❖﷽❖
#احادیث_مهدوی
(دراهمیت دعا در عصر غیبت)
📜[٨٨٩]٥-عليّ بن إبراهيم،عن الحسن بن موسى الخشّاب،عن عبد اللّه بن موسى،عن عبد اللّه بن بكير،عن زرارة قال:
سمعت أبا عبد اللّه عليه السّلام يقول:إنّ للغلام غيبة قبل أن يقوم،قال:قلت:و لم؟ قال:يخاف-و أومأ بيده إلى بطنه-ثمّ قال:يا زرارة!و هو المنتظر و هو الّذي يشكّ في ولادته،منهم من يقول:مات أبوه بلا خلف،و منهم من يقول:حمل، و منهم من يقول:إنّه ولد قبل موت أبيه بسنتين و هو المنتظر،غير أنّ اللّه عزّ و جلّ يحبّ أن يمتحن الشّيعة،فعند ذلك يرتاب المبطلون يا زرارة![قال:قلت:
جعلت فداك إن أدركت ذلك الزّمان أيّ شيء أعمل؟
💎قال:يا زرارة!]إذا أدركت هذا الزّمان فادع بهذا الدّعاء:«اللّهمّ عرّفني نفسك،فإنّك إن لم تعرّفني نفسك لم أعرف نبيّك اللّهمّ عرّفني رسولك فإنّك إن لم تعرّفني رسولك،لم أعرف حجّتك اللّهمّ عرّفني حجّتك،فإنّك إن لم تعرّفني حجّتك ضللت عن ديني»
📝[٨٨٩]٥-زراره گفته است:از حضرت صادق عليه السّلام شنيدم كه مىفرمايد:
همانا براى آن جوان غيبتى است پيش از آنكه قيام كند.او گويد:من عرض كردم:چرا؟ فرمودند:مىهراسد-و با دست به شكمشان اشاره كردند-سپس فرمودند:اى زراره!او همان مورد اميد است.و او است كسى كه در ولادتش ترديد مىكنند.
يكى مىگويد:پدرش بىجانشين مرده است.ديگرى مىگويد:[هنگام مرگ پدر]در بطن مادر بود.يكى مىگويد:او دو سال پيش از مرگ پدرش به دنيا آمد.
و او همان منتظر است.جز اينكه خداوند شكوهمند دوست دارد شيعه را امتحان كند.و در اين زمان اى زراره ياوهگرايان ترديد مىكنند.
❓[او گويد:من عرض كردم:جانم به فدايت،اگر من آن زمانم را دريافتم چه كنم؟
📿فرمودند:اى زراره]هنگامى كه اين زمان را دريافتى،اين دعا را بخوان:«خدايا خودت را به من بشناسان كه اگر خودت را به من نشناسانى پيامبرت را نخواهم شناخت.
خدايا فرستادهات را به من بشناسان كه اگر فرستادهات را به من نشناسانى حجّتت را نخواهم شناخت.
خدايا حجّتت را به من بشناسان كه اگر حجّتت را به من نشناسانى در دينم گمراه مىشوم.»
📗 اصول کافی -جلد 2، صفحه 123
محمدبن یعقوب کلینی
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#احادیث_مهدوی
📜 حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ زِيَادِ بْنِ جَعْفَرٍ الْهَمَدَانِيُّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَاشِمٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مَعْبَدٍ عَنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ خَالِدٍ قَالَ قَالَ عَلِيُّ بْنُ مُوسَى الرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ:
🔅 لاَ دِينَ لِمَنْ لاَ وَرَعَ لَهُ وَ لاَ إِيمَانَ لِمَنْ لاَ تَقِيَّةَ لَهُ
🔅إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَعْمَلُكُمْ بِالتَّقِيَّةِ
فَقِيلَ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ إِلَى مَتَى
🔅قَالَ إِلَى يَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ وَ هُوَ يَوْمُ خُرُوجِ قَائِمِنَا أَهْلَ الْبَيْتِ
🔅فَمَنْ تَرَكَ التَّقِيَّةَ قَبْلَ خُرُوجِ قَائِمِنَا فَلَيْسَ مِنَّا
فَقِيلَ لَهُ يَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ وَ مَنِ الْقَائِمُ مِنْكُمْ أَهْلَ الْبَيْتِ قَالَ الرَّابِعُ مِنْ وُلْدِي ابْنُ سَيِّدَةِ الْإِمَاءِ يُطَهِّرُ اللَّهُ بِهِ الْأَرْضَ مِنْ كُلِّ جَوْرٍ وَ يُقَدِّسُهَا مِنْ كُلِّ ظُلْمٍ وَ هُوَ الَّذِي يَشُكُّ النَّاسُ فِي وِلاَدَتِهِ وَ هُوَ صَاحِبُ الْغَيْبَةِ قَبْلَ خُرُوجِهِ فَإِذَا خَرَجَ أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِهِ وَ وَضَعَ مِيزَانَ الْعَدْلِ بَيْنَ النَّاسِ فَلاَ يَظْلِمُ أَحَدٌ أَحَداً وَ هُوَ الَّذِي تُطْوَى لَهُ الْأَرْضُ وَ لاَ يَكُونُ لَهُ ظِلٌّ وَ هُوَ الَّذِي يُنَادِي مُنَادٍ مِنَ السَّمَاءِ يَسْمَعُهُ جَمِيعُ أَهْلِ الْأَرْضِ بِالدُّعَاءِ إِلَيْهِ يَقُولُ أَلاَ إِنَّ حُجَّةَ اللَّهِ قَدْ ظَهَرَ عِنْدَ بَيْتِ اللَّهِ فَاتَّبِعُوهُ فَإِنَّ الْحَقَّ مَعَهُ وَ فِيهِ وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنَ السَّماءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْناقُهُمْ لَها خاضِعِينَ.
📝 حسين بن خالد گويد: امام رضا عليه السّلام فرمود:
🔷كسى كه ورع نداشته باشددين ندارد
🔶و كسى كه تقيّه نداشته باشد ايمان ندارد،
🔷گرامىترين شما نزد پروردگار كسى است كه بيشتر به تقيّه عمل كند،
❓گفتند: اى فرزند رسول خدا! تا به كى؟
🔶فرمود: تا روز وقت معلوم كه روز خروج قائم ما اهل البيت است،
🔷و كسى كه تقيّه را پيش از خروج قائم ما ترك كند از ما نيست،
🔍گفتند: اى فرزند رسول خدا! قائم شما اهل بيت كيست؟
💞 فرمود: چهارمين از فرزندان من، فرزند سرور كنيزان، خداوند به واسطۀ وى زمين را از هر ستمى پاك گرداند و از هر ظلمى منزّه سازد
🔺و او كسى است كه مردم در ولادتش شكّ كنند
🔺 و او كسى است كه پيش از خروجش غيبت كند
🌠 و آنگاه كه خروج كند زمين به نورش روشن گردد
🔺و در ميان مردم ميزان عدالت وضع كند و هيچ كس به ديگرى ستم نكند
🔺 و او كسى است كه زمين براى او در پيچيده شود و سايهاى براى او نباشد
📣و او كسى است كه از آسمان نداكنندهاى او را به نام ندا كند و به وى دعوت نمايد به گونهاى كه همۀ اهل زمين آن ندا را بشنوند، مىگويد:
♥️«الا إنّ حجّة اللّه قد ظهر عند بيت اللّه فاتّبعوه فإنّ الحقّ معه و فيه»..
و اين همان قول خداى تعالى است كه فرموده است:
♥️«إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنَ السَّماءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْناقُهُمْ لَها خاضِعِينَ».
📚 كمال الدين و تمام النعمة - 2، صفحه 61/باب35/حدیث5
ابن بابویه
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#امام_مهدی_عج_و_عاشوراء
📜در تفسير امام حسن عسكرى عليه السّلام مذكور است كه روزى حضرت على بن الحسين عليه السّلام ذكر كرد قصّۀ آن جماعت را از بنى اسرائيل كه شكار ماهى كردند در روز شنبه،و خدا ايشان را خوك و ميمون گردانيد،
🔰پس فرمود: هرگاه حق تعالى جماعتى را براى شكار ماهى در روز شنبه چنين عقوبتى بكند،پس چگونه خواهد بود نزد خداى تعالى حال جماعتى كه اولاد رسول خدا را به قتل رسانند،و هتك حرمت آن حضرت نمايند،اگر چه خدا ايشان را در دنيا مسخ نكرد و ليكن آنچه براى ايشان در آخرت مهيّا كرده است اضعاف عذاب مسخ است،
❓پس مردى از حاضران مجلس به خدمت آن جناب عرض كرد كه:دشمنان اهل بيت مىگويند كه اگر كشتن حسين بدتر از شكار ماهى مىبود،مىبايست خدا ايشان را نيز مسخ كند.
✅حضرت فرمود:معصيت شيطان زياده است از معصيت آن جماعتى كه به اغواى او گناهان كردند،و حق تعالى در دنيا بر بسيارى از آنها عذاب فرستاد و بر شيطان عذاب نفرستاد و او را مهلت داد،
✴️و برابر حكمتهاى حق تعالى سخن گفتن جايز نيست،
و بسيار است كه به گناهان كم در دنيا مىگيرد،و عقوبت گناهان بسيار را به قيامت مىاندازد براى آنكه عذاب ايشان شديدتر باشد و حجّت بر ايشان تمامتر باشد،
❣و قائم آل محمّد عليه السّلام انتقام از ايشان و از فرزندان ايشان خواهد كشيد .
📚جلاء العیون، صفحه 779
علامه محمدباقر مجلسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#احادیث_مهدوی
📜حَدَّثَنَا أَبُو الْحَسَنِ عَلِيُّ بْنُ ثَابِتٍ الدَّوَالِينِيُّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ بِمَدِينَةِ السَّلاَمِسَنَةَ اثْنَتَيْنِ وَ خَمْسِينَ وَ ثَلاَثِمِائَةٍ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ عَبْدِ الصَّمَدِ الْكُوفِيُّ قَالَحَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ عَاصِمٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى عَنْ أَبِيهِ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى عَنْ أَبِيهِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ عَنْ أَبِيهِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ أَبِيهِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ أَبِيهِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ عِنْدَهُ أُبَيُّ بْنُ كَعْبٍ فَقَالَ لِي رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مَرْحَباً بِكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ:
وَ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى رَكَّبَ فِي صُلْبِ الْحَسَنِ نُطْفَةً مُبَارَكَةً زَكِيَّةً طَيِّبَةً طَاهِرَةً مُطَهَّرَةً يَرْضَى بِهَا كُلُّ مُؤْمِنٍ مِمَّنْ قَدْ أَخَذَ اللَّهُ تَعَالَى مِيثَاقَهُ فِي الْوَلاَيَةِ وَ يَكْفُرُ بِهَا كُلُّ جَاحِدٍ فَهُوَ إِمَامٌ تَقِيٌّ نَقِيٌّ سَارٌّ مَرْضِيٌّ هادي [هَادٍ] مَهْدِيٌّ يَحْكُمُ بِالْعَدْلِ وَ يَأْمُرُ بِهِ يُصَدِّقُ اللَّهَ تَعَالَى وَ يُصَدِّقُهُ اللَّهُ تَعَالَى فِي قَوْلِهِ يَخْرُجُ مِنْ تِهَامَةَ حِينَ تَظْهَرُ الدَّلاَئِلُ وَ الْعَلاَمَاتُ وَ لَهُ كُنُوزٌ لاَ ذَهَبٌ وَ لاَ فِضَّةٌ إِلاَّ خُيُولٌ مُطَهَّمَةٌ وَ رِجَالٌ مُسَوَّمَةٌ يَجْمَعُ اللَّهُ تَعَالَى لَهُ مِنْ أَقَاصِي الْبِلاَدِ عَلَى عِدَّةِ أَهْلِ بَدْرٍ ثَلاَثِمِائَةٍ وَ ثَلاَثَةَ عَشَرَ رَجُلاً مَعَهُ صَحِيفَةٌ مَخْتُومَةٌ فِيهَا عَدَدُ أَصْحَابِهِ بِأَسْمَائِهِمْ وَ أَنْسَابِهِمْ وَ بُلْدَانِهِمْ وَ طَبَائِعِهِمْ وَ حُلاَهُمْ وَ كُنَاهُمْ كَدَّادُونَ مُجِدُّونَ فِي طَاعَتِهِ فَقَالَ لَهُ أُبَيٌّ وَ مَا دَلاَئِلُهُ وَ عَلاَمَاتُهُ يَا رَسُولَ اللَّهِ قَالَ لَهُ عَلَمٌ إِذَا حَانَ وَقْتُ خُرُوجِهِ انْتَشَرَ ذَلِكَ الْعَلَمُ مِنْ نَفْسِهِ وَ أَنْطَقَهُ اللَّهُ تَعَالَى فَنَادَاهُ الْعَلَمُ اخْرُجْ يَا وَلِيَّ اللَّهِ فَاقْتُلْ أَعْدَاءَ اللَّهِ وَ هُمَا رَايَتَانِ وَ عَلاَمَتَانِ وَ لَهُ سَيْفٌ مُغْمَدٌ فَإِذَا حَانَ وَقْتُ خُرُوجِهِ اخْتَلَعَ ذَلِكَ السَّيْفُ مِنْ غِمْدِهِ وَ أَنْطَقَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَنَادَاهُ السَّيْفُ اخْرُجْ يَا وَلِيَّ اللَّهِ فَلاَ يَحِلُّ لَكَ أَنْ تَقْعُدَ عَنْ أَعْدَاءِ اللَّهِ فَيَخْرُجُ وَ يَقْتُلُ أَعْدَاءَ اللَّهِ حَيْثُ ثَقِفَهُم وَ يُقِيمُ حُدُودَ اللَّهِ وَ يَحْكُمُ بِحُكْمِ اللَّهِ يَخْرُجُ جَبْرَئِيلُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَنْ يَمِينِهِ وَ مِيكَائِيلُ عَنْ يَسَارِهِ وَ سَوْفَ تَذْكُرُونَ مَا أَقُولُ لَكُمْ وَ لَوْ بَعْدَ حِينٍ وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللّهِ تَعَالَى عَزَّ وَ جَلَّ يَا أُبَيُّ طُوبَى لِمَنْ لَقِيَهُ وَ طُوبَى لِمَنْ أَحَبَّهُ وَ طُوبَى لِمَنْ قَالَ بِهِ يُنْجِيهِمُ اللَّهُ بِهِ مِنَ الْهَلَكَةِ وَ بِالْإِقْرَارِ بِاللَّهِ وَ بِرَسُولِهِ وَ بِجَمِيعِ اَلْأَئِمَّةِ يَفْتَحُ اللَّهُ لَهُمُ اَلْجَنَّةَ مَثَلُهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَثَلِ الْمِسْكِ الَّذِي يَسْطَعُ رِيحُهُ وَ لاَ يَتَغَيَّرُ أَبَداً وَ مَثَلُهُمْ فِي السَّمَاءِ كَمَثَلِ الْقَمَرِ الْمُنِيرِ الَّذِي لاَ يُطْفَى نُورُهُ أَبَداً قَالَ أُبَيٌّ يَا رَسُولَ اللَّهِ كَيْفَ بَيَانُ حَالِ هَؤُلاَءِ اَلْأَئِمَّةِ عَنِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ قَالَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْزَلَ عَلَيَّ اثْنَتَيْ عَشْرَةَ صَحِيفَةً اسْمُ كُلِّ إِمَامٍ عَلَى خَاتَمِهِ وَ صِفَتُهُ فِي صَحِيفَتِهِ.
ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝 على بن عاصم از امام محمد تقى عليه السّلام از پدران بزرگوارش روايت كرده كه پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله قائم عليه السّلام را براى ابىّ ابن كعب بدين گونه توصيف فرمود:
🌠خداوند نطفۀ با بركت پاك و پاكيزه را در صلب حسين بوجود آورد كه هر مؤمنى كه خداوند از وى در خصوص دوستى اهل بيت پيمان گرفته است، از آن نطفه خشنود است و هر منكرى از آن دورى ميجويد.
❣او امام پرهيزكار ستوده خصال پسنديده و هادى و مهدى است كه حكم بعدل ميكند و دستور بدان ميدهد و در گفتارش خدا را تصديق ميكند خداوند هم او را تصديق مينمايد،
💠و چون دلائل و علائم آن آشكار شود، از سرزمين تهامه بيرون مىآيد او گنجهائى دارد كه نه طلا و نه نقره است، بلكه اسبهاى نيرومند و مردان نامورى است بعدد اصحاب بدر يعنى سيصد و سيزده نفر كه از اقطار جهان بدو روى گرد آيند.
🕊صحيفۀ مهر كردهاى با اوست كه تعداد يارانش با اسامى و شهرها و طبايع و اوصاف و كنیههاى آنها در آن نوشته شده است و آنها همه سعى در فرمانبردارى او (مهدى) دارند.
❓ابى بن كعب عرض كرد: يا رسول اللّه! دلائل و علائم آمدن او چيست؟
فرمود:
🔆پرچمى است كه چون وقت قيام وى شود، آن پرچم خود بخود برافراشته مىشود و همان پرچم به قائم ميگويد: اى ولى خدا برخيز! دشمنان خدا را بكش، و آنها دو پرچم و علامت هستند .
♻️ شمشيرى در غلاف دارد كه چون وقت ظهورش نزديك شود آن را از غلاف ميكشد و خداوند آن را بزبان آورده و او نيز به وى ميگويد: اى ولى خدا! برخيز! جا ندارد كه بنشينى و دشمنان خدا را بحال خودشان بگذارى.
💢او از پس پردۀ غيبت بيرون مىآيد و هر جا دشمن خدا ببيند بقتل ميرساند و احكام خدا را جارى ميسازد و طبق دستور الهى حكم ميكند،
در حالى كه جبرئيل در سمت راست و ميكائيل در جانب چپ او قرار گرفتهاند
‼️بزودى آنچه اكنون من به شما ميگويم، مردم بزبان مىآورند هر چند بعد از زمانهاى طولانى باشد، من هم كار خود را بخدا ميسپارم.
💞اى ابى! خوش بحال كسى كه او را ملاقات ميكند
و خوش بحال كسى كه او را دوست ميدارد،
و خوش بحال كسى كه عقيده به وجود و ظهور او دارد
او آنها را از مهالك دنيوى نجات ميدهد
و با اعتقاد بخدا و پيغمبر و تمام ائمه طاهرين خداوند درهاى بهشت را براى آنها ميگشايد.
🕯مثل آنها در دنيا، همچون مشكى است كه هميشه بويش استشمام مىشود، و هيچ گاه تغيير نمىيابد،
🌙و مثل آنها در آسمان مانند ماه تابان است كه هيچ وقت نورش خاموش نميشود.
❓ابى بن كعب عرض كرد: يا رسول اللّه! بيان حال ائمه از جانب خداوند چگونه است؟
♥️حضرت فرمود: خداوند متعال دوازده صحيفه بر من نازل فرمود كه نام هر امامى بر مهر آن نگاشته و وصفش در آن، نوشته شده بود.
📚عیون اخبارالرضا/جلد1/صفحه 63
ابن بابویه
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#فتنه_های_آخرالزمان
📜حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ يَعْقُوبَ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ اِبْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ يَعْقُوبَ السَّرَّاجِ وَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ رِئَابٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ:
لَمَّا بُويِعَ لِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ بَعْدَ مَقْتَلِ عُثْمَانَ صَعِدَ اَلْمِنْبَرَ وَ خَطَبَ خُطْبَةً ذَكَرَهَا يَقُولُ فِيهَا أَلاَ إِنَّ بَلِيَّتَكُمْ قَدْ عَادَتْ كَهَيْئَتِهَا يَوْمَ بَعَثَ اللَّهُ نَبِيَّهُ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ الَّذِي بَعَثَهُ بِالْحَقِّ لَتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَةً حَتَّى يَعُودَ أَسْفَلُكُمْ أَعْلاَكُمْ وَ أَعْلاَكُمْ أَسْفَلَكُمْ وَ لَيَسْبِقَنَّ سَابِقُونَ كَانُوا قَصَّرُوا وَ لَيُقَصِّرَنَّ سَبَّاقُونَ كَانُوا سَبَقُوا وَ اللَّهِ مَا كَتَمْتُ وَسْمَةً وَ لاَ كَذَبْتُ كَذِبَةً وَ لَقَدْ نُبِّئْتُ بِهَذَا الْمَقَامِ وَ هَذَا الْيَوْمِ .
📝علىّ بن رئاب از امام صادق عليه السّلام روايت كرده كه آن حضرت فرمود:
هنگامى كه با امير المؤمنين عليه السّلام پس از كشته شدن عثمان،بيعت به عمل آمد،بر فراز منبر رفته خطبهاى ايراد فرمود كه آن را(امام صادق عليه السّلام)ذكر نموده است در آن خطبه مىفرمايد:
❇️«مردم بدانيد كه گرفتارى شما(دگربار)به شكل خود در همان روزى كه خداوند پيامبر خويش را برانگيخت باز گرديد،
سوگند به كسى كه او را به حقّ برانگيخت حتما آشفته و درهم شويد و بدون شكّ غربال گرديد(با فتنهها كه به شما بر خورد مىكند نيكان از بدان جداسازى مىشوند)تا آنكه پائين مرتبۀ شما به بلند پايۀ شما،و بلند پايۀ شما به پائين مرتبۀ شما باز گردد(زير و رو شويد)و پيشى گيرند البتّه آن مسابقه گيران كه عقب ماندند،و عقب مانند آن مسابقهكاران كه پيشى گرفتند.
به خدا سوگند هيچ نشانهاى را پنهان نكردهام و هيچ دروغى بر زبان نراندهام،و من را از اين مقام و چنين روز آگاه ساخته بودند».
📚 غیبت نعمانی ، صفحه 288
باب12/حدیث1
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#ویژگی_حکومت_مهدی_عج
🔰پرچم قائم همان پرچم پيغمبر است
از عبد اللّه بن سنان روايت شده كه امام محمد باقر عليه السّلام فرمود:
🔍خداوند بر خلاف وقتى كه تعيينكنندگان وقت (ظهور امام زمان) معين كردهاند، عمل مىكند!
🌠پرچم قائم همان پرچم رسول خداست كه جبرئيل در روز جنگ بدر از آسمان آورد و آن را در ميدان جنگ به اهتزاز درآورد.
❣آنگاه جبرئيل عرض كرد: اى محمد بخدا قسم؛ اين پرچم از پنبه و كتان و ابريشم و حرير نيست.
عرض كردم: پس از چيست؟ گفت: برگ درخت بهشت است.
💠پيغمبر در جنگ آن را برافراشت سپس پيچيد و بدست على عليه السّلام داد و پيوسته نزد آن حضرت بود تا اينكه در روز جنگ جمل حضرت آن را برافراشته نمود و خدا او راپيروز گردانيد.
🕊آنگاه على عليه السّلام آن را پيچيد و هميشه نزد ما بوده و هست و ديگر هيچ كس آن را نمىگشايد تا اينكه قائم ما قيام كند.
🌤وقتى قائم قيام نمود آن را به اهتزاز در مىآورد و هر كس در شرق و غرب عالم باشد آن را مىبيند.
💢رعب و ترس وى يكماه زودتر از پيش روى و چپ و راست او رفته در دلها جاى مىگيرد،
🕯آنگاه گفت: اى محمد! او بخونخواهى پدرانش قيام مىكند و سخت خشمگين است و از اينكه خداوند بر اين خلق غضب نموده متأسف مىباشد.
✴️او پيراهن پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله را كه در جنگ احد پوشيده بود به تن دارد
و عمامه و زره پيغمبر را كه بقامت وى رساست مىپوشد،
و ذو الفقار شمشير پيغمبر را هم در دست دارد،
سپس شمشير مىكشد و هشت ماه از كشتۀ بي دينان پشتهها مىسازد.
🔺او نخست از بنى شيبه شروع مىكند، دست آنها را ميبرد و بكعبه مىآويزد و جارچى او اعلام مىكند كه اينان دزدان خانۀ خدايند.
🔺 آنگاه بقريش حمله مىآورد، شمشير آنها را مىگيرد و با ضرب شمشير سير آبشان مىگرداند.
🌤او قيام نمىكند مگر بعد از آنكه، دشمنانش دو فرمان: يكى در بصره و ديگرى در كوفه مبنى بر بيزارى از امير المؤمنين عليه السّلام بخوانند!
📚کتاب مهدی موعود(ترجمه جلد 13 بحارالانوار)/صفحه 1127
علامه محمدباقرمجلسی
@Aldolatahalzahraeyah