eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
537 دنبال‌کننده
421 عکس
553 ویدیو
285 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
❖﷽❖ 📜مفضل به امام جعفر صادق (ع) عرض کرد آقا تأويل «لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ» چيست‌؟ (يعنى چگونه امام زمان بر همه اديان غالب مى‌شود) 💎حضرت فرمود: تأويل آن اين آيه است: «وَ قاتِلُوهُمْ حَتّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَ يَكُونَ الدِّينُ كُلُّهُ لِلّهِ»: يعنى: چندان از مشركان بكشيد كه ديگر فتنه‌اى در ميان مردم نباشد و همۀ دين براى خدا باشد. 🌺اى مفضل بخدا قسم! اختلاف را از ميان ملل و اديان برميدارد و همۀ دينها يكى مى‌شود چنان كه خدا فرموده: 🔅 «إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللّهِ الْإِسْلامُ» و هم فرموده: 🔅«وَ مَنْ يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلامِ دِيناً فَلَنْ يُقْبَلَ مِنْهُ وَ هُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخاسِرِينَ» يعنى هر كس دينى جز دين اسلام را بپذيرد هرگز از وى پذيرفته نميشود و او در عالم آخرت از زيانكاران خواهد بود. ❓مفضل گفت: آقا! آيا دينى كه پدران او ابراهيم و نوح و موسى و عيسى و محمد داشتند، همان دين اسلام بود؟ 🔶فرمود: آرى همين دين اسلام بود، نه غير آن! عرض كردم: دليلى از قرآن بر اين مطلب داريد؟ فرمود: آرى از اول تا آخر قرآن پر از دليل است. از جمله آيه: «إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللّهِ الْإِسْلامُ» ميباشد. و ديگر اين آيه: «مِلَّةَ أَبِيكُمْ إِبْراهِيمَ هُوَ سَمّاكُمُ الْمُسْلِمِينَ» يعنى اسلام دين پدر شما ابراهيم است و اوست كه شما را مسلمان ناميد. 🔷و ديگر آيه ايست كه خداوند در داستان ابراهيم و اسماعيل از زبان آنها نقل ميكند كه گفتند: «وَ اجْعَلْنا مُسْلِمَيْنِ لَكَ وَ مِنْ ذُرِّيَّتِنا أُمَّةً مُسْلِمَةً»يعنى: خدايا ما دو نفر را دو تن مسلمان و تسليم‌شدۀ خود قرار ده، و از اولاد ما نيز مردمى مسلمان بيرون آور . 🔶و ديگر اين آيه در داستان فرعون است كه ميفرمايد: «حَتّى إِذا أَدْرَكَهُ الْغَرَقُ قالَ آمَنْتُ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ الَّذِي آمَنَتْ بِهِ بَنُوا إِسْرائِيلَ وَ أَنَا مِنَ الْمُسْلِمِينَ» يعنى: وقتى فرعون ميخواست غرق شود، گفت: ايمان آوردم كه جز خداوند يگانه‌اى كه بنى اسرائيل باو ايمان آوردند، خدائى نيست و اينك من از مسلمانان هستم. 🔷و در داستان سليمان و بلقيس ملكه سبا ميفرمايد: «وَ أْتُونِي مُسْلِمِينَ» يعنى: در حالى كه تسليم شده‌ايد، نزد من بيائيد، و چون بلقيس بنزد سليمان آمد گفت: «أَسْلَمْتُ مَعَ سُلَيْمانَ لِلّهِ رَبِّ الْعالَمِينَ» يعنى من با سليمان در پيشگاه خداوند جهانيان اسلام آورديم 🔶و از زبان عيسى بن مريم عليهما السلام ميفرمايد: «مَنْ أَنْصارِي إِلَى اللّهِ» يعنى عيسى گفت: كسانى كه ميخواهند با پذيرش دين خدا مرا يارى نمايند كيستند؟ «قالَ الْحَوارِيُّونَ نَحْنُ أَنْصارُ اللّهِ آمَنّا بِاللّهِ وَ اشْهَدْ بِأَنّا مُسْلِمُونَ» يعنى حواريون گفتند: ما ياوران دينى تو هستيم ما ايمان بخدا آورديم و شاهد باش كه ما مسلمان هستيم! 🔷و در آيه ديگر ميفرمايد: «وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً» يعنى: آنچه در آسمانها و زمين است با ميل و بى‌ميلى اسلام آوردند 🔶و در داستان لوط ميفرمايد: «فَما وَجَدْنا فِيها غَيْرَ بَيْتٍ مِنَ الْمُسْلِمِينَ» يعنى: ما در آنجا بيشتر از يك خانه از مسلمانان نيافتيم 🔷 و در آيۀ ديگر ميفرمايد: «قُولُوا آمَنّا بِاللّهِ وَ ما أُنْزِلَ إِلَيْنا..» «لا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْهُمْ وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ» يعنى: بگوئيد: ايمان آورديم بخدا و آنچه از طرف خدا براى ما نازل شده و بين هيچ يك از پيغمبران فرق نميگذاريم و ما براى او اسلام آورديم. 🔶و در آيۀ ديگر ميفرمايد: «أَمْ كُنْتُمْ شُهَداءَ إِذْ حَضَرَ يَعْقُوبَ الْمَوْتُ» الى قوله «وَ نَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ» يعنى: آيا شما حاضر بوديد هنگامى كه مرگ يعقوب فرا رسيد تا آنجا كه فرمود: و ما همه براى او اسلام آورديم. 📗مهدی موعود، صفحه 1148 علامه محمدباقرمجلسی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 در كتاب «منتخب البصائر» از محمد بن طيار از آن حضرت روايت كرده است كه در تأويل آيۀ: ✨«وَ يَوْمَ نَحْشُرُ مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ فَوْجاً» يعنى: و روزى كه برانگيخته ميكنيم از هر گروهى، جمعى را. فرمود: هر مؤمنى كه كشته شده باشد؛ بدنيا برميگردد تا (بعد از زندگى مجدد) به مرگ طبيعى بميرد و هر مؤمنى كه مرده باشد، به دنيا برميگردد تا كشته شود (و به ثواب شهادت نائل گردد). 📝جابر جعفى گفت: از حضرت صادق عليه السّلام تفسير آيه ✨ «وَ لَئِنْ قُتِلْتُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَوْ مُتُّمْ»... يعنى اگر در راه خدا كشته شديد يا مرديد... سؤال شد، 🔍فرمود: اى جابر آيا ميدانى راه خدا كدام است‌؟ عرض كرد نه بخدا مگر اينكه از شما بشنوم. ❣ فرمود: كشته شدن در راه على و اولاد اوست. 🕯هر كس در راه محبت او كشته شود، در راه خدا كشته شده است و هيچ كس نيست كه ايمان به اين آيه داشته باشد، مگر اينكه كشته شدن و مرگى در پيش دارد، 💎به اين معنى كه اگر كشته شود دوباره برانگيخته مى‌شود تا بميرد، و اگر مرد، برانگيخته مى‌شود تا اينكه كشته شود، نظير اين روايت در تفسير عياشى هم ذكر شده است. 📚مهدی موعود، صفحه 1188 علامه محمدباقر مجلسی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِكُمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوؤُا وُجُوهَكُمْ وَ لِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ لِيُتَبِّرُوا ما عَلَوْا تَتْبِيراً [و به آن‌ها گفتيم]: اگر نيكى ‌كنيد، به خودتان نيكى مى‌كنيد و اگر بدى‌ كنيد باز هم به خود مى‌كنيد و هنگامى ‌كه وعده‌ی آخر فرا رسد، [آنچنان دشمن بر شما سخت خواهد گرفت كه] آثار غم و اندوه در چهره‌ی شما ظاهر مى‌شود و آن‌ها داخل مسجد [الاقصى] مى‌شوند همان‌گونه كه بار اوّل وارد شدند و آنچه را زير سلطه‌ی [خود] مى‌گيرند، درهم كوبيده و نابود مى‌كنند. (اسراء/ ۷) ⛅️✨⛅️✨⛅️✨ 📜علی‌بن إبراهیم ( فَإِذا جاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ یَعْنِی الْقَائِمَ (وَ أَصْحَابَهُ لِیَسُوؤُا وُجُوهَکُمْ یَعْنِی تَسْوَدُّ وُجُوهُهُمْ وَ لِیَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ کَما دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ یَعْنِی رَسُولَ اللَّهِ (وَ أَصْحَابَهُ وَ أَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ (وَ أَصْحَابَهُ. 📝علیّ‌بن‌ابراهیم (رحمة الله علیه)- فَإِذَا جَاء وَعْدُ الآخِرَةِ؛ یعنی قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و یارانش. لِیَسُوؤُواْ وُجُوهَکُمْ؛ یعنی تا چهره‌هایشان را سیاه کنند. وَ لِیَدْخُلُواْ الْمسْجِدَ کَمَا دَخَلُوهُ اوّل مَرَّةٍ؛ منظور، رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و یارانش و امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) همراه با یارانش است. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۹۶ بحارالأنوار، ج۵۳، ص۸۹/ القمی، ج۲، ص۱۴؛ «یسودون» بدل «تسود»/ نورالثقلین/ البرهان کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى بْنِ الْمُتَوَكِّلِ رِضْوَانُ اللَّهِ عَلَيْهِ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْكُوفِيُّ عَنْ مُوسَى بْنِ عِمْرَانَ النَّخَعِيِّ عَنْ عَمِّهِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ يَزِيدَ النَّوْفَلِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ عَنْ سَعْدٍ الْخَفَّافِ عَنِ اَلْأَصْبَغِ بْنِ نُبَاتَةَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: لَمَّا عُرِجَ بِي إِلَى السَّمَاءِ السَّابِعَةِ وَ مِنْهَا إِلَى سِدْرَةِ الْمُنْتَهَى وَ مِنَ اَلسِّدْرَةِ إِلَى حُجُبِ النُّورِ نَادَانِي رَبِّي جَلَّ جَلاَلُهُ يَا مُحَمَّدُ أَنْتَ عَبْدِي وَ أَنَا رَبُّكَ فَلِي فَاخْضَعْ وَ إِيَّايَ فَاعْبُدْ وَ عَلَيَّ فَتَوَكَّلْ وَ بِي فَثِقْ فَإِنِّي قَدْ رَضِيتُ بِكَ عَبْداً وَ حَبِيباً وَ رَسُولاً وَ نَبِيّاً وَ بِأَخِيكَ عَلِيٍّ خَلِيفَةً وَ بَاباً فَهُوَ حُجَّتِي عَلَى عِبَادِي وَ إِمَامٌ لِخَلْقِي بِهِ يُعْرَفُ أَوْلِيَائِي مِنْ أَعْدَائِي وَ بِهِ يُمَيَّزُ حِزْبُ اَلشَّيْطَانِ مِنْ حِزْبِي وَ بِهِ يُقَامُ دِينِي وَ تُحْفَظُ حُدُودِي وَ تُنْفَذُ أَحْكَامِي وَ بِكَ وَ بِهِ وَ بِالْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِهِ أَرْحَمُ عِبَادِي وَ إِمَائِي وَ بِالْقَائِمِ مِنْكُمْ أَعْمُرُ أَرْضِي بِتَسْبِيحِي وَ تَهْلِيلِي وَ تَقْدِيسِي وَ تَكْبِيرِي وَ تَمْجِيدِي وَ بِهِ أُطَهِّرُ الْأَرْضَ مِنْ أَعْدَائِي وَ أُورِثُهَا أَوْلِيَائِي ✨وَ بِهِ أَجْعَلُ «كَلِمَةَ الَّذِينَ كَفَرُوا» بِيَ «اَلسُّفْلى» وَ كَلِمَتِيَ الْعُلْيَا (توبه/40) وَ بِهِ أُحْيِي عِبَادِي وَ بِلاَدِي بِعِلْمِي وَ لَهُ [بِهِ] أُظْهِرُ الْكُنُوزَ وَ الذَّخَائِرَ بِمَشِيَّتِي وَ إِيَّاهُ أُظْهِرُ عَلَى الْأَسْرَارِ وَ الضَّمَائِرِ بِإِرَادَتِي وَ أَمُدُّهُ بِمَلاَئِكَتِي لِتُؤَيِّدَهُ عَلَى إِنْفَاذِ أَمْرِي وَ إِعْلاَنِ دِينِي ذَلِكَ وَلِيِّي حَقّاً وَ مَهْدِيُّ عِبَادِي صِدْقاً. 📝رسول خدا (صلّى اللّه عليه و آله) فرمود چون مرا بآسمان هفتم بردند و از آنجا بسدرة المنتهى رساندند و تا به حجابهاى نور، پروردگارم جل جلاله مرا ندا كرد اى محمد تو بنده منى و من پروردگار توام براى من تواضع كن و مرا بپرست و بر من توكل كن و به من اعتماد كن كه 🔰 من تو را ببندگى پسنديدم و حبيب و رسول و پيغمبر خود ساختم، و برادرت على را خليفه و باب پسند كردم، 🔸او است حجت من بر بندگانم و امام خلقم، 🔸به او دوستانم از دشمنانم شناخته شوند 🔸و به او حزب شيطان از حزب من جدا شود 🔸و به او دينم بر پا گردد 🔸و حدودم حفظ شود 🔸و احكامم اجراء گردد 🔸 و بتو و به او و امامان از فرزندانش ببندگانم رحم كنم و بكنيزانم 💎 و به قائم از شما زمينم را آباد سازم بتسبيح و تهليل و تقديس و تكبير و تمجيدم 💠و بوسيله او زمين را از دشمنان خود پاك كنم و بدوستانم ارث دهم 💠و به او كلمه كفار بخودم را پست سازم و كلمه خود را برافرازم 💠و باو بندگانم و بلادم را زنده كنم 💠و گنجها و ذخائرش بخواست خودم عيان كنم، 💠او را بر اسرار و درونها باراده خود مطلع سازم 💠و بفرشتگان خود كمك دهم تا او را براى اجراى امر من و اعلان دينم تاييد كنند، 💠او است سرپرست بندگانم بدرستى و رهبر بندگانم براستى. 📙أمالی شیخ صدوق، صفحه 632 مجلس 92/حدیث4 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜[١١٧٣]٩٢-محمّد بن يحيى،عن سلمة بن الخطّاب،عن الحسين بن عبد الرّحمن،عن عليّ‌ بن أبي حمزة،عن أبي بصير،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام في قول اللّه عزّ و جلّ‌: وَ مَنْ‌ أَعْرَضَ‌ عَنْ‌ ذِكْرِي فَإِنَّ‌ لَهُ‌ مَعِيشَةً‌ ضَنْكاً قال: يعني به ولاية أمير المؤمنين عليه السّلام،قلت: وَ نَحْشُرُهُ‌ يَوْمَ‌ الْقِيامَةِ‌ أَعْمى‌ قال: يعني أعمى البصر في الآخرة أعمى القلب في الدّنيا عن ولاية أمير المؤمنين عليه السّلام،قال:و هو متحيّر في القيامة يقول: لِمَ‌ حَشَرْتَنِي أَعْمى‌ وَ قَدْ كُنْتُ‌ بَصِيراً قالَ‌ كَذلِكَ‌ أَتَتْكَ‌ آياتُنا فَنَسِيتَها قال:الآيات الأئمّة عليه السّلام فَنَسِيتَها وَ كَذلِكَ‌ الْيَوْمَ‌ تُنْسى‌ يعني تركتها و كذلك اليوم تترك في النّار كما تركت الأئمّة عليه السّلام:فلم تطع أمرهم و لم تسمع قولهم قلت: وَ كَذلِكَ‌ نَجْزِي مَنْ‌ أَسْرَفَ‌ وَ لَمْ‌ يُؤْمِنْ‌ بِآياتِ‌ رَبِّهِ‌ وَ لَعَذابُ‌ الْآخِرَةِ‌ أَشَدُّ وَ أَبْقى‌ ؟قال:يعني من أشرك بولاية أمير المؤمنين عليه السّلام غيره و لم يؤمن بآيات ربّه و ترك الأئمّة معاندة فلم يتّبع آثارهم و لم يتولّهم،قلت: اَللّهُ‌ لَطِيفٌ‌ بِعِبادِهِ‌ يَرْزُقُ‌ مَنْ‌ يَشاءُ ؟قال: ولاية أمير المؤمنين عليه السّلام،قلت: مَنْ‌ كانَ‌ يُرِيدُ حَرْثَ‌ الْآخِرَةِ‌ ؟قال:معرفة أمير المؤمنين عليه السّلام و الأئمّة نَزِدْ لَهُ‌ فِي حَرْثِهِ‌ ؟ ❣قال:نزيده منها،قال:يستوفي نصيبه من دولتهم ✨ وَ مَنْ‌ كانَ‌ يُرِيدُ حَرْثَ‌ الدُّنْيا نُؤْتِهِ‌ مِنْها وَ ما لَهُ‌ فِي الْآخِرَةِ‌ مِنْ‌ نَصِيبٍ‌ ؟ ⚠️قال:ليس له في دولة الحقّ‌ مع القائم نصيب. 📝[١١٧٣]٩٢-ابو بصير از حضرت صادق عليه السّلام دربارۀ اين سخن خداوند عزّتمند: ❓هركس از ياد من روگردان شود،زندگى تنگى دارد.[طه(٢٠):١٢٤] 🔷روايت كرده كه فرمودند:مقصود ولايت امير مؤمنان عليه السّلام است. ❓من خواندم‌و او را روز قيامت كور برمى‌انگيزيم.[طه(٢٠):١٢٤] 🔷فرمودند:يعنى در آخرت كورچشم و در دنيا كوردل از[پذيرش]ولايت امير مؤمنان عليه السّلام. ❓[و]فرمود:و او در قيامت سرگردان است و مى‌گويد:چرا مرا كور برانگيختى،من كه بينا بودم كه[خداوند]مى‌فرمايد: چنان‌كه آيات ما به سويت درآمد و تو آن‌ها را فراموش كردى.[طه(٢٠):١٢٥ و ١٢٦] 🔷حضرت فرمود:[و]آن آيات ائمّه عليهم السّلام هستند.و تو آن‌ها را فراموش كردى و امروز خود تو همان‌گونه فراموش مى‌شوى.[طه(٢٠):١٢٦] يعنى تو آيه‌ها را رها كردى و امروز همان‌گونه كه ائمّه عليهم السّلام را رها كردى و فرمانشان را اطاعت نكرده،سخنشان را نشنيدى.خودت در آتش رها مى‌شوى ❓من خواندم‌و اين‌گونه جزا مى‌دهيم كسى را كه زياده‌روى كرده،به آيات پروردگارش ايمان نياورد و عذاب آخرت سخت‌تر و پايدارتر است.[طه(٢٠):١٢٧] 🔷فرمودند:يعنى كسى كه به ولايت امير مؤمنان عليه السّلام جز او را شريك كند و به آيه‌هاى پروردگارش ايمان نياورده،ائمّه[عليهم السّلام]را از روى دشمنى رها كند و پيروى‌شان نكرده،دوستشان نداشته باشد. ❓من خواندم خداوند به بندگانش مهربان است به هركه بخواهد روزى مى‌دهد.[شوری(٤٢):١٩] 💫فرمودند:ولايت امير مؤمنان عليه السّلام است. ❓من خواندم‌آن‌كه زراعت آخرت خواهد[شوری(٤٢):٢٠] 💫فرمود:معرفت امير مؤمنان عليه السّلام و امامان است. ❓بر زراعتش مى‌افزاييم.[شورا(٤٢):٢٠] 💫يعنى بر آن معرفت مى‌افزاييم، تا بهره‌اش را از دولت‌شان دريافت كند. ❓و كسى كه كشت دنيا خواهد كمى از آن به او مى‌دهيم ولى در آخرت هيچ بهره‌اى ندارد.[طه(٤٢):٢٠] ⚠️فرمود:[يعنى]براى او بهره‌اى در همراهى قائم[عليه السّلام]در دولت حقّ‌ نيست. 📕 اصول کافی - جلد2، صفحه 366 @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📝عياشى در تفسير خود از رفاعة بن موسى نقل كرده كه گفت: از حضرت صادق عليه السّلام شنيدم كه در تفسير اين آيه: 🔅«وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً» ميفرمود: 🌺اذا قام القائم لا يبقى ارض الاّ نودى فيها شهادة ان لا اله الاّ اللّه و انّ محمّدا رسول اللّه. 🕊هنگامى كه قائم ما قيام كرد جايى در روى زمين باقى نميماند، مگر اينكه در آنجا صداى اشهد ان لا اله الا اللّه و اشهد ان محمدا رسول اللّه بلند مى‌شود. 📜و نيز در تفسير عياشى از عبد اللّه بن بكير روايت ميكند كه گفت: از حضرت صادق عليه السّلام تفسير اين آيه: 🔅«وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» را پرسيدم. 🌠 حضرت فرمود: اين آيه در بارۀ قائم نازل شده، هنگامى كه عليه يهود و نصارا و صابئين و ماديها و برگشتگان از اسلام و كفار در شرق و غرب كرۀ زمين، قيام ميكند، و اسلام را پيشنهاد مى‌نمايد هر كس از روى ميل پذيرفت دستور ميدهد كه نماز بخواند و زكاة بدهد و آنچه هر مسلمانى مأمور بانجام آنست بر وى نيز واجب ميكند، و هر كس مسلمان نشد گردنش را ميزند تا آنكه در شرق و غرب عالم يك نفر خدا - نشناس باقى نماند. ❓عرض كردم: قربانت گردم! در روى زمين مردم بسيار هستند چطور قائم (عليه السلام) ميتواند همۀ آنها را مسلمان كند و يا گردن بزند؟ 🕯 حضرت فرمود هنگامى كه خداوند چيزى را اراده كند، چيز اندك را زياد و زياد را كم ميگرداند. 📚کتاب مهدی موعود(ترجمه جلد 13 بحارالانوار)/صفحه 1122 علامه محمدباقرمجلسی @Aldolatahalzahraeyah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا