eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
255 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اول فروردین هیچ خبری نیست🎥 🔰 آیت اللّه جوادی آملی (حفظه اللّه) 📌هر کسی یک سالی دارد... 💠 آن‌هایی که اهل راه هستند، ماه رمضان اوّل سالشان است... @Arshiv_Gholam
📣 برای اولین بار در علوم حوزوی ⚜️مسابقات آنلاین علمی جناح کوییز⚜️ 📚صرف و نحو و منطق و فقه و اصول و... 🔻دانسته های تخصّصی خودت رو تو رقابت های آنلاین به چالش بکش و تقویت کن رقابت کن🥇،آموزش ببین🧠، جایزه بگیر🏆 📌برای دانلود میتوانید از لینک زیر استفاده کنید: 👇👇👇 🌐http://mbparnian.ir/Share/Direct?referralCode=zfLNFe4lUGMGLHOHWP2Og @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ آموزش جامع کارگاهی مستندسازی 🔸ترم بهار ۱۴۰۲ 🍃دوره آموزش حضوری 🍂 ویژه آقایان و بانوان به صورت مجزا 🔹 استاد عبدالحسین بدرلو 🔺 ظرفیت محدود 💠 ثبت نام دوره حضوری آقایان👇 🌐 https://school.toluehagh.ir/msmb02 💠 ثبت نام دوره حضوری بانوان👇 🌐 https://school.toluehagh.ir/msb02 @Toluehagh_ir @Arshiv_Gholam @lenzesargardan
💥بورژوا ها مخالف دو گروه بودند؛ فئودال ها و اربابان کلیسا. 🔹این گروه که رشدشان معلول رشد اقتصادی جامعه غربی بود، برای ترقّی و افزایش درآمد خود با آموزه های کلیسا مخالفت کردند؛ زیرا تا زمانی که ثروت، مذموم تلقّی شود و فرد در حدّ نیاز، مجاز به کسب آن باشد و نیز تا زمانی که اصالت با آخرت باشد نه دنیا، نمی‌توان انتظار ثروت بسیار و تراکم سرمایه را داشت، و این مخالفت هدف بورژواها بود. استاد مهدی مشکی 📚درآمدی بر مبانی و فرآیند شکل گیری مدرنیته، ص ۷۳ و ۷۴ @Arshiv_Gholam
🌹یادِ تو یادِ گناه از دل هر کس برده روزهایی که به یاد تو می‌افتم عیدند🌹 «حسن معارف وند» @HassanMaarefvand @Arshiv_Gholam
💐تو بیایی، همۀ ثانیه‌ها، ساعت‌ها از همین روز، همین لحظه، همین دم، عیدند💐 «قیصر امین پور» @Arshiv_Gholam
106.4K
🔰سئوال⁉️ سلام تبریک اعیاد ماه شعبان من سعی می‌کنم با همه خوش اخلاق و مهربان باشم، ولی متأسّفانه با همسرم خیلی زود عصبانی میشم. اشتباهاتشون برام خیلی بزرگ به نظر میاد و زود از کوره در میرم. گاهی حرف و جواب‌های سبک و تندی بهشون میدم، ولی بعد خیلی ناراحت می‌شوم و إستغفار می‌کنم. ولی باز همین مورد هر روز تکرار میشه. خیلی ناراحتم دوست ندارم اینطوری رفتار کنم. کلّاً صبرم کم شده. لطفاً راهنماییم کنید. سپاسگزارم ✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)... @Arshiv_Gholam @faghihiseyyedahmad
📌قانون معيّن شده است. نمى‏شود از شما پذيرفت كه ما قانون را قبول نداريم. غلط مى‏كنى قانون را قبول ندارى! قانون تو را قبول ندارد. نبايد از مردم پذيرفت، از كسى پذيرفت، كه ما شوراى نگهبان را قبول نداريم. نمى‏توانى قبول نداشته باشى. مردم رأى دادند به اين‌ها، مردم شانزده ميليون تقريباً يا يك قدرى بيشتر رأى دادند به قانون اساسى. مردمى كه به قانون اساسى رأى دادند، منتظرند كه قانون اساسى اجرا بشود؛ نه هر كس از هر جا صبح بلند مى‏شود بگويد من شوراى نگهبان را قبول ندارم، من قانون اساسى را قبول ندارم، من مجلس را قبول ندارم، من رئيس جمهور را قبول ندارم، من دولت را قبول ندارم. نه! همه بايد مقيد به اين باشيد كه قانون را بپذيريد، و لو بر خلاف رأى شما باشد. 💎 بايد بپذيريد، براى اينكه ميزان اكثريت است؛ و تشخيص شوراى نگهبان كه اين مخالف قانون نيست و مخالف اسلام هم نيست، ميزان است كه همه ما بايد بپذيريم. من هم ممكن است با بسيارى از چيزها، من كه يك طلبه هستم، مخالف باشم؛ لكن وقتى قانون شد [تصويب‏]، خب ما هم مى‏پذيريم‏. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏14، ص 377 @Arshiv_Gholam
📝 تجربه اسلامی کجرو [منحرف] به حتم روزی سقوط می کند؛ چرا که کجرو است. تجربه کجرو هرچند اسلامی باشد، باید یک روزی سقوط‌ کند...این تجربه یک روزی سقوط می‌کند و تجربه‌ای دیگر که آشکارا اهل کفر است، جای آن را می‌گیرد. وقتی این تجربه کفرآمیز آشکار از راه می‌رسد، با امّتی سست رویارو می‌شود که در برابر کفر هرگز پایدار نیست. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) 📒امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 156 @Arshiv_Gholam
اگر سنگِ مسی را کوه زر کردم ضرر کردم اگر اینگونه خود را معتبر کردم ضرر کردم من از “اِلّا جمیلا”یی که زینب گفت دانستم به غیر از پرچمت هر جا نظر کردم ضرر کردم منم آن تاجرِ یوسف فروشی که نفهمیدم در این بازار سودی هم اگر کردم ضرر کردم مرا جز بی قراری در هوای تو، قراری نیست به جز خاک تو هر خاکی به سر کردم، ضرر کردم برایم دشمنی با دشمنانت منفعت‌ها داشت اگر از دوستان تو حذر کردم، ضرر کردم لَفِی خُسری که حق گفته بُوَد توصیف حال من که هر لحظه بدون روضه سر کردم کردم به غیر از خاطراتِ راه تو، ورد زبانم نیست به غیر از کربلا، هر جا سفر کردم ضرر کردم نکیر و منکر از من هر چه پرسیدند یادم رفت به جز نام تو هر نامی ز بر کردم ضرر کردم @Arshiv_Gholam
از نظر تاریخی، نخستین زمینه‌های مقابله با دین در اقتصاد ظاهر و سکولاریزاسیون و غیردینی شدن از مسائل مالی آغاز شد، و رشد مسائل مسائل مالی تأثیر مهمّی در روند سکولاریسم داشته است. استاد مهدی مشکی 📚درآمدی بر مبانی و فرآیند شکل گیری مدرنیته، ص ۷۵ @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سالی که نکوست، از زیارت پیداست🎥 🔰 کربلایی امین قدیم 🔻نان خوردن ما عنایت دختر توست... @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مشغول طلبگی باشید🎥 🔰حجّت الإسلام استاد الهی: 🔻طلبه‌ها! وقتتان را تلف نکنید به غیر از قرآن و روایت! 💠وَ عَنْ أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) فِي وَصِيَّتِهِ لِكُمَيْلِ بْنِ زِيَادٍ قَالَ: 🔸يَا كُمَيْلُ لاَ غَزْوَ إِلاَّ مَعَ إِمَامٍ عَادِلٍ وَ لاَ نَفَلَ إِلاَّ مِنْ إِمَامٍ فَاضِلٍ، يَا كُمَيْلُ هِيَ نُبُوَّةٌ وَ رِسَالَةٌ وَ إِمَامَةٌ وَ لَيْسَ بَعْدَ ذَلِكَ إِلاَّ مُوَالِينَ مُتَّبِعِينَ أَوْ مُبْتَدِعِينَ إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اَللَّهُ مِنَ اَلْمُتَّقِينَ، يَا كُمَيْلُ لاَ تَأْخُذْ إِلاَّ عَنَّا تَكُنْ مِنَّا، اَلْحَدِيثَ. 📜وسائل الشیعة، ج ۲۷، ص ۳۰ 💠وَ قَالَ [أبوجعفر] (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ): 🔸أَ لاَ أُنَبِّئُكُمْ بِشَيْءٍ إِذَا فَعَلْتُمُوهُ يَبْعُدُ اَلسُّلْطَانُ وَ اَلشَّيْطَانُ مِنْكُمْ، فَقَالَ أَبُو حَمْزَةَ بَلَى أَخْبِرْنَا بِهِ حَتَّى نَفْعَلَهُ، فَقَالَ (عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ) عَلَيْكُمْ بِالصَّدَقَةِ فَبَكِّرُوا بِهَا فَإِنَّهَا تُسَوِّدُ وَجْهَ إِبْلِيسَ وَ تَكْسِرُ شِرَّةَ اَلسُّلْطَانِ اَلظَّالِمِ عَنْكُمْ فِي يَوْمِكُمْ ذَلِكَ، وَ عَلَيْكُمْ بِالْحُبِّ فِي اَللَّهِ وَ اَلتَّوَدُّدِ وَ اَلْمُوَازَرَةِ عَلَى اَلْعَمَلِ اَلصَّالِحِ فَإِنَّهُ يَقْطَعُ دَابِرَهُمَا يَعْنِي اَلسُّلْطَانَ وَ اَلشَّيْطَانَ وَ أَلِحُّوا فِي اَلاِسْتِغْفَارِ فَإِنَّهُ مَمْحَاةٌ لِلذُّنُوبِ. 📜تحف العقول، ج ۱، ص ۲۹۸ @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐 سلام و عرض ادب خدمت همه‌ی محبّین أمیرالمؤمنین (صلوات اللّه علیه) 1⃣ أوّلاً حقیر رو حلال کنید...لطفاً...اگه نکته‌ای بود بهم بگید 2⃣ ثانیاً در مورد کانال، اگه انتقادی، پیشنهادی، نکته‌ای، چیزی هست بفرمایید و نقاط قوت و ضعف کانال رو به حقیر منتقل کنید (إن شاء اللّه استفاده می‌کنیم)🌹 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌من تا آنجايى كه بتوانم، تا آنجايى كه اخلاق اسلامى إقتضا مى‏كند كه همه اين‌ها را به آرامش دعوت كنم، همه گروه‌ها و گروهك‌ها را به آرامش دعوت كنم، همه افراد را به آرامش دعوت كنم، عمل خواهم كرد، نصيحت خواهم كرد، نصيحت برادرانه خواهم كرد، نصيحت خاضعانه خواهم كرد، لكن اين را بايد همه بدانند كه آن روزى كه من احساس خطر براى جمهورى اسلامى بكنم، آن روزى كه من احساس خطر براى اسلام بكنم، آن روز اين طور نيست كه باز من بنشينم نصيحت كنم؛ دست همه را قطع خواهم كرد. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏14، ص 416 @Arshiv_Gholam
78.7K
🔰سئوال⁉️ با سلام بنده 21 سالم هست. خواستگار هم میاد برام. نمی‌تونم ازدواج کنم. احساس غریبی و گنگ دارم نسبت به اونا. نمی‌تونم. می‌ترسم از ازدواج. از مرحله جدید، از اشخاص جدید. برایم غریب هستند. واقعاً فکر و خیالم این شده و همش نگران هستم. چه تدبیری بیندیشم استاد؟ ممنونم ✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)... @Arshiv_Gholam @faghihiseyyedahmad
📝 امام در آن هنگام مخالفت آشکار و صریح خود با این پیشوایان کجرو [منحرف] را آغاز کرد که عبدالرّحمن بن عوف در جمع شش نفری شورا به ایشان عرض کرد "دستت را پیش آر تا با تو بر اساس کتاب و سنّت رسول او و سیره دو شیخ بیعت کنم"...عبدالرّحمن بن عوف با این کار می خواست سیره آن دو شیخ را نمودی شرعی از نظریه اسلامی قرار دهد...اگر حضرت علی (علیه السّلام) می‌پذیرفت، این نمودبخشی انجام می‌گرفت؛ زیرا به جز علی (علیه السّلام) کس دیگری در برابر برنامه ابوبکر و عمر قرار نداشت. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) 📒امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 188 و 189 @Arshiv_Gholam
😂قابل توجّه اصفهانی‌ها😉 🔰يج، الخرائج و الجرائح رُوِيَ عَنِ ابْنِ مَسْعُودٍ قَالَ: 🔻كُنْتُ قَاعِداً عِنْدَ أَمِيرِالْمُؤْمِنِينَ (علیه السّلام) فِي مَسْجِدِ رَسُولِ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) إِذْ نَادَى رَجُلٌ مَنْ يَدُلُّنِي عَلَى مَنْ آخُذُ مِنْهُ عِلْماً وَ مَرَّ؟ 🔸فَقُلْتُ يَا هَذَا هَلْ سَمِعْتَ قَوْلَ النَّبِيِّ (صلّی اللّه علیه و آله) «أَنَا مَدِينَةُ الْعِلْمِ وَ عَلِيٌّ بَابُهَا»؟ 🔹فَقَالَ: نَعَمْ 🔸قُلْتُ: وَ أَيْنَ تَذْهَبُ وَ هَذَا عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ، 🔺فَانْصَرَفَ الرَّجُلُ وَ جِئْنَا بَيْنَ يَدَيْهِ، فَقَالَ (علیه السّلام) مِنْ أَيِّ الْبِلَادِ أَنْتَ؟ 🔹قَالَ: مِنْ أَصْفَهَانَ، 🔸قَالَ لَهُ: اكْتُبْ أَمْلَى عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ (علیه السّلام)، أَنَّ أَهْلَ أَصْفَهَانَ لَا يَكُونُ فِيهِمْ خَمْسُ خِصَالٍ، السَّخَاوَةُ وَ الشَّجَاعَةُ وَ الْأَمَانَةُ وَ الْغَيْرَةُ وَ حُبُّنَا أَهْلَ الْبَيْتِ، 🔹قَالَ: زِدْنِي يَا أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ، 💠 قَالَ بِلِسَانِ الْأَصْفَهَانِ: «اروت اين وس» أَيِ الْيَوْمَ حَسْبُكَ هَذَا. 📜بحار الأنوار، ج‏41، ص: 301 ⚠️ البته بیان مولا، صرف نظر از بررسی سندی روایت، أوّلاً ناظر به اصفهانی‌های زمان حضرت است نه اینکه اصفهانی بودن تا روز قیامت چنین خاصیّتی داشته باشد...ثانیاً در مورد اکثریت افراد آن دوره بوده است... @Arshiv_Gholam
بر در میخانه‌ات تا قفل هجران می‌خورد این جگر از دوریت خونِ دو چندان می‌خورد برگ من خشک است، أمّا ریشه‌ام خشکیده نیست باز دست باغبان بر خاک گلدان می‌خورد بر دلم افتاده که آلوده‌ها را می‌خری چونکه بر چشمان خشکم آب باران می‌خورد می‌شناسم من تو را، حتی اگر طغیان کنم آخرش عفوت به امواج گناهان می‌خورد پشت در معطل شدم تا آنکه فهمیدم خدا راه تو بر خانهء شب زنده‌داران می‌خورد من که گفتم می‌زنی أمّا بغل کردی مرا گفتی این چهره به یک عبد پشیمان می‌خورد قیل و قالم را نبین! دق می‌کنم طردم کنی طفل اگر بی کس شود از این و از آن می‌خورد من لباسی پاره‌ام که بوی یوسف می‌دهم ریشهء پیراهن یوسف به کنعان می‌خورد هیچ موقع، من دلم شور جدایی را نزد غصّه‌ام را چون خودِ شاه خراسان می‌خورد کربلا که هست دنیا می‌شود مثل بهشت کربلا که نیست این عالم به زندان می‌خورد خوش به حال هر که شد در روضه‌ها مست حسین خوش به حال هر که دور سفره‌اش نان می‌خورد بین خورجین سر زده آمد سری بین تنور پس کجای این سر زخمی به مهمان می‌خورد موی او آتش گرفت و دید زهرا مادرش هُرم آتش روی آن لب‌های عطشان می‌خورد «رضا دین پرور» @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥گر نخیزی تو ز جا کار حسین سخت‌تر است🎥 🔰 کربلایی سیّد محمود علوی و حاج محمود کریمی 🔻آبرویم در خطر است... @Arshiv_Gholam