eitaa logo
کانال آنتی‌شبهه
6.1هزار دنبال‌کننده
12.7هزار عکس
6.7هزار ویدیو
48 فایل
کانال آنتی شبهه در تلگرام: @Antishobheh گروه آنتی شبهه ایتا https://eitaa.com/joinchat/2097479691C55df9079c9 شرایط تبلیغات و تبادل👇 https://eitaa.com/sharayet_tabadolatema تب ادمینی نداریم❌❌ انتقاد پیشنهاد: @marka18385
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ ⭕️ سرنوشت مسیحیت اخته شده توسط همین است که نفر اولش یک روز از همجنس‌بازان حمایت کند و فردا عکس نیمه برهنه یک مدل را لایک! این برنامه‌ را برای اسلام عزیز هم داشتند تا اینکه خمینی کبیر ظهور کرد... 👤 حسام‌الدین کاظمی ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ♦️سوال درمورد هنگام ازدواج باپیامبر دوقول شنیده شده یکی اینکه ایشون قبل از پیامبر با کسی ازدواج نکرده بود و پیامبر اولین همسر اوبود،دوم اینکه گفته میشه قبل ازپیامبر دوبار ازدواج کرده بود .قول صحیح کدام قول است ❇️پاسخ @Antishobheh 1⃣نخست باید توجه کرد که در این شکی نیست که حضرت خدیجه برترین زنان پیامبر بوده است .چه ثابت شود ایشان قبل از ازدواج کرده بودند و چه ثابت شود که ایشان باکره بوده اند. 🗯طبری روایت می کند که پیامبر گرامی فرمود: « برترین زنان عالم چهار زن هستند ؛ مریم بنت عمران،اسیه بنت مزاحم،خدیجه بنت خویلد و فاطمه بنت محمد» 📚جامع البیان ،ج3 ص359 ❗️در روایت دیگر می اورند که فرمود: « برترین زنان بهشت مریم و خدیجه ( وفاطمه) است» 📚تاریخ مدینه دمشق ج70 ص106 👌بخاری در صحیح روایت می کند که عایشه می گفت: « من انقدر که نسبت به خدیجه حسادت می ورزیدم نسبت به هیچ یک از زنان پیامبر چنین حسادتی نمیکردم» 📚صحیح بخاری ج8 ص195 ♦️در فتح الباری امده است: « اکثر حسد عایشه نسبت به خدیجه بود و سبب ان بشارتی بود که جبرییل اورد که برای خدیجه خانه ای در بهشت است» 📚فتح الباری ج7 ص102 ♻️مسلم روایت می کند که عایشه به پیامبر چنین گفت: « چقدر از خدیجه یاد می کنی او پیرزنی بود از پیر زن های قریش که از پیری دندان در دهان نداشت .هلاک شد و خدا بهتر از او را به تو داد» 📚صحیح مسلم،ج7 ص134 ♦️دنباله روایت را احمد در مسند می اورد که پیامبر در جواب عایشه فرمود: « خداوند بهتر از او را نصیبم نساخته است .انگاه که مردم مرا قبول نداشتند او به من ایمان اورد و انگاه که مرا تکذیب می نمودند او تصدیقم کرد و انگاه که دیگران مرا محروم کرده بودند او به مالش مرا یاری کرد » 📚مسند احمد ج9 ص429 📚المعجم الکبیر،ج23 ص13 📚الاستیعاب ،ج4 ص1824 📚کنزالعمال ،ج12 ص132 2⃣مشهور بین علمای اهل سنت آن است که ایشان قبل از ازدواج با پیامبر دوبار ازدواج کرده بودند.دو شوهر ایشان به نام های « عتیق بن عائذ » و « ابو هاله مالک بن نباش التمیمی» بوده اند که با مرگ رشته زندگی هر کدام پاشیده شده بود 📚اسد الغابه ج6 ص79 📚الاستیعاب ج4 ص1817 📚الاصابه ج8 ص99 🗯اما برخی از علمای شیعه این قول را بر نمی تابند و معتقدند که ایشان باکره بوده اند و اهل سنت جهت فضیلت سازی برای عایشه که بگویند تنها همسر باکره پیامبر او بوده است می گویند خدیجه قبلا ازدواج کرده و بیوه بوده است. 👌 علامه مجلسی می نویسد: «پیامبر با خدیجه ازدواج کرد در حالی که او باکره بود و قبل از پیامبر ازدواج نکرده بود» 📚بحار الانوار ج22 ص191 ❗️ابوالقاسم اسماعیل بن محمد اصفهانی از دانشمندان اهل سنت می نویسد: «خدیجه زنی باکره و دارای اعتبار و مال بسیاری بود که با پیامبر ازدواج کرد» 📚دلائل النبوه ج1 ص178 👌علامه محقق سید جعفر مرتضی عاملی دلائل چندی را در اثبات این که حضرت خدیجه باکره بوده است و قبل از پیامبر ازدواج نکرده بود اقامه می کند از جمله؛ 1⃣ابن شهر آشوب در کتابش می آورد که بلاذری و ابوالقاسم کوفی در دو کتابشان و سید مرتضی در شافی و شیخ طوسی در تلخیص شافی روایت کرده اند که : «پیامبر با خدیجه ازدواج کرد در حالی که او باکره بود و قبل از پیامبر با کسی ازدواج نکرده بود» 📚مناقب ال ابی طالب ج1 ص159 2⃣اجماع شیعه و سنی بر این است که تمام سادات و بزرگان قریش از خدیجه خواستگاری کردند اما ایشان به همه آنها جواب منفی دادند و وقتی با پیامبر اسلام ازدواج کردند زنان قریش بر او غضب کرده و با او قطع رابطه کردند.و به او گفتند که بزرگان و رئیسان عرب از تو خواستگاری کردند اما با انان ازدواج نکردی با محمد یتیم ابی طالب که فقیر و بدون مال است ازدواج کردی . ❔اهل نظر و فهم چگونه می توانند قبول کنند که خدیجه از ازدواج با بزرگان قریش خود داری کند آنگاه با دو نفر اعرابی از قبیله بنی تمیم ازدواج کند ❓ ❓ایا صاحبان اندیشه حکم به بطلان چنین قولی نمی کنند. 3⃣چگونه می توان پذیرفت که بزرگان و اشراف قریش خدیجه را به دلیل ازدواج با دو نفر اعرابی و پایین مقام که اهل نظافت و شخصیت نیز نبودند ملامت و سرزنش نکنند❓ 📚الصحیح من سیره النبی الاعظم ج2 ص122 🗯به هر حال چنان که گذشت به مقتضای هر دو قول شکی در عظمت مقام حضرت خدیجه و برتری ایشان نسبت به سایر زنان پیامبر نمی ماند. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ‼️جریان نفوذی 🔹پخش تراکت‌های جعلی بین مردم با اسم تشویق و حمایت سپاه پاسداران از سرمایه‌گذاری در ! که احتمالا این اقدامات توسط اعضای سازمان تروریستی مجاهدین یا دلالان انجام می‌شود! 🔹با اسم سرمایه‌گذار جذب می‌کنند وقتی سرمایه‌ها به باد میرود سپاه را مقصر اعلام می‌کند! ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ♦️سوال رهبر دوم القاعده چرا باید در تهران کشته شود؟! ✔️ نحوه کشته شدن المصری چه خبرامنیتی داغی را مجددا تایید می‌کند؟ ❇️پاسخ @Antishobheh ✍️ دور جدیدی از عملیات رسانه‌ای برای متصل نشان دادن ایران با القاعده توسط رسانه‌های آمریکا آغاز شده است. این طراحی جدید رسانه‌ای توسط نیویورک تایمز آغاز و با ورود آسوشیتدپرس وارد مراحل جدی‌تر شده است. بر اساس ادعاهای این رسانه‌ها، ابو‌محمد المصری مرد شماره دو سازمان تروریستی القاعده و یکی از مغزهای طراح حملات تروریستی 1998به سفارتخانه‌های آمریکا در آفریقا 3 ماه پیش در یکی از خیابان‌های تهران توسط توسط کیدون، واحد ویژه سازمان اطلاعات اسرائیل، موساد کشته شده است. 👈در اینباره بیشتر بخوانید: 1️⃣ موضوع مرتبط دانستن ایران با گروه‌های تروریستی موضوع جدیدی نیست و خط ثابت رسانه‌های غربی در چند دهه اخیر بوده است.‼️ در این میان در ده سال اخیر تلاش ویژه‌ای برای مرتبط نشان دادن به ایران صورت گرفته است. دلایل این موضوع نیز روشن است؛ آمریکایی‌ها در جهان به عنوان عامل اصلی بوجود آوردن القاعده شناخته می‌شوند و برخی مقامات آمریکایی خود نیز به این موضوع به صراحت اعتراف کرده‌اند.👈 اما پس از حوادث مشکوک یازده سپتامبر، مقامات آمریکا، القاعده را در راس فهرست دشمنان خود قرار دادند و با استفاده از حربه بزرگنمایی دشمنی با این گروه خودساخته، جنگ‌های افغانستان و عراق، ایجاد پایگاه نظامی و جاسوسی متعدد در خاورمیانه، دوشیدن کشورهای عربی، مهار ایران و... را ساماندهی کردند. در چند سال اخیر نیز آنها با پیوند دادن القاعده به ایران تلاش می‌کنند، اقدامات ضدامنیتی و تحریم علیه ایران را بیشتر توجیه کنند. تا قبل از این آمریکایی‌ها با تلاش گسترده‌ رسانه‌ای تلاش کردند که حضور برخی از رهبران القاعده و خانواده‌های آنها در ایران را در افکار عمومی غربی تثبیت کنند. اینک به ظن خود بعد از رسوب این ذهنیت رسانه‌ای در افکار عمومی، اگر قرار است عملیات رسانه ای وارد مرحله دوم خود شود، اینبار کشته شدن یکی از رهبران القاعده در تهران باید تصویر شود. 2️⃣ اما سوال اساسی این است که رابطه ایران در حال حاضر با القاعده چگونه است؟ ❓جواب این سوال به یک تدبیر امنیتی مرسوم در جهان برمی‌گردد و آن اینکه هیچ کشور و سرویس امنیتی در جهان نمی تواند، نسبت به گروه های تروریستی و معارض امنیت خود، بی تفاوت باشد. درباره القاعده سالها تلاش شد که به عنوان قطب مقابل تفکر تفکر جهادی انقلاب اسلامی معرفی شود و یکی از هسته‌های تولید ناامنی برای ایران باشد؛ بنابراین نفوذ در این گروه برای مهار آن توسط ایران موضوع خیلی عجیبی نیست. این نفوذ نیز از جنس مهار است و جلوگیری از اقدامات ضدامنیتی آنها در است ولی رسانه های غربی تلاش می‌کنند این تدابیر را موضوعی از جنس شراکت، همسویی و همکاری‌های تروریستی نشان بدهند. 3️⃣ اما جدای از اینکه المصری کجا کشته شده، هدف آمریکا و اسرائیل از ترور نفر دوم القاعده چیست؟! موضوعی که آمریکایی‌ها می‌خواهند جای بیاندازند این است که آنها به دنبال انتقام از نفر دوم القاعده بوده‌اند ولی شواهدی وجود دارد که می‌گوید، آمریکایی‌ها با توجه به انتشار اخباری مبنی بر وضعیت بد سلامتی الظواهری و ایجاد ابهام در رهبری آینده القاعده؛ عملا تلاش جدیدی را برای حذف رقبای گزینه مطلوب خود برای ریاست و کنترل بیشتر القاعده آغاز کرده‌اند. 4️⃣ نیویورک تایمز درباره نحوه ترور المصری در خیابان پاسداران تهران و دلیل اینکه این ترور توسط صورت گرفته، نوشته است: «این کشتار هدفمند توسط دو فرد مسلح با موتورسیکلت با شیوه ترورهای قبلی دانشمندان هسته‌ای ایران به دست اسرائیلی‌ها همخوانی دارد.» در حالیکه در چندماه گذشته تلاش پیچیده‌ای برای ابهام آفرینی در ترور دانشمندان هسته‌ای توسط رسانه‌های وابسته به انگلیس و عربستان صورت گرفته، این استدلال نیویورک تایمز در واقع یک سند و اعتراف بزرگ در اینباره است که دانشمندان هسته‌ای ایران مستقیما توسط سرویس امنیتی اسرائیل به شهادت رسیده‌اند و حواشی بوجود آمده درباره این پرونده‌ها، به اصل واقعیت ماجرا نمی‌تواند ضربه بزند. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⭕️ نقد و بررسی ادعای کتابسوزی اعراب مسلمان در 🔺 یکی از موضوعاتی که اسلام ستیزان همواره از آن به عنوان بهانه ای برای تخریب اسلام و ضربه زدن به اعتقادات اسلامی بهره می برند، ادعای نابودی کتابخانه های ایران توسط اعراب مسلمان است.‼️ با توجه به که این موضوع، مستند به گزارش چند منبع متاخر بوده و برخی از نویسندگان معاصر نیز تحت تاثیر رویکردهای عرب ستیزانه و با اعتماد به آنها، به نقل آن پرداخته اند، در مقابل بعضی از محققان نیز با بررسی گزارشات مربوطه، دلایل و مستنداتی در رد آن اقامه کرده اند. اما متنی که مورد استناد اسلام ستیزان قرار می گیرد از این قرار است: 🔰 ابن خلدون، جامعه شناس نامدار عرب می نویسد : «هنگامی که سعد ابن ابی وقاص بر تیسفون دست یافت، در آن جا های بسیار دید. وی در نامه ای که به عمر ابن خطاب نوشت، درباره این کتاب ها دستوری خواست. عمر در پاسخ نوشت که : آن همه را به آب افکن که اگر آنچه در آن کتاب ها راهنمایی است الله برای ما قرآن را فرستاده است که از آنها راه، نماینده تر است و اگر در آن کتاب ها جز مایه گمراهی نیست، الله ما را از شر آن ها در امان داشته است. از این سبب آن همه کتاب ها را در آب یا آتش افکندند.» "📚مقدمه ابن خلدون، برگردان از محمد پروین گنابادی، برگ ۲۸۵" 🔴 ابوریحان بیرونی در کتاب آثارالباقیه عن القرون الخالیه درباره کتاب سوزی اعراب چنین می نویسد : وقتی قتیبه ابن مسلم، سردار حجاج بار دوم به خوارزم رفت و آن را باز گشود هرکس را که خط خوارزمی می نوشت و از تاریخ و علوم و اخبار گذشته آگاهی داشت از دم تیغ بی دریغ گذراند و موبدان و هیربدان قوم را یکسره هلاک نمود و کتاب هاشان همه بسوزانید و تباه کرد. (صفحه ۳۵،۳۶،۴۸) 🔵 مرتضی راوندی در کتاب تاریخ اجتماعی ایران می‌ نویسد : یکی از آثار شوم و زیان‌ بخش حمله اعراب به ایران، محو آثار علمی و ادبی این مرز و بوم بود. 👈آن ها کلیه کتب علمی و ادبی را به عنوان آثار و یادگارهای کفر و زندقه از میان بردند. وی در دنباله می‌ افزاید : سعد وقاص و دیگران حاصل صدها سال مطالعه و تحقیق ملل شرق نزدیک را به دست آب و آتش سپردند. ✅ دولتشاه سمرقندی در کتاب تذکره الشعرا (صفحه ۲۶) به یکی دیگر از ماجراهای کتاب سوزی توسط اعراب در دوره خلافت عباسیان، می پردازد : عبدالله بن طاهر به روزگار خلفای عباسی، امیر خراسان بود. روزی در نیشابور (به مسند) نشسته بود. شخصی کتابی آورد و به تحفه پیش او بنهاد. (امیر) پرسید : این چه کتاب است؟ (مرد) گفت : این قصه وامق و عذرا است و خوب حکایتی است که حکمای بنام شاه انوشیروان جمع کرده اند. امیر فرمود : ما مردم، قرآن خوانیم و به غیر از قرآن و حدیث پیغمبر چیزی نمی خوانیم و ما را از این نوع کتاب، در کار نیست. این کتاب، تألیف موبدان (زرتشتی ها) است و پیش ما مردود است. (پس فرمود) تا آن کتاب را در آب انداختند و حکم کرد که در قلمرو او به هر جا از تصانیف موبدان و زرتشتیان را یافتند جملگی همه را بسوزانند. 💥اینچنین بود که میراث گرانبهای دانش و سرمایه بزرگ علمی ایرانیان در دستخوش تخریب و نابودی قرار گرفت... 🔺نقد و بررسی موضوعات مطرح شده و دلایل مردود بودن آنها، در پست های بعدی... ✍ اکبر عزیزیان ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
10.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ ⛔️ شبهه سن جناب عایشه، هنگام ازدواج با (ص) ❇️ استاد رائفی پور پاسخ میدهد👆 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🍃شُكرُ العالِمِ عَلى‏ عِلمِهِ عَمَلُهُ بِهِ وبَذلُهُ لِمُستَحِقِّه ِ شُكرگزارى عالم بر علمش عبارت است از: عمل کردنش به آن علم، و گذاشتن آن در اختیار سزامندانش🍃 ❤️ 📚 @Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🔰 پیرامون ذوالقرنین ✅ کوروش ذوالقرنین نیست 🔺قسمت اول منبع: کانال باستان ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⭕️ نگاهی به آمار و ارقام اغراق آمیز تلفات و اسیران فتوحات اعراب 🔺عادت اسلام ستیزان در شبهه پراکنی با موضوعات تاریخی این است که اولاً جنگ ها و کشتارهای فاتحان عرب در ایران و نواحی مختلف را به پای اسلام و آموزه های آن نوشته و نشر آن را همراه با خشونت قلمداد می کنند و ثانیاً با برجسته کردن بعضی ارقام مربوط به این جنگ ها، تعمداً روی تعداد کشته شدگان و اسیران مبالغه می کنند تا احساس مخاطبان را در جهت معرفی اسلام به عنوان دینی خشن و عاری از انسان دوستی، با خود همراه کنند. این در حالی است که تاریخ دانان و محققان معاصر به آمار و ارقام گزارشات جنگ ها، با دیده ی شک و تردید نگاه می کنند چراکه گزارش راويان این نبردها به دلایل مختلف از جمله فخرفروشی و انگیزه های قبیله ای، خالی از اغراق و دروغ پردازی نبوده و معمولاً پذیرفتنی به نظر نمی رسند. در اینجا به چند نمونه از این آمار مبالغه آمیز از تاریخ طبری اشاره می کنیم: 1⃣ در جنگ سی هزار نفر از ایرانیان کشته شدند، و اگر آب نهر مانع نبود همه نابود شده بودند.(۱) 2⃣ خالد بن ولید در جنگ الیس گردن ۷۰ هزار اسیر ایرانی را در کنار رودخانه زد و سیل خون به راه انداخت تا جایی که از همان سیل، سه روز پیاپی آسیاب ها به حرکت افتاده نان و آذوقه ی ۱۸ هزار نیروی او تامین شد!(۲) 3⃣ در جنگ در انبار، تیراندازان سپاه خالد توانستند چشم هزار تن از طرف مقابل را کور کنند.(۳) 4⃣ در دو روز ابتدای نبرد قادسیه ، دو هزار نفر از مسلمانان و ده هزار تن از ایرانیان کشته و زخمی شده بودند.(۴) 5⃣ در جنگ جلولا صدهزار نفر از ایرانیان کشته شدند و کثرت اجساد به قدری بود که سراسر دشت از آنان پوشانده شده بود.(۵) 🔺اما نظر محققان چیست؟ دکتر عبدالحسین زرینکوب در همین زمینه نوشته است: "درباره ی اخبار فتوح تازیان در ایران مبالغه ها و خطاهای بسیار رفته است. روایات عرب از گزاف و خودستایی آکنده است چنانکه اخبار خدای نامه های ایرانی نیز از نفرت و بهانه تراشی خالی نیست.(۶) اشپولر، شرق شناس آلمانی نیز درباره ی صحت گزارشات مربوط به تعداد سپاهیان دو طرف می نویسد: "شکی نیست که اینها همه جعلی و در اساس فقط حاصل نوعی سبک نگارش است... غیرقابل اطمینان بودن این ارقام همچنین از آنجا مشخص می شود که هریک از گروه های سپاه تقریباً همواره با اعداد سرراست و فقط به ندرت مثلا ۱۸ هزار جنگنده یا ۲۵۵ هزار کشته ارائه شده است... ‼️ همچنین اظهاراتی مبنی بر اینکه در آن دوران شمارش افراد سپاه صورت می گرفته است، نمی تواند به عنوان دلیل قطعی صحت ارقام ارائه گردد."(۷) ❗️اما نام آشناترین راوی فتوحات که در اغراق، افسانه پردازی ، ساختن اخبار عجیب و غیر قابل باور و حتی خلق رویدادها و جنگ های غیرواقعی، گوی سبقت را از دیگران ربوده و گزارشات مبالغه آمیز و غیرواقعی اش زمینه را برای سوءاستفاده ی معاندان فراهم آورده، "سیف بن عمر تمیمی" است که روایت بخش بزرگی از اخبار فتوحات تاریخ طبری بر دوش او بوده و از قضا نامش در بین راویان ۴ گزارش بالا نیز هست! دکتر زرینکوب درباره ی روایات وی نوشته است: "درین روایات که طبری از سیف آورده است اغتشاش بسیار هست. از جمله در ارقام و اعدادی که سیف راجع به تعداد سپاه طرفین و عده کشتگان یا اسیران می دهد، مبالغه ی بسیار شده است.(۸) علامه سیدمرتضی عسکری نیز آورده است: "سیف برای نشان دادن قدرت ابتکار نبرد، شجاعت و دلیری، کاردانی و رزمندگی قهرمانان افسانه ای تمیمی اش، ارقام و اعدادی را از کشته های دشمن به دست می دهد که دهشت آور است به خصوص وقتی که دم از هزاران هزار کشته می زند و یا آسیاب ها را برای سه شبانه روز از خون دشمن و تنها در یک نبرد به گردش در می آورد! در حالی که تمام صفحات آن ناحیه که جنگ در آن واقع شده، در آن روزگار به روی هم آن مقدار جاندار وجود نداشته تا چه رسد به انسان تا کشته شوند و یا به اسارت گرفته شده باشند."(۹) 👈 از آنچه در بالا آمد روشن می شود آنچه درباره ی تعداد تلفات و اسرای فتوحات در منابع تاریخی ادعا شده و امروزه مورد سوء استفاده قرار می گیرند، لزوماً درست نیست و چه بسا راویان فتوحات با انگیزه های قومی از کاهی کوهی ساخته اند تا افتخار پیروزی دلیرانه بر دشمن را در کارنامه ی قبیله ی خود ثبت کرده باشند. 📚 پی نوشت ها: ۱. ترجمه ی تاریخ طبری (نشر الکترونیک، ۱۳۸۹)، ج۴، ص ۱۷۷ ۲.همان، ص ۱۸۰ و ۱۸۱ ۳.همان، ص ۱۹۲ ۴.همان، ج ۵، ص ۱۴ و ۴۲ ۵. همان، ص ۱۱۰ ۶.تاریخ ایران بعد از اسلام، چ ۱۳۸۳، ص ۲۸۳ ۷.تاریخ ایران در قرون نخست اسلامی، ترجمه ی مریم میراحمدی، ج ۲، ص ۳۶۵ ۸.تاریخ ایران بعد از اسلام، ص ۲۸۵ ۹.یکصد و پنجاه صحابی ساختگی، ترجمه ی عطامحمد سردارنیا، ص ۹۱ ✍ اکبر عزیزیان ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
37.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ 🔺قسمت دوم 🔰پیرامون ذوالقرنین ✅ کوروش ذوالقرنین نیست ✔️ اسناد موارد ذکر شده در کلیپ👇 🔸کوروش و پرستش مردوک (گوساله) سند: W57.ir/z2 🔸تصویر ساختمان دروازه پاسارگاد (ذوالقرنین صاحب دوشاخ) سند: W57.ir/z3 🔸سد ربطی به کوروش ندارد سند: W57.ir/z4 🔸خُلق کوروش سند: W57.ir/z5 🔸 کبیر و قال عام مردم اوپیس سند: W57.ir/z6 🔸تشکیل حکومت بدون جنگ و خونریزی ممکن نیست سند: W57.ir/z7 🔸 کوروش دروغ‌نامه تبلیغاتی سند: W57.ir/z8 منبع: کانال @ir_bastan ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🚫شایعه حجت الاسلام حسن تردست که صدها حکم زندان و اعدام برای جوانان ایرانی صادر کرده بود لباس آخوندی را کنار گذاشت و به بلاد کفر مهاجرت کرد. ❇️ پاسخ @Antishobheh 📌عکسی که به عنوان عکس قاضی معروف پرونده‌های جنایی «قاضی حسن تردست» منتشر می‌شود دروغ است. عکس ایشان که اساسا نبوده که بخواهد لباس روحانیت را کنار بگذارد، در تصویر فوق قابل مشاهده است. 🔹اینگونه مطالب کذب، ضمن اینکه به قاضیانی که در صدور احکام قاطعانه عمل می‌کنند، حمله می‌کند، ترویج گریزی است. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ♦️سوال چرا رسول خدا خالد بن وليد را با وجود آنكه عده ای از مسلمانان قبيله جذيمه را كشته بود كيفر نداد و نکرد آیا این عمل خلاف عدالت نبود؟؟ ❇️پاسخ @Antishobheh 👌خالد بن وليد، به فرماندهى گردانى براى دعوت قبيله «جذيمة بن عامر» به اسلام و شكستن بت «عزى» رهسپار سرزمين آنان شد. پيامبر به او دستور داد كه خونى را نريزد و از در جنگ وارد نشود و «عبد الرحمان بن عوف» را وى قرار داد. ❕در دوران جاهليت، قبيله «بنى جذيمه» عموى خالد و پدر عبد الرحمان را هنگام بازگشت از «» كشته و اموال آن‏ها را به غارت برده بودند و «خالد» كينه آنان را در دل داشت. وقتى با جمعيت «بنى جذيمه» روبه‏ رو گرديد، همه آن‏ها را مسلح و آماده دفاع يافت. فرمانده گردان فرياد كشيد كه اسلحه را به زمين بگذاريد، زيرا دوران بت پرستى سپرى گرديده و «أم القرى» سقوط كرده و همه مردم تسليم سپاه اسلام شده‏ اند. سران قبيله نظر دادند كه اسلحه را تحويل داده و تسليم ارتش اسلام شوند. 👌يك نفر از آن ميان با ذكاوت خاصى دريافت كه فرمانده لشكر سوء قصد دارد و به سران چنين گفت: نتيجه تسليم، اسارت و بدنبال آن مرگ است. سرانجام، نظر سران به مرحله اجرا گذاشته شد و سلاح‏ها را به سربازان اسلام تحويل دادند. در اين هنگام، فرمانده گردان با كمال ناجوان‏مردى و برخلاف دستور صريح اسلام، فرمان داد كه دست‏هاى مردان قبيله را از پشت ببندند و همه را بازداشت كنند. سپس سحرگاهان گروهى از آنان به فرمان خالد اعدام و دسته‏ اى آزاد شدند. 📚فروغ ابدیت ص825 ❕وقتى خبر جنايت هول‏انگيز «خالد» به گوش پيامبر رسيد، سخت ناراحت شد. و دیگران نقل می کنند ؛ « ابن عمر می گوید پیامبر خالد بن ولید را به سوی بنی جذیمه فرستاد . آنها نمی توانستند بگویند گفتند صبانا ، خالد شروع به کشتار و اسیر گرفتن کرد و به هر یک از ما اسیری داد و گفت اسیر خود را بکشید ، من گفتم به خدا قسم اسیر خود را نمی کشم ، و یاران من نیز هیچکدام نباید اسیر خود را بکشند ، موضوع را با پیامبر در میان گذاشتیم پیامبر دو بار فرمود ؛ « خدایا من از آنچه خالد انجام داد به سوی تو پناه می برم » 📚صحیح بخاری ج4 ص122 📚سنن نسائی ج8 ص250 ❕پیامبر گرامی فورا به على عليه السّلام مأموريت داد كه به ميان قبيله مزبور برود و خسارت جنگ و ‏بهاى افراد را بپردازد. على در اجراى دستور پيامبر به قدرى دقت به خرج داد كه حتى قيمت ظرف چوبى را كه سگان قبيله در آن آب مى ‏خوردند و در برخورد خالد شكسته بود، پرداخت. 📚سیره ابن هشام ج2 ص430 👌سپس همه سران مصيبت ‏زده را خواست و گفت: آيا تمام خسارات جنگ و خون‏بهاى افراد بى‏ گناه به طور دقيق پرداخت شد؟ همگى گفتند: بلى. سپس على عليه السّلام به خاطر اين‏كه امكان داشت ضررهايى بر آن‏ها وارد شده باشد از آن‏كه آنان آگاهى نداشته باشند، مبلغى اضافى پرداخت و به مكه بازگشت و گزارش كار خود را به پيامبر داد. پيامبر عمل وى را تحسين كرد و سپس برخاست و رو به قبله ايستاد و دست‏هاى خود را بالا برد و با حالت استغاثه گفت: خدايا تو آگاهى كه من از جنايت «خالد» بيزارم و من هرگز به او دستور جنگ نداده بودم. 📚سیره ابن هشام ج2 ص430 📚تاریخ طبری ج2 ص164 👌امير مؤمنان جبران خسارت ضررهاى معنوى و روحى را نيز در نظر گرفت. از اين رو، را به كسانى كه از حمله‏ هاى خالد ترسيده بودند پرداخت و از آنان دلجويى كرد. وقتى پيامبر از اين روش عادلانه امير مؤمنان آگاه شد، فرمود: على! من اين كار شما را با شترانى زياد و سرخ مو عوض نمى‏كنم. 📚الخصال ج2 ص125 ❕بی شک عمل پیامبر برای جبران خسارت ، از این جهت بود که قبیله مذکور تازه به اسلام گرویده بودند و اگر جبران خسارت صورت نمی گرفت نه تنها آنان بر باقی نمی مانند ، بلکه از آنجایی که خالد را فرستاده پیامبر می دانستند، با پیامبر گرامی وارد نبرد و کشمکش می شدند ، اما پیامبر با این عمل هم مصائب آنان را تسکین داد و هم دید آنان را نسبت به اسلام مثبت کرد و هم خود را از عمل خالد ابراز داشت ‌. ❔اما این که چرا پیامبر گرامی در برابر این عمل خالد را قصاص نکرد پاسخ روشنی دارد . 👌بخشيدن خون مقتول و يا قصاص قاتل ، در اختيار ولی مقتول است و هيچ كس حتی پيامبر خدا و يا هر ديگری ، حق بخشيدن خون را ندارند و اگر صاحب خون بخواهد قاتل را قصاص نمايد ، حاكم اسلامی وظيفه دارد كه قاتل را قصاص و حكم اسلامی را اجرا نمايد ؛ اما اگر صاحب خون قصد كشتن نداشته باشد و بخواهد با گرفتن ديه ، از كشتن قاتل بگذرد ، حاكم اسلامی طبق نظر ولی دم عمل خواهد كرد. قبیله بنی جذیمه با گرفتن خسارت و خون بهاء از خالد گذشتند و دیگر خواهان قصاص او نبودند . ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh