eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
254 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
4⃣ الرّابع الحزن الدّائم يا از ترس عذاب اگر از صالحين است و يا از كثرت اشتياق اگر از محبّين است چه اينكه به محض إنقطاع رشته حزن از قلب، فيوضات معنويه منقطع گردد. 🔰و من هنا حكى عن لسان حال التّقوى أنّه قال: إنّى لا أسكن إلّا فى قلب محزون. شاهد بر مدّعا قوله تعالى: أنا عند المنكسرة قلوبهم. 📜تذكرة المتّقين، ص 17 @Arshiv_Gholam
🔻اگر بخواهند ملّتی را وادار به ضعف نفس کنند و بی إعتنا به اهداف خود نمایند؛ یکی از طرقی که به دست می‌گیرند این است که افتخارات آن ملّت را از او بگیرند و اثبات کنند که دانشمند او دانشمند نبوده، شجاعش شجاع نبوده... سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 271 @Arshiv_Gholam
سَهْلُ بْنُ زِيَادٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ خَطَّابِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحَارِثِ بْنِ الْمُغِيرَةِ: 🔸قَالَ لَقِيَنِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) فِي طَرِيقِ الْمَدِينَةِ فَقَالَ مَنْ ذَا أَ حَارِثٌ؟ قُلْتُ نَعَمْ، قَالَ أَمَا لَأَحْمِلَنَّ ذُنُوبَ سُفَهَائِكُمْ عَلَى عُلَمَائِكُمْ، ثُمَّ مَضَى فَأَتَيْتُهُ فَاسْتَأْذَنْتُ عَلَيْهِ فَدَخَلْتُ فَقُلْتُ لَقِيتَنِي فَقُلْتَ لَأَحْمِلَنَّ ذُنُوبَ سُفَهَائِكُمْ عَلَى عُلَمَائِكُمْ فَدَخَلَنِي مِنْ ذَلِكَ أَمْرٌ عَظِيمٌ، فَقَالَ نَعَمْ مَا يَمْنَعُكُمْ إِذَا بَلَغَكُمْ عَنِ الرَّجُلِ مِنْكُمْ مَا تَكْرَهُونَ وَ مَا يَدْخُلُ عَلَيْنَا بِهِ الْأَذَى أَنْ تَأْتُوهُ فَتُؤَنِّبُوهُ وَ تُعَذِّلُوهُ وَ تَقُولُوا لَهُ قَوْلًا بَلِيغاً، فَقُلْتُ [لَهُ‏] جُعِلْتُ فِدَاكَ إِذاً لَا يُطِيعُونَّا وَ لَا يَقْبَلُونَ مِنَّا، فَقَالَ اهْجُرُوهُمْ وَ اجْتَنِبُوا مَجَالِسَهُمْ. 🔹حارث بن مغيرة گويد امام صادق (عليه السّلام) در راه مدينه به من برخورد کرد و فرمود كيستى؟ آيا حارث هستى؟ عرض‌كردم آرى، فرمود بدان كه من گناه نابخردان (جاهلان) شما را به گردن دانشمندانتان (عالمان) مي‌اندازم. اين سخن را فرمود و از من گذشت. من به نزدش رفتم و از او اجازه شرفيابى گرفته خدمتش رسيدم و عرض‌كردم مرا ديدار كردى و فرمودى همانا من گناه نابخردانتان را به گردن دانشمندانتان مي‌اندازم و اين سخن شما به سختى مرا نگران كرده؟ فرمود آرى، چه چيز از شما جلوگيرى مي‌كند وقتى از شخصى سخنى به شما رسد كه موجب ناراحتى شما و آزار ما گردد، به نزد او برويد و او را بر آن سخن سرزنش و توبيخ كنيد و به طور رسا و آشكار با او گفتگو كنيد؟ بدان حضرت عرض‌كردم قربانت! در اين صورت اين گونه افراد پيروى ما را نمي‌كنند و از ما نمى‏پذيرند؟ فرمود شما هم از آن‌ها كناره‏گيرى كنيد و از نشست و برخاست با آن‌ها دورى كنيد! 📜الكافي، ج‏8، ص 162 @Arshiv_Gholam
♦️قصد ما فيلم خوب ساختن و هنرمند شدن و إفاضه فيوضات هنرمندانه كردن و عشوه فروختن و بازار يابى و جاه طلبى و شهرت پرستى و غيره نيست. در يك جمله، ما از حريم دين دفاع مى كنيم و فيلم سازى وسيله كار ماست. شهيد سیّد مرتضی آوينى "مقاله ى نگاهى دوباره به روايت فتح" @Arshiv_Gholam @lenzesargardan
از خاکِ درِ خانه ات انگار رسیده این مرهم دردی که به بیمار رسیده نام تو سبب شد که مرا نیز ببخشند از نام تو حتّی به گنه‌کار رسیده دور و بر تو جمع گدایان تو جمع اند سرگرم تواند و به همه کار رسیده از دست کریم تو به او کم نرسیده دستان گدا پیش تو هر بار رسیده ما عرض نکرده ز تو حاجات گرفتیم پیش تو کجا کار به گفتار رسیده؟ آنقدر بزرگى و كريمى كه هميشه مانند طلبكار، بدهكار رسيده یک عمر کنار در و دیوار نشستی با یادِ غمِ دستِ به دیوار رسیده دیوار و در و کوچه و همسایه و همسر یک عمر به تو از همه آزار رسیده آن رسمِ جسارت که به پیش تو بنا شد از کوچه شد آغاز و به بازار رسیده ارثیه‌ی تیری که به تابوت و تنت خورد در علقمه یکجا به علمدار رسیده «رضا قربانی، گروه یا مظلوم» @Arshiv_Gholam
ای که دستت می‌رسد کاری کنی کاری بکن عمر دارد می‌رود دارد أجل سر می‌رسد⏳ @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
از شیر غیر از شیر بودن بر نمی آید یعنی که در پای شما جز سر نمی آید از سینه ات جز عشق احمد در نمی آید مثل تو در کلّ عرب دیگر نمی آید تو حمزه ای سنگر شدی حتّی پیمبر را اسم تو تار و مار کرده کلّ لشگر را وقتی که افتادی زمین دین هم زمین افتاد پای تنت پیغمبر اکرم زمین افتاد حتّی أمیرالمؤمنین محکم زمین افتاد زهرا میان خانه از این غم زمین افتاد مثله شدی یعنی عبا لازم شدی دیگر بالاترین داغ بنی هاشم شدی دیگر بالا تنت آمد همین‌ که خواهری جان داد حرف عبا شد پا به پایش مادری جان داد با روضه های ثانی پیغمبری جان داد شمشیرها آمد علیِّ اکبری جان داد یک کوچه وا شد از روی مرکب سوار افتاد کلّ حرم مثل علی به احتضار افتاد آیات قرآن را روی سرنیزه ها بردند سر را جدا بردند و پیکر را جدا بردند کار جوانان شد علی را با نوا بردند با چه عذابی نور را بین عبا بردند عمّه اگر بیرون نمی آمد پدر میمرد بابا خودش در وقت تشییع پسر میمرد «سید پوریا هاشمی» @Arshiv_Gholam
4_5857343245708693586.mp3
4.96M
🎙 کوچه‌ی بنی هاشم🎙 🔰 کربلایی علی اکبر حائری @Arshiv_Gholam
5269767189 (10).mp3
8.05M
🎙دیگه از ادامه‌ی زندگی سیرم🎙 🔰 کربلایی رسول برنا @Arshiv_Gholam
4_5891096697903254252.mp3
12.63M
🎙ای وای اگر که ماه محرّم نداشتیم🎙 🔰 کربلایی علی کرمی @Arshiv_Gholam
09122524509 1.mp3
3.79M
🎙أجر خود میگیری از زهراء🎙 🔰 کربلایی نریمان پناهی 🗓 صوت های قدیمی @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰وقتى كه صبح كنى، چند كار بر تو لازم است: 1⃣ الاوّل: المشارطة، همچنان كه با شريك مالى خود وقتى كه مى‏خواهى او را پى تجارت بفرستى شرط‌ها مى‏كنى، اينجا هم بعينه بايد آن شروط ذكر شود، بل اكثر، چه اينكه خيانت آن شريك مالى هنوز معلوم نشده، و خيانت اين بدبخت كراراً و مراراً واضح و هويدا گرديده. 2⃣ الثّانى: المراقبة و معنى مراقبه كشيك نفس را كشيدن است، كه مبادا اعضاء و جوارح را به خلاف وادارد و عمر عزيز را كه هر آنى از آن بيش از تمام دنيا و ما فيها قيمت دارد ضايع بگرداند. 3⃣ الثّالث: محاسبه است يعنى همين‏كه شب شد بايد پاى حساب بنشيند ببيند چه كار كرده، منفعتى آورده و يا اينكه ضررى نموده لا محاله سرمايه را از دست نداده باشد، ربح گذشت او. 4⃣ الرّابع: معاتبه است اگر منفعتى در او نياورده باشد، و يا معاقبه است اگر ضررى وارد آورده باشد. معنى عقاب انداختن او است نفس خود را به رياضات شديده شرعيه، مثل روزه گرفتن در تابستان يا پياده سفر حجّ كردن براى كسى كه به هلاكت نمى‏افتد، و امثال اين‌ها كه توسن نفس سركش را به اندك زمانى مطيع و رام گرداند. 📜تذكرة المتّقين، ص 18 و 19 @Arshiv_Gholam
💎و الحاصل: أنّه لو منعتك القساوة من التّأثير فى المواعظ الشّافيّة و رأيت الخسران فى نفسك يوماً فيوماً، فاستعن عليها بدوام التّهجّد و القيام و كثرة الصّلوة و الصّيام و قلّة المخالطة و الكلام و صلة الأرحام و اللّطف بالأيتام و واظب على النّياحة و البكاء و اقتد بأبيك آدم و أمّك حوّاء و إستعن بأرحم الرّاحمين و توسّل بأكرم الأكرمين، فإنّ مصيبتك أعظم و بليّتك أجسم و قد إنقطعت عنك الحيل و زاحت عنك العلل فلا مذهب و لا مطلب و لا مستغاث و لا ملجأ إلّا إليه تعالى، فلعلّه يرحم فقرك و مسكنتك و يغيثك و يجيب دعوتك اذ هو يجيب دعوة المضطرّ إذا دعاه و لا يخيّب رجاء من أمله إذا رجاه و رحمته واسعة و أياديه متتابعة و لطفه عميم و إحسانه قديم و هو بمن رجاه كريم أللّهمّ آمين. 📜تذكرة المتّقين، ص 19 و 20 @Arshiv_Gholam
🔰وَ حَدَّثَنِي أَبُو الْحُسَيْنِ مُحَمَّدُ بْنُ هَارُونَ التَّلَّعُكْبَرِيُّ، قَالَ أَخْبَرَنِي أَبُو جَعْفَرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ بْنِ مُوسَى، قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ، [عَنْ أَبِيهِ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ] قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو عَبْدِ اللَّهِ الرَّازِيُّ، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِي نَصْرٍ الْبَزَنْطِيِّ، عَنْ رَوْحِ بْنِ صَالِحٍ، عَنْ هَارُونَ بْنِ خَارِجَةَ، رَفَعَهُ، عَنْ فَاطِمَةَ (عَلَيْهَا السَّلَامُ)‌ قَالَتْ: 🔸أَصَابَ النَّاسَ زَلْزَلَةٌ عَلَى عَهْدِ أَبِي بَكْرٍ، فَفَزِعَ النَّاسُ إِلَى أَبِي بَكْرٍ وَ عُمَرَ، فَوَجَدُوهُمَا قَدْ خَرَجَا فَزِعَيْنِ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، فَتَبِعَهُمَا النَّاسُ حَتَّى انْتَهَوْا إِلَى بَابِ عَلِيٍّ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) فَخَرَجَ إِلَيْهِمْ عَلِيٌّ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) غَيْرَ مُكْتَرِثٍ لِمَا هُمْ فِيهِ، فَمَضَى وَ اتَّبَعَهُ النَّاسُ، حَتَّى انْتَهَى إِلَى تَلْعَةٍ، فَقَعَدَ عَلَيْهَا وَ قَعَدُوا حَوْلَهُ، وَ هُمْ يَنْظُرُونَ‏ إِلَى حِيطَانِ الْمَدِينَةِ تَرْتَجُّ جَائِيَةً وَ ذَاهِبَةً. 🔸فَقَالَ لَهُمْ عَلِيٌّ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) كَأَنَّكُمْ قَدْ هَالَكُمْ مَا تَرَوْنَ؟ 🔸قَالُوا وَ كَيْفَ لَا يَهُولُنَا وَ لَمْ نَرَ مِثْلَهَا قَطُّ؟ 🔸قَالَتْ (عَلَيْهَا السَّلَامُ) فَحَرَّكَ شَفَتَيْهِ، ثُمَّ ضَرَبَ الْأَرْضَ بِيَدِهِ، ثُمَّ قَالَ مَا لَكِ؟ اسْكُنِي. 🔸فَسَكَنَتْ، فَعَجِبُوا مِنْ ذَلِكَ أَكْثَرَ مِنْ تَعَجُّبُهِمِ أَوَّلًا حَيْثُ خَرَجَ إِلَيْهِمْ. 🔸قَالَ لَهُمْ إِنَّكُمْ قَدْ عَجِبْتُمْ مِنْ صَنِيعِي؟ 🔸قَالُوا: نَعَمْ. 🔸قَالَ أَنَا الرَّجُلُ الَّذِي قَالَ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ) «إِذا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزالَها وَ أَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقالَها وَ قالَ الْإِنْسانُ ما لَها» فَأَنَا الْإِنْسَانُ الَّذِي أَقُولُ لَهَا: مَا لَهَا «يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبارَها» إِيَّايَ تُحَدِّثُ. 📜دلائل الإمامة، ص 66 و 67 @Arshiv_Gholam
🌐 آنچه ضامن بقای فکر است، حرکت جهادگونه با مال و جان است. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 287 @Arshiv_Gholam
🔘 از اوّلین خصوصیّات منافق آن است که نسبت به دین، به زبان ایمان آورده باشد، نه به قلب. این خصلت از آنجا فهمیده می‌شود که هرچه از اسلام به سود او بود یا برایش ضرری نداشت، قبول می‌کند، أمّا آنچه مایه می‌برد و احیانا برای دنیای او ضرر دارد، نمی‌پذیرد. سید علی خامنه ای تفسیر سوره برائت، ص 290 @Arshiv_Gholam
پایان سالهای ابری.pdf
514.2K
💥 پایان سال‌های ابری 🔰 بازخوانی مجدّد یوم‌الدّار ✍ مهدی دشتی @Arshiv_Gholam
انگیزه دولت های اموی و عباسی در جعل و ترویج حکایت ازدواج عمر با حضرت ام کلثوم علیها السلام - دکتر محمد امینی نجفی.pdf
20.85M
💥 حکایت ازدواج عمر با حضرت أمّ کلثوم (علیها السّلام) 🔰 انگیزه‌ی دولت‌های اموی و عبّاسی در جعل و ترویج حکایت ازدواج عمر با حضرت أمّ کلثوم (علیها السّلام) ✍ دکتر محمّد امین نجفی @Arshiv_Gholam
هدایت شده از نوکری
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیخ غلامعلي بدرلو
🎥روضه حرم حضرت زینب (سلام اللّه علیها)🎥 ⏳ تاریخ: ۱۹ دی ۱۴۰۱ 🔰 کربلایی هادی خادم حسینی @Arshiv_Gholam