هر اهل دلی یافته راهی به رقیّه
پس رو زده با کوه گناهی به رقیّه
هروقت نشسته س سر شانه ی عبّاس
تقدیم شده منصب شاهی به رقیّه
هر جا سخن از راه رسیدن به خدا شد
داده دل ما زود گواهی به رقیّه
هرکس که امیدش شده از کلّ جهان قطع
انداخته با گریه نگاهی به رقیّه
وا شد گره از مشکل ما تا که شب قدر
ده مرتبه گفتیم "الهی به رقیّه"
مدیون حسینیم که داده دل ما را
گاهی به علی اصغر و گاهی به رقیّه
تا روز أبد در دل ما کینه ی شام است
وقتی که ندادند پناهی به رقیّه
هر جا به زمین خورده در آن شب، سر عبّاس
انداخته از نیزه نگاهی به رقیّه
"مجتبی خرسندی"
#شعر
#مناجات_و_روضه
#حضرت_رقیه
@Arshiv_Gholam
﷽
هیئت یازینب (سلام اللّه علیها)
قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها)
#هیات_هفتگی
#ولادت_حضرت_رقیه
سخنرانی:
شیخ غلامعلی بدرلو
با نوای:
کربلایی هادی خادم حسینی
دوشنبه 16 فروردین 1400
ســاعتــــ 20:30
گلزارشهــــداء علــی بن جعفر
حسینیهحضرت زینب (سلام اللّه علیها)
@yazeinaba_ir
@yaroghaiehe_ir
@Arshiv_Gholam
BAHJAT71563.mp3
455.9K
🎙ما نمی بینیم او ما رو میبینه🎙
"مرحوم آیت اللّه بهجت (رحمه اللّه)"
#صوت
#سخنرانی
#آیت_الله_بهجت
@Arshiv_Gholam
arbaeen9508205.mp3
751K
🎙خواسته هامون رو باید با امام حسین (علیه السّلام) تنظیم کنیم🎙
"مرحوم علّامه مصباح یزدی (رحمه اللّه)"
#صوت
#سخنرانی
#علامه_مصباح_یزدی
@Arshiv_Gholam
baheri.mp3
15.81M
🎙شکر نعمات الهی🎙
"حضرت استاد سیّد محمّد مهدی میرباقری (حفظه اللّه)"
#صوت
#سخنرانی
#استاد_میرباقری
@Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَ قَالَ الصَّادِقُ (علیه السّلام):
إِنَّ رَجُلًا جَاءَ إِلَى عِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ (علیه السّلام) فَقَالَ لَهُ يَا رُوحَ اللَّهِ إِنِّي زَنَيْتُ فَطَهِّرْنِي، فَأَمَرَ عِيسَى (علیه السّلام) أَنْ يُنَادَى فِي النَّاسِ لَا يَبْقَى أَحَدٌ إِلَّا خَرَجَ لِتَطْهِيرِ فُلَانٍ، فَلَمَّا اجْتَمَعَ وَ اجْتَمَعُوا وَ صَارَ الرَّجُلُ فِي الْحُفْرَةِ نَادَى الرَّجُلُ لَا يَحُدَّنِي مَنْ لِلَّهِ فِي جَنْبِهِ حَدٌّ، فَانْصَرَفَ النَّاسُ كُلُّهُمْ إِلَّا يَحْيَى وَ عِيسَى (علیهما السّلام) فَدَنَا مِنْهُ يَحْيَى (علیه السّلام) فَقَالَ لَهُ يَا مُذْنِبُ عِظْنِي، فَقَالَ لَهُ لَا تُخَلِّيَنَّ بَيْنَ نَفْسِكَ وَ بَيْنَ هَوَاهَا فَتُرْدِيَكَ، قَالَ زِدْنِي، قَالَ لَا تُعَيِّرَنَّ خَاطِئاً بِخَطِيئَةٍ، قَالَ زِدْنِي قَالَ لَا تَغْضَبْ، قَالَ حَسْبِي.
من لا يحضره الفقيه، ج4، ص 33
#فیلم
#حدیث
#سخنرانی
#من_لا_یحضره_الفقیه
#امام_صادق
#شیخ_حسین_انصاریان
@Arshiv_Gholam
یکی از مباحثی که مورد غفلت واقع شده است "ملاک و معیار اسلامی بودن یک نظام" است؛ بسیار دیده شده که نظام اسلامی از ناحیه افراد دل سوزی به باد نقد گرفته می شود و آنچنان مورد هجوم واقع شده است که گویا این نظام با نظام طاغوت در نزد آن ها فرقی ندارد! این رویکرد نتیجه عدم آگاهی بر ملاک اسلامی بودن یک نظام است. این نوشته به پژوهش در این مسأله تازه و دست نخورده پرداخته است و تا آنجا که می تواند سعی دارد فضای غبارآلود نقد را به فضایی منصفانه تبدیل کند.
✍ أثری از استاد محمّد نجفی
📚 نشر معارف
#معرفی_کتاب
#نظام_ولایت_فقیه
#استاد_محمد_نجفی
@Arshiv_Gholam
"والعافین عنِ النّاس" گذرندگان از مردم...از لغزش های مردم باید گذشت، باید صرف نظر کرد. از آن گناهی نباید صرف نظر کرد که لغزش نبوده است. خدا هم از یک چنین گناهی مشکل صرف نظر بکند.
نائب المهدی امام خامنه ای
طرح کلّی اندیشه اسلامی، ص 56
#کتاب
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
یکی از دوستان اشاره کردند که أمیرالمؤمنین (علیه السّلام) در فرمان خود به مالک اشتر فرمودهاند که آدم های سوءاستفادهجو را رسوا کنید؛ شما گفتهاید که افشاء نکنید. أمیرالمؤمنین (علیهالسّلام) نفرمودند موردی را که اثبات نشده، افشاء کنید. هیچ وقت چنین چیزی در بیان أمیرالمؤمنین (علیه السّلام) نیست، و این قطعاً از اسلام نیست. ما چطور چیزی را که اثبات نشده، به صرف اتّهام، افشاء کنیم؟ ممکن است اینقدر حجم اتّهام زیاد و وسیع باشد که یک عدّهای به چشم یک امر قطعی و واقعی به آن نگاه کنند، أمّا هیچ پشتوانهی استدلالی نداشته باشد، جایی ثابت نشده باشد. ما هیچ حجّتی نداریم که این را بگوییم. حتّی من در همان جلسهای که اشاره کردند، از این بالاتر را گفتم. من گفتم حتّی جرمی که ثابت شد، اصل نباید بر افشای آن جرم باشد. بالأخره یک مجرمی است، یک غلطی کرده، مجازات هم می شود؛ خانوادهی او، فرزندان او، پدر و مادر او گناهی نکردهاند؛ ما چرا بیخود این ها را رسوا کنیم؟ مگر آن جایی که خود نفس افشاء کردن، یک مصلحت بزرگی داشته باشد. بله، یک جایی هست که نفس افشاگری در یک مسئلهی ثابت شده، مصلحتی دارد؛ آن جا ایرادی ندارد. این، منطق ماست. هیچ چیزی هم نه از أمیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) و نه از هیچ یک از ائمّهی هدی (علیهم السّلام) برخلاف این وجود ندارد. ما واقعاً حق نداریم افراد را به صرف گمان، متّهم کنیم، مشهور کنیم؛ واقعاً جایز نیست؛ نه در سایت، نه در روزنامه، نه در تریبون های گوناگون. حیثیّت افراد را باید حفظ کرد.
نائب المهدی امام خامنه ای
کتاب عدالت، ص 68 و 69
#کتاب
#کتاب_عدالت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ عَبْدِ الْعَزِيزِ عَنْ جَمِيلِ بْنِ دَرَّاجٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ:
مَنْ قَالَ لِأَخِيهِ الْمُؤْمِنِ مَرْحَباً كَتَبَ اللَّهُ تَعَالَى لَهُ مَرْحَباً إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.
الكافي، ج2، ص 206
#حدیث
#الکافی
#امام_صادق
@Arshiv_Gholam
توصیفی که از یک کنش انسانی ارائه می شود باید ویژگی تمایز را نیز داشته باشد. یعنی مرز های تمایز عینی و مصداقی آن کنش را از سایر کنش ها کاملا مشخص کند. به تعبیر دیگر، شبهه مصداقی را نسبت به آن برطرف نماید.
دکتر احمد حسین شریفی
روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 175
#کتاب
#علوم_انسانی_اسلامی
#دکتر_احمد_حسین_شریفی
@Arshiv_Gholam
من و این روی سیاهم ای خدا
دل زار و بی پناهم ای خدا
ماه شعبانم داره تموم میشه
من هنوز غرقِ گناهم ای خدا
گویم به خجلت با سوز و با آه
أستغفِرُ اللّه أستغفِرُ اللّه
تو مِنای عاشقی و بندگی
کاش میشد یه روزی قربونیت بشم
ماه روزه داری داره میرسه
چجوری واردِ مهمونیت بشم
هستم خدایا یک عبدِ گمراه
أستغفِرُ اللّه أستغفِرُ اللّه
ای خدا قسم به اون آقا که شد
لبِ تشنه سرش از بدن جدا
پیش چشم بچّه ها و خواهرش
شد سرش هلالِ روی نیزه ها
با عشق خود کن دلم رو همراه
أستغفِرُ اللّه أستغفِرُ اللّه
#شعر
#مناجات_و_روضه
#امام_حسین
@Arshiv_Gholam
این کتاب در مورد جاناتان لیوینگستون، یک مرغ دریایی است که دوست ندارد مثل هزاران مرغ دریایی دیگر فقط به فکر خوردن و خوابیدن و گذران زندگی باشد. جاناتان میخواهد به شکل حرفهای پرواز را یاد بگیرید. به همین خاطر دور از دیگر مراغان دریایی، تنها به تمرین مشغول است.
✍ أثری از ریچارد باخ
📚 انتشارات امیرکبیر و . . .
#معرفی_کتاب
#جاناتان_مرغ_دریایی
#ریچارد_باخ
@Arshiv_Gholam
شیخ احمد فاضلی - نیمه شعبان.mp3
19.36M
🎙سخنرانی احیاء شب نیمه شعبان🎙
"حضرت استاد شیخ أحمد فاضلی"
#صوت
#سخنرانی
#شیخ_احمد_فاضلی
@Arshiv_Gholam
تلاش و حرکت آدمی _که فلسفه ی بودن اوست_ نقطه ی آغاز و سکّوی پرشی دارد و آن ایمان است. ایمان یعنی باور، پذیرش و پایبندی به آنچه برای آن، در راه آن به تلاش و جدّ و جهد است و به راهی که وی را به آن سر منزل می رساند و بالأخره به خود این تلاش و حرکت. بدون ایمان هر حرکت و پویشی ناپایدار و بی فرجام است.
نائب المهدی امام خامنه ای
طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 59
#کتاب
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
آورده ای دوباره بدهکارمان کنی
فکری به حال غم زده و زارمان کنی
این جور که دوباره به ما راه می دهی
اصلاً بعید نیست طلبکارمان کنی
با اینکه ما به دست تو پرونده داشتیم
یک دم نخواستی تو خدا، خارمان کنی
تو مهربان ترینی و اصلاً نمی شود
با آتشِ جهنّمت، آزارمان کنی
ما را زمین زده است گناهان بی شمار
باید که فکرِ این دل بیمارمان کنی
من آمدم دوباره رفیقت شوم خدا
لطفی اگر کنی تو و بیدارمان کنی
این چشم ها که بوی شهادت نمی دهد
تا با شهید کرب و بلا یارمان کنی
با گریه های فاطمه ات گریه می کنیم
تا روضه خوان روضه دیوارمان کنی
آتش گرفته ایم در این اضطراب تا
پهلو شکسته از تب مسمارمان کنی
"وحید محمّدی"
#شعر
#مناجات_و_روضه
#حضرت_زهرا
@Arshiv_Gholam
گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ أمّا انتقاد شخصی و مصداقسازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه می کنید، أوّلاً احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من می بینم دیگر. من مواردی را مشاهده می کنم، نه در دانشگاه، در گروههای اجتماعی گوناگون، که روی یک مصداق خاصّی تکیه می کنند؛ یا بهعنوان فساد، یا به عنوان کج رَوی سیاسی، یا به عنوان خطّ و خطوط غلط. بنده مثلاً اتّفاقاً از جریان اطّلاع دارم و می بینم این جوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطّلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه می کنید، هم احتمال اشتباه هست، هم وسیلهای به دست می دهید برای اینکه آن زرنگِ قانوندانِ قانون شکن، که من گفتهام قانوندان های قانون شکن خطرناکند، بتواند علیه شما استفاده کند.
نائب المهدی امام خامنه ای
کتاب عدالت، ص 70
#کتاب
#کتاب_عدالت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
توصیف مبهم در حقیقت توصیف نیست...توصیف مبهم نه تنها ابهامی را نمی زداید که خود نیازمند توصیف است. استفاده از کلمات و جملات کنایی و استعاره ای، موجب ابهام در توصیف خواهد شد. آرایه ها و صناعات ادبی و قالب های شعری برای توصیف علمی پدیده های انسانی نه تنها مناسب نیست؛ بلکه ممکن است انحراف در فهم موضوع و اندیشه ورزی را نیز به دنبال داشته باشد.
دکتر احمد حسین شریفی
روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 174
#کتاب
#علوم_انسانی_اسلامی
#دکتر_احمد_حسین_شریفی
@Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ عَبْدِ الْعَزِيزِ عَنْ جَمِيلٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ:
إِنَّ مِمَّا خَصَّ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) بِهِ الْمُؤْمِنَ أَنْ يُعَرِّفَهُ بِرَّ إِخْوَانِهِ وَ إِنْ قَلَّ وَ لَيْسَ الْبِرُّ بِالْكَثْرَةِ وَ ذَلِكَ أَنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) يَقُولُ فِي كِتَابِهِ "وَ يُؤْثِرُونَ عَلى أَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ كانَ بِهِمْ خَصاصَةٌ" ثُمَّ قَالَ "وَ مَنْ يُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ" وَ مَنْ عَرَّفَهُ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) بِذَلِكَ أَحَبَّهُ اللَّهُ وَ مَنْ أَحَبَّهُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَفَّاهُ أَجْرَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ بِغَيْرِ حِسَابٍ، ثُمَّ قَالَ يَا جَمِيلُ ارْوِ هَذَا الْحَدِيثَ لِإِخْوَانِكَ فَإِنَّهُ تَرْغِيبٌ فِي الْبِرِّ.
الكافي، ج2، ص 206
#حدیث
#الکافی
#امام_صادق
@Arshiv_Gholam