eitaa logo
Aminikhaah_Media
75.6هزار دنبال‌کننده
286 عکس
210 ویدیو
165 فایل
The #Aminikhaah_media Official Channel. کانال رسمی @aminikhaah نشر آثار صوتی دروس #حوزوی دروس #دانشگاهی سلسله #منابر کلاس های تخصصی متن سخنرانی ها و کلاس ها تبلیغ و تبادل نداریم🚫 ارتباط: توجه : کانال توسط ادمین اداره می‌شود @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
نظام تقديم 42.mp3
5.01M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت 📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم 🔊 جلسه چهل و دوم #ملکوت_اعمال / 42 📅97/09/25 #مشهد #دانشگاه_فردوسی 🔔 @Aminikhaah_Media
انسان 250 ساله 01.mp3
7.26M
🔈 #انسان_250_ساله 📢 مروری بر کتاب انسان 250 ساله رهبر معظم انقلاب 🔊 جلسه اول چرا باید حضرت آقا و «انسان 250 ساله» را مطالعه کرد؟ 📅97/09/25 #مشهد #دانشگاه_فردوسی 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 🔷 جلسه ششم 🔶 بخش اول 🔶 امام (ره) در مورد نسبت وظیفه و نتیجه یک سخنرانی مهمی دارند که خیلی منطبق با شرایط امروز است. یعنی در آن بحبحه ای است که به امام می گویند ، آقا انقلاب کردید که چی؟ همان سوالی که الآن مطرح است. امام قبل از پیروزی انقلاب ، آبان 57 ، زمانی که هنوز شاه از کشور فرار نکرده است ، دارند خواص و ویژگی های انقلاب را می گویند. امام در اول سخنرانی خود می گویند ، ما دو گونه تشخیص وظیفه داریم: 1- یک دسته از آن اینگونه است که آدم باید نتیجه را در نظر بگیرد و بعد اقدام کند. 2- دسته ای دیگر از آن نیز اینگونه است که نتیجه را نباید در نظر گرفت و فقط باید اقدام کرد. «در اين مسائلى كه ما و شما وارد هستيم، در آنكه اصولش سه تا مسأله است: يكى نبودن محمد رضا خان و اين سلسله، سلسله پهلوى؛ و يكى نبودن اصل رژيم سلطنتى؛ و يكى هم استقرار حكومت عدل اسلامى، جمهورى اسلامى؛ در همه مسائلى كه انسان اقدام مى كند يك جورش اين طور است كه يك قسم از مسائل اين طور است كه، انسان بايد ملاحظه كند كه در اين عملى كه مى كند نتيجه حاصل مى شود، نمى شود؟ آيا مى رسد به اين مقصدى كه دارد، نمى رسد؟ اگر مطمئن شد كه به آن مقصد مى رسد اقدام مى كند، اگر مطمئن نشد اقدام نمى كند. يك قسم از مسائل اين طورى است. يك قسم از مسائل هم هست كه انسان تكليف دارد از طرف خدا، كه اصل مطلب يك تكليفى هست. و نتايجى هم احتمال مى رود حاصل بشود، و احتمال هم مى رود حاصل نشود. در اين مسائلى كه آدم تكليف دارد كه اقدام بكند، ديگر نبايد ما در آن مسائل علم به اينكه نتيجه اى [از] آن مطلبى كه ما مى خواهيم، حاصل مى شود، اين لازم نيست علم پيدا كند؛ انسان دنبال اين است كه آن تكليفى كه به او شده، به آن تكليف عمل بكند.» (صحيفه امام، ج5، ص: 18 ؛ سخنرانى [در جمع ايرانيان مقيم خارج درباره وجوب مبارزه با حكومتهاى ظالم] زمان: 27 آبان 1357) بعد از این می فرمایند انقلاب ما از آن وظایفی بود که اصلا ما نباید نتیجه ای برای آن لحاظ کنیم و ما وظیفه داشتیم انقلاب کنیم حتی اگر همه ما کشته شویم! امام در ادامه شاه را با معاویه تطبیق می دهد و می فرماید: «حضرت امیر ـ سلام الله علیه ـ که قیام کردند بر ضد معاویه، البته می‌ خواستند به اینکه معاویه را از مقام خودش کنار بزنند و یک ... آدمی که فاسق است و مال مردم خور است آن را بزنندش کنار، و یک آدم صحیحی را به جای او بگذارند در شامات و سوریه و آنجاها. لکن جلوگیری از ظلم معاویه یک تکلیف شرعی بود که باید قیام کنند به این امر و به مردم بفهمانند که این ظالم است و باید این طور اشخاص دفع بشوند. و ایشان قیام کردند و منتهی به این شد که موفق نشدند به اینکه او را از مقامی که داشت [منعزلش‌] کنند.» این کلام امام یعنی امیرالمومنین تا آخرین نفس در مقابل معاویه ایستادند و مقاومت کردند اما پیروز نشدند و می دانستند هم که پیروز نمی شوند. بعد در اینجا امام معاویه را با شاه مقایسه می کنند. «حضرت سید الشهداء قیام کردند بر ضد یزید؛ و شاید و همان طور هم بود که خوب، اطمینان به این بود که موفق به اینکه یزید را از سلطنت بیندازند نشوند. این اخبارش هم این طور است که ایشان مطلع بودند بر این مطلب؛ در عین حال برای همین معنی که بر ضد یک رژیم ظالم قیام کنند ـ و لو اینکه کشته بشوند ـ قیام کردند و کشته دادند و کشتند و خودشان هم کشته شدند. » یعنی امام حسین ع هم می دانستند حرکتشان نتیجه ظاهری که مدنظر حضرت است را ندارد ، با این حال قیام کردند. « الآن وضع حاضر دولت ايران و شاه اين وضع است كه همان طورى كه ... معاويه هم امام جماعت بوده هم امام جمعه؛ آن طور نبوده است كه معاويه اصلًا نه نماز بخواند و نه روزه بگيرد، خير هم نماز مى خوانده و هم روزه مى گرفته و هم امام جماعت هم بوده؛ مى رفته مسجد و عقبش نماز مى خواندند مسلمانها؛ هم روز جمعه مى رفته نماز جمعه مى خوانده و همه اين مسائل شرعيه اى كه بوده است ـ به حَسَب صورت ـ عمل مى كرده لكن از باب اينكه يك آدم قاچاقى بوده و يك آدم ظالمى بوده و مال مردم را مى گرفته و اگر هر جور دستش مى رسيده ظلم و آدمكشى و همه اينها را داشته، حضرت امير نه اينكه اين چون نماز نمى خوانده، چون كافر بود قيام كرده بود بر ضد او؛ نخير، كافر نبود و مسلمان هم بود و اظهار اسلام هم مى كرد و لكن بر خلاف موازين اين مَسْنَد را گرفته بود؛ يك حكومت جائر بود كه بر خلاف موازين الهى مسندى را گرفته بود و در آن مسند هم به طور ظالمانه عمل مى كرد؛ از اين جهت حضرت امير قيام كرد، و لو نرسيد به نتيجه لكن تكليف را ادا كرد؛ تكليف اين بود كه با يك همچو آدمى بايد معارضه و مبارزه بكند.» =>ما هم اگر یقین داشته باشیم که همه کشته می شویم ، باز هم باید قیام کنیم. 🔔 @Aminikhaah_Media
نظام تقديم 43.mp3
4.49M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت 📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم 🔊 جلسه چهل و سوم #ملکوت_اعمال / 43 📅97/09/26 #مشهد #دانشگاه_فردوسی 🔔 @Aminikhaah_Media
طرح کلي 12.mp3
23.29M
🔈 #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن 🔊 جلسه دوازدهم 📅97/09/26 #مشهد #دانشگاه_فردوسی 🔔 @Aminikhaah_Media
شان عند الله.mp3
12.43M
🔈 #شان_عند_الله 📢 تحلیلی بر مفهوم «با کلاس بودن» 🔊 یک جلسه 📅97/09/26 #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
نظام تقديم 44.mp3
5.25M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت 📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم 🔊 جلسه چهل و چهارم #ملکوت_اعمال / 44 📅97/09/27 #مشهد #دانشگاه_فردوسی 🔔 @Aminikhaah_Media
پردیس اندیشه 11.mp3
23.23M
🔈 #پردیس_اندیشه 🔊 #تحلیل_مغالطه / 11 📅97/09/28 #مشهد #دانشگاه_فردوسی 🔔 @Aminikhaah_Media
زندگي به سبک بندگي 06.mp3
11.16M
🔈 #زندگی_به_سبک_بندگی 🔈 مروری بر حدیث عنوان بصری 🔊 جلسه ششم 📅97/09/28 #مشهد 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 🔷 جلسه ششم 🔶 بخش دوم 🔶امام چند مورد را به عنوان پیروزی های ما در این نهضت (قبل از پیروزی انقلاب) بیان می کنند: «و بعضيها نق مى زنند كه ... [اين همه] كشته داديد، چه؟ ما تكليفمان اين است. چه شد؟ اولًا خيلى از چيزها شد. يك ملت كه يك پاسبان اگر توى بازارش مى آمد و مى گفت كه ببنديد مى بستند، با يك امر پاسبان توى بازار تهران ـ بزرگترين بازارهاى ايران ـ يك پاسبان، چند تا پاسبان مى رفت به آنها مى گفت كه ببنديد، امروز روز چهارم آبان است، مثلًا ... بايد ببنديد، بايد بيرق بزنيد، تخلف نمى كردند، اصلًا توى ذهنشان نمى آمد كه مى شود تخلف از پاسبان كرد، اگر يك صاحب منصبى با چهار تا ستاره، با سه تا ستاره مى آمد تو بازار و هر غلط كارى مى خواست بكند كسى چرا به او نمى گفت، اين نهضت مقدس اسلامى باعث اين شد كه بچه هاى كوچك هم فرياد بزنند توى خيابانها كه «مرگ بر اين سلطنت پهلوى»! اين يك تحولى حاصل شد بين مردم كه الآن پاسبان را مردم هيچ چيزى بارش نمى كنند. صاحب منصبش هم نمى كنند؛ حكومت نظامى اش هم نمى كنند. آن وقتها كه حكومت نظامى مى شد، به مجرد اينكه مى گفتند حكومت نظامى است، ديگر مردم مى رفتند سراغ كارشان؛ اصلًا ديگر دنبال اينكه معارضه اى، مبارزه اى بشود توى ذهنشان نمى آمد! امروز حكومت نظامى است، قانون حكومت نظامى خودشان مى گويند كه ـ مثلًا اعلامشان اين است به اينكه ـ بيشتر از دو نفر نبايد با هم باشند، هفتاد هزار نفر، صد هزار نفر، پانصد هزار نفر مردم مى آيند بيرون! و فرياد مى زنند و همه فريادهايشان هم بر ضد شاه است! اين يك تحولى است در يك ملت حاصل شده است؛ اين يك چيز كمى نيست.» بعد حضرت امام از پیروزی ها و اهداف بعدی می گویند: «در هر صورت، اينها يك كارهايى است كه شده است تا حالا، كه پله پله است البته. ما نبايد جلوى اين [نهضت] را بگيريم بگوييم ـ مثلًا ـ ما همين قدر راضى هستيم، نه. ما آن معنايى را كه دنبالش آمديم اين است كه آن مطلب آخرى حاصل بشود؛ يعنى اين مقدمات را طى بكنيم: اين نباشد و سلسله پهلوى نباشد، و رژيم شاهنشاهى نباشد، و دست امريكا و انگلستان و روسيه قطع بشود از اين مملكت، و مملكت براى خودمان باشد، و حكومت اسلامى هم ان شاء اللَّه برقرار بشود [ان شاء اللَّه حضار]. ما دنبال اين مطلب هستيم و آن قدرى هم كه از قوه مان مى آيد ما دنبال اين مى دويم. اگر توانستيم كه كار را انجام بدهيم كه الحمد للَّه توانستيم و يك خدمتى به اين ملت كرديم؛ اگر نتوانستيم تكليفمان را ادا كرديم؛ يعنى پيش خدا ديگر چيزى نيست كه ما بگوييم ما نكرديم اين كار را. عذرتراشى نكرديم. واقعاً يك مطلبى را عمل كرديم، و دستمان نرسيده نتوانستيم اين كار را بكنيم. پيش خدا آبرومنديم. بنا بر اين ما اين مراتبى كه هست كه عبارت از رفتن اين آدم و به هم خوردن اين سلسله و ـ عرض مى كنم ـ كوتاه كردن دست اينها، اينها همه شان جزء مقاصد است؛ منتها مقصد اعلى عبارت از اين است كه يك حكومت عدلى، يك حكومت اسلامى عدلى مبتنى بر قواعد اسلامى حاصل بشود. آن مقصد اعلاى ماست. و الّا اينها همه اش جزو مقاصد شده حالا ديگر؛ و لو اين هم مقدمه آن است و ليكن خود اينها الآن جزء مقاصد هستند، و ما همان طورى كه حكومت اسلامى را مى خواهيم حكومت اين را هم نمى خواهيم. البته توى حكومت اسلامى همه اينها هست. ما اگر مى گفتيم حكومت اسلامى مى خواهيم معنايش اين بود كه اين سلسله نبايد باشد و اين رژيم نبايد باشد، و آنها هم دستشان كوتاه بايد باشد؛ چون اسلام حكومتش اين جورى است كه نبايد كسى در مملكت اسلامى تصرفى داشته باشد؛ كفار، هيچ كس، نبايد تصرف داشته باشند. بنا بر اين، و لو اينكه اين اجمال اين مطلب را داشت، لكن ما تفصيل مطلب را گفتيم كه ما اين سه تا اصل را ... آمال و آرزويمان است.» 🔔 @Aminikhaah_Media
انسان 250 ساله 02.mp3
8.08M
🔈 #انسان_250_ساله 📢 مروری بر کتاب انسان 250 ساله رهبر معظم انقلاب 🔊 جلسه دوم 📅97/10/02 #مشهد #دانشگاه_فردوسی 🔔 @Aminikhaah_Media