eitaa logo
Aminikhaah
38.8هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
542 ویدیو
346 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 🔷 خلاصه جلسه پنجم/قسمت اول 🔶 از دیدگاه حضرت امام و مقام معظم رهبری نیزاینطور برداشت میشود که نتیجه و وظیفه یکسانند. دو عبارت از سخنان امام خمینی (ره): «به عقیده این جانب اگر انسان با اخلاص به تکلیف عمل کند ، چه نتیجه منظور وصل شود و چه نشود برد نموده است. یعنی نتیجه برای خود تکلیف است ، هر وقت تکلیفی عمل شد ، خود این عمل نتیجه دارد.» دومین عبارت، نامه ای است که امام به آیت الله شهید سید محمدرضا سعیدی دارند ، خیلی مفصل تر این را توضیح می دهند: « از اوضاع شکایت نموده بودید ، آنچه مسلم است هر روز رو به وخامت است ، با وضع خودمان امیدی نیست مگر به توجه غیبی ان شاءالله تعالی ، لکن ما نباید در ادای وظایف منتظر نتیجه قطعیه باشیم. اگر در محضر مقدس حق تعالی عامل به وظیفه معرفی شویم همین نتیجه است.» چه مقامی پیامبر ص را به معراج برد؟ 'مقام عبودیت' عبد بودن پیامبر از رسول بودن ایشان بالاتر است. و همه نتیجه این است که عبد شوی. قرآن کریم میفرماید: 《وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ》ﻭ ﺟﻦ ﻭ ﺍﻧﺲ ﺭﺍ ﺟﺰ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻣﺮﺍ ﺑﭙﺮﺳﺘﻨﺪ ﻧﻴﺎﻓﺮﻳﺪﻳﻢ. (الذاریات/56) ممکن است بگویید که《لِيَعْبُدُونِ》 یعنی وظیفه ؛ نه ، بلکه《لِيَعْبُدُونِ》 یعنی نتیجه! و وظیفه این است که این نتیجه را حاصل کنی. 🔶مقام معظم رهبری در سال 69 میفرمایند: «این درس را هم امام به ما آموختند که عمل به وظیفه و اقدام برای نتیجه نیست ، نتیجه در آن نیت خالصی است که شما در حین اقدام دارید.نتیجه با خداست ما باید تکلیف مان را انجام بدهیم ...این یعنی نتیجه همان تکلیفی است که عمل می کنی» امام فقط به این فکر می کرد ، وظیفه چیست؟ واینکه نکند خداوند غضب کند. چون فکر امام این گونه است ، با قدرت می نشیند و می گوید چه کسی هلی کوپتر ها را هلاک کرد؟ (ماجرای صحرای طبس) این حس عبودیت است ، وقتی عبد شوی، ابرقدرت می شوی. 🔶وقتی که آدم مثل امام ره عبد شد ، برای کاری اراده کند ، می شود.مثلا وقتی امام ره گفت که کارتر باید برود ، دیگر او رای نیاورد! یا زمانی که دستور داد که حصر آبادان باید شکسته شود ، شکسته شد و... . این قدرت، نتیجه انجام وظیفه است. کار های بزرگ و کوچک فرق ندارد ، برای امام ره آب خوردن و نابودی اسرائیل فرقی نداشت ، چون عبد است. 《لا حول و لا قوه الابالله العلی العظیم》 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/652 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/656 بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/663 @Amminikhaah
ناگفته های فتنه ۸۸ با حضور دکتر غفاری نویسنده کتاب تغلب شنبه ۲۲ دی ماه، ساعت ۱۲ الی ۱۴ سالن شورای دفتر نهاد رهبری دانشگاه فردوسی ✅ @Aminikhaah
💠 یهودیان ، غیر یهودیان را حیوانات دو پا (گویم / גוים) می دانند. یهودیان ، حیوانات را برهنه می خواهند. نژاد برتر اما هر چه پوشیده تر ، بهتر! ✅ @Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه پنجم/قسمت دوم 🔶تشخیص وظیفه خیلی سخت است. یک نسخه کلی نداریم ، که بگوییم همه باید فلان کار را انجام بدهند ، خیلی دقیق و جزئی است. همان لحظه که شروع می کنی وظیفه را انجام دهی ، همان لحظه نتیجه حاصل شد.موسی کلیم الله از خداوند متعال پرسید: یا رب کیف اصل الیک؟خدایا چگونه به تو برسم؟ خداوند فرمود:«قصدک لی وصلک الیّ؛ همین که مرا قصد کنی، به من رسیده ای» =>وظیفه و نتیجه یکی است. همین یک قدم گذاشتن روی نفس مهم است و همین است که می تواند انسان را به هر جا برساند. همین یک قدم که آدم باید روی نفس خود ، روی آرزو های خود بگذارد ، کل سختی در آنجاست. قرآن کریم می فرماید: 《وَمَن يَخْرُجْ مِن بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻫﺠﺮﺕ ﻛﻨﺪ ، ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮔﺎﻩ ﻫﺎﻯ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﻭ ﻓﺮﺍﺧﻰ ﻣﻌﻴﺸﺖ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻳﺎﻓﺖ . ﻭ ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﻣﻬﺎﺟﺮﺕ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺭﻭﺩ ، ﺳﭙﺲ ﻣﺮﮒ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭﻳﺎﺑﺪ ، ﻣﺴﻠﻤﺎ ﭘﺎﺩﺍﺷﺶ ﺑﺮ ﺧﺪﺍﺳﺖ ؛ ﻭ ﺧﺪﺍ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺁﻣﺮﺯﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ》.(النساء/100) از خانه ات که به قصد مهاجرت به سوی خدا و پیامبر بیرون بروی ، اگر در راه، از دنیا رفتی ، اجرت (نتیجه ات) به خدا واجب میشود و به عهده می گیرد. یعنی همان یک قدم است که باید آدم بردارد. در این جمله خیلی لطافت است که 《فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ 》 در این عبارت می فرماید ، (وَقَعَ) یعنی اجر و پاداشش بر خدا واقع شده بود و نه واقع میشود ، فعل به صورت مضارع نیامده است. بنابراین یعنی همان یک قدم که گذاشتی همه را برایت نوشتم. 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/663 بخش چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/663@Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه پنجم/قسمت سوم 🔶یک سوال بالاخره نتیجه بخواهیم یا نه؟ بالاخره هر کدام از ما به پول ، همسر ، رفاه ، آسایش و ... احتیاج داریم آیا این ها را درخواست کنیم یا بگوییم فقط خدا ما را بس است؟ قرآن کریم در مورد اهل بیت(ع) می فرماید: 《 رِجَالٌ لَّا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ يَخَافُونَ يَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ ﻣﺮﺩﺍﻧﻰ ﻛﻪ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﻭ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺳﺘﺪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻳﺎﺩ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺑﺮﭘﺎ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺯﻛﺎﺕ ﺑﺎﺯ ﻧﻤﻰ ﺩﺍﺭﺩ ، [ ﻭ ] ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺍﺯ ﺭﻭﺯﻯ ﻛﻪ ﺩﻝ ﻫﺎ ﻭ ﺩﻳﺪﻩ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻳﺮ ﻭ ﺭﻭ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ، ﻣﻰ ﺗﺮﺳﻨﺪ .( النور\ 37) 》 => یعنی این بزرگواران تجارت و کاسبی می کنند تا درآمد کسب کنند و پول دربیاورند و از مهارت هایی هم استفاده می کنند. اما زمانی که تجارت می کردند همزمان، هم سود می کردند و هم خدا را یاد می کردند و او را داشتند. اگر انسان تکلیف گرا بشود نباید به نتیجه فکر کند؟ یا باید فکر کند؟ اتفاقا خیلی باید به نتیجه فکر کند ولی نباید به خاطر نتیجه سطح پایین ، نتیجه سطح بالا را از دست بدهد و از آن غافل بشود. مسئله این است که نتیجه را بخواهی ولی کم نخواهی! خواستن نتیجه مشکلش این است که کم می خواهی! در صورتی که باید همه ی نتایج را بخواهی و تا آن آخرین حدی که دارد بخواهی. اباعبدالله ع در کربلا هر چه از نتیجه بود ، خواستند. اصلا این که حضرت می گویند خدا را میخواهم ، یعنی چه؟ یعنی من همه چیز و همه عالم را میخواهم. امام حسین ع به کم قانع نبودند.اصحاب حضرت هم همینطور بودند. اگر در بین دو راهی نتایج قرار گرفتی که از کدام نتیجه می توانی بهتر لذت ببری ، آن نتیجه ای را انتخاب کن که خودت در آن نیستی یا کمتر هستی. چقدر باید این انانیت برطرف شده باشد؟ امیرالمومنین ع فرمود: « الْجَلْسَةُ فِي الْجَامِعِ خَيْرٌ لِي مِنَ الْجَلْسَةِ فِي الْجَنَّةِ فَإِنَّ الجلسة [الْجَنَّةَ] فِيهَا رِضَى نَفْسِي وَ الْجَامِعَ فِيهَا رِضَى رَبِّي.» «من در مسجد بنشینم ، بیشتر دوست دارم تا اینکه در بهشت بنشینم. در بهشت می نشینم خودم خوشم می آید و راضی هستم ولی در مسجد که می نشینم خدا خوشش می آید و راضی می شود.» 💢برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش پنجم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/675 بخش ششم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/678 بخش هفتم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/684 بخش هشتم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/697 بخش نهم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/699 بخش دهم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/704@Aminikhaah
💠 هر ساله در سالروز رحلت مرحوم هاشمی روایت های جدیدی نقل می شود که آن رحیل فرموده بودند حالا که فلان اتفاق افتاده ، می توانم با خیال راحت از دنیا بروم. ما هیچ ، ما نگاه؛ فقط چرا با این همه آمادگی برای رفتن ، خانواده ایشان هنوز هم مرگ ایشان را غیر مترقبه و نتیجه توطئه ای پنهان می دانند؟ چرا بعد از دو سال ، هیچ خبری از وصیت نامه آن مرحوم نیست؟ ✅ @Aminikhaah
💠 خطاب به همسر این خواهر گرامی، روایت زیر را تقدیم میکنم: پیامبر اکرم ص: دقایقی همنشینی با همسر ، از یک سال اعتکاف در مسجد من بالاتر است. ان شاء الله این برادر عزیز ، عرض این برادر حقیرشان را جدی بگیرند و در تعامل با همسرشان تجدید نظر فرمایند. ✅ @Aminikhaah
💠 مردم و مسئولین یکی اند! 🔷 درباره مواضع برادر عزیز جناب آقای زائری ، عرایض متعددی داشته ام که اساس و چکیده همه آنها در این عبارت بود: «ایشان ، دائما در ورطه <تقابل جعلی> گرفتارند و چیزهایی را در مقابل هم قرار می دهند که اساسا تباین و تضادی با هم ندارند و عمدتا ، نسبتشان ، اعم و اخص ، یا علت و معلول است.» یکی از نوآوری های ایشان در این مغلطه ، توییت جدیدی بود که دوگانه ای از مردم و مسئولان ساختند و حکم ابدی بر خود تراشیدند که تا آخر ، در صف مردم باشند و نه مسئولان. دقایقی نگذشت که استثنائا این بار ، تالی فاسد مساله را زود کشف کردند و به جای دوگانه مردم و مسئولان ، دوگانه حق و باطل را ترسیم کردند و متعهد شدند از صف حق خارج نشوند. اما درباره پندار تقابل مردم و مسئولان ، به ایشان این روایت از پیامبر و سخنان راهبردی امام ره را تقدیم می کنم: 🔷 رسول الله ص: كَما تَكونونَ يُوَلّى- أو يُؤَمَّرُ- عَلَيكُم. 🔶 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: همان گونه كه هستيد، بر شما سرپرستى (حكومت) مى شود. 🔻 مسند الشهاب ، ج 1 ، ص 337 ؛ كنز العمّال ، ج 6 ، ص 89 🔷 امروز كه بحمداللَّه ايران به دست ايران و ايرانى اداره مى شود و همه شئون كشور در دست خود ايرانيان و خود دلبستگان به اسلام، رهبرى مى شود، امروز روزى است كه همه قشرهايى كه در اين كشور هستند مسئول هستند. 🔻 صحیفه امام ، ج16 ، ص 23 🔷 فرق ما بين جمهورى اسلامى و شاهنشاهى اين است كه جمهورى اسلامى از مردم است و جمهورى اسلامى رهين همين مردم عادى كشور است، و شاهنشاهى مى گفت نه، من اين طور نيست كه به مردم كار داشته باشم، ما خودمان بايد كارها را، مردم بايد تحت سلطه ما باشند و با مردم آن طور مى كردند. 🔻 صحیفه امام ، ج17 ، ص 235 🔷 امروز كشور شما دست خودتان است. نه يك كسى بالاى سر شماست كه بخواهد به شما حكومت كند، نه مستشارى از كشورهاى ديگر داريد و نه كارشناسان. همه چيز دست خود شماست و مسئول خود شماييد. در رژيم سابق ملت مى گفت خوب، من چه كنم، به دست من چيزى نيست، اگر سؤال مى شد. امروز كه همه چيز در دست خود شماهاست ديگر اين عذر پذيرفته نيست كه من چه كنم. 🔻 صحیفه امام ، ج18 ، ص 280 ✅ @Aminikhaah
💠 ضعف جدی و خطرناک مجامع قضایی کشور ، ناتوانی در توجیه و اقناع افکار عمومی است. مسیر و مصیر نهادهای قضایی به سمت مبارزه با مفاسد گوناگون و تقویت بنیان های امنیتی کشور است؛ اما وقتی پیوست رسانه ای کار ضعیف باشد ، هر فرآیند قانون مدارانه ای ، واکنش زبون آمیز و زبان درازانه خوانش خواهد شد. درباره حکم بدوی جناب آقامیری نیز هلمّ جرّا ... * هلّم جرّا در اصطلاح طلاب ، معنای «هم چنین» می دهد. ✅ @Aminikhaah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 آن مرحوم ، اولین سیاستمدار جمهوری اسلامی بود که سناریوها را بازی می کرد! #روحانی_طور 🔹برشی از فیلم تبلیغاتی در انتخابات ۸۴ ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media
نظام تقديم 60.mp3
8.66M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت 📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم 🔊 جلسه شصتم #جایگاه_صدق_در_هستی / 16 📅97/10/25 #مشهد #دانشگاه_فردوسی 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 حضرت آیت الله العظمی مظاهری: 🔷 افرادیکه با عالم برزخ سروکار دارند زیاد دیده شده که آن مرده ‏ها همین را می‏گویند که حوائج مردم را برآورید ثوابش مال ما ما از شما راضی می‏شویم به شرطی که بتوانید یک دلی را بدست بیاورید و حتی دل حیوان‏ها اینها مقید هستند وقتیکه برف می ‏آید پرنده ‏ها نتوانند دانه برای خودشان تهیه بکنند می‏روند دانه می‏ریزند روی برفها برای اینکه پرنده‏ ها گرسه نمانند یکی از اینها نقل کرده بود که من می‏رفتم نماز دیرم شده بود غروب بود دیدم بچه‏ ها دارند با یک بچه گنجشکی بازی می‏کنند و من چون دیرم شده بود با بی‏ اعتنایی گذشتم نرفتم این بچه گنجشک را از دست این بچه ‏ها نجات بدهم. گذشتم رفتم نماز مغرب و عشا را خواندم و دیدم یک حال قبضی برایم ایجاد شد یعنی بی ‏توفیقی یعنی لذت نبردن از عبادت یعنی حال نداشتن عبادت یعنی ترک شدن نماز شب و بالاخره این را اسمش را می‏گذارند حال قبض. منقبض شد روح من کتل شد روح من که فکر می‏کردم چرا چنین شد توی خواب شاید هم خواب نبوده اسمش را خواب می‏گذارند عالم کشف بهش گفتند که یک بچه گنجشک پیش خدا از دست تو شکایت کرده می‏گوید خوابم کشفم تمام شد متوجه شدم آن بچه گنجشک را من باید نجاتش می‏دادم ندادم حالا چه بکنم می‏گوید منتها به حال این قبض بودم غصه می‏خوردم حالا چه باید کرد انقباض را چگونه باید انبساط کرد یک روزی توی صحرا دیدم که یک بچه گنجشکی از درخت افتاده پایین یک مار آمد و می‏خواست این بچه گنجشک را بخورد من عصایم را بلند کردم آن مار رفت و این بچه گنجشک را من به مادرش رساندم مادرش دور دور صدا می‏کرد و این بچه گنجشک را به مادرش رساندم شب توی خواب یعنی عالم کشف به من گفتند که بچه گنجشک پیش خدا از تو تشکر کرد می‏گوید حال قبضم خوب شد. 🔻 درس اخلاق ، 24/ 5/ 1380 ✅ @Aminikhaah