eitaa logo
«امربه معروف و نهی ازمنکر»
835 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
6.1هزار ویدیو
15 فایل
🔸هرآنچه از اصول و مراحل امر به معروف و نهی از منکر نیاز دارید! ✅آموزش توسط اعضای تیم آمرین احمدی ارتباط بامدیر: @Hsr34954
مشاهده در ایتا
دانلود
10.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 حجت‌الاسلام مسعود عالی: حضور زنان بی‌حجاب در جامعه یک گناه جمعی است ♦️حجت‌الاسلام مسعود عالی با بیان اینکه اگر خانمی با وضع ناهنجار و بی‌حجاب وارد جامعه شود، موجب گناه جمعی شده است، گفت: این خانم خواسته یا ناخواسته، جو حیا و عفت در جامعه را به سمت بی‌حیایی و بی‌عفتی می‌کشاند ❗️امنیت (روحی و روانی) جامعه در خطر است و این شاید خطرناک ترین چیز است بی حجابی خطرناک ترین چیز است ❗️به خصوص برای نوجوان ها و جوان ها ❗️و شاید حتی کودکان و فرزندان https://eitaa.com/joinchat/2107048279C1140ae9b6f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸رئیس دستگاه قضا: وظایف حراست ها چیست؟ پیشگیری کنند از تخلفات اداری ... ادارات که باید گزارش کنند به مسئول مافوق و جلوگیری و پیگیری کنند تخلفات را ، به تخلفات اداری ، فعال نیستند...!!! ⚖️ ❌ امان از مال دنیا ! ❌امان از نون به هم قرض دادن! ❌امان از مماشات! ❌امان ازبده بستانها! ... ‌‌ حاج آقا بسم الله ... این جمله خبری رو که همه میدونیم . 🔸لطفا ترک فعل مسئولین و از جمله حراست ها و بازرسی ها و ...رو با قاطعیت و جدیت بررسی و برخوردنمایید تا اوضاع رو براه شود و حال مردم خوب شود! ‌‌یا علی 🔷🔹 مردم ایران، اجرای فوری و جدی قوانین بر زمین مانده را بجهت برقراری نظم و امنیت روانی و اخلاقی و اجتماعی جامعه از مسئولین مربوطه خواستار هستند ⬅️- ماده ۶۳۸ و ۶۳۹ قانون مجازات اسلامی ⬅️- بند ۲۰ و ۲۱ ، ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری 🔸
💠امام صادق(ع): 🔸«مَنْ تَرَکَ التَّزْويجَ مَخٰافَةَ الْفَقْرِ فَقَدْ اَسٰاءَ الظَّنَّ بِاللّٰهِ عَزَّ وَ جَلَّ، اِنَّ اللّٰهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ:﴿اِنْ يَكُونُوا فُقَـرٰاءَ يُغْنِـهِمُ اللّٰهُ مِـنْ فَضْـلِهِ﴾» 🌺 از ترس فقر ازدواج نكند، نسبت به لطف خداوند بدگمان شده است. چرا كه خداوند مى فرمايد: «اگر آنان فقير باشند خداوند از فضل و كرم خود بى نيازشان مى كند» 📚، جلد۳، ص ۲۵۱
📚 جهاد تبیین 💠 سؤال: آیا جهاد تبیین و مبارزه با جنگ نرمی که دشمنان اسلام در رسانه ها، فضای مجازی و ... راه انداخته اند، واجب شرعی است؟ ✅ جواب: اگر در فضای حقیقی و مجازی و در رسانه ها، منکری انجام شده یا معروفی ترک شود، مانند این که باورهای دینی و اعتقادات حق را تضعیف کنند یا مقدسات و احکام الهی را تمسخر کرده یا به آن توهین کنند، بر همه کسانی که توانایی تبیین حقایق و دفاع را دارند و می توانند اثر گذار باشند، واجب کفایی و فوری است که به وظیفه خود عمل کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔶اوصاف آمر به معروف 🔰عَنْ أَبى عَبْدِاللّه عليه السلام: 🔺اِنّما يَأْمُرُ بِالْمَعْرُوفِ وَ يَنْهى عَنِ الْمُنْكَرِ، مَنْ كانَتْ فيه ثـَلاثُ خِصـالٍ: عامِلٌ بِما يَأْمَرُ بِهِ تارِكٌ لِما يَنْهى عَنْهُ عـادِلٌ فيما يَأْمـُرُ عـادِلٌ فيما يَنْهى، رَفيـقٌ فيما يَأْمـُرُ رَفيـقٌ فيما يَنْهى. ✅ امام صادق عليه السلام فرمودند: كسى مى توانـد امر به معروف و نهى از منكر كند كه داراى سه صفت باشد: ۱ ـ به آنچه مى كند عمل كند و از آنچه مى كند اجتناب نمايد. ۲ ـ در امر كردن و نهى نمودن ميانه روى را پيشه خود كند. ۳ ـ از روى دلسوزى و مهربـانى و با مـدارا امـر و نهى كند. 📚[وسائل الشيعه، ج 11، ص 419، ح 3]
💠نکات مهم در خصوص مجازات شرب خمر 🔻مطابق ماده 704 قانون مجازات اسلامی تأسیس مکانهایی برای مصرف مشروبات الکلی و دعوت مردم به آن مکان 3 ماه تا 2 سال حبس و 74 ضربه شلاق یا از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا 12 میلیون ریال جزای نقدی یا هر دو مجازات محکوم می نماید و اگر هر دو مورد را مرتکب شود به حداکثر مجازات محکوم میشود. ⁉️سوال از مسئولین : چرا کسانی که مسموم شدند، یکی یکی در حال مرخص شدن و رفتن به منزل هستند؟ مگه جرم مرتکب نشدن؟ 📝پ.ن : آهان حواسم نبود ، چون مشروب تقلبی بوده ، اینا میتوانند از ساقی شون شکایت هم داشته باشند جل الخالق ... زمونه بر عکس شده ، به جای اینکه احکام خدا رو ، روی اینا اجرا کنن ، بهشون حق شکایت هم دادن . الله اکبر ... خدایا توبه...
1_5326943696.mp3
10.05M
✨﷽ 🌱واکنش پیامبر به بی حجابی حجت‌الاسلام حامد کاشانی 👌 📺.👇 🦋.🌼🌹🌹🌹🌹👇 ╔═ 💎 💫 ═══╗ 🆔 @RSh34953 ╚═══ 💫 💎 ═╝ 📡به کانال دانش پژوهان واحیاگران امربه معروف و نهی ازمنکر🔗بپیوندید.
1_1399570644.mp3
1.05M
🌸👇 🔹 وقت نماز است ورازونیازباخدای یکتا👇 🕌 با صوت زیبا و دلنشین مرحوم استاد آقاتی🤗 ⚜اذان به افق تهران ⚜چه ضرب آهنگِ ⚜قشنگی است ⚜می گوید ⚜خدا همین نزدیکیست ⚜گوش کن ⚜«الله اکبر» 🌹🍃 📺👇 🦋🌼🌹🌹🌹🌹👇 ╔═💎💫═══╗ 🆔 @RSh34953 ╚═══💫💎═╝ 📡به کانال دانش پژوهان واحیاگران امربه معروف و نهی ازمنکر🔗بپیوندید۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
19.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🧡استفاده از قوه ی قهریه (زور و اجبار) برای مقابله با جرم و فساد وظیفه ی دستگاه قضا و حکومته‌ 🧡حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر وظیفه دستگاه قضا و حکومته آقایان مسئول! ما مردم از داریم ❌ 📺.🌸👇 🦋.🌼🌹🌹🌹🌹👇 ╔═ 💎 💫 ═══╗ 🆔 @RSh34953 ╚═══ 💫 💎 ═╝ 📡به کانال دانش پژوهان واحیاگران امربه معروف و نهی ازمنکر🔗بپیوندید.
⭕️ سکوت در برابر منکرات اجتماعی ، سبب هلاکت ⚠️لزوم مخالفت و انتقاد از گناه دسته جمعی و کوچک انگاری حرام های الهی در جامعه 🔅ماجرای اصحاب السبت «اصحاب السّبت» گروهي از يهوديان بودند كه در كنار دريا به شغل ماهي گيري اشتغال داشتند. روز شنبه كه روز تعطیل و عبادت بود و ماهی گیری هم ممنوع بود، براي بهره مندي از ماهي ها اقدام به حفر حوضچه ها يا پهن كردن تورهاي صيد كردند و ماهي ها را روز بعد صيد كردند. در ميان آنها، عده اي سكوت كرده و عده اي نهي از منكر نموده و عده اي هم با آنها همراهي كردند؛ اما وقتي عذاب الهي آمد، جز گروه نهي از منكر كنندگان باقي مردم عذاب شدند. 📌اکنون به آیاتی از قرآن کریم در این زمینه می‌پردازیم: 🌙و آنگاه كه گروهى از ايشان گفتند: «براى چه قومى را كه خدا هلاك‌كننده ايشان است، يا آنان را به عذابى سخت عذاب خواهد كرد، پند مى‌دهيد؟ گفتند:تا معذرتى پيش پروردگارتان باشد، و شايد كه آنان پرهيزگارى كنند. 🌙امّا هنگامى‌كه تذكّراتى را كه به آن‌ها داده شده بود فراموش كردند، [و لحظه عذاب فرا رسيد]؛ نهى‌كنندگان از بدى را رهايى بخشيديم؛ و كسانى را كه ستم كردند، به خاطر نافرمانيشان به عذاب شديدى گرفتار ساختيم. (آیات ۱۶۴ و ۱۶۵ سوره اعراف) امام صادق علیه السلام در حدیث شریفی پیرامون این قوم میفرمایند : ((كانوا ثلثة اصناف: صنف ائتمروا و امروا فنجوا و صنف ائتمروا و لم يأمروا فمسخوا ذرّا و صنف لم يأتمروا و لم يأمروا فهلكوا.)) اهل سبت سه صنف بودند: صنفى فرمان بردار و آمر، پس نجات يافتند؛ و صنفى مطيع، لكن امر ننمودند، پس مسخ شدند؛ و صنفى نه مطيع و نه آمر، هلاك شدند. قتاده نقل كند كه جوانانشان بوزينه و پيرانشان خوك شدند، سه روز باقى، روز چهارم همه هلاك و مردند. (📚کافی جلد 8 صفحه 158) در روایت دیگری حضرت صادق (علیه السلام ) فرمودند: (( إِنَّهُ هَلَكَتِ الْفِرْقَتَانِ،وَ نَجَتِ الْفِرْقَةُ النَّاهِيَةُ)) دو فرقه به هلاکت رسیدند و فرقه‌ی نهی‌کننده نجات یافت. ( 📚تفسیر مجمع البيان ،ج۴) ✍مرحوم علامه طباطبائی(ره) در اثر نفیس "المیزان" ذیل این آیات اینگونه توضیح میدهند : مقصود از نسیان همین بى اثر شدن تذکرات است . و در خود آیه دلالت هست بر اینکه نجات یافتگان از ایشان تنها همان اشخاصى بوده اند که نهى از منکر مى کردند، و خداوند مابقى ایشان یعنى مرتکبین صید ماهى در روز شنبه و آن کسانى را که سکوت کرده بودند و تازه به دسته اول اعتراض مى کردند که چرا ایشان را موعظه مى کنید، همه را به عذاب خود هلاک کرده است . و نیز آیه دلالت مى کند که خداوند اعتراض کنندگان را بخاطر سکوتشان و ترک نکردن مراوده با ایشان شریک ظلم و فسق متجاوزین شناخته است . و نیز آیه شریفه دلالت مى کند بر یک سنت عمومى الهى - نه اینکه این روش تنها اختصاص به بنى اسرائیل داشته باشد - و آن سنت این است که جلوگیرى نکردن از ستم ستمگران و موعظه نکردن ایشان در صورت امکان ، و قطع نکردن رابطه با ایشان در صورت عدم امکان موعظه ، شرکت در ظلم است ، و عذابى که از طرف پروردگار در کمین ستمگران است در کمین شرکاى ایشان نیز هست . ( 📚ترجمه تفسیر المیزان ، ج ،۸ص ۳۸۵) ✍در تفسیر جامع نمونه نیز چنین بیان داشته شده است : هنگامى كه اين جمعيت از بنى‌اسرائيل در برابر اين آزمايش بزرگ كه با زندگى آنان كاملًا آميخته بود قرار گرفتند، به سه گروه تقسيم شدند: گروه اول كه اكثريت را تشكيل مى‌دادند، به مخالفت با اين فرمان الهى برخاستند. گروه دوم كه قاعدتاً اقليت كوچكى بودند، در برابر گروه اول به وظيفه امر به معروف و نهى از منكر قيام كردند. گروه سوم، ساكتان و بى‌طرفان بودند، كه نه همگامى با گناهكاران داشتند و نه وظيفه نهى از منكر را انجام مى‌دادند. 🔹از جمله «قالُوا مَعْذِرَةً إِلى‌ رَبِّكُمْ وَ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ» چنین استفاده مى‌شود : اندرزدهندگان براى دو هدف اين كار را انجام مى‌دادند: يكى به خاطر اين كه در پيشگاه خدا معذور باشند و ديگر اين كه: شايد در دل گنهكاران مؤثر افتد. مفهوم اين سخن چنين است كه حتى اگر احتمال تأثير هم ندهند بايد از پند و اندرز خوددارى ننمايند، در حالى كه معروف اين است: شرط وجوب امر به معروف و نهى از منكر احتمال تأثير است. ولى بايد توجه داشت گاهى بيان حقايق و وظائف الهى بدون احتمال تأثير نيز واجب مى‌شود و آن در موردى است كه اگر حكم خدا گفته نشود و از گناه انتقاد نگردد، كم كم به دست فراموشى سپرده مى‌شود، بدعت‌ها جان مى‌گيرند و سكوت دليل بر رضايت و موافقت محسوب مى‌شود، در اين گونه موارد لازم است حكم پروردگار آشكارا همه جا گفته شود هر چند اثرى در گنهكاران نگذارد. (📚تفسیر نمونه جلد ۶)