نظام تقديم 77.mp3
6.81M
🔈 #شرح_و_بررسی_کتاب_آن_سوی_مرگ
🔇 جلسه چهارم
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 #صبر_رمز_قدرت
🔶 جلسه سوم
🔷 بخش اول
📍 خدای متعال در آیات 155 تا 157 سوره مبارکه بقره می فرماید که من در این دنیا از شما امتحان میگیرم و رشد و پیشرفت شما به واسطه امتحان حاصل می شود :
وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِين
قطعاً همه شما را با چيزى از ترس، گرسنگى، و كاهش در مالها و جانها و ميوه ها، آزمايش مى كنيم؛ و بشارت ده به استقامت كنندگان!
طبق آیه شریفه ، خدای متعال با ترس امتحان می کند. ترس شامل ترس های مختلف می شود. مثلا ترس از فقر ؛ بعضی از ترس فقیر شدن خمس و زکات مالشان را پرداخت نمی کنند.
دومین امتحان گرسنگی است. بعضی قدرت تحمل گرسنگی را ندارند که همین باعث می شود از گرفتن روزه فرار کنند.
سومین ترس ، ترس از دست دادن اموال و دارایی است. گاهی می شود که انسان بر اثر ابتلائی بخشی از دارایی خود را از دست می دهد.
چهارمین و پنجمین ترس هم ترس از دست دادن سلامتی و یا ازدست دادن عزیزان و ترس از دست دادن محصول و ثمرات زندگی است.
این ها به این خاطر است که باورمان بیاید چقدر این دنیا گذرا و پوچ است. خدای متعال می خواهد با این امتحانات صبر بندگانش را امتحان کند تا مشخص شود کدامیک صابرند.
این تکته قابل توجه است که بسیاری از مشکلات پیش آمده در زندگی هایمان به اعمال خودمان بر می گردد، دلهایی که شکسته ایم، گناهانی که کرده ایم و..، لذا استغفار برای ازبین بردن آثار این اعمال بسیار مهم است.
در انتهای آیه می فرماید: "و بشر الصابرین" صابرین را بشارت بده ، صابرین چه کسانی هستند؟ در آیه بعد توضیح می دهد:
الَّذِينَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُون ؛ آنها كه هر گاه مصيبتى به ايشان مى رسد، مى گويند: «ما از آنِ خدائيم؛ و به سوى او بازمى گرديم!»
کسانی که وقتی مصیبتی به آن ها میرسد میگویند ما برای خداییم و هر چه که داریم نیز برای اوست و به سمت خدا هم بازمی گردیم.
باید از خدا بخواهیم که به ما صبر دهد، این بسیار مهم تر از آن است که از خدا بخواهیم که به ما مصیبتی ندهد!
انسان هایی که در این دنیا تفریحی زندگی می کنند و هیچ محصول و ثمره ای برای زندگی خود ندارند از این مصائب آزار میبینند ، اما کسانی که قرار است محصول زندگی خود را درو کنند میدانند که این مصیبت ها آن ها را رشد خواهد داد، بنابراین شکر میکنند زیرا درجات و رشد و پیشرفتشان را در همین مصائب میبینند.
پیامبر خدا و اصحابشان در خانه ای میهمان بودند ناگهان مرغی روی دیوار تخمی گذاشت که از روی دیوار افتاد ولی نشکست! صاحبخانه که تعجب همگان را دید گفت مدت هاست که هیچ بلایی به این خانه نازل نمیشود و حتی یک تخم مرغ هم نمیشکند! رسول خدا ص هم فرمود خدا رحمتش را از این خانه اهلش برداشته است:
قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع دُعِيَ النَّبِيُّ ص إِلَى طَعَامٍ فَلَمَّا دَخَلَ مَنْزِلَ الرَّجُلِ نَظَرَ إِلَى دَجَاجَةٍ فَوْقَ حَائِطٍ قَدْ بَاضَتْ فَتَقَعُ الْبَيْضَةُ عَلَى وَتِدٍ فِي حَائِطٍ فَثَبَتَتْ عَلَيْهِ وَ لَمْ تَسْقُطْ وَ لَمْ تَنْكَسِرْ فَتَعَجَّبَ النَّبِيُّ ص مِنْهَا فَقَالَ لَهُ الرَّجُلُ أَ عَجِبْتَ مِنْ هَذِهِ الْبَيْضَةِ فَوَ الَّذِي بَعَثَكَ بِالْحَقِّ مَا رُزِئْتُ شَيْئاً قَطُّ قَالَ فَنَهَضَ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ لَمْ يَأْكُلْ مِنْ طَعَامِهِ شَيْئاً وَ قَالَ مَنْ لَمْ يُرْزَأْ فَمَا لِلَّهِ فِيهِ مِنْ حَاجَةٍ
امام صادق عليه السّلام فرمود: پيغمبر ص را براى طعام دعوت كردند، چون به منزل مرد ميزبان داخل شد، مرغى را ديد كه روى ديوار تخم ميگذاشت، سپس تخم مرغ افتاد و روى ميخى قرار گرفت، نه بر زمين افتاد و نه شكست، پيغمبر ص از آن منظره در شگفت شد، مرد عرض كرد: از اين تخم مرغ تعجب ميكنى؟ سوگند به آن كه تو را به حق مبعوث ساخته كه من هرگز بلائى نديده ام. رسول خدا ص برخاست و غذاى او را نخورد و فرمود: كسى كه بلائى نبيند، خدا به او نيازى ندارد. (لطف و توجهى ندارد) ( کافی ، ترجمه مصطفوی، ج2 ، ص256)
آدمی که مصیبت نبیند مشخص است که خدا او را رها کرده است تا بعد از مرگ به حسابشان رسیدگی کند!
مانند شستن فرش که در طول سال رها میشود ، اما زمان خانه تکانی نوروز با چوب و چماق گرد و خاکش درآورده میشود!
آن هایی که به خدا نزدیک ترند و نورچشمی اند بلافاصله اگر دلشان زنگاری گرفت، با مصیبت های مختلف پاک میشود که روی هم انباشته نشود ، اما بعضی را خدا گذاشته برای آن عالَم!
🔔 @Aminikhaah_Media
نظام تقديم 78.mp3
8.51M
🔈 #شرح_و_بررسی_کتاب_آن_سوی_مرگ
🔇 جلسه پنجم
🔔 @Aminikhaah_Media
نظام تقديم 79.mp3
4.72M
🔈 #شرح_و_بررسی_کتاب_آن_سوی_مرگ
🔇 جلسه ششم
🔔 @Aminikhaah_Media
نظام تقديم 80.mp3
8.19M
🔈 #شرح_و_بررسی_کتاب_آن_سوی_مرگ
🔇 جلسه هفتم
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 #صبر_رمز_قدرت
🔶 جلسه سوم
🔷 بخش دوم
📍یکی از جاهایی که انسان باید صبر و استقامت کند مقابل ظلم و ظالم است.
صهیونیست ها در کتاب "تلمود" غیر یهودیان را "گویم" مینامند ، گویم به معنای حیوان است ، یهودیان معتقدند حیوانات یا دوپا اند مثل مسیحیان و مسلمانان و یا چهار پا اند مثل گاو و شتر و..، اگر شتری رام بود ازش استفاده میکنیم در غیر این صورت ذبحش می کنیم، غیر یهودیان نیز همین طورند!
این منطق صهیونیست هاست.. آیا آنها به رحم میکنند؟!
یکی از جاهایی که انسان باید مقاومت کند در برابر همین ظالمان روزگار است.
این غلط است که از قول حضرت مسیح میگویند اگر کسی به تو سیلی زد، آن طرف صورتت را هم بیاور که بزند، حضرت امام ره می فرمایند اگر اینطور بود پس چرا ایشان را به صلیب کشیدند؟! معلوم میشود که ایشان زیر بار ظلم نمیرفته که قصد قتلش را داشتند.
کجا باید صبر کنیم؟ قرآن کریم در آیه 65 سوره مبارکه انفال می فرماید:
إِنْ يَكُنْ مِنْكُمْ عِشْرُونَ صابِرُونَ يَغْلِبُوا مِائَتَيْنِ وَ إِنْ يَكُنْ مِنْكُمْ مِائَةٌ يَغْلِبُوا أَلْفاً مِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لا يَفْقَهُون
هر گاه بيست نفر با استقامت از شما باشند، بر دويست نفر غلبه مى كنند؛ و اگر صد نفر باشند، بر هزار نفر از كسانى كه كافر شدند، پيروز مى گردند؛ چرا كه آنها گروهى هستند كه نمى فهمند!
اگر 20 نفر از شما صبور بودید و ایستادگی کردید، میتوانید در مقابل 200 نفر از افراد دشمن پیروز شوید؛ با این حال که قرآن چنین بشارتی میدهد 5 میلیون یهودی بر 300 میلیون مسلمان زورگویی میکنند؛ ذلت از این بالاتر؟!
حضرت امام فرمودند اگر هر مسلمانی یک سطل آب روی اسرائیل بریزد، آب آن ها را میبرد.
قرآن می فرماید هر قدمی که بر علیه کافران برداریم که آن ها را به خشم آورد یک عمل صالح برایمان نوشته میشود: وَ لا يَطَؤُنَ مَوْطِئاً يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَ لا يَنالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلاً إِلاَّ كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صالِحٌ ؛ و هيچ گامى كه موجب خشم كافران مى شود برنمى دارند، و ضربه اى از دشمن نمى خورند، مگر اينكه به خاطر آن، عمل صالحى براى آنها نوشته مى شود. (توبه/120)
اگر هم قرار است صبر کنیم، در مقابل زور ایستادگی میکنیم و زیر بار زور نخواهیم رفت.
🔔 @Aminikhaah_Media
aminikhah shahadat emam ali1398-01.mp3
16.01M
🔈 #رابطه_لقمه_و_ولایت
🔈 روز شهادت امیرالمومنین ع
📅98/03/06
#مشهد
#هیات_رایه_المهدی
🔔 @Aminikhaah_Media
clip.mp3
5.37M
💠 #پادکست | پیشبرد حق ، آدم می خواهد...
❇️ خدا نازل می کند ولی اجراء نمی کند.
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 #تحول_ناوگانی_و_واژگانی_در_توییتر
🔶 قسمت اول
📍 بهتازگی رهبری در دیداری که با طلبهها داشتند، چند کلید واژه و سرفصل اساسی را مطرح کردند. یکی از آنها که اصلاً توجه نشد این بود که فرمودند:
«اینهایی که اینجا صحبت کردند و خوب حرف زدند، همینها میان مردم در شهرها پخش شوند و در گفتوگوی مستقیم و حضوری با مردم همین مطالب را بگویند.»
رهبری در تکمیل این مطلب، چیز دیگری را هم فرمودند که مشخص شد ایشان اصلاً دارند راهبردی را ارائه میدهند، اینکه حرکت اول انقلاب با یک حرکت دستهجمعی طلبهها بود و مثال زنبور عسل را مطرح کردند و فرمودند:
«به محض اینکه امام موضعی میگرفتند و قرار بود مطلبی پخش شود، شبکهای از طلاب بودند که سریع پیام را منتقل میکردند.»
💡ایشان این وضعیت را به کندوی زنبور عسل تشبیه کردند که هم عسل را با خود حمل میکند و هم نیش دارد و به کسی که باید بزند، میزند؛ درواقع رهبری به طلبهها برای یک حرکت دیگر بین مردم فراخوان دادند و یک گفتگوی حضوری و حرکت جهادی از جنس این حرکتهای انتخاباتی صورت گرفته است.
اما متاسفانه پیامهای آقا جدی گرفته نمیشود و این امر تبدیل به یک اپیدمی شده و گویا اصل بر این است که جدی گرفته نشود.
رهبری این شبکه رسانهای و ارتباطی را به زنبور تشبیه کردند و این خیلی ویژه است. در روایت این مضمون را زیاد داریم که «کونوا کالنحل» :
عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع أَنَّهُ قَالَ كُونُوا كَالنَّحْلِ فِي الطَّيْرِ لَيْسَ شَيْءٌ مِنَ الطَّيْرِ إِلَّا وَ هُوَ يَسْتَضْعِفُهَا وَ لَوْ عَلِمَتِ الطَّيْرُ مَا فِي أَجْوَافِهَا مِنَ الْبَرَكَةِ لَمْ يَفْعَلْ بِهَا
امير المؤمنين عليه السّلام فرمود: چنان باشيد كه زنبور عسل در ميان پرندگان است. تمام پرندگان زنبور عسل را ضعيف ميشمارند، در صورتى كه اگر پرندگان ميدانستند چه بركتى در شكمهاى آنها است اين طور با آنها معامله نميكردند. ( بحارالانوار ، ج52 ، ص115)
📌 زنبور باشید. کار زنبور یک کار شبکهای و متصل است، محصول عینی دارد و به ثمر مینشیند، جاذبه و دافعه را هم با هم دارد.
این تعبیر نیش زدنی که ایشان فرمودند، تعبیر ظریفی است، چون بین پلتفرم های رسانهای که داریم، آن چیزی که کارش نیش زدن است، توییتر است. در واقع توییتر جای نیش زدن و کاملاً یک فضای خاله زنکی است! در این فضا باید در قالب کارکترهای کوتاه یک نیشی بزنی، محتوایت را ارائه کنی و بیرون بیایی. فضای کار زنبوریست.
البته اصل خود مدل ساخت توییتر هم جالب است. فالوور در زبان ما معادلهای فراوانی دارد مثل «دنبال کننده». یکی از معادلهایی که در زبان ما به آن توجه نمیشود و خیلی میتواند مبنای ما را بر شبکههایی که بر اساس فالوور هستند، عوض کند، معنای «پیرو» و «شیعه» است.
❌ مدل کار و ساختاری که فرعون داشت این بود که مردم را شیعه، شیعه میکرد. سیستم فالویینگ چیز عجیبی است. کلیت ساختارش فرعونی است و قرار است دائم یک جمعیتی خرد شده، تابع شوند و یک نظام بر محور تشیع بر این معنا شکل بگیرد تا خودشان را بدرند و یک طائفه ای هم این وسط له شود. در واقع مدل استضعاف فرعون اینگونه بوده است که شبکهسازی انجام میدادند، یعنی طائفه ای برخوردار بودند، طائفه دیگری هم میتوانستند بیپروا حرف بزنند و طائفه سوم هم هیچکدام از این ویژگیها را نداشتند و عملاً به محاق میرفتند. این ساز و کار استضعاف در جامعه فرعونی بود.
📛 فضای کار شبکههای فالووری و ارتباطی ما هم اینگونه و فضا باز است. همه حرف میزنند، ولی قطعاً به شما چیزی نمیرسد و خیلی هم بخواهی حرف بزنی به اسم تروریسم حذفت میکنند.
🔔 @Aminikhaah_Media
نظام تقديم 81.mp3
6.54M
🔈 #شرح_و_بررسی_کتاب_آن_سوی_مرگ
🔇 جلسه هشتم
🔔 @Aminikhaah_Media
نظام تقديم 82.mp3
7.62M
🔈 #شرح_و_بررسی_کتاب_آن_سوی_مرگ
🔇 جلسه نهم
🔔 @Aminikhaah_Media