هدایت شده از ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
4_652547102974410921.mp3
6.42M
#ذکر_علی_عباده
علی ای همای رحمت
@zameneashk۱
لینک تخصصی مقتل امام حسین ع
4_5985736233551136475.mp3
7.82M
#پرسش_و_پاسخ_مهدوی ۷
پاسخ مرحوم کافی به طول عمر امام مهدی عج
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
📜575-أبو عليّ الأشعريّ عن محمّد بن عبد الجبّار عن الحسن بن عليّ عن عليّ بن أبي حمزة عن أبي بصير عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال:سألته عن قول اللّه عزّ و جلّ:
💫سَنُرِيهِمْ آياتِنا فِي الْآفاقِ وَ فِي أَنْفُسِهِمْ حَتّى يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ
قال:يريهم في أنفسهم المسخ و يريهم في الآفاق انتقاض الآفاق عليهم فيرون قدرة اللّه عزّ و جلّ في أنفسهم و في الآفاق،قلت له:
حَتّى يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ قال:خروج القائم هو الحقّ من عند اللّه عزّ و جلّ، يراه الخلق لا بدّ منه.
📝ابو بصير گويد:از امام صادق عليه السّلام معناى قول خداى عزّ و جلّ را پرسيدم:
«به زودى آيات و نشانههاى خود را در آفاق و در نفسهايشان به ايشان نشان دهيم تا براى آنان ثابت گردد كه آن حق است»(فصلت/٥٣)فرمود:در نفسهايشان مسخ شدنشان را به آنان نشان مىدهد كه مسخ مىشوند و در آفاق آن است كه مرزها شكسته مىشود و دشمنان به آنها يورش مىآورند و قدرت خداى عزّ و جلّ در نفسهايشان و در آفاق را مىبينند.عرض كردم:معناى«تا براى آنان ثابت گردد كه آن حق است» چيست؟فرمود:تا ثابت گردد كه خروج حضرت قائم عليه السّلام نزد خداى عزّ و جلّ حق است و ناگزير مردم آن را خواهند ديد.
📚الروضة من الکافی، صفحه 747
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜576_محمّد بن يحيى و الحسين بن محمّد جميعا عن جعفر بن محمّد عن عبّاد بن يعقوب عن أحمد بن إسماعيل عن عمرو بن كيسان عن أبي عبد اللّه الجعفيّ قال:قال لي أبو جعفر محمّد بن عليّ عليهما السّلام:كم الرّباط عندكم؟قلت:
أربعون،قال:لكن رباطنا رباط الدّهر و من ارتبط فينا دابّة كان له وزنها و وزن وزنها ما كانت عنده،و من ارتبط فينا سلاحا كان له وزنه ما كان عنده، لا تجزعوا من مرّة و لا من مرّتين و لا من ثلاث و لا من أربع فإنّما مثلنا و مثلكم مثل نبيّ كان في بني إسرائيل فأوحى اللّه عزّ و جلّ إليه أن ادع قومك للقتال فإنّي سأنصرك فجمعهم من رءوس الجبال و من غير ذلك ثمّ توجّه بهم فما ضربوا بسيف و لا طعنوا برمح حتّى انهزموا،ثمّ أوحى اللّه تعالى إليه أن ادع قومك إلى القتال فإنّي سأنصرك،فجمعهم ثمّ توجّه بهم فما ضربوا بسيف و لا طعنوا برمح حتّى انهزموا،ثمّ أوحى اللّه إليه أن ادع قومك إلى القتال فإنّي سأنصرك فدعاهم فقالوا:وعدتنا النّصر فما نصرنا فأوحى اللّه تعالى إليه إمّا أن يختاروا القتال أو النّار،فقال:يا ربّ القتال أحبّ إليّ من النّار فدعاهم فأجابه منهم ثلاثمائة و ثلاثة عشر عدّة أهل بدر فتوجّه بهم فما ضربوا بسيف و لا طعنوا برمح حتّى فتح اللّه عزّ و جلّ لهم.
📝ابو عبد اللّه جعفى گويد:امام باقر عليه السّلام به من فرمود:مرزدارى شما چند روز است (رباط يا مرزدارى آن است كه انسان با بستن اسب و مركبسوارى و ديگر وسايل و ابزار جهاد خود را براى جهاد با دشمنان مهيا سازد)گفتم:چهل روز.فرمود:ولى رباط و مرزدارى ما تا آخر روزگار است(يعنى بر شيعه لازم است همه وقت در انتظار فرج و ظهور حضرت حجت عليه السّلام باشند)
❇️هركس در انتظار دولت ما مركبى را نگه دارد تا وقتىكه آن مركب نزد اوست در برابر وزن آن براى وى پاداش صدقهدادن در راه خداست!(شايد مراد اين باشد كه پىدرپى اين ثواب را براى او مىنويسند يا در هر شب و روز)و هركس در انتظار دولت ما سلاحى را نگه دارد تا وقتىكه آن سلاح نزد اوست برايش به مقدار وزن آن ثواب صدقه بنويسند از يكبار و دوبار و سهبار و چهاربار پيروز نشدن بىتابى نكنيد كه
🌺 حكايت ما و شما حكايت پيامبرى است كه در ميان بنىاسرائيل بود و خداى عزّ و جلّ به او وحى نمود كه قومت را براى جهاد دعوت كن كه من تو را يارى مىنمايم.همه را از اطراف گرد آورد و سپس به جهاد برد نه شمشيرى زدند و نه نيزهاى به كار بردند كه شكست خوردند بار دوم نيز جريان تكرار شد بار سوم خدا به او وحى نمود كه قومت را براى جهاد دعوت كن كه من تو را يارى مىنمايم.دعوتشان كرد،گفتند:به ما وعده پيروزى دادى و پيروز نشديم!خداى تبارك و تعالى به آن پيامبر وحى نمود كه بايستى يكى از دو چيز را اختيار كنند:يا جنگ در راه من يا رفتن به جهنم،عرض كرد:بارخدايا نزد من جنگ محبوبتر است.
پس دعوتشان كرد سيصد و سيزده نفر به شماره جنگجويان جنگ بدر اجابت كردند پس آنان را به جبهه جنگ برد نه شمشيرى زدند و نه نيزهاى به كار بردند ولى خداى عزّ و جلّ پيروزى را نصيب آنها نمود.
📚الروضة من الکافی، صفحه 749
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
https://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
به کانال امام مهدی عج خوش امدید
هدایت شده از کلیپ و تصاویر کربلاء
#یا_امیرالمومنین
پروفایلتون را تزئین کنید بانام مقدس و زیبای #یا_امیرالمومنین علیه السلام
این کانال مخصوص زیباترین تصاویر و کلیپ های عاشورایی جهت استفاده عاشقان سید الشهداء در پروفایل و کانال و گروهشان است .
زیر مجموعه کانال ضامن اشک @zameneashk1
http://eitaa.com/joinchat/1482752010C901aaa4c91
هدایت شده از ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
🌺اهل معنا را به معنایِ کلامت راه نیست
✨خود بگو در آشنایی با مقامت، راه چیست؟
🌸ای کتابِ آفرینش را تو از بر، یاعلی
✨ای که قرآن منبری از توست یکسر یاعلی
#میلاد_امام_علی(ع)💗✨
#روز_پدر🎉✨
#مبارڪباد💗✨
ضامن اشک در تلگرام
@zameneashk
کانال ضامن اشک ایتا
@zameneashk1
❖﷽❖
#روایات_دوران_آخرالزمان
#احادیث_ولایی
#امام_علی_ع
#حدیث_مهدوی
#احادیث_قرآنی
🔰خطبة لأمير المؤمنين عليه السّلام
📜586-أحمد بن محمّد عن سعد بن المنذر بن محمّد عن أبيه عن جدّه عن محمّد بن الحسين عن أبيه عن جدّه عن أبيه قال:خطب أمير المؤمنين عليه السّلام-و رواها غيره بغير هذا الإسناد و ذكر أنّه خطب بذي قار-فحمد اللّه و أثنى عليه،ثمّ قال:
....ثمّ إنّه سيأتي عليكم من بعدي زمان ليس في ذلك الزّمان شيء أخفى من الحقّ و لا أظهر من الباطل و لا أكثر من الكذب على اللّه تعالى و رسوله صلّى اللّه عليه و اله و سلّم و ليس عند أهل ذلك الزّمان سلعة أبور من الكتاب إذا تلي حقّ تلاوته و لا سلعة أنفق بيعا و لا أغلى ثمنا من الكتاب إذا حرّف عن مواضعه و ليس في العباد و لا في البلاد شيء هو أنكر من المعروف و لا أعرف من المنكر و ليس فيها فاحشة أنكر و لا عقوبة أنكى من الهدى عند الضّلال في ذلك الزّمان فقد نبذ الكتاب حملته،و تناساه حفظته حتّى تمالت بهم الأهواء و توارثوا ذلك من الآباء و عملوا بتحريف الكتاب كذبا و تكذيبا فباعوه بالبخس و كانوا فيه من الزّاهدين.
فالكتاب و أهل الكتاب في ذلك الزّمان طريدان منفيّان و صاحبان مصطحبان في طريق واحد لا يأويهما مؤو،فحبّذا ذانك الصّاحبان واها لهما و لما يعملان له،فالكتاب و أهل الكتاب في ذلك الزّمان في النّاس و ليسوا فيهم و معهم و ليسوا معهم و ذلك لأنّ الضّلالة لا توافق الهدى و إن اجتمعا؛ و قد اجتمع القوم على الفرقة و افترقوا عن الجماعة،قد ولّوا أمرهم و أمر دينهم من يعمل فيهم بالمكر و المنكر و الرّشا و القتل كأنّهم أئمّة الكتاب و ليس الكتاب إمامهم،لم يبق عندهم من الحقّ إلاّ اسمه و لم يعرفوا من الكتاب إلاّ خطّه و زبره،يدخل الدّاخل لما يسمع من حكم القرآن فلا يطمئنّ جالسا حتّى يخرج من الدّين ينتقل من دين ملك إلى دين ملك،و من ولاية ملك إلى ولاية ملك،و من طاعة ملك إلى طاعة ملك،و من عهود ملك إلى عهود ملك،فاستدرجهم اللّه تعالى من حيث لا يعلمون و إنّ كيده متين بالأمل و الرّجاء حتّى توالدوا في المعصية و دانوا بالجور و الكتاب لم يضرب عن شيء منه صفحا ضلاّلا تائهين قد دانوا بغير دين اللّه عزّ و جلّ و أدانوا لغير اللّه.
مساجدهم في ذلك الزّمان عامرة من الضّلالة،خربة من الهدى قد بدّل فيها من الهدى فقرّاؤها و عمّارها أخائب خلق اللّه و خليقته،من عندهم جرت الضّلالة و إليهم تعود،فحضور مساجدهم و المشي إليها كفر باللّه العظيم إلاّ من مشى إليها و هو عارف بضلالهم فصارت مساجدهم من فعالهم على ذلك النّحو خربة من الهدى عامرة من الضّلالة قد بدّلت سنّة اللّه و تعدّيت حدوده و لا يدعون إلى الهدى و لا يقسمون الفيء و لا يوفون بذمّة،يدعون القتيل منهم على ذلك شهيدا قد أتوا اللّه بالافتراء و الجحود و استغنوا بالجهل عن العلم.
ادامه مطلب👇👇
و من قبل ما مثّلوا بالصّالحين كلّ مثلة و سمّوا صدقهم على اللّه فرية و جعلوا في الحسنة العقوبة السّيّئة و قد بعث اللّه عزّ و جلّ إليكم رسولا من أنفسكم عزيز عليه ما عنتّم حريص عليكم بالمؤمنين رؤف رحيم صلّى اللّه عليه و اله و سلّم و أنزل عليه كتابا عزيزا لا يأتيه الباطل من بين يديه و لا من خلفه تنزيل من حكيم حميد قرآنا عربيّا غير ذي عوج لينذر من كان حيّا و يحقّ القول على الكافرين فلا يلهينّكم الأمل و لا يطولنّ عليكم الأجل،فإنّما أهلك من كان قبلكم أمد أملهم و تغطية الآجال عنهم حتّى نزل بهم الموعود الّذي تردّ عنه المعذرة و ترفع عنه التّوبة و تحلّ معه القارعة و النّقمة و قد أبلغ اللّه عزّ و جلّ إليكم بالوعد و فصّل لكم القول و علّمكم السّنّة و شرح لكم المناهج ليزيح العلّة و حثّ على الذّكر و دلّ على النّجاة و إنّه من انتصح للّه و اتّخذ قوله دليلا هداه للّتي هي أقوم و وفّقه للرّشاد و سدّده و يسّره للحسنى،فإنّ جار اللّه آمن محفوظ و عدوّه خائف مغرور،فاحترسوا من اللّه عزّ و جلّ بكثرة الذّكر و اخشوا منه بالتّقى و تقرّبوا إليه بالطّاعة فإنّه قريب مجيب قال اللّه عزّ و جلّ: وَ إِذا سَأَلَكَ عِبادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدّاعِ إِذا دَعانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَ لْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ فاستجيبوا للّه و آمنوا به و عظّموا اللّه الّذي لا ينبغي لمن عرف عظمة اللّه أن يتعظّم فإنّ رفعة الّذين يعلمون ما عظمة اللّه أن يتواضعوا له و عزّ الّذين يعلمون ما جلال اللّه أن يذلّوا له و سلامة الّذين يعلمون ما قدرة اللّه أن يستسلموا له،فلا ينكرون أنفسهم بعد حدّ المعرفة و لا يضلّون بعد الهدى،فلا تنفروا من الحقّ نفار الصّحيح من الأجرب و البارئ من ذي السّقم.
و اعلموا أنّكم لن تعرفوا الرّشد حتّى تعرفوا الّذي تركه و لم تأخذوا بميثاق الكتاب حتّى تعرفوا الّذي نقضه،و لن تمسّكوا به حتّى تعرفوا الّذي نبذه،و لن تتلوا الكتاب حقّ تلاوته حتّى تعرفوا الّذي حرّفه؛و لن تعرفوا الضّلالة حتّى تعرفوا الهدى،و لن تعرفوا التّقوى حتّى تعرفوا الّذي تعدّى،فإذا عرفتم ذلك عرفتم البدع و التّكلّف و رأيتم الفرية على اللّه و على رسوله و التّحريف لكتابه و رأيتم كيف هدى اللّه من هدى فلا يجهلنّكم الّذين لا يعلمون،إنّ علم القرآن ليس يعلم ما هو إلاّ من ذاق طعمه،فعلّم بالعلم جهله و بصّر به عماه و سمّع به صممه و أدرك به علم ما فات و حيي به بعد إذ مات و أثبت عند اللّه عزّ ذكره الحسنات و محا به السّيّئات و أدرك به رضوانا من اللّه تبارك و تعالى فاطلبوا ذلك من عند أهله خاصّة فإنّهم خاصّة نور يستضاء به و أئمّة يقتدى بهم و هم عيش العلم و موت الجهل هم الّذين يخبركم حكمهم عن علمهم و صمتهم عن منطقهم و ظاهرهم عن باطنهم لا يخالفون الدّين و لا يختلفون فيه فهو بينهم شاهد صادق و صامت ناطق فهم من شأنهم شهداء بالحقّ و مخبر صادق لا يخالفون الحقّ و لا يختلفون فيه،قد خلت لهم من اللّه السّابقة و مضى فيهم من اللّه عزّ و جلّ حكم صادق و في ذلك ذكرى للذّاكرين فاعقلوا الحقّ إذا سمعتموه عقل رعاية و لا تعقلوه عقل رواية فإنّ رواة الكتاب كثير و رعاته قليل و اللّه المستعان.
ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝به دو سند نقل شده،در يك سند آمده كه در محلّ«ذى قار»آن را ايراد نموده است.به هر صورت خدا را حمد نمود و ستود سپس فرمود:
....سپس
🔷 بدانيد بعد از من زمانى بر شما بيايد كه در آن روزگار هيچ چيزى نهانتر از حق نباشد و هيچ چيزى آشكارتر از باطل نباشد
🔶 و هيچ چيزى بيشتر از دروغ بر خداى تعالى و پيامبرش صلّى اللّه عليه و اله و سلّم نباشد
🔷و نزد مردم آن دوران هيچ كالايى بىارزشتر از قرآن نيست در صورتىكه درست تلاوت شود و به آن عمل گردد ولى اگر دستخوش تحريف و جابجايى واقع شود و به سود دنياپرستان تفسير شود هيچ متاعى از آن رايجتر و ارزشمندتر نيست.
🔶در آن زمان در ميان بندگان و در شهرها هيچ چيزى زشتتر از كار خوب و هيچ چيزى بهتر از كار زشت نيست.
🔷نزد گمراهان آن زمان هيچ كار هرزهاى بدتر از رفتن به راه هدايت و هيچ شكنجهاى جانكاهتر از آن نيست.
🔶کسانى كه خود را داناى قرآن مىدانند آن را پشت سر اندازند و حافظانش آن را به دست فراموشى سپارند،تا جايى به هوسرانى و ضلالت رو آورند كه خود از آن خسته و ملول گردند،اين گمراهى را از پدران خود ارث بردند و به دروغ و از روى قصد قرآن را تحريف نمايند و آن را تكذيب نمايند و به بهايى اندك بفروشند و نسبت به آن بىرغبتند.
🔷در آن زمان قرآن و اهل قرآن مردهاند و كنار گذاشته مىشوند و اين دو به يك راه مىروند كسى به آن دو اعتنا نمىكند،دو رفيق همدم هستند افسوس و دريغ بر آنها و بر بىتوجهى مردم به آنها.
🔶در آن زمان قرآن و اهل قرآن در ميان مردم هستند و نيستند با مردم هستند و نيستند،زيرا قرآن و اين خطوط هستند ولى مردم به آن عمل نمىكنند و راه هدايت نمىجويند و ضلالت و هدايت باهم جمع نمىشوند هرچند به ظاهر باهم باشند.
🔷مردم براى تفرقه و پراكندگى دستبهدست هم مىدهند و از اجتماع مسلمانان واقعى كه اهل بيت هستند دورى مىگيرند
🔶سرپرستى خود و امور مربوط به دين خود را به كسى واگذارند كه در ميان آنان به فريبكارى و قباحت و رشوهخوارى و آدمكشى رو آورده خود را به قرآن وابسته مىكنند ولى از قرآن راهنمايى نمىجويند،
🔷از حق نزد آنان جز نامى نيست و از قرآن جز خط و نوشتهاى كه آن را نمىشناسند،
🔶بسا شخص آوازه احكام قرآن را مىشنود و وارد دين اسلام مىگردد ولى هنوز درست ننشسته و اطمينان خاطر پيدا نكرده از اسلام بيرون مىرود.از دين حكمرانى به دين حكمران ديگر و از سرپرستى فرمانروايى به سرپرستى فرمانروايى ديگر و از اطاعت سلطانى به اطاعت سلطانى ديگر و از عهد و پيمان پادشاهى به عهد و پيمان پادشاهى ديگر منتقل مىشود،
⚠️خداى تعالى از جايىكه احساس ننمايند آنان را به عقوبت و شكنجه بكشاند
🔷و ايشان سرگرم زندگى دنيا باشند و به آرزوهاى دورودراز دل بندند تا جايى كه در نافرمانى زاد و ولد كنند و به جور و ستم خو بگيرند و قرآن از هيچ چيزى از گمراهى ايشان نگذرد،
🔶 گمراه و سرگردان هستند از غير خدا فرمان برند و سر اطاعت به غير او سپارند.
🔷در آن زمان مساجد ايشان از ابزار و وسايل گمراهى آباد و از هدايت و راهنمايى ويران است.
🔶قاريان قرآن آن دوران و آبادكنندگان مساجد زيانكارترين آفريدههاى خدايند گمراهى از آنان برخيزد و به آنان بازگردد پس رفتن به مساجد آنها و گام برداشتن به سوى آنان كفر به خداى عظيم است،مگر كسى كه به طرف آنها مىرود و از گمراهى آنان آگاه است.
🔷در اثر رفتارى كه دارند مساجد آنها از هدايت ويران و از ضلالت آبادان است،
🔶سنّت و دين خدا دگرگون گشته و از حدودش تجاوز شده،مردم را به هدايت دعوت نكنند و درآمد بيت المال را تقسيم نمىكنند به آنچه در عهده دارند وفا نكنند هركس در اين راههاى گمراهى كشته شود شهيد بنامند نسبت به خدا دروغ بندند و منكر او شوند و از علم روى برتابند و به نادانى رو آورند.
ادامه مطلب👇👇