توصیف مبهم در حقیقت توصیف نیست...توصیف مبهم نه تنها ابهامی را نمی زداید که خود نیازمند توصیف است. استفاده از کلمات و جملات کنایی و استعاره ای، موجب ابهام در توصیف خواهد شد. آرایه ها و صناعات ادبی و قالب های شعری برای توصیف علمی پدیده های انسانی نه تنها مناسب نیست؛ بلکه ممکن است انحراف در فهم موضوع و اندیشه ورزی را نیز به دنبال داشته باشد.
دکتر احمد حسین شریفی
روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 174
#کتاب
#علوم_انسانی_اسلامی
#دکتر_احمد_حسین_شریفی
@Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ عَبْدِ الْعَزِيزِ عَنْ جَمِيلٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ سَمِعْتُهُ يَقُولُ:
إِنَّ مِمَّا خَصَّ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) بِهِ الْمُؤْمِنَ أَنْ يُعَرِّفَهُ بِرَّ إِخْوَانِهِ وَ إِنْ قَلَّ وَ لَيْسَ الْبِرُّ بِالْكَثْرَةِ وَ ذَلِكَ أَنَّ اللَّهَ (عَزَّ وَ جَلَّ) يَقُولُ فِي كِتَابِهِ "وَ يُؤْثِرُونَ عَلى أَنْفُسِهِمْ وَ لَوْ كانَ بِهِمْ خَصاصَةٌ" ثُمَّ قَالَ "وَ مَنْ يُوقَ شُحَّ نَفْسِهِ فَأُولئِكَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ" وَ مَنْ عَرَّفَهُ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) بِذَلِكَ أَحَبَّهُ اللَّهُ وَ مَنْ أَحَبَّهُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى وَفَّاهُ أَجْرَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ بِغَيْرِ حِسَابٍ، ثُمَّ قَالَ يَا جَمِيلُ ارْوِ هَذَا الْحَدِيثَ لِإِخْوَانِكَ فَإِنَّهُ تَرْغِيبٌ فِي الْبِرِّ.
الكافي، ج2، ص 206
#حدیث
#الکافی
#امام_صادق
@Arshiv_Gholam
forsat-emam-khamenei.mp3
2.3M
🎙فرصت عمر🎙
"نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه اللّه)"
#صوت
#سخنرانی
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
ghaflat.mp3
5.77M
🎙غفلت ما عامل محرومیّت ماست🎙
"مرحوم استاد علی صفائی حائری (عین.صاد)"
#صوت
#سخنرانی
#استاد_علی_صفایی
@Arshiv_Gholam
7.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تو دیگه رفتی از هوش و دیگه چشمات نمیبینه🎥
"کربلایی حسن حسینخانی"
#فیلم
#روضه
#حسن_حسینخانی
@Arshiv_Gholam
8.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تفاوت های بسیاری بین زن و مرد هست🎥
"استاد علیرضا پناهیان"
#فیلم
#سخنرانی
#علیرضا_پناهیان
@Arshiv_Gholam
کتاب «"قرآن و فرهنگ عصر نزول" دارای چهار فصل اصلی است.
فصل اوّل آن به کلّیات می پردازد و ضرورت و اهمیّت موضوع و پرسش های اساسی را مطرح می کند.
فصل دوّم درباره مستشرقان و دیدگاه اقتباس، بررسی هایی انجام داده و تاریخچه و چیستی استشراق، دیدگاه یوسف حدّاد و اقتباس قرآن از تورات و انجیل، مبانی نظری دیدگاه یوسف حدّاد و نقش دیدگاه وی روی کارکردها را مورد بحث قرار می دهد.
فصل سوّم با عنوان روشنفکران دینی و دیدگاه قرآن کلام بشری با خاستگاه الهی وحی را از منظر دکتر سروش طرح کرده و مبانی نظری، نقد مبانی نظری و پیامدهای بحث را بررسی می کند.
در فصل چهارم دیدگاه مورد تأیید قرآن، بر نزول تاریخی و فرا تاریخی قرآن تأکید کرده و به شش موضوع اصلی مانند طرح پیشین قرآن در علم ازلی الهی، استقلال وحی از شخصیّت پیامبر اکرم (صلّی اللّه علیه و آله)، تأثیر ناپذیری قرآن از فرهنگ عصر نزول، عصمت پیامبر اکرم (صلّی اللّه علیه و آله)، تحریف ناپذیری قرآن و جامعیّت قرآن می پردازد.
✍ أثری از استاد حسین فقیه
📚 انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (رحمه اللّه)
#معرفی_کتاب
#قرآن_و_فرهنگ_عصر_نزول
#استاد_حسین_فقیه
@Arshiv_Gholam
🕯مناجات شعبانیه🕯
◾️ سخنرانی و مناجات خوانی:
شیخ غلامعلی بدرلو
◾️ مدّاحی:
کربلایی محمّد اکبری
⏳ زمان:
سه شنبه، 17 فروردین 1400
ساعت 20
🌐 مکان:
قم، هنرستان، کوچه 28، فرعی دوّم، سمت راست، حسینیه صاحب الأمر (عجّل اللّه فرجه)
"خانوادگی"
#اطلاع_رسانی
#مناجات_شعبانیه
@Arshiv_Gholam
أمّا در برخورد با آنچه شده، باید خانگی برخورد کنید؛ نه بیگانهوار و معترّض. بالأخره کارهای زیادی انجام گرفته، احیاناً کوتاهی هایی هم شده؛ أمّا باید مشکل را حل کرد. نباید نتیجهی قهری نحوهی بیان این باشد که بعد از چندی انسان احساس کند که به کلّ مجموعه به شدّت معترّض است؛ نه، شما برای موفّقیت کلّ مجموعه دارید تلاش می کنید؛ اصلاً همهی تلاشتان این است که نظام را پیش ببرید...کاری نکنید که مخالفان شما این تردید را دامن بزنند که آیا نظام اسلامی می تواند؟ آیا نظامی اسلامی توانسته؟ البته که می تواند؛ البته که توانسته!
نائب المهدی امام خامنه ای
کتاب عدالت، ص 71
#کتاب
#کتاب_عدالت
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
به جای آنکه برای جنگیدن با دوستان بهانه بجویید، برای جنگیدن با دشمنان بهانه ها را پنهان نکنید. اگر اهل جنگی با دشمن بجنگ، با برادر چرا؟
نائب المهدی امام خامنه ای
طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 67
#کتاب
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْفُضَيْلِ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ:
يَجِبُ لِلْمُؤْمِنِ عَلَى الْمُؤْمِنِ أَنْ يَسْتُرَ عَلَيْهِ سَبْعِينَ كَبِيرَةً.
الكافي، ج2، ص 207
#حدیث
#الکافی
#امام_باقر
@Arshiv_Gholam