eitaa logo
بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات
5.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
4.9هزار ویدیو
9 فایل
بسوی حقیقت بصیرت،روشنگری پاسخ به شبهات وشایعات (شبهه ازشما،پاسخ ازما) مامکلف به تکلیفیم،نه نتیجه حق جو وحق طلب باشیم (بروز ترین کانال پاسخ به شبهات وشایعات روزدنیای مجازی) ارتباط با ادمین 👇👇 @Aliomidiani
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻سید حسن نصرالله: رهبر معظم انقلاب گفتند که سوریه، ستون خیمه مقاومت است دبیرکل حزب‌الله لبنان: 🔹اگر بخواهم به یک عبارت دقیق درباره‌ی سوریه اشاره کنم، عبارتی است که السید القائد درباره‌ی این کشور به کار بردند و فرمودند: «سوریه، ستون خیمه است». 🔹امروز بدون سوریه، مقاومت در لبنان و فلسطین به حاشیه رانده خواهد شد. 🔹سوریه یکی از اجزای اصلی، بزرگ و مهم بدن و پیکر، عقل و فرهنگ و همچنین فکر و اراده‌ی مقاومت در منطقه است؛ این مسئله به‌ویژه پس از جنگ ۳۳روزه اثبات شد. 🔹 درحالی‌که آمریکا در عراق و مرزهای سوریه حضور داشت، اسرائیل می‌خواست دامنه‌ی جنگ را گسترش دهد و به سوریه حمله کند و جنگ فراگیری علیه سوریه به راه افتد، اما آقای بشار اسد کوتاه نیامد و با موضعی قاطعانه و مقتدرانه در جریان جنگ ۳۳روزه در کنار مقاومت باقی ماند. @Antishobhe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا آخرین قطره خونمان تو را تنها نخواهیم گذاشت ای پسر فاطمه جان عالم به فدای یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)ونایب برحقشون مقام عظمای ولایت امام خامنه ای عزیز @Antishobhe
4_5915954413834339220.mp3
5.25M
🎧 اربعین شلوغه؛ نَــریم.... یه وقت بریم خلوت باشه، قشنگ زیارت کنیم!!! سخـــت در اشتباهی‼️ سخن ادمین👇👇 دعا قسمت منم بشه😭😭 کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😳 گفتند نظر جوانان این است که روش های جدید را جایگزین کنید... 📍 آنچه در گذشت... کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه: 1.«لا اکراه في‌الدين» اما اگه تو ماه رمضون چيزي خوردي? حسابتو مي‌رسيم. 2.«لا اکراه في‌الدين» اما اگه حجاب اسلامي رو رعايت نکردي? شلاقت مي‌زنيم. 3.«لا اکراه في‌الدين» اما اگه از اسلام برگشتي? مرتد هستي و طبق دستور اسلام خونت حلاله .4.«لا اکراه في‌الدين» اما اقليت‌هاي مذهبي حق برگزاري مراسم ديني خودشون رو ندارن. 5.«لا اکراه في‌الدين» اما طبق دستور “امر به معروف و نهي از منکر” حق داريم توي زندگي خصوصيت سرک بکشيم. 6.«لا اکراه في‌الدين» اما هر کس رو به جرم نوشيدن الکل بگيريم? شلاقش مي‌زنيم. 7.«لا اکراه في‌الدين» در پذيرفتن دين هيچ اجباري وجود نداره!اما “و هر که جز اسلام دينى [ديگر] جويد هرگز از وى پذيرفته نشود و وى در آخرت از زيانکاران است.” (85 آل عمران) 8.«لا اکراه في‌الدين» اما اگه به اسلام اعتقاد نداشته باشي? بعد از مرگ عذاب مي‌کشي و تا ابد در آتش جهنم مي‌سوزي.آيا واقعا «لا اکراه في‌الدين»؟!! پاسخ شبهه: اگر معنای این بخش از آیه‌ی مبارکه این بود که در دین هیچ اجباری نیست و مردم آزاد و مجازند که هر اعتقادی داشته باشند و هر کاری دلشان می‌خواهد انجام دهند، دیگر خداوند متعال نه تنها پیامبر، کتاب و احکامی ارسال و انزال نمی‌نمود، بلکه بهشت و جهنمی نیز نمی‌آفرید و آن وقت تازه این سؤال مطرح می‌شد که اصلاً نتیجه‌ی این آفرینش و سفر به دنیا و گذر از آن چیست؟ پس چه فرقی بین عالم و جاهل، مؤمن و کافر، ظالم و مظلوم و ... وجود دارد و مگر خداوند حکیم انسان را بیهوده آفریده و یله رها کرده است و مگر عادل نیست [العیاذ بالله]. وانگهی مگر می‌شود که انسان در باور یا انجام عملی آزاد و مجاز باشد، اما در نهایت محاکمه گردد که چرا چنین کردی و چرا چنان نکردی؟پس با رجوع به «عقل» و هم چنین آیات قرآن کریم و احکام و بشارت‌ها و انذارها و احکام و حدودی که باید در دنیا اجرا شود و جزا و عقابی که در آخرت داده می‌شود، معلوم می‌گردد که منظور از آیه، اعطای چنین آزادی و مجوز ارتکاب به هر عملی نیست.باید دقت شود که اگر چه آیه مبارکه به «اجباری در دین نیست ترجمه می‌شود) و این معنا صحیح هم هست، اما هر دو واژه‌ی «اکراه» و «اجبار» عربی است. پس اگر اراده‌ی خداوند بر این تعلق می‌گرفت که در گرایش به دین و انجام اوامر الهی هیچ اجباری نباشد، می‌فرمود: «لا اجبار فی‌الدین»! ولی فرمود: «لا اکراه فی‌الدین» یعنی اکراهی در دین وجود ندارد. و معنای اکراه بسیار وسیع‌تر از اجبار است. هر چند که «اجبار» را نیز حمل می‌کند.واژه‌ي «اكراه» يعني چيزي كه نزد انسان ناخوشایند باشد و شاید از آن جهت در مورد اجبار نیز به کار می‌رود که انسان از «اجبار» و کار اجباری که قبولش ندارد، خوشش نمی‌آید.پس، از این بخش آیه‌ی مبارکه قبل از آن که معنای اجبار را اخذ کنیم، می‌فهمیم که در دین خدا هیچ مطلب یا دستوری که فطرت و عقل انسان آن را نپسندد و نسبت به آن اکراه داشته باشد، وجود ندارد و به همین دلیل هم «دین» اجباری نیست.اما در خصوص حمل واژه به معنای «اجبار» نیز باید دقت شود که فرمود: «اجباری در دین نیست». چرا که دین یک مسئله‌ی اعتقادی و قلبی است و هیچ انسانی نمی‌تواند با جبر و زور اعتقادی را بر دیگری القاء نماید. لذا دین اجباری نفی می‌شود. چنین دینی نه واقعاً دین است و نه مقبول می‌افتد. و اگر دقت شود در اسلام [تشیع] قید شده است که «اصول دین» تحقیقی است و تقلید در اصول جایز نیست. یعنی انسان باید با عقل و قلب بدان برسد نه با تقلید از دیگران. و این مهم یکی از معانی روشن «در دین اجباری نیست» می‌باشد.مرحوم علامه‌ طباطبایی در ذیل این آیه می‌فرماید: «در جمله: لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ، دين اجبارى نفى شده است، چون دين عبارت است از يك سلسله معارف علمى كه معارفى عملى به دنبال دارد، و جامع همه آن معارف، يك كلمه است و آن عبارت است از اعتقادات، و اعتقاد و ايمان هم از امور قلبى است كه اكراه‏ و اجبار در آن راه ندارد، چون كاربرد اكراه تنها در اعمال ظاهرى است، كه عبارت است از حركاتى مادى و بدنى (مكانيكى)، و اما اعتقاد قلبى براى خود، علل و اسباب ديگرى از سنخ خود اعتقاد و ادراك دارد و محال است كه مثلاً جهل، علم را نتيجه دهد، و يا مقدمات غير علمى، تصديقى علمى را بزايد.» المیزان (ترجمه)، جلد 2، ص 523) نکته‌ی مهم دیگری که برای فهم بهتر منظور آیه‌ی کریمه باید بدان دقت نمود، ترفند دشمنان در نیمه خواندن آیه و حکم بر اساس آن است(؟!) در صورتی که این آیه ادامه‌ای دارد که هم علت اجباری نبودن دین را توضیح می‌دهد و هم نتیجه‌ی اعتقاد و عمل به دین مؤمنان را که عکس‌اش برای کفار ثابت است بیان می‌نماید. آیه چنین است:لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى‏ لاَ انْفِصامَ لَها وَ اللَّهُ سَميعٌ عَليمٌ (البقره - 25
6)در دين هيچ اجبارى نيست. (چرا که راه) هدايت از گمراهى مشخص شده است. پس هر كس كه به طاغوت كفر ورزد و به خداى ايمان آورد، به چنان رشته استوارى چنگ زده كه هیچ‌گاه گسسته نگردد. خدا شنوا و داناست‏.و در آیه‌ی بعد نیز نتیجه‌ی عدم ایمان و عمل به دین را که خلود در جهنم و عذاب آتش قید می‌نماید:اللَّهُ وَلىِ‏ُّ الَّذِينَ ءَامَنُواْ يُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلىَ النُّورِ وَ الَّذِينَ كَفَرُواْ أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلىَ الظُّلُمَاتِ أُوْلَئكَ أَصْحَبُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَلِدُونَ(البقره - 257)خدا ولیّ مؤمنان است. ايشان را از تاريكي‌ها به روشنى مى‏برد. و آنان كه كافر شده‏اند، طاغوت ولیّ آنهاست، كه آنها را از روشنى به تاريكي‌ها مى‏كشد. اينان جهنميانند و همواره در آن خواهند بود.پس، یک معنای «در دین اجباری نیست» همین است که خداوند متعال: انسان را (مانند ملائك يا حيوانات يا ساير موجودات) مجبور نيافريده است و به رغم این که اعتقاد به خداوند و انجام دستورات دینی را بر او واجب ساخته‌، او را مجبور و بی‌اختیار نیافریده است، بلکه با اعطای عقل و اختیار، او را اشرف قرار داده و سپس با ارسال انبیاء راه را نیز براي او روشن نموده و عواقب هر راهی را نیز با صراحت و روشنی بیان نموده است. پس بديهي است كه انسان عاقل و سالم، راه رشد را بر گمراهي ترجيح مي‌دهد و بر مي‌گزيند و اگر چنین ننمود، مجازات و عذاب دنیوی و اخروی حق اوست. نه این که مجاز است هر راهی خواست برود و هر کاری خواست انجام دهد.حال که دانستیم «اجبار» فقط بر بدن و اعمال فیزیکی ممکن است نه بر باورهای قلبی و اعتقادی، ممکن است این سؤال پیش آید که پس چرا نظام اسلامی ما را در اموری مجبور می‌کند و در صورت نافرمانی عقاب هم می‌شویم، در صورتی که ما باوری نداریم و اگر کاری را هم انجام دهیم، از روی اجبار است.باید دقت شود که «مجبور نیستید» به معنای «مجاز هستید» نمی‌باشد و عقاب دنیوی و اخروی نیز برای همین منظور وضع شده است. به عنوان مثال: «مجبور نیستی نماز بخوانی یا روزه بگیری» یعنی به تو اختیار اطاعت یا تخلف داده‌ام، نه این که مجازی دلت خواست بخوان و دلت خواست نخوان! مضافاً بر این که اسلام اجازه نمی‌دهد به بهانه‌ی آزادی، حقوق دیگران پایمال گردیده و اقشار متفاوت مورد ظلم واقع شوند. لذا هر کسی آزاد است که در خلوت خود گناه کند و راه جهنم را بپیماید. اما اگر گناه و فساد خود را علنی و فرافکنی کرد و حقوق و امنیت دیگران را به مخاطره انداخت، معلوم است که جلوی او را می‌گیرند و مجازاتش هم می‌کنند.دقت شود که طرح اين گونه شبهات براي بي‌رنگ كردن دينداري مسلمانان و در نهايت دعوت و آلوده نمودن آنها به گناه است. و گرنه همين بشر، حتي در مقابل قوانيني كه خودش وضع مي‌كند (چه صحيح باشد و چه غلط) اجبار و ضمانت اجرايي در نظر مي‌گيرد و سر پيچي از آنها را مستوجب پرداخت جريمه، تحمل زندان، حبس ابد و حتی اعدام مي‌داند، اما نوبت به اطاعت اوامر الهي كه مي‌رسد، مدعي مي‌شود كه خدا خود فرموده: در دين اجباري نيست(؟!)تأمل در این نکته لازم است كه «اجبار» در مقابل «اختيار» است. پس تا وقتي انسان اختيار دارد كه گناه نكند يا بكند، جبري بر او تحميل نگرديده است و انسان (عاقل و سالم) تا وقتي زنده است داراي اختيار است و می‌تواند گناه بکند و یا نکند – نه این که مجاز است.البته ممكن است كه رعايت برخي از قوانين فردی یا اجتماعي (مانند همه قوانین فردی و اجتماعی موجود در جهان) تا حدّي محدود بر او (اصطلاحاً) اجبار گردد تا موظف و مجبور شود حقوق دیگران را ضایع ننماید، ولي اين اجبار دليل بر سلب اختيار ذاتی او نيست و می‌تواند مرتکب جرم شود. چنان چه بر اساس قانون هیچ کس حق قاچاق مواد مخدر را ندارد و اگر كشف شود محاكمه و مجازات مي‌شود، اما بسياري به آن مرتكب مي‌گردند، چون اختیار دارند.پس اگر گفته شد: «در خودداری از قاچاق مواد مخدر اجباری نیست، اما اگر کسی مرتکب این جرم شد اعدام می‌شود»، آیا کسی می‌گوید که ما آزاد و مجازیم تا قاچاق کنیم؟!در نتیجه، (به غير از خداوند متعال) كسي نمي‌تواند انسان را به بندگي خدا و عبادت مجبور كند، هم چنان كه كسي نمي‌تواند انسان را به كفر يا شرك مجبور نمايد و خداوندی که به این امر قادر است نيز انسان را تا وقتي زنده است مجبور ننموده است، ولی انسان باید عاقلانه عمل کند و اگر مرتکب خطا شد، حتماً مجازات می‌شود و برای این که نه تنها به مجازات محکوم نگردد، بلکه در نعمت دائمی زندگی کند، باید اوامر الهی را اطاعت نماید. و هم چنین اگر حقوق و امنیت دیگران را به مخاطره اندازد، او را با ارشاد و سپس مجازات مجبور می‌کنند تارعایت کنند کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈
🔸سیدحسن نصرالله بعد از جنگ افغانستان و قبل از جنگ عراق اومدم خدمت حضرت اقا و گفتم شرایط منطقه اینجوریه و سخت شده اقا فرمودن به برادران بگو نگران نباش این اتفاقا خوبه و بشارته برای آینده بعد دستشونو نشون دادن و گفتن آمریکا الان به قله رسیده و ازین به بعد زمان سقوط و نابودیشه ‏اگر ایادیش مثل اسراییل میتونستن منافعش رو تامین کنن خود امریکا وارد نمیشد و این نشونه شکست امریکا است 👤 أخٌ‌في‌الله۲ @Antishobhe
🔴⚠ سرنوشتی بدتر از بنی صدر و بن سلمان در انتظار روحانی! چنانچه روحانی در برابر وسوسه های خبیثانه مکرون فریب بخورد و با ترامپ ولو چند ثانیه ملاقات کند، سرنوشتی بدتر از بنی صدر و بن سلمان در انتظار اوست! @Antishobhe
اگر یک جوان مومن ۲۰ ساله محاسن خود را نتراشد و انگشتر عقیق بر دست کند به او می گویند اما اگر یک شهردار الدنگ به رفقایش پول بدهد تا برایش بنر صدمتری تبریک بزنند به او نمی گویند ! به نظر شما نصب این بنر طولانی حواس رانندگان را پرت نمی کند؟ مثل اینکه بعضی از منافقان کوردل نفوذی در شهرداری ها فقط با کلمه مشکل دارند. رویتان سیاه باد! @Antishobhe
بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات
#هشدار 🔴⚠ سرنوشتی بدتر از بنی صدر و بن سلمان در انتظار روحانی! چنانچه روحانی در برابر وسوسه های خب
پیشنهاد در صورت اقدام نابجای روحانی و ظریف در دیدار با آمریکایی ها ۱. عزل سریع روحانی با استناد به قانون حکم تنفیذ ریاست جمهوری و تمرد از اوامر ولی امر ۲. حذف همیشگی جریان اصلاحات و اعتدال از صحنه سیاسی کشور ۳. برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و مجلس در اسفند۹۸ ۴. محاکمه بزرگ خواص خائن به انقلاب و کشور و مردم در ۶ سال گذشته @Antishobhe
‏کارنامه6ماه رئیسی: برگشت30هزارمیلیارد به بیت المال و شاکیان بیش از1000موردحکم قطعی فقط در مفاسداقتصادی بستن58حساب ق.ق اصلاح گسترده در ساختار وتشکیلات ق.ق بررسی17پرونده جاسوسی رسیدگی نهایی به پروندهای مهم مثل پدیده شاندیز،بانک سرمایه،سایپا و... کارنامه6سال روحانی: باز بریم مذاکره "ادم" @Antishobhe
عده ای سرب و گلوله عده ای میلیاردها هر دو تا خوردند اما این کجا و آن کجا؟ این یکی از سوز ترکش آن یکی هم در سونا هر دو می سوزند اما این کجا و آن کجا؟ عده ای بر روی مین و عده ای بر بال قو هر دو خوابیدند اما این کجا و آن کجا؟ این یکی بر تخت ماساژ آن یکی بر ویلچرش هر دو آرامند اما این کجا و آن کجا؟ این یکی بر عمق دجله آن یکی آنتالیا هر دو در آبند اما این کجا و آن کجا؟ این یکی با گاز خردل آن یکی با گاز پارس هر دو می سازند اما این کجا و آن کجا؟ عده ای کردند کارو عده ای بستند بار هر دو فعالند اما این کجا و آن کجا؟ باکری ها سمت غرب و خاوری ها سمت غرب هر دو تا رفتند اما این کجا و آن کجا؟ آن یکی بر پشت تانک و آن یکی بر صدر بانک هر دو مسئولند اما این کجا و آن کجا؟ کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت @Antishobhe 👈👈👈