eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
254 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
baheri.mp3
15.81M
🎙شکر نعمات الهی🎙 "حضرت استاد سیّد محمّد مهدی میرباقری (حفظه اللّه)" @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَ قَالَ الصَّادِقُ (علیه السّلام): إِنَّ رَجُلًا جَاءَ إِلَى عِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ (علیه السّلام) فَقَالَ لَهُ يَا رُوحَ اللَّهِ إِنِّي زَنَيْتُ فَطَهِّرْنِي، فَأَمَرَ عِيسَى (علیه السّلام) أَنْ يُنَادَى فِي النَّاسِ لَا يَبْقَى أَحَدٌ إِلَّا خَرَجَ لِتَطْهِيرِ فُلَانٍ، فَلَمَّا اجْتَمَعَ وَ اجْتَمَعُوا وَ صَارَ الرَّجُلُ فِي الْحُفْرَةِ نَادَى الرَّجُلُ لَا يَحُدَّنِي مَنْ لِلَّهِ فِي جَنْبِهِ حَدٌّ، فَانْصَرَفَ النَّاسُ كُلُّهُمْ إِلَّا يَحْيَى وَ عِيسَى (علیهما السّلام) فَدَنَا مِنْهُ يَحْيَى (علیه السّلام) فَقَالَ لَهُ يَا مُذْنِبُ عِظْنِي، فَقَالَ لَهُ لَا تُخَلِّيَنَّ بَيْنَ نَفْسِكَ وَ بَيْنَ هَوَاهَا فَتُرْدِيَكَ، قَالَ زِدْنِي، قَالَ لَا تُعَيِّرَنَّ خَاطِئاً بِخَطِيئَةٍ، قَالَ زِدْنِي قَالَ لَا تَغْضَبْ، قَالَ حَسْبِي. من لا يحضره الفقيه، ج‏4، ص 33 @Arshiv_Gholam
یکی از مباحثی که مورد غفلت واقع شده است "ملاک و معیار اسلامی بودن یک نظام" است؛ بسیار دیده شده که نظام اسلامی از ناحیه افراد دل سوزی به باد نقد گرفته می شود و آنچنان مورد هجوم واقع شده است که گویا این نظام با نظام طاغوت در نزد آن ها فرقی ندارد! این رویکرد نتیجه عدم آگاهی بر ملاک اسلامی بودن یک نظام است. این نوشته به پژوهش در این مسأله تازه و دست نخورده پرداخته است و تا آنجا که می تواند سعی دارد فضای غبارآلود نقد را به فضایی منصفانه تبدیل کند. ✍ أثری از استاد محمّد نجفی 📚 نشر معارف @Arshiv_Gholam
"والعافین عنِ النّاس" گذرندگان از مردم...از لغزش های مردم باید گذشت، باید صرف نظر کرد. از آن گناهی نباید صرف نظر کرد که لغزش نبوده است. خدا هم از یک چنین گناهی مشکل صرف نظر بکند. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلّی اندیشه اسلامی، ص 56 @Arshiv_Gholam
یکی از دوستان اشاره کردند که أمیرالمؤمنین (علیه السّلام) در فرمان خود به مالک اشتر فرموده‌اند که آدم های سوءاستفاده‌جو را رسوا کنید؛ شما گفته‌اید که افشاء نکنید. أمیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) نفرمودند موردی را که اثبات نشده، افشاء کنید. هیچ وقت چنین چیزی در بیان أمیرالمؤمنین (علیه السّلام) نیست، و این قطعاً از اسلام نیست. ما چطور چیزی را که اثبات نشده، به صرف اتّهام، افشاء کنیم؟ ممکن است اینقدر حجم اتّهام زیاد و وسیع باشد که یک عدّه‌ای به چشم یک امر قطعی و واقعی به آن نگاه کنند، أمّا هیچ پشتوانه‌ی استدلالی نداشته باشد، جایی ثابت نشده باشد. ما هیچ حجّتی نداریم که این را بگوییم. حتّی من در همان جلسه‌ای که اشاره کردند، از این بالاتر را گفتم. من گفتم حتّی جرمی که ثابت شد، اصل نباید بر افشای آن جرم باشد. بالأخره یک مجرمی است، یک غلطی کرده، مجازات هم می شود؛ خانواده‌ی او، فرزندان او، پدر و مادر او گناهی نکرده‌اند؛ ما چرا بیخود این ها را رسوا کنیم؟ مگر آن جایی که خود نفس افشاء کردن، یک مصلحت بزرگی داشته باشد. بله، یک جایی هست که نفس افشاگری در یک مسئله‌ی ثابت ‌شده، مصلحتی دارد؛ آن جا ایرادی ندارد. این، منطق ماست. هیچ چیزی هم نه از أمیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) و نه از هیچ یک از ائمّه‌ی هدی (علیهم ‌السّلام) برخلاف این وجود ندارد. ما واقعاً حق نداریم افراد را به صرف گمان، متّهم کنیم، مشهور کنیم؛ واقعاً جایز نیست؛ نه در سایت، نه در روزنامه، نه در تریبون های گوناگون. حیثیّت افراد را باید حفظ کرد. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 68 و 69 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ عَبْدِ الْعَزِيزِ عَنْ جَمِيلِ بْنِ دَرَّاجٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: مَنْ قَالَ لِأَخِيهِ الْمُؤْمِنِ مَرْحَباً كَتَبَ اللَّهُ تَعَالَى لَهُ مَرْحَباً إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ. الكافي، ج‏2، ص 206 @Arshiv_Gholam
توصیفی که از یک کنش انسانی ارائه می شود باید ویژگی تمایز را نیز داشته باشد. یعنی مرز های تمایز عینی و مصداقی آن کنش را از سایر کنش ها کاملا مشخص کند. به تعبیر دیگر، شبهه مصداقی را نسبت به آن برطرف نماید. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 175 @Arshiv_Gholam
من و این روی سیاهم ای خدا دل زار و بی پناهم ای خدا ماه شعبانم داره تموم میشه من هنوز غرقِ گناهم ای خدا گویم به خجلت با سوز و با آه أستغفِرُ اللّه أستغفِرُ اللّه تو مِنای عاشقی و بندگی کاش میشد یه روزی قربونیت بشم ماه روزه داری داره میرسه چجوری واردِ مهمونیت بشم هستم خدایا یک عبدِ گمراه أستغفِرُ اللّه أستغفِرُ اللّه ای خدا قسم به اون آقا که شد لبِ تشنه سرش از بدن جدا پیش چشم بچّه ها و خواهرش شد سرش هلالِ روی نیزه ها با عشق خود کن دلم رو همراه أستغفِرُ اللّه أستغفِرُ اللّه @Arshiv_Gholam
CLIP.mp3
1.44M
🎙چرا نهج البلاغه؟🎙 "استاد مهدوی ارفع" @Arshiv_Gholam
emam-javanan.mp3
742.9K
🎙ما تا حالا راه نیفتادیم🎙 "امام خمینی (رحمه اللّه)" @Arshiv_Gholam
chay.farahzad.mp3
1.55M
🎙چای روضه🎙 "استاد حبیب اللّه فرحزاد" @Arshiv_Gholam
این کتاب در مورد جاناتان لیوینگستون، یک مرغ دریایی است که دوست ندارد مثل هزاران مرغ دریایی دیگر فقط به فکر خوردن و خوابیدن و گذران زندگی باشد. جاناتان می‌خواهد به شکل حرفه‌ای پرواز را یاد بگیرید. به همین خاطر دور از دیگر مراغان دریایی، تنها به تمرین مشغول است. ✍ أثری از ریچارد باخ 📚 انتشارات امیرکبیر و . . . @Arshiv_Gholam
شیخ احمد فاضلی - نیمه شعبان.mp3
19.36M
🎙سخنرانی احیاء شب نیمه شعبان🎙 "حضرت استاد شیخ أحمد فاضلی" @Arshiv_Gholam
تلاش و حرکت آدمی _که فلسفه ی بودن اوست_ نقطه ی آغاز و سکّوی پرشی دارد و آن ایمان است. ایمان یعنی باور، پذیرش و پایبندی به آنچه برای آن، در راه آن به تلاش و جدّ و جهد است و به راهی که وی را به آن سر منزل می رساند و بالأخره به خود این تلاش و حرکت. بدون ایمان هر حرکت و پویشی ناپایدار و بی فرجام است. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 59 @Arshiv_Gholam
آورده ای دوباره بدهکارمان کنی فکری به حال غم زده و زارمان کنی این جور که دوباره به ما راه می دهی اصلاً بعید نیست طلبکارمان کنی با اینکه ما به دست تو پرونده داشتیم یک دم نخواستی تو خدا، خارمان کنی تو مهربان ترینی و اصلاً نمی شود با آتشِ جهنّمت، آزارمان کنی ما را زمین زده است گناهان بی شمار باید که فکرِ این دل بیمارمان کنی من آمدم دوباره رفیقت شوم خدا لطفی اگر کنی تو و بیدارمان کنی این چشم ها که بوی شهادت نمی دهد تا با شهید کرب و بلا یارمان کنی با گریه های فاطمه ات گریه می کنیم تا روضه خوان روضه دیوارمان کنی آتش گرفته ایم در این اضطراب تا پهلو شکسته از تب مسمارمان کنی "وحید محمّدی" @Arshiv_Gholam
گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ أمّا انتقاد شخصی و مصداق‌سازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه می کنید، أوّلاً احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من می بینم دیگر. من مواردی را مشاهده می کنم، نه در دانشگاه، در گروه‌های اجتماعی گوناگون، که روی یک مصداق خاصّی تکیه می کنند؛ یا به‌عنوان فساد، یا به عنوان کج رَوی سیاسی، یا به‌ عنوان خطّ و خطوط غلط. بنده مثلاً اتّفاقاً از جریان اطّلاع دارم و می بینم این جوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطّلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه می کنید، هم احتمال اشتباه هست، هم وسیله‌ای به دست می دهید برای اینکه آن زرنگِ قانوندانِ قانون شکن، که من گفته‌ام قانوندان های قانون شکن خطرناکند، بتواند علیه شما استفاده کند. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 70 @Arshiv_Gholam
توصیف مبهم در حقیقت توصیف نیست...توصیف مبهم نه تنها ابهامی را نمی زداید که خود نیازمند توصیف است. استفاده از کلمات و جملات کنایی و استعاره ای، موجب ابهام در توصیف خواهد شد. آرایه ها و صناعات ادبی و قالب های شعری برای توصیف علمی پدیده های انسانی نه تنها مناسب نیست؛ بلکه ممکن است انحراف در فهم موضوع و اندیشه ورزی را نیز به دنبال داشته باشد. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 174 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ عَبْدِ الْعَزِيزِ عَنْ جَمِيلٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ: إِنَّ مِمَّا خَصَّ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) بِهِ الْمُؤْمِنَ أَنْ يُعَرِّفَهُ بِرَّ إِخْوَانِهِ وَ إِنْ قَلَّ وَ لَيْسَ الْبِرُّ بِالْكَثْرَةِ وَ ذَلِكَ أَنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) يَقُولُ فِي كِتَابِهِ "وَ يُؤْثِرُونَ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ كانَ بِهِمْ خَصاصَةٌ" ثُمَّ قَالَ "وَ مَنْ يُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ" وَ مَنْ عَرَّفَهُ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) بِذَلِكَ أَحَبَّهُ اللَّهُ وَ مَنْ أَحَبَّهُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَفَّاهُ أَجْرَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ بِغَيْرِ حِسَابٍ، ثُمَّ قَالَ يَا جَمِيلُ ارْوِ هَذَا الْحَدِيثَ لِإِخْوَانِكَ فَإِنَّهُ تَرْغِيبٌ فِي الْبِرِّ. الكافي، ج‏2، ص 206 @Arshiv_Gholam
forsat-emam-khamenei.mp3
2.3M
🎙فرصت عمر🎙 "نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه اللّه)" @Arshiv_Gholam
1_712252349.mp3
1.27M
🎙نگاه مثبت و فهم نعمات🎙 "حضرت استاد قرائتی (حفظه اللّه)" @Arshiv_Gholam
ghaflat.mp3
5.77M
🎙غفلت ما عامل محرومیّت ماست🎙 "مرحوم استاد علی صفائی حائری (عین.صاد)" @Arshiv_Gholam