ازدواج انساني ازدواج حيواني.mp3
20.64M
🔈 #ازدواج_انسانی_ازدواج_حیوانی
📢 مروری بر شاخص های انسانی در ازدواج
📅97/11/17
#اردوی_دانشجویی
#دانشگاه_صنعتی_ارومیه
#مشهد
🔔 @Aminikhaah_Media
حوصله 03.mp3
7.36M
🔈 #در_جستجوی_حوصله
📢 جلسه سوم
#فاطمیه97
📅97/11/18
#مشهد
🔔 @Aminikhaah_Media
فاطمه و افکار عمومي 03.mp3
16.43M
🔈 #فاطمه_و_افکار_عمومی
📢 جلسه سوم
#فاطمیه97
📅97/11/18
#مشهد
🔔 @Aminikhaah_Media
حوصله 04.mp3
8.78M
🔈 #در_جستجوی_حوصله
📢 جلسه چهارم
#فاطمیه97
📅97/11/19
#مشهد
🔔 @Aminikhaah_Media
فاطمه و افکار عمومي 04.mp3
12.49M
🔈 #فاطمه_و_افکار_عمومی
📢 جلسه چهارم
#فاطمیه97
📅97/11/19
#مشهد
🔔 @Aminikhaah_Media
سندروم ملامت ترسي.mp3
13.83M
🔈 #سندروم_ملامت_ترسی
📢 تحلیلی روانشناختی از علل غربت حضرت زهرا س
#فاطمیه97
📅97/11/20
#مشهد
🔔 @Aminikhaah_Media
💠#تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت
🔷 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم
🔷جلسه اول - #ملکوت_اعمال / 1
🔶بخش دوم
🔶دو خاطره بیان می کنم که زیبا و قابل تأمل است؛
من در اوایل طلبگی همراه با چند تن از دوستان خدمت مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی رسیدم.
ایشان یک شخصیت فوق العاده ، یک مربی به تمام معنا و یک انسان وارسته و کم نظیر بودند.
به هرکدام از ما طلبه ها سفارش یا انتقادی کردند.
به همه تذکراتی داد تا رسید به من ، اتفاقا ایام محرم و صفر بود و من یک پیراهن رنگی پوشیده بودم (آن زمان من پانزده سالم بود)نگاهشان که به من افتاد گفتند:
چرا در این ماه پیراهن رنگی به تن کرده ای؟ طلبه باید محرم و صفر مشکی بپوشد!
بعد پرسیدند:
لابد ساعت مچی هم داری؟
گفتم: بله
گفتند: طلبه نباید ساعت مچی دست کند. لابد کیف سامسونت هم داری؟
گفتم : بله
گفتند طلبه نباید کیف سامسونت داشته باشد!
بعد یک نگاه عمیق تری به ما انداخت و گفت:
مگر تو طلبه نیستی؟ چرا نور نماز شب در وجودت کم است؟
این که ایشان متوجه این چیزها شده بود برای ما عجیب بود ، بعد شنیدیم که قبل از شروع کلاس طلبه ها را چک می کردند. اگر کسی از شاگردانشان نور نماز صبح نداشت آن را از کلاس بیرون می فرستاد!
این معلوم می کند که عمل نور دارد و تمام نمی شود.
این نماز شبی که الان خواندید تا زمانی که آن را از بین نبرده و حبط عمل نکرده اید با شماست.
این از قواعد عمل است.
متاسفانه ما حرفها را هم جزء اعمال نمی دانیم.
در حالی که حتی یک کلمه حرف هم جزء عمل است.
نه تنها حرف بلکه خطورات فکری هم جزء عمل محسوب می شوند.
یکی از استادید ما از استادشان مرحوم آیت الله معزی تهرانی داستانی نقل می کردند که یک طرف ماجرا هم مرحوم آیت الله سید حسین قاضی بود.
این دو خاطره به گونه ای می شود گفت که آنونس بحث نظام تقدیم هستند.
می گوید مرحوم آیت الله معزی تهرانی در دفتر یکی از مراجع اعظام تقلید بودند.
بعد که بیرون می آیند یک مقداری سیب زمینی و پیاز در دو کیسه جدا گانه می خرند و به طرف منزل به راه می افتند.
در طی مسیر فکرشان مشغول اتفاقی بوده که در دفتر آن مرجع مشاهده کرده بودند ، با خود می گفته اند ؛
من خدمت این مرجع بزرگوار که رسیدم دو نفر فقیر پیش این آقا آمد( به پول آن زمان ) این مرجع به یکی از آنها پانصد تومان داد به دیگری هزار تومان.
با خود می گفت دلیلش چه بود و چرا فرق گذاشت؟
شاید بی عدالتی شده؟
در همین زمان کیسه پیاز پاره شد ، در حالی که پیازها را یکی یکی از روی زمین جمع می کرد و در کیسه سیب زمینی ها می گذاشت ، سید حسین آقای قاضی هم وارد آن کوچه می شود و به ایشان کمک می کند.
برای شناخت سید حسین قاضی همین نکته بس که امام خمینی(ره) گاهی می فرستاد پیش ایشان و می گفتند بگوید سید حسین برای فلان مسئله دعا کنند چرا که او صاحب موت اختیاری است.
آقای سید حسین قاضی در همان حال که پیازها را به کمک آقای معزی تهرانی جمع می کردند خطاب به او گفتند:
آشیخ حسن آقا! اگر آن فکر را در مورد آن مرجع تقلید در ذهن نمی آوردی کیسه پیازت هم پاره نمی شد!
این اثر عمل است.
حالا شما فکر کن هر خطوراتی که از بچگی تا الان داشتی همه رو با هم ، همین الان داری.
اینطور نیست که فکر کنی ، همه چیز تمام شد و رفت.
فکر کردن جزء اعمال است و قیامت همه را خواهی دید.
شما اعمالت را جلو می فرستی. آن عمل یا تبدیل به نور می شود یا نار!
این« نظام تقدیم » است.
بر مبنای سوره مبارکه مطففین که آیات فوق العاده ای دارد در مورد این نظام و دستگاه خلقت صحبت خواهیم کرد و در این جلسات بررسی می کنیم که چقدر حرکات کوچک ما آثار عجیب و بزرگی دارد.
🔔 @Aminikhaah_Media
توسل راه پيروزي.mp3
10.28M
🔈 #توسل_راه_پیروزی
📢 گشایش هایی از توسل به حضرت زهرا س در عرصه سیاسی و اجتماعی
#فاطمیه97
📅97/11/20
#مشهد
🔔 @Aminikhaah_Media
نظام تقديم 66.mp3
7.17M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت
📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم
🔊 جلسه شصت و ششم
#جایگاه_صدق_در_هستی / 22
📅97/11/23
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 #باورهای_یک_یاور
🔷 جلسه ششم
🔶 بخش اول
📌 وقتی می گوییم اقلیت ممدوح است، وقتی می گوییم دنبال اکثریت نباید راه افتاد و به اکثریت نباید اعتنا کرد، اقلیت همیشه بندگان خوب خدا هستند و بندگان مومن در اقلیت اند و کم اند ، این سوال پیش می آید که: آیا یعنی ما هیچ وقت قرار نیست جزء اکثریت باشیم؟! قرار است تا آخر عالم همیشه اقلیت باشیم؟!
اینکه بد است، اگر قرار باشد تا آخر عالم همیشه بدها بیشتر باشند، یعنی خدا اینطور اراده کرده بدها همیشه بیشتر از خوبها باشند؟! آیا وقتی خدای متعال در آیه 13 سوره سبا می فرماید: (قلیلٌ من عبادِی الشَّکور ؛ عده ی کمی از بندگان من شکرگزارند.) واقعا می خواسته که بندگان شاکرش کم باشند؟!
پاسخ این است که خدای متعال میخواهد بندگان خوبش زیاد باشند و همه عالم بندگان خوبش باشند، اما مشکل اینجاست که ، چیزی که اتفاق می افتد آن چیزی نیست که خدا می خواهد.
درست مانند یک معلم که دوست دارد همه شاگردانش نخبه و مخترع باشند، اما عده ی بسیار کمی از شاگردان اینگونه خواهند شد.
اینجاست که می گوییم دنبال اکثریت نباید رفت؛ نه اینکه اگر اکثریت شد این بد است، نه ، بلکه خوب است، چه چیز بهتر از اینکه همه ی عالم را مومنین فرا بگیرند، خدا هم همین را می خواهد و به ما سفارش کرده است.
آیت الله بهجت می فرمودند: "خدای متعال از همه ی ما میخواهد که معصوم باشیم" در درجه عصمت باشیم، ایشان می فرمود: "شاهد مثالش هم همین تکالیفی است که به ما کرده، همین رساله عملیه را اگر کسی کامل عمل کند به حد عصمت می رسد"؛ به کسی دروغ نگوید ، غیبت نکند ، به نامحرم نگاه نکند، دستش کج نباشد، حق و حقوق همه را ادا کند؛ آیا این فرد معصوم نمیشود؟! معصوم همین است که هیچ گناهی از او سر نزند، مثل خود آیت الله بهجت؛ میگویند چندین سال با ایشان زندگی کردیم ، یک مکروه از ایشان ندیدیم! این میشود عصمت ، میتوان در یک درجه ای معصوم بود ،اهل بیت در درجات بالای عصمت قرار دارند، آن ها 100% معصوم هستند، فردی می تواند 20% معصوم باشد، دیگری 30% معصوم باشد؛ هر کسی درجه ای از عصمت را داراست.
شما نسبت به بعضی از امور نه تنها در فعل بلکه در فکر معصوم هستید، به طور مثال کسی از شما بزرگواران به ذهنش نمیرسد که در این سالن بمب کار بگذارد و این حسینیه را منفجر کند، هیچ کس به ذهنش خطور هم نمیکند که این حسینیه را تخریب کند، شما تا به حال فکر این گناه به سرتان نزده، پس حتی نسبت به فکر آن نیز عصمت دارید، این می شود 5% عصمت ، 10% عصمت ؛ حال کسی نسبت به مال حرام عصمت دارد، باور وقتی در انسان تقویت شد، نسبت به مال حرام همانطور عصمت پیدا می کند، باور که قوی شود ، انسان می گوید من چرا باید نان حرام بخورم؟ چه نیازی دارم؟ رزق من را که خدا می دهد، پس برای چه نان حرام وارد سفره ام کنم؟!
همانطور که من و شما فکر تخریب این حسینیه هم به سرمان نمیزند، اولیا خدا به فکرشان هم خوردن لقمه حرام نمی آید؛ بالاتر از آن وقتی باور قوی تر شد، با خود می گوید من چرا باید دروغ بگویم؟ دروغ که آتش است.. چرا باید غیبت کنم؟ باورش می شود که غیبت بعنی خوردن گوشت برادر مرده؛ آدم وقتی همه ی این ها را ترک کرد معصوم نمیشود؟! همینطور باور قوی تر شده و درجه عصمت بالاتر می رود تا زمانی که هیچ گناهی انجام نمی دهد.
خدا دوست دارد که همه ی ما اینگونه باشیم، اما چند معصوم اینگونه پیدا می کنید؟ در هر محله که هیچ.. در هر شهر یا کشور 5 نفر پیدا می شود؟ در کره ی زمین 50 نفر پیدا می شود؟ کسانی که هیچ گناهی از آن ها سر نزند؟ خدای متعال دوست دارد که همه ، اینگونه باشند اما : قلیل من عبادی الشکور.. عده ی کمی اینگونه اند.
🔔 @Aminikhaah_Media