#شرح_زیارت_جامعه_کبیره
امام باقر علیه السلام خطاب به ابو صباح کنعانی میفرمایند:
☝🏻ایاکم و الولائج فان کل ولیجه دوننا فهی طاغوت
☝🏻شما را از ولیجه بر حذر میدارم زیرا هر ولیجه ای غیر از ما طاغوت است .
در زیارت جامعه کبیره میخوانیم :
✋🏼برئت الی الله عزوجل من اعدائکم ومن کل ولیجه دونکم
ای اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) ما اعلام تنفر میکنیم و برائت میجوییم از دشمنان شما و از هر ولیجه ای غیراز شما
‼👌🏼معنی ولیجه
ولیجه یعنی کسی که ذره ذره در قلب انسان نفوذ میکند فکر و دل انسان را مورد نفوذ قرار میدهد و ولوج میکند وانسان کلا در معرفت تابع چشم و گوش بسته او میشود
حال هر کسی ممکن است ولیجه شود پدر یا مادر رفیق یا همسر و یا فلان شخصیت سیاسی
امام صادق علیه السلام میفرماید :
شخصی آمد پیش پیغمبر(صلی الله علیه واله)عرض کرد من میخواهم دست بیعت با شما بدهم .
حضرت (صلی الله علیه واله) به او فرمودند به شرط آنکه بروی و پدرت را بکشی .
مرد دستش را کشید .
سپس دوباره گفت یا رسول الله (صلی الله علیه واله) میخواهم بیعت کنم .
پیغمبر (صلی الله علیه واله) مجدد فرمودندباید پدرت را بکشی .
عرض کرد قبول پدرم را میکشم .
پیغمبر فرمود حالا که این طور پای دین ایستاده ای معلوم است که هیچ کسی در تو ولوج نکرده است. )
اشاره به آیه 16 سوره توبه ( بعد فرمودند من هیچ وقت نمیخواهم پدرت را بکشی بلکه باید آنها را اکرام کنی ولی حالا که پذیرفتی معلوم است که هیچ ولیجه ای نداری و قلب تو پر است از عشق خدا و رسول خدا . )
👌🏼 پس
ولوج یعنی ذره ذره نفوذ کردن و اشغال کردن
📖📚تفسیر برهان . و تفسیر عیاشی
@zameneashk1
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜١٣٦-محمّد بن إسحاق المقريّ،عن المقانعي،عن بكّار بن أحمد،عن الحسن بن الحسين،عن المعلّى بن زياد،عن العلاء بن بشير المرادي،عن أبي الصديق النّاجي،عن أبي سعيد الخدري قال:قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله:
أبشّركم بالمهديّ يبعث في أمّتي على اختلاف من النّاس و زلزال يملأ الأرض عدلا و قسطا كما ملئت جورا و ظلما،
🌎يرضى عنه ساكن السّماء و ساكن الأرض.
📝ابو سعيد خدرى گفته است:رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله فرمودند:
💠به شما بشارت مىدهم كه مهدى در حالتى مبعوث مىشود[قيام مىكند]كه مردم در حال اختلاف و تزلزل هستند.زمين را چنانكه از ظلم و جور پر شده،آنچنان مملو از عدل و قسط مىكند
🕊كه ساكنان اهل آسمان و زمين از او راضى مىشوند.
📗کتاب الغیبة، صفحه 342
شیخ طوسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَكُونَ فِتْنَةٌ وَيَكُونَ الدِّينُ لِلَّهِ فَإِنِ انتَهَوْا
🔺فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِينَ
ﻭ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺠﻨﮕﻴﺪ ﺗﺎ ﻓﺘﻨﻪ ﺍﻱ [ﭼﻮﻥ ﺷﺮﻙ ، ﺑﺖ ﭘﺮﺳﺘﻲ ﻭ ﺣﺎﻛﻤﻴّﺖ ﻛﻔّﺎﺭ ] ﺑﺮ ﺟﺎﻱ ﻧﻤﺎﻧﺪ ﻭ ﺩﻳﻦ ﻓﻘﻂ ﻭﻳﮋﻩ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺷﺪ . ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﺑﺎﺯﺍﻳﺴﺘﻨﺪ [ﺑﻪ ﺟﻨﮓ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﺩﻫﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻥ ﭘﺲ ]
🔻ﺗﺠﺎﻭﺯﻱ ﺟﺰ ﺑﺮ ﺿﺪ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﺍﻥ ﺟﺎﻳﺰ ﻧﻴﺴﺖ .
💫ایه (١٩٣) سوره بقره
🌤✨🌤✨🌤✨🌤
📜حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ الرَّزَّازُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَنْ سَمَاعَةَ بْنِ مِهْرَانَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ :
فِي قَوْلِهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى
✨فَلا عُدْوانَ إِلاّ عَلَى الظّالِمِينَ
قَالَ أَوْلاَدُ قَتَلَةِ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ .
🔖 حَدَّثَنِي أَبِي رَحِمَهُ اللَّهُ عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَاشِمٍ وَ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ عُثْمَانَ بْنِ عِيسَى عَنْ سَمَاعَةَ بْنِ مِهْرَانَ : مِثْلَهُ.
📝محمّد بن جعفر رزّاز، از محمّد بن الحسين، از عثمان بن عيسى، از سماعة بن مهران، از حضرت ابى عبد اللّه عليه السّلام در ذيل فرموده حق تبارك و تعالى:
🔅« فَلا عُدْوانَ إِلاّ عَلَى الظّالِمِينَ ».
💢فرمودند: مقصود از «ظالمين» فرزندان كشندگان امام حسين عليه السّلام مىباشد.
پدرم رحمة اللّه عليه، از سعد بن عبد اللّه، از ابراهيم بن هاشم و محمّد بن الحسين، از عثمان بن عيسى از سماعة بن مهران مثل حديث قبل را نقل نموده.
📗کامل الزیارات، صفحه 194
ابن قولویه
باب18/حدیث6
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📜[١٦٤]ابن بابويه ،قال:حدّثنا أبو المفضّل محمّد بن عبد اللّه بن المطّلب الشّيبانيّ رحمه اللّه،قال:حدّثنا أبو مزاحم موسى بن عبد اللّه بن يحيى بن خاقان المقرئ ببغداد،قال:حدّثنا أبو بكر محمّد بن عبد اللّه بن إبراهيم الشّافعيّ،قال:حدّثنا محمّد ابن حمّاد بن ماهان الدّبّاغ أبو جعفر،قال:حدّثنا عيسى بن إبراهيم،قال:حدّثنا الحارث بن نبهان ،قال:حدّثنا عتبة بن يقظان ،عن أبي سعيد،عن مكحول و عن واثلة بن الأسقع أبي قرصافة ،عن جابر بن عبد اللّه الأنصاريّ،قال:
دخل جندل بن جنادة[اليهوديّ]من خيبر على رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم فقال:
يا محمّد أخبرني عمّا ليس للّه و عمّا ليس عند اللّه و عمّا لا يعلمه اللّه؟
فقال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم:«أمّا ما ليس للّه،فليس للّه شريك،و أما ما ليس عند اللّه فليس عند اللّه ظلم للعباد،و أمّا ما لا يعلمه اللّه،فذلك قولكم-يا معشر اليهود-إنّ ٥عزيرا ابن اللّه و اللّه لا يعلم له ولدا.»
فقال جندل :أشهد أن لا إله إلاّ اللّه و أنّك(محمّد)رسول اللّه حقّا،ثمّ قال:يا رسول اللّه(صلّى اللّه عليه و آله و سلم)إنّي رأيت البارحة في النّوم موسى بن عمران عليه السّلام فقال لي:«يا جندل أسلم على يد محمّد و استمسك بالأوصياء من بعده.»فقد أسلمت و رزقني اللّه ذلك،فأخبرني عن الأوصياء بعدك لأتمسّك بهم؟
فقال:«يا جابر أوصيائي من بعدي بعدد نقباء بني إسرائيل.»
فقال:يا رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم إنّهم كانوا اثني عشر،هكذا وجدنا(هم)في التّوراة،قال:«نعم،الأئمّة بعدي اثنا عشر.»فقال:يا رسول اللّه كلّهم في زمن واحد؟
قال:«لا و لكن خلف بعد خلف،و إنّك لن تدرك منهم إلاّ ثلاثة[قال: فسمّهم لي يا رسول اللّه.قال:نعم إنّك تدرك]سيّد الأوصياء[و وارث الأنبياء و]أبا الأئمّة عليّ بن أبي طالب عليه السّلام،[بعدي]ثمّ ابناه الحسن و الحسين (عليهما السّلام)، فاستمسك بهم من بعدي و لا يغرّنّك جهل الجاهلين،فإذا كانت وقت ولادة ابنه عليّ بن الحسين سيّد العابدين عليه السّلام يقضي اللّه عليك و يكون آخر زادك من الدّنيا شربة من لبن تشربه.»
فقال:يا رسول اللّه هكذا وجدت في التّوراة:إليا يقظوا شبّرا و شبيرا، فلم أعرف أسماءهم ،فكم بعد الحسين من الأوصياء و ما أسماؤهم ؟
فقال:«تسعة من صلب الحسين و المهديّ منهم،فإذا انقضت مدّة الحسين (عليه السّلام)قام بالأمر من بعده عليّ ابنه و يلقّب بزين العابدين(عليه السّلام)،فإذا انقضت مدّة عليّ قام بالأمر من بعده محمّد[ابنه](و)يدعى بالباقر(عليه السّلام)،فإذا انقضت مدّة محمّد قام بالأمر بعده ابنه جعفر يدعى بالصّادق(عليه السّلام)،فإذا انقضت مدّة جعفر قام بالأمر بعده ابنه موسى(و)يدعى بالكاظم(عليه السّلام)،ثمّ إذا انقضت مدّة موسى قام بالأمر من بعده عليّ ابنه يدعى بالرّضا(عليه السّلام)،فإذا انقضت مدّة عليّ قام بالأمر بعده محمّد ابنه يدعى بالزّكيّ(عليه السّلام)،فإذا انقضت مدّة محمّد قام بالأمر بعده ابنه عليّ يدعى بالنّقيّ(عليه السّلام)،فإذا انقضت مدّة عليّ قام بالأمر من بعده ابنه الحسن ١يدعى بالأمين(عليه السّلام)،ثمّ يغيب عنهم إمامهم.»
قال:يا رسول اللّه،هو الحسن يغيب عنهم؟قال:«لا،و لكن ابنه [الحجّة].»
قال:يا رسول اللّه،فما اسمه؟قال:«لا يسمّى حتّى يظهر .»
قال جندل :يا رسول اللّه[قد]وجدنا ذكرهم في التّوراة و قد بشّرنا موسى بن عمران(عليه السّلام)بك و بالأوصياء[بعدك]من ذرّيّتك،ثمّ تلا رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم:
✨ وَعَدَ اللّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ عَمِلُوا الصّالِحاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُمْ فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِهِمْ وَ لَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضى لَهُمْ وَ لَيُبَدِّلَنَّهُمْ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْناً .
فقال جندل :يا رسول اللّه فما خوفهم؟قال:
«يا جندل في زمن كلّ واحد منهم سلطان يعيّره و يؤذيه فإذا عجّل اللّه خروج قائمنا يملأ الأرض قسطا و عدلا كما ملئت جورا و ظلما.»ثمّ قال صلّى اللّه عليه و آله و سلم:
«طوبى للصّابرين في غيبته!طوبى للمتّقين على محبّتهم !أولئك(من) وصفهم اللّه في كتابه فقال :
✨ اَلَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ ثمّ قال: أُولئِكَ حِزْبُ اللّهِ، أَلا إِنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ .
قال ابن الأسقع :ثمّ عاش جندل إلى أيّام الحسين(بن عليّ)عليه السّلام ثمّ خرج إلى الطّائف،فحدّثني نعيم(بن)[أبي]قيس قال:دخلت(عليه)بالطّائف و هو عليل ثمّ[إنّه]دعا بشربة من لبن[فشربه]فقال :هكذا عهد إليّ رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم أن يكون آخر زادي من الدّنيا شربة من لبن،ثمّ مات[رحمه اللّه]و دفن بالطّائف بالموضع المعروف بالكورا[ء](رحمه اللّه).»
ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
http://eitaa.com/joinchat/20803092
📝جندل بن جناده[ى يهودى]از(اهالى)خيبر به محضر رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم شرفياب شد و عرضه داشت:
اى محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلم،مرا خبر ده ازآنچه براى خداوند نيست و ازآنچه نزد خداوند نيست و ازآنچه خداوند نمىداند؟
💠رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم فرمود:«آنچه براى خداوند نيست:خداوند را شريكى نيست
💠و امّا آنچه نزد خداوند نيست:نزد خداوند ظلمى نسبت به بندگان نيست
💠و امّا آنچه خداوند نمىداند:آن گفتار(و ادّعاى)شما يهوديان است كه عزير پسر خداست و خداوند براى خود فرزندى نمىداند.»
🌺پس جندل عرض كرد:گواهى مىدهم كه هيچ خدايى جز اللّه نيست و تو،به حقّ،رسول خدايى.
آنگاه گفت:اى رسول خدا!من ديشب موسى بن عمران عليه السّلام را در خواب ديدم كه به من فرمود:اى جندل،به دست حضرت محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلم مسلمان شو و به جانشينان بعد از او دست بياويز.
پس من مسلمان شدم و خداوند اين نعمت را به من روزى فرمود.اكنون مرا از جانشينان بعد از خويش خبر ده تا به دامان ايشان چنگ زنم.
🕊رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم فرمود:«اى جندل،اوصياى من پس از من به شمار نقيبان بنى اسرائيلاند.»
عرضه داشت:چنانكه در تورات يافتهام،آنها دوازده تن بودهاند.
رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم فرمود:
«آرى،امامان بعد از من دوازده تناند.»
عرضه داشت:اى رسول خدا،آيا همگى آنها در يكزمان خواهند بود؟
فرمود: «نه،ولى جانشينى پس از جانشين ديگر(خواهند بود)كه البتّه تو جز سه تن از آنها را درك نخواهى كرد.»
عرضه داشت:پس اى رسول خدا،نامشان را برايم بگوييد.فرمود:
«آرى،به درستى كه تو سيّد اوصيا[و وارث پيغمبران و]پدر امامان علىّ بن ابى طالب عليه السّلام را بعد از من خواهى ديد؛سپس فرزندش حسن،سپس حسين را.به آنها متمسّك شو و نادانى جاهلان تو را نفريبد!
پس چون هنگام ولادت فرزندش علىّ بن الحسين زين العابدين شود،خداوند عمر تو را به سر خواهد آورد و آخرين برخوردارىات از دنيا جرعهاى شير خواهد بود.»
💎جندل عرضه داشت:اى رسول خدا،همچنين در تورات يافتم:«اليا يقظوا شبّرا و شبيرا»ولى نامهايشان را نشناختم.بعد از حسين،چند وصى هست و نامشان چيست؟
رسول خدا فرمود:«نه تن از فرزندان حسيناند و مهدى از آنهاست كه چون مدّت حسين(عليه السّلام)سپرى گشت،بعد از او،پسرش على امر امامت را به عهده مىگيرد.
لقبش زين العابدين(عليه السّلام)است و چون مدّت على سپرى شد،امر امامت را بعد از او [پسرش]محمّد به عهده مىگيرد كه باقر(عليه السّلام)خوانده مىشود و چون دوران محمّد پايان مىيابد،بعد از او جعفر-كه صادق(عليه السّلام)خوانده مىشود-مسئوليّت امامت را به دوش مىكشد.پس هنگامى كه دوران جعفر تمام مىگردد،بعد از او موسى-كه كاظم (عليه السّلام)خوانده مىشود-اين امر را برعهده مىگيرد.سپس چون مدّت موسى منقضى شود،پس از او پسرش على اين امر را به عهده مىگيرد كه رضا(عليه السّلام)خوانده مىشود و هرگاه كه دوران على سپرى گردد،بعد از او فرزندش محمّد به امر امامت قيام كند كه زكى(عليه السّلام)خوانده مىشود.پس چون مدّت محمّد منقضى شود،امر امامت را بعد از وى پسرش على-كه نقى(عليه السّلام)خوانده مىشود-خواهد داشت و چون مدّت على به سر آيد،امامت را بعد از او حسن پسرش خواهد داشت كه امين عليه السّلام خوانده مىشود.سپس امام مردم از آنها غايب خواهد گشت.»
جندل عرضه داشت:اى رسول خدا،حسن است كه از آنها غايب خواهد شد؟
فرمود:«نه؛فرزندش حجّت.»
گفت:يا رسول اللّه!پس اسم او چيست؟رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم فرمود:«نام برده نمىشود تا اينكه خداوند او را آشكار گرداند.»
💫جندل عرض كرد:اى رسول خدا،ما ياد آنها را در تورات يافتهايم و البتّه موسى بن عمران به تو و جانشينان بعد از تو از خاندانت به ما مژده داده است.
ادامه مطلب👇👇
@Aldolatahalzahraeyah
🌴سپس رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم اين آيه را تلاوت كرد:(خداوند كسانى را از شما كه ايمان آورده و كارهاى نيك انجام دادهاند وعده داده است كه البتّه آنها را در زمين جايگزين خواهد ساخت؛همچنانكه آنان را كه پيش از ايشان بودند به خلافت رسانيد و به راستى كه دينشان را كه برايشان پسنديده مكنت خواهد داد و پس از ترسشان،به جاى آن،امنيّتشان خواهد بخشيد).
❓جندل عرض كرد:اى رسول خدا!ترس آنها چيست؟فرمود:
🔰«اى جندل،در زمان هريك از آنان،حاكمى هست كه متعرّض او شود و اذيّتش كند.پس هرگاه خداوند خروج قائم ما را تعجيل فرمايد،زمين را پر از قسط و عدل سازد؛همچنانكه از ستم و ظلم آكنده باشد.»سپس رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم فرمود:
«خوشا به حال صبركنندگان در زمان غيبت او!خوشا به حال كسانى كه بر شيوهى آنان پايدار مانند!آنهايند كه خداوند در كتابش آنان را وصف كرده و فرموده است:
💫(و آنان كه به غيب ايمان دارند)سپس فرموده است:(آنها حزب خدايند.توجّه كنيد كه البتّه حزب خداوند رستگاراناند).»
ابن الأسقع[روايتكنندهى اين خبر از جابر بن عبد اللّه]گويد:پس جندل تا زمان حضرت حسين بن على عليه السّلام زندگى كرد.آنگاه به طائف رفت.نعيم(بن)[ابى]قيس برايم گفت كه:در طائف بر او وارد شدم؛درحالىكه بيمار بود.شير درخواست كرد. آن را آشاميد و گفت:اينچنين رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم به من وعده فرمود كه آخرين توشهام از دنيا آشاميدنى شير باشد.آنگاه درگذشت. خداى-تعالى-رحمتش كند.او در طائف- در جايى كه به كوراء معروف است-دفن شد.
📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 327
سیدهاشم بن سلیمان بحرانی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#حدیث_مهدوی
📝در كتاب «عيون اخبار الرضا» از على بن عاصم از امام محمد تقى عليه السّلام از پدران بزرگوارش روايت كرده كه پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله قائم عليه السّلام را براى ابىّ ابن كعب بدين گونه توصيف فرمود:
❣خداوند نطفۀ با بركت پاك و پاكيزه را در صلب حسين بوجود آورد كه هر مؤمنى كه خداوند از وى در خصوص دوستى اهل بيت پيمان گرفته است، از آن نطفه خشنود است و هر منكرى از آن دورى ميجويد.
📙مهدی موعود، صفحه 1103
علامه محمدباقرمجلسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#مهدویت_در_قران_مجید
📜وَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مَابُنْدَاذَ وَ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ الْحِمْيَرِيُّ قَالاَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ هِلاَلٍ قَالَ حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ بْنُ مَحْبُوبٍ الزَّرَّادُ قَالَ:
قَالَ لِيَ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِنَّهُ يَا حَسَنُ سَيَكُونُ فِتْنَةٌ صَمَّاءُ صَيْلَمٌ يَذْهَبُ فِيهَا كُلُّ وَلِيجَةٍ وَ بِطَانَةٍ وَ فِي رِوَايَةٍ يَسْقُطُ فِيهَا كُلُّ وَلِيجَةٍ وَ بِطَانَةٍ وَ ذَلِكَ عِنْدَ فِقْدَانِ اَلشِّيعَةِ الثَّالِثَ مِنْ وُلْدِي يَحْزَنُ لِفَقْدِهِ أَهْلُ الْأَرْضِ وَ السَّمَاءِ كَمْ مِنْ مُؤْمِنٍ وَ مُؤْمِنَةٍ مُتَأَسِّفٍ مُتَلَهِّفٍ حَيْرَانَ حَزِينٍ لِفَقْدِهِ ثُمَّ أَطْرَقَ ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ وَ قَالَ بِأَبِي وَ أُمِّي سَمِيُّ جَدِّي وَ شَبِيهِي وَ شَبِيهُ مُوسَى بْنِ عِمْرَانَ عَلَيْهِ جُيُوبُ النُّورِ يَتَوَقَّدُ مِنْ شُعَاعِ ضِيَاءِ الْقُدْسِ كَأَنِّي بِهِ آيَسَ مَا كَانُوا قَدْ نُودُوا نِدَاءً يَسْمَعُهُ مَنْ بِالْبُعْدِ كَمَا يَسْمَعُهُ مَنْ بِالْقُرْبِ يَكُونُ رَحْمَةً عَلَى اَلْمُؤْمِنِينَ وَ عَذَاباً عَلَى اَلْكَافِرِينَ فَقُلْتُ بِأَبِي وَ أُمِّي أَنْتَ وَ مَا ذَلِكَ النِّدَاءُ قَالَ ثَلاَثَةُ أَصْوَاتٍ فِي رَجَبٍ
أَوَّلُهَا✨ أَلا لَعْنَةُ اللّهِ عَلَى الظّالِمِينَ(اعراف/44)
وَ الثَّانِي ✨أَزِفَتِ الْآزِفَةُ (نجم/57)يَا مَعْشَرَ الْمُؤْمِنِينَ
وَ الثَّالِثُ يَرَوْنَ يَداً بَارِزاً مَعَ قَرْنِ الشَّمْسِ يُنَادِي أَلاَ إِنَّ اللَّهَ قَدْ بَعَثَ فُلاَناً عَلَى هَلاَكِ الظَّالِمِينَ فَعِنْدَ ذَلِكَ يَأْتِي الْمُؤْمِنِينَ الْفَرَجُ
✨وَ يَشْفِي اللَّهُ صُدُورَهُمْ- وَ يُذْهِبْ غَيْظَ قُلُوبِهِمْ(توبه/14,15) .
📝حسن بن محبوب زرّاد گويد:امام رضا عليه السّلام به من فرمود:«اى حسن در آيندهاى نه چندان دور گرفتارى شديد و مصيبت بارى كه گوش از شنيدن فرياد كر و تيغش برنده است واقع خواهد شد كه دوستيها و همرازيها از ميان خواهد رفت-و در روايت ديگر«همۀ دوستيها و همرازيها و همدليها فرو خواهد ريخت»
💢و آن زمانى است كه شيعه سومين فرزندم را از دست بدهد،
كه براى ناپديد شدن او اهل آسمان و زمين جملگى اندوهگين شوند،
چه بسيار مرد و زن با ايمان كه به خاطر ناپديدشدنش متأسّف و غمناك و سرگردان و دلتنگ شوند،
💎سپس آن حضرت سر به زير افكند و بعد سر برداشت و فرمود:پدر و مادرم فداى آن همنام جدّم كه شبيه من و شبيه موسى بن عمران است،
پيرامونش هالههائى از نور است كه از پرتو فروغ قدسى،پر تلألؤ و درخشنده است،
📣چنان كه گوئى او را مىبينم كه در نهايت نوميدى مردم ندائى به گوش ايشان مىرسد كه كسى كه دور است آن را چنان مىشنود كه نزديك مىشنود(دور و نزديك يكسان مىشنوند)
آن آواز براى مؤمنان رحمت و براى كافران عذابى خواهد بود،
❓عرض كردم:پدر و مادرم فدايت،آن آواز چيست؟
فرمود:سه آواز در ماه رجب برآيد، نخستين آن عبارت است از:
🔅«هان كه لعنت خداوند بر ستمگران»(اعراف/44)
🔅و دومين:«اى گروه مؤمنان گرفتارى هولناك فرا رسيد»(نجم/57)
🔅و سومين دستى را آشكار پيشاپيش آفتاب مىبينند كه آواز مىدهد:«هان كه خداوند فلان را براى از بين بردن ستمگران برانگيخت»
🕊در آن هنگام فرج مؤمنان فرا مىرسد،
🕯و خداوند سينههاى دردمندشان را شفا مىبخشد،و خشم دلهايشان را فرو مىنشاند»(توبه/14,15).
📚غیبت نعمانی ، صفحه 258
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84