eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
256 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
در جامعه ای که تحریک جنسی فراوان باشد، بسیاری از افراد در مدّتی طولانی متوجّه مسائل جنسی اند، بی آنکه به مسائل عمیق و سازنده بیندیشند. در این محیط ها، فعالیّت های علمی و حساسیّت های اجتماعی و سیاسی کاهش می یابد. از همین رو، امروزه مهمترین دلیلی که برخی کشورها برای حمایت از تأسیس محیط های علمی تک جنسیّتی مطرح می کنند، کمک به رشد علمی دانش پژوهان است. برای نمونه در أواخر دهه پایانی قرن بیستم، کشور سوئد به کمیته "رفع تبعیض علیه زنان" سازمان ملل گزارش داد: "دولت سوئد معتقد است که در صورت جداسازی دختران و پسران، دانش آموزان بهره علمی بالاتری خواهند برد." دانش خانواده و جمعیت، ص 38 @Arshiv_Gholam
میرزا ملکم خان که پدرِ روشن فکری و پایه گذار لژهای فرماسونری در ایران است، نوشته است: "من همین قدر میگویم که ما در مسائل حکمرانی، نه میتوانیم و نه باید از پیش خود إختراعی نماییم. یا باید علم و تجربۀ فرنگستان را سرمشق خود قرار بدهیم، یا باید از دایرۀ بربری گریِ خود قدمی بیرون نگذاریم." صعود چهل ساله، ص 22 @Arshiv_Gholam
شیوه تحلیل و تبیین و توصیه برای برون رفت از تعارض أخلاقی یکی از شاخص های مهمّ أرزیابی مکاتب أخلاقی است. مبحث تعارض أخلاقی آوردگاهی است که نظریه های رقیب أخلاقی در آن به صورت جدّی به چالش کشیده می شوند. دانش أصیل أصول فقه به مثابه رشته ای روش شناختی می تواند در این عرصه به اندیشمندان أخلاق مدد رساند. این دانش تاکنون نه برای غیرمسلمانان چندان شناخته شده و نه خود ما کوشیده ایم تا ظرفیّت های فراوان آن را در حوزه های معرفتی غیر از دانش شریف فقه به کار بندیم. اکنون زمان آن رسیده که أصول فقه آغوش خود را بر پرسش های همه علوم اسلامی و انسانی بگشاید. کتاب حاضر در پی انجام این مهمّ است. ✍ أثری از استاد حسن بوسَلیکی. 📚 پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی. @Arshiv_Gholam
03 zamine_01.mp3
5.93M
🎙گویا که این جوانی أیام سخت پیری است🎙 "کربلایی علی اکبر حائری" @Arshiv_Gholam
4_5953803413698381711.mp3
10.58M
🎙دل بی شکیب من الحبیب الی الغریب🎙 "کربلایی محمود عیدانیان" @Arshiv_Gholam
94-06-11 (5).mp3
8.02M
🎙بی کس و آواره منم🎙 "کربلایی جواد مقدّم" @Arshiv_Gholam
دانشجویی از من سئوال کرد، در مسئله عدالت چرا خودتان وارد میدان نمی شوید؟ این توقّع درستی نیست؛ مدیریّت إنقلاب، غیر از مدیریّت إجرایی کشور است. برای رهبری، وارد شدن در میدان، به صورت طرح مسئله و بسیج أفکار عمومی است. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 8 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ النَّوْفَلِيِّ عَنِ السَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: مِنَ السُّنَّةِ وَ الْبِرِّ أَنْ يُكَنَّى الرَّجُلُ بِاسْمِ أَبِيهِ. مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ بْنِ بَزِيعٍ عَنْ حَنَانِ بْنِ سَدِيرٍ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) هَلْ يَجْزِي الْوَلَدُ وَالِدَهُ؟ فَقَالَ لَيْسَ لَهُ جَزَاءٌ إِلَّا فِي خَصْلَتَيْنِ يَكُونُ الْوَالِدُ مَمْلُوكاً فَيَشْتَرِيهِ ابْنُهُ فَيُعْتِقُهُ أَوْ يَكُونُ عَلَيْهِ دَيْنٌ فَيَقْضِيهِ عَنْهُ. الكافي، ج‏2، ص 162 و 163 @Arshiv_Gholam
برای تقویت خویشتن داری جنسی باید از راهکارهای اندیشه ای (تفکّر درمورد فلسفه زندگی، تقویت باور به خدا، جدّی گرفتن آخرت و افزایش إطّلاعات درباره پیامدهای دوستی دختر و پسر)، گرایشی (توجّه به کرامت خویشتن و مدیریّت خواسته ها) و رفتاری (رعایت حدود إلهی و مدیریّت أوقات فراغت) استفاده کرد. دانش خانواده و جمعیت، ص 44 @Arshiv_Gholam
برای تشخیص میزان کاهش نابرابری در توزیع درآمد و توزیع مناسب ثروت در یک جامعه، از شاخص "ضریب جینی" استفاده می شود...اگر ضریب جینیِ کشوری در طول بازۀ زمانی مشخّصی کاهش پیدا کند، نشان دهندۀ افزایش عدالت اجتماعی و کاهش فاصلۀ طبقاتی در آن کشور خواهد بود...ضریب جینی در أکثر کشورها سیر صعودی داشـته اسـت که نشانگر افزایش فاصلۀ طبقاتی و دورشدن از عدالت اجتماعی است؛ أمّا در مقابل، جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی، توانسته است ضریب جینی را بـه میزان درخورِ توجّهی کاهش دهد. صعود چهل ساله، ص 42 تا 52 @Arshiv_Gholam
ربط و نسبت دین و اخلاق دیرزمانی است که ذهن و ضمیر اندیشمندان را به خود مشغول کرده است. هرچند در أدیان آموزه های اخلاقی بسیاری وجود دارد، ولی آیا اخلاق به لحاظ عقلی و منطقی وابسته به دین است؟ آیا اخلاقِ بدون دین، به لحاظ عملی، مجال ظهور می یابد؟ در مقام پاسخ به چنین پرسش هایی چهارگونه رابطه و وابستگیِ معناشناختی، وجود شناختی، معرفت شناختی و روانشناختیِ اخلاق به دین مطرح شده است. این أثر ضمن گزارش و تحلیل، به بررسی و نقد دیدگاه های متفکّران در این زمینه پرداخته است. ✍ أثری از استاد جواد دانش. 📚 پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی. @Arshiv_Gholam
4_5965029633576404565.mp3
6.65M
🎙تموم عمرم آرزو داشتم که تو رو میدیدم🎙 "کربلایی محمود عیدانیان" @Arshiv_Gholam
01_گروه_صدابرداری_صوت_الحزین_ضیاء.mp3
8.61M
🎙خیلی آقاجون این شبا تنگه دلم برا کربلا🎙 "کربلایی وحید شکری" @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️اندیشه امام دیروز جامعه و امام امروز جامعه هم در حوزه و هم دانشگاه مظلوم و غریب است⚠️ "سیّدالشّهدای مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی" @Arshiv_Gholam
Javad Moghadam - Gere Haie Ke Va Shode Ba Dastet.mp3
2.97M
🎙گره هایی که وا شده با دستت🎙 "کربلایی جواد مقدّم" @Arshiv_Gholam
Fadaeian_Haftegi_980503_4.mp3
15.22M
🎙اشک إرثیه ی عشقه🎙 ""کربلایی سیّد رضا نریمانی" @Arshiv_Gholam
الْوَشَّاءُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عَائِذٍ عَنْ أَبِي خَدِيجَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: جَاءَ رَجُلٌ إِلَى النَّبِيِّ (صلّی اللّه علیه و آله) فَقَالَ إِنِّي قَدْ وَلَدْتُ بِنْتاً وَ رَبَّيْتُهَا حَتَّى إِذَا بَلَغَتْ فَأَلْبَسْتُهَا وَ حَلَّيْتُهَا ثُمَّ جِئْتُ بِهَا إِلَى قَلِيبٍ فَدَفَعْتُهَا فِي جَوْفِهِ وَ كَانَ آخِرُ مَا سَمِعْتُ مِنْهَا وَ هِيَ تَقُولُ "يَا أَبَتَاهْ" فَمَا كَفَّارَةُ ذَلِكَ؟ قَالَ أَ لَكَ أُمٌّ حَيَّةٌ؟ قَالَ لَا، قَالَ فَلَكَ خَالَةٌ حَيَّةٌ؟ قَالَ نَعَمْ، قَالَ فَابْرَرْهَا فَإِنَّهَا بِمَنْزِلَةِ الْأُمِّ يُكَفِّرْ عَنْكَ مَا صَنَعْتَ؛ قَالَ أَبُو خَدِيجَةَ فَقُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) مَتَى كَانَ هَذَا؟ فَقَالَ كَانَ فِي الْجَاهِلِيَّةِ وَ كَانُوا يَقْتُلُونَ الْبَنَاتِ مَخَافَةَ أَنْ يُسْبَيْنَ فَيَلِدْنَ فِي قَوْمٍ آخَرِينَ. الكافي، ج‏2، ص 162 @Arshiv_Gholam
خداوند متعال با نزول قرآن و با إرسال پیامبر اسلام و أئمة معصومین (علیهم السّلام) تمام آنچه را که در سعادت ما نقش دارد، برای ما در قالب أحکام اسلامی بیان فرموده است. این أحکام به دو دسته فردی و اجتماعی تقسیم می گردد...إقامه دین قطعاً به معنای اجرای کامل أحکام دینی در تمام عرصه ها می باشد. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 158 @Arshiv_Gholam
آمار سال 1395 بیانگر آن است كه تعداد 4/423/225 دختر 15 تا 29 سال (سن متعارف ازدواج دختران در ایران) هرگز ازدواج نكرده و تعداد 5/372/989 پسر 20 تا 34 سال(سن متعارف ازدواج پسران در ایران) هرگز ازدواج نكرده، در این سال در كشور زندگی می كنند. آمار بالای دختران و پسران مجرّد نشان دهنده أهمیّت آسان سازی ازدواج از جانب دختران، پسران و خانواده های آنان است. بی شكّ إقدامات جدّی دولت در راستای تسهیل ازدواج جوانان امری ضروری است که مهمترین آن، إجراي قانون تسهیل ازدواج جوانان است که در سال 1384 به تصوب مجلس شورای اسلامی رسیده است. دانش خانواده و جمعیت، ص 60 و 61 @Arshiv_Gholam
[WWW.FOTROS.IR]ma95081502.mp3
13.14M
🎙دامن آلوده و بار گناه آورده ام🎙 "حاج محمود کریمی" @Arshiv_Gholam
02-Zamineh-bani fatemeh.mp3
8.79M
🎙اگه میشه نفس بزن🎙 "کربلایی سیّد مجید بنی فاطمه" @Arshiv_Gholam
92-01-23 (5).mp3
8.75M
🎙پره رمز و راز تو راز و نیاز🎙 "کربلایی جواد مقدّم" @Arshiv_Gholam
خط فقر عبارت است از مقدار درآمدی که برای تأمین حداقل نیازهای فردی در یک جامعه لازم است و تأمین نشدن آن توسّط افراد، موجب می شود چنین افرادی فقیر در نظر گرفته شوند. بانک جهانی (Bank World) برای سنجش میزان فقر در کشورهای دنیا، آن ها را به چهار گروه تقسیم کرده؛ سپس برای هرکدام از گروه ها باتوجّه به میزان درآمد و نیز هزینه های زندگی در کشورها، درآمد روزانه لازم برای بهره مندی از حداقل نیازهای فردی را در نظـر گرفته و بر اساس آن، درصد فقرای کشورها را مشخّص می کند. تقسیم بندی گفته شده به این صورت است: ۱. کشورهای با درآمد بالا (high income) 21/7 دلار؛ ۲. کشور های با درآمد بیشتر از متوسّط (upper middle income) 5/5 دلار؛ ۳. کشور های با درآمد کمتر از متوسّط (lower middle income) 3/2 دلار؛ ۴. کشورهای با درآمد پایین (low income) 1/9 دلار. در این تقسیم بندی، ایران جزو گروه دوم یعنی کشورهای با درآمد بیشتر از متوسّط قرار دارد. صعود چهل ساله، ص 54 @Arshiv_Gholam