️ تاکتیک اغتشاشگران این است که کشش بدهند تا جامعه خسته شود، هر چند با ده بیست نفر هم باشد، تصویری بگیرند برای تصویر سازی، یا به دنبال نشان دادن تداوم داشتن مبارزاتشان با روش های کم هزینه و بدون نیاز به مشارکت افراد هستند، مثل دیوار نویسی... یعنی القای ذهنیت عادی نبودن فضا! 👌با دوپینگ فضای مجازی می خواهند ذهنیت روانی فضای حقیقی و بیرونی را تحت تاثیر قرار دهند. گویا گمان می کنند با تداوم این فضا، شکاف های دیگری مثل اقتصادی را هم می توانند با خود همراه کنند! 🔵جریان دادن زندگی به روال عادی و ایجاد فضای نشاط، امید، جشن باطل السحر اغتشاشگران است. برای جمع کردن اندک زباله ها از کف میدان کاری بیشتر از نشان دادن واقعیت روزمره مردم و بی اعتنایی مردم به آنها نیاز نیست. فضای متوهمانه ای که در مجازی ساخته اند، با نشان دادن واقعیت های زندگی حقیقی، نشاط مردم و بچه ها دود میشود. واقعا کار بیشتری نیاز نیست. تا میتوانیم باید روال عادی بودن فضای حقیقی را نشان دهیم. 🌐https://eitaa.com/Alamesorkh
این دو سه نفر در قطار تا می‌توانستند شوخی کردند و خندیدند! و آهنگ برای... را هم چند باری در گوشی تکرار کردند. اشکالی نداره اما همین ها احتمالا در فضای مجازی که وارد میشوند می‌بینند غم سرتاپای وجود ایران را گرفته خودشان هم مرتب قلب سیاه و ایران سیاه و غم و... رو منتشر میکنند! چرا چنین جادوی فضای مجازی شدید؟! https://eitaa.com/Alamesorkh
زن، زندگی، آزادی. یعنی این قاب. ☺️ چقدر حرف در این دست گرفتن هست، در این مدرسه رفتن... بوی از مدرسه رفتن های سال اولی ها، شامه انسان را می شکافد. https://eitaa.com/Alamesorkh
17.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گاهی تو را کنار خود احساس می کنم...❤️ 🌐https://eitaa.com/Alamesorkh
🔵اسلام دینی بروز هست، با نیازهای روز پیش می رود، یعنی چه؟ 🔵گاهی افراد و جریان هایی، در مواجهه با مسائل روز و اتفاقاتی که به نوعی تنه به تنه دینمداری می زند، با عنوان کردن شعار به روز بودن دین اسلام، به نوعی تجدید نظر در احکام را مطالبه می کنند، که البته گاهی از روی قصد و غرض و گاهی از روی نقص دانش است. 👌روز آمد بودن و هماهنگی اسلام با نیازهای روز به معنای این نیست که اسلام در مواجهه با هر جریان اجتماعی، هر خواسته عرفی و عمومی واداده است، هم رفیق می خانه هست و هم مسجد! مذهب حقه تشیع، در مواجهه با مسائل و نیازهای روز عنصر اجتهاد را دارد، عنصری که همان اندازه که به مسائل روز باید آشنا باشد، از اصالت برخوردار است، نیازهای موهوم را از نیاز های اصیل می شناسد، توهم اجتماعی را از خواسته اجتماعی باز میشناسد، مردمی است اما عوامانه نمی اندیشد! 🔵یکی از خطرهای موجود در جمهوری اسلامی وجود افراد و گروه هایی هست که بواسطه اطلاع خود از دین، توهم " اجتهاد" دارند، خود را منقطع و بی نیاز از فقاهت می دانند و می بینند و بواسطه نداشتن پایه و اصالت عمیق در دین، در مواجهه با جریان های مختلف اجتماعی و عرفی، دچار خوردگی و وادادگی دینی میشوند، و بواسطه اطلاع و مطالعاتشان از اسلام، این گرایش عرفی زده خود را با متشابهات دینی به هم می آمیزند و مغلطه های درهمی از دین را به خورد مخاطب می دهند و مخاطب این اشخاص همزمان هم توهم بروز بودن دارد و هم توهم ایمان! جهل مرکب! سعید اسماعیل دخت. 🌐https://eitaa.com/Alamesorkh
🔵اگر امیر خانی "نیم دانگ" اطلاع درست داشت, میفهمید علی کریمی کدوم طرف وایساده که به مریم رجوی میگه «خفه شو»! و از کلام او به وجد نمی آمد! یعنی برای این نویسنده شهیر هم باید تشریح کنیم سلطنت طلب هایی چون علی کریمی و رجوی ها کارد و خونن؟! 🔵یا باید برایش تشریح کنیم دعوای ما با رژیم صهیونیستی در عرصه هایی چون ورزش دعوای عدم مشروعیت هست نه منزوی کردن صهیونیست ها؟! که میگوید با مسابقه ندادن خودمان منزوی شدیم! 🔵یا مثلا باید رابطه ی مقبولیت نظام و انتخابات را برای او هم تشریح کنیم؟ یا نه، اصلا باید تاریخ انتخابات و مشارکت سال ۸۴ و ۸۸ را یاد آوری کنیم، انتخاباتهایی که انگار او دوستش ندارد! در ۸۴ به لطف فتنه های دوران اصلاحات(چیزی شبیه فتن شیخ دیپلمات) مشارکت چندان بالایی نداشت اما دومی هشتاد و اندی درصد مشارکت داشت! اگر جامعه شناسی نمی دانید، تاریخ نزدیک هم به یاد نمی آورید آقای امیرخانی؟! بعید است، سر پنجاه سالگی و فراموشی برادر! جمهور اگر در ۸۴ و ۱۴۰۰ پای صندوق نیامدند دلیلش نا امیدی از دولت ندیده است یا ترس از تَکرار تجربه تلخ هشت ساله؟ راستی نظرتان در مورد مقبولیت منتخب ۸۸ در همان ظرف زمانی چیست؟ آن زمان هم مستند سکوتتان مثل حرف زدن امروزتان مقبولیت بود؟! 🔵از پرونده مهسا امینی گفته اید و خضوع عاقل های منصف در برابر حقیقت مرگ او، ببخشید میشود نشانم بدهید؟ این عاقل های منصف تان کجا نشسته اند؟! همان هایی که هنوز نتایج شورای حقیقت یابی انتخابات ۸۸ را هضم نکرده اند که خدای ناکرده منظورتان نیست؟! آنهایی که پرونده پزشکی قانونی را رد میکنند یا اظهارات پزشک کودکی مهسا را، یا حتی فیلم و نامه اظهارات پدر مهسا در بیمارستان را؟! میشود بلندگوی عقلانیت را در جریانی که می‌فرمایید نشانمان بدهید ، بخدا ما حلوا حلوایشان می‌کنیم، ببین کفگیر نظام در جریان اپوزیسون و اصلاحات به ته دیگ خورده که باید امثال کرباسچی را بیاورد! . اصلا مدتهاست در دلم مانده که این عقلایی که شما می گویید چرا صف خود را از نامردها جدا نمی کنند و در بهترین حالت در مقابل هجمه های شبهه و تردید رفقایشان ساکتند؟! اینها احیانا همان صداهای متفاوت حذف شده نیستند که شما از حذفشان نالیده اید اما توضیح نمی دهید چرا حذف شدند؟! آیا اینها همان هایی نیستند که به وقت منفعت خود و جمهوری اسلامی، منافع خود را ترجیح داده اند؟ براستی اگر هم جمهوری اسلامی به زعم باطل شما تنها شده است، از ظلم و منفعت طلبی های حذف شده هایی که شما برایشان روضه میخوانید نیست؟ 🔵برادر من نویسنده نیستم اما میدانم اولین اصل در روایتگری صادقانه بودن است، و روایت ناقص، غلط انداز است، اگر دروغ نباشد. 🔵برادر شما نویسنده ای ، نویسنده ای قبل از هضم تناقض، برای همین از یک متن چند صفحه ای شما، نه با تاریخ بیست سال اخیر که با همین متن چند صفحه ای تان میشود شما را به چالش کشید. البته همچنان برای ما محترم و برادر هستید. 🔰« سعید اسماعیل دخت » 🔰🌐https://eitaa.com/Alamesorkh
علم سرخ
🔵حق کدام طرف است و باطل کدام طرف، را نمیشود با روایت های ناقص و جزئی فهمید، برای تشخیص باید دید جامع
این نکته ای که قبلاً عرض شد باید نگاه کلی و جبهه ای داشت در فتنه ها، در متن زیر از کتاب طرح کلی حضرت آقا هم منعکس شده👌 : 💠 خدای متعال فرموده: «لَاُعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِي الاِسلامِ دانَت بوَلايَةِ كُلِّ اِمامٍ جائِرٍ لَيسَ مِنَ اللهِ وَ اِن كانَتِ الرَّعِيَّةُ في اَعمالِها بَرَّةً تَقِيَّةً وَ لَاَعفُوَنَّ عَن كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي الاِسلامِ دانَت بِوَلايَةِ كُلِّ اِمامٍ عادِلٍ مِنَ اللهِ وَ اِن كانَتِ الرَّعِيَّةُ في اَنفُسِها ظالِمَةً مُسِيئَةً»؛ عجیب حدیثی است این. 🌀 این حدیث می‌گوید آن مردمی که تحت ولایت ولیّ الله زندگی می‌کنند، اهل نجاتند؛ اگرچه در کارهای شخصی و خصوصی، قصورها و تقصیرها و گناه‌هایی هم گاهی داشته باشند. آن مردمی که تحت ولایت شیطان و طاغوت زندگی می‌کنند، اهل بدبختی و عذابند؛ اگر‌چه در کارهای شخصی، در اعمال خصوصی، اهل نیکوکاری و کارهای خوب هم باشند؛ این خیلی عجیب است. ۱۳۵۳/۷/۲۴ 📆 کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن/ جلسۀ ۲۸ @sahba_nashr
ما چه مجسمه هایی تراش میدهیم؟ 🔵یکی از رسانه ای ها حرف جالبی میزد، اینکه مخاطبین به نویسنده اشتها میدهند، اینکه برای چه و که و چه مزه ای بنویسد؟! 🔵اینکه نخبگان «عقلانیت» خود را به ما انتقال بدهند، چگونه و چه ابزاری؟ یا «نمایش، زیبایی، طنز، حزن و»...؟! رو ما تعیین میکنیم. ابزارها ممکنه از کتاب تا صفحات مجازی و منبر متفاوت باشه اما این مسأله مهمیه که ما با تشویق، تنبیه، بی توجهی یا انتظاراتمون چه گروه های مرجعی می سازیم؟ یا چه شکلی به گروه های مرجع میدهیم؟ 🔵این جریان اگر عقلانی باشد به سمت تعقل و اگر غیر عقلانی باشد به سمت مسخ ، جمود و جهل پیش می‌رود . ما گروه مرجع می تراشیم ، سپس گروه های مرجع با تعریف رابطه بر اساس دریافتشان از ما، به تناسب در همان خط سیر بر ما اثر می‌گذارند. 👌حال ما در زندگی یک رابطه معیوب می‌سازیم یا صحیح و عقلانی؟! 🔰سعید اسماعیل دخت 🌐https://eitaa.com/Alamesorkh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵جدا معتقدم کار بعضی با بگیر و ببند حل نمیشه، با کار فرهنگی هم حل نمیشه، نیاز به روان پزشک هست. از روی طنز یا تیکه انداختن نمیگم، جداً اعتقادم اینه. یعنی این اشخاصی که میبینیم، با این درجه از خشونت کلامی و رفتاری ، یا با این درجه از توهم بحثش با اطلاع رسانی یا حتی مجازات حل نمیشه، روانکاوی میخواد. 🌐https://eitaa.com/Alamesorkh
🔵کسب و کارهای اینترنتی دغدغه شده ، به حق و به جا هم هست... اما چرا بعضی فحشش را عوضی میدهند؟! مشخص است که فضای نت تبدیل به اتوبان ضد امنیت شده. آنهایی که از این وضعیت ضرر می کنند فریاد خودشون رو بر سر عامل اصلی اختلال ، یعنی نا امن کنندگان بزنند. بعضی می خواهند چون امنیت هست از مواهبش استفاده کنند ، اما وقتی نیاز به دفاع از امنیت و دعوت به آرامش هست، برای گرفتن فالوور یا ریزش نکردن فالوور سوار بر موج احساسی شوند، یا به نظام و امنیت حمله کنند، یا سکوت کنند! یعنی هم خدا را میخواهند هم خرما را؟! 🔵یا امنیت را بخواهید و برایش مطالبه داشته باشید و برای حفظ آرامش تلاش کنید، یا تبعات افتادن در چرخه جذب مخاطب با هیجانی کردن فضا یا بی تفاوت بودن را بپذیرید! گفته میشود ده ها میلیون مشتری دارند؛ چرا برای حفظ چرخه امنیت و تجارت از مخاطبان ده ها میلیونی خودشون نمی خواهند برای مختل نشدن زندگی و کسب و کارشان فضای نت را پاک سازی کنند؟ اکانت های ضد آرامش و امنیت جامعه را ریپرت کنند و ببندند؟! سخت است؟ نمیشود؟ ریزش خواهند داشت؟ دنبال راهکار باشند، همانطوری که برای جذب فالوور هزاران سیاست تبلیغاتی به کار می گیرند ، قطعا می توانند برای ایجاد امنیت فضای شغلی خود هم راهکارهایی بیابند. 🔴این🇮🇷 کشتی ای است که همه نشسته ایم داخلش ، نمیشود سوراخش کنی یا سوراخش کنند و بی تفاوت باشی، و طلبکار هم باشی که چرا من خیسم! من که زیر پایم سوراخ نیست! 🔰سعید اسماعیل دخت 🌐https://eitaa.com/Alamesorkh
⚪️دیدم که چند تا کلیپ از انداختن عمامه توسط رسانه های معاند پخش شده و مشخصه که بعد از چادری ها و پلیس،تعرض فیزیکی به طلبه ها رو دارند ترویج می کنند. 🔵 اول؛ عمامه پرون! جلسه درس اخلاق آیت الله مصباح تموم شده بود و ما هم داشتیم از چای بیت المال بیت آقا، حسینیه امام خمینی نیوش جان می کردیم و طبق معمول همه جلسات مذهبی با رفقا دور هم خوش و بش که پیره مردی که کنارمون نشسته بود خاطره ای رو تعریف کرد... قبل از انقلاب بود، با همین آقای مصباح توی کوچه داشتیم می رفتیم، دوچرخه ای از رویروی ایشون اومد و زد زیر عمامه ایشون، آقای مصباح عمامه اش را برداشت و حتی به عقب هم نگاه نکرد که که بود؟! 🔵 دوم؛ پیش نیاز، فحش خور ملس! از مقدمات فارغ شده بودیم، معمولا همین موقع های طلبگی هست که بین بچه ها حرف ملبس شدن و نشدن رواج داره، توی یکی از همین گعده ها، یکی از بچه ها که می رفت پای درس اخلاق هفتگی آیت الله خوشوقت، گفت، یکی از طلبه ها از ایشون سوال کرده بودند که کی ملبس بشیم، ایشون هم گفته بودند هر موقع بهتون فحش دادند و تونستید صبر کنید! 🔵 سوم؛ مادرت رو... یکی از رفقای طلبه تعریف می کرد، قرار بود با خانواده از تهران عازم مهران بشیم برای رفتن به سفر اربعین، من هم ملبس بودم، با خانواده وایساده بودیم کنار خیابون تا کم کم آماده بشیم بریم که یهو یکی از ماشین سرشو بیرون کرد و گفت " مادرتو ..." ، شاید بقیه خودشونو به نشنیدن زدن،منم توجهی نکردم، اولش خیلی ناراحت بودم اما به والله اولین کسایی که کنار ضریح امام حسین واسش دعا کردم همون کسی بود که به مادرم فحش داد! 🔵رفقای حزب الهی مشخصه که فضا جنگ ذهنیه! مواظب باشیم ، من بارها با افرادی در فضای مجازی مواجه شده ام که موضع تندی با من داشتن اما در فضای حقیقی عین دو تا رفیق کنار هم بودیم و خود اونها گفتند که ما فکر می کردیم با شما خیلی زاویه داریم اما انگار خیلی هم به هم نزدیکیم! 🔵من مثل اسلام رحمانی ها نیستم که بگم با منافقهای سفاک و پیاده نظام های اجیرشون که تابلو دار هستند باید با ترحم رفتار کرد، نه، اما با هر کسی که نمی شناسیم با هر مخاطبی حتی اگر فحش ناموس داره میده وارد تقابل نشیم. باور کنیم پیروزی در این جنگ با تسخیر قلب هاست . 🔴سوره مبارکه فصلت وَلَا تَسْتَوِي الْحَسَنَةُ وَلَا السَّيِّئَةُ ۚ ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ ﴿٣٤﴾ نیکی و بدی یکسان نیست. [بدی را] با بهترین شیوه دفع کن؛ [با این برخورد متین و نیک] ناگاه کسی که میان تو و او دشمنی است [چنان شود] که گویی دوستی نزدیک و صمیمی است. (۳۴) وَمَا يُلَقَّاهَا إِلَّا الَّذِينَ صَبَرُوا وَمَا يُلَقَّاهَا إِلَّا ذُو حَظٍّ عَظِيمٍ ﴿٣٥﴾ این بهترین شیوه را جز کسانی که [در زمینه خودسازی و تزکیه] پایداری کردند، نمی یابند، و جز کسانی که بهره بزرگی [از ایمان و تقوا] دارند به آن نمی رسند؛ (۳۵) 🔰سعید اسماعیل دخت 🌐https://eitaa.com/Alamesorkh
هدایت شده از حاج‌هادی‌پرهیزکار
Shamim Velayat Shahe Cheragh.mp3
10.7M
اولین پخش سراسری در فضای مجازی و رسانه ملی به مناسبت حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ و شهدای حرم مطهر نام سرود :صحن گلگون کاری از گروه سرود بین المللی شمیم ولایت شهرستان فسا شاعر : هادی پرهیزکار مربی و سرپرست: احمد بهمنی تنظیم : حسن برزگری @hadiparhizkar
هدایت شده از سعید اسماعیل دخت
امروز ظاهراً آقای شهرستانی اتفاقات اخیر رو آشوب خونده بودن، که شبکه های معاند بهش پرداخته بودند، بعد دفتر آیت الله سیستانی سریع احساس تکلیف کرد که حرف آقای شهرستانی رو رد کنه!
🎬🎞️ فیلم خوب ببینیم 📌 سعی می‌کنم فیلم‌های خوبی که می‌بینم رو برای شما هم بگذارم: فیلم «میان ستاره‌ای» یا «interstellar» یک فیلم علمی‌تخیلی جذاب هست که می‌تونه برای مخاطب‌های متنوعی جذاب باشه. 📆 سال انتشار : ۲۰۱۴ محصول: آمریکا، انگلستان کارگردان: کریستوفر نولان 📝 فیلم در زمان آینده رخ میده، هنگامی که زمین دیگر توان باروری و تولید مواد غذایی و اکسیژن رو برای همه انسان ها نداره و انسان ها ناچار هستند، به دنبال مکان دیگری برای زندگی باشند. در این بین کوپر به ماموریتی حیاتی اعزام می شود. ماموریتی که سفینه ای باید به فضا ارسال شود و در نزدیکی یک سیاهچاله شرایط حیات را در یک سیاره بررسی کند. و کوپر نیز علی رغم مشکلات شخصی که دارد تصمیم می گیرد برای نجات بشر این فرصت را از دست ندهد اما این سفر با چالش هایی از جنس فیزیک و نسبیت روبروست.. 👈 منظور ما از فیلم خوب، لزوماً داشتن محتوا و مضمون معنوی نیست. ساخت و پرداخت حرفه‌ای هم باعث میشه فیلمی رو انتخاب و معرفی کنیم. https://eitaa.com/Alamesorkh
بسمـ الله... ✍️ بعد از یه عمری که همه فریاد زدن کار ای مهمه، و منافاتی با اخلاص نداره. حالا که شعلۀ اغتشاشات بالا گرفته و خیلی هزینه ها پرداخته شده؛ همۀ جمع ها و گروه ها تصمیم گرفتن آموزش روایت اول بذارن! 🔵«روایت اول» یعنی اولین روایتی که تمام ابعاد اون قضیه رو به صورت جامع و کامل مورد بررسی قرار میده. این روایت، به خاطر گسترش سریع و زیاد، اهمیت بالایی در شکل دهی افکار عمومی داره و به گونه‌ای که اگر غلط باشه، جبرانش راحت نیست. فاء.میم‌کاف https://eitaa.com/Alamesorkh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 دست‌نوشته حاج‌قاسم عزیز برای بسیجیان: ✍ خامساً نماز شب نماز شب نماز شب کلید تمام عزت‌هاست. 📚 گفتار نماز شب @sahba_nashr
20.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 «وَ لا تَهِنوا وَ لا تَحزَنوا وَ اَنتُمُ الاَعلَونَ اِن كُنتُم مُؤمِنينَ» «لا تَهِنوا» یعنی ای مسلمانان سست نشوید، «وَ لا تَحزَنوا» و اندوهگین مگردید، «وَ اَنتُمُ الاَعلَونَ» شما بالاترید، دست شما بالاتر است، شما پیروزمند خواهید بود، شما بر دشمن غلبه خواهید کرد، فکر شما بالاخره بر اورنگ حکمرانی جهان خواهد نشست. ⁉️ شرطش چیست؟ «اِن كُنتُم مُؤمِنينَ» اگر مؤمن باشید.. 👈 شما می‌گویید آقا من دیدم، امام صادق صلوات‌الله‌علیه با طاغیۀ زمان خود، آن‌همه مبارزه کرد، حکومت را نتوانست بگیرد، بله؛ اما برای خاطر این بود که اطرافیانش، بسیاری از دوستانش، بسیاری از مدعیان تشیّعش، مثل بنده و شما بودند، مثل ما بودند، بی‌صبر بودند، کم‌ایمان بودند. ⁉️ شما می‌خواستید امام صادق برخلاف سنتِ تاریخِ قرار دادۀ پروردگار بتواند به حکومت برسد؟ همین خودش دلیل بر این است که مُعجِزی و دست غیبی‌ای در زمینۀ فتح‌ها و پیروزی‌ها بنا نیست ظاهر بشود. اگر قرار بود معجزی بشود، معجزی می‌شد تا امام صادق به حکومت برسد. امام صادق بالاخره به دست طاغیۀ زمان خودش کشته شد؛ موسی‌بن‌جعفر هم همین‌جور. ❗️ بر اثر این بود که دوستان و پیروان، به‌قدر کافی، آن‌قدری که لازم است صبر نداشتند، ایمان و باورِ همراه با تعهد، آن‌قدری که باید و شاید در روح آنها ذخیره نشده بود. ⭕️ امروز هم اگر آن‌جور باشد، نتیجه‌اش شکست است، شکست اسلام، شکست قرآن، محکومیت مسلمانان. ۱۳۵۳/۷/۱۶ 📚 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن برای پیوستن به ما 👇 https://eitaa.com/sahba_nashr @sahba_nashr
16.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شعرخوانی آقای احمد بابایی، برای سردار سلیمانی در محضر رهبری این زمستان بهار قاسم ماست تازه آغاز کار قاسم ماست مالک ما دلیل راه علی‌ست دست او پرچم سپاه علی‌ست ریخت اردیبهشت در دی ما زنده‌تر شد شهید زنده‌ی ما..
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️السَّلامُ عَلَیکِ یَا أُمَّ البُدُورِ السَّوَاطِع فَاطِمَةَ بِنت حزَام الکلابیّة، المُلَقَّبةُ بِأُمّ البَنِین وَ بَاب الحَوَائِج.. سلام بر تو‌ای مادر ماه‌های درخشان‌..
🔰سعید اسماعیل دخت 👈به مناسبت صحبت های اخیر رهبری در مورد فکر کنم حدود شش ماه پیش یا بیشتر این مطلب رو در مورد نسبت ما با حجاب نوشتم در اینستاگرام که الان اون رو باز نشر میدم : از طرفی رهبری می گوید نظام، یک نظام اسلامی و دینی است و باید جلوی ترویج منکر را بگیرد و از طرفی در سخنرانی دیگری عنوان می کنند که این کسانی که حالا درستی هم ممکن است نداشته باشند، دل در گروی این انقلاب و نظام دارند! شب انتخابات یا راهپیمایی 22بهمن و روز قدس میشود، همین به اصطلاح خانم های قرتی میشوند تیتر یک رسانه های حتی انقلابی دو آتیشه برای مصاحبه دوستانه! وقت بررسی معضلات فرهنگی میشود، میشوند تیتر یک نا به سامانی های اجتماعی فرهنگی در بحث و حجاب! با کمال تاسف بنده تا حالا درستی از این دوگانگی ای که در نگاه اول نسبت به موضع رهبری وجود دارد نخوانده ام!چیزی هم که می بینیم از سوی مدیران فرهنگی، امنیتی و نخبگان رسانه ای بیشتر شبیه حالت گیج است! وقتی مساله درست تبیین نشده باشد، در رفتارها و سیاست گذاری ها،عده ای برای فرار از درگیری های اجتماعی به چاه انفعال می افتند و عده ای از ترس ترویج فرهنگ غلط و فساد به چاه افراط! و هر دو به یک اندازه مزخرف و غلط هستند. نمی دانم شهید مطهری در انتخاب تیتر کتابش"مساله حجاب" واقعا به این قضیه فکر کرده است یا خیر، اما حل و تبیین ماجرا دقیقا در همین است، تفاوت بین مساله و شکاف! شکاف جامعه، همان نقطه ای است که شما باید از آن بترسید، از همان کبائری که هر مدیر و سیاست گذاری باید از آن فاصله بگیرد، شکاف های جامعه باید در حداقل میزان ممکن باشد، برای اینکه زیست امن افراد در کنار هم ممکن باشد، ایجاد شکاف یعنی یک تهدید بالقوه! یعنی گیر کردن در هر مساله ای که می خواهی حل کنی! شکاف یعنی ضدیت! قاعدتا در هر جامعه ای، شکاف هایی هست، برخی فعال و برخی غیر فعال اند، باید از فعال شدن این شکاف ها ترسید! و دقیقا کاری که دشمن و پادوهای آنها به دنبالش هستند همین ایجاد شکاف است! در هر مساله ای که شما فکرش را بکنید، شکاف بین مردم و اسلام، دین، روحانیت؛ شکاف بین کارگر و دستگاه قانونی؛ شکاف بین شیعه و سنی؛ شکاف بین مسلمان و سایر ادیان رسمی و...، و البته شکاف بین بی حجاب و با حجاب! در نگاه واقعی همه این روابط خود یک مساله اند، اما بنا بر دلایل یا شرایطی ممکن است تبدیل به شکاف شوند ، و بدتر اینکه فعال شوند! آنجایی که باید از آن گریخت، تبدیل یک مساله به شکاف است! و آن جایی که سر از بی توجهی و غفلت در می آورد، ندیدن یک مساله است! شما برای مساله باید دنبال راه حل باشید! راه حل منطقی و درست! به بهانه ایجاد شکاف نمی توانید چشم روی هم بگذارید و بگویید ان شاءالله گربه است! چیزی که متاسفانه در جمهوری اسلامی، مدیرانش و نخبگانش، شاهد هستیم حرکت بین ایجاد شکاف و ندیدن مساله(غفلت) است! چیزی که حیاتی است در و همچنین نگاه نخبگان و سیاستگزاران، پذیرش حجاب-بی حجابی به عنوان یک "مساله" است، وقتی مساله شد، اول که موضع خود را حفظ کرده ایم، دوم اینکه به دنبال راه حل در مواجهه با شخص یا جامعه ای هستیم که این مساله و مشکل برای او وجود دارد، نه غافل هستیم و نه حجاب را عاملی برای تعاند قلمداد می کنیم. حجاب یک مورد بود، امور مختلفی بلکه قریب به اتفاق امور جامعه را باید در قالب یک مساله تعریف کرد و تا جای ممکن از رابطه شکاف گریخت. نکته فوق العاده مهمی که باید توجه کرد این است که نگاه کردن مساله وار به این امور به معنای کنار گذاشتن کلی اقتدار و قوه قهریه نیست! حل یک مساله، مانند حجاب، ممکن است برخورد قهری تا ملاطفت و راه حل های ایجابی! را در بر بگیرد. و بر خلاف نگاه ساده انگارانه برخی نخبگانِ نارس ، گاهی حتی عدم استفاده از قوه قهریه در طولانی مدت موجب ایجاد شکاف عمیق در جامعه میشود، مثلا در مساله حجاب، عدم استفاده از قوه قهریه و اقتدار آمیز در بعضی محدوده ها خود موجب شکل تهاجمی تازه از سوی افراد و جریان های فاسد و لاابالی به افراد محجبه میشود، یعنی جای خوبی و بدی در فرهنگ عمومی عوض میشود و آنهایی که واجد یک رفتار خوب هستند مورد تهاجم قرار میگیرند و شکل تازه ای از شکاف متولد میشود! https://eitaa.com/Alamesorkh
اقتصاد دوره انتهایی شاه.pdf
703.4K
بررسی ای در مورد اقتصاد دوره انتهایی پهلوی https://eitaa.com/Alamesorkh