9.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌غیرانقلابیها از نگاه رسایی
🔹سالهاست که واژههای #اصلاحطلب و #اصولگرا با واقعیتهای سیاسی جامعه تطبیق نمیکنند. رقابت و کنشهای سیاسی واقعی بین دو جریان اصلاحطلب و اصولگرا نیست. رقابت امروز بین دوجریان غیرانقلابی درون نظام و جریان انقلابی است. خصوصیات این دو جریان را از زبان حمیدرسایی بشنوید.
@Analysis_admins
هدایت شده از سید صمصام الدین قوامی
✍خمول
گمنامی از فضایل است مثل سکوت .موتور روشن چراغ خاموش. ضریب اخلاص را بالا میبرد. اعتزال مرحله ای از خود سازی است.برای آمادگي بیشتر خدمت گذاری. رهبران دینی دوره ای از اعتزال را طی نموده اند. خورشيد گاهی بایدپنهان شود تا عزیز گردد .و چه عزیزند سربازان گمنام امام زمان عج نزد خدا به علت گمنامی. وچه با سلیقه نیمه شعبان را روز این فداکاران نامیدند تا مثل امام غائب از نظر باشند ولی مؤثر .سلام خدا بر این تولید کنندگان امنیت ما.
@qavami
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
amutor.mp3
8.34M
👈 لزوم بیداری مسئولین نسبت به #نفوذ سایبری
#⃣ #جهاد_تبیین
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
⬅️ یکی از اقوام، مرتب غُر میزد که اینستا و واتساپ رو فیلتر کردن، راهها را به روی مردم بستن، پول تلفنم زیاد شده و… خاک بر سرشون با اینترنت ملیشون… پیامرسان داخلی دیگه چه زاغارتیه!!
نهایتاً راضی شد از طریق روبیکا، صوتی با هم حرف بزنیم. وقتی دید تماس تصویری هم داره گفت پس بیا تصویری ببینیم چه کوفتی زدن😐🤭
تصویری ارتباط برقرار کردیم. کیفیت تماس، سرعت و بدون قطعی؛ عالی بود. تعجب کرده بود از این کیفیت. خلاصه بهتون بگم. اونقدر ذوق داشت که آخرش گفت: من نمیدونستم! روبیکا از واتساپ هم بهتره😊
واقعاً چرا این ذهنیت و این همه سمپاشی علیه پیامرسانهای ایرانی وجود داره که جوانهای خودمون ساختن؟! و با حمایت، بهتر از نمونههای آمریکایی و اسراییلی میشن؟!!
💚
م. رموک ✍
#⃣ #صیانت_از_استارتاپها
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
⚔ #جنگ_روایت_ها به زبان ساده…
⭕️ فرض کنید سر چهارراهی، یک ماشین با یک موتور تصادف میکند. پنج نفر از دوستان شما از سر آن چهارراه عبور کردهاند و هنگامی که شما را میبینند ، هر کدام میخواهند آنچه را که دیدهاند برای شما تعریف کنند!!!
👀 اولی میگوید: یک موتور با یک ماشین تصادف کرده بود و راکب موتور غرق در خون شده بود!
👀 دومی میگوید: یک موتور با یک ماشین تصادف کرده بود و ترافیکی سنگین ایجاد شد!
👀 سومی میگوید: یک موتور با یک ماشین تصادف کرده بود و آمبولانس خیلی زود خود را رسانده و راکب موتور را سریع به بیمارستان برد!
👀 چهارمی میگوید: یک موتور با یک ماشین تصادف کرده بود و ظاهراً راکب موتور مقصر بود!
👀 و پنجمی میگوید: یک موتور با یک ماشین تصادف کرده بود و من گمان میکنم رانندۀ خودرو مقصر است؛ چون ظاهراً سرعت خودرو بیش از حد مجاز بوده!
🔴 این پنج نفر در حال گزارش دادنِ یک واقعه هستند، ولی از پنج زاویۀ مختلف، و نتیجۀ آن میشود: پنج قرائت متفاوت و پنج نتیجهگیری متفاوت…
⭕️ گاهی هر کدام از روایتها، بخشی از یک حقیقت واحد هستند و میتوان آنها را کنار هم قرار داد تا صحنۀ واقعه روشنتر شود؛ مثل روایتهای سه نفر اول و گاهی برخی از روایتها کاملاً با هم در تناقضند؛ مثل دو روایت آخر که یکی راکب موتور و دیگری خودرو را مقصر میداند.
🔺در چنین روایاتی باید تحقیق کرد که مدارک و منابع کدام روایت معتبرتر است. [مثلاً در این صحنۀ تصادف، برای اعتبارسنجی باید به گزارش پلیس و دوربینهای ترافیکی مراجعه کنیم تا دریابیم روایت کدام فرد حقیقت دارد و روایت کدام یک نه؟!…
🔴 این یک مثال ساده برای درک چهارجوب جنگ روایتها بود.
⭕️ باید دانست که جنگ روایتها یکی از اصول بنیادی در خبرپراکنی و کار رسانهای است و نکتۀ مهم در این امر این است که هر راوی و هر رسانه بنا بر سلایق، اولویتها، جهتها و منافع خود به روایتگری وقایع و تحلیل اتفاقات میپردازد و به همین خاطر است که ما در این عصر با روایات مختلف و بعضاً متضاد روبرو میشویم؛ چون رسانههای مختلف، جهتها و منافع مختلفی دارند 👈 و این اتفاق، رفعِ نیازِ مخاطبین در پیدا کردن روایت صحیح و کامل را سختتر میکند. 👉
میلاد خورسندی ✍
🆔 @mikh_media
👨🏫 آموزش سواد فضای مجازی 👇
👉 https://24on.ir/g/10/9
#⃣ #صیانت_از_زندگی
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
هدایت شده از محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
اجتماع دل ها
مطلوب گمشده اولیا
🔹"اجتماع قلب ها"، فقط همّ و غمّ آخرین حجت خدا روی زمین نیست؛ که جدّ شریف او امیر مومنان (ع)، از "اندکی اجتماع قلوب پیروان" شِکوِه داشت. مردم را گرد آورده بود و به جهاد بر می انگیخت؛ اما آنها همچنان، مُهر سكوت بر لب، پاسخ نمى دادند. امام فرمود:
♦️"إِنَّهُ لَا غَنَاءَ فِي كَثْرَةِ عَدَدِكُمْ مَعَ قِلَّةِ اجْتِمَاعِ قُلُوبِكُمْ. همانا در زیادی شمار شما سودی نیست، در حالى كه اجتماع دل هاي شما اندك است". (خطبه ۱۱۹ نهج البلاغه).
🔹در خطبه ۲۷ نهج البلاغه فرمود: "وَ اللَّهِ يُمِيتُ الْقَلْبَ وَ يَجْلِبُ الْهَمَّ مِنَ اجْتِمَاعِ هَؤُلَاءِ الْقَوْمِ عَلَى بَاطِلِهِمْ وَ تَفَرُّقِكُمْ عَنْ حَقِّكُمْ ... أَفْسَدْتُمْ عَلَيَّ رَأْيِي بِالْعِصْيَانِ وَ الْخِذْلَانِ...
♦️به خدا سوگند، دل را میمیراند و همّ و غمّ را به سوی انسان جلب میکند، اجتماع دشمنان بر باطل خویش و تفرقه شما از حق خود... تدبيرم را به نافرمانى و ترک يارى، تباه كرديد".
🔹در خطبه ۱۲۷ هشدار داد: "وَ إِيَّاكُمْ وَ الْفُرْقَهًْ فَإِنَّ الشَّاذَّ مِنَ النَّاسِ لِلشَّيْطَانِ كَمَا أَنَّ الشَّاذَّ مِنَ الْغَنَمِ لِلذِّئْبِ. از تفرقه و جدایی برحذر باشید که جدا شده از جمعیت، بهره شيطان است، چنان كه گوسفند دور مانده از گله، نصيب گرگ".
♦️در روزگار امام محمد باقر (ع)، وقتی از حضرت خواستند قیام کند، گلّه ای انگشت شمار را نشان داد و فرمود اگر به تعداد آنها یار داشتم قیام می کردم.
🔹سهل بن حسن در روزگار امام صادق (ع)، از خراسان به محضر امام در مدینه رفت. اموالی را هم تقدیم و عرض کرد: «"چرا قیام نمی کنید در حالی که فقط در خراسان ، صدهزار شیعه پا به رکاب دارید و اینها هم خمس وزکات آنهاست؟".
♦️حضرت سکوت کردند. به اطرافیان فرمودند هیزم بریزند و تنور را روشن کنند. شعله ور که شد، به سهل فرمودند برو و در تنور بنشین ... سهل به دست و پا افتاد. "مولای من! ...از من بگذرید"...
🔹هارون مکی وارد شد و سلام کرد. امام پاسخ گفت و فرمود: ای هارون! در تنور داخل شو! آتش زبانه می کشید. اما هارون اطاعت کرد و درِ تنور را گذاشتند....
♦️"خراسان چه خبر؟ شیعیان ما چه می کنند؟". امام می پرسید و سهل اگر چه پاسخ میداد، اما فکرش داخل تنور بود...امام از او خواست برخیزد و در تنور بنگرد.... هارون را دید که آرام در دل آتش نشسته.
🔹"ای سهل که ما را به قیام فرا می خوانی! در خراسان چند شیعه، این گونه اطاعت ما می کنند؟". سرش را پایین انداخت.
♦️محمّد بن منصور و او از پدرش روایت کرده که امام جعفر صادق(ع) فرمود:
"نه، به خدا سوگند آنچه که شما دیدگان خود را بدان دوختهاید، پدید نمیآید، مگر بعد از ناامیدی. نه به خدا سوگند آنچه چشمان خود را به آن دوخته اید، آشکار نمیگردد؛ مگر اینکه غربال شوید. نه به خدا سوگند کسی که شما چشم به او دارید، نمیآید؛ مگر بعد از اینکه از هم تمیز داده شوید. نه به خدا سوگند امری را که شما به آن چشم دوختهاید، به وقوع نمیپیوندد تا آنکه شقّی از سعادتمند معلوم شود».
@IMANI_mohammad
هدایت شده از محمد ایمانی l مصاف عقل و جهل
وحدت؛ راهبرد بی بدیل
برای طیف وفاداران به انقلاب
💢 بیانات رهبر انقلاب در دیدار فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس هشتم (۲۱ دی ماه ۱۳۸۸):
🔹"یک مطلب کلی را باید همیشه در نظر داشته باشیم و آن این است که توقع کم گذاشتن در کفه حق را از همه کس باید داشت؛ یعنی انسان نباید بیتوقعیاش بشود.
🔻انسان کامل و بیعیب و نقصی که آدم هیچ راهی برای اشکال بر او نداشته باشد، پیدا نمیکنیم به جز معصومین. باید یک مقداری آماده بود برای آنچه که انسان آن را کوتاهی و جفا و بیوفایی بنامد. بالاخره واقعیت عالم این است. حتی در میان نزدیکان به امیرالمؤمنین(ع) هم چنین کسانی بودند.
🔹بالاخره این جور اشکالات را باید انتظار و توقع داشت. یک مقداری باید تحمل کرد و الّا انسان اگر چنان چه با دیدن یک ناهنجاری در یک عملکردی در یک شخصی آن چنان به هم بریزد که دچار یأس و آشفتگی و افسردگی بشود، در این صورت کار نمیگذرد.
🔻بله این اشکال [در دولت یا مجلس وقت] وجود دارد، اگر وجود نداشت بهتر بود. حالا که اشکال وجود دارد، ما چه کار باید بکنیم؟ مبنای عملکرد باید این باشد.
🔹آرمانگرایی باید ما را به سمت بالا بکشاند. جوری نباشد که به خاطر دیدن برخی ناهنجاریها که با آرمانگرایی مخالف است، حرکت ما دچار وقفه یا اشتباه و انحراف شود یا از آن مسیری که دارد، به جای دیگری سرش گرم و مشغول بشود».
💢 مقتدای انقلاب در ادامه میفرمایند:
🔹«اگر منکری میبینید نهی از منکر کنید، اگر چنانچه معروفی هست که بر زمین مانده امر به معروف کنید اما این موجب نشود که آدم این منکر یا این نقطه منفی را بهانه قرار بدهد و راهش را جدا کند یا فرض کنید که فاصله ایجاد شود یا تعارض کند یا تخریب کند؛ کما این که بعضیها همین جورند...
🔻اشکالات را تذکر بدهید مانعی ندارد؛ منتها سعی کنید بیش از آن مقداری که حد و حق این اشکالات است، برایش حساب باز نکنید. اولاً راه حمل بر صحت رابه کلی و در مواردی نبندید...
🔹ثانیاً این مجموعه اصولگرا و انقلابی که امروز در مجلس هستند... حتیالمقدور نگذارید متشتت شود. این وحدت مهم است.
🔻البته ما در سطح کشور هم معتقد به وحدتیم. این را باید حفظ کرد، ولو با اغماضهایی. بعضی از اغماضها ممکن است اعتراض برخی دیگر را متوجه انسان بکند، خوب بکند، ولی آدم باید ببیند حق چیست.
🔹یک جاهایی باید برخی اغماضها را برای یک مصلحت بزرگتری انجام داد که حالا در این مورد بحث ما، مصلحت، اتحاد و اتفاق و با هم بودن و یک حرف زدن و یک صدا داشتن و اینهاست».
@IMANI_mohammad