eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
295 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ النَّوْفَلِيِّ عَنِ السَّكُونِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: مِنَ السُّنَّةِ وَ الْبِرِّ أَنْ يُكَنَّى الرَّجُلُ بِاسْمِ أَبِيهِ. مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ بْنِ بَزِيعٍ عَنْ حَنَانِ بْنِ سَدِيرٍ عَنْ أَبِيهِ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) هَلْ يَجْزِي الْوَلَدُ وَالِدَهُ؟ فَقَالَ لَيْسَ لَهُ جَزَاءٌ إِلَّا فِي خَصْلَتَيْنِ يَكُونُ الْوَالِدُ مَمْلُوكاً فَيَشْتَرِيهِ ابْنُهُ فَيُعْتِقُهُ أَوْ يَكُونُ عَلَيْهِ دَيْنٌ فَيَقْضِيهِ عَنْهُ. الكافي، ج‏2، ص 162 و 163 @Arshiv_Gholam
برای تقویت خویشتن داری جنسی باید از راهکارهای اندیشه ای (تفکّر درمورد فلسفه زندگی، تقویت باور به خدا، جدّی گرفتن آخرت و افزایش إطّلاعات درباره پیامدهای دوستی دختر و پسر)، گرایشی (توجّه به کرامت خویشتن و مدیریّت خواسته ها) و رفتاری (رعایت حدود إلهی و مدیریّت أوقات فراغت) استفاده کرد. دانش خانواده و جمعیت، ص 44 @Arshiv_Gholam
برای تشخیص میزان کاهش نابرابری در توزیع درآمد و توزیع مناسب ثروت در یک جامعه، از شاخص "ضریب جینی" استفاده می شود...اگر ضریب جینیِ کشوری در طول بازۀ زمانی مشخّصی کاهش پیدا کند، نشان دهندۀ افزایش عدالت اجتماعی و کاهش فاصلۀ طبقاتی در آن کشور خواهد بود...ضریب جینی در أکثر کشورها سیر صعودی داشـته اسـت که نشانگر افزایش فاصلۀ طبقاتی و دورشدن از عدالت اجتماعی است؛ أمّا در مقابل، جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی، توانسته است ضریب جینی را بـه میزان درخورِ توجّهی کاهش دهد. صعود چهل ساله، ص 42 تا 52 @Arshiv_Gholam
ربط و نسبت دین و اخلاق دیرزمانی است که ذهن و ضمیر اندیشمندان را به خود مشغول کرده است. هرچند در أدیان آموزه های اخلاقی بسیاری وجود دارد، ولی آیا اخلاق به لحاظ عقلی و منطقی وابسته به دین است؟ آیا اخلاقِ بدون دین، به لحاظ عملی، مجال ظهور می یابد؟ در مقام پاسخ به چنین پرسش هایی چهارگونه رابطه و وابستگیِ معناشناختی، وجود شناختی، معرفت شناختی و روانشناختیِ اخلاق به دین مطرح شده است. این أثر ضمن گزارش و تحلیل، به بررسی و نقد دیدگاه های متفکّران در این زمینه پرداخته است. ✍ أثری از استاد جواد دانش. 📚 پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی. @Arshiv_Gholam
4_5965029633576404565.mp3
6.65M
🎙تموم عمرم آرزو داشتم که تو رو میدیدم🎙 "کربلایی محمود عیدانیان" @Arshiv_Gholam
01_گروه_صدابرداری_صوت_الحزین_ضیاء.mp3
8.61M
🎙خیلی آقاجون این شبا تنگه دلم برا کربلا🎙 "کربلایی وحید شکری" @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️اندیشه امام دیروز جامعه و امام امروز جامعه هم در حوزه و هم دانشگاه مظلوم و غریب است⚠️ "سیّدالشّهدای مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی" @Arshiv_Gholam
Javad Moghadam - Gere Haie Ke Va Shode Ba Dastet.mp3
2.97M
🎙گره هایی که وا شده با دستت🎙 "کربلایی جواد مقدّم" @Arshiv_Gholam
Fadaeian_Haftegi_980503_4.mp3
15.22M
🎙اشک إرثیه ی عشقه🎙 ""کربلایی سیّد رضا نریمانی" @Arshiv_Gholam
الْوَشَّاءُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عَائِذٍ عَنْ أَبِي خَدِيجَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: جَاءَ رَجُلٌ إِلَى النَّبِيِّ (صلّی اللّه علیه و آله) فَقَالَ إِنِّي قَدْ وَلَدْتُ بِنْتاً وَ رَبَّيْتُهَا حَتَّى إِذَا بَلَغَتْ فَأَلْبَسْتُهَا وَ حَلَّيْتُهَا ثُمَّ جِئْتُ بِهَا إِلَى قَلِيبٍ فَدَفَعْتُهَا فِي جَوْفِهِ وَ كَانَ آخِرُ مَا سَمِعْتُ مِنْهَا وَ هِيَ تَقُولُ "يَا أَبَتَاهْ" فَمَا كَفَّارَةُ ذَلِكَ؟ قَالَ أَ لَكَ أُمٌّ حَيَّةٌ؟ قَالَ لَا، قَالَ فَلَكَ خَالَةٌ حَيَّةٌ؟ قَالَ نَعَمْ، قَالَ فَابْرَرْهَا فَإِنَّهَا بِمَنْزِلَةِ الْأُمِّ يُكَفِّرْ عَنْكَ مَا صَنَعْتَ؛ قَالَ أَبُو خَدِيجَةَ فَقُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) مَتَى كَانَ هَذَا؟ فَقَالَ كَانَ فِي الْجَاهِلِيَّةِ وَ كَانُوا يَقْتُلُونَ الْبَنَاتِ مَخَافَةَ أَنْ يُسْبَيْنَ فَيَلِدْنَ فِي قَوْمٍ آخَرِينَ. الكافي، ج‏2، ص 162 @Arshiv_Gholam
خداوند متعال با نزول قرآن و با إرسال پیامبر اسلام و أئمة معصومین (علیهم السّلام) تمام آنچه را که در سعادت ما نقش دارد، برای ما در قالب أحکام اسلامی بیان فرموده است. این أحکام به دو دسته فردی و اجتماعی تقسیم می گردد...إقامه دین قطعاً به معنای اجرای کامل أحکام دینی در تمام عرصه ها می باشد. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 158 @Arshiv_Gholam