eitaa logo
علم سرخ
93 دنبال‌کننده
137 عکس
99 ویدیو
5 فایل
سردار شهید: « امروز جمهوری‌اسلامی حرم است...» @saeed_alef "سعید اسماعیل دخت"، یاعلی. درس خارج #حوزه ارشد علوم سیاسی #دانشگاه تربیت مدرس تهران
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرودگاه شیراز «اگر بخواهیم، اگر بخواهند،همراه با رعایت احترام میشود » 🔰https://eitaa.com/Alamesorkh
استعاره برای بیان شورش های سال گذشته از این تصویر واضح تر نمیشد... پدر مهسا امینی(نماد شورش های اخیر به نام آزادی) هم پیمان با پدر احسان کرمی(قاتل شهید روح الله عجمیان) میشود پیمان کذب و خشونت هم از آن فهمید، ملغمه ای که در آن صدها جوان شهید و مجروح شدند، حرمتهای زیادی شکسته شد، خشونت اجتماعی گسترده شد. فساد و فحشا با پمپاژ خبری و رسانه ای عیان تر شد. البته سرنوشت همه مرگ است، و العاقبه للمتقین! https://eitaa.com/Alamesorkh
‼️حجاب کجای قانونه؟! 👆اینجا‼️ https://eitaa.com/Alamesorkh
هدایت شده از حجت الاسلام پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌چرا مردم حجاب را موضوعی ارزشی می‌دانند نه واقعی؟! 🔻۴۰ سال دین را چطور معرفی کرده‌ایم؟ 🔻زشت است برای حوزه و دانشگاه که هنوز درباره حجاب بحث می‌کنیم 🔻چرا به حجاب مثل ماسک نگاه واقعی نداریم؟ اصلاح از دین، شبکه۳، حوالی ۴صبح 💠 کانال حجت الاسلام پناهیان 🆔 @panahiian°
⁉چرایی حساسیت جامعه مذهبی نسبت به مساله حجاب در شرایط فعلی 🔰سعید اسماعیل دخت، دانش آموخته سطح خارج حوزه علمیه قم، دانشجوی ارشد علوم سیاسی 📚مطلب اول " جنگ با خدا " 🖊خود قرآن می گوید ربا و رباخواری جنگ با خداست! در جامعه ای که این همه مفاسد وجود دارد و مهمترین آنها ربا خواری ، همه چیز را رها کرده ایم و چسبیده ایم به حجاب! این شاید یکی از پر تکرار ترین شبهات روایی-قرآنی باشد که ممکن است از افراد بعضا متدین شنیده باشید! من که از آخوند های آنچنانی تحصیل کرده هم شنیده ام! ⁉قبل از هر چیز یک مساله ریشه و مهم را باید دانسته باشیم وحل کنیم. اینکه ملاک دینداری و بالاترین ارزش در دین داری چیست. 🔅بزرگترین ارزش در اسلام مساله "ولایت " است، ولایت الهی و ولایت پیامبر و معصومین و ولایتی که بر پایه ایمانی باشد. این بالا ترین نماد دینداری است. که حتی معنای تقوا هم بسته به آن است. که البته خداوند در قرآن تاکید دارند بر اینکه وجود این ولایت نه فقط یک امر قلبی و زبانی بلکه یک مساله عملی است، این ولایت باید در اطاعت کردن تبلور بیابد. خب از آن روبرو هم ما یک سیئه داریم، یک ضد ارزش داریم که از همه چیز بالاتر است، با وجود آن ضد ارزش سایر اعمال انسانی آن بعد دینی بودنش متزلزل است، یک ارزش قلمداد نمیشود، بلکه ضد ارزش هست حتی اگر به ظاهر عبادت و زهد باشد. و آن هم اتفاقا مساله ولایت است منتها ولایت طاغوت، پذیرش آقایی هر چیزی که در مقابل حکم خداوند قد علم کرده باشد، با خدا در افتاده باشد. یک وجه در افتادن با خدا این است که مانند فرعون فریاد " انا ربکم الاعلی " زده شود. اما ملاک بودن و نبودن در ذیل ولایت الهی یا ولایت طاغوتی تنها انا ربکم الاعلی نزدن یا زدن نیست، بله این واضح ترین مصداق آن است. بلکه ملاک همان چیزی است که در آیات مشهور به آیات الکرسی بارها و بارها خوانده ایمش " الله ولی الذین آمنوا و عملوا الصالحات" ، " و الذین کفروا اولیائهم الطاغوت" . ایمان متعهدانه ملاک بودند در تحت ولایت الهی است و کفر ملاک بودن در صف دشمنان و جنگ علیه خداست. کفر البته به معنای پوشاندن است اما در بیان و فرهنگ قرآنی ما برای اینکه ساده تر بتوانیم با هم گفتگو کنیم از عبارت فارسی " مخالفت" استفاده می کنیم. ⁉پس هر کسی مخالفتی با خداوند بکند میشود مصداق کافر به همان معنای خاص؟ خیر، نباید به همین بسنده کرد، مخالفت تنها یک نوع نیست، مخالفت گاهی از سر جهل و ندانستن است، گاهی از سر غلبه احساس است(یعنی انسان در یک شرایطی قرار می گیرد که اگر خودش بود وخودش دست به آن کار نمی زند اما خب موقعیت به گونه ای رقم می خورد که مخالفت اتفاق می افتد) و گاهی هم از سر عمد است. در مخالفت از روی جهل شخص نه انگیزه قبلی و نه حین عمل برای مخالفت ندارد و تنهاه فعل او مصداقی از مخالفت با یک حکم است، در عصیان در شرایط غلبه احساس، انگیزه قبلی برای مخالفت نیست اما در موقعیت ارتکاب این انگیزه ایجاد میشود، اما در مخالفت عمدی، هم انگیزه قبلی و هم حین عمل برای یک مخالفت هست. مقصود ما در اینجا از کفر، همین نوع آخری است، یعنی شخصی که با انگیزه قبلی برای مخالفت با یک حکم الهی یک عمل مجرمانه یا همان تعبیر"گناه " را مرتکب میشود. خب این شد کافر، البته که کافر مصادیق متعددی از ضعیف تا قوی دارد و با هر یک هم باید به گونه خودش برخورد کرد، اما خب به هر جهت با توجه به این توضیحات این مخالفت عمدی با حکم الهی میشود عملی که فرد را ذیل "ولایت طاغوت" می برد، یعنی همان " جنگ کنندگان با خدا"، خب پس جنگ با خدا یک مصداق ندارد و می تواند مصادیق متعددی داشته باشد. "ربا خواری" یکی از مصادیق این جنگ با خداست ، ترک نماز، روزه، حج، خمس و زکات، حجاب و ... هم می توانند مصداقی از محاربه با خدا باشند. ‼❌‼البته ، البته، باید توجه کرد که هیچ کس حق ندارد در وادی تکفیر با قضاوت در مورد انگیزه های درونی اشخاص وارد شود. گفتیم که " مخالفت عمدی با انگیزه قبلی با حکم خداوند" ، چون بحث انگیزه قبلی مهم هست شما با صرف دیدن اینکه شخصی نماز نمی خواند، روزه نمی گیرد، حجاب ندارد حق تکفیر ندارید. و تشخیص این مطلب در درجه اول قضاوت وجدانی برای خود شخص است و در قضاوت اجتماعی،اسلام شناس مجتهد. هدف ما از طرح بحث " جنگ با خدا" رد این مطلب بود که ربا خواری تنها مصداق جنگ با خدا است و تعویق هر کنش اجتماعی به زدودن آن صحیح نیست. هر چند بلا شک ربا موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشت، اما بیان یک مصداق از " جنگ با خدا" به معنای رها کردن سایر احکام نیست، از کجا چنین برداشتی میشود کرد؟ مخاطب اول این مباحث خود ما هستیم تا در وادی مخالفتی که ما در جنگ با خدا وارد کند نیفتیم. جنگ با خدا منحصر در ربا خواری نیست، هر عصیانی می تواند جنگ با خدا باشد و اگر یک گناه در ما رسوخ کرده است حاکی از عمق این فاجعه است. ادامه در مطلب بعدی... https://eitaa.com/Alamesorkh📚
📚ادامه مطلب قبل( " جنگ با خدا " ) اما مباحث ما که در فضا نیست، در چند ماه اخیر ما شورشی را در جامعه ایران تجربه کردیم که بطور واضح شعارش "ضدیت با حجاب" بوده و در ذیل این حرکت می بینیم که رفتار اجتماعی عده ای از افراد جامعه همسو با این شورش به سمت کشف حجاب در روسری و پوشش گرویده است. ‼با تعاریفی که بالا عرض کردیم از مخالفت با خدا و احکام الهی ، بلاتردید شورش " زن زندگی آزادی" یک محاربه و جنگ با خدا بوده و هست، از این جهت که فارغ از نگاه های متفاوتی که ممکن است افراد حامی این شورش داشته باشند، این شعار و پرچم نماد "علم کردن علنی پرچم ضدیت با حکم الهی" بوده و هست. البته برخی برای احقاق حقوق خود و یا مخالفت سیاسی با حاکمیت جمهوری اسلامی و یا انتقاد نسبت به آن، وارد حمایت از این شورش شده باشند و نه مخالفت با حکم الهی، که هر چند خود آنها انگیزه عمدی برای مخالفت با حکم الهی نداشته اند اما بلاتردید آنها هم در گناه "همراهی " با شورشی که ضدیت با حکم الهی داشت شریک بوده و هستند. این دسته اگر به دنبال اغراض اجتماعی مثبت و یا مخالفت های سیاسی علیه یک سیاست هستند لزومی نداشت و ندارد که خود را ذیل یک جریان " طغیان گر بر حکم الهی" تعریف کنند. این دسته اگر می خواهند وارد مخالفت با حکم الهی و طغیان از حکم خدا نیفتند باید برای خود شخصیتی سوای شخصیت کسانی که چنین انگیزه ای دارند تعریف کنند. البته فارغ از ملاحظاتی که بر نوع کنش های خود باید داشته باشند. البته کم نبوده اند افرادی که شاید محجبه به آن معنا هم نبوده اند و حتی شل حجاب بوده اند اما با این شورشی که علیه حکم خداوند علم شده، همراهی نکردند و حتی نقد و مخالفت هم کردند، حتی بعضی از آنها بر حفظ حجاب خود مصمم تر هم شدند! به عکس، بنده خود شخصا شاهد چادری های ظاهر الصلاح و ریشو های به ظاهر متدین و آخوند های مدعی اجتهاد و دیانتی بودم که با این شورش علیه حکم خدا همراهی کردند، این به این معناست که حتی "حجاب" داشتن لزوما به معنای قرار گرفتن در تحت ولایت الهی نیست، چنان که حجاب نداشتن به معنای قرار گرفتن در تحت ولایت طاغوت و " جنگ با خدا" نیست ، و این تفاوت ناشی از همان مساله " انگیزه عمدی برای مخالفت با حکم الهی" است. ممکن است شخصی حجاب داشته باشد، اما به جهتی انگیزه مقابله با حکم خداوند داشته باشد، و یا به عکس کسی حجاب کامل نداشته باشد اما انگیزه اش از این اشتباه در افتادن با حکم الهی نباشد. حساسیتی که در بین متدینین بر روی مساله حجاب و شورش های اخیر شکل گرفته به این این خاطر است که رفتارهای اجتماعی بعد از شورش های اخیر به نوع خاصی ارتباط با همان مساله " جنگ با احکام الهی " بر می گردد. شاید که نه، واقعا پیش از این جریان هم در برخی از شهرها و مناطق کشور شاهد کم حجابی و یا کشف حجاب بودیم، اما به این حرکات فردی به چشم یک " جنگ سازمان یافته علیه حکم الهی" نگاه نمی شد، صرفا یک گناه و یا رویه گناه نگاه می شد. البته نا گفته نماند که بنظر می رسد متاسفانه این احساس در بسیاری از افرادی که کشف حجاب می کنند هم بوجود آمده است، هر چند قبلا هم خود چنین رفتار می کرده اند، اما اکنون این حرکت خود را ذیل یک حرکت اعتراضی تعریف می کنند. این انسجام ذهنی در هر دو طرف به نوعی شکل گرفته است . 📚https://eitaa.com/Alamesorkh
علم سرخ
⁉چرایی حساسیت جامعه مذهبی نسبت به مساله حجاب در شرایط فعلی 🔰سعید اسماعیل دخت، دانش آموخته سطح خارج
یک مصداق از شبهه ای که گفتم، حتی سایت های اصلاح طلبِ حامی شورش ضد دین گذشته هم اولویت بندی در مواجهه با مخالفان دین برایشان مهم هست! ، عجب! شما باور میکنید اینها حامی دین شده باشند ؟! همین معاونیان چند ماه پیش بخاطر حمله به علی کریمی در همین سایت ها مسخره می‌شد ، اما حالا صحبت های او را به عنوان اسلام شناس بازنشر میدهند! عجب!🧐🤔
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
🔺مواد اولیه عمده مصالح ساختمانی، خودرو، لوازم خانگی و... یا محصولات نفتی و پتروشیمی است، یا فلزات. قیمت‌گذاری دلاری این مواد اولیه، یعنی دلاری‌سازی هزینه‌های کارگران و کارمندان ایرانی که درآمدهایشان ریالی است. 🔻مبارزه با دلاری‌سازی، مبارزه است. تماشاگر نباشید... @syjebraily
یکی از دلایل بی حجابی شاید این بوده که هی دستگاه های تبلیغاتی این حکم را اجبار حکومت و اتقلاب، سلیقه خمینی و خامنه ای یا فلان مجتهد و امام جمعه و منبری عنوان کرده و می کنند! نه! به والله نه! حکم قرآن هست! قرآن. کلام خدا! این است که یک ضرورت الهی ، دست مایه بازی های سیاسی مکاران منحرف دغل‌کار افتاده است که برای خوش باشی چهار نفر، برای همراهی با نفسانیات آنها و به دست آوردن قلوب آنها، با سیاست فریب به استحمار مخاطبان دست زدند! امثال من هم یا ساکت بودیم یا صدای بلندی نداشته ایم. https://eitaa.com/Alamesorkh
استفاده از دوربین هوشمند برای حفاظت از بنیان های فرهنگی جامعه👍 🌐https://eitaa.com/Alamesorkh
به نام خدای تیر و کمان! مادر کیان پیر فلک قاتل فرزندش رو مجاهد مظهر شرف خواند!، ای گذشته ز جان در ره «هدف»!! یادتونه فیلم تشییع جنازه مادرش گفت «گفتم بریم که ساعت ۶ تیراندازی شروع میشه»؟! 🌐https://eitaa.com/Alamesorkh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تذکر حجاب در مترو با توجه به لهجه متصدیان مترو احتمالا مترو شیراز است. 🌐https://eitaa.com/Alamesorkh
🌙✨ 🤲 «وَ اَن تَجعَلَنی بِرَحمَتِکَ مِمَّن خِرتَ لَهُ لَیلَـة القَدرِ وَ جَعَلتَها لَهُ خَیراً مِن اَلفِ شَهرٍ» 🤲 یعنی خدایا من را از کسانی قرار بده که توفیق درک لیلـةالقدر را به‌دست آوردند و لیلـةالقدر برای آنها از هزار ماه بهتر و باارزش‌تر شده. ۱۳۶۶/۳/۷ 📚 کتاب استغفار و توبه ╭────── 📱 @sahba_nashr ╰────────────
12.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔖 شب قدر کدام است؟ طبق روایتی که مرحوم «محدّث قمی» نقل می‌کند، که سؤال کردند که کدام‌یک از این سه شب ـ یا آن دو شب بیست‌ویکم و بیست‌وسوم ـ [شب قدر است]؟ 👈 در جواب فرمودند که چقدر آسان است که انسان، دو شب را حالا ملاحظۀ شب قدر کند، یا سه شب را. ⁉️ چه اهمیت دارد بین سه شب مردّد باشد؟ ⁉️ مگر سه شب چقدر است؟ 💫 کسانی بوده‌اند که همۀ ماه رمضان را از اول تا آخر، شب قدر به حساب می‌آوردند و اعمال شب قدر را انجام می‌دادند. ✨ قدر بدانید. خطبۀ اول نمازجمعۀ ۱۳۷۶/۱۰/۲۶ 📚 کتاب استغفار و توبه 📺 منتشرشده در شبکه دو، برنامۀ «صبح روز بعد» ╭────── 📱 @sahba_nashr ╰────────────
15.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🖤مرغ از قفس پرید و چه خاکی به سر شدیم آری تمام شد، همگی بی‌پدر شدیم...💔
حجاب.pdf
163.9K
فایل بالا بررسی اجمالی در مورد وضعیت حجاب و ملاحظاتی درباره رویکردهای مواجهه با آن است . https://eitaa.com/Alamesorkh
📚دولت ها و دخالت در فرهنگ پوشش 🔅یکی از نکاتی که در باب حجاب برخی عنوان می کنند، عدم دخالت دولت ها و حاکمیت ها در بحث حجاب است ، حرف به ظاهر متعالی می آید. یا در قالب دیگری گفته میشود که حجاب یک مقوله فرهنگی است و دخالت دولت ها در مقوله های فرهنگی موجب تشدید و درگیری میشود و یا بدرد نمی خورد و خلاصه آسیب هایی را بر می شمارند. 🔅گاهی از انگ «دولت توتالیتر» برای دخالت‌های فرهنگی استفاده میکنند. (بعد راجع به این مقوله جداگانه حرف می‌زنیم که توتالیتاریسم در ایران هست یا خیر) (نکته: دولت توتالیتر دولتی است که در همه شئون زندگی شهروندان، حتی شخصی، دخالت می‌کنه. از این جهت یک رگه ای از استبداد است.) 🔅اول که واقعا اگر مداخله فرهنگی به هر شکلی توتالیتاریسم است، پس همه دولت ها به معنای کلاسیک توتالیتر هستند. البته که کیفیت دخالت دولت ها و جهت ورودشان می تواند در حل مساله حساس فرهنگی مهم باشد اما نفی هر گونه دخالتی به نظر صحیح نیست. میخواهیم قدری خواسته کسانی که چنین حرفی می زنند و لوازمش را بررسی کنیم. ⁉خب دولت ها دخالت نکنند، باشد، جلوی مثلا هر گونه پوشش یا عدم پوششی گرفته نشود. خب آیا هیچ کس مداخله ای ندارد؟ یعنی خود نحوه پوشش افراد که گاهی عامدانه برای هتک فرهنگ اجتماعی و یا غیر عامدانه برای تبعیت از صنعت مد که خود تابع دخالت تجاری شرکت های لباس و ...است دخالت محسوب میشود یا خیر؟ آیا این عدم دخالت است؟ ⁉مورد دیگر فرضا دولت ها دخالت نکردند، باشد، اما آیا اجازه می دهید گروه های مردمی حامی حجاب دخالت کنند؟ در حد همان تذکر لسانی و یا اینکه این ها هم یک مشت فوضول اجتماعی حساب میشوند؟ ⁉اگر افراد جامعه بنا بر سلیقه خود می توانند لباسی را برای ورود به جامعه انتخاب کنند، آیا افراد دیگری از جامعه نمی توانند سلیقه خود را در مواجهه با آنها بیان کنند؟ چرا؟ آیا یک دسته می توانند کنش گری فرهنگی در جامعه داشته باشند و یک دسته دیگر خیر؟ این امتیاز دادن به یک طرف از کجاست؟ لابد خواهند گفت چون تذکر دادن فضولی کردن در کار دیگران است! خب باشد، لباس خاص پوشیدن و یا حجاب برداشتن هم از نظر قشر دیگری از جامعه فضولی کردن و دست آوردن در فرهنگ آنهاست! ❌خب در مواجهه با این تقابل ها، قاعدتا با وجود فرهنگ نقد کردن و نقد پذیرفتن پایین در افراد جامعه باید انتظار این را هم داشته باشیم که بالاخره در بخشی از این بگو مگوهای اجتماعی دعوایی هم رخ بدهد! خشونت های اجتماعی هم رخ بدهد! حاضریم این تبعات را به عنوان کنش طبیعی دو گروه از جامعه بپذیریم؟ البته همانطوری که اشاره شد نحوه و دامنه ورود دولت ها و قوه قهریه در مسائل فرهنگی مهم است، اما نباید به این خطای فکری هم دچار شد که دولت ها در هیچ سطحی حق دخالت در مساله فرهنگی ای مثل پوشش را ندارند. 🖊سعید اسماعیل دخت, دانش آموخته حوزه علمیه قم https://eitaa.com/Alamesorkh🔰
‼گاهی گفته میشود که حجاب چه اهمیتی دارد که این همه به آن می پردازید؟ چرا این همه حجاب را گنده می کنید؟ حتی گاهی از سوی منبری ها، روحانیون دینی، افراد مذهبی و امثالهم این بیان میشود. 📚یکی از مسائل مطرح در شریعت مساله شعار و شعائر است. این شعائر گاهی حتی واجب هم نیستند اما اندازه صد تا واجب کارایی دارند! عجیب است؟ مثلا ببینید امام خمینی می فرمایند محرم و صَفر است که اسلام را نگه داشته است! عجب! عزاداری که مستحب است! همین عزاداری که مستحب است خیلی مواقع در تاریخ ستون دین شده است! آقا آزار همسایه اشکال دارد دیگر؟ صدای بلند دادن و مزاحم شدن، آقا اذان چرا می گویید پس؟ می گویند چون اذان یک شعار است برای اینکه اینجا اسلام هست حاکم است! شهادت به ولایت امیرالمومنین آقا جزو اذان نبوده است! چرا می گویید ؟ اصلا چرا در همه اذان های شیعی معمول است؟ یکی هم نگوید به او یک جوری نگاه می کنند؟ چون از شعائر مذهب است! و الی ماشاءالله از اموری که جزو شعائر مذهب و دین محسوب میشوند. حجاب اهمیت دارد نه از باب اینکه این اوجب واجبات است، از باب اینکه در جامعه امروز ما جزو شعائر جامعه مذهبی است، نشان از قوت مذهب دارد. حداقل در جامعه فعلی ایران اینگونه است. کارکرد شعار و شعائر ، کارکرد علم و پرچم در نبرد است، آیا پرچم بمب اتم است؟ یا در دژ است که با افتادنش یا بالا بودنش یکی پیروز است و یکی شکست خورده ؟ پس این حرف که برخی می زنند و مساله حجاب را یک مساله دم دستی بی اهمیت قلمداد می کنند حرف پخته ای نیست هر چند گوینده اش صاحب عمامه قطور و ریش سفید باشد! اگر نقدی ،انتقادی به جای دیگری و به عملکرد و کم کاری در بخشی وجود دارد آنها سر جایش مهم هستند، اما اینکه یکی از شعائر مذهبی را کم اهمیت جلوه بدهی این صحیح نیست. 🖊سعید اسماعیل دخت/دانش آموخته حوزه علمیه قم 🔰https://eitaa.com/Alamesorkh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا این راه برای آمریکا قابل بازگشت و ترمیم هست؟! راهی که اکنون برخی می‌روند و تبلیغ و ترویج میکنند شاید بواسطه استحکام فرهنگی ایرانی اسلامی اکنون منجر به چنین پیامدهای بهت آوری نشه، اما ترسناک این روال و این «روش» هست. گاهی برخی با ساده اندیشی گمان می کنند بحث چهار تا موی چند خانم هست! بالاخره آنها باید پاسخگوی رفتار خود در پیشگاه خدا و قانون باشند اما مساله این شیوه اباحه گری است، و تبلیغ رها کردن، سیاست ولش کنید ی که برخی تبلیغ میکنند، الان نه، سی چهل سال بعد چه عواقبی رو برای خانواده ، روح ، روان و ارزشهای ایرانی اسلامی داره؟ آیا آن موقع هم میتوانید بگویید ربا مهمتر هست یا نیست؟ وقتی خانواده فروپاشید، اصلا دیگر ارزش معنا دارد که بخواهید قیاس کنید کدام مهمتر هست؟ فرهنگ، غذای سر سفره نیست، که بخوریم و برویم به امان خدا، میراثی است که رسیده است و باید برسانیم. راه ترمیم و بازگشت سخت و تقریبا ناشدنی است! البته این به معنای هرتی عمل کردن برای حفاظت از فرهنگ نیست، بخصوص در سطح عمومی رفتارهای اصلاحگرانه، ترمیمی و تربیتی باید اصل بر مشفقانه و صمیمانه بودن باشه، باید هوشمندانه باشه، نبایستی اشتباهات بد و اجرایی نسبت به یک سیاست درست، خود عامل تشدید مشکل فرهنگی و تبدیل آن به بحران شود. همچنین این هم خطاست که گمان کنیم مسأله پوشش، تنها عامل مهم و حتی مهمترین عامل در پایداری نهاد خانواده است. خیر ، واقعا جای کار داریم، اما بهترین راه در عمل خودمان توجه به اسلام و فرهنگ اسلامی است. https://eitaa.com/Alamesorkh
اماکن بهشون گفته باید نیروی محافظ امنیت اخلاقی بذارید، گفته اند بودجه برای این افراد نداریم! 😐🙈 یعنی میلیارد میلیارد در میارن موندن برا حقوق دو نفر! 😏 این همه داره برا امنیتشون خرج میشه، تا سودشو ببرن، یه قطره میخوان برا امنیت خرج کنند زورشون میاد. 🌐https://eitaa.com/Alamesorkh
📙دانلود رایگان کتاب رزقی نو 📙محتوای تبلیغی رمضان «رزقی نو» راه‌حل‌های رهایی از مشکلات اقتصادی «رزقی‌نو» ده جلسه منبر مکتوب با قلمی تبلیغی و مبتنی بر مفاهیم بلند قرآنی است که هدف آن پرداختن به مفاهیم اقتصادی اصیل اسلامی بوده و اُفق‌ جدیدی را پیش روی مخاطب می‌گشاید. 🎙حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان: کتاب رزقی نو یک تلاش بسیار خوب برای این است که مبلغین گرامی، معلمین دین، ائمه محترم جماعات در جامعه بتوانند فکر و فرهنگ دینی را در امور معیشت، در امور مربوط به رزق و روزی حتی مادی را اصلاح کنند و ارتقا ببخشند. باید از دوستان سازمان تبلیغات تشکر کرد که به تولید محتوای مورد نیاز امروز می‌پردازند. 📄شرح محتوای تبلیغی؛ مجلس اول: رازق کیست؟ مجلس دوم: نقش من در رزق‌وروزی چیست؟ مجلس سوم: نقش شُکر در رزق‌وروزی من مجلس چهارم: رزق اجتماعی؛ رزقی نو مجلس پنجم: نقش خانواده در رزق اجتماعی مجلس ششم: نقش نزدیکان و همسایگان در رزق اجتماعی مجلس هفتم: نقش نظام اخوت اسلامی در رزق اجتماعی مجلس هشتم:‌ مؤلفه‌‌های قدرت اقتصادی (اقتصاد فرهنگی) مجلس نهم: تعاون، مهم‌‌ترین عامل قدرت اقتصادی مجلس دهم: نقش حکومت در رزق‌وروزی من ــــــــــــــــــــــــ ⬇️دانلود رایگان کتاب رزقی نو: b2n.ir/s98619 ـــــــــــــــــ 🎁به دوستانتان هم اطلاع دهید. 🎊🎊🎊🎊 ..... ✅ https://eitaa.com/joinchat/958791983Cb062eab324
💢 شهید «جانی بت اوشانا»، آشوری دفاع مقدس است که حالا پس از ۳۹ سال شناسایی شده. به همین مناسبت بخش‌هایی از کتاب «مسیح در شب قدر» را که به روایت‌ دیدار مقام معظّم رهبری با خانوادۀ این شهید معزّز اختصاص داده شده است، را تقدیم حضورتان می‌‌کنیم: 👇👇
🔖 🌷 شهید جانی بت اوشانا 🔹 برادر شهید: ژانی، درحالی‌که دو ماه مانده بود سربازی‌اش تمام بشود، در جبهه، در یک جایی به اسم هورالهویزه شهید شد؛ اما پیکرش را برای ما نیاوردند. گفتند شهید شده، اما پیکرش گم شده؛ مفقودالاثر شده. از همان زمان که این خبر را به ما دادند، مادر همیشه منتظر است و چشمش به در. حالا مادر خواب دیده که ژانی برگشته. تا امروز، خوابِ برگشتنِ ژانی را ندیده است. خوابِ خودِ داداش ژانی را دیده، اما خواب برگشتنش را، نه! به خودش امید می‌دهد که حتماً خبری می‌شود! 🔸 دل توی دلم نیست و آرام و قرار ندارم. امروز جمعه است و همه خانه‌اند. ساعت یازده صبح است که زنگ خانه را می‌زنند. می‌دوم طرف درِ حیاط. در را که باز می‌کنم، می‌بینم خبری از ژانی نیست! پشتِ در، خاله سوری است. تا ساعت دوازده، یکی دو نفر دیگر هم زنگ خانه را می‌زنند؛ اما هیچ‌کدامشان ربطی به ژانی ندارند. ساعت دوازده‌ونیم ظهر، دوباره زنگِ خانه را می‌زنند. 🔹 از پشت پنجرۀ اتاق، بیرون را نگاه می‌کنم ببینم چه خبر است! جانسون ایستاده است و با یک نفر که از پشت پنجره دیده نمی‌شود، حرف می‌زند. حرفشان چند دقیقه طول می‌کشد. فکر می‌کنم یکی از دوستانش است، اما مطمئن نیستم. شاید هم آن‌که پشت در است، ارتباطی با ژانی دارد! در همین فکرهایم که جانسون در را می‌بندد. یک پاکت نامه در دستش هست. دستش را بالا می‌آورد و از همان حیاط، بریده‌بریده، داد می‌زند: ما... ما... مامان... مامان... ژا... ژا... ژانی... ژانی! 🔸 مادر پاکــ💌ــــــت نامه را گرفته، چسبانده به قلبش، و های‌های گریه می‌کند. خواب دیشبش با همین پاکت نامه تعبیر شده! یکی از رفقای آشوریِ ژانی در جبهه، این نامه را برایمان آورده. ژانی یک روز قبل از شهادتش، پاکتی به او داده و گفته: «این وصیت‌نامۀ من است. این را به خانواده‌ام برسان.» ولی رفیقش مجروح شده و نتوانسته بود بیاورد، تا امروز! فضای خانه، عطر و بوی 🍃 داداش ژانی را گرفته. انگار واقعاً برگشته.. 📚 کتاب مسیح در شب قدر، روایت حضور آیت‌الله خامنه‌ای در منزل شهید ژانی بت‌اوشانا ╭────── 📱 @sahba_nashr ╰────────────
دو جوان سرمست ، مزاحم دو دختر بدون حجاب میشوند، تعرض میکنند به آنها، این جوان از آن دو دختر دفاع میکند ( شاید هم فضولی می‌کند؟) ، مجروح و بعد شهید میشود( یا یک بسیجی به درک واصل می‌شود؟) ، از نگاه جریان زن، زندگی، آزادی، بالاخره این آدم قهرمان میشه (یا فضول)؟ یا هیچی؟ https://eitaa.com/Alamesorkh
علم سرخ
دو جوان سرمست ، مزاحم دو دختر بدون حجاب میشوند، تعرض میکنند به آنها، این جوان از آن دو دختر دفاع میک
جنبش زن زندگی آزادی هیچ وقت امثال شهید الداغی را قهرمان خود نخواهد کرد، حتی اگر مانع از تجاوز جنسی به دو دختر بی حجاب شده باشد، چون اساسا این جنبش برای حمایت از وجوه جنسی و لا ابالی گری پایه گذاشته شده و قهرمانانش هم در همین ابعاد تعریف می‌شوند. «غیرت» جایی در نمادهای این جنبش ندارد و نخواهد داشت. دختران ایران از همه بیشتر بی حجاب ها، متوجه باشند که آن فکری که این جنبش را پیش میبرد حتی در صورت تجاوز و تعرض به آنها، حمایت و غیرت از دختر در معرض آسیب را خوش ندارد. با غیرت و ناموس بیشتر مشکل دارد تا تجاوز. زندگی برای زنان در چنین جامعه ای با چنین تفکری «امنیت» دارد؟! https://eitaa.com/Alamesorkh
علم سرخ
دو جوان سرمست ، مزاحم دو دختر بدون حجاب میشوند، تعرض میکنند به آنها، این جوان از آن دو دختر دفاع میک
مسأله مهم دیگر اینه که، جنبش زن، زندگی آزادی، نه یک جنبش واقعی در حمایت از زنان بلکه یک جنبش حمایت از رویکردهای ضد مذهبی با موضوعات زنانه است. یعنی اصل و اساس،حمایت از زن نیست، تقابل با مذهب هست. آنچنان که رویکردهای باستان گرایی ، ملی گرایی، قوم گرایی، مدرنیسم، حمایت از هنرهای لاقید و... اساس طرحشان این پوسته ها نیست، اساس تقابل با مذهب است، در چارچوب این موضوعات. این موضوعات تنها عامل جذب هستند. در همین رویکردهای زنانه، اگر حمله کننده یک جوان با ظاهر مذهبی باشد که ماست بر روی سر یک زن بی حجاب میریزد از حضرت آیت الله پشمک، تا مجمع منقرضین و منحرفین و استاد لواشک! اظهار تأسف و تألم و تقبیح مینمایند، اما اگر مدافع دو دختر بی حجاب، مذهبی باشد و مهاجم مست و لا قید، اینجا چون عنصر مذهب در جایگاه ارزش قرار میگیرد، اصلا طرح نمیشود، آنجا ماست را به اندازه بمب اتم می پردازد، اما اینجا قمه را نمی بیند!. اینها ملیجک های قصر نیستند ، دلقک های دست و دل مریض خودند! https://eitaa.com/Alamesorkh
🔰بحث حجاب در کلاس با استاد و دانشجوهای همکلاسی ❌مطلب اول 📚امروز یکی از اساتید با ورود به کلاس با مرور حضور خود در یکی از جلسات تصمیمی گیری پیرامون حجاب بحث را آغاز کردند، استادی که خودش فرد مذهبی و دارای تحصیلات حوزوی است، اما خب نسبت به سیاست هایی که در این باره وجود دارد هم انتقاداتی دارد. مخلص کلام ایشان هم همان اشکال بخشی از افراد و نخلگان جامعه مذهبی بود که... ارجاعات واضحی از دوران زندگی معصومینِ حاکم در برخورد با این مساله نیست، چندان بیان قرآن در این باره هم محکم نیست که حالا خواسته باشد به نحو قاطعی وارد مساله شده باشد، و یا اینکه نحوه ورود به منع به عنوان نمونه در ربا تدریجی بوده است، علاوه بر اینکه مجازاتی هم در اسلام برای این مساله مطرح نشده است و تنها راه تعزیر می تواند باشد. البته که ایشان در همین صحبت های خودشان خیلی صریح از رفتارهای نا به هنجار اعلام انزجار کردند، اما در بیان اولویت ورود و لزوم ورود انگار اشکالاتی داشتند، یا این سوال را طرح کردند که چرا با وجود معضلات دیگر مثلا همین ربوی بودند بانک ها همه امکانات برای این مساله بسیج نمیشود؟ صحبت های ایشان که تمام شد، من شروع کردم به صحبت کردن، و این طور شروع کردم که ... ببینید تقسیم بندی اهمیت احکام بر مبنای لزوم و وجوب یا حرام بودنشان یا در نظر گرفتن یا نگرفتن مجازات برای آنها درست نیست، ما یک عنوانی در شرع داریم به نام شعائر، شعائر گاهی کارکردشان از هزاران واجب بالاتر است، مثلا عزاداری آیا واجب است؟ خیر، یک امر مستحبی است! اما اینقدر اهمیت دارد که امام می فرمایند همین محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است! الان حجاب به عنوان یک شعار مطرح است، آن طرف هم اتفافا تقابل با این مساله را به عنوان یک نماد مبارزه انتخاب کرده است، بحث چهار تا مو بیرون بودن و نبودن نیست، یک عده ای قبل از این جریانات هم حجاب درستی نداشتند، اما چیزی که الان تفاوت پیدا کرده است، مساله " هتک" است که خیلی اهمیت دارد، یعنی الان این برداشتن روسری به عنوان یک نماد مبارزه علیه حکم خدا درآمده است، به عنوان یک "هتک" عمل میشود، یک ستیز، یعنی ربا حرب با خداست، یک مصداق است، خداوند یک مصداق را دارد طرح می کند، اما یعنی فقط همین حرب با خداست ؟ دیگر چیزی حرب با خدا نیست؟ بقول معروف، اثبات شیء نفی ما ادا نمی کند! الان ما داریم می فهمیم و درک می کنیم که این رفتار و این "هتک" از باب حرب با حکم دینی دارد صورت می گیرد حالا منشأ ش را باید بیاییم البته! ممکنه است همه نه، اما جریان کلی این است، و از این نظر این مساله با امنیت ذهنی جامعه ارتباط پیدا می کند. که اگر مخدوش شود، یعنی این شعار و پرچم وقتی مقابله با آن شود و گردن کشی شود و راهکاری هم برای آن در نظر گرفته نشود موجب تضعیت روح دینداری و حیا در جامعه خواهد شد، درست مانند وقتی که پرچم در مبارزه می افتد، مشعلی خاموش میشود. شاید اگر همین حرکت در کشور دیگری صورت می گرفت این حرب با خدا نبود، یا در زمان دیگری صورت می گرفت این تبعات را نداشت، اما درک افراد جامعه ما از این مساله واقعا شکل گیری یک نوع تقابل با این شعار الهی است. ما در فرهنگ قرآنی بحث " فتنه" را داریم، که می گوید از قتل هم بدتر است! خب فتنه چیست؟ پس شرایط زمان ومکان در وقوع یک گناه ممکن است متفاوت باشد ونمیشود صرفا با رویکردهای تاریخی و روایی، یا واجب و حرام ، یا مستحب بودن یک مسأله میزان اهمیتش را قیاس کرد. الان همین احساس امنیتی هم که یک خانم بدون حجاب برای نوع رفتار خودش دارد از وجود فضای ذهنی رفتار منضبط و قاعده مند در جامعه و از ناحیه مردان هست، اگر این فضا به هم بخورد کسی امنیت روانی ندارد، اول خود خانم ها ندارند، چرا که دیگر رفتار های بخشی از آقایان هم در واکنش به این سست شدن انضباط اجتماعی به سمت بی انضباطی میرود، تعرض به خود خانم ها هم زیاد میشود! چون احساس لاقیدی در همه بوجود می آید! ‼ادامه دارد.... 🖊سعید اسماعیل دخت 🔰https://eitaa.com/Alamesorkh