eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
254 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5801147605845019701.mp3
4.46M
🎙سینه زن غم تو شدم🎙 🔰 کربلایی وحید حامدمقدم @Arshiv_Gholam
np50t2 (2).mp3
6.38M
🎙وقت سرمستی وقت جنون شد🎙 🔰 کربلایی نریمان پناهی 🗓 صوت های قدیمی @Arshiv_Gholam
4_5801147605845019697.mp3
2.4M
🎙نسیمی جان فزا می‌آید🎙 🔰 کربلایی وحید حامدمقدم @Arshiv_Gholam
990630_08.mp3
2.28M
🎙نوای حسین🎙 🔰 کربلایی امین قدیم @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مرگ آگاهی🎥 🔰 شهید سیّد مرتضی آوینی (رحمه اللّه) 🔻وَ اللَّهِ لَابْنُ أَبِي طَالِبٍ آنَسُ بِالْمَوْتِ مِنَ الطِّفْلِ بِثَدْيِ أُمِّه‏ (نهج البلاغة، ص ۵۲) 💠وَ اعْلَمْ يَا بُنَيَّ أَنَّكَ إِنَّمَا خُلِقْتَ لِلْآخِرَةِ لَا لِلدُّنْيَا وَ لِلْفَنَاءِ لَا لِلْبَقَاءِ وَ لِلْمَوْتِ لَا لِلْحَيَاةِ (نهج البلاغة، ص ۴۰۰) ⚠️وَ أَسْمِعُوا دَعْوَةَ الْمَوْتِ آذَانَكُمْ قَبْلَ أَنْ يُدْعَى بِكُمْ إِنَّ الزَّاهِدِينَ فِي الدُّنْيَا تَبْكِي قُلُوبُهُمْ وَ إِنْ ضَحِكُوا وَ يَشْتَدُّ حُزْنُهُمْ وَ إِنْ فَرِحُوا (نهج البلاغة، ص ۱۶۸) @Arshiv_Gholam
♦️رهبر ما آن طفل دوازده ساله‏اى است كه با قلب كوچك خود كه ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجك خود را زير تانك دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نيز شربت شهادت نوشيد. خداوندا! من از پيشگاه مقدّس تو عذر مى‏خواهم كه كودكان و جوانان عزيز ما خود را فدا كنند و ما بهره‏كشى نماييم. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏14، ص 73 @Arshiv_Gholam
طفل ویرانه شدن زار شدن هم دارد قد خم دست به دیوار شدن هم دارد تا صدای لبت آمد لبم از خواب پرید سر تو ارزش بیدار شدن هم دارد عقب افتادن این چند شب از عاطفه ات این همه بوسه بدهکار شدن هم دارد بی سبب نیست که با دست به دنبال توام چشم خون لخته شده، تار شدن هم دارد دخترت نیستم از طشت رهایت نکنم دختر شاه فداکار شدن هم دارد معجری را که تو از مکّه خریدی بردند موی آشفته گرفتار شدن هم دارد «علی اکبر لطیفیان» @Arshiv_Gholam
🔰امام جواد (عليه السّلام): 🔻لاتَكُن وَلِيّا لِلّهِ فِي العَلانِيَةِ، عَدُوّا لَهُ فِي السِّرِّ. 📜بحار الأنوار، ج 75، ص 365 @Arshiv_Gholam
🔰در ادامه‌ی آداب حجّ... ⭕️ و أمّا دليل اين راه اگرچه أئمّة طاهرين (سلام اللّه عليهم) أدلّاء على اللّه هستند و دليلند، لكنّه مع‏ ذلك ما ها از آن پستى تربيت و منزلت كه داريم از آن بزرگواران هم أخذ فيوضات بلاواسطه نمى‏توانيم بكنيم، محتاجيم در دلالات جزئيه و مفصّله به علماء آخرت و اهل تقوى تا به يمن قدوم ايشان و به تعليم آن‌ها درك فيوضات بنمائيم كه بى‏وساطت آن‌ها درك فيض در كمال عسرت و تعذّر است، و لذا محتاج به علماء هستيم، پيش خود كار درست نمى‏شود. 📜تذكرة المتقين، ص 57 @Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🔰و امارت محمّد بن أبوبكر و عزل قيس بن سعد از مصر: 🔻چنين گويد كه علىّ بن أبي طالب (علیه السّلام)، مح
🔰قيس بن سعد بيامد تا به مدينه داخل شد. حسّان بن ثابت پيش آمد و او را شماتت كرد. حسّان عثمانى بود. و گفت: ديدى عثمان را كشتى، على هم تو را از مقامت عزل كرد؟ اينك تنها بار گناه بر دوش تو باقى مانده است. 🔹قيس بر او بانگ زد و گفتش «اى مرد كور دل بى‏بصيرت. به خدا سوگند اگر روزى ميان گروه من و گروه تو جنگى واقع شود، خود گردنت را مى‏زنم. از نزد من بيرون شو». 🔸قيس بن سعد و سهل بن حنيف از مدينه بيرون آمدند و در كوفه به نزد على (علیه السّلام) رفتند. قيس على (علیه السّلام) را از آنچه در مصر گذشته بود خبر داد و على (علیه السّلام) تصديقش كرد. قيس و سهل بن حنيف در جنگ صفين در كنار على (علیه السّلام) بودند. ⚠️قيس بن سعد كه در مصر كارگزار على (علیه ) بود، معاويه مى‏گفت: قيس را دشنام مدهيد كه او با ماست. ⭕️ اين سخن به على (علیه السّلام) رسيد و قيس را عزل كرد. قيس به مدينه آمد. مردم او را بر ضدّ على (علیه السّلام) ترغيب كردند و مى‏گفتند: تو على (علیه السّلام) را نيك‌خواهى كردى و على (علیه السّلام) تو را عزل كرد. 💠ولى قيس به على (علیه السّلام) پيوست و با او بيعت كرد. دوازده هزار مرد جنگى همراه او بودند همه آماده جانبازى. تا آنگاه كه على (علیه السّلام) به شهادت رسيد و حسن (علیه السّلام) با معاويه صلح كرد. 🔆 معاويه به ياران قيس بن سعد پيام داد كه اگر خواهيد چنان كنيد كه همه مردم كرده‏اند و اگر خواهيد در بيعت خود باقى بمانيد. همه كسانى كه با او بودند با معاويه بيعت كردند مگر خثيمه ضبى. معاويه گفت خثيمه را رها كنيد تا به حال خود باشد. ♻️هشام بن عروه از پدرش روايت مى‏كند كه گفت: قيس بن سعد عباده با علىّ بن أبى طالب بود. در مقدّمه لشكر او. پنج هزار مرد با او بودند كه همه سر خود تراشيده بودند. ابراهیم بن محمّد بن سعید بن هلال ثقفي 📜الغارات (ترجمه آيتى)، ص 81 @Arshiv_Gholam
32.2K
🔰سئوال⁉️ سلام علیکم وقتتون بخیر برای رفع افکار مزاحم و آزاردهنده و گاها گناه، چه باید کرد؟ به دستورات مفاتیح الجنان هم قبلاً عمل کردم، أمّا چندان مؤثّر نبود. ✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)... @Arshiv_Gholam @faghihiseyyedahmad
🚫 عصر مدرن، عصری است که بشر در آن کوشید تا دستآوردهای فکری خود را از دین رها سازد... استاد مهدی مشکی 📚درآمدی بر مبانی و فرآیند شکل گیری مدرنیته، ص۳۳ @Arshiv_Gholam
♦️تذكّر أكيد به روحانيونى است كه در دادگاه‌ها و كميته‏ها، جهاد سازندگى و ديگر ارگان‌ها اشتغال به خدمت دارند، كه أوّلًا در امورى كه صلاحيت آن را ندارند به هيچ وجه دخالت نكنند كه دخالت آنان علاوه بر آنكه از جهت عدم صلاحيت آنان غير مشروع است، از جهت بدبين شدن ملّت به روحانيت و در نتيجه جدا شدن ملّت از شما كه لطمه‏اى بزرگ به اسلام و كشور اسلامى مى‏باشد از گناهان بزرگ و نابخشودنى است. ♦️شياطينى كه شما را وادار به اين نحو دخالت‌ها مى‏كنند دشمنان سرسخت روحانيت و اسلامند، با اين عمل خود نتايج شيطانى گرفته و شما را منزوى و كشور را به تباهى مى‏كشند. دخالت در امور اجرايى، عزل و نصب و امثال اين‌ها به استثناى دخالت كسانى كه دولت مستقيماً گماشته است، دخالت غير مشروع و موجب اختلال در امر كشور و بايد از آن اجتناب بشود. ♦️من خوف آن دارم كه جوان‌هاى روحانى كه مكلّف به حفظ آبرو و حيثيت اسلام و روحانيت هستند، به حسب اعمالى كه بعضى از آن‌ها و لو با حسن نيت انجام مى‏دهند، چهره روحانيت و اسلام را غير از آنچه هست نمايش دهند. من بيم آن دارم كه شياطينى‏ كه براى شكست جمهورى اسلامى با قلم‌هاى مسمومشان نشسته‏اند تا يكى را صد كنند و اعمال بى‏رويه اشخاص را به پاى جمهورى اسلامى محسوب دارند، با فرياد وا اسلاما جمهورى اسلامى را مشوّه كنند. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏14، ص 75 و 76 @Arshiv_Gholam
63.4K
🔰سئوال⁉️ سلام برای خارج شدن عجب و تکبّر از دل، چه کنیم؟ ✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)... @Arshiv_Gholam @faghihiseyyedahmad
🔰در ادامه‌ی آداب حجّ... 🔻ديگر حالا تو نتوانى بياورى، يا بياورى نتوانى نگهدارى، يا از اصل ندانى چه بايد بخواهى، يا كارى كنى به دست خود كه مقتضى بذل به تو نباشد، تقصير كسى نيست گدائى با كاهلى نمى‏سازد، 🔹بلى عيب در اينجاست كه غالب مردم كه مشرّف به مكّه شدند، أعظم همّشان اين است كه زود صورت اين اعمال را از سر وا كنند على سبيل‏ الاستعجال، آن‏وقت آسوده در فكر خريد خود باشند. 🔸أمّا حواس به قدر ذرّه پيش معنى اين اعمال باشد، نه با اين‏كه همه حواس ميهمان بايد پيش ميزبان باشد و چشمش به دست او و حركات و سكناتش به ميل او، حتّى روزه مندوب بى‏اذن او مذموم است، چه جاى اينكه در خانه او هتك عرض او را بكنى، و هتك عرض سلطان السّلاطين، إشتغال به مناهى اوست، 🔻كدام حاجى از حجّاج متعارفه كه وارد حرم الهى شود درآيد و أقّلاً صد معصيت از او سرنزند از دروغ و غيبت و اذيت به غير و سخن‏چينى و تعطيل حق غير و فحش به عكّام و حمله‏دار و غيره كه ورقه گنجايش تفصيل آن‌ها را ندارد و اللّه أعلم. 📜تذكرة المتقين، ص 59 و 60 @Arshiv_Gholam
🔰عَنْهُ عَنْ أَبِيهِ عَمَّنْ حَدَّثَهُ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ الْمُخْتَارِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السّلام) فِي كَلَامٍ لَهُ: 🔻ضَعْ أَمْرَ أَخِيكَ عَلَى أَحْسَنِهِ حَتَّى يَأْتِيَكَ مَا يَغْلِبُكَ مِنْهُ وَ لَا تَظُنَّنَّ بِكَلِمَةٍ خَرَجَتْ مِنْ أَخِيكَ سُوءاً وَ أَنْتَ تَجِدُ لَهَا فِي الْخَيْرِ مَحْمِلًا. 📜الكافي، ج‏2، ص 362 @Arshiv_Gholam
شب سرد خرابه آمد أمّا «سر» نمی‌آید شده با سر بیا که بغض‌هایم سر نمی‌آید به من گفتند با زور کتک بابا نگو‌ اینقدر ولی از دختران، بابا نگفتن بر نمی‌آید سرت با بوی نان آمد ولی خود نان نیاوردی پدر جان از تنور کوفیان نان در نمی‌آید پر از لاله شده پیراهنم از بس زمین خوردم لباس گل گلی به دختر لاغر نمی‌آید برای دیدنت از کربلای پر بلا تا شام دویدم پس نفس‌هایم از این بهتر نمی‌آید نخواه از من که موهایم رسد بر شانه‌های من اگر زلفی به آتش خورد دیگر در نمی‌آید حساب کوچکی داریم من با خیزران بابا تو را بوسیده قبل از من؟ مگر محشر نمی‌آید؟ «حلقه ادبی ریان، وحدت عظیم پور» @Arshiv_Gholam
⏳مؤمن در برنامه‌ی زندگی‌اش، وقت خالی ندارد. 🔰 آیت اللّه سیّد محمّد صادق حسینی تهرانی @Arshiv_Gholam