eitaa logo
آمرنیوز؛ گفتمان جریان‌آفرین امر به معروف و مطالبه‌گری🇮🇷
198 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
642 ویدیو
561 فایل
یا آمر یا ناهی وفّقنا لِهدم المَناهی 🌷 آمرنیوز باشگاه خبرنگاران افتخاری فریضه؛ پاتوقی است: برای آشنایی با معارف فریضه پویش جریان‌آفرین انعکاس جهانی اخبار ویژه امر به معروف 🌷 قرارگاہ جهادی امر به معروف امـام‌خـامنہ‌اے ۲۰۳مخاطب در ۸دی۱۴۰۳ لبیک یاخامنه‌ای
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیت‌الله حائری شیرازی🔹 🔸ترویج اذان گویی، مقدمه ترویج امر به معروف است🔸 ترک امر به معروف و نهی از منکر موجب نزول بلا می شود. هر چیزی خاصیت خودش را دارد. در هر شهری که امر به معروف و نهی از منکر رایج بشود، خدا بلا و زلزله و این مسائل را از او دفع می کند؛ چون خدای تعالی برای هرچیزی یک خاصیتی گذاشته، برای ترکش هم یک اثری گذاشته. اما امر به معروف و نهی از منکر مشکل است. کار سختی است. اولش آدم خجالت می کشد، از مردم می ترسد، شیطان توی دلش ولوله ایجاد می کند، دلش را خالی می کند. اما راه نشانت داده اند. اگر بخواهی ترس از مردم از دلت بریزد، می دانی چه کار باید بکنی؟ اگر بخواهی خجالتت بریزد و برای تذکر دادن رو پیدا کنی ! اذان، خجالت را از انسان می گیرد. به انسان رو می دهد. بگو! امتحان کن! اولش آدم عرق می ریزد. اذان اولی را که می خواهد بگوید خجالت می کشد. این فقط یک روز است، دو روز است. اذان ظهر را که گفتی و عرقش را کردی، وقتی اذان مغرب را می خواهی بگویی، سختی اش نصف می شود. اذان صبح که خودش اصلاً یک کیفی دارد، یک لذتی دارد. هرکس غم و غصه دارد، اذان صبح بگوید؛ غم و غصه اش برطرف می شود. فردا که دوباره اذان ظهر می گویی برات عادی شده. یک هفته اذان گفتی معتاد می شوی. اگر اذان نگویی انگار گم کرده ای داری! @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸عادت به اذان، امر به معروف را راحت می کند | اذان گوها در قیامت رشیدتر از دیگرانند!🔸 درباره ی اذان گوها داریم که اینها در قیامت که عبور می کنند، قد اینها بلند از سایر مردم است. می پرسند اینها مثلاً رشیدتر بودند تو عالم دنیا؟ می گویند نه، اینها اذان می گفتند. گندم های توی مزرعه را دیده اید که بعضی هایش بالاتر شاخه زده؟ وسط همه گندم ها، بعضی ها یک وجب از سایر گندم ها بالاتر است. در قیامت، به صحرای محشر که نگاه می کنی، اذان گوها مثل این گندم ها یک سر و گردن از دیگران بالاترند. خیلی اذان ارزش دارد. وقتی اذان گفتی امر به معروف و نهی از منکر راحت می شود. چرا؟ چون ابهت مردم از نظرت می ریزد، مهابت مردم از دلت می ریزد. راحت می توانی حرف بزنی. در شیراز، گاهی که اصناف یک ناراحتی داشتند و می خواستند با حاکم در میان بگذارند، یک سقایی بود که این را جلو می فرستادند که برود با حاکم حرف بزند. این دندان روی حرف نمی گذاشت، می آمد رک مطالب را می گفت. اینها به خاطر نان حلال بود. به خاطر درستی و صافی و پاکی. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸سپاهی ها! خودتان را به اذان گفتن عادت بدهید🔸 شما بچه های سپاهی، ان شا الله خودتان را به اذان گفتن عادت بدهید که اذان از نمودارها جالب امر به معروف و نهی از منکر است. یعنی اصلاً فطرت انسان را بیدار می کند. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸اگر اذان گفتن را زنده کنید، نماز زنده می شود🔸 اگر شما اذان را زنده کنید نماز زنده می شود. اذان اگر احیاء شد، نماز احیاء می شود. شیطان چه می کند برای اذان؟ برای این که نماز را بشکند چه می کند؟ « وَإِذَا نَادَيْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ اتَّخَذُوهَا هُزُوًا وَلَعِبًا» وقتی اذان برای نماز گفته می شود، می کنند. اذان، سلاح شماست. اگر انسان این سلاح را درست به کار بگیرد، جرأت امر به معروف و نهی از منکر پیدا می کند. چرا؟ چون می گویید « إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ» نماز است که نهی از فحشاء و منکر می کند. یعنی شما با ارتباط به مبدا، حالت و و تفوق پیدا می کنید که بتوانی معروف را در طرف جا بیاندازی. از این جهت در حینی که می خواهی امر به معروف کنی، باید حال ارتباط با خدا داشته باشی. فطرتت باید امر به معروف کند، نه طبیعت شما. بسیاری امر به معروف می کنند، اما نه با فطرتشان، بلکه با طبیعتشان. می خواهد طبیعت خودش را بر طبیعت دیگری چیره کند. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸 | خاطره ای درس آموز از آیت الله العظمی مکارم شیرازی🔸 خدا رحمت کند مرحوم آقای شیخ محمد علی موحد. ایشان استاد [و مدیر مدرسه علمیۀ ما] بودند. ایشان گاهی به ما نصیحت می کردند. یک دفعه از آقای مکارم شیرازی که استاد بزرگ حوزه علمیه است و از مفاخر ما هستند قضیه ای نقل کردند. آقای مکارم هم از شاگردان مرحوم آقای موحد بودند و سطوح حوزه را تا آخر پیش ایشان خوانده بودند. [آقای موحد] گفت یک روزی به ناصر آقا -با همین تعبیر گفت- گفتم: برو به فلانی بگو که ماندن تو در این حجره، خلاف شرع است. به او تذکر بده که این حجره را معطل نگذارد. برود تا یک طلبۀ دیگری را بفرستیم به این حجره. بعد ناصر آقا از من پرسید: من از چه باب این حرف را به او بگویم؟ از باب امر به معروف بگویم؟ از باب نهی از منکر بگویم؟ از باب نصح مستشیر بگویم؟ از باب ارشاد جاهل بگویم؟ از باب تنبیه غافل بگویم؟ بابش را برای من معین کن! من از چه دری وارد شوم؟ این کدامیک از وظایف من است؟ مرحوم آیت الله موحد میگفت: خوشم آمد که با اینکه آقای مکارم بچه سال بود، اما وقتی استادش به او می گوید برو به فلانی بگو، نمی گوید خوب من می روم و به او میگویم. بلکه از من پرسید این حرف را از چه بابی بگویم؟ می گوید من مسلمانم. مسلمان هر حرفی می خواد به دیگری بزند، باید در یکی از این ابواب [فقهی] بگنجد. شما که به من می گویی برو به فلانی بگو، به من بگو از کدام باب باید بروم بگویم؟ از بین این راه هایی که برای من باز شده که مسلمان می خواهد از آن باب برود مکالمه بکند یا تذکر بدهد، برای من باید بابش را مشخص بکنی. این یعنی: «حرکت علی الحجه» (حرکت بر اساس ). انسان سیری که می خواهد بکند علی الامیال نباشد؛ لاحجت را نگیرد، متشابهات را مستند قضایا نگیرد. کما اینکه اداری ها هر وقت بخواهند چیزی بنویسند ماده یا تبصره قانونی اش را مشخص می کنند. اگر رئیس اداره می خواهد یک تصمیم بگیرد که بر اساس هیچ کدام مواد قانونی نیست، کارمند انجامش نمی دهد. شما اگر یک ریال را هم بخواهید خرج کنید، باید طبق یکی از ضوابط و یکی از بندهای قانون خرج کنید. یعنی نسبت به آن کار باید وجود داشته باشد. آن امر است که کارتان را قانونی می کند، کارتان را «اطاعت» می کند. شما اگر از پول اداره تان یک مقدارش را دادید به یک مستحقی، قانون چه کارتان می کند؟ پوست از کله تان می کند. شما را به عنوان اختلاس بیت المال، به زیر سوال می کشد و پیش هرکسی هم که بروید محکومتان می کند. می گوید از کیسه خلیفه بخشش کردی؟ هر یک ریال این پول، کد دارد، برنامه دارد، طبق ضوابط است. باید ببینی از چه راهی خرج کنی. این چیزهایی که شما در دنیا می‌بینید اینها عکس آخرت افتاده رویش، تصویر آخرت افتاده رویش، خدا خواسته آخرت را در این دقتها نشان بدهد به ما و اینها را حجت قرار دهد برای ما که شما پول شخصیتان را هر کاری می خواهید کنید باید آیین نامه داشته باشد، بند داشته باشد، مواد قانونی داشته باشد. بنابراین، خرج شخصی را هم که انسان می کند، خرج خانه‌اش هم که می خواهد بکند، دقیقاً طبق تبصره‌های اسلامی و طبق موازین شرعی باید باشد. حرفی که می خواهد بزند، وقتی که می خواهد مصرف کند، گفتگویی را که می خواهد کند، تلفنی که می خواهد به کسی بزند، صحبتی که می خواهد بکند، حتی صحبتی را که می خواهد گوش بگیرد، طبق یکی از این مواد شرعیه باید باشد. این امر، همه چیز را درست می کند. بی‌امر که شد یعنی هیچی! این یعنی نظام ، نظام شرعی. در نظام ولایت فقیه هم هر کسی باید به یک نحوی، امرش به امر ولایت فقیه بخورد. و هر شخصیتی را که به فرمانش توجه می کنی، باید به یک نحوی مربوط بشود به امام. اگر شد، ارزش پیدا میکند. چون ارتباط با امام برمیگرد به امام زمان و سپس رسول خدا و سپس خداوند. این می شود . یعنی انسان تمام مأموریت هایش از یک جا نشأت بگیرد، اگر همه کارهایی که انسان می خواهد بکند، برگردد به امر خدا، این می شود توحید. فرد اگر همه کارهایش را بر اساس فرمان خدا انجام داد، آن موقع میشود موحّد. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸اذان گفتن، مقدمۀ انقطاع الی الله🔸 هرکس توانست [اذان بگوید] و زورش به خودش رسید، زورش به هم می رسد، زورش به هم می رسد. چون تا خواستی اذان بگویی این دکان می گوید: «نچ! چطور شده؟ تازه مسلمان شدی؟!!» دکان آن طرفی می گوید: «مبارک است!!»، شیطان همه را تحریک می کند که بیایید، بیایید یک لغزکی به این بگویید، یک متلکی به این بگویید. خب ! باید آدم از این هفت خان رستم بگذرد تا بتواند کار کند! هر کس زورش رسید خوش به حالش! چون آن وقتی که آدم می خواهد برود توی قبر، فقط انسان هست و خدا. خدا هست و انسان. همه دود می شوند! خبر از احدی نیست حتی بچه ی انسان. هیچ. یک پرده ای کشیده می شود تمام ارتباط ها قطع می شود. یک خلوتی است آنجا. خدا و انسان خلوت می کنند با هم. هر کسی توی دنیا بیشتر با خدا خلوت کرده، جریان قبر و اینها برایش آسان تر می گذرد. هر کس همیشه سرش گرم با مردم بوده وقتی می رود آنجا شوکه می شود. انسش با بچه هایش بوده، این انس قطع می شود. امر به معروف از جمله چیزهایی است که انسان را از همه قطع می کند به خدا وصل می کند. هر کس زورش رسید امر به معروف بکند مرگ برایش سهل می شود. چرا؟ چون خیلی کسی را تشویق نمی کنند به امر به معروف و نهی از منکر. @haerishirazi
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸برادری و اخوت، بستر و مقدمۀ مطالبه گری و امر به معروف و نهی از منکر است🔸 ❓سوال: در امر به معروف شما فرمودید اگر شما با زبان دل صحبت بکنید، آن مؤثر می‌شود، ما بعضی از فتاوا را داریم که با توجه به کلمه امر، آنجا می‌گویند که شما باید آمرانه صحبت کنید. ✅ پاسخ آیت‌الله حائری شیرازی: خداوند تبارک و تعالی می‌گوید: «الْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ». می‌گویند اول برادریت را ثابت کن، بعد ادعای میراث کن. اینجا هم اول «بعضهم اولیاء بعض»ت را جا بینداز تا او بداند که تو دوستش هستی، او بداند آمده‌ای نجاتش بدهی، او بداند نیامده‌ای سوارش بشوی؛ بعد امر به معروف و نهی از منکر کن. دیگران هم همین کار را می‌کنند که بچه‌های ما را گمراه می‌کنند.آنها چه جوری می‌کنند؟! آنها از راهش وارد می‌شوند. آنها با تواضع می‌آیند، خاکی می‌شوند. امام وقتی به ما امر به معروف می‌کرد، از موضع استعلا بهمان می‌گفت؟! مگر به ما نگفت من دست شما را می‌بوسم؟ می‌خواست امر به معروف کند که مردم امشب بروند به پشت بام‌ها و الله اکبر بگویند. مگر امر به معروف نیست؟! می خواست وحدت را درست کند. چه جوری گفت؟ گفت من پای کسانی را که امشب به پشت بام‌ها بروند می‌بوسم. در جریان آقای شریعتمداری و اختلافی که بین تبریز و قم می‌خواست واقع شود، امام به دست اکتفا نکرد، اینجا من دیدم گفت من پای آنهایی که به پشت بام بروند و تکبیر بگویند را می‌بوسم. وقتی آنها آمدند در عمل، آن وقت دقت این سخنان روشن می‌شود؛ اینکه امام می گوید متأسفانه روحانیت ما تجریدی است، دقیقا یعنی همین. وقتی آنها آمدند در عمل و خواستند امر به معروف بکنند آن وقت معلوم می شود. بنده خدایی گفته بود: وقتی می‌خواهید دور کعبه بچرخید، باید دقیقاً شانه‌هایتان به کعبه عمود باشد. این حاجی آمده بود گفته بود خودش بیاید ببینم چطور شانه‌اش را دقیقاً عمود می‌گیرد که به من می‌گوید این طوری باش؟! یعنی الان کعبه است، این دیوار است، می‌گوید باید شانه‌ات عمودی باشد. حاجی گفت وقت طواف، جمعیت آنجا من را بلند می‌کنند آنجا می‌گذارندم زمین. تجریدی یعنی همین، نگاه کن ببین چطور می‌شود و امکان دارد. شما وقتی با پیغمبر صحبت می‌کنی، دستور می‌دهی یا درخواست می‌کنی؟ [با اینکه ما در برابر پیغمبر، درخواست می کنیم نه اینکه دستور بدهیم] اما قرآن می‌گوید: «الا من امر بصدقة»؟ می‌گوید ای پیغمبر؛ نجوایی که اینها می‌کنند، خیری درش نیست مگر کسی بیاید بگوید آقا به فلانی کمکی بکن که بیچاره است. می‌خواهد بگوید «به تو می‌گوید بکن»، می‌گوید «امر بکند به تو که بکنی»! مگر با پیغمبر می شود با استعلا حرف بزنی؟! مگر نمی‌گوید «لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ» وقتی با هم دارید صحبت می‌کنید «كَجَهْرِ بَعْضِكُمْ لِبَعْضٍ» نکنید. پس وقتی می‌گوید «الا من امر بصدقة»، منظور از «امر»، تذکر و یادآوری است. @haerishirazi
🔹آیت‌الله حائری شیرازی🔹 🔸در ملاقات با خداوند،‌ باید بتوان سر را بالا گرفت🔸 انسان زمانی که با خداوند ملاقات می کند باید بتواند سرش را بالا کند. خیلی از بزرگان آرزو داشتند در راه اسلام یک بخورند اما این توفیق نصیبشان نشد. پدر بنده همیشه ناراحت بود که چرا ما یک سیلی، یا فحش در راه اسلام نخورده ایم. (بیانات آیت الله حائری شیرازی در عیادت از طلبه ی ناهی از منکر، شهید علی خلیلی | ۱۳۹۲/۱۲/۷) @haerishirazi
وَلْتَكُن مِّنكُمْ أُمَّةٌ يَدْعُونَ إِلَى الْخَيْرِ وَيَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ وَأُولَٰئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ ♦️ اجرای عملیات مشترک و برپایی ایستگاه حجاب و احیای فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر 🔹 مؤسسه ی احیای تمدن موعود 🔹 بانوان پلیس افتخاری 🔹 همزمان با شب میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) 🔹 مکان: بازار بزرگ فردوسی 🔹 کمیته عملیات 🔹 کارگروه عفاف و حجاب مشهد
هدایت شده از احمد صابری تولایی
همنوایی احمدی نژاد با امریکا ، انگلیس و رسانه های ضد انقلاب ❌یا از روی جهل است ❌یا از روی غفلت است ❌یا از روی عناد است ✔اینکه احمدی نژاد در برابر نظر رهبری که این قرارداد راهبردی رو حکیمانه خوندند موضع گیری میکنه و قراداد رو زیر سوال میبره خیلی مهم نیست ،بار اولش هم نیست که از اینگونه مخالفتها داره . ✔آنچه مهمه اینه که احمدی نژاد خودش رو هنوز نماینده مردم میدونه و متوهمانه از زبان مردم حرف میزنه . ✔خوشبینانه ترین تحلیل اینه که احمدی نژاد در حال افول حیات سیاسیش قرار داره و برای دیده شدن گاه و بیگاه اینچنین اظهار نظرهایی میکنه . 🔊پ.ن: باید مواظب رهزنان باورها و ارزشهامون باشیم .اولین کسی که با شعارهای خوب قدم در راه گول زدن و انحراف بشریت گذاشت ابلیس خبیث بود که با شعار مخلد شدن حضرت آدم او را به سمت شجره ممنوعه برد . 💡فَوَسْوَسَ إِلَيْهِ الشَّيْطَانُ قَالَ يَا آدَمُ هَلْ أَدُلُّكَ عَلَىٰ شَجَرَةِ الْخُلْدِ وَمُلْكٍ لَّا يَبْلَىٰ ﭘﺲ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺍﻭ ﺭﺍ ﻭﺳﻮﺳﻪ ﻛﺮﺩ ، ﮔﻔﺖ : ﺍﻱ ﺁﺩم ! ﺁﻳﺎ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺭﺧﺖ ﺟﺎﻭﺩﺍﻥ ﻭ ﺳﻠﻄﻨﺘﻲ ﻛﻪ ﻛﻬﻨﻪ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﺩ ، ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻳﻲ ﻛﻨﻢ ؟(١٢٠) طه 📣شعارهای زیبا میتونه با انگیزه های شیطانی صورت بگیره . اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا .... ایتا https://eitaa.com/bsmalakut/80 اینستاگرام https://www.instagram.com/p/CMGmQQpBRf2/?igshid=1vxlzmfuoy18k