eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
254 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
AUD-20210324-WA0010.mp3
9.91M
🎙کربلاء نمایشگاهی از عاقبت به خیری و عاقبت به شرّی است🎙 "حضرت استاد میرزامحمدی" @Arshiv_Gholam
Aqatehrani-17.mp3
3.44M
🎙حقیقت زیارت🎙 "حضرت استاد شیخ مرتضی آقاتهرانی (حفظه اللّه)" @Arshiv_Gholam
12550fef39722096e7289c5906b7c96ec1d65085.mp3
3.07M
🎙کارآمدی خود را روی زمین نشان بده، هرچند به عنوان هدف میانی🎙 "حضرت استاد مهدوی ارفع" @Arshiv_Gholam
4_532576958316297193.mp3
845.8K
🎙انتظار فرج یعنی چه؟🎙 "نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه اللّه)" @Arshiv_Gholam
سانتاماریا جلد دوّم مجموعه نمایشنامه های سیّد مهدی شجاعی تا سال ۱۳۸۵ است. شامل پنج نمایشنامه با نام های: خار و دل، عشق به افق خورشید، ساحل، مجلس گل و رسم بر این است. این کتاب شاید از خاص ترین آثار شجاعی باشد. نمایشنامه ها بسیار بسیار قدیمی اند. شاید حوالی ۱۳۶۰. شجاعی در این آثار نگاهی شدید معناگرا دارد و زبانی شدید نمادگرا. نویسنده در این آثار مضامینی را دست مایه درام کرده که کمتر دیده و پرداخته شده اند. کشف حقیقت و پی در پی دویدن به دنبال معنا، نجات یافتگانی که نجات دهندگانشان را محاکمه می کنند به خاطر نجات و… از این دست اند. ✍ أثری از سیّد مهدی شجاعی 📚 انتشارات کتاب نیستان @Arshiv_Gholam
📿چهل شب مناجات با خدا و توسّل به محضر حضرات آل اللّه (علیهم السّلام)📿 1⃣ قرائت قرآن 2⃣ حدیث خوانی 3⃣ مناجات و توسّل ⏳ زمان: از جمعه 13 فروردین (19 شعبان) تا شب عید فطر 1400 بلافاصله بعد از نماز مغرب و عشاء (همراه با إقامه نماز) 🌐 مکان: 5 شب اوّل(از جمعه 13 فروردین تا 17 فروردین 1400) قم، بلوار جمهوری، کوچه 16، پلاک 15، منزل حاج آقا تنها. "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
خواست عدالت و رفع فساد بسیار مهم است...در کنار این خواست ها این طور هم نباشد که همه ی کار هایی را که مسئولان کرده اند، انسان زیر سئوال ببرد و مورد تردید قرار دهد. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 69 @Arshiv_Gholam
توصیف، روش ها و مدل های متعدّد و متنوّعی دارد...روش توصیف هر پدیده ای باید متناسب با خود آن پدیده باشد. به تعبیر دیگر، روش توصیف، وابسته به نوع مسأله مورد پژوهش است. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 172 و 173 @Arshiv_Gholam
صَالِحُ بْنُ عُقْبَةَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُحَمَّدٍ وَ يَزِيدَ بْنِ عَبْدِ الْمَلِكِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً مُوسِراً كَانَ لَهُ يَعْدِلُ رَقَبَةً مِنْ وُلْدِ إِسْمَاعِيلَ يُنْقِذُهُ مِنَ الذَّبْحِ وَ مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً مُحْتَاجاً كَانَ لَهُ يَعْدِلُ مِائَةَ رَقَبَةٍ مِنْ وُلْدِ إِسْمَاعِيلَ يُنْقِذُهَا مِنَ الذَّبْحِ. الكافي، ج‏2، ص 203 @Arshiv_Gholam
"والکاظمین الغیظ" و فروبرندگان خشم. فروبرندگان خشم یعنی چه؟ یعنی بر اساس احساسات کار نمی کنند، همه جا عقل. أمّا گاهی عقل هم با خشم های درست همراه است، نمی بینید در قرآن می گوید "أشِدّاء علَی الکُفّار رُحَماء بینَهم"...فروبرندگان، نه فراموش کنندگان. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلّی اندیشه اسلامی، ص 56 @Arshiv_Gholam
کیم که با تو کنم گفتگو عزیز دلم عنایت تو به من داده رو عزیز دلم سیاه روتر و بی‌آبروتر از من نیست مگر دهی تو به من آبرو عزیز دلم بسوز و آب کن و آتشم بزن که کنم چو شمع، گریه بی های و هو عزیز دلم اگر عزیز دلِ خود، تو را صدا نزنم چه خوانمت؟ چه بگویم؟ بگو، عزیز دلم! توان گفتن یا بن الحسن نمانده دگر که گریه عقده شده در گلو، عزیز دلم کنار قبر علی، یا کنار قبر حسین بگو کجات کنم جستجو عزیز دلم؟ گرفتم آنکه بیایی بدین سیه‌ رویی چگونه با تو شوم رو به رو عزیز دلم؟ بیا که فاطمه بعد از هزار سال هنوز کند ظهور تو را آرزو، عزیز دلم هنوز یاد لب تشنگان کرب و بلا نگاه توست به دست عمو، عزیز دلم به یاد حنجر خشکی که نهر خون گردید رود ز دیده سرشکم چو جو، عزیز دلم به جستجوی تو "میثم" روا بود که چو باد تمـام عمـر رود کـو بـه کـو عزیز دلم "غلامرضا سازگار" @Arshiv_Gholam
هر اهل دلی یافته راهی به رقیّه پس رو زده با کوه گناهی به رقیّه هروقت نشسته س سر شانه ی عبّاس تقدیم شده منصب شاهی به رقیّه هر جا سخن از راه رسیدن به خدا شد داده دل ما زود گواهی به رقیّه هرکس که امیدش شده از کلّ جهان قطع انداخته با گریه نگاهی به رقیّه وا شد گره از مشکل ما تا که شب قدر ده مرتبه گفتیم "الهی به رقیّه" مدیون حسینیم که داده دل ما را گاهی به علی اصغر و گاهی به رقیّه تا روز أبد در دل ما کینه ی شام است وقتی که ندادند پناهی به رقیّه هر جا به زمین خورده در آن شب، سر عبّاس انداخته از نیزه نگاهی به رقیّه "مجتبی خرسندی" @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: شیخ غلامعلی بدرلو با نوای: کربلایی هادی خادم حسینی دوشنبه 16 فروردین 1400 ســاعتــــ 20:30 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
BAHJAT71563.mp3
455.9K
🎙ما نمی بینیم او ما رو میبینه🎙 "مرحوم آیت اللّه بهجت (رحمه اللّه)" @Arshiv_Gholam
arbaeen9508205.mp3
751K
🎙خواسته هامون رو باید با امام حسین (علیه السّلام) تنظیم کنیم🎙 "مرحوم علّامه مصباح یزدی (رحمه اللّه)" @Arshiv_Gholam
4_6030619505082762783.mp3
2.06M
🎙تو باید امتحان بشوی🎙 "استاد علیرضا پناهیان" @Arshiv_Gholam
baheri.mp3
15.81M
🎙شکر نعمات الهی🎙 "حضرت استاد سیّد محمّد مهدی میرباقری (حفظه اللّه)" @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وَ قَالَ الصَّادِقُ (علیه السّلام): إِنَّ رَجُلًا جَاءَ إِلَى عِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ (علیه السّلام) فَقَالَ لَهُ يَا رُوحَ اللَّهِ إِنِّي زَنَيْتُ فَطَهِّرْنِي، فَأَمَرَ عِيسَى (علیه السّلام) أَنْ يُنَادَى فِي النَّاسِ لَا يَبْقَى أَحَدٌ إِلَّا خَرَجَ لِتَطْهِيرِ فُلَانٍ، فَلَمَّا اجْتَمَعَ وَ اجْتَمَعُوا وَ صَارَ الرَّجُلُ فِي الْحُفْرَةِ نَادَى الرَّجُلُ لَا يَحُدَّنِي مَنْ لِلَّهِ فِي جَنْبِهِ حَدٌّ، فَانْصَرَفَ النَّاسُ كُلُّهُمْ إِلَّا يَحْيَى وَ عِيسَى (علیهما السّلام) فَدَنَا مِنْهُ يَحْيَى (علیه السّلام) فَقَالَ لَهُ يَا مُذْنِبُ عِظْنِي، فَقَالَ لَهُ لَا تُخَلِّيَنَّ بَيْنَ نَفْسِكَ وَ بَيْنَ هَوَاهَا فَتُرْدِيَكَ، قَالَ زِدْنِي، قَالَ لَا تُعَيِّرَنَّ خَاطِئاً بِخَطِيئَةٍ، قَالَ زِدْنِي قَالَ لَا تَغْضَبْ، قَالَ حَسْبِي. من لا يحضره الفقيه، ج‏4، ص 33 @Arshiv_Gholam
یکی از مباحثی که مورد غفلت واقع شده است "ملاک و معیار اسلامی بودن یک نظام" است؛ بسیار دیده شده که نظام اسلامی از ناحیه افراد دل سوزی به باد نقد گرفته می شود و آنچنان مورد هجوم واقع شده است که گویا این نظام با نظام طاغوت در نزد آن ها فرقی ندارد! این رویکرد نتیجه عدم آگاهی بر ملاک اسلامی بودن یک نظام است. این نوشته به پژوهش در این مسأله تازه و دست نخورده پرداخته است و تا آنجا که می تواند سعی دارد فضای غبارآلود نقد را به فضایی منصفانه تبدیل کند. ✍ أثری از استاد محمّد نجفی 📚 نشر معارف @Arshiv_Gholam
"والعافین عنِ النّاس" گذرندگان از مردم...از لغزش های مردم باید گذشت، باید صرف نظر کرد. از آن گناهی نباید صرف نظر کرد که لغزش نبوده است. خدا هم از یک چنین گناهی مشکل صرف نظر بکند. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلّی اندیشه اسلامی، ص 56 @Arshiv_Gholam
یکی از دوستان اشاره کردند که أمیرالمؤمنین (علیه السّلام) در فرمان خود به مالک اشتر فرموده‌اند که آدم های سوءاستفاده‌جو را رسوا کنید؛ شما گفته‌اید که افشاء نکنید. أمیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) نفرمودند موردی را که اثبات نشده، افشاء کنید. هیچ وقت چنین چیزی در بیان أمیرالمؤمنین (علیه السّلام) نیست، و این قطعاً از اسلام نیست. ما چطور چیزی را که اثبات نشده، به صرف اتّهام، افشاء کنیم؟ ممکن است اینقدر حجم اتّهام زیاد و وسیع باشد که یک عدّه‌ای به چشم یک امر قطعی و واقعی به آن نگاه کنند، أمّا هیچ پشتوانه‌ی استدلالی نداشته باشد، جایی ثابت نشده باشد. ما هیچ حجّتی نداریم که این را بگوییم. حتّی من در همان جلسه‌ای که اشاره کردند، از این بالاتر را گفتم. من گفتم حتّی جرمی که ثابت شد، اصل نباید بر افشای آن جرم باشد. بالأخره یک مجرمی است، یک غلطی کرده، مجازات هم می شود؛ خانواده‌ی او، فرزندان او، پدر و مادر او گناهی نکرده‌اند؛ ما چرا بیخود این ها را رسوا کنیم؟ مگر آن جایی که خود نفس افشاء کردن، یک مصلحت بزرگی داشته باشد. بله، یک جایی هست که نفس افشاگری در یک مسئله‌ی ثابت ‌شده، مصلحتی دارد؛ آن جا ایرادی ندارد. این، منطق ماست. هیچ چیزی هم نه از أمیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) و نه از هیچ یک از ائمّه‌ی هدی (علیهم ‌السّلام) برخلاف این وجود ندارد. ما واقعاً حق نداریم افراد را به صرف گمان، متّهم کنیم، مشهور کنیم؛ واقعاً جایز نیست؛ نه در سایت، نه در روزنامه، نه در تریبون های گوناگون. حیثیّت افراد را باید حفظ کرد. نائب المهدی امام خامنه ای کتاب عدالت، ص 68 و 69 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ عَبْدِ الْعَزِيزِ عَنْ جَمِيلِ بْنِ دَرَّاجٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: مَنْ قَالَ لِأَخِيهِ الْمُؤْمِنِ مَرْحَباً كَتَبَ اللَّهُ تَعَالَى لَهُ مَرْحَباً إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ. الكافي، ج‏2، ص 206 @Arshiv_Gholam
توصیفی که از یک کنش انسانی ارائه می شود باید ویژگی تمایز را نیز داشته باشد. یعنی مرز های تمایز عینی و مصداقی آن کنش را از سایر کنش ها کاملا مشخص کند. به تعبیر دیگر، شبهه مصداقی را نسبت به آن برطرف نماید. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 175 @Arshiv_Gholam
من و این روی سیاهم ای خدا دل زار و بی پناهم ای خدا ماه شعبانم داره تموم میشه من هنوز غرقِ گناهم ای خدا گویم به خجلت با سوز و با آه أستغفِرُ اللّه أستغفِرُ اللّه تو مِنای عاشقی و بندگی کاش میشد یه روزی قربونیت بشم ماه روزه داری داره میرسه چجوری واردِ مهمونیت بشم هستم خدایا یک عبدِ گمراه أستغفِرُ اللّه أستغفِرُ اللّه ای خدا قسم به اون آقا که شد لبِ تشنه سرش از بدن جدا پیش چشم بچّه ها و خواهرش شد سرش هلالِ روی نیزه ها با عشق خود کن دلم رو همراه أستغفِرُ اللّه أستغفِرُ اللّه @Arshiv_Gholam